I Ty możesz pomóc w rehabilitacji 9-letniej Marysi pogryzionej przez psy


odbyło się
17
04.2016
Niedziela
I Ty możesz pomóc w rehabilitacji 9-letniej Marysi pogryzionej przez psy
Całą Polską przed kilkoma dniami wstrząsnęła tragedia 9-letniej Marysi z Rokitek. Dziecko zostało dotkliwie pogryzione przez psy. Dziewczynka dochodzi do siebie - także my możemy ułatwić jej powrót do pełnej sprawności. Już w najbliższą niedzielę (17.04) odbędzie się FESTYN CHARYTATYWNY, z którego całkowity dochód zostanie przeznaczony na rehabilitację dziecka.

Impreza potrwa od godziny 10 do 17 na stadionie przy ulicy Bałdowskiej w Tczewie. W programie przewidziano bieg, nordic walking, gry i zabawy lekkoatletyczne. Będą także stoiska z domowymi wypiekami i scena ze specjalnym programem artystycznym (szczegóły na plakacie).

Udział w biegu: dorośli opłata startowa 10 zł, dzieci - opłata symboliczna 2 zł.

Przypomnijmy - do dramatu w Rokitkach doszło 7. kwietnia. Jeżdżącą na rowerze 9-latkę zaatakowały trzy duże psy. Dziewczynkę uratował przechodzień (dzisiaj już wiemy, że był nim Jacek Rudko - więcej informacji tutaj: "To jest prawdziwy bohater!" Ojciec pogryzionej Marysi dziękuje za życie dziecka ). Dziecko w stanie ciężkim zostało przetransportowane śmigłowcem LPR do szpitala w Gdańsku.


Numer konta bankowego, na który można wpłacać pieniądze dla Marysi:

PL 85 2030 0045 1171 0000 0121 4330

Kilka słów od organizatorów imprezy

W związku z licznymi wątpliwościami dotyczącymi organizatora festynu charytatywnego dla Marysi, wyjaśniamy, że w sprawie zostały poczynione niezbędne kroki celem zgłoszenia i zarejestrowania wydarzenia.

Podkreślamy jednak, że w sprawę zaangażowanych jest mnóstwo osób, w tym sąsiedzi z ulicy Polana Leśna, nauczyciele, rodzice ze szkoły, do której uczęszcza Marysia, radni, urzędy, indywidualni sponsorzy oraz ludzie dobrej woli i dobrym sercu, których nazwisk nawet nie znamy. Wszyscy są zaangażowani i wymienianie w tym miejscu wszystkich byłoby ze szkodą dla tych, których nie wymienimy. Przy czym zaprzeczamy, żeby w akcję zaangażowany był właściciel psów, które pogryzły Marysię.

Jednakże dla zalegalizowania wydarzenia, jakim będzie publiczna zbiórka pieniędzy, powołano KOMITET, który zgłosił festyn do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w Warszawie. Urząd wydał stosowne pozwolenie.

Dodatkowo informujemy, że rodzice Marysi wiedzą o wydarzeniu, wyrazili zgodę na nie, jak również na ujawnienie wizerunku córki na plakacie.

Ostrzegamy przed fałszywymi wolontariuszami, którzy pod przykrywką zbiórki na Marysię, kwestują na ulicach naszego miasta. Nie są to ludzie związani z wydarzeniem, ani organizatorem festynu, który będzie miał miejsce w niedzielę na stadionie.


Od redakcji Tcz.pl

Nie chcieliśmy zabierać głosu, jednak zostaliśmy zmuszeni - zostaliśmy zasypani pytaniami w tej sprawie. Informacja publiczna, kto jest organizatorem powyższej imprezy nie ma i nie miała według nas w tym wypadku znaczenia - najważniejsze jest to, że ludzie chcą i niosą poszkodowanej dziewczynce pomoc. W całą akcję włączyło się już tyle osób, że nie sposób wymienić jednego, głównego organizatora imprezy. Pomagają wszyscy, od sąsiadów dziewczynki, sportowców, dyrektorów szkół, nauczycieli, radnych i wielu innych ludzi dobrego serca robiących to bezinteresownie - nie padamy żadnych nazwisk. Skupmy się na niesieniu pomocy Marysi. Zdajemy sobie wszyscy sprawę z emocji, jakie wywołuje ta tragedia - nie chcemy wyłączać możliwości komentowania tego tematu - jednak prosimy o zachowanie umiaru i powściągliwość w komentarzach. Prosimy sobie nie ubliżać, nie pomawiać się nawzajem i nie nawoływać do czynów karalnych względem właścicieli psów. Jeszcze raz, skupmy się teraz na niesieniu pomocy Marysi.


