Koniec robót na DK 91 - trwają odbiory i drobne prace kosmetyczne

Zakończył się remont drogi krajowej nr 91 w granicach Tczewa. Z początkiem września ruszyły procedury odbiorowe i trwają również drobne prace kosmetyczne - ale te nie mają wpływu na ruch na terenie naszego miasta. Remont rozpoczął się w lipcu ub. roku. Roboty na odcinku od skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej do skrzyżowania z krajową „22” w Czarlinie prowadzone były na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiada za stan tej krajówki. Zadanie na odcinku tczewskim prowadziła firma Skanska. W ramach prac został wyremontowany odcinek „krajówki” przechodzący przez całe miasto od wiaduktów kolejowych na północy i zakończył się już poza jego granicami na węźle Czarlin przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22. Było to prawie 7 kilometrów drogi. W zakres prac remontowych wchodziło wykonanie nowej nawierzchni na całym odcinku trasy. Zostały również przebudowane wszystkie istniejące skrzyżowania oraz wybudowane jedno dodatkowe z ulicą Poligonową, realizowane w partnerstwie z miastem Tczew. Ponadto w ramach inwestycji dokonany został kompleksowy remont wszystkich istniejących na całym odcinku chodników, a także powstała ścieżka rowerowa. Prace kosztowały około 40 mln zł - to o połowę mniej niż wstępnie zakładano. Dzięki przetargowym oszczędnościom uda się przebudować most na Nogacie w Malborku. To nie jedyne zadanie inwestycyjne, które będzie prowadzone w naszym regionie - w przyszłości - być może już w 2016 roku - czeka nas remont drogi krajowej nr 22 na odcinku od Czarlina do Knybawy. Obecnie natężenie ruchu na drodze krajowej nr 91 wynosi średnio 20 tysięcy aut na dobę. To niewiele jak na warunki dotyczące dróg krajowych. Na trasie S6 w okolicy Trójmiasta zdarza się, że w ciągu doby przejeżdża grubo ponad 100 tys. aut.
© Zabrania się kopiowania, przetwarzania, bądź dalszego publikowania materiałów wideo bez podania ich autora i źródła pochodzenia!
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
    
Jak oceniasz ten materiał wideo?
Ocena ogólna tego wideo: 5
Subskrybuj kanał Tcz.pl
YOUTUBE 12100 SUBSKRYBCJI
Filmy Tcz.pl w YouTube
Kanał wideo Telewizji Tczew w YouTube
12 106 770 wyświetleń wszystkich filmów
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (23)
dodaj komentarz

  • kierowca_gość

    28.09.2015, 09:11

    Jak modernizować żeby nie zepsuć.

    Chciałbym zapytać, dlaczego przed remontem wyjazd z ul. Głowackiego w kierunku Gdańska zajmował 1-2 minuty, a teraz po remoncie zajmuje to 8-15 minut? Czy aż tak trudno było zrobić dłuższy pas wyjazdowy? Czy aż tak trudno tak dobrać pracę sygnalizacji świetlnej żeby zjechało więcej niż 2-3 samochody? Po co był remont tego skrzyżowania, kiedy jest gorzej niż było? Jest to główny wyjazd w stronę Bajkowego czy Górek z Eatona i innych firm. Zmieńcie chociaż częstotliwość lub długość zielonego dla wyjeżdżających. Jest to jeden z wielu problemów tej drogi. W ogóle nie są skoordynowane światła na skrzyżowaniach wzdłuż 91, jadąc 60 czy 40 km/h i tak stoimy na większości skrzyżowań. Totalna tragedia ta przebudowa. Więcej ludzi jeździ na czerwonym przez ten remont.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx1.xx5 
  • GOŚĆ_gość

    28.09.2015, 09:25

    ja długo????

    ROK I DWA MIESIĄCE -REMONT TAKIEGO KRÓTKIEGO ODCINKA DROGI,TO JEST SZOK!!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx8.xx0 
  • _gość

    28.09.2015, 10:46

    dobrze, że w tym stuleciu skończyli !

    tak ślamazarzyć można się tylko w Polce.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • ka_gość

    28.09.2015, 10:46

    Prędkość na DK 91

    Jaka będzie dopuszczalna prędkość na DK91? Przed remontem była 50 km/h, bo - podobno - nie spełniała jakiś bliżej nieokreślonych wymogów bezpieczeństwa. Mam głęboką nadzieję, że remont na taką skalę pozwolił dopracować owe warunki i teraz będzie przynajmniej 70 km/h.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • qq_gość

    28.09.2015, 15:18

    Przed wjazdem do Tczewa od strony Łodzi ograniczenia to 70km/h, a przy skrzyżowaniach 60km. W obrębie miasta dalej 50km/h.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 

    ka_gość

    29.09.2015, 11:36

    Dlaczego?

