Przemoc - niemoc (fot. tcz.pl)
odbyło się
25
11.2011
Piątek
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie zaprasza wszystkich mieszkańców Tczewa 25 listopada 2011 roku do udziału w obchodach Międzynarodowego Dnia Przeciwko Przemocy Wobec Kobiet w ramach konferencji poświęconej kwestiom przeciwdziałania przemocy domowej, w tym wobec kobiet.
Inicjatywa ma na celu zwiększenie społecznego zaangażowania w rozpoznaniu zjawisk przemocy, umożliwia zapoznanie się z działaniami zespołu interdyscyplinarnego oraz instytucji i organizacji pozarządowych lokalnie działających w obszarze praw człowieka i niedyskryminacji.
Konferencja / Centrum Kultury i Sztuki, ul. S. Kard. Wyszyńskiego 10
12.00 - 12.15 Otwarcie konferencji: Adam Urban / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Tczewie
12.15 - 13.00 Spektakl teatralny "Straszne dzieci" / Teatr Muzyczny w Gdyni
13.00 - 13.30 Rodzina w kryzysie: Krzysztof Szarzała / Centrum Interwencji Kryzysowej w Gdańsku
13.30 - 14.00 Przestępstwo-znęcanie się w rodzinie: Sławomir Gebel / Prokuratura Rejonowa w Tczewie
14.00 - 14.30 Pedagogiczne aspekty brutalizacji życia. Pytania w źródła i uwarunkowanie współczesnej agresji: dr Wojciech Drzeżdżon / Uniwersytet Gdański
14.30 - 15.00 Podsumowanie i zakończenie konferencji
15.00 - Poczęstunek
W dniu obchodów nastąpi także rozstrzygnięcie konkursu plastycznego pod hasłem "Stop Przemocy" organizowanego w tczewskich szkołach podstawowych i świetlicach. Dla laureatów zostanie zaprezentowany dodatkowo spektakl teatralny w wykonaniu młodzieżowej grupy teatralnej z Gimnazjum nr 1 w Tczewie. Konferencja realizowana jest jako działanie projektu Prze(Łam) Nie(Moc) w ramach Programu Osłonowego, Wspieranie Jednostek Samorządu Terytorialnego w Tworzeniu Systemu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
Inicjatywa ma na celu zwiększenie społecznego zaangażowania w rozpoznaniu zjawisk przemocy, umożliwia zapoznanie się z działaniami zespołu interdyscyplinarnego oraz instytucji i organizacji pozarządowych lokalnie działających w obszarze praw człowieka i niedyskryminacji.
Konferencja / Centrum Kultury i Sztuki, ul. S. Kard. Wyszyńskiego 10
12.00 - 12.15 Otwarcie konferencji: Adam Urban / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Tczewie
12.15 - 13.00 Spektakl teatralny "Straszne dzieci" / Teatr Muzyczny w Gdyni
13.00 - 13.30 Rodzina w kryzysie: Krzysztof Szarzała / Centrum Interwencji Kryzysowej w Gdańsku
13.30 - 14.00 Przestępstwo-znęcanie się w rodzinie: Sławomir Gebel / Prokuratura Rejonowa w Tczewie
14.00 - 14.30 Pedagogiczne aspekty brutalizacji życia. Pytania w źródła i uwarunkowanie współczesnej agresji: dr Wojciech Drzeżdżon / Uniwersytet Gdański
14.30 - 15.00 Podsumowanie i zakończenie konferencji
15.00 - Poczęstunek
W dniu obchodów nastąpi także rozstrzygnięcie konkursu plastycznego pod hasłem "Stop Przemocy" organizowanego w tczewskich szkołach podstawowych i świetlicach. Dla laureatów zostanie zaprezentowany dodatkowo spektakl teatralny w wykonaniu młodzieżowej grupy teatralnej z Gimnazjum nr 1 w Tczewie. Konferencja realizowana jest jako działanie projektu Prze(Łam) Nie(Moc) w ramach Programu Osłonowego, Wspieranie Jednostek Samorządu Terytorialnego w Tworzeniu Systemu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
Komentarze (27) dodaj komentarz
Gość_gość
19.11.2011, 03:25
?