Więcej na ten temat:

- (Rokitki) Trzy duże psy pogryzły 9-latkę. Ma odgryziony palec, jest w stanie ciężkim

- Psy pogryzły dziecko, właścicielka usłyszała zarzuty - grozi jej rok więzienia

- Policja sprawdza, czy tragedia w Rokitkach to zaniedbanie, czy nieszczęśliwy zbieg okoliczności

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (80)
dodaj komentarz

  • an_gość

    12.04.2016, 14:58

    Przyjdziemy na pewno!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx4 
  • _gość

    13.04.2016, 08:08

    Właściciele powinni wiedzieć, jak się zachować!

    Kto chce i może tak dla solidarności bo nie o kasę przecież chodzi, to powinien się włączyć, bo to objaw człowieczeństwa, ale daleki jestem od tego żeby na tej krzywdzie się promować. Jeżeli organizatorzy robią to dla słusznej idei, a nie dla własnego poklasku i promocji, to powinni pozostać anonimowi, a nie promować się i swoje organizacje w mediach i portalach społecznościowych.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 

    KAAZ_gość

    13.04.2016, 10:22

    Pachnie ściemą na kilometr...

    Czy może ktoś potwierdzić informację, że festyn organizuje właściciel psów, które pogryzły dziewczynkę? Z publikowanych materiałów trudno rozstrzygnąć kto za tym stoi. Stąd wątpliwości czy to będzie uczciwe - czy też to pomysł jakiegoś cwaniaka by sobie nabić kasę. A może faktycznie na leczenie dziecka powinien łożyć WŁAŚCICIEL NIEBEZPIECZNYCH PSÓW - nie czekając na powszechną zrzutę.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 

    gaga_gość

    13.04.2016, 11:39

    W przypadku publikowania banerów dot. festynów tcz.pl podawało informację nt. organizatora. Dlaczego w tym przypadku organizator nie został przedstawiony ?

    Cytuj
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • _gość

    12.04.2016, 15:00

    Kto jest organizatorem festynu?

    Czy przypadkiem właściciel psów nie powinien poczuwać się do finansowej odpowiedzialności?? Mam nadzieje, że organizator posiada stosowne zgody oraz poinformował właściwe służby. Poza tym. warto pamiętać o tym, że należy wydawać paragony za każdą sprzedaną rzecz. W przeciwnym razie proszę liczyć się z konsekwencjami.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx0.xx2 
  • _gość

    12.04.2016, 17:17

    pod latarnią ciemno

    Czy zebrane pieniądze trafią na i jakie odpowiednie konto. Czy rodzice tego dziecka popierają to. Czy US wie o tym i wyraził zgodę. Czy będzie jak z tymi co stają pod biedronką. Za dużo tu niejasności. Czy tczpl jest patronem medialnym akcji? Prawo jest dla wszystkich. Prezydent angażuje się w jakieś dziwne układy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx1 

    swen_gość

    12.04.2016, 18:11

    żal Ci du.. ściska za 2 zł? ja wolę te dwa złote wydać i mieć nadzieję, że choć trochę pomogłem tej dziewczynce, niż zastanawiać się, czy dostanę paragon, jak tak Ci żal zeta to idź pod lidla i namawiaj ludzi co dają koszyki żulom żeby sobie denat kupili, zamiast dać te grosze na pomoc innym. Poza tym jak właściciele psów są dziani to tym bardziej wezmą adwokata i proces będzie się ciągnął latami, a dziewczynka będzie czekała? Normalnie żal.pl jak czytam Wasze komentarze....

    Cytuj
    IP: 83.8.xx4.xx8 

    _gość

    12.04.2016, 20:23

    kopnij się w głowę jak ją w ogóle masz.....

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx6 

    zbiszek_gość

    12.04.2016, 20:23

    do swen

    "proces będzie się ciągnął latami, a dziewczynka będzie czekała" - to właśnie jest największy ból w Polsce. W cywilizowanym kraju ubezpieczyciel (w tym wypadku NFZ albo OC właścicielki psów) od razu by finansowało rehabilitację, a potem dochodziło swoich praw od winnego w sądzie. W Polsce wszystko na odwrót. Pacjent poczeka.

    Cytuj
    IP: 85.181.xx3.xx0 

    _gość

    12.04.2016, 20:31

    kopnij się w głowę jak ją w ogóle masz.....

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx6 

    popek_gość

    13.04.2016, 06:39

    Nikomu nie życzę, ale niktórym musi się przydażyć dramat, aby zrozumieli cierpirni innych - mam tu na myśli ludzi którzy atakują sens organizowania tej akcji NIE ROZUMIECIE że pomoc potrzebna jest teraz, ciekawe co byście zrobili jakby Wasze dziecko spotkało coś takiego I co byscie czuli czytając takie komentarze, jak wyżej żal.pl, normalnie Polandowo

