Wandale problemem miasta

Wandale problemem miasta

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Jak uporać się z wandalizmem? To pytanie, które można zadawać sobie wręcz codziennie, spacerując po Tczewie. Coraz więcej przybywa obiektów, na których wandale pozostawili ślady swojej obecności i coraz większe oburzenie rośnie wśród ludzi, którzy niejednokrotnie (jako wspólnoty mieszkaniowe) muszą ponosić koszty remontów zdewastowanych ścian bloków, których są mieszkańcami.
Zjawisko to praktycznie spotykane jest w każdym miejscu naszego miasta a jego GŁÓWNYM źródłem (co można zauważyć) są tczewscy pseudokibice trójmiejskich drużyn.
Wandalizm w Tczewie zaczyna przypominać zataczające się błędne koło-Dewastacja>Remont>Dewastacja.

Mam nadzieje,że artykuł się ukarze i podobnie jak w kilku innych sprawach nagłaśnianych w dziale tcz24 nie pozostanie bez reakcji, z której wszyscy byliby zadowoleni.
Pozdrawiam serwis i czytelników.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (29)
dodaj komentarz

  • .._gość

    05.07.2010, 12:10

    Jak to są debile co malują te bloki a policja się ich boi tylko do 12 latków podchodzą a do takich to w 10 by musieli

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xxx 
  • mieczyslaw

    05.07.2010, 12:13

    tego typu artykuly...

    tego typu artykuly moga jedynie pokazac jakie jest nastawienie np. cztelnikow tcz.pl do przedstawionych powyzej aktow wandalzmu. jednak biorac pod uwage ogolne przyzwolenie do, np. parkowania "jak sie chce" mimo wyznaczonych miejsc lub do wyrzucania gruzu gdzie popadnie, nie sadze by i tym razem zrobilo to na kims wrazenie. zreszta, jesli ludziom zalezaloby na estetyce przestrzeni publicznej (nie twierdze, ze wszystkim nie zalezy), wowczas wieksza uwage zrociliby na wychowanie swoich "pociech" oraz to co dzieje sie na ich wlasnych podworkach. niestety, w Tczewie trudno zauwazyc zżycie mieszkancow oraz integracje z miejscem zamieszkania, predzej mozna spodziewac sie sasiedzkiej zawisci i zlosliwosci. pozdrawiam tych, ktorych powyzsza opinia nie dotyczy, bo cale szczescie i tacy ludzie tutaj sa :).

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Casper

    05.07.2010, 12:41

    Niech sobie marzą, przynajmniej będzie kolorowo. A tak poważnie to jeśli nie ma prawa, którego będą się bać tacy wandale to będzie jeszcze gorzej. Bo co się stanie gdy ktoś złapie i wstrząśnie takim wandalem? Pewnie będzie miał nieprzyjemności ze strony prawa, a także odwet ze strony złapanego. A ten co powinien zostać uznany winnym zostanie wypuszczony ze względu na małą szkodliwość czynu. Jeśli w Tczewie jest to coraz większy problem, proponuję się jakoś zorganizować i zbierać podpisy mieszkańców pod petycją o zdecydowane podwyższenie kar za takie wybryki. W końcu mamy 2 posłów z naszego miasta, teraz PO jest przy władzy i ma prezydenta z ramienia partii. Bez zmiany prawa nic się nie zmieni.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    05.07.2010, 12:57

    kary tu nic nie zmienia,

    trzeba zaczac wychowywac dzieciaki, bo obowiazek rodzicielski nie konczy sie tylko na splodzeniu. pozniej jeszcze ciezka harowka, a nie puszczanie samopas.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Tcz18W_gość

    05.07.2010, 13:13

    mieczyslawie

    Nie zdarzało mi się to nigdy ale pierwszy raz popieram twoją wypowiedź.Masz rację...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    mieczyslaw

    05.07.2010, 13:26

    dzieki tcz18W,

    tym bardziej doceniam, milego dnia :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Cyrk

    05.07.2010, 12:57

    Przywrócić

    publiczną chłostę za wandalizm i sprawa rozwiązana. Nikt nie będzie "koziro" jak mu na środku rynku w obecności gapiów spiorą gołe dupsko. Bo teraz jest tak: z jednej strony brak kary (znikoma szkodliwość społeczna) nie zniechęca do takich zachowań, a z drugiej za mazanie po ścianach zabrudzić komuś papiery też się nie godzi. A taka chłosta akurat w sam raz by była :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Casper

