Czy będzie problem z pseudokibicami?

Czy będzie problem z pseudokibicami?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Rusza właśnie nasza polska ekstraklasa, której zapaleni sympatycy są i w Tczewie (szczególnie lubiane drużyny to te z trójmiasta). Niestety wyjazdy meczowe naszych kibiców do Gdyni czy Gdańska nie zawsze mieszczą się w przedziale "kulturalnego" kibicowania-o czym świadczyć mogą m.in. zdewastowane ściany bloków w naszym mieście. Swojego czasu o ekscesach z tczewskimi kibicami można było usłyszeć nawet w mediach (tzw ustawka dziewczyn czy zdemolowany wagon pociągowy). Co ma wnieść ten artykuł? APEL, apel, który kierowałoby spore grono mieszkańców Tczewa by kibicować z kulturą. Jeżdżący kibice z doczepką Tczew tworzą poniekąd renomę naszego miasta, które w gronie osób związanych z kibicowaniem staje się czarnym punktem.

Pokażmy wszyscy, że potrafimy kibicować, wpierać swój zespół z kulturą i bez tworzenia negatywnej o kibicach opinii. Nie ma miejsca dla osób,które mecz traktują tylko jako okazję... Prawdziwi kibice - pokażmy, że potrafimy się zachować i odcinajmy się od tych, którzy mecz odbierają w innych od innych kategoriach - pamiętajmy jest Nas więcej!!!

Pozdrawiam

Mamy nadzieję, że artykuł się ukaże bo ma on na celu pokazanie tym normalnym kibicom, że można tej grupie, która tworzy taką a nie inną opinię Nam wszystkim powiedzieć NIE!


Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (24)
dodaj komentarz

  • Peja_gość

    13.08.2010, 21:12

    tak jest

    Co niektórzy na mecz jadą się nachlać czy naćpać a kibicowanie to dla nich drugorzędna rzecz. Ile razy łazili po mieście nachlani a potem na mecz-pociąg demolować-wstyd! Ludzie oceniają wszystkich a tych odchylonych od normy tylko niewielka garstka jest-odcinajmy się od nich jak chcą to niech autostopem na mecze jeżdżą:D Pozdrowienia dla całej Oliwy ;) ;)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • HidekiRyuga

    13.08.2010, 21:43

    Gryf :)

    A co z naszym Tczewskim klubem ? Może to nie ekstraklasa ale zawsze nasz miejsku klub. To może trochę nie w temacie ale przydało by się naszym piłkarzom KULTURALNIE pokibicować. Co do "fanów" klubów z trójmiasta myślę że się troche ostatnio uspokoili i teraz ci bardziej wytrwali i w miarę normalni po prostu jeżdzą pokibicować. Choć ci mniej spokojni też sie jeszcze trafiają ale miejmy nadzieje, że ci zachowają jakąkolwiek kulture i wezma do serca i może rozumu Twój apel. Pozdrowienia

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • TCZEWIAK5

    13.08.2010, 22:54

    HidekiRyuga

    Na Gryfa chodzi kilku małolatów ale do dopingu to bym tego nie przyrównywał. Arka i Lechia zdominowały Pomorze i z tym się trzeba pogodzić. Sam jestem za jednym klubem z trójmiasta ale nie wyobrażam sobie podróżować z nimi pociągami-jadę sam obejrzeć mecz pokibicować i tyle. Jak byłem młodszy to wiem jak to wyglądało-przed meczem 3 piwka,w pociągu jeszcze trzy,potem dwa i tak dalej a potem się "atrakcji" szukało-oczywiście nie mówię tutaj o sobie ponieważ jestem abstynentem ale widziało się-było się jednym z nich przecież. Powracając do Gryfa to myślę,ze zarząd uczynił pierwszy krok na plus-bilety za darmo,przynajmniej narazie-zawsze trochę więcej ludzi przyjdzie. Najlepszy sposób na przyciągniecie kibica to dobre wyniki. Inicjatywa jest świetna-odbić o tych,którzy takie a nie inne zachowania propagują(wandalizm,zadymy itd)i zająć się kulturalnym kibicowaniem-niewielka grupa rządzi większością-czas to zmienić.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    16.08.2010, 09:48

    Tczewianinie nr 5.

