Nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak tu włączać się do ruchu

Nasi widzowie i internauci pytają, my prosimy o wyjaśnienie policję. Pora na kolejne tczewskie skrzyżowanie, na którym nie wszyscy kierujący wiedzą, jak się poprawnie zachować. Tym razem chodzi o rejon ulicy Gdańskiej i Jedności Narodu. Okazuje się, że nie wszyscy pamiętają, jak należy jechać, kiedy włączamy się do ruchu - np. z przysklepowego parkingu.
© Zabrania się kopiowania, przetwarzania, bądź dalszego publikowania materiałów wideo bez podania ich autora i źródła pochodzenia!
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
    
Jak oceniasz ten materiał wideo?
Ocena ogólna tego wideo: 4.17
Subskrybuj kanał Tcz.pl
YOUTUBE 12200 SUBSKRYBCJI
Filmy Tcz.pl w YouTube
Kanał wideo Telewizji Tczew w YouTube
12 129 983 wyświetleń wszystkich filmów
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (39)
dodaj komentarz

  • proxx_gość

    02.10.2012, 09:03

    w końcu mogę oficjalnie przyczaić się na odszkodowanie :) takiego nieświadomego wyjeżdżającego z Netto złapię sobie na krzyżówce :)

    Odpowiedz
    IP: 83.6.xx4.xx9 
  • C>K>M

    02.10.2012, 18:38

    Nigdy nie rozumiałem ludzi, którzy z premedytacją dadzą się uderzyć przez kilkaset kg żelastwa, dla paru złotych. Od głupiej stłuczki trzasną ci kręgi szyjne czy wyskoczy dysk i dopiero będziesz miał "odszkodowanie".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    proxx_gość

    02.10.2012, 21:28

    auto szwankuje, trzeba podreperować trochę a kasy nie ma :)

    Cytuj
    IP: 83.6.xx4.xx9 
  • ja - kierowca_gość

    02.10.2012, 09:06

    niestety, świadomość motoryzacyjna tczewian jest raczej kiepska - albo inaczej - znają przepisy, ale nie bardzo je chcą respektować - na wspomnianym skrzyżowaniu (wyjazd z jedności) jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby wyjeżdżający z parkingu ustąpili mi pierwszeństwa

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx8 
  • Kierowca_gość

    02.10.2012, 09:09

    Świetny materiał, proponuję też wyjaśnić niektórym jak się zachować na skrzyżowaniu między Lidlem, Carrefourem a BP... nie wszyscy ogarniają to skrzyżowanie.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx2 
  • Tcz.pl

    02.10.2012, 09:16

    Dziękujemy! Mamy nadzieję nakręcić i opublikować więcej takich materiałów. Czekamy na Wasze sugestie. Pozdrawiamy

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Ed_gość

    02.10.2012, 09:38

    d

    Dokładnie skrzyżowanie koło Lidla-BP-CF na celownik bo tam to każdy myśli ze jak jedzie prosto to ma pierwszeństwo, warto też poruszyć że na drogach osiedlowych obowiązuje zasada prawej reki a nie pierwszeństwo ma ten co jedzie prosto, bo to normalnie plaga na osiedlach np drogi na Jurgo jedzie prosto na skrzyżowaniu w kształcie litery "T" i się nie zatrzyma jak ktoś z prawej strony mu dojeżdża.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx9 

    _gość

    02.10.2012, 09:58

    to skrzyżowanie było juz omawiane jako pierwsze mniej wiecej 2 tyg temu:)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx4 

    reggi

    02.10.2012, 15:31

    Masakra! Takie rzeczy trzeba tłumaczyć?

    Masakra! Takie rzeczy trzeba tłumaczyć?? Przecież to proste, jak budowa cepa - jak ci ludzie zdali egzamin?! Przy Netto na prawdę nie ma najmniejszych wątpliwości. Odnośnie skrzyżowania przy McD/Lidl/Carefoure, to kiedyś było źle oznakowane. Jednak zostało to już poprawione i też nie ma najmniejszych wątpliwości, jak tam jechać,kto ma pierwszeństwo. O ile oczywiście zna się znaki drogowe i nie jest "inteligentnym inaczej". Ostatnio właśnie jakaś "kierowca" jechała tamtędy od strony Bajkowego po łuku z pierwszeństwem w stronę Jagiellońskiej, zatrzymała się i chciała wszystkich przepuszczać. Zabrać takiej prawo jazdy i na ponowny egzamin. Dostanie po kieszeni, to się nauczy przepisów. Tragedia będzie, jak jeden taki "kierowcowiec" z drugim pojadą do Gdańska... mam nadzieję, że pojadą pociągiem. Pozdrawiam