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx3 

    ._gość

    13.04.2016, 11:01

    kilka organizatorów

    Szkoła Podstawowa nr 11 w Tczewie z pewnością do tej szkoły uczęszcza poszkodowana dziewczynka przyłączyła sie do tej akcji ,ale szkoła ma polisę grupowego ubezpieczenia która pokrywa szkodę związaną z zdarzeniem .Więc ubezpieczyciel z tej polisy w takim przypadku podejmuje wypłatę zaliczki na poczet rehabilitacji więc akcja w której nie jasne są warunki zbierania finansów na ten cel mija się z włączeniem do akcji szkoły bez prośby o to rodziców dziecka ucznia tej szkoły,a na zlecenie innych osób.Czy komitet który się powołał wystąpil do SZKOŁY o udział w tym przedsięwzięciu.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx7.xxx 
  • kolo_gość

    12.04.2016, 15:01

    co to za akcja ?!

    jaka znowu zbiórka pieniędzy na rehabilitację? Wszystkie koszty MUSI ponieść właściciel psów - to on i tylko on jest odpowiedzialny i ponosi z tego tytułu zobowiązanie teraz i w przyszłości - każdy sąd to stwierdzi. Zbiórka pieniędzy - trochę mnie to zastanawia na jaki cel i dla kogo ? Szczytne działanie ale chyba nie przemyślane :(

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx5.xx0 
  • zdb_gość

    12.04.2016, 15:46

    chyba nigdy kolo w sądzie nie byłeś... ja w innej sprawie wygrałem swoje pieniądze po roku czasu, nie wiem czy nie bedzie apelacji wiec to moze nadal jeszcze nie koniec. W ciagu roku odbyły sie dwie sprawy tak to wyglada z terminami a mysle ze dziecko trz rehabilitowac jak najszybciej. Z reszta jak nie chcesz to nie musisz przychodzic

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx9 

    max_gość

    12.04.2016, 17:02

    nie chcesz - nie przychodź, twoja sprawa. Przyjdą ci, którzy mają potrzebę zrobienia czegoś dla Marysi i jej rodziny w potrzebie. I jeszcze jedno ... oszczędź sobie i innym takich komentarzy

    Cytuj
    IP: 37.47.xx4.xx7 
  • tcz45

    12.04.2016, 15:01

    a co na to winni , śpią spokojnie?

    Czy to znaczy ,że właściciele psów nie poniosą żadnych kosztów. ?Niech oni pokryją wszystkie wydane pieniądze związane z tą przykrą sprawą. I doliczyć im koszt użycia śmigłowca.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • toja_gość

    12.04.2016, 15:02

    Dziłka dom i oszczędności

    Oczywiście szkoda mi tej dziewczynki, ale z jakiej racji mam pomagać? Chyba właściciele psów mają dom z działką, który w tej okolicy lekko jest warty jakieś 250000-300000 + to co mają na koncie (widać na FB niedawno sprzedali kilka szczeniaków po 3000 każdy) więc jest z czego brać na pomoc. Dlaczego za tych idiotów ma się składać społeczeństwo?! Niech ponoszą konsekwencje za swoje bezmózgowie!

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx1 
  • hmh_gość

    12.04.2016, 16:20

    hmh

    Koszt samej działki to ok. 200k + dom lekko 400-550k

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx4 
  • _gość

    12.04.2016, 15:12

    To wlasciciele powinni pokryc koszty rehabilitacji!Gdzie jest sprawiedliwosc?ujdzie im to plazem dlaczego?I dlaczego te kundle nadal sa na posesji dlaczego nie sa uspane?

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • _gość

    12.04.2016, 15:13

    AJa uważam że calkowity koszt rehabilitacji powinna ponieść właścicielka psów

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx4 
  • _gość

    12.04.2016, 15:20

    Fajna inicjatywa. Jednak uważam że właściciel psów powinien ponieść całkowite koszty leczenia i rehabilitacji dziewczynki.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx6 
  • ._gość

    12.04.2016, 21:02

    komitet organizacyjny

    ta akcja jest skierowana w pomoc hodowcy SFORY Rokickiej Polany ,im więcej dadzą darczyńcy tym mniej poniesie kosztów.za leczenie dziecka mamusia dobrze obróciła problem synka i bardzo szybko zorganizowała .DLACZEGO nie podano w tym artykule kto jest organizatorem tego przedsięwzięcia kto będzie odpowiedzialny za finanse od darczyńców czy te finanse nie trafią do właściciela hodowli tych psów .PROPONUJE bezpośrednio przekazywać finanse rodzicom nie pośrednikom w tej akcji.

    Cytuj
    IP: 79.184.xx1.xx4 
  • ll_gość

    12.04.2016, 15:27

    ukarać właściciela psów niech on opłaca rehabilitację tego dziecka

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • _gość

    13.04.2016, 08:12

    po co karać?

    jak się właściciele nie czują odpowiedzialni, to lokalna społeczność powinna ich odizolować. Hodowla jest zarejestrowana? Działalność zgłoszona? Podatek od sprzedaży psów odprowadzony?

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • ola_gość

    12.04.2016, 15:34

    Nie chcesz przyjść??

