Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Tczewianie - może nie każdy z Was wie, ale Starostwo Powiatowe, planuje nas - mieszkańców Tczewa, obdarzyć kolejnym prezentem - chcą postawić sygnalizację świetlną na ulicy 30-go Stycznia w pobliżu CED'u. Wg zamysłów pomysłodawców z powiatu, światła te UWAGA, "mają upłynnić ruch w tej części miasta" - są to słowa wicestarosty Wiórka. Urzędnicy powiatowi deklarowali się, że przeprowadzona została wnikliwa analiza, która miała dowieść, że sygnalizacja w tym miejscu przyczyni się, do "upłynnienia ruchu".
Został ogłoszony przetarg, koszt wykonania sygnalizacji to 100 tys. PLN i teraz pojawiają się pytania:
- czy Starostwo nie jest świadome, że korki w tym obrębie miasta spowodowane są przez "mini-rondo" przy Wieży Ciśnień, za małe rondo przy UM,
- jakim cudem kolejna przeszkoda na drodze ma upłynnić ruch?
- co z niszczejącymi sygnalizatorami na ulicy Gdańskiej koło Netto - one też miały upłynniać ruch, a teraz straszą,
- czy kwestia instalacji sygnalizacji świetlnej w tym miejscu była konsultowana z Urzędem Miejskim?
Załączam link do strony z archiwalnym ogłoszeniem przetargu, można też pobrać i przeczytać zawiadomienie o wyborze, gdzie jest informacja, że powiat ma zabezpieczone nie 100 tysięcy PLN, a 140 tys PLN!
Wszelkie informacje, w jaki sposób został pomysł zainstalowania sygnalizacji świetlnej w tym miejscu, znajdziecie pod kolejnym linkiem.
https://przetargi.powiat.tczew.pl/?go=czytaj_nowy&id=1114
https://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=22a08fcdf2a7d331&title=Chca-zamontowac-sygnalizacje-na-przejsciu-Ma-usprawnic-ruch-na -rondzie-przed-ratuszem
Czy naprawdę potrzebny jest nam wydatek kolejnych pieniędzy na całkowicie nieprzemyślaną rzecz, która utrudni życie i kierowcom i pieszym w tym miejscu?
Czy stać nas na to i do tego zostały powołane władze powiatowe, by działać na szkodę mieszkańcom powiatu, tj. Tczewa?
Wypowiedzcie się, pozdrawiam.
Zdjęcie dodane przez redakcję
Aktualizacja - od autora po publikacji
Jestem pod wrażeniem zainteresowania. Dziękuję za wszelkie komentarze i głosy. Niestety obawiam się, że na nic się to zda, bo "starostwo WIE LEPIEJ" co dla Nas dobre.
Pod poprzednim tekstem pojawiło się sporo komentarzy, gdzie padało życzenie budowy w tym miejscu przejścia podziemnego lub naziemnego - co w oczywisty sposób rozwiązałoby problemy pieszych w tym miejscu - nieograniczona i niczym niezagrożona możliwość przedostania się na drugą stronę jezdni.
Był też głosy osób, którym pomysł sygnalizacji świetlnej w tym miejscu się podobał i tacy, którzy w dość dobitny sposób wyrazili niechęć dla takiego rozwiązania.
Ideałem byłaby sytuacja, gdy osoby odpowiedzialne w Starostwie Powiatowym usiadłyby przy stole i jeśli im samym brakuje wiedzy i wyobraźnie by w sposób racjonalny podejść do tematu organizacji ruchu drogowego na drogach powiatowych Tczewa, zaprosili do współpracy osoby neutralne politycznie, a znające się na inżynierii ruchu.
Projekt świateł w tym miejscu, to kolejny "kwiatek", taki pojedynczy, z niczym nie związany i całkowicie niespójny z całością infrastruktury pomysł. Coś na zasadzie tymczasowej partyzantki i wszechobecnej prowizorki - coś tu, coś tam, a potem się zobaczy.
W efekcie wydawane są publiczne pieniądze, tracone bezpowrotnie szanse na rozwiązanie problemu komunikacyjnego miasta bez dodatkowego komplikowania sytuacji.
Wg mnie do problemu komunikacyjnego należałoby podejść kompleksowo:
1. Ustalić kompetencje i odpowiedzialności za układ drogowy po stronie jednego urzędu - albo UM albo starostwa - obecnie wiele kompetencji się zazębia, a urząd powiatowy od dawna komplikuje sytuację komunikacyjną w mieście bez konsultacji z UM (jak w przypadku świateł przed CED).