    To że "małolaci", to od razu musisz pisać, że nie można tego nawet nazwać dopingiem? A zapomniał wół jak cielęciem był? Niech chodzą, niech grają, niech kibicują. Niech się czymś interesują.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    TCZEWIAK5

    16.08.2010, 10:33

    Mieczysław

    Weź pod uwagę,że ten "doping" to zwykła prowokacja-kilku młodocianych Arkowców prowadzi jak Ty to nazwałeś doping(wyzwiska na drużyny sprzyjające Lechii)na,że się tak wyrażę terenie Lechii(Elżbiety 21a,kozen-90% Lechiści).Jestem ciekawy jak się wypowiesz kiedy Ci wpadną na stadion i ich skroją?-bandyci,chuligani,pseudokibice?Sport powinien łączyć a dzielić jednak skoro jest jak to po co prowokować?I nie obrażaj mnie proszę.Nie musi mnie lubić czy szanować ale kontroluj to co mówisz nie mając zielonego pojęcia "A zapomniał wół jak cielęciem był?".Taka różnica m.in. między mną a nimi,ze ja nie chodziłem na mecze na pokaz tylko dlatego,że moją skromna osobą chciałem wspomóc swoim dopingiem mój zespół.Teraz na mecze od dawien dawna nie jeżdżę "pojęcie" pozostało.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    TCZEWIAK5

    16.08.2010, 10:35

    i przepraszam

    za kilka niefortunnie złożonych zdań ale piszę to na szybkiego-czas,czas,czas.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    16.08.2010, 10:49

    Tczewianinie nr 5.

    Nie obrażam Cię, ale tak właśnie zrozumiałem Twoją powyższą wypowiedź, że szydzisz z młodzieży iż na mecze dopingować biega. Teraz chyba w większym stopniu wiem, a przynajmniej tak mi się wydaje, o co może Tobie chodzić.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Casper

    14.08.2010, 11:18

    Po pierwsze to nie problem z pseudokibicami, tylko w większości problem rodziców z wychowaniem dzieci. Tak jak przywołany przez Ciebie przykład z nastolatkami, które były uzbrojone w kije. Druga sytuacja dotyczyła kibiców Arki, którzy zostali zaatakowani przez kibiców z Gdańska, a więc nie dotyczy to tylko naszego miasta. Bronili się rzucając jarzeniówkami, a wiadomo ze tv Gdańsk nie powie, że to gdańszczanie zaatakowali, bo przecież prezydent Adamowicz i nie tylko tak bardzo wspiera ten klub. Łatwiej było zgonić na Tczew, który nie ma nic do powiedzenia. Poza tym ludzie w grupie 100 osób zachowują się inaczej. Każdy z osobna może być kulturalny i grzeczny. Ale jako tłum mogą być bardzo niebezpieczni i wystarczy moment by coś się wydarzyło. Dewastacji bloków nie wiązałbym z kibicowaniem. Gdyby to było jakieś eleganckie graffiti to ok, ale osoby bazgrające sprayem nie mają nic wspólnego z tymi drużynami. Nie mają co pisać to piszą to co jest na topie w ich dzielnicy.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • AVE LECHIA_gość

    14.08.2010, 22:30

    ty sie CHWM nie czepiaj

    Chłopaki nie chodzą po mieście i nie niszczą go jest problem to jest ustawka a nie z nożami bieganie po mieście czy polowanie samochodem za kimś.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    Peja_gość

