Urzędnicy z tczewskiego ratusza przygotowują się do nowego rozdania unijnego. Jednym z pomysłów na wykorzystanie unijnych środków jest rewitalizacja terenów pokolejowych. Mowa o fragmencie miasta od kanonki aż do pozostałości przedwojennego dworca. Znajduje się tam m. in. cenny okrąglak. Na razie wszystko jest na etapie wstępnych planów - ruszyły już jednak rozmowy z kolejarzami. Warunkiem do realizacja całości byłoby pozyskanie unijnej dotacji. Tu jest jednak wciąż wiele niewiadomych - wciąż nie wiadomo, jak będzie wyglądał Regionalny Program Operacyjny na kolejne lata i jak ostatecznie będą wyglądały priorytety w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. W minionym unijnym rozdaniu Tczew mocno skorzystał z funduszy związanych z rewitalizacją. Za 22 mln zł odnowiono miejskie kamieniczki i wyznaczono szlaki spacerowe. Miasto zamierza kontynuować jeszcze rewitalizację społeczną.
Teraz czas na rewitalizację terenów pokolejowych
TELEWIZJA INTERNETOWA: NAJNOWSZE
© Zabrania się kopiowania, przetwarzania, bądź dalszego publikowania materiałów wideo bez podania ich autora i źródła pochodzenia!
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
Jak oceniasz ten materiał wideo?
Ocena ogólna tego wideo: 3.5
Ocena ogólna tego wideo: 3.5
Subskrybuj kanał Tcz.pl
YOUTUBE 12100 SUBSKRYBCJI
Filmy Tcz.pl w YouTube
Kanał wideo Telewizji Tczew w YouTube
12 106 770 wyświetleń wszystkich filmów
12 106 770 wyświetleń wszystkich filmów
Pokaż:
Najnowsze
Komentarze (6) dodaj komentarz
asdasdsa_gość
17.07.2014, 11:32
asas
Mam nadzieję, że te tereny zostaną zrewitalizowane. Nie ma drugiego tak mocno związanego z koleją miasta jak Tczew i turyści powinni o tym wiedzieć.
Odpowiedz_gość
17.07.2014, 14:55
ciekawe tereny
mam rowniez nadzieje, ze te tereny zostana zrewitalizowane ladna architektura pozostalosci tych przedwojennych kolejowych budynkow np rondo na Kanonce, wieza cisnien i budynek przy peronie1 przy wiezle komunikacyjnym oraz przedwojenny dworzec w Tczewie byl cudowny, jak oglada sie archiwalne foto przynajmniej ten teren mogby byc zagospodarowany aby przypominal " nasz stary dworzec tczewski , zycze sobie, jak wiekszosc z nas Tczewiakow -:)
Cytuj_gość
17.07.2014, 13:58
"...Miasto zamierza kontynuować jeszcze rewitalizację społeczną..." Wszystko ładnie odnowili na starym miescie i przy wiśle. Teraz czas na obszczańców i moczymordy zeby mozna bylo spokojnie i bez spotkań z takimi gośćmi spacerowac..
Odpowiedzstas_gość
17.07.2014, 21:10
nie okraglak tylko stara parowozownia
Odpowiedzsds_gość
18.07.2014, 08:14
Muzeum kolejnictwa w Tczewie
Wraca dyskusja o potrzebie powołania w Tczewie Muzeum Kolejnictwa z prawdziwego zdarzenia. Miłośnicy historii powołują się na Piłę, gdzie jest szansa na powstanie takiej placówki. W Pile znajduje się podobna do tczewskiego „okrąglaka” z ul. Warsztatowej parowozownia. Tamtejsi pasjonaci kolejnictwa od lat zabiegają o uratowanie niszczejącego budynku. Niedawno pojawiła się informacja, że kupnem starej parowozowni zainteresowało się Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa ze Śląska. - Nasze miasto jest idealną lokalizacją dla takiego muzeum - przekonuje Łukasz Brządkowski, koordynator Wirtualnego Muzeum Miasta Dawny Tczew. - Wyobraźmy sobie pociągi retro obsługiwane przez parowozy wyruszające z Gdańska, zatrzymujące się w Muzeum Kolejnictwa w Tczewie i następnie odjeżdżające do Malborka i jego zamku. W 2009 r. Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych przygotowało analizę mocnych i słabych stron lokalizacji muzeum w Tczewie. Te pierwsze zdecydowanie przeważyły. Problemem są jednak pieniądze.
Odpowiedz_gość
25.08.2014, 11:00
Pobłocki nagle przed wyborami, zaczyna rozumieć na czym powinno polegać wyeksponowanie tradycji i historii tczewskiego kolejnictwa. Właśnie potrzebne jest Muzeum Kolejnictwa. Odya tylko przypominał, że Tczew to miasto kolejarzy. Pobłocki stawia pod blokami mieszkalnymi i w mieście, tory kolejowe, semafory, perony, żurawie i lokomotywy. Jest to dziecinada. Strategiczny plan powstania takiego muzeum trzeba było przyjąć już dawno. Trzeba było gromadzić na to środki i sukcesywnie realizować aż do skutku. Przedwyborcze semafory, otwierają błędną drogę do tego celu!!!!
Odpowiedz