Wstępne założenia przebudowy mostu - nowe wieżyczki, portal, wymiana przęseł

Tczewskie starostwo powiatowe - zarządca zamkniętego od roku historycznego mostu przez Wisłę - ma już wstępne założenia przebudowy obiektu. To na razie tylko koncepcja, bo władze czekają na wyniki przetargu na opracowanie dokumentacji przebudowy mostu. Jednak właśnie takich rozwiązań - m. in. odbudowy wieżyczek i portalu wjazdowego od strony Tczewa będą oczekiwać od projektanta urzędnicy. 1,5 mln zł na wykonanie dokumentacji przekazał marszałek województwa pomorskiego. Z kolei w Ministerstwie Transportu w Warszawie jest już gotowe porozumienie w sprawie gruntownej przebudowy tczewskiego zabytku. Dokument mają teraz konsultować inne resorty. Przebudowę mostu szacuje się na ok. 130 mln zł, z czego 12,5 procent będą musiały dołożyć samorządy. Większość środków na remont ma pochodzić z rządowych źródeł. Powiat chciałby rozpocząć przebudowę jeszcze w 2014 roku. Więcej w materiale TV Tczew.
© Zabrania się kopiowania, przetwarzania, bądź dalszego publikowania materiałów wideo bez podania ich autora i źródła pochodzenia!
Kontakt w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie - tutaj.
    
Jak oceniasz ten materiał wideo?
Ocena ogólna tego wideo: 4.05
Subskrybuj kanał Tcz.pl
YOUTUBE 12200 SUBSKRYBCJI
Filmy Tcz.pl w YouTube
Kanał wideo Telewizji Tczew w YouTube
12 141 138 wyświetleń wszystkich filmów
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (44)
dodaj komentarz

  • _gość

    25.10.2012, 09:05

    no i pięknie - trzymam kciuki za realizację - ścieżka rowerowa, nowe wieżyczki, portal - aż będzie przyjemnie popatrzeć na staruszka z bulwaru

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • _gość

    25.10.2012, 15:50

    Nie będzie pięknie

    Proponowana koncepcja jest zła, to nie odbudowa, to marna wizja pana Wiórka, która ma być zrealizowana za nasze pieniądze. Mamy prawo wymagać by odbudowa mostu, była naprawdę jego odbudową, a nie prawie odbudową. Pan Wiórek zepsuł wystarczająco dużo w Tczewie, ostatnio przykładał się do wiaduktu na Wojska Polskiego - lista niedociągnięć jest długa, czy stać nas na to, by tak koniunkturalna osoba była odpowiedzialna za tak ważną rzecz dla nas wszystkich? Odbudową powinni zajmować się ludzie kompetentni, a nie politycy, którzy już teraz myślą, jak można dla siebie najwięcej ugrać.

    Cytuj
    IP: 46.113.xx0.xx2 

    _gość

    25.10.2012, 16:38

    do "nie będzie pięknie"

    przecież wyraźnie zaznaczono, że to OCZEKIWANE WSTĘPNE ZAŁOŻENIA - to projektant - czytaj profesjonalna firma - przygotuje całkowitą koncepcję - oczywiście w oparciu o to, jaką kasą możemy dysponować. do do kosztów - to przypomnijcie sobie, że remont mostu kolejowego - (ten obok) kosztował kolej około 80 mln zł, o ile dobrze pamiętam - a tam nikt nie wymieniał ani przęseł, ani nie dobudowywał wieżyczek. to pokazuje, jakich ogromnych pieniędzy musimy się spodziewać na remont poczciwego staruszka

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx5 

    _gość

    25.10.2012, 20:08

    Proszę, odsuńcie Wiórka od tego projektu. Wygląda na to, że to jest jedyna szansa na remont z prawdziwego zdarzenia, a ten człowiek będący na utrzymaniu podatników, robi dziadowskie oszczędności i po raz kolejny chce na siłę wcisnąć jakieś półśrodki.

    Cytuj
    IP: 94.231.xx2.xx5 

    _gość

    25.10.2012, 22:40

    Do gość, który broni Wiórka

    Kolego, remont mostu kolejowego kosztował 96 mln złotych, także źle pamiętasz. Powinieneś za to pamiętać, że wszystkie inwestycje lub remonty powiatowe, do których dotykał się Wiórek, to: a) trwały o wiele dłużej niż zakładano, b) były zdecydowanie droższe niż zakładano. Twoja argumentacja o tym, że trzeba czekać aż jakaś firma coś określi jest kompletnie nietrafiona. To inwestor, czyli zlecający i płatnik decyduje o zakresie prac, a nie firma opracowująca dokumentację. Proszę, nie siej zamętu i nie pisz głupot.