    Nie chcesz przyjść?? To się nie wypowiadaj. Ja jak najbardziej jestem za tym, że koszty rehabilitacji/renty pokryli właściciele psów ale żyjemy w Polsce (!!!), gdzie na wyroki sądu orzekające o przyznaniu odszkodowań czeka sie kilka lat a dziewczynka bedzie potrzebowała rehabilitacji już niedługo. Będę więc w niedziele na Bałdowskiej, zeby wspomóc akcję

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xx0.xx9 
  • Maxx

    12.04.2016, 15:53

    Dajmy szansę Marysi

    Rehabilitacja jest pewnie potrzebna od zaraz, a postępowanie sądowe może się ciągnąć, więc nie krytykowałby takich form wsparcia. Zresztą nikt nikogo na siłę na festyn nie ciągnie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • wojciech_gość

    12.04.2016, 16:04

    Tragiczne komentarze

    1 komentarz popierający i 7 negujących ten festyn. Nie dziwie się że w tym mieście jest taki marazm. Zrozumcie że odszkodowanie może być ale nie w tym momencie, środki na leczenie i rehabilitację potrzebne są już teraz.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx9 
  • _gość

    13.04.2016, 08:15

    wojtek to dobra inicjatywa, nie przejmuj się! Wystarczy postawić dużą zabezpieczoną puszkę, do której będą wrzucane opłaty za bieg, a po biegu wręczyć ją rodzicom. żadnych kombinacji, żadnych podejrzeń prosta sprawa a o tym na co chcesz wydać swoje pieniądze decydujesz ty sam, chce to biegne i 10 dorzucę, może się trochę lepiej poczuję?

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 

    KAAZ_gość

    13.04.2016, 10:17

    przecież ten festyn urządza właściciel tych psów

    przecież ten festyn urządza właściciel psów - jak ludzie nie mają być przeciw?

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 
  • yy_gość

    12.04.2016, 16:18

    ee

    Zróbcie coś z tym plakatem/reklamą, litości, jak najbardziej popieram inicjatywę, sam wezmę w niej udział, ale w zupełności starczył by tytuł "Bieg dla Marysi:", niż "Bieg dla Marysi, pogryzionej przez psy" , pierwsze skojarzenie patrząc na to , to jak napis na jakimś pucharze na wybitne osiągnięcie.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx4 
  • _gość

    12.04.2016, 16:23

    chetnie bym pomogl ale nie w tym wypadku wlascicielka jest winna ! i Ona powinna o to zadbac, niech sprzeda dom, dzialke a komornik konto zablokuje a nie wykorzystywac do tego Innych osob, to JEST SKANDAL !

    Odpowiedz
    IP: 109.91.xx5.xx8 
  • robak

    12.04.2016, 16:29

    nawet tutaj znieczulica

    Zaproszenie na organizowany festyn jest dla osób, które chcą się włączyć, nie ma przymusu. Straszenie karami, konsekwencjami - masakra jakaś. Fajnie, że są ludzie, którzy szybko podjęli się organizacji tej imprezy i nie ważne kim ten ktoś jest - ważne, że jest inicjatywa. Za to co się stało właścicielka/ właściciel psów odpowiedzą - najpierw sprawa karna; a później ewentualna sprawa cywilna - o odszkodowanie, które to trwać będą miesiącami. Do tego czasu mała Marysia będzie już w trakcie rehabilitacji, której zaraz tak bardzo będzie potrzebowała; i na pewno znajdą się osoby, które zechcą wesprzeć akcję - bez patrzenia na urzędy, instytucje które są do tego powołane. Kto nie chce - nie musi przychodzić i wrzucać swojego grosza.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ania_gość

    12.04.2016, 16:30

    dla mnie to oprócz chęci pomocy dziecku to niestety również żerowanie na temacie medialnym.. co jest przykre.

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx5.xx2 
  • _gość

    13.04.2016, 08:17

    100% racja, każdy którego nazwisko w mediach padnie, zachowuje się jak hiena

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • ..._gość

    12.04.2016, 17:04

    ...

    Tragedia stała się parę dni temu i sprawa uważam nie została zakończona.Właściciel psów powinien poczuć się do odpowiedzialności i zająć się sprawą sfinalizowania rehabilitacji dziewczynce...Po co zaraz takie festyny,gry, zabawy? Dla mnie to jest troszeczkę dziwne.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx6 
  • koniec z łagodnoscia_gość

    12.04.2016, 17:11

    Jak ma się takie bydło , bo psami tego nie można nazwać to trzeba zadbać o odpowiednie zabezpieczenie, a jeśli się tego nie zrobiło to peszek - sprzedać dom , kupic sobie kawalerke i zaplacić dziewczynce za rehabilitacje i i odszkodowanie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • _gość

    12.04.2016, 17:57

    Oczywiście społeczeństwo stanie na wysokości zadania tego jestem pewna, ale oburza mnie, że psy wróciły do właścicieli, którzy na tę chwilę już nie odczuwają skruchy wręcz przeciwnie podchodzą do sprawy "wolnoć Tomku w swoim domku". Gdzie tu logika? Jak oczekiwać pozytywnych skutków rehabilitacji, mam tu także na myśli terapię psychologiczną, skoro za płotem będzie musiała oglądać i słuchać szczekania psów które prawie pozbawiły ją życia. Psy szybciej w domu niż dziecko, już po kwarantannie. Strasznie mnie to irytuje, delikatnie rzecz ujmując.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx1 
  • Tczewianka_gość

    12.04.2016, 18:08

    Straszne..

