W Tczewie WOŚP w rytmie disco polo. Będzie też rejestracja dawców szpiku

Do końca świata i jeden dzień dłużej - Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy znowu gra. W niedzielę 12. stycznia odbędzie się już jej XXII finał. Tym razem wolontariusze będą zbierać środki na wsparcie terapii ratunkowej noworodka i niemowlaka oraz na wyposażenie w sprzęt szpitali geriatrycznych i zakładów opiekuńczo-leczniczych. Co z okazji styczniowego finału przygotowano w Tczewie? Jak co roku będzie można wziąć udział w ciekawych licytacjach. W tym roku w Tczewie przewidziano nie tylko zbiórkę na najmłodszych i seniorów, ale także specjalną akcję na rzecz ratowania tczewianina - Oskara - 20-latka chorego na białaczkę. Podczas niedzielnej imprezy będzie można zarejestrować się na listę potencjalnych dawców szpiku. Oprócz miejskiego sztabu, który organizuje imprezę w CKiS w Tczewie będą działały dwa inne - jeden harcerski pod kierownictwem Grzegorza Oszmany oraz drugi Sławomira Kussowskiego. Oba zgromadzą ponad 200 wolontariuszy, którzy będą kwestować dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Teraz tylko od hojności tczewian będzie zależało, czy pobijemy kolejny orkiestrowy rekord. W ub. roku w "orkiestrową" niedzielę udało się zebrać ponad 76 tys. zł.
© Zabrania się kopiowania, przetwarzania, bądź dalszego publikowania materiałów wideo bez podania ich autora i źródła pochodzenia!
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
    
Jak oceniasz ten materiał wideo?
Ocena ogólna tego wideo: 3.33
Subskrybuj kanał Tcz.pl
YOUTUBE 12200 SUBSKRYBCJI
Filmy Tcz.pl w YouTube
Kanał wideo Telewizji Tczew w YouTube
12 141 138 wyświetleń wszystkich filmów
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (39)
dodaj komentarz

  • _gość

    10.01.2014, 10:26

    może dam z dychę, jak będę miała dobry humor

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx4 
  • gośc_gość

    10.01.2014, 10:37

    NIE DLA OWSIAKA !

    NIE DAJE OWSIAKOWI !!! cwaniak tylko 50 % idzie na sprzęt dla szpitali z którego nie wszystkie szpitale moga korzystać reszta kasy 50 % idzie na niby fundacje Owsiaka i jakaś inna spółke w której o zgrozo pan Owsiak jest Prezesem i tak unika przejrzystości finansów zebranych zbiórek scwaniak :(

    Odpowiedz
    IP: 83.10.xx7.xx6 
  • _gość

    10.01.2014, 14:56

    http://i1.ujarani.com/3/4/4BJY6q.jpg

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • Apfelkuchen_gość

    10.01.2014, 10:59

    Tczew klasycznie na poziomie - discopolo. Jego mać.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx4.xx5 
  • gość_gość

    10.01.2014, 11:23

    a ja dam

    ostatni jakiego mafia nie wykończyła jeszcze ale wszyscy go nienawidzą tzn,że prawdziwy.Ludzie wpłacają dobrowolnie i to najbardziej boli konkurencję.Nic prostszego,niech pokarzą,że robią coś lepiej,uczciwiej i tyle lat.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • jojo_gość

    10.01.2014, 14:16

    Z tym, że to właśnie on wywodzi się z układów POwsko-PZPRowskich. Poczytaj co mówili o nim muzycy alternatywni gdy przejął Jarocin niejako z nadania władzy. Potem już poszło, ich media go wykreowały i zrobiły autorytet , a uwierz mi nie jest to kryształowa postać. Jeśli ktoś pyta o powiązanie WOŚP z jego firmami, to jest linczowany- dlaczego?