    05.07.2010, 13:16

    Właśnie. Ale by były dozwolone np kary chłosty Polska musiałaby wystąpić z UE, a z tego co widać po wyborach w Tczewie są sami zwolennicy UE i jej praw. Więc nie narzekać Tczewianie bo sami popieracie taki system.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    05.07.2010, 13:28

    w UE i Polsce panuje socjalizm,

    dlatego takie praktyki nigdy nie beda mialy miejsca. tutaj wazniejsze jest respektowanie praw OBYWATELSKICH i bycie HUMANITARNYM dla przestepcow i wandali, nie zwracajac uwagi na to, ze oni maja Nas wszystkich i Nasze prawa w d...pie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Mieszkaniec_gość

    05.07.2010, 13:41

    to myślę ja

    Według mnie powinno się karać surowiej za tego typu rzeczy. Ustosunkowując się do opinii innych: -gość(IP: 84.38.xx6.xxx) tak masz rację-nie są oni mądrzy ale też nie wiń Policji-oni dostają odgórne wytyczne co na 1,2,3 miejscu maja robić-jak to wygląda to każdy widzi ale to nie ich wina.Po za tym Policjantów jest za mało a do tego społeczeństwo nie chce nawet jeśli wie wskazać sprawców.To szerszy problem. -mieczyslaw.Owszem zgadzam się,że od wychowania może i zależy sporo tylko,że jest to(problem) niemożliwe do rozwiązania-popatrz ile jest rodzin patologicznych i zwróć uwagę w ilu % dochodzi do jakichkolwiek reakcji ze strony państwa-śmiech na sali.Trzeba by zacząć od początku ale nie wierzę by ktoś się tym zajął.Wzorce wyciągane z domu + brak zainteresowania rodzica owocują nowymi pokoleniami pociech wchodzącym w konflikty z prawem. -Casper.Masz również rację-zmiana prawa,tylko powiedz kto ma je zmieniać i po co skoro nie widać problemu?Jestem ciekaw czy przed wyborami w Tczewie któryś z rzucających kiełbasę wyborczą podejmie ten temat. -Cyrk.Twoja opinia(chłosta) jest trochę daleko idącą ale trochę racji w tym jest.Kompletnie nie zgadzam się,że nie jest to mała szkodliwość czynu-ludzie czasami biorąc się za remont muszą płacić po kilkanaście tysięcy a to chyba mało nie jest,wiec nie można powiedzieć,ze to niewielka szkodliwość czynu.Nie można się wówczas dziwić ludziom,że są zbulwersowani skoro czasami 3 razy w roku są zmuszeni do remontu-pociągać wandali do odpowiedzialności i zająć się takimi problemami poważniej.Np u mnie odmalowanie kosztowało 1800zł(nie mówimy tu o pędzelku szkolnym i farbce plakatowej) a dewastacja zbyt duża nie była. Co do wpisania w papierach to TRZEBA wpisywać-niech się wstydzą.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • ///.._gość

    05.07.2010, 15:13

    ///

    po za tym na jednym zdjęciu widać -Ponad prawem:d

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx5 
  • git_gość

    05.07.2010, 16:04

    ...

    ale sensacja...w każdym mieście w Polsce tak było jest i będzie.Ogarnij się

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx3 
  • Ciech_gość

    05.07.2010, 20:17

    No cielun myśli ze tylko w Tczewie są popisane mury

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • Przepiura

    05.07.2010, 23:41

    A ja myślę, że zmiana wychowania, surowsze kary etc. nie są w stanie BARDZO pomóc. W jakims tam stopniu na pewno i warto coś zrobić w tym kierunku. Jednak zanim pojawią się efekty minie sporo czasu, a i tak zawsze znajdzie się ktoś kto nabazgra coś na ścianie. W jakimś podobnym temacie była juz o tym mowa i ktoś rzucił pomysł malowania budynków farbami, z których mozna zetrzeć napisy, czy cos takiego. To chyba najskuteczniejsze rozwiązanie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • SWAT_gość

    06.07.2010, 11:14

    Wychowanie

    Właśnie wychowanie to podstawa. Większość z normalnej części społeczeństwa potrafi wychować swoje dzieci, wpoić im wartości i nauczyć szacunku do innych i do pracy. Są bloki czy domy które pomalowane nie są i ludzie z tych bloków gdy coś się dzieje potrafią zadzwonić na Policję i wskazać sprawców. Są też takie miejsca/bloki gdzie poniszczone i zdewastowane jest wszystko np. ul. Kozia 2 no bo przecież jak się dostało za darmo to i dbać nie trzeba. Dzieci tych ludzi nic nie szanują bo ich rodzice tego nie nauczyli bo też nic nie szanują. Gdy kiedyś podjechaliśmy i na placu zabaw karaliśmy za spożywanie alkoholu naszą wspaniałą młodzież to oczywiście pojawiło się kilka dorosłych osób z bloku które wypowiadały komentarze typu: "zawsze czepiacie się niewinnych", "oni nic nie zrobili to ich zostawcie" itp. Dla osób tam mieszkających normalne jest to, że ich nastoletnie pociechy siedzą na placu zabaw i piją piwo i przeklinają i nie przeszkadza im to, że plac zabaw jest dla małych dzieci które to widzą i słyszą. Tak samo jest z malowaniem czy dewastowaniem bloku. Nie przeszkadza to tym którzy tam mieszkają (nie wszystkim oczywiście) bo wiedzą, że robią to ich nastoletnie dzieci. Niestety tak to jest gdy dzieci wychowywane są przez "ulicę" a nie przez rodziców. Co do kar to z tego co się orientuję malowanie grafitti itp to w Polsce jest wykroczeniem ale można domagać się aby sprawca doprowadził zniszoną elewację do stanu poprzedniego.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx2 
  • E_gość