    Człowiek człowiekowi wilkiem.. Jestem przerażona czytając te komentarze! Obyscie nigdy nie potrzebowali pomocy.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx0 
  • SPRAWIEDLIWA_gość

    12.04.2016, 18:57

    Przepraszam ale jak komuś to się nie podoba to niech nie przychodzi, Proste. Po za tym płaci się tylko 2 zł za ciasta, malowanie twarzy to nie jest wielki majątek, a pomożemy małej ślicznej dziewczynce. Ale w jednym się zgadzam właściciel psów też powinien zapłacic.

    Odpowiedz
    IP: 66.102.xxx.xx0 
  • obywatel _gość

    12.04.2016, 19:09

    psy na posesjach

    festyn super!!!!szacunek dla organizatorów,mam jednak pytanie ile takich morderców -psy- mamy na innych posesjach i czy odpowiednie służby prewencyjnie posprawdzają jak jest,czy poczekamy na następną dziewczynkę ,może tym razem kogoś z naszej rodziny PROSZĘ POWIADAMIAJMY O TAKICH PSACH TO NIE DONOS TO ZDROWY OBOWIĄZEK !!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx2 
  • kurdupel_gość

    12.04.2016, 19:25

    ?????????

    Mamusia właściciela to specjalistka od takich akcji-całe życie pracowała w Domu Kultury Kolejarza i teraz chce synkowi pomóc.Osiedle nowobogackich-tam mają kasę.Uciekają od odpowiedzialności ?

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx3 
  • ja_gość

    12.04.2016, 20:53

    tak myślałam

    tak myślałam że ta szybka akcja to pomysł Pani Bożeny jest to pomoc nie dziecku ale synkowi, aby nie ponosił odpowiedzialności finansowej. DZIĘKI TEJ AKCJI , rehabilitacja będzie i dziecko będzie wracać do zdrowia ,a odpowiedzialny hodowca obejdzie w prawie cywilnym kosztów leczenia. NFZ powinien obciążyć sprawce zdarzenia kosztami pomocy medycznej przy użyciu helikoptera medycznego.

    Cytuj
    IP: 79.184.xx1.xx4 
  • ~_gość

    12.04.2016, 20:03

    **

    Może i ma dużo pieniędzy i co z tego! Odpowie za to Itak tak samo jak inni! Może i będzie odszkodowanie! Ale nikt nie powinien wymawiać ze oho ma tyle kasy to musi dużo zapłacić! Każdy płaci ile musi a nie ile ma! ale nie oto mi chodzi żeby być po stronie właściciela bo powinien bardziej zabezpieczyć bramkę! Tylko oto ze zamiast pisać te wszystkie bzdury o właścicielu przyszli byście na bieg dali to 10 zł bo to nie majątek i pomogli jej w rehabilitacji! Dziewczynka niejest niczemu winna i za to ze uwzieliscie się na właściciela ona nie powinna cierpieć! Przyjdzie i pomóżcie!

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx0.xx9 
  • _gość

    12.04.2016, 20:55

    NFZ

    a czy ta dziewczynka była ubezpieczona i cała ta rehabilitacja nie powinna być pokryta z NFZ a ten potem wyegzekwować poniesiony koszty od nieodpowiedzialnych właścicieli psów morderców. Taką nam Polskę zafudowali peowcy ,że na rehabilitacje musisz czekać 1/2 roku a jak chcesz coś lepszego i szybszego płać , a gdzie te składki co miesiąc odprowadzane do NFZu ale to już inny temat o złodziejach z górnej półki

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx1 

    dzfb_gość

    13.04.2016, 12:58

    no to uwazaj jak uberprezes ci zalatwi, pewnie na drugi dzien bedzie juz wolny zabieg, matko co za idiota

    Cytuj
    IP: 95.41.xx9.xx7 
  • Dytek_gość

    12.04.2016, 21:01

    Do **

    Piszesz jak właściciel, właścicielka tych psów....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • **_gość

    13.04.2016, 07:43

    **

    Ale nią nie jestem!

    Cytuj
    IP: 5.172.xx2.xx3 
  • 1234_gość

    12.04.2016, 21:13

    jaki dystans tego biegu ?