2. Przyjąć plan przekazania dróg, np. powiatowych miastu lub odwrotnie - patrz punkt 1.
3. Opracować nową koncepcję, która zakładałaby bezpieczeństwo i maksymalne upłynnienie ruchu ze wskazaniem na rozwój komunikacji miejskiej i rowerowej (co z oczywistych względów jest dziś niemożliwe - wystarczy spojrzeć w jak losowy sposób są realizowane remonty przez Starostwo Powiatowe - szerokości jezdni, chodników ostatnio remontowanych wiaduktów).
4. Przyjęcie planu przebudowy infrastruktury drogowej w ramach założeń ww. koncepcji.
W obecnej sytuacji najlepszym rozwiązaniem byłoby wykonanie przejścia podziemnego w miejscu planowanych świateł. Jak kilka osób wspomniało w komentarzach, światła już tam były i zostały wyłączone i zdemontowane, właśnie z tego względu, że utrudniały ruch zarówno pieszym jak i pojazdom - co nie miało nic wspólnego z płynnością w poruszaniu się zarówno jednych jak i drugich.
Automatycznie powstaje pytanie - czy instalacja po istniejącej już wcześniej w tym miejscu sygnalizacji została w całości zdemontowana? Czy ktoś w urzędzie powiatowym to sprawdził? Czy autorytarnie został zorganizowany przetarg, by niezależnie od istniejącej infrastruktury zbudować nową od podstaw?
Jeśli tak, jest to oczywista niegospodarność urzędu.
Zainstalowanie świateł w tym miejscu, spowoduje:
- wzrost zagrożenia dla pieszych, którzy nie będą oczekiwali na zielony sygnał świetlny, kiedy będą się spieszyli na autobus,
- spowolni i tak już powolny ruch pojazdów a także pojawią się sytuacje, kiedy pieszy wciśnie guzik, przebiegnie na "czerwonym", a pojazdy będą oczekiwały na zmianę sygnalizacji przy pustym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie czasu oczekiwania na zmianę sygnału dla pieszych, spowoduje przechodzenie na czerwonym, itd.
Osobiści jestem przeciwnikiem rozwiązania, które na siłę próbuje przeforsować Starostwo. Uważam, że to pieniądze wyrzucone w błoto, kolejny bubel urzędu i zimujących tam polityków, którzy nie ponoszą ŻADNEJ odpowiedzialności swoich błędnych, a często zwyczajnie ZŁYCH decyzji.
Do kierowców zaś i do pieszych apeluję o wzajemny szacunek, szkoda często życia, szczególnie kiedy za przejściem dla pieszych zostają raptem 2-3m wolnej przestrzeni - to nam niczego nie daje, a gest pozwalający pieszym przejść na drugą stronę jezdni, jest zwyczajnie miły i sprawia, że jedni i drudzy uczestnicy ruchu traktują się z większym szacunkiem i kulturą.
Pozdrawiam.
ji
Został ogłoszony przetarg, koszt wykonania sygnalizacji to 100 tys. PLN i teraz pojawiają się pytania:
- czy Starostwo nie jest świadome, że korki w tym obrębie miasta spowodowane są przez "mini-rondo" przy Wieży Ciśnień, za małe rondo przy UM,
- jakim cudem kolejna przeszkoda na drodze ma upłynnić ruch?
- co z niszczejącymi sygnalizatorami na ulicy Gdańskiej koło Netto - one też miały upłynniać ruch, a teraz straszą,
- czy kwestia instalacji sygnalizacji świetlnej w tym miejscu była konsultowana z Urzędem Miejskim?
Załączam link do strony z archiwalnym ogłoszeniem przetargu, można też pobrać i przeczytać zawiadomienie o wyborze, gdzie jest informacja, że powiat ma zabezpieczone nie 100 tysięcy PLN, a 140 tys PLN!
Wszelkie informacje, w jaki sposób został pomysł zainstalowania sygnalizacji świetlnej w tym miejscu, znajdziecie pod kolejnym linkiem.
https://przetargi.powiat.tczew.pl/?go=czytaj_nowy&id=1114
https://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=22a08fcdf2a7d331&title=Chca-zamontowac-sygnalizacje-na-przejsciu-Ma-usprawnic-ruch-na -rondzie-przed-ratuszem
Czy naprawdę potrzebny jest nam wydatek kolejnych pieniędzy na całkowicie nieprzemyślaną rzecz, która utrudni życie i kierowcom i pieszym w tym miejscu?