    Cytuj
    IP: 46.113.xx0.xx2 

    do do gość, który...._gość

    26.10.2012, 07:54

    nikogo nie bronię, staram się być uczciwy wobec chłopa - co do inwestycji droższych niż zakładano - to chyba mylisz wiórka z poprzednim starostą - wiadukt WP, czy centrum transferu - to pomysły i inwestycje poprzedniego zarządu

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • tcz45

    25.10.2012, 10:07

    proponuję założenie

    na odremontowanej wieży założenie obrotowej kamery , dzięki której w internecie można byłoby oglądać pozostałe wieże i panoramę Tczewa. A widoki są naprawdę fajne.To zaspokoi potrzebę wchodzenia i widzenia z tego punktu. Zobaczy to cały świat, a to już ogromna promocja Tczewa i mostu.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • niezaspokojony zdzichu_gość

    25.10.2012, 22:33

    Nie, to nie zaspokoi potrzeby wchodzenia w to miejsce. Powinno być dostępne dla wszystkich. Można stworzyć tam punkt widokowy z lunetami itd., ale przede wszystkim obiekt musi być otwarty dla ludzi. Bez bzdur o "względach bezpieczeństwa".

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx0 
  • Bonifacy

    25.10.2012, 10:11

    W końcu konkrety!

    W końcu konkrety! I to jakie!!! Dzięki tej inwestycji Stare Miasto i bulwar odżyją, turyści będą chcieli oglądać nasz most, który już nie będzie straszył:)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    25.10.2012, 14:08

    Jakie konkrety,taka prezentowana koncepcja jestzla,

    Cytuj
    IP: 80.53.xx7.xx4 
  • mayster_gość

    25.10.2012, 10:17

    Słuchając tej wypowiedzi mam nieodparte wrażenie, że wyjdzie z tego potworek - sygnały od mieszkańców o kratownicy ? Od ilu ? Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłyby konsultacje społeczne w tej sprawie, oczywiście merytoryczne z przedstawicielami służb inżynieryjnych - wszak nie każdy pomysł można zrealizować.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • esteta_gość

    25.10.2012, 11:17

    Zgadzam się. To absurd, żeby w wyniku kosztownej rekonstrukcji zamiast oryginału odtworzona została jakaś późniejsza prowizorka!!! A powoływanie się w tak ważnej sprawie na jakieś anonimowe opinie mieszkańców to absurd kolejny!!! Panie starosto: ja też jestem mieszkańcem i moja opinia jest taka, że albo odtwarzamy możliwie najwierniej historyczny wygląd mostu i robimy z niego prawdziwą atrakcję turystyczną, albo dajmy sobie spokój. I proszę nie przywoływać tu racji ekonomicznych. W odtwarzaniu zabytków nie one mają znaczenie decydujące.

    Cytuj
    IP: 83.30.xx6.xx7 
  • Kozeniak_gość

    25.10.2012, 10:32

    UWAGA na tę kratownicę! Jakiś przekręt!

    Mieszkańcy przywykli do prowizorycznej kratownicy więc nowa będzie taka sama, a nie taka jaka była oryginalnie?! Co to za bzdura!!! Przecież to zniszczy cały efekt! Co to za konsultacje z pseudo-inżynierami?! Chcę poznać ich nazwiska!

    Odpowiedz
    IP: 84.39.xx5.xx3 
  • Bonifacy

    25.10.2012, 13:05

    Nie zwróciłem na to uwagi. Katastrofa!