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx0.xx4 
  • _gość

    12.04.2016, 22:23

    Ten od psów niech chatę sprzedaje i do pierdla.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx2.xx8 
  • Ja _gość

    12.04.2016, 22:32

    Jak bym mógł

    To kilka ugryzień wziąłbym na siebie łatwo mówić ale żal wielki .... Oby to nigdy się nie wróciło

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx7 
  • _gość

    13.04.2016, 06:41

    Niech zorganizują jeszcze aukcję psów to wlaścicielka tych bydlako na tym zarobi. I wielu innych cwaniaków żerujących na krzywdzie dziecka. Osobiście dołoże do rehabilitacji tej dziewczynki jak rodzice zwrócą się o taką pomoc i podane będzie konto na ten cel.

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx4.xx6 
  • _gość

    13.04.2016, 07:43

    Apel do rodziny dziewczynki. Proszę podajcie swoje prywatne konto, wielu z nas bez wahania wpłaci coś by chociaż trochę pomóc. A festyn organizowany by ulżyć finansowo sprawcą należy bojkotować.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • lgh_gość

    13.04.2016, 08:22

    Fajny odzew i popieram akcję, niemniej mam pewne obawy, że "Marysia pogryziona przez psy" może się stać "Marysią, która prowokowała psy" - nie ma żadnych ustaleń, jak doszło do tragedii, nie wiadomo jaki jest jest stan dziewczynki i czy faktycznie potrzebuje rehabilitacji. Nie, żebym się jakoś czepiał, ale sprawa powinna być już załatwiona przez ubezpieczyciela, bo po to on jest - do łagodzenia skutków tragedii życiowych. Poza tymi niewiadomymi nie widzę nigdzie bezpośredniego apelu rodziców o wsparcie. Troszkę to wszystko wydaje mi się być robione na emocjach.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • er_gość

    13.04.2016, 08:39

    chyba wlasciciel kundli

    powinien poczuc sie do odpowiedzialnosci i pomoc , a gdzie prokuratura ? czy te lenie wziely sie do roboty czy to mala szkodliwosc czynu, czy kundle byly ubezpieczone ? pewnie nie

    Odpowiedz
    IP: 82.21.xx6.xx5 
  • magda_gość

    13.04.2016, 09:09

    uśpić te psy!!!!

    TRAGEDIA, ludzie wykorzystajmy ten festyn w szczytnym celu, zamiast wpłacać pieniądze zróbmy transparenty i żądajmy uśpienia tych psów oraz wprowadzenia przepisów restrykcyjnych dla dużych psów. Te psy to bestie. A ta dziewczynka wróci do domu i będzie widziała te psy obok na posesji!!!! Ten właściciel może nie chciał tej tragedii, może i chce pomóc nie tracąc swojego dobytku, ale czemu nie uśpił psów pytam!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx8 
  • _gość

    13.04.2016, 09:38

    Właściciel nie ma za grosz wstydu i nadal handluje szczeniakami....

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • Karol_gość

    13.04.2016, 09:28

    Uważam, że już czas wyłączyć możliwość komentowania. Jest mi wstyd czytać niektóre wypociny, bezmyślne brednie, obrażające, szkalujące pomówienia. Niektóre hejterskie pseudowypowiedzi przyprawiają o mdłości.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx5.xx1 
  • _gość

    13.04.2016, 10:28

    To się wylacz

    I daj kwiatka mamusi.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx4 

    ._gość

    13.04.2016, 11:06

    każdy ma prawo

    każdy ma prawo wypowiadać się na tym portalu w sposób nie godzący w osoby o której się wypowiada,a zauważąłm ,że komentarze są merytoryczne pełne słow z życia wziętych i obiektywnych.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx7.xxx 
  • ANETA_gość

    13.04.2016, 11:28

    PROSZĘ O INFORMACJĘ KTO JEST ORGANIZATOREM FESTYNU ?

    Odpowiedz
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • elo_gość

    13.04.2016, 12:59

    Proszę użytkowników o nie rozpowszechnianie błędnych informacji iż organizatorem jest właściciel psów ! Włączyło się w to wiele osób prywatnych jak i szkoła !

    Odpowiedz
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • Opinia moja_gość

    13.04.2016, 13:17

    Opinia moja

    Dajcie spokój z tymi dochodzeniami , kto organizatorLudzie dobrej woli ,dzieciaki ze szkół chcą pomagać Pieniadzy dzieci nie beda zbierać . Pytacie czy Marysia bedzie potrzebowała rehabilitacji Ludzie ona ma ciało nie pogryzione a wygryzione Palec straciła ,zakupu protezy moze ??drugi palec nie wiadomo czy da sie odratować a jak juz nie bedzie w pełni władny . Złamane ręce ,noga .wyszarpane udo ,ramie Nie mówiąc o psychice i pomocy od tej strony !!! Trzeba wierzyć w człowieka w takiej chwili a nie traktować jako żerującego Co jest wielkim bólem zadanym chcącym pomagać ,a także tej pokrzywdzonej dziewczynce