    Cytuj
    IP: 178.180.xx1.xx6 
  • _gość

    10.01.2014, 11:27

    ZŁOTY MELON

    "Z czego żyje Jerzy Owsiak?" - pyta w swym artykule "Wprost". Tygodnik przyjrzał się działalności firmy Złoty Melon, która należy do Fundacji WOŚP i w jej ramach prowadzi działalność komercyjną. Czym zajmuje się Złoty Melon? Jednoosobowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w całości należy do Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.Zapraszają mnie, żebym odpowiedział jak zbudować sukces i go nie stracić. Mówię jak zaczynałem od zera, jak urosła Orkiestra, jak sam czuję, że osiągnąłem sukces. Tłumaczę co zrobić, żeby nie zaszumiało w głowie i żeby mieć plany na przyszłość. Pokazujemy film o osiągnięciach Fundacji, o naszych ogólnopolskich programach medycznych - wylicza Owsiak. Tygodnik zwraca uwagę, że firma Złoty Melon ma całkiem spore obroty. W 2011 roku miała 11 milionów złotych przychodu, z czego niecałe pięć milionów przekazali sponsorzy "Przystanku Woodstock", a niespełna 2,5 miliona z Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która w ten sposób wsparła organizację tego wielkiego wydarzenia muzycznego. Czy ze Złotego Melona da się wyżyć? "Wprost" zapytał o to samego Owsiaka. Dyrygent WOŚP przyznał, że wygłaszanie przez niego wykładów - około 20 rocznie - to bardzo dobre źródło utrzymania. Choć nie chciał zdradzić, ile inkasuje za jeden taki występ. Tygodnik zwraca uwagę, że choć Złoty Melon nie ma trwałego majątku, jego szef jeździ po Warszawie najnowszym Land Roverem Discovery. Próba sfotografowania auta skończyła się tak, że Owsiak zrobił zdjęcie fotografowi." aaaaaaa! to takie wychowanie i pojmowanie obywatelskosci i zwyklej przyzwoitosci wynosi sie z domu milicjantow- hohoho owsiak - nie zgadzam sie zebys wciskal te brednie do mojej glowy- slyszysz? - nie zgadzam sie! resortowy chloptysiu... kreujesz sie na nieomylnego kaznodzieje swieckiego swietego- a jestes tylko zwyklym manipulantem...

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx0 
  • _gość

    10.01.2014, 15:52

    Weź się buraku, idź do tych wszystkich ludzi, którym sprzęt zakupiony dzięki Owsiakowi uratował zdrowie i życie i im to powiedz. że jest on tylko zwykłym manipulatorem. Czy jeśli prowadzi fundacje, pomaga ludziom i jest dobrym człowiekiem, to znaczy że powinien klepać biedę i jeździć maluchem? polska mentalność.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx2 

    _gość

    10.01.2014, 23:08

    Żadnej akcji, której celem jest pomoc dzieciom (albo w ogóle pomoc innym), nie wolno krytykować? To wyjątkowo często powtarzane twierdzenie, oparte na założeniu, że cel uświęca środki. Nieważne kto i w jaki sposób zbiera pieniądze - jeśli przeznacza choć część z nich (bo przecież nie wszystkie - wystarczy zerknąć do sprawozdania finansowego fundacji WOŚP) na jakiś szlachetny cel. Aby wykazać wadliwość takiego rozumowania trzeba sięgnąć po przykład skrajny, podkreślając, że nie jest to porównanie, a jedynie odwołanie do konkretnej sytuacji, pokazujące niedorzeczność założenia „cel uświęca środki”. Camorra - mafia działająca na południu Włoch - w wielu przypadkach wchodziła w rolę państwa. Dbała o utrzymanie porządku, karała nawet zwykłych, nienależących do niej bandziorów czy złodziei, a także wspomagała ubogich i potrzebujących całkiem sporymi pieniędzmi. Czy to oznacza, że automatycznie camorra stała się „dobra”? Że nie ma racji ktokolwiek, kto by ją krytykował? Oczywiście - nie. Owsiak, rzecz jasna, nie jest mafiozem, a WOŚP nie jest żadną mafią. Ale podobnie jak w opisanej wyżej sytuacji, fakt, że robi się coś dobrego nie oznacza z automatu, że jest się wyłączonym spod krytyki

    Cytuj
    IP: 37.31.xx7.xx3 
  • _gość

    10.01.2014, 11:29

    RESORTOWE DZIECKO OWSIAK...