    15.08.2010, 00:03

    Casper

    Po pierwsze to chyba problem z BRAKIEM wychowania. Po Twojej wypowiedzi wnioskuje,że jesteś fanem Arki i ta cała akcja z Gdańskiem choćby nie wiadomo jakich by argumentów nie użyć i tak w Twoich oczach pozostanie taka sama. Mnie osobiście coś takiego nie interesuje ale jeśli ktoś uważa się za chuligana z krwi i kości to sam wyjdzie i będzie walczył za swój klub a nie wiązał paskiem od spodni drzwi od przedziału... Stacja Oliwa zawsze będzie witać FC Tczew-trochę nauki pokory się przyda.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    Casper

    15.08.2010, 11:31

    Widać źle wnioskujesz po mojej wypowiedzi. Czytaj ze zrozumieniem. A tym co napisałeś potwierdzasz, że jesteś za takimi wybrykami. Bo normalni kibice jadący na mecz to nie mogą paskiem zamknąć przedziału, żeby jacyś psychole im nie wskoczyli? Jestem za tym by ludzie z mojego miasta jadący na mecz nie dostawali bęcków nie zależnie komu kibicują. Ale widać takich jak Ty nie brakuje. Zamiast wspierać jakoś swoje miasto wolisz wylewać kilogramy wazeliny do tych z Gdańska. Widać lokalny patriota z Ciebie, że byś mieszkańców Tczewa uczył pokory. A w czym jesteśmy gorsi od tych z Trójmiasta? Pomyśl czasem, to nie boli.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • HidekiRyuga

    14.08.2010, 11:55

    Tak Tak

    Tczew, 14 sierpnia godz 17:00, ul. Elżbiety 21a Wstęp wolny!!! Wstęp na mecz wolny kto moze niech wbija pośpiewać coś wymyślimy na miejscu :) Jeśli ktoś chce sie odciąć od trójmieskich klubów i po prostu odregowac Kulturalnie śpiewając to Zapraszam uprzejmie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • 123_gość

    14.08.2010, 12:39

    123

    NIE BYLO I NIE MIALO BYC ZADNEJ USTAWKI DZiEWCZYN ZROZUMIECIE TO WKONCU ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx5 
  • Przepiura

    14.08.2010, 20:26

    a ja sie zastanaiwam jak to bedzie na euro 2012 ;p

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • HidekiRyuga

    14.08.2010, 21:38

    Zabawa

    Znów mojego komentarza chyba nie dodano :( Dzisiaj na meczu gryfa było wyjątkowo dużo osób dopingu nie było ale było przyjemnie. Gryf wygrał 3:0 . Jak widać można, zobaczymy jak pójdzie im dalej. Życzę sukcesów.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    15.08.2010, 08:07

    Kibice pseudo.

    A mnie osobiście denerwuje, że jak kibicuję Lechii, to zaraz arkowcy mnie dopadną i "przemówią" do rozumu, a jak Arce - to lechiści nabiją parę siniaków. Dlaczego nie potraficie szanować kibiców innych klubów? To że moje barwy są inne od Twoich, to nie oznacza, że mamy się od razu pozabijać! Szanujmy się nawzajem.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • E_gość

    15.08.2010, 11:02

    nie o to chodzi

    Mówisz tutaj o zwykłej głupocie-paru sznurków chce przyświrować i tyle. Rywalizacja tak-40 vs 40 las,łąka i dawaj ;) Ale słusznie zauważyłeś,że oni są pseudo a nie chuliganami.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx5 

    TCZEWIAK5

    15.08.2010, 17:19

    Mieczysławie

    A wiesz co jest w tym najśmieszniejsze? Mianowicie to,że te "wojenne" zasady wywodzą się od niewielkiej grupy ludzi a reszta po prostu się dostosowuje bo boją się reakcji tej "grupy trzymającej władze". Tego nie przeskoczymy-popatrz na to co się np w Krakowie dzieje-za barwy tracisz zdrowie lub nawet życie...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Casper