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx2.xx7 
  • lgh_gość

    13.04.2016, 15:02

    Droga redakcjo, piszecie: "Informacja publiczna, kto jest organizatorem powyższej imprezy nie ma i nie miała według nas w tym wypadku znaczenia - najważniejsze jest to, że ludzie chcą i niosą poszkodowanej dziewczynce pomoc. W całą akcję włączyło się już tyle osób, że nie sposób wymienić jednego, głównego organizatora imprezy." Według mnie ta informacja ma znaczenie, ponieważ w polskim prawie funkcjonuje pojęcie "zbiórki publicznej", która podlega zgłoszeniu do władz, powinna być rozliczona etc. Jako odpowiedzialny podmiot działający w obszarze mediów publicznych musicie być zwyczajnie tego świadomi. Nie możecie napisać, że "nie ma znaczenia", bo dla czytelników ma to znaczenie i to ogromne - stanowi podstawę zaufania do całej akcji, że jest ona legalna i potrzebna.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • _gość

    13.04.2016, 17:36

    Wieści z Rokitek

    Ta informacja zgodzę się z redakcją nie jest za bardzo potrzebna. Pomagamy Marysi, nie wierzę, że ktoś chciałby w tym wypadku kogoś nabrać na lewą zbiórkę. Nie wierzę, że ojciec lub kto inny nie zgłosił zbiórki. Kto wie ten wie, ale problem dlaczego redakcja tak napisała jest jeszcze jeden. Obecnie panuje wielkie oburzenie tym, że do akcji włączają się osoby persona non grata. To jest raczej jest już żałosne i nie dziwię się, że redakcja nie chce się w to bawić.

    Cytuj
    IP: 109.163.xx4.xxx 

    lgh_gość

    14.04.2016, 08:27

    Ja nie wierzę jednak, że ktoś zgłosił - w informacji "prasowej" nie ma o tym wzmianki, nigdzie też nie ma nawet słowa "zbiórka publiczna", jest za to "zbieramy dla Marysi". Ja mam w domu Małgosię i od czasu do czasu też jej się przydarzają jakieś nieszczęśliwe wypadki, ale nie wychodzę potem na manhattan z puszkę, że "Zbieram dla Małgosi, co spadła ze schodów". Ciekawe jest jednak co piszesz: "Obecnie panuje wielkie oburzenie tym, że do akcji włączają się osoby persona non grata". Tego się właśnie spodziewałem, bo prawdziwy charakter pomocy w tym przypadku ma wzmocnić sumienia prawdziwych polskich chrześcijan, co to lubią się pokazać. Kto może być non grata, jeśli faktycznie chodzi o pomoc, a nie o to, że "to właśnie my, a nie wy pomagamy"? Wszystko faktycznie robi się już mocno żałosne, a redakcja nie chce się w to bawić, bo jest zwyczajnie za słaba w uszach, aby dźwignąć ciężar odpowiedzialności za społeczny odbiór tej akcji. Umówmy się, że redakcji wystarczy, żeby łosie klikały w nagłówki i pisały komentarze. Prawda?

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • genio_gość

    13.04.2016, 15:34

    beka

    HaHa... Maja dosc kasy aby sam zaplacil a nie ludzmi pysk sobie ludzmi wycierac

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx5 
  • genio_gość

    13.04.2016, 15:45

    beka

    To jest jakas propaganda mormalnie! Rozumie pomuc jesli dziecko cierzko by zachoroqalo i rodzoine bylo by niestac to jak najbardzoej. A w taki wypatku tylko i wylacznie wlasciciel powinien poniesc kare!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx5 
  • gość_gość

    13.04.2016, 20:46

    dziwne

    jest tyle fundacji gdzie na konto rodziców moznaby wplacac kase na to dziecko.W Polsce za pogryzienie dziecka prosze poszukac w sieci kara dla włąsciela jest zagrozona do lat 3 a nie 1 roku-mozna poszukac to w sieci i potwerdzic..Nie nie wybieram sie na żaden cyrk który moze byc potem wykorzystany dla obrony sprawców prosze podac konto ale rodziców tej dziewczynki.A nie blizej nie zidentyfikowanych organizatorów

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • genek_gość

    13.04.2016, 22:12

    beka

    Teraz sie trzesie zarobas i robi to wszytko pod publike by dobrze wypasc... Ale ma tupet faja, bo co w sadzie bedzie swiecil jaki to on jest gienialny bo od ludzi kase wyludzil a swoje kisi jak kapuste.... Ludzie nie dajcie sie omamic!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx5 
  • EMU_gość

    13.04.2016, 23:23

    Bieg harytatywny

    Właściciel psów powinien ponieść koszty rehabilitacji pogryzionego dziecka. To niemoralne, jeśli on organizuje ten festyn! Kto ma trochę rozumu w głowie, to nie weźmie udziału w tym cyrku. Jeżeli chcecie pomóc, to przekażcie pieniądze rodzicom dziecka! Mam nadzieje, że BIEGAJACY TCZEW nie będzie uczestniczył w tej maskaradzie!? Pozdrawiam !