    Wszystko pięknie i ślicznie. Tylko gdyby ktokolwiek chciał w szczytnym celu korzystać z całodniowego czasu antenowego to niewątpliwie musiał by słono za to zapłacić. A pan owsiak ma atrakcje za darmo - dlaczego? Byłam bardzo za WOŚP...dawałam spore składki, robiłam zbiórkę w swoim zakładzie, ale to było kiedyś. Dzisiaj mam wiele wątpliwości. Pan Owsiak i jego bliscy mają spore utrzymanie i sposób na życie, dodam godne. Na to pracują dzieci na mrozie, by panu Owsiakowi żyło się godnie. Nie tego oczekiwałam...nie jestem usatysfakcjonowana, niestety.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx0 
  • _gość

    12.01.2014, 22:55

    pomoc dla rydzola

    to daj rydzykowi na ratowanie stoczni a jak uzbiera forse to Wam powie, za dla darmozjadow nie ma pieniedzy to przedstawiciej kosciola polskiego bezczelny sposob mowi niech go pieklo pochlonie

    Cytuj
    IP: 5.146.xx8.xx7 
  • _gość

    10.01.2014, 13:32

    http://youtu.be/0Th6CtoIwzg

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx0 
  • _gość

    10.01.2014, 14:10

    jak co roku od jakiegoś czasu przy info o WOŚP wpisy malkontentów - zazwyczaj prawdziwych Polaków, nieresortowych dzieci itp. a wszystko inspirowane czystymi jak łza "bezstronnymi" mediami typu TV Republika gdzie tatuś zatrudnia syna - dziennikarza-hipstera z wadą wymowy lub TV Trwam ubogiego ojca dyrektora, z niejasnymi finansowymi powiązaniami z emigrantem szmalcownikiem. "Czemu to widzisz drzazgę w oku swego brata, a belki we własnym oku nie dostrzegasz?"najlepiej tu pasuje

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • Wolontariusz_gość

    10.01.2014, 15:26

    ....

    Sprzęty z logo WOŚP są w szpitalach. Ratują życie - tyle mnie interesuje. W niedzielę zbieramy, poświęcając swój czas. Reszta spiskowców i malkontentów, którzy spędzają życie na wyszukiwaniu intryg i marudzeniu, niech siedzi w domu. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx3 
  • _gość

    10.01.2014, 18:13

    Wolę dać na Caritas, bo wiem, że tam nie ma takich kosztów jak w wośp. Z 50mln 10to koszty jeśli się nie mylę. Wiele z tych kosztów dostają firmy Owsiaka i w tym jest problem. W tym niewyjaśnionym układzie. Porównajcie wykorzystanie środków http://tnij.org/oggqf3u

    Cytuj
    IP: 178.182.xx7.xx7 

    _gość

    10.01.2014, 18:41

    ech, nieczytaty, nie;pisaty kretynku...