    No właśnie. Dlaczego w obrębie miasta 50? Czego tam brakuje? Bariery, ekrany, nasypy, swiatła. Czego brakuje? Mi się wydaje, że tylko dobrych chęci. A jeżeli rzeczywiście ktoś czegoś nie uwzględnił, to powinien ponieść konsekwencje. Moim skromnym zdaniem wielki Gdańsk ma nas za wieśniaków i na wszelki wypadek nich będzie 50. Cała Grunwaldzaka od Gdańska do Wrzeszcza nie ma barier, nasypów, a jest 70. Niech nasze władze popatrzą na to gospodarskim okiem i interweniują w imieniu mieszkańców.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • Paweł_gość

    28.09.2015, 10:48

    Oświetlenie

    A kiedy można się spodziewać oświetlenia nad ścieżką rowerową i chodnikiem na trasie Górki-Bajkowe?

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx9.xx3 
  • gościu_gość

    28.09.2015, 11:54

    Ładne

    Ładna ptasia kupa na wsporniku tego matiza. Widać dbałość o szczegóły w Tcz.pl taka sama jak na drodze przez GDDKiA a szczególnie zabarykadowane schody przez żółte jak słoneczko barierki.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx5 
  • user_gość

    28.09.2015, 11:59

    Niech odbierają po deszczu

    Jak na przejściu i ścieżce rowerowej przy Shellu stoi wielka kałuża. Kratki ściekowe usytuowane są w taki miejscu, że nie spełniają swojej funkcji.

    Odpowiedz
    IP: 180.166.xx2.xx7 
  • fgh_gość

    28.09.2015, 18:58

    fgh

    Zrobić zdjecie i wysłać do tvn24 niech tczew sie naje wstydu

    Cytuj
    IP: 83.25.xx4.xx5 
  • Tczewiak_gość

    28.09.2015, 12:06

    Przebudowa dk91

    Na moję jest mało lewo i prawo skrętów.Mało sygnalizacji na przywołanie dla pieszych i rowerzystów.Brak śćieżki rowerowej od Macdonalds w kierunku Górek .Brak ścieżki rowerowej i chodnika od ul.witosa aż do Czarlina.Brak 2 pasów ruchu pomiędzy Macdonalds a Czarlinem

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx5.xx6 
  • Zenon_gość

    28.09.2015, 13:21

    A 2 pasy?

    Szkoda, że przy okazji DWULETNIEGO remontu nie zbudowano dwóch pasów aż do skrzyżowania z droga 22. Zapotrzebowanie ewidentnie jest.

    Odpowiedz
    IP: 5.226.xx8.xx0 
  • Pawełło_gość

    28.09.2015, 14:35

    Najlepsze są schody przy Brico

    Najpierw zostawili stare, potem je przebudowali, a ostatnio zastawili barierką i ja się pytam gdzie sens i logika? Gratuluję inwencji twórczej naszym planistom , projektantom i drogowcom.

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx6.xx8 
  • dawid_gość

    28.09.2015, 14:55

    pływająca nawierzchnia

    Czy uprzejmy tcz.pl, pomimo moich maili w tej sprawie o zainteresowanie pływającą nawierzchnią na wyremontowanej dk91, mógłby zrobić wywiad w tej sprawie? Dlaczego oddana droga faluje i są wyraznie odczuwalne wyboje poprzeczne. To wyrazne zaniedbanie wykonawcy!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx2 
  • Kierowca_gość

    28.09.2015, 16:34

    Brak

    możliwości skrętu na stację Orlen jadąc od strony gdańska to jest przegięcie. Totalny bubel!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx4 
  • _gość

    28.09.2015, 16:52

    cieszmy sie co mamy tylko te ograniczenia do 60 to absurd na takiej drodze

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx8 
  • fgh_gość

    28.09.2015, 18:55

    fgh

    Dokładnie powinno być 140 km/h

    Cytuj
    IP: 83.25.xx4.xx5 
  • xyz_gość

    28.09.2015, 17:50

    Proponuje sciagnac znak koniec sciezki rowerowej przy rondzie na al. Kociewskiej (przejazd rowerowy ze swiatlami) jadac od Shella - czyzby komisja tego nie zauwazyla.... ;-)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • maniek_gość