Tak się spytam: kiedy wypadają obchody Międzynarodowego Dnia Przeciwko Przemocy Wobec Mężczyzn? I czy będą równie hucznie obchodzone? Czy może jednak równouprawnienie o którym ostatnio tak głośno to taka karta, którą można zagrać kiedy wygodniej, a jak przeszkadza to schować do kieszeni?
Odpowiedzrych_gość
21.11.2011, 09:44
organizuj
kto ci broni? Zrób coś, zamiast jęczeć nad klawiaturą. To niemęskie.
CytujGość_gość
21.11.2011, 12:00
???
A gdzie wyczytałeś, że bym chciał Międzynarodowego Dnia Przeciwko Przemocy Wobec Mężczyzn? Litery cie bolą w głowę, więc nie czytasz wszystkich czy jak? Nie bądź analfabetą, to takie niemęskie...
Cytuj_gość
21.11.2011, 17:50
Brak ci merytorycznych argumentów, to sięgasz po zaczepne odzywki, żałosne. Nie ma z tobą o czym dyskutować.
CytujGość_gość
22.11.2011, 01:03
TY się dobrze czujesz?
Podobna sytuacja. Ja mówię: Jesteś murzynem. Ty odpowiadasz: Nie jestem. Na to ja: Brak ci merytorycznych argumentów, to sięgasz po zaczepne odzywki, żałosne. Nie ma z tobą o czym dyskutować. - Czy dla ciebie to jest normalna dyskusja??!?!?!
Cytujja_gość
19.11.2011, 10:27
?
wiesz co mężczyżni z reguły sobie raczą wiedz moze dla tego nie jest tak głośno po za tym faceci maja to do siebie że są honorowi i nie zgłaszają znęcania sie. a kobiety poświęcają się dla dobra dzieci i nie odchodzą pozwalają się bić gwałcić i znęcać psychicznia nad sobą i jak nie wytrzymują psychicznie oczywiśćie za bodżcem zewnętrzynym decydują się odejść a w takiej sytułacjii muszą zgłosić się do instytucjii po pomoc bo same nie daja rady ten program podejrzewam ze jest skierowany do kobiet które pozwalają na przemoc w domu a boją sie coś z tym zrobić
OdpowiedzGryFFF
19.11.2011, 10:49
Ach jacy to ci mężczyźni są źli okrutni i w ogóle. Tylko biją, piją i gwałcą. Prawda jest taka, że przypadki przemocy, które można by rozwiązać za pomocą takich programów to może 10% przypadków przemocy. Kobiety dobrze wiedzą z kim się wiążą i kto jaki jest. Ale gdy ktoś wybiera wygodne życie i chce mieć wszystko to co się dziwić, że nie odejdzie nawet gdy dostaje raz w tygodniu. I nie wyjaśnia tego stwierdzenie, że boi się odejść, tylko że boi się stracić wygodne życie. Są też przypadki kobiet, które poprostu nie potrafią innych mężczyzn niż takich którzy się nad nimi znęcają. Słusznie ktoś wyżej napisał o tym śmiesznym równouprawnieniu. Dodałbym jeszcze do tego, że skoro jest równouprawnienie to czemu kobiety czują się słabsze? A skoro stawiają się na równi to co w tym złego, że traktuje się je twardo i po męsku?
Cytujja_gość
19.11.2011, 11:32
?
a może dlatego ze mamy jedno zebro mniej? gdyby facet doswiadczył bólu takiego przy porodzie to by szanował kobiety a to ze dostaje raz w tygodniu to też przemoc. kobiety nie są wygadne tylko nie wiedzą jak sobie poradzić całe zycie poświęcając na dom i dzieci nie majac doświadczenioa w pracy są na pozycjii straconej i takie ośrodki pomocy są po to zeby im pomóc sie usamodzielnić a nie zgodze sie z toba ze widzą co biorą bo z życia wiem ze niktórzy sie rozpijaja po jakimś czasie bo przecież te baby sa niedobre i trzeba sie napić a po tem strzelić w morde i wziąść co sie należy czyli zgwałcić bo przecież kur..... nie chce dać. facet ma prawo wyjść z domu a kobieta nie taka jest prawda bo facet pracuje i ma prawo do rozrywki tylko ze większość facetów nie rozumie ze zajmowanie się dziecmi i domem to też praca. nie zastanawiałes sie jak by to było gdybyś po pracy kładł się spac w zakładzie pracy kobiety tak właśnie maja spią tam gdzie pracują i chciały by czasem wyjść z domu odpocząć
Odpowiedz_gość
19.11.2011, 17:00
ewa
I TU JEST W TYM WSZYSTKIM RACJA POPIERAM BRAWO .....