    Cytuj
    IP: 213.238.xx4.xx0 

    _gość

    14.01.2014, 14:58

    go gościa

    mylisz się - koszty za 2013r to ok. 2,5 mln - a nie 10 (na str mpips.gov.pl jest link do sprawozdania) - ciekawe czy będziesz w następnym odcinku "kulisy manipulacji"bo "pomylić się" o 8 baniek to mega manipulacja. Druga sprawa znajdź mi firmę, która za darmo zrobi miliony gadżetów do takiej akcji (koszulki, serduszka, smycze, puszki kwestowe, identyfikatory itd.). Widzę że musiałeś czytać dzieła Lenina - on tez mawiał "znajdźcie tego kto skorzystał". Typowe metody dla pseudoprawicy z przeszłością w PZPR i po szkołach marksizmu-leninizmu.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx1 

    suaf_gość

    14.01.2014, 15:35

    gościu zamiast gloryfikować Caritas przejdź się do ich świetlicy w Tczewie i zapytaj, ile opiekunek dziecięcych jest zatrudnionych na umowe o pracę. Tczewski Caritas zatrudnia na śmieciówkach a o wynagrodzeniu dowiadujesz się na koniec miesiąca bo dopiero wtedy podpisujesz umowę. To jest q...wa mać w porządku???

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 
  • stiga_gość

    10.01.2014, 16:31

    Niech sobie będzie Owsiak, w końcu robi coś naprawdę pożytecznego, ale dlaczego oprawa zawsze wiejska czarodziejska???????? Aż wstyd!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx0 
  • dgnd_gość

    10.01.2014, 17:22

    bezrobotny ?

    A co robi Owsiak przez pozostałą część roku ??

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx8 
  • _gość

    10.01.2014, 20:19

    Komoruskiemu lachę

    Cytuj
    IP: 95.48.xx9.xxx 
  • gostek_gość

    10.01.2014, 19:30

    JA NIE DAJE OWSIAKOWI

    JA NIE DAJE OWSIAKOWI CWANIAKOWI POWYŻEJ WIELE OSÓB NAPISAŁO PRAWDĘ O NIM JEGO BOGACKIM ŻYCIU.....NIE I KONIEC

    Odpowiedz
    IP: 78.8.xx7.xx4 
  • wredna_gość

    10.01.2014, 20:40

    @ do dgnd

    "Jest prezesem spółki "Złoty melon". Jest także witrażystą i posiada uprawnienia psychoterapeuty." źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Owsiak

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx7 
  • PRAWDA_gość

    10.01.2014, 22:43

    resortowe dzieci rządzą...

    Tylko kto wtedy rzadził w Solidarności, każdy uczciwy działacz był odsuwany na boczny tor, a przefarbowani czerwoni zaczynali działać w solidarności jako "najwięksi patryjoci" - rozkradli majatek narodowy, a teraz jako jedni z najbogatszych ludzi mają wpływ na życie w Polsce, nigdy nie doczekamy się normalności , bo oni wiedzą że gdyby Polska poszła w strone normalności, uczciwości, moralności, wszyscy oni musieliby uciekać do dalekich krajów , bo w przeciwnym razie Poska by spłynęła krwią wszystkich tych co doprowadzili do takiego upodlenia narodu Polskiego.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx0 
  • _gość

    10.01.2014, 23:09

    stop debilom...

    Jak to jest państwo wydaje miliony na przeloty Donalda do Gdańska , 300 mln na nagrody dla urzędników bufetowej , 100 milionów na szczyt klimatyczny w Warszawie a na utrzymanie dworu Komorowskiego więcej niż Anglicy na utrzymanie królowej brytyjskiej - później urządza Owsiakową żebraninę na sprzęt dla szpitali bo podobno nie ma pieniędzy - przecież to obłuda jakiej świat nie widział ?! Tak... i robi to już 22 lata... od 22 lat Tusk organizuje Owsiakowi żebraninę! Pójdźmy w logicznym rozumowaniu dalej, to Owsiak wylansował Tuska! ,,Rodzina królewska w Wielkiej Brytanii wydaje rocznie ponad 33 mln funtów, czyli ok. 178 mln zł,a dochody to 30 mln funtów , czyli podatników angielskich rodzina królewska kosztuje 3 mln funtów.Kancelaria Prezydenta RP w 2012r wydała 177,5 mln zł a dochody to 2,5 mln zł. I co wy na to ?