    28.09.2015, 19:44

    przejscie dla pieszych w czarlinie

    brak oswietlenia w czarlinie dla pieszych rano i wieczorem nie ma widac pieszych na pasach przechodzacych

    Odpowiedz
    IP: 31.63.xx6.xx5 
  • mieszkaniec8

    28.09.2015, 20:01

    Przejście dla pieszych

    Mam pytanie jak dojść do chodnika i ścieżki rowerowej z ulicy Przemysłowej? W czasie remontu ktoś zapomniał o mieszkańcach tej ulicy. Chcąc przejść na drugą stronę gdzie jest chodnik i ścieżka rowerowa trzeba udać się w stronę stacji ORLEN lub Osiedla Bajkowego do najbliższych przejść. Martwię się o dzieci, które muszą dojść do przystanku aby dojechać do szkoły. Proszę o pomoc w imieniu DZIECI !!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieszkaniec8_gość

    28.09.2015, 21:15

    Przejście dla pieszych

    Mam pytanie jak dojść do chodnika i ścieżki rowerowej z ulicy Przemysłowej? W czasie remontu ktoś zapomniał o mieszkańcach tej ulicy. Chcąc przejść na drugą stronę gdzie jest chodnik i ścieżka rowerowa trzeba udać się w stronę stacji ORLEN lub Osiedla Bajkowego do najbliższych przejść. Martwię się o dzieci, które muszą dojść do przystanku aby dojechać do szkoły. Proszę o pomoc w imieniu DZIECI !!!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx3 
  • BB_gość

    29.09.2015, 01:29

    MOJE OBSERWACJE

    Świetnie że mamy wyremontowaną DK 91. Cieszę się bardzo aczkolwiek parę rzeczy mi się nie podoba, sory taki mamy klimat: Czarlin wydłużony pas do skrętu na Starogard przez co przerwana ul. Dworcowa no i mieszkańcy mają przeprawę przez barierki. przejście dla pieszych na środku ul.Głowackiego. wjazd i wyjazd do Orlen tylko z jednego pasa. wyjazd z parkingu koło słoneczka przez ul. Reymonta. ograniczenia prędkości i wysepki. falująca droga. sygnalizacja dopasowana tak że idź pan w wiesz gdzie. jednoczesny remont dk91 i 30stycznia. barierki betonowe koło Cariny które skutecznie ograniczają widoczność w razie awarii świateł. projektant był kiedyś na tym odcinku drogi? zamiast ułatwić życie to wyszło tak jak zawsze. przeżyliśmy remont to i się przyzwyczaimy do utrudnień. pasy są fajne malowane brajlem. i parę innych rzeczy.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx3 
  • Tomi_gość

    29.09.2015, 15:28

    ...było szerzej jest wężej

    Przed remontem DK91 droga była szersza. Wystarczy że jakaś ciężarówka zatrzyma się awaryjnie i Tczew stoi!! Tylko "kretyn" w XXI wieku przy wzrastającej liczbie aut z szerszego odcinka zwęża nową nawierzchnię i zabudowuje ją barierkami. Mało tego, od Shella aż do skrzyżowania z DK 22 w Czarlinie powinni wybudować dwa pasy ruchu w jednym kierunku z rondami przy Malinowskiej, Shellu, Głowackiego. Ponadto sygnalizacja świetlna jest po prostu do du... wiadomo jakiej części ciała. Wystarczy włączyć pulsujące żółte światła przy Głowackiego, Norwida i Alei Kociewskiej i mamy płynny ruch w mieście. Mało tego uwaga kierowców wzrasta, ponieważ bardziej skupiają się przy wjeździe na takie skrzyżowanie. Krótko po oddaniu całego odcinka zastosowano takie rozwiązanie i ruch był płynny we wszystkich kierunkach. W obecnym rozwiązaniu ani to ekologiczne ani ekonomiczne (auta stoją w oczekiwaniu na przejazd na zielonym świetle). O fuszerce nawierzchni asfaltowej na terenie miasta Tczewa - nie wspominajmy, w Czarlinie wyszło im jako tako, chociaż przed wiaduktem w stronę Bydzi jest spory uskok. Przejścia pieszych w Czarlinie - jak już ktoś wcześniej wspomniał - nieoświetlone, pieszych nie widać więc ograniczenie do 50 nie pomoże. W sumie te 50 i 70 na całym odcinku wiadomo - fikcja! No i wynalazek - podwójna ciągła - na całym odcinku do Czarlina hahahaha....śmiech na sali. Było lepiej a jest gorzej. Remont XXI wieku i to z naszych podatków.

    Odpowiedz
    IP: 155.133.xx0.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.