    Lepiej nie robić wcale niż robić byle jak. A to rozwiązanie jest byle jakie. Nie przywraca mostu do dawnej świetności, ale jest kolejną prowizorką. Kiedy słucha się Pana Wiórka kolejny raz zauważa się następne nieścisłości np. dot. sposobu odtworzenia wieżyczek i portalu. Przypomina to raczej budowanie atrapy tych konstrukcji niż ich odtworzenie. Diabeł tkwi w szczegółach. Obawiam się że będzie tak jak z mostem na Wojska Polskiego. Miała być owalna rura, jest kwadratowa i bez podświetlenia, a droga jest wąska, bo ktoś nie zmienił planów. Podobnie na Węźle Komunikacyjnym. Miało być zadaszone dojście do przystanków i podgrzewany chodnik, zadaszenia nie ma, a ogrzewanie jest tylko częściowo - na pochylni. Uważam że przy opracowywaniu sposobu odbudowy powinni brać udział najlepsi specjaliści w tej dziedzinie, a jest tak, że decyzje podejmuje się w oparciu o konsultacje z anonimowymi inżynierami i... ,,mieszkańcami". Szkoda, bo szansy na naprawienie tego co zostanie spieprzone nie będzie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    25.10.2012, 11:11

    Jak widzę tego pana to mi się niedobrze robi

    Pragnąłbym, aby odbudową zajęli się ludzie z kompetencjami i nie z nadani politycznego. Ten pan już wystarczająco dużo napsuł, teraz bierze się za most?! Pieniądze z ministerstwa dostaniemy na jego remont raz, a potem co nam Wiórek schrzani, tak już zostanie.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx0.xx2 
  • _gość

    25.10.2012, 16:15

    Panie Wiórek, dziękujemy za informacje dot. tego w jaki sposób chce Pan to zepsuć.

    Cytuj
    IP: 94.231.xx2.xx5 
  • Alex_gość

    25.10.2012, 11:12

    Chcemy oryginalna kratownicę!!!

    W gre powinna wchodzic TYLKO I WYŁĄCZNIE odbudowa replik oryginalnej kratownicy. Jak w ogole mozna pomyslec o czyms innym? Znowu ma byc jedno przeslo takie, drugie inne? Jak juz odbudowujecie to raz a porządnie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • _gość

    25.10.2012, 11:42

    Panie Wiórek,

    Tu znalazłem inne sygnały mieszkańców, inne od pańskich! http://www.facebook.com/LisewoMalborskie/posts/236306256497124?notif_t=share _ comment

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx0.xx2 
  • jerzytczew_gość

    25.10.2012, 11:44

    tak trzymać!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx2 
  • jack_gość

    25.10.2012, 13:52

    ....

    tylko żeby ekolodzy sie nie przyczepili do czegos

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx0 
  • esteta_gość

    25.10.2012, 14:01

    Ratujcie most!

    Najpierw trzeba było ratować przed ZAWALENIEM i szukać pieniędzy. Pieniądze się znalazły, a most trzeba znowu ratować, tym razem przed SPARTOLENIEM. Obiekt jest zabytkowy i wyjątkowy o czym świadczy jego obecność na jednej liście z Wieżą Eiffla i Kanałem Panamskim, co tak chętnie do tej pory podkreślali nasi włodarze. Czy wyobrażacie sobie rekonstrukcję np. Wieży Eiffla (w razie takiej konieczności) jako kombinację jej oryginalnych elementów z jakąś "ambonką" myśliwską? A co do kosztów, to przypomnę, że koszt samego "dachu" nad Basenem Narodowym, to ok. 300 mln zł, a cały basen już ponad 2 mld zł. Tak, tak - "pośmiewisko Europy" kosztowało nas do tej pory kilkanaście razy więcej niż planowany koszt rekonstrukcji unikalnego w skali świata mostu. Pamiętajmy, że to NASZ obiekt i za NASZE pieniądze będzie odnawiany. Potrafiliśmy po wojnie, przy ówczesnej biedzie i ograniczonych możliwościach, zrekonstruować z kompletnych ruin m. in. gdańską Starówkę, a teraz jako dumny członek UE i "zielona wyspa", rzekomo wyprzedzająca wszystkich w tempie rozwoju, nie jesteśmy w stanie odtworzyć kilkuset metrów metalowej konstrukcji i paru owalnych wieżyczek z cegły?

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx6.xx7 
  • _gość

    25.10.2012, 15:47

    Ratujmy most przed Wiórkiem!!!

    Nie pozwólmy na zmarnowanie kolejnych pieniędzy przez tego pana.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx0.xx2 
  • Doktor Granat_gość

    25.10.2012, 15:53

    ...