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx0 
  • _gość

    10.01.2014, 23:13

    Ormowiec w czerwonych gaciach obstawił się dziećmi jak talib. Pewnie myśli, że nikt nie zapyta o faktury na brakujące 11 melonów... Ten sam mechanizm zastosowali już wcześniej FOZZiarze od Polsatu z ich Podaruj Dzieciom Słońce. Ciekawe czy słup Solorz martwił się o brak środków na leki / szczepionki dla dzieci jak jego mocodawcy robili FOZZ? Ten pajac tylko to udoskonalił i zastosował na masową skalę. Pytasz o faktury = mordujesz chore dzieci ;-)

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx0 
  • C>K>M

    11.01.2014, 17:03

    Dobrze mówisz. W dodatku jeżeli chodzi o leczenie ta propaganda działa szczególnie mocno, gdyż nie ma górnego limitu wydatków na służbę zdrowia. Zawsze można powiedzieć, że biedne dziecko zmarło, bo w przychodni w Sfornych Gaciach nie było tomografu, robota da Vinci i dyżurującego neurochirurga a transport do Gdańska trwał za długo. Do tego obowiązkowo pokazać zawodzącą babcię. Ciemny lud to kupi.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    suaf_gość

    14.01.2014, 21:08

    o!!! poruszyłeś wątek FOZZ. Polecam "Po drugiej stronie lustracji" Kopcia, ciekawa książka, ciekawe powiązania "tych co ukradli księżyc". Mimo zeznań świadka koronnego Pineiry obciążających braci Kaczyńskich pan sędzia Kryża nie uznał podstaw do postawienia im zarzutów. Pineira twierdził, że służby specjalne straszyły go przed obciążaniem Kaczyńskich więc coś tu śmierdzi. Apropos "resortowych dzieci" - Pan sędzia Kryża za "zasługi" otrzymał posadkę w Ministerstwie Sprawiedliwości za Ziobry. Wniosek: w tym kraju wszyscy kradną, a Owsiak to przy tych graczach to pionek.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 
  • _gość

    10.01.2014, 23:17

    w 2011 fundacja Owsiaka z darowizn od obywateli uzyskała 58 mln zł i za 8 mln kupiła sobie biuro. To żadna plotka czy kłamstwo, to fakt podany przez Pana Owsiaka w sprawozdaniu finansowym za rok 2011. Ujmując inne wydatki administracyjne i 6 mln na propagandę, wychodzi na to, że na fundację poszło w 2011 r. ok. 25 % z każdej złotówki podarowanej na rzecz chorych dzieci. Sami oceńcie, czy to dużo i mało i czy biuro za 8 mln jest potrzebne czy nie... to biuro to jest druga elegancka willa kupiona w najdroższej dzielnicy Warszawy, przyda się dla córeczki. korci mnie żeby napisać zapytanie co się dzieje ze sprzętem zakupionym dla WIOŚów i kto oprócz Bozi ma nad tym kontrolę? wydaje się miliony na sprzęt gnijący w piwnicach i garażach, Lepiej by tą kasę dali szpitalom, żeby życie ratowali ludzkie... heh, tylko kto taką opinię przeczyta? NIK? wstyd mi, że pracuję dla państwowej firmy, ale pecunia non olet.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx0 
  • WOSP_gość