CytujCyrk_gość
20.11.2011, 03:45
Na skali bólu
Poród jest podobno 20 razy bardziej bolesny niż złamanie kości, kop w jaja 200. Druga sprawa kobiety dostają od swojego organizmu na czas porodu taką dawkę rozweselaczy, że gówno pamiętają, a nie ból. To ewolucja to zaprojektowała, żeby ludzie nie wyginęli. I trzecia najważniejsza. Ja nigdy nie urodzę, ty nigdy nie dostaniesz kopa w jaja. Jak chcesz porównywać ból? Mój jest bardziejszy, bo jest bardziej mojszy? Bo co do reszty, czyli faceci zło tego świata, to praktycznie z głowy mogę podać namiary na rodziny w których KAŻDĄ z wymienionych przez ciebie patologii kobieta przyniosła do domu. Ale się nie poskarżą, bo idioci twojego pokroju ich wyśmieją, albo powiedzą, żeby nie kłamał, bo tylko kobieta może być ofiarą przemocy w domu. Myślisz, że co może zrobić facet jak kobieta się nad nim znęca? Użyć przewagi fizycznej? To pójdzie siedzieć praktycznie bez procesu. Głupie "myślenie" głupich ludzi...
CytujFireman Sam_gość
20.11.2011, 06:33
Co do bólu przy porodzie...
Ciebie kobieto chyba nigdy nikt w jajka nie kopnął! :). Ból, jaki mężczyzna odczuwa po kopnięciu w nabiał jest nieporównywalnie większy niż ból porodowy! Kobieta w rok po porodzie często powie "chciałabym jeszcze jedno dziecko!", mężczyzna po kopnięciu w torbę nigdy nie powie "chciałbym jeszcze raz!". Oczywiście dla tych których myślenie boli oświadczam, że żartowałem. Trzymajcie się dziewczyny!
CytujBeti_gość
19.11.2011, 12:45
GryFFF równa się bardzo mały rozumek. Nie masz pojęcia o czym piszesz a jak nie masz pojęcia o czymś to się nie wypowiadaj się. Współczucia dla rzekomej partnerki.
OdpowiedzImię, login, pseudonim, nick_gość
19.11.2011, 14:18
Temat komentarza (max 50 znaków):
Dziękuje w imieniu kolegi za merytoryczną dyskusję i solidne argumenty... MOJA JEST TYLKO RACJA I TO ŚWIETA RACJA, BO NAWET JAK JEST TWOJA TO MOJA JEST BARDZIEJ MOJSZA NIZ TWOJSZA
Cytuj_gość
19.11.2011, 17:03
EWA
BRAWO JAK NIE MA POJĘCIA TO PO CO SIE WYPOWIADAJĄ MASZ RACJE
CytujGość_gość
19.11.2011, 17:22
gość
Jestem ciekawa czy mężczyzna chciałby dostawać po twarzy raz w tygodniu, zajmować się domem, dziećmi, praca bo mąż nie jest w stanie zarobić na rodzinę. A potem słuchać jak nic nie robi a to co zrobił to zrobił źle, oczywiście wszystko co źle to on. Zastanówcie się co piszecie!!!
Odpowiedzmropenvitamine_gość
19.11.2011, 19:30
Kobiety czesto prowadza w domu terror psychiczny wobec swoich mezow. Znam taka sytuacje, kolega z pracy jest dreczony psychicznie przez wlasna zone.O byle co krzyk, awantura, ciche dni, esemesy ze jest beznadziejny, proba ustawiania go w sensie pasji, ubioru, ogladania ulubionych programow, grania w gry. Żal mi go.
OdpowiedzCyrk_gość
20.11.2011, 03:46
I?
Coś z tym zrobił? Nie. A dlaczego? Bo pieprzone matki polki by go wyśmiały i prawdopodobnie nazwały kłamcą, bo tylko facet może być agresorem, a kobieta ma zaklepany etat ofiary...
