Gala operetkowa w amfiteatrze - soliści zaśpiewają dla tczewian

Gala operetkowa (fot. CKiS)

odbyło się
17
07.2010
Sobota
Gala operetkowa w amfiteatrze - soliści zaśpiewają dla tczewian
Centrum Kultury i Sztuki zaprasza na Galę Operetkową z udziałem znanych osobistości sceny operowej i operetkowej. Koncert odbędzie się w sobotę, 17 lipca, w Amfiteatrze Parku Miejskiego, rozpoczęcie o godz. 18.00.

W programie koncertu: J. Strauss, F. Lehar, E. Kalman.

Wystąpią:

• Barbara Gutaj – sopran

• Karol Bocheński - tenor
• Balet Teatru Muzycznego w Poznaniu
• Orkiestra Symfoniczna “Le Quattro Stagioni” pod dyrekcją Tadeusza Żmijewskiego – Dyrektora CKiS w Tczewie.

Gościnnie:

• Agata Sowa - sopran

Prowadzenie koncertu: Daniel Kustosik (Dyrektor Teatru Muzycznego w Poznaniu). Wstęp wolny.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (20)
dodaj komentarz

  • robak

    06.07.2010, 12:23

    coraz bardziej ni odpowiada mi sytuacja, że organizatorem/ płatnikiem i odbiorcą pieniędzy jest ta sama osoba - dyrektor ckis jednoczesnie dyrygent orkiestry czy aby n apewno jest z tym wszystko jak być powinno?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • x_gość

    06.07.2010, 21:18

    x

    Nie wydaje mi się, żeby było w tym coś złego, tak długo, jak dobrze i solidnie wykonuje swoją pracę, czyli obowiązki dyrektora jak i dyrygenta.

    Cytuj
    IP: 77.254.xx3.xx9 
  • tczewiak_gość

    06.07.2010, 15:07

    Otoz nie jest tak jak powinno byc :) Swoja droga dobry sposob. Zaprosic kilku artystow i przy okazji samemu wystepowac. Ladna przykrywka:) Kiedy znajdzie sie dyrektor ckis, ktory nie bedzie sie ogladal tylko za swoimi 4 literkami? Przeciez muzyka kalsyczna nie jest w ogole na tyle popularna, zeby z tego tytulu organizowac tyle imprez z nia zwiazanych. Gdzie koncerty rockowe? Pan dyrektor sobie bierze kase, a tczewskie kapele, zeby zagrac musza sie nachodzic, naprosic i jeszcze wystapic za darmo, bo ckis nie ma srodkow. Jednak dla muzyki klasycznej i pana dyrektora zawsze sie znajda ;] Ciekawe...

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • x_gość

    06.07.2010, 21:21

    x

    W orkiestrze nie grają wyłącznie muzycy z Poznania. Poza tym to właśnie muzyka klasyczna zwykle była traktowana po macoszemu i dobrze, że znalazł się ktoś by ją nam zaprezentować. Wbrew temu co myślisz są odbiorcy tego rodzaju muzyki. I nie chodzi tu o ilość, tylko o jakość. Nie zawsze większość ma rację i nie zawsze trzeba się kierować gustami ogółu.