    Ta babeczka z Hiszpanii od konserwacji Jeżusa niech się zajmie tym naszym zabytkiem. Taniej będzie i może w telewizji nas pokażą...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • _gość

    25.10.2012, 15:57

    Ekonomia tak powiedział pan starosta, przecież na czymś trzeba zarobi.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx8 
  • Adam_gość

    25.10.2012, 16:02

    No walne

    Banda baranów!!!!!!!!!!! Już nie pamiętacie, że nie było kasy na ten most! Już pozapominaliście, że miasto wypierało się tego mostu?! Nie do wiary stado Tczewskich baranów. Przewińcie sobie lepiej archiwum i poczytajcie teraz całą akcje z tym mostem. Władze miasta Tczew to banda kłamców i nierobów!

    Odpowiedz
    IP: 89.69.xx3.xx1 
  • on_gość

    25.10.2012, 17:12

    .

    Przecież są zdjęcia mostu z przed wysadzenia, więc co to za problem, żeby go wizualnie odtworzyć do stanu oryginalnego. Wiadomo, że technologicznie może być inny, ale po co zmieniać jego wygląd skoro jest kasa?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • ~adi_gość

    25.10.2012, 17:58

    MOST STARUSZEK

    zadnych zmian tylko prosze go wyremontowac tak jak byl przed 80 -ciu latami nasz staruszek

    Odpowiedz
    IP: 78.52.xx1.xx3 
  • spoko_gość

    25.10.2012, 19:04

    nie przesadzajcie

    Na miarę kryzysu i obecnych chudych czasów, program, który przedstawił Pan Wiórek - jest dobry (choć niedoskonały). Popieram działania Starostwa Powiatowego. Jak ktoś chce dalej krytykować, to niech sam załatwi więcej kasy. Pan Wiórek wiele lat borykał się z tym problemem i w końcu sobie z tym poradził. No i spoko!

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx7.xx6 
  • _gość

    25.10.2012, 22:45

    Tak, tak...

    Biedny pan Wiórek, oj biedny. Czy ktoś mu kazał zostać wicestarostą i "borykać się z tymi problemami"? Pan Wiórek sobie sam nie poradził z niczym, no chyba że mówimy o zwężonym i za drogim wiadukcie na Wojska Polskiego, albo światłach koło CED, albo żółtej plamie przed Wieżą Ciśnień - z tym pan Wiórek sobie świetnie radzi, czyli z marnowaniem publicznych pieniędzy.

    Cytuj
    IP: 46.113.xx0.xx2 

    esteta_gość

    26.10.2012, 11:13

    Nie zmarnujmy tej kasy!

    Chwała wszystkim, którzy kasę załatwili, ale ponieważ kosztowało to tyle zachodu, tym bardziej nie można jej zmarnować!

    Cytuj
    IP: 79.184.xx4.xxx 
  • GRZES_gość

    25.10.2012, 20:01

    jesli uda sie ta ''przebudowa-remont'' to proponuje pobierac niewielkie oplaty za przejazd tym mostem.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx4 
  • spoko_gość

    28.10.2012, 15:44

    myto mostowe

    we współczesnej Polsce nie ma czegoś takiego, jak myto mostowe, natomiast na co dzień Most Tczewski głównie służy mieszkańcom kilku wiosek z prawego brzegu Wisły, gdzie bieda aż piszczy... I oni mieliby płacić myto? Jak już to proponuję, aby opłaty z Mostu Knebawskiego szły na Most Tczewski, bo tamten most zarobi na obydwa mosty, a poza tym wybudowanie mostu na Berlince zepchnęło w cień Most Tczewski, którego ranga komunikacyjna właśnie wtedy spadła z krajowej na lokalną

    Cytuj
    IP: 84.39.xx1.xx5 
  • _gość

    25.10.2012, 20:57

    ci ci jadą po wiórku - to im współczuję. Można chłopa lubić, bądź nie - ale doceńcie jeden fakt - dopiero za kadencji starosty puczyńskiego i jego zastępcy wiórka coś ruszyło w sprawie od mostu. od lat się o tym gadało - ale dopiero teraz udało się tym zainteresować tym rząd - wreszcie będą pieniądze - cieszy się i bez spiny

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • _gość

    25.10.2012, 22:48

    Nie produkuj się,

    podwyżki i tak za to nie dostaniesz. Nikt po panu Wiórku nie "jedzie". Decydując się na bycie osobą publiczną, należy wziąć pod uwagę, że można spotkać się z krytyką. Tutaj padają słowa konstruktywnej krytyki. Zdaję sobie sprawę, że dla kogoś każda krytyka jest zła, ale to znak, że taka osoba nie powinna się pchać na stanowiska, nie powinna decydować o pieniądzach i życiu innych ludzi. Ta koncepcja, prezentowana przez pana W. jest słaba, szkoda na nią pieniędzy, szkoda tej szansy, którą pan W. chce zmarnować. Dlaczego nie pozwoli zająć się tym projektem komuś lepszemu? Znowu kampania za nasze pieniądze?