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Lola_gość

    02.10.2012, 17:39

    Ja bym prosiła o omówieni skrzyżowania koło Cariny, zwłaszcza omijania z prawej strony pojazdy skręcające w lewo, juz kiedyś był o tym artykuł na tcz24, i widac było ze wikszość wgl nie kuma jak sie powinno tam jeździć...

    Cytuj
    IP: 213.238.xx4.xx9 
  • Mieszkaniec_gość

    02.10.2012, 09:11

    Myślałem...

    Myślałem że reportaż dotyczący skrzyżowania ulic Zygmunta Starego oraz Jagiellońskiej dosadnie uwydatnia brak znajomości podstawowych zasad ruchu drogowego mieszkańców Tczewa... Myliłem się... Problemy tczewian zaskakują mnie coraz bardziej...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx6 
  • Jurgen

    02.10.2012, 09:16

    Niby powinno być oczywiste dla posiadaczy prawa jazdy... A jednak ? Kilka razy wymuszono mi w tym miejscu pierwszeństwo przez "kierowców" wyjeżdżających z NETTO :( Tutaj trzeba kierować się ograniczeniem zaufania i być przygotowanym na wszystko .

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • aga_gość

    02.10.2012, 09:40

    No niestety Ci co wyjezdzaja z netto mysla ze jak moja prawa wolna to jade ( oczywiscie w kierunku dziczka). I własnie tak nie jest parking netto nie nalezy do ulicy i jest prywatny. Wyjezdzając z niego dopiero właczamy się do ruchu, więc ustepujemy pierwszenstwa wszystkim innym dopiero na koncu wyjezdzamy my.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx8.xx4 
  • tralala_gość

    02.10.2012, 10:20

    kierunki

    Włączajcie barany kierunek przy zjezdzaniu z ronda!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx1.xx3 
  • Ike_gość

    02.10.2012, 11:15

    Właśnie

    To że rondo prowizoryczne nie znaczy, że skręt nie sygnalizuje się "migaczem". Zwłaszcza ci co jadą prosto 30 Stycznia

    Cytuj
    IP: 80.53.xx3.xx2 
  • Ola_gość

    02.10.2012, 11:19

    To oczywiste.

    Auto z parkingu wyjeżdża jako ostatnie,,,Z Jedności Narodu ustąpić, ponieważ są z naszej PRAWEJ strony (reguła prawej dłoni). Kodeks Drogowy Panie i Panowie się kłania !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx9 
  • _gość

    02.10.2012, 11:39

    To samo dotyczy skrzyżowania Jagiełły- Żwirki i wyjazdu z Jaworowej nieuki wyjężdzający z Jaworowej włącza sie do ruchu bo wyjężdza ze strefy zamieszkania zrozumcie to w końcu i nie blokujcie ruchu jadąc z Jagiełły bo macie pierwszeństwo przed wyjeżdzającym z Jaworowej dokładniej od parkingu

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xx5.xx1 
  • tczewiak_gość

    02.10.2012, 13:59

    masz racje

    Masz racje "gosciu" ale sam na pewno nieraz widziales jak niektorzy ludzie wyjezdzaja z Jaworowej. Najspokojniej w swiecie, jak gdyby mieli pierwszenstwo przed wyjezdzajacymi z Jagielly. Przekonany, ze masz pierwszenstwo wyjedziesz z Jagielly i Cie huknie taki gamon. Co z tego, ze masz racje ale samochod Ci rozwali. Moze dlatego sie tam ludzie czaja. Ja tez. Ta sama historia jest wyjezdzajac od strony Kauflandu i Fleksa na Al. Solidarnosci kolo Cariny. Jest tam znak przed swiatlami, ze konczy sie droga wewnetrzna, wiec samochody jadace prosto przez skrzyzowanie (do Armii Krajowej) nie maja pierwszenstwa przed skrecajacymi z Armii Krajowej w kierunku Gdanska. Mam racje ?