    Cytuj
    IP: 77.254.xx3.xx9 
  • no tak _gość

    06.07.2010, 17:23

    no no

    Ogólnie jest to katastrofa, pamiętam czasy jak organizowano Lato w Amfiteatrze, w ten czas każdy mógł co tydzień znaleźć coś dla siebie, było wile ciekawych koncertów. pamiętam że odwiedziło nas wielu artystów z wyższej półki, były kabarety, zabawy dla dzieci, była Majka Jeżowska połączona z wyborami malej miss lata, od dwóch lat nie ma nic prócz zapraszających gwiazd raz w miesiącu i jeszcze do których albo było fatalnie z organizacją bo coś tam nie wyszło albo jak teraz mamy chorobę Markowskiego, Cykl zabaw dla dzieci BAW SIĘ RAZEM Z NAMI który jest organizowany od kilku lat i był 3 razy w miesiącu to teraz mamy tylko raz w miesiącu no i najważniejszy festiwal disco polo który ma się odbyć w sierpniu w amfiteatrze. Więcej się działo w poprzednich latach jak został ożywiony amfiteatr a teraz ... cicho i ciemno . Nie łącze do tego Dni ziemi tczewskiej bo to ma inny cel organizacji i też niczym mnie nie zaskoczył w roku jubileuszowym, no przepraszam: pierwsze to Ogromnie ciekawa scena a po drugie fajerwerki z walącego się mostu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • robak

    07.07.2010, 10:30

    jestem za tym, by w Tczewie prezentowały się orkiestry symfoniczne; jestem za tym, by słuchać operetek, oper, chórów; muzyki gospel; jestem za tym, by słuchać poezji spiewanej; jazzu i muzyki rockowej; odnoszę jednak wrażenie, że mamy teraz tylko kulturę wysokoą; oczywiście że są odbiorcy tej sztuki; bo czemuż by nie? tylko gdzie lato w amfiteatrze? gdzie koncerty naszych tczewskich kapel? gdzie? dlaczego dyrektor ckis z jednej strony wydaje pieniądze na orkiestrę z Poznania; a z drugiej jako jej dyrygent pobiera honorarium? nie widziałbym w tym nic dziwnego gdyby nie był kierownikiem tej jednostki; no chyba że nie pobiera za występ pieniędzy; ale tego nikt się dowiedzieć nie ma jak

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • tczewiak_gość

    08.07.2010, 09:07

    Powinno byc wszystkiego po trochu. Z tym niestety zawsze jest problem. Jak dyrektorka CKiS byla Quella to same koncerty jazzowe byly. Myslalem, ze jak zmieni sie dyrekcja to zmieni sie nastawienie. No i zmienilo sie. W skrajnosci w skrajnosc. Zamist jazzu mamy muzyke klasyczna. Pamietam jak kiedys CKiS organizowalo impreze pt. Rock w parku gdzie graly tczewskie kapele i zaintsresowanie bylo spore. Bilety kosztowaly symboliczne 2zl. Impreza odbywala sie w mayl parku za CKiS. Czemu teraz tego nie ma? Mozna by przeciez zaprosic do udzialu tczewskie kapele i jakas gwiazde np. Acid Drinkers. Oni nie biora nie wiadomo jakiej kasy za koncert. Mysle, ze jakby wladze miasta i CKiS chcialo to by znalazlo na to srodki, a i zainteresowanie znowu by bylo spore.

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • thomas (damage case)_gość

    09.07.2010, 09:29

    robak, tczewiak - oczywiscie macie rację......pan żmijewski żyje wydaje mi sie w 18tym wieku gdzie muzyka klasyczna, poważna święcila triumfy, i ma gdzieś fakt, że w naszym mieście jest w cholere zespolów rockowych i nie tylko, .....gdyby dobrze pomyślec, możnaby robic coroczny festiwal z taką ilością kapel, że glowa mała, a bylyby to tylko kapele tczewskie, których jest zatrzęsienie w tczewie..........no ale cóż, żyjemy w bylym PGR-rze i tak juz zostanie, cale trojmiasto sie z nas śmieje, a my w 70tysiecznym mieście mamy 2 lub 3 knajpki malutkie w ktorych tczewskie zespoly ewentualnie moga zagrać........no future........