    11.01.2014, 01:25

    WOSP

    Dajcie sobie spokoj z takimi durnymi komentarzami o Owsiaku bo tego az czytac sie nie chce . I tak ma swoj wielki cel bo wymyslil sam ten caly wielki final. Jeszcze moze i Ty kiedys podziekujesz sam oficjalnie Owsiakowi bo Twoje dziecko zachoruje i bedzie ,, uleczane ,, przez sprzed medyczny zasponsorowany przez Wielka Orkiestre Swiatecznej Pomocy. Rozejrzyj sie nawet w szpitalach jaki jest sprzet juz od Orkiestry i ilu ludziom i dzieciom uratowal on zycie, nawet i w Tczewie. Po drugie w przyszlym roku dolacz sie do kwestowania i do pomocy w sztabie bo duzo sobie mozna pisac jako anonim . Same przygotowania nawet w Tczewie w sztabie trwaja juz od wrzesnia zeby cos osiagnac w Final i miec co kolwiek nawet zeby wolontariusze nie chodzili glodni. Pisza to tylko osoby ktore nigdy nie pomagaly spolecznie na szczytny cel :) takie jest moje zdanie . A Owsiakowi nalezy sie jakis procent z tego poniewaz i tak jest wielkim czlowiekiem o wielkim sercu zakladajac taki ,, interes,, . Proponuje osoba , ktore pisza zle na Owsiaka zalozyc swoj ,,Fundacje,, w innym celu czy tez nie koniecznie :) i zobaczyc ile pracy trzeba wlozyc i ile dodac pieniedzy i nie tylko od siebie :) i ile poswiecic czasu na to wszystko majac swoje rodziny, szkole, prace , dzieci i nie tylko :) .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx6 
  • _gość

    11.01.2014, 14:41

    Skąd wiesz jaki cel przyświecał mu przy zakładaniu orkiestry? Może celem było zagarnianie części kasy? Może gdyby trafiały do innej fundacji (np Caritas) to byłyby wykorzystane w 98% a nie jak w orkiestrze w 50%. I dlaczego zadawanie pytań w tej sprawie wzbudza emocje?

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx0 

    _gość

    13.01.2014, 00:05

    NA ZŁODZIEJU CZAPKA GOREEEEEEEEEEEEE.........

    Cytuj
    IP: 213.238.xx2.xx9 
  • C>K>M

    11.01.2014, 11:41

    Upokarzające jest to, że w XXI wieku, w środku Europy, w Unii Europejskiej potrzebne są takie akcje.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    14.01.2014, 14:09

    pocieszające natomiast to że w tych akcjach mimo powszechnej biedy biorą udział miliony ludzi oddając "wdowi grosz" tym, których los skrzywdził jeszcze bardziej i garstka takich malkontentów i internetowych napinaczy jak ty tego faktu nie zmieni. i to jest piękne!!!

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • HH -hamburczyk_gość

    11.01.2014, 12:50

    chory narod

    To potraficie najlepiej, ploty,weszyc sensacje,domiemywac itd,chore spoleczenstwo Czytacie i komentujecie tutaj wylacznie morderstwa,napady,mam wrazenie ze to was najbardziej podnieca,wazne i ludzkie sprawy sa Wam obce !!!!!!!!!!!!!! Idzcie lepiej zrobic test i pomoc mlodemu chlopakowi ( mam na mysli Patryka i innych ktorzy potrzebuja pomocy) zamiast sie tutaj wyzywac i licytowac !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam wszystkich normalnych:)) motloch niech sie wyzywa na innych chatach Bye,bye

    Odpowiedz
    IP: 92.76.xx5.xx6 
  • hhhh_gość

    12.01.2014, 16:08

    oplata

    za wstęp się placi?>

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • karolina_gość

    12.01.2014, 21:11

    caritas

    W Caritasie to jest przekret a nie wosp.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx1.xx2 
  • _gość

    13.01.2014, 00:03

    Aj Owsiak , Owsiak ty resortowy dzieciaku. Ewidentnie mamuska ksiegowa komendy Glownej i Tatusko polkownik MO przystosowali cie do walenia głupiego narodu po uszach. Nie jesteś az tak glupi jak wyglądasz . Z każdej zlotowki zrzerasz az 48 groszy !

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx9 
  • _gość

    14.01.2014, 14:11

    gadajcie co chcecie. ja dawałem, daję, i będę dawał ile mogę

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.