    Cytuj
    IP: 80.78.xxx.xx5 

    łowca_gość

    02.10.2012, 18:11

    @ tczewiak

    Nie masz.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx9.xx6 

    _gość

    02.10.2012, 20:09

    Skrzyżowanie Jaworowej i Jagiełły

    Tak na dobrą sprawę - patrząc na ułożenie tych dróg to tam są dwa skrzyżowania : pierwsze to skrzyżowanie ul, Jagiełły z ul. Żwirki a drugie to skrzyżowanie ul, Jaworowej z ul. Żwirki i w takim przypadku już nie jest jednoznaczne iż wyjeżdzając z ul. Jaworowej w kierunku Armii Krajowej mam ustąpić pierszeństwa samochodom stojącym na ul. Jagiełły i skręcającym w lewo. Tak wynika z topologii. Można nawet sprawdzić sobie w google map, iż są to dwa skrzyżowania wiec wyjeżdzajac nawet równocześnie w wyżej wymienionej przeze mnie sytuacji auto z ulicy jaworowej zawsze będzie przed tym z ulicy jodłowej gdyż jest koło 3 metrów różnicy między tymi ulicami.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx3 

    _gość

    03.10.2012, 10:42

    I tu się mylisz - wyjeżdzając z Jaworowej ustępujesz tylko i wyłącznie tym co są na Żwirki - ci co na Jagiełły mnie nie obchodzi gdyż to jest już inne skrzyżowanie - fakt że usytuowane bardzo blisko mojego skrzyżowania tj. Jaworowa - Żwirki - ale jak już ktoś to napisał to są dwa różne skrzyżowania. Po drugie cwaniakujesz tutaj bo znasz te ulice i wiesz która jest osiedlową a która miejską itd - a co ma powiedzieć ktoś z innego rejonu Tczewa bądź z innego miasta, nie dziw się że głupieją, bo w natłoku znaków te najważniejsze im umykają i wolą będąc na Jagiełły przepuścić tych z Jaworowej ( co robią zgodnie z prawem)

    Cytuj
    IP: 31.172.xx0.xxx 

    jan_gość

    03.10.2012, 22:09

    do ~ tczewiak_gość oraz ~ łowca_gość

    co do skrzyżowania koło Cariny racja jest po obu stronach, ale pod pewnymi warunkami. Tzn. jak jest sygnalizacja świetlna włączona to Malinowska (pomimo, że jest drogą wewnętrzną) mogła by być nawet szutrowa, to i tak skręcający w lewo od strony Armii Krajowej musieliby ustąpić pierwszeństwa tym, co jechaliby od strony Malinowskiej. Natomiast gdy światła byłyby wyłączone, to wtedy Malinowska powinna się włączać jako ostatnia (analogicznie jak koło Netto).

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx6 
  • Yako Imy_gość

    02.10.2012, 11:41

    Jedna uwaga.

    Dla wyjeżdżającego z parkingu sprawa powinna być jasna - jedzie ostatni (wolna prawa,lewa i z przodu). Jednak ktoś obcy, wyjeżdżając z ul. Jedności Narodu w kierunku "Dziczka", skąd ma wiedzieć, że jadący z naprzeciwka wyjeżdża z parkingu a nie z ulicy schowanej za krawężnikiem z lewej lub prawej strony (na wprost widać sklep za parkingiem, który to parking może być za niewidoczną z ul Jedności Narodu, jezdnią biegnącą wzdłuż jezdni ul. Gdańskiej.). Dla pewności więc, jadący z ul. JN przepuszcza wyjężdżającego z parkingu. Na pierwszy rzut oka wyjazd z parkingu wygląda na wjazd w ulicę. ( i wyjazd z ulicy). Gdyby osoby ustawiające znaki mieli więcej wyobraźni mogli by oznaczyć to miejsce tak, że nie było by wątpliwości - są takie znaki w przepisach o ruchu drogowym.

    Odpowiedz
    IP: 83.0.xx6.xx4 
  • ?!_gość

    02.10.2012, 12:23

    co za bełkot...

    dla wyjeżdzających z ul. Jendości Narodu też sprawa jest oczywista bo jak byk przy wjeżdzie na parking jest znak (oznaczający właśnie parking, znak jest widoczny z ul. J.N.). Natomiast sprawą straszną jest to, że musi się ukazać materiał filmowy, aby wielu kierowców przekonało się, że nie mają pierszeństwa włączając się do ruchu!!