Czy stać nas na to i do tego zostały powołane władze powiatowe, by działać na szkodę mieszkańcom powiatu, tj. Tczewa?
Wypowiedzcie się, pozdrawiam.
Zdjęcie dodane przez redakcję
Aktualizacja - od autora po publikacji
Jestem pod wrażeniem zainteresowania. Dziękuję za wszelkie komentarze i głosy. Niestety obawiam się, że na nic się to zda, bo "starostwo WIE LEPIEJ" co dla Nas dobre.
Pod poprzednim tekstem pojawiło się sporo komentarzy, gdzie padało życzenie budowy w tym miejscu przejścia podziemnego lub naziemnego - co w oczywisty sposób rozwiązałoby problemy pieszych w tym miejscu - nieograniczona i niczym niezagrożona możliwość przedostania się na drugą stronę jezdni.
Był też głosy osób, którym pomysł sygnalizacji świetlnej w tym miejscu się podobał i tacy, którzy w dość dobitny sposób wyrazili niechęć dla takiego rozwiązania.
Ideałem byłaby sytuacja, gdy osoby odpowiedzialne w Starostwie Powiatowym usiadłyby przy stole i jeśli im samym brakuje wiedzy i wyobraźnie by w sposób racjonalny podejść do tematu organizacji ruchu drogowego na drogach powiatowych Tczewa, zaprosili do współpracy osoby neutralne politycznie, a znające się na inżynierii ruchu.
Projekt świateł w tym miejscu, to kolejny "kwiatek", taki pojedynczy, z niczym nie związany i całkowicie niespójny z całością infrastruktury pomysł. Coś na zasadzie tymczasowej partyzantki i wszechobecnej prowizorki - coś tu, coś tam, a potem się zobaczy.
W efekcie wydawane są publiczne pieniądze, tracone bezpowrotnie szanse na rozwiązanie problemu komunikacyjnego miasta bez dodatkowego komplikowania sytuacji.
Wg mnie do problemu komunikacyjnego należałoby podejść kompleksowo:
1. Ustalić kompetencje i odpowiedzialności za układ drogowy po stronie jednego urzędu - albo UM albo starostwa - obecnie wiele kompetencji się zazębia, a urząd powiatowy od dawna komplikuje sytuację komunikacyjną w mieście bez konsultacji z UM (jak w przypadku świateł przed CED).
2. Przyjąć plan przekazania dróg, np. powiatowych miastu lub odwrotnie - patrz punkt 1.
3. Opracować nową koncepcję, która zakładałaby bezpieczeństwo i maksymalne upłynnienie ruchu ze wskazaniem na rozwój komunikacji miejskiej i rowerowej (co z oczywistych względów jest dziś niemożliwe - wystarczy spojrzeć w jak losowy sposób są realizowane remonty przez Starostwo Powiatowe - szerokości jezdni, chodników ostatnio remontowanych wiaduktów).
4. Przyjęcie planu przebudowy infrastruktury drogowej w ramach założeń ww. koncepcji.
W obecnej sytuacji najlepszym rozwiązaniem byłoby wykonanie przejścia podziemnego w miejscu planowanych świateł. Jak kilka osób wspomniało w komentarzach, światła już tam były i zostały wyłączone i zdemontowane, właśnie z tego względu, że utrudniały ruch zarówno pieszym jak i pojazdom - co nie miało nic wspólnego z płynnością w poruszaniu się zarówno jednych jak i drugich.
Automatycznie powstaje pytanie - czy instalacja po istniejącej już wcześniej w tym miejscu sygnalizacji została w całości zdemontowana? Czy ktoś w urzędzie powiatowym to sprawdził? Czy autorytarnie został zorganizowany przetarg, by niezależnie od istniejącej infrastruktury zbudować nową od podstaw?
Jeśli tak, jest to oczywista niegospodarność urzędu.
Zainstalowanie świateł w tym miejscu, spowoduje:
- wzrost zagrożenia dla pieszych, którzy nie będą oczekiwali na zielony sygnał świetlny, kiedy będą się spieszyli na autobus,
- spowolni i tak już powolny ruch pojazdów a także pojawią się sytuacje, kiedy pieszy wciśnie guzik, przebiegnie na "czerwonym", a pojazdy będą oczekiwały na zmianę sygnalizacji przy pustym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie czasu oczekiwania na zmianę sygnału dla pieszych, spowoduje przechodzenie na czerwonym, itd.