Cytuj_gość
20.11.2011, 12:28
Większośc tutaj nie ma żadnego pojęcia o przemocy , o jej etiologi itd.Przejrzyjcie sobie może statystyki http://statystyka.policja.pl/portal/st/944/50863/Przemoc_w_rodzinie.html i http://statystyka.policja.pl/portal/st/945/50869/Przestepczosc_kobiet.html Przeanalizujcie je , może wtedy wyciągniecie wnioski dlaczego robi się programy , które mają pomóc kobietom.I kto jest bardziej narażony na to by stać się ofiarą.
OdpowiedzGość_gość
20.11.2011, 22:32
Kolejny geniusz statystyczny
Statystyki gówno ci powiedzą, bo obejmują wyłącznie zgłoszone przypadki, a jak już mówiłem 99,99% dręczonych facetów niczego nikomu nie zgłasza w obawie przed wyszydzeniem i upokorzeniem. Kolejny geniusz próbuje udawać eksperta w temacie o którym nie ma pojęcia, bo na googlach znalazł linka do strony policji...
Cytuj_gość
21.11.2011, 09:56
Wybacz ale przestępstwa wykrywa policja , i jak widać kilkakrotnie męzczyzni popełniają więcej przestępstw niż kobiety.Czy też uwazasz ze to wynika z faktu ze kobiete cięzej znaleźć i nie jest traktowana jako podejrzana bo jest kobietą?? buaha
Cytujzxcvb_gość
20.11.2011, 12:53
zxcvb
"Czy może jednak równouprawnienie o którym ostatnio tak głośno to taka karta, którą można zagrać kiedy wygodniej, a jak przeszkadza to schować do kieszeni?" Bardzo dobrze powiedziane !
Odpowiedzrych_gość
21.11.2011, 10:16
do ~ GryFFF
Twoje wypowiedzi to kwintesencja społecznego przyzwolenia przemocy wobec kobiet, wynikająca z ukrytej nienawiści do kobiet. Racjonalizacja, tłumaczenie nie godne normalnego faceta z jajami, anonima który zza klawiatury wylewa swoje frustracje. Żałosne. Przemocy nie da się niczym tłumaczyć!
Odpowiedz_gość
21.11.2011, 23:08
Prezes
dzisiaj dzień życzliwości może zachowania w ten dzień zaowocują??????
Odpowiedzkobieta_gość
23.11.2011, 10:03
statystyka
więcej kobiet umiera z powodu przemocy domowej niż z powodu nowotworów nie piszcie bzdur, bo przyzwolenie na przemoc jest przyzwoleniem na morderstwo
Odpowiedzgość_gość
23.11.2011, 16:25
komentarze
po to są komentarze,żeby każdy wyraził co myśli na dany temat.....no i o to w tym chodzi a tak w ogóle to jeszcze się taki nie urodził co by każdemu dogodził....dobry jest tekst że facet nie poprosi o drugiego kopa w jaja:) bo nic z tego nie ma a kobieta mimo bólu porodowego otrzymuje bezgraniczną miłość . NIE KŁÓCIĆ SIĘ CO BARDZIEJ BOLI TYLKO WPŁACAĆ NA SCHRONISKO ALBO OSOBIŚCIE ZANIEŚĆ KOCYK I KARMĘ...TO NIE BOLI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedzgosc_gość
24.11.2011, 10:47
przemoc
to prawda ze kobiety maja zaklepany etat ofiary i kobiety nie ktore to wykozystuja znam przypadek jak zona prawie wykonczyla mojego kolege z pomoca policji facet walczy w sadzie 3 lata podala go ze znecal sie psychicznie zrobila zniego alkocholika i ze jiest chory psychicznie tylko dlatego ze miala kochanka i pozbawic go wszystkiego dla pieniedzy kobieta zrobi wszystko
OdpowiedzA***_gość
13.09.2012, 22:47
Równouprawnienie
Równouprawnienie obejmuje wszystkich bez względu na płeć, więc roszczenie sobie praw do bycia ofiarą przemocy czy odczuwania większego bólu jest głupotą! Jestem kobietą i uważam, że twierdzenie, iż mężczyźni są jedynymi sprawcami przemocy i tylko oni są do tego zdolni to kompletna bzdura! Znam równie wyrachowane i perfidne Panie, które doprowadziły do załamania psychicznego faceta. Zaznaczam, iż współczuje jednym i drugim, a pierwszy komentarz, choć nieco ironiczny obnażył prawdę dotyczącą polskiego myślenia i stereotypów...
Odpowiedz