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6 

    łowca_gość

    02.10.2012, 17:03

    Do "gościa" w tym wątku

    § 113 ust. 7 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z 1999r. Nr 43, poz. 430 z późn. zm.): "Wyjazd z drogi do obiektu i urządzenia obsługi uczestników ruchu i wjazd na drogę nie mogą być usytuowane w miejscach zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego, a w szczególności: 1) w obszarze oddziaływania skrzyżowania lub węzła," koniec cytatu. Stąd wniosek, że twój wpis to bełkot a wyjazd z parkingu zaprojektował jakiś debil niezgodnie z w/w prawem lub głupi jest policjant, który jedną z dróg tworzących skrzyżowanie nazywa wyjazdem z parkingu. Wyjazd w obszarze oddziaływania skrzyżowania jest częścią skrzyżowania, albo nie ma prawa go tam być. Paniatno? Jeżeli wyjeżdżający takim"wyjazdem"ma zielone światło (przy włączonej sygnalizacji oczywiście) to tym bardziej ma prawo jechać i nie jest to włączanie się do ruchu tak jak wyjazd z parkingu poza skrzyżowaniem.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx9.xx6 

    _gość

    03.10.2012, 08:11

    sygnalizacja w tym miejscu nie działa więc obowiązują znaki! Jest to parking i tyle, niezależnie od tego kto go zaprojektował. Wyjeżdzający z parkingu są włączającymi się do ruchu i wyjeżdzają ostatni, a jesli uważasz inaczej Twoja sprawa, Twój samochód i Twoje zdrowie :)

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6 

    _gość

    03.10.2012, 11:08

    A to Polska...

    I jak zawsze w Polsce prawo i przepisy swoje a życie swoje - obejściem przepisu cytowanego przez łowcę było zaprojektowanie świateł kierujących ruchem przy tym "skrzyżowaniu". Ale że światła tam się nie sprawdziły to mamy taką sytuację jaką mamy - fizycznie jest to wyjazd z parkingu który prawnie nie może być wyjazdem z parkingu tylko równorzędną do ul. JN drogą.

    Cytuj
    IP: 91.213.xxx.xx4 

    _gość

    03.10.2012, 11:20

    To nie jest kwestia czy działają światła czy nie, czy są tam takie znaki czy inne to jest kwestia że ktoś przy skrzyżowaniu zaprojektował wyjazd z parkingu co jest zgodnie z naszym prawem niedozwolone!! Nie może być wyjazdu z parkingu, dróg wewnętrznych, posesji w obrębie skrzyżowania. I to jest zasadnicza kwestia i jakby się jej trzymać to nie mielibyśmy takiego problemu kto ma pierszeństwo w tej sytuacji. Jest sprawą bezsporną że wyjeżdzając z parkingu ustępujesz wszystkim ale i jest też sprawą bezsporną że na skrzyżowaniu nie ma prawa być wyjazdu z parkingu. Najprościej przy tym "wielkim ruchu komunikacyjnym" jaki jest przy Netto - bylo by zamknąć ten wyjazd a korzystać tylko z wyjazdu przy cmentarzu. Wtedy nie będzie takich spornych i nie oszukujmy się niebezpiecznych sytuacji.

    Cytuj
    IP: 108.174.xx5.xx1 
  • Flexmen_gość

    02.10.2012, 14:32

    kpina

    Przecież wiedza o tym kto ma w takim przypadku pierwszeństwo wałkuje się na kursach prawa jazdy. Jeżeli ktoś nie zna takich podstaw to w jaki sposób otrzymał on prawo jazdy ??? Jeszcze trochę będziemy tłumaczyć w necie co zrobić gdy policjant kieruję ruchem. Kpina,Kpina Kpina

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx7 
  • kierowca z 30 letnim stażem_gość

    02.10.2012, 16:15

    kierowcy nie wiedzą

    Jak to się stało, że są kierowcami?A skąd ta niewiedza się bierze? Odpowiedź nasuwa się sama.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx5.xx4 
  • Tczewiak_gość

    02.10.2012, 17:32

    Tczewscy kierowcy

    A co z skzyowaniem Lakowej i Kolejowej

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx4 
  • Koleka_gość

    02.10.2012, 19:59

    Zajmijcie się pseudo rondem koło wieży ciśnień.....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx1 
  • _gość

    02.10.2012, 20:23

    Tczew nie jest w tym osamotniony, w Gniewie przy Biedronce jest identyczna sytuacja.