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • robak

    10.07.2010, 19:58

    thomas - wszyscy o tym wiedzą; ale nikt nie może nic z tym zrobić; bo dyrektora ckis powołuje prezydent miasta, a prezydentowi najwidoczniej odpowiada styl prowadzenia jednostki przez p. żmijewskiego gdzie czasy, że na wielką orkiestrą świątecznej pomocy szło się do kolejarza i każdy wysłuchał tegoo co chciał (mowa o starym przed remontem oczywiście); ale tez imprezy TDK, później TCK przy ul. kołłątaja może i my wyrośliśmy nieco, ale w to miejsce mamy młodzież która teraz chce słuchać tego co my 15 lat temu; marzy mi się instytucja z prawdziwego zdarzenia; taka jednostka która zrozumie, że potrzeba w mieście i kultury wysokiej, ale i tej niskiej; nawet garażowej kazdy chce mieć szansę, by pokazać swoje możliwości - mamy tylu młodych muzyków, którzy jeżdżą po innych miastach, bo u nas nie ma gdzie; i to jest smutne wiele osób, z którymi rozmawiam mówi wprost - w tczewie nie ma gdzie zagrac, nie ma waunków; nie ma chęcie ze strony instytucji i coś w tym jest

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • melomanka_gość

    11.07.2010, 23:15

    Muzyka klasyczna - to jest to!

    A ja pójdę chętnie na niedzielna Galę operetkową, muzyka łatwa, lekka i przyjemna to jest to! W sam raz na ciepły letni wieczór. Dobrze, że dyrektor CKiS propaguje wśród Tczewian kulturę wyższą, muzyka klasyczna jest górą!!! W końcu Tczew przestał byc stolicą disco polo!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx5.xx9 
  • Jagoda~_gość

    12.07.2010, 00:08

    Znam pana Żmijewskiego osobiście i mam jak najlepsze zdanie na jego temat. To bardzo pracowity i uczciwy człowiek. Widuję się z nim 3x w tygodniu więc wiem. A co do muzyki klasycznej to sama uczę się ósmy rok gry na skrzypcach i uważam że powinno się przekaz klasycyzmu pielęgnować. Dobrze że są tacy ludzie jak pan Dyrektor. I niech się nie wypowiadają ci co nie wiedzą o czym mówią i powtarzają ogólne opinie szarego tłumu. Sam dyryguj orkiestrą, zorganizuj imprezę , a potem dopiero się wymądrzaj.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx6 
  • tczewiak_gość

    13.07.2010, 10:51

    A co z tczewskimi artystami? Mnie nie interesuje czy dyrektor CKiS jest milym czlowiekiem czy nie. Niech interesuje sie wszystkimi. Tyle jest kapel rockowych,metalowych, punkowych w Tczewie. Dlaczego nie mozna zrobic takiego koncertu, zeby wszyscy mogli zagrac i tez zarobic jak ci, ktorzy graja muzyke kalsyczna? Sam jestem muzykiem. Gram kilkanascie lat, odnosze jakies tam sukcesy i nie czuje, zeby ktos w tym miescie sie nami opiekowal. Wszystko sami wypracowalismy. Dziwne jest to, ze koncert muzyki klasycznej zawsze sie znajdzie, a jak my chcemy zagrac to musimy sie naprosic, nachodzic i gramy za darmo :) Tak bylo zawsze, nie tylko za czasow Pana Zmijewskiego. To samo tyczy sie sal prob w domu kultury. 4 zespoly na jedna sale?:) Wywalili nas do jednej sali gdzie ledwo dwie kapele sie miescily, bo orkiestra nie ma gdzie cwiczyc.

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • Meloman_gość

    12.07.2010, 21:25

    Zgadzam się z Jagodą w 100. procentach Zapowiada się bardzo miły koncert. Mam nadzieje, że publika dopisze- jak zauważyłem, z tym jest w Tczewie coraz lepiej. Aha...błąd na stronie- nie Karol Bocheński, tylko Bochański...

    Odpowiedz
    IP: 95.108.xxx.xx1 
  • Meloman_gość

    13.07.2010, 15:26

    Do Tczewiaka

    To wybuduj większy budynek- wtedy będziecie mogli se ćwiczyć gdzie chcecie. łatwo jest żądać, prawda?