    15.08.2010, 17:46

    TCZEWIAK5

    Zgadzam się z Tobą. Moim zdaniem na tym się najzwyczajniej w świecie zarabia i to nie małą kasę. Ktoś wyżej już wie komu ja kibicuje. Bo napisałem coś o tych z jego "ekipy" i pewnie gdybym powiedział bym mu to w twarz to bym zarobił, mimo że nie jestem za tymi drugimi. Śmieszne to wszystko jak ludzie się dali omotać. Gdańsk i Gdynia zarabia na kibicach z Tczewa. Nie zależy im czy będą się między sobą bili, zabijali czy cokolwiek. Ale gdyby żyli w zgodzie musieli by się dzielić zyskami. Chodzi o pieniądze i tyle. Części mieszkańców tych miast nie obchodzi skorumpowana piłka nożna, a więc trzeba szukać dalej, poza granicami miasta. Prostych ludzi wykorzystuje się najłatwiej. To samo robi o. Rydzyk to samo robią cwaniacy z drużyn piłkarskich. Dbają o swój interes. Kibice wierzą, że chodzi o coś więcej no bo tradycja klubu itd. W coś wierzyć trzeba, dobra reklama źródłem sukcesu. Chyba jedynym sposobem na zlikwidowanie chorych sytuacji w naszym mieście jest stworzenie klubu z prawdziwego zdarzenia, który będzie miał neutralne podejście do Arki, Lechii, Legii itd. Zajmie się grą i wynikami. Ale to tylko marzenia. Pozostaje jedynie uświadamianie młodych ludzi, że dają się orżnąć na kasę, może przejrzą na oczy i dojdą do wniosku, że nie warto ryzykować zdrowia, życia, nie warto nienawidzić kolegów z innego osiedla. Razem można by zdziałać więcej, bez głupich podziałów.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    15.08.2010, 18:16

    Capser

    Po części masz racje ale są osoby,które wkładają w klub coś więcej...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx5 
  • hehe_gość

    17.08.2010, 14:20

    ...wszyscy najmądrzejsi

    specjaliści od wszystkich tematów twa mać:). Nie pomyśleliście nigdy jacy to wy jesteście ograniczeni? Że te wasze poglądy to w większości zwykłe wylewy zakompleksionych internautów? Poglądy motłochu pokroju wyznawczyń ojca rydzyka?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx7 
  • :DDD_gość

    19.08.2010, 07:27

    mowicie o kibicach a pseudo kibice niech robia dalej swoje !

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx5 
  • psycholog

    19.08.2010, 12:51

    Zawsze jest tak,że to pojedyncze jednostki ustalają reguły i reszta albo się dostosowuje albo wyłącza się z grupy-jeśli ktoś chce być tym normalnym to niech od nich się odsunie,proste. W tym wypadku mamy do czynienia z czymś trochę odmiennym od sztywnego schematu. Wiadomo,że podstawowymi trzema kategoriami dzielącymi kibiców są ultrasi,piknicy oraz chuligani. W tym przypadku nie jest to ani jedna z tych trzech grup(w jednoznacznym rozumowaniu).Są to popularnie zwani pseudokibice(Ameryki nie odkrywam)ale niestety ta grupa osób jest najbardziej problematyczna-to oni niszczą pociągi,to oni wszczynają burdy na stadionach i to oni najbardziej psują dobre imię całej rzeszy kibiców. Poniekąd można ich nazwać sfrustrowanymi ultrasami bo niby kibicują ale chcą też "walczyć" za klub jednakże nie walczą jak chuligani(którzy są ich wzorcem)a po prostu w taki a nie inny prymitywny sposób-rzucać kamieniami czy krzesełkami. W ten sposób mogę tłumaczyć sobie,że "walczą" i dlatego można nazwać ich frustratami.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • psycholog

    19.08.2010, 13:04

    Przepraszam za ostatnie zdanie.Miało być-W ten sposób mogĄ tłumaczyć sobie,że "walczą" i dlatego można nazwać ich frustratami.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.