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx4.xx9 
  • ar_gość

    02.10.2012, 23:13

    TO MA BYC ŻART?

    Ja pier....e o co chodzi? Jezeli ktos pyta o takie skrzyzowanie, to niech lepiej prawko odda!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.84.xxx.xx1 
  • kominiarz56

    03.10.2012, 12:12

    Nauka Jazdy.

    Teraz widać jacy kierowcy jeżdżą po ulicach????,ciekawe jak zdali na prawo jazdy???????????,śmiechu warte,nie znać podstaw ruchu drogowego??,a może jeden z drugim by tak wziął kodeks drogowy do rączki i poczytał GO.TAM WSZYSTKO PISZE..Dla wyjaśnienia dla tych analfabetów co nie znają podstaw,TO WIEŻDŻAJĄC NA RONDO TRZEBA SKRĘCIĆ W PRAWO.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    03.10.2012, 12:38

    Wyjazd z netto = samowolka budowlana

    A mnie nie dziwi, że ludzie mają problem z tym skrzyżowaniem. Po pierwsze zgodnie z prawem w tym miejscu nie powino być tego wyjazdu z parkingu - dlaczego? Łowca juz zacytował podstawę prawną : § 113 ust. 7 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z 1999r. Nr 43, poz. 430 z późn. zm.). No i logiczne podejście - zbliżając się do skrzyżowania kierowca powinien być zajęty znakami na "swojej" drodze, autami jadącymi na drodze głównej a nie powinien być dodatkowo zajęty wypatrywaniem znaków na drodze przeciwnej ( czy tam jest parking czy nie, czy tam jest osiedlówka czy nie itd). My jeżdząc tam na co dzień wiemy że tam jest parking ale dla ludzi z zewnątrz mylące sie te durne niedziałające światła. One wprowadzają w błąd z wyjazdu z parkingu robiąc drogę równorzędną do ul. JN. Podejrzewam że gdyby tych świateł tam nie było to nie byłoby problemu z tym skrzyżowaniem.

    Odpowiedz
    IP: 77.247.xx1.xx5 
  • nie mieszkaniec tczewa_gość

    03.10.2012, 18:25

    Gość nie cwaniakuje bo przy wjeżdzie na Jaworową stoi znak jak byk że jest to strefa zamieszkania (jak nie potgrafisz czytać znaków to masz problem) i jak byś nie patrzał czy to są dwa skrzyżowania to i tak włączasz się do ruchu a ściślej to wjeżdzający z ul Jagiełły na Żwirki jest na głównej przd tobą

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • _gość

    03.10.2012, 20:39

    I tu jesteś w błędzie

    Jeśli to są dwa skrzyżowania to akurat wtedy Ty jesteś w błędzie gdyż z ulicy Jaworowej włączasz się do ruchu na ulicę Żwirki a nie na skrzyżowanie Żwirki - Jaworowa - Jagiełły i tylko i wyłącznie Żwirki jest dla Ciebie główną drogą, a co się dzieje na ulicy Jagiełły, Jodłowej czy innej ulicy to już Ciebie nie dotyczy dopóki samochód wyjeżdżający z ul Jagiełły nie znajdzie się na ulicy Żwirki. Natomiast jeśli to jest zgodnie z prawem i kodeksem drogowym tylko i wyłącznie jedno skrzyżowanie to wtedy jak najbardziej wyjeżdżając z ul. Jaworowej ustępujemy wszystkim. Najlepiej jakby tcz.pl zapytało się o to skrzyżowanie policję, bo jeśli oprzeć się na cytowanym wyżej rozporządzeniem - w obrębie skrzyżowania Żwirki - Jagiełły nie ma prawa być wyjazdu z drogi osiedlowej.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx3 
  • gość 1_gość

    24.02.2016, 11:57

    włączanie się do ruchu

    To jest takie proste że jak ktoś nie wie to ja się pytam jakim cudem otrzymał prawo jazdy!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.