    Odpowiedz
    IP: 95.108.xxx.xx1 
  • tczewiak_gość

    14.07.2010, 08:15

    Wlasnie pokazalaes swoja ignorancje :) Oczywiscie, ze nie jest latwo zadac. Jakby tylko bylo mnie na to stac uwierz, ze wybudowalbym. Zreszta juz mamy proby we wlasnej sali, ktora za swoje pieniadze wyremontowalismy. Tak do Twojej wiadomosci: CKiS to placowka uzytku publicznego. Nie tylko dla gal operetkowych i harcerskiej orkiestry detej. Mam wrazenie, ze koniecznie chciales sie przyczepic do mojej wypowiedzi poniewaz poruszyles tylko watek sali prob, ktora opisalem w 2 zdaniach :) Bardziej w sumie chcialem zwrocic uwage na sam fakt niejakiego uprzywilejowania operetek i innych tego typu wydarzen. Gralem wiele razy dla CKiS. Za kazdym razem za darmo :) Nigdy ani grosza nie dostalismy. Jestesmy gorsi, bo gramy inna muzyke? Nie mamy prawa otrzymac zaplaty za to co robimy? My robimy to glownie z pasji i dla przyjemnosci samego grania. Nie podoba mi sie jednak to jak jestesmy traktowani. Przychodzac kilka lat temu do CKiS dostalismy sale prob 'gole'. Podloga wylozona kafelkami i gole sciany. Sale nie nadawaly sie do grania. Sami musielismy wykleic sciany matami akustycznymi i polozyc dywany. Nawet w Starogardzie Gdanskim sale prob sa w pelni wyposazone. Wlacznie ze wzmacniaczami i bebnami. Grajac w tej sali nie mozemy otwierac okna, bo w kosciele obok sa msze. Wiec jak my mamy cwiczyc? To jest paranoja :) Jak jest jakas impreza w CKiS to tez nie mozemy miec prob, bo wszystko slychac. Jakis matol przy projektowaniu Domu Kultury, a w zasadzie przy remoncie nie pomyslal, by te sale profesjonalnie wytlumic. Bywalo tak, ze w ciagu tygodnia w ogole nie moglismy prob robic,bo dzialy sie imprezy. A to jakas operetka, a to jakas impreza z okazji dnia strazaka, a to w szachy grali i sie skupic nie mogli itd. :) Sytuacja, ktora tam panuje nie jest taka jak powinna byc. Niech ktos sie w koncu za to wezmie i cos z tym zrobi. Niech zajmie sie tym manager z prawdziwego zdarzenia, ktory ogarnie CKiS jako calosc, a nie tylko to co sam lubi. Jednym slowem drogi Melomanie. Nie grasz w CKiS to nie wiesz jak jest. Narzekaja wszyscy, ktorzy tam graja i wszyscy powoli z CKiS uciekaja. Nie znasz tematu- nie zabieraj glosu i nie oceniaj nikogo pochopnie. Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • Meloman_gość

    14.07.2010, 16:03

    Akurat w CKiS gram bardzo często. Więc nie mów mi nic o wymądrzaniu, gdyż jestem muzykiem zawodowym, a nie "naturszczykiem, amatorem".

    Odpowiedz
    IP: 95.108.xxx.xx1 
  • tczewiak_gość

    15.07.2010, 09:15

    To, ze jestem amatorem to mi czegos ujmuje w tym co robie?:) To, ze nie mam papierka z Akademii Muzycznej znaczy, ze gram gorzej?:) Bo mam wrazenie jakbys chcial mi dopiec :) Pozdrawiam:)