    Cytuj
    IP: 46.113.xx0.xx2 
  • x_gość

    25.10.2012, 23:28

    ale dlaczego jest nieuprzejmy

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • esteta_gość

    26.10.2012, 11:10

    Zobaczcie sami !!!

    I wyobraźcie sobie co możemy stracić...... ALBO ZYSKAĆ!!! http://www.youtube.com/watch?v=_2SHgZFJA78 Na to musimy znaleźć brakującą kasę. Opłaty za przejazd to niegłupi pomysł. Obligacje,cegiełki, pożyczka z banku, fundacje, zbiórka publiczna. Most był cudem techniki, tu rozpoczęła się wojna. To musi się dobrze sprzedać. Za wjazd na wieżę Effla płaci się ciężkie pieniądze. A można powiedzieć, że to taka sama kupa żelastwa jak nasz most. Z tym, że nasz obiekt ma dodatkowo wieżyczki i portale. Dziś japońska telewizja kręci materiały o moście. Jeżeli dla nich jest atrakcyjny w obecnym stanie, to jakie wrażenie może zrobić oryginalny wygląd. MUSI SIĘ UDAĆ!!!

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx4.xxx 
  • Iwo Eugeniusz_gość

    26.10.2012, 16:54

    most

    Przed paroma laty, dokładnie przed obchodami 150. rocznicy uruchomienia nadwiślańskiego kompleksu dworcowo-mostowego, skonstruowałem opowiadanie, w którym zawarta jest skondensowana historia powstawania naszego mostu. Opowiadanie nosi tytuł „Strażnik wzgórza” i już ponad 5 lat umieszczone jest w Internecie. Namiar jest taki: http://sites.google.com/site/straznikwzgorza/home W dzisiejszym sporze o to jak wyglądać będzie most po remoncie nie jest ważne to, kto przed laty wznosił most przez Wisłę. Ważne jest to aby jak najbardziej dokładnie odtworzyć go z myślą jaka wtedy przyświecała niemieckim inżynierom. Nie ma sensu się krzywić iż byli to inżynierowie niemieccy. Jednym z nich był Szwajcar, który po nagłej śmierci pochowany został na tczewskim cmentarzu. O myśli przewodniej inżyniera Karola Lentze napisałem w rozdziale „Wizja”. W usta inżyniera wkładam tam słowa, które nie są autentycznymi słowami konstruktora mostu. Jednak, biorąc pod uwagę specyficzne usytuowanie mostu, można być pewnym iż Karolowi Lentze opisana wizja piękna mogła przyświecać. Proszę aby, przy rozważaniu o kształcie remontowanego mostu, wziąć to pod uwagę.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx3 
  • Lexus_gość

    27.10.2012, 14:04

    Naiwniacy. Myślicie że ten most to taka atrakcja?

    To zmarnowane pieniądze. Nigdy nie przyciągnie turystów i nie zarobi na siebie. Należy go wysadzić a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w miasto.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx9 
  • esteta_gość

    28.10.2012, 19:50

    Tczewski Talib sięznalazł

    byli już tacy co wysadzali, np. monumentalny posąg buddy.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx0.xx3 
  • obywatel_gość

    27.10.2012, 17:50

    cyt. " Inżynierowie uznali ze mieszkańcy przywykli". Panie Wiórek, czy inżynierowie są od badania opinii publicznej? Jeżeli na tej odstawie ostała wybrana koncepcja odbudowy mostu to gratuluje doboru fachowców.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx2 
  • Tczewiak_gość

    28.10.2012, 09:23

    punkt widzenia

    Pragnę wszystkim zwrócić uwagą na fakt, że właścicielem mostu jest Starostwo Powiatowe, a nie Muzeum Wisły. To bardzo istotna sprawa, ponieważ punkt widzenia starostwa - zgodnie z przepisami jest taki, aby, most był użyteczny komunikacyjnie. To najważniejszy cel dla każdego urzędnika i Pan Wiórek się trzyma tego celu. Urzędnicy nie są muzealnikami. A nawet gdyby nimi byli - to muszą pamiętać o takim wydatkowaniu pieniędzy, aby nikt nie zarzucił im ich marnotrawienia. Poza tym czasy się zmieniają oraz uwarunkowania technologiczne. Wiadomo też, że nikt współcześnie nie będzie wskrzeszał dawnych sposobów budowy, bo tego zabrania prawo budowlane. Przedstawiane tu żądania są niemożliwe do spełnienia. Pan Wiórek ma wyraźny i nieustanny problem z prowadzeniem polityki społecznej i PR wokół podejmowanych działań.