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx2.xx0 
  • ella_gość

    14.04.2016, 23:39

    wyjasnienie

    bieg organizuja miedzy innymi mieszkancy osiedla na ktorym marysia mieszkala, trzeba dzialac ludzie sprawy sadowe, odszkodowan itd trwaja miesiacami, latami...a im wczesniej dzialania tym lepiej dla dziewczynki

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx9 
  • NIE Z TCZEWA I OKOLIC_gość

    14.04.2016, 09:49

    nie utrudniajcie pomocy przez głupie komentarze

    czytając te komentarze zastanawiam się czym się różnicie od tych psów? JESTEŚCIE BANDĄ ZWIERZAKÓW, tyle że bandą, która powinna mieć rozum lepszy od psów i być bardziej cywilizowana, ale tu tego zabrakło, pozostawcie wymiarowi sprawiedliwości ocenę tego zdarzenia i poniesienia odpowiedzialności przez właściciela, nie wydaje mi się abyście byli tacy kryształowi, stała się tragedia i teraz trzeba wesprzeć dziecko, jego rodzinę a nie skupiać się na sądzeniem właściciela psów - to nie nasza rola. Co w tym złego, że Tczewianie i nie tylko chcą pomóc?! Wierzę w to, że i właściciel psów pomoże i też pewnie nie jest mu lekko ( na pewno czuje się odpowiedzialny), jeżeli nie chcecie pomagać to wasza sprawa ale nie utrudniajcie tego tym co są chętni do niesienia pomocy bez względu na to czy właściciel psów pomoże, bądźcie jednością i wspierajcie rodzinę, a nie zachowujcie się jak hołota i motłoch pisząc te płytkie komentarze!

    Odpowiedz
    IP: 109.241.xx6.xx1 
  • z TCZEWA_gość

    14.04.2016, 11:40

    FESTYN

    brak konkretnych danych organizatora tego festynu i jego pomysł na pomoc nie dziecku ,a właścicielowi SFORY Z ROKICKIEJ POLANY. ORGANIZATOR imieniem i nazwiskiem powinien złożyć apel do spoleczeństwa Tczewa i mieszkańców gminy.Przecież ROKITKI są wiochą poza Tczewem i tam włądze gminy bądz inicjator tego festynu powinien zainicjować swoje pomysły na festyn charytatywny.Brak jest podania osoby odpowiedzialnej za zbiórkę finansów.W mojej ocenie nie tak powinno wyglądać całe przedsięwzięcie.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx8.xx1 
  • GOŚĆ_gość

    14.04.2016, 14:22

    Rehabilitację ? Czego ? Może coś więcej ?

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx0.xx8 
  • _gość

    14.04.2016, 15:42

    Czytelnik

    Rehabilitacja: nóg, rąk, kręgosłupa, dłoni, palców, stóp, wsparcie psychiczne. Tak ciężko sobie wyobrazić, w jakim stanie jest dziewięcioletnia dziewczynka i jak bardzo jej ciało jest poranione i zniszczone? Jakakolwiek pomoc i apel o nią, są skierowane do CHĘTNYCH.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx7.xx9 
  • organizatorzy festynu_gość

    15.04.2016, 11:46

    organizatorzy festynu

    tnij.tcz.pl/?u=8a8a63

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx4.xx1 
  • gość_gość

    15.04.2016, 21:04

    pomóżmy Marysi

    Nie mogę tego czytać jakieś osądy ,przypuszczenia ,insynuacje proszę skupmy się aby pomóc dziewczynce i jej rodzinie . Nie ważne kto organizuje festyn ważne żebyśmy tam byli. Wielki szacunek dla szkoły do której uczęszcza.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx3 
  • Tcz.ytelnik_gość

    17.04.2016, 11:27

    Czytam i nie rozumiem.

    Rozumiem kontrowersyjność tematu. Obawy, złe emocje w stronę hodowcy i samych psów. Nie rozumiem tylko skąd te złe emocje w stronę inicjatywy, spekulacje dotyczące organizatorów i kwestii ubezpieczenia. Pomyślcie może o emocjach i dobrej woli. Liczy się również poczucie wsparcia ze strony ludzi. Świadomość, że w obliczu tragedii nie jest się samemu.

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx2.xx0 
  • adam p._gość

    17.04.2016, 12:12

    śpi?

    A moderator śpi....

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx 
  • on85_gość

    17.04.2016, 19:26

    Tępawe przygłupy

    77 komentarzy widzę i wstydzę się za większość wpisów mieszkańców Tczewa. (pewnie sami gówniarze). Czy Wy jesteście upośledzeni umysłowo? To,że właściciel psów powinien płacić z całe leczenie dziecka,śmigłowiec,odszkodowania itd jest oczywistą sprawą tylko co to ma wspólnego ze zbiórką dla Marysi? Zorganizowanie takiej akcji dla dziewczynki z tak dużym uszczerbkiem zdrowia fizycznego i psychicznego jest godne podziwu i nie chodzi tylko o pieniądze ale o przekaz ,,Trzymaj się mała, tczewiacy są z Tobą''.

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.