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • tczewiak_2_gość

    15.07.2010, 12:32

    do Melomana zawodowca

    Drogi kolego ( o ile tak moge powiedziec, bo jestem tez tylko naturszczykiem amatorem) "tczewiak" ma calkowita racje jesli chodzi o warunki do cwiczenia i prob jakie zostaly stworzone w TCK a wlasciwie zostaly ograniczone do minimu. Jedna sala, cztery zespoly a i to jest juz tylko do czasu z tego co wiem. Dla przykladu od konca lat 80-tych do zamkniecia TDK-u na Kollataja mozna bylo grac w kilkunastu miejscach w Tczewie. W samym TDK-u byly 3-4 pomieszczenia do prob, oprocz tego mozna bylo grac na duzej sali albo w kawiarni, jesli byly wolne. Do tego trzeba doliczyc domy osiedlowe oraz Kolejarz i kilka innych pomieszczen w miescie np. swietlice zakladowe itp. Dzisiaj w ponad 60-cio tysiecznym miescie zostaje (juz niedlugo) jedno jedyne pomieszczenie ! To sie nadaje dla TVN-u. Pewnie zaraz by wynalezli dla przykladu dziesiatki duzo mniejszych miast w Polsce, gdzie sytuacja jest bez porownania lepsza dla ludzi pragnacych grac. Dziwi mnie, ze grasz czesto w TCK-u a nie znasz panujacej tam sytuacji. Czy Twoim zdaniem wysiudanie wszystkich podmiotow "kultury nizszej", czy jak Wy tam mowicie o innych rodzajach muzyki, nie klasycznej jest OK ? Tylko klasyka to wartosciowa rzecz ? Wszystko inne "na rykowisko" jak kiedys powiedzial Pan Kubicki tak ? No i doszlismy do tego, ze w calym, duzym i jedynym Domu Kultury w Tczewie zostanie tylko jedynie sluszna Orkiestra Harcerska, ktora potrzebuje multum pomieszczen do instrumentow, nut, ubiorow itp. No coz, taka jest linia kierownictwa TCK-owskiego za przyzwoleniem pewnie naszych wladz miejskich i Biura Promocji. Bo kto by sie zajmowal kilkoma szarpidrutami. Jeszcze chwile i zgina smiercia naturalna a z nimi problem. Twoja uwaga "wybuduj wiekszy budynek" byla nie tylko niegrzeczna ale i glupia, nie bede tego rozwijal. Uwazam, ze dzialalnosc obecnego dyrektora TCK-u bylaby OK, gdyby istniala tolerancja i zrozumienie dla innych gatunkow muzycznych. Byla do jakiegos czasu pewna rownowaga w TCK-u ale powoli, systematycznie i planowo to sie zmienia a lada chwila mozna bedzie TCK nazwac Tczewskie Centrum Kultury Wyzszej i Ambitnej i zacznie sie wpuszczac tylko ludzi w garniturach i krawatach. Co do "naturszczykostwa i amatorstwa" nie tylko nie uwazam, ze ludzie nie ksztalceni w szkolach muzycznych nie musza grac gorzej od tych wyksztalconych ale w wielu wypadkach jest odwrotnie o czym mysle, ze wiesz. Powiem wiecej, ze takim ludziom, ktorzy sie nauczyli grac bez nauczycieli, pomocy naukowych i czasu na cwiczenie nalezy sie wiekszy szacunek. Tacy ludzie musieli poswiecac casly swoj wolny czas po skonczeniu innej szkoly, zeby sie czegos nauczyc i musieli to robic wiele lat. A to, ze ktos nie zyje z muzyki, to nie znaczy ze nie jest zawodowcem. Jesli tego nie zrozumiales, to sam jestes amatorem. Przepraszam jesli bylem napastliwy albo niegrzeczny ale nie mialem takiego zamiaru. Zbyt dlugo gram i za dobrze znam te nasze Tczewskie problemy muzyczne, dlatego dalem sie sprowokowac.