    Odpowiedz
    IP: 151.248.xx5.xx8 
  • esteta_gość

    28.10.2012, 20:36

    Prawo budowlane

    "nikt współcześnie nie będzie wskrzeszał dawnych sposobów budowy, bo tego zabrania prawo budowlane" Wiele historycznych obiektów przetrwało setki, a nawet tysiące lat. Założę się o każdy pieniądz, że nasz współczesny obiekty, słynny basen narodowy, budowany, a jakże, jak najbardziej zgodnie z prawem budowlanym, nie przetrwa więcej niż lat kilkadziesiąt. Nie rekonstruujmy więc, a najlepiej rozbierzmy stare zamki, akwedukty, piramidy, wieżę Eiffla, kościoły, katedry, bo powstały niezgodnie z obecnym prawem budowlanym. To jest sowiecki sposób myślenia. Sowieci po wojnie niczego nie restaurowali. Zabytki wyburzyli i budowali wszystko od nowa zgodnie ze swoją ideologią i nowym prawem budowlanym. Teraz przyjeżdżają np. do nas i podziwiają odrestaurowane zabytki, starówki, kościoły, pałace. I tym się cech**e "świat zachodni", że dba o korzenie swojej kultury materialnej. Zadbajmy i my o nasze korzenie. Zdobądźmy się na wysiłek i przywróćmy mostowi jego oryginalny wygląd. Czy to naprawdę przekracza możliwości 40 milionowego narodu w środku Europy i XXI wieku?

    Cytuj
    IP: 83.11.xx0.xx3 

    Dersław_gość

    29.10.2012, 12:15

    fakty

    Współcześnie jak się odbudowuje, to jedynie z zachowaniem starannej stylizacji. Przykładem jest zamek malborski - wygląda ładnie, a w powojennej rekonstrukcji nie używano jajek do tworzenia spoiwa, ani nie wyrabiano cegłówek tradycyjnymi metodami, bo wg starych receptur jedną cegłówkę robi się CAŁY ROK CZASU!!! Zapewniam że i nasz most po rekonstrukcji zgodnej ze współczesnym prawem i poziomie finansowym nadal będzie zachwycał mieszkańców i przyjezdnych a te lamenty i biadolenia mają charakter polityczny. Po drugie podejrzenia, że każdy tczewski urzędnik, to jakiś zły człowiek o podejrzanych niszczycielskich intencjach są przesadne. Urzędnicy są tacy jak społeczeństwo z którego się wywodzą.

    Cytuj
    IP: 151.248.xx4.xx9 
  • spoko_gość

    28.10.2012, 21:06

    pech mostowy

    Z punktu strategii powiatu tczewskiego ten most to prawdziwy kłopot - bo ani nie spaja powiatu i jest na uboczu, ani nie odgrywa strategicznej roli komunikacyjnej a inne gminy sąsiadujące z drugiej strony Wisły nie kwapią się za bardzo do współpracy nad jego ratowaniem. Niestety (a może i stety) - Most Tczewski stał SYMBOLEM TCZEWA i to chyba najbardziej wyrazistym. Słynna fara czy wiatrak są na dalszym planie. No i taki gigantyczny most to worek bez dna, a powiat biedny (to szerszy problem bo ustawy o finansowaniu powiatów do dziś nie naprawiono i bieda nie dotyczy jedynie naszego powiatu). Ponieważ most jest w sercach Tczewian, więc zdanie wyborców trzeba szanować i zwyczajne zamknięcie mostu na kłódkę nie wchodzi w grę. Psychologiczna i społeczna rola mostu jest silnie uzasadniona historycznie - bo krótko po jego wybudowaniu liczba mieszkańców Tczewa znacznie się powiększyła i to wiele razy.

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx4.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.