    07.07.2010, 15:14

    errata

    Ja widzę,że niektórzy nic do tego nie mają i dobrze się z tym czują-z pewnością sami należą do grona wandali.To z pewnością Ci,którzy najgłośniej krzyczą jp,chcą legalizacji wszystkiego co można spalić,wciągnąć i w żyły wstrzyknąć.Ciekawe co by powiedzieli jak sami mieliby za te zniszczone bloki płacić?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx5 
  • hmm

    13.07.2010, 00:03

    hm

    Ostatnio napotkałem się na napis wielkimi literami na murze działkowym "Pieskie oblicze miasta nad Wisłą" Czy wy musicie w taki sposób protestować ? Wypisywać różne chamstwa na blokach, murkach itp ? Najpierw za to zapłaćcie a potem zacznijcie dewastować, może wtedy zobaczycie ile to straty pieniążków i roboty. !! Brak słów !

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ._gość

    15.07.2010, 13:23

    .

    Jeszcze więcej mówmy o niewinnej i grzecznej młodzieży,która zachowuje się wzorcowo. Kto to robi-młodzież,tego nie robi dziadek,który chodzi o lasce.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • gosc_gość

    08.09.2010, 17:54

    ci co maluja po scianach budynkow to sa te dzieci z dobrych domow itd. noi fakt sa wandalam a za taki wandaliz jak by policj azlapala to sad powienien dac taka kara ze ca pomalowanie calej sciany dorypac kare to orzu im sie odechce malowania

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • _gość

    10.09.2010, 17:14

    między T a P ę dopisać i będzie w git ;O

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • _gość

    10.09.2010, 18:53

    heheh

    http://www.youtube.com/watch?v=oCnWNB6t5Zs

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx8 
  • login_gość

    18.10.2010, 22:55

    sztuka

    te prace robią wrażenie!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx0 
  • _gość

    26.10.2010, 15:59

    hołota i tyle

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx9 
  • 7SEVEN_gość

    06.12.2010, 08:42

    Wydarzenie

    Tutaj jak widzimy same CZYŻYKOWO śmierdzi tam mieszkają tacy. Raz się pytałem policji czemu tam nie pojadą i nie zrobią porządków a oni Boimy Się... No Lol To Niech Wemą astortyment i tyle ..

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx7 
  • gil_gość

    01.01.2011, 15:50

    Sądzę iż, zachowanie tak zwanej patologii, która próbuje zaistnieć wszędzie jest żenujące. Kibice wolą się bić, niż kibicować drużynie. Dzieci malują mury bo myślą, że dzięki temu lepiej kibicują swojej drużynie. Nie dość, że szpeci to mury, to jeszcze powoduje bójki między fanami dwóch drużyn. Dlatego uważam że ich zachowanie jest żałosne. Ludzie myślą, że jak napiszą TPAG na murach to mają szacunek i zaufanie wśród innych dzieci na dzielnicy.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx6.xx5 
  • gilek_gość

    01.01.2011, 15:52

    Wszystkie takie dzieci patologiczne z czyżykowa powinny siedzieć w poprawczaku.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx6.xx5 
  • loki55

    09.02.2011, 10:02

    TO JEST BEZSTRESOWE WYCHOWANIE DZIECI ! GDYBY DOSTALI W SKURĘ MIAŁY BY RESPEKT, A TAK JEST JAK JEST !!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Basia11

    29.05.2011, 15:25

    czas mija a sprawcy wciąż niezłapani

    Ostatnio było głośno o złapaniu małolatów malujących na ścianach herby Arki ale o reszcie jakoś cicho. Czyżby było to jedyne zatrzymanie wandali na przełomie kwartału? Tych napisów wciąż przybywa a nie przybywa zatrzymanych za nie! Nawet te zdjęcie główne jest już niekatulane. Teraz ta ściana wygląda jak z jakiegoś Bronxu - CAŁA zdewastowana! Kiedy w końcu policja powie udało się schwytać sprawców a nie tylko uciekli?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Jooł_gość

    11.09.2013, 08:22

    a . Niby Abisynia Najgorsza

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.