    Odpowiedz
    IP: 80.50.xx2.xx0 
  • tczewiak_gość

    15.07.2010, 14:17

    Popieram przedmowce. Rowniez sadze, ze sytruacja CKiS w naszym miescie pod wzgledem zespolow rockowych jest fatalna. W tak duzym miescie funkcjonuje kilkanascie rockowych kapel. W CKiS zostala nam tylko jedna sala na 4 zespoly i tak jak wspomnial kolega wyzej wszystko do czasu, bo juz nam zapowiedziano, ze prob w CKiS nie bedzie. Zostanie zatem tylko Harcerska Orkiestra Deta. Tam rowniez nie graja sami zawodowcy. Mialem okazje slyszec pare razy ta orkiestre i poziom jaki prezentuja jest sredni. CKiS ma byc tylko dla ludzi z wyksztalceniem muzycznym? Swietny tczewski zespol Ajagore dla przykladu z tego co slyszalem tez juz ucieka z CKiS. Wszyscy z nich sa swietnymi muzykami, a mimo to nie slyszalem, zeby ktorys skonczyl Akademie Muzyczna. My nie zarabiamy z muzyki. Kazdy z nas wklada w to czas i pieniadze. Od nikogo nie oczekujemy, zeby nam teraz gwiazdki z nieba sciagali. Chcemy miec gdzie cwiczyc tak jak orkiestra harcerska i nie chcemy byc dyskryminowani tylko dlatego, ze na koncert orkiestry przyjdzie Prezydent miasta, radni i nie wiadomo kto jeszcze. My gramy dla ludzi, a nie dla robienia szopki dla wladz miasta. I tak powinno pozostac. W Tczewie kultura upada. gralem juz w roznych miastach. Mniejszych i wiekszych gdzie o takie zespoly sie dba i stanowia wazna czesc kulturalna. Nie rozumiem co my mamy zrobic, zeby ktos sie nami zainteresowal i stworzyl nam przyzwiote warunki. Na pewno mala sala w ktorej graja 4 zespoly i nie ma nawet gdzie sie rozstawic ze swoim sprzetem nie spelnia minimalnych wymogow. Kiedys to jeszcze przynajmniej cos sie dzialo. Z roku na rok jest coraz gorzej. Kto ma jakies warunki to ucieka. Niestety nie kazdy moze tak jak my sobie pozwolic na to by stworzyc wlasne miejsce do grania. Odniose sie jeszcze do 'zawodostwa'. Wiekszosc swiatowych gwiazd nie ma dyplomu ukonczenia zadnej szkoly muzycznej. Nie porownuje sie do gwiazd. Samo stwierdzenie jest nietrafione. Kolega Meloman ublizyl wiekszosci 'muzykom', przepraszam...amatorom w tym miescie :) Niezbyt to grzeczne ale swiadczy tylko o Twojej kulturze. Miasto nie pomaga w pelni mlodym artystom. Pomoc jest niewielka jak na takie mozliwosci. Dobrze, ze chociaz cos jest. Jednak to i tak za malo. Moze kiedys jakis zespol zdola sie wybic na polskim, a moze i swiatowym rynku, a wtedy miasto bedzie chcialo sie na nim promowac. Nie chce mi sie juz dalej tego tematu rozwijac. Potrzebna jest jakas reforma tego stanu rzeczy. Muzyka to nie tylko operetki o rkiestry. Kto na prawde zna sytuacje CKiS zrozumie nasze rozgoryczenie. Pozdrawiam!

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • teraz tczewianka :)_gość

    16.07.2010, 23:39

    ODMIENNE UCZUCIA....

    ...a ja gdy przeczytałam,że dyrygentem jest P.Żmijewski poczułam dumę, że mamy TAKIEGO DYREKTORA i że mamy szczęście, że jest TU, z nami! Dlatego dziwią mnie niektóre komentarze, a liczenie czyjejś kaski, to już nie jest OK. Czy musimy zawsze szkalować ludzi, którzy robią więcej niż powinni? A z tego co czytam, to zawsze jest nie taki dyrektor, jakiego byście oczekiwali...... Co napiszecie, gdy następny dyrektor będzie fanem np. muzyki symfonicznej ;) DO ZOBACZENIA, NA GALI OPERETKOWEJ :)

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx2.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.