Osobiści jestem przeciwnikiem rozwiązania, które na siłę próbuje przeforsować Starostwo. Uważam, że to pieniądze wyrzucone w błoto, kolejny bubel urzędu i zimujących tam polityków, którzy nie ponoszą ŻADNEJ odpowiedzialności swoich błędnych, a często zwyczajnie ZŁYCH decyzji.
Do kierowców zaś i do pieszych apeluję o wzajemny szacunek, szkoda często życia, szczególnie kiedy za przejściem dla pieszych zostają raptem 2-3m wolnej przestrzeni - to nam niczego nie daje, a gest pozwalający pieszym przejść na drugą stronę jezdni, jest zwyczajnie miły i sprawia, że jedni i drudzy uczestnicy ruchu traktują się z większym szacunkiem i kulturą.
Pozdrawiam.
ji
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (80) dodaj komentarz
migacz_gość
22.12.2011, 08:21
i bardzo dobrze, chodzą jak te święte krowy. każde auto zatrzymuje się przed przejściem bo jakiś pieszy wchodzi. Skończy się przepuszczanie pojedynczych osób.
Odpowiedzantymigacz_gość
22.12.2011, 11:13
jakie dobrze?
od kiedy sygnalizacja uplynnia ruch? ona go zatrzymuje, niezaleznie jak ustawisz cykl swiatel, efekt zawsze ten sam - spowolnienie ruchu - a tam ruch juz i tak ledwo, ledwo zipie. Kierowcy sami puszczaja pieszych, bo i tak nie ma opcji zeby jechac.
Cytujjahoo!_gość
22.12.2011, 12:24
Do migacza
Panie migaczu drogi radzę się zapoznać z kodeksem drogowym! Pasy są po to by piesi z nich korzystali a nie jak to często bywa że kierowcy bezkarnie przejeżdżają bez zatrzymywania się! Pojedź se pan za naszą zachodnią granicę i zobaczysz pan jak wygląda prawdziwa kultura jazdy, tam za nie zatrzymanie się przy przejściu dla pieszych grozi kara, bardzo wysoka kara! Szkoda że u nas tego nie egzekwują! Jeżeli się panu nie podoba że musi się pan zatrzymywać to niech pan przestanie jeździć!!!
Cytuj_gość
22.12.2011, 12:36
w tym przydapdku ruch zostanie uporządkowany, będzie wiadomo kiedy można przejśc a kiedy jechać a co co tam jest teraz to jakaś kpina, samochody stoją a ludzie pojedynczo ciągle przechodzą bezustanie i korek niesamowity powstaje
Cytujjahoo!_gość
22.12.2011, 12:44
Jeszcze jedno
Jeżeli kiedykolwiek panie migaczu będzie pan na mnie trąbił na przejściu dla pieszych to wie pan co... pokaże panu środkowy palec!
Cytujmigacz_gość
22.12.2011, 16:11
po pierwsze nie trąbię na przechodniów, po drugie zatrzymuje się przed przejściem, po trzecie denerwuje mnie kiedy ludzie pojedynczo gęsiego wchodzą na przejście lub wręcz nachalnie wkraczają pod nadjeżdżający samochód, po czwarte tam światła upłynnią ruch bo w końcu będzie wiadomo kiedy jechać a kiedy iść, po piąte też jestem pieszym i znam to z drugiej strony i nadal uważam że światła zdyscyplinują przechodniów
Cytujmieczyslaw
22.12.2011, 22:27
Potrzebne przejście podziemne, a nie światła.
Światła już tam były i zostały zdemontowane, bo tamowały ruch (a wtedy jeździło dużo mniej aut). Ruch w tamtym miejscu jest i tak ograniczony i spowolniony przed DWA ZA CIASNE RONDA, z czego jedno miało być tylko na okres próby - szkoda, że powiat nie określił jak długo ta próba ma trwać, bo chyba już trwa zbyt długo, a wymalowany kleks się nie sprawdza. Co stoi na przeszkodzie, by zamiast 140 tys. PLN wydać większe pieniądze, ale sensownie i zbudować przejście podziemne, a potem zlikwidować przejście koło cmentarza. To by znacznie poprawiło ruch. Obecny brak sygnalizacji nie przeszkadza - kierowcy i tak nie mogą pojechać dalej, więc to nie piesi hamują ruch. Czy osoby decyzyjne muszą zmarnować 140 tys PLN z naszych podatków by to zrozumieć?
CytujJUR_gość
23.12.2011, 14:03
Popieram
przepuszcza taki grzeczny jedną osobę a pięć samochodów się za nim zatrzymuje
Cytuj_gość
27.12.2011, 19:56
Tak to już jest w cywilizowanych (nawet częściowo) krajach , że kierowca zatrzymuje sięprzed przejściem
CytujMTTczew
28.12.2011, 10:12
Obejrzyjcie, wyraźnie jest powiedziane: Pani Witkowska mówiła sierpień-wrzesień. http://www.tcz.pl/index.php?p=1,69,0,telewizja-tczew&item=b3dea3907d4ac260&title=Od-sierpnia-rondo-przy-wiezy-cisnien Jeżeli będzie powodowało paraliż, zostanie natychmiast usunięte... Powoduje paraliż dlatego, że samochody stoją w godzinach szczytu, aż do wysokości ulicy WYSPIAŃSKIEGO !! Jeżeli dojdą światłą przy CED-ie, będziemy stali przy Lidlu na Czyżykowie. Dziękujemy Starostwu. Chcemy Miasta na prawach powiatu.
Cytuj_gość
22.12.2011, 08:24
ja jestem za... gdyby były takie światła jak koło basenu, to wstrzymyłoby to potok ludzi, którzy wchodzą jak chcą i kiedy chcą bez żadnej przerwy dla samochodów. Trzeba samochodem pojedynczo przejeżdżać między pieszymi, którzy nie mogą chwilę poczekać, aż zbierze się ich kilku, tylko pojedynczo prosto pod samochód walą.
Odpowiedzq_gość
22.12.2011, 23:01
bo też się spieszą i też nie chcą stać godzinami bo wy zatrzymujesie się zderzak w zderzak - piesi zaczęli traktować was tak jak wy traktowaliście ich "mam cie w d..pie, cała droga moja a ty czekaj" i to się już przestało podobać? zobaczcie jak to miło. poza tym jest może 1% kulturalnych kierowców (i im dziękuję za przepuszczanie pieszych i bezpieczną jazdę) a reszta to lepiej nie mówić bo się pudełko z gwoździami same otwiera i ręka tak jakoś bezwiednie rozsypałaby je pod koła tych.......
Cytuj_gość
28.12.2011, 13:32
Może zlikwidujmy w ogóle przejścia dla pieszych? Tylko przeszkadzają kierowcom !
Cytujinga_gość
22.12.2011, 08:50
dołozyc te pieniądze do naprawy mostu Lisewskiego
Odpowiedzproxx_gość
23.12.2011, 10:16
A Ty dołóż sąsiadowi do jedzenia.
Cytujinga_gość
22.12.2011, 08:51
lepiej dołozyć do mostu lisewskiego
niech tylko oświetlenie lepsze zrobia a reszte dołozyc do naprawy mostu Lisewskiego
OdpowiedzAdam_gość
22.12.2011, 08:59
co za imbecyl to wymyslił?
trzeba rzeczywiście być imbecylem aby takie pomysły promować. od dawna wiadomo, że ruch w aglomeracjach usprawniają-upłynniają ronda. faktycznie ruch jest spowolniony przez nie ale płynny i do tego są o 200% bezpieczniejsze od normalnych skrzyżowań, bo wszyscy uczestnicy ruchu poruszają się wolniej. warunek: rondo musi być odpowiedniej wielkości. na tej trasie powinny być jeszcze ronda: pod wieżą ciśnień, skrzyżowania: Bema-Bałdowaska, Bema-30stycznia. w innych miejscach Tczewa też by się przydały. jeżdżę sporo po kraju i Europie - rocznie przejeżdżam około 80-100tyś km i wiem co mówię. INNA SPRAWĄ JEST TO ŻE NIE UMIEMY JEŹDZIĆ NA RONDACH!!! nagminnie nie włączamy kierunkowskazów, wstrzymujemy ruch przez czekanie nieuzasadnione - tylko narzekać potrafimy, że wszyscy to źli kierowcy - tylko my jesteśmy kolejnym Kubicą! spójrzcie na Starogard czy Kościerzynę......
Odpowiedzka_gość
22.12.2011, 12:01
nie masz racji
Absolutnie nie masz racji.
Cytujstef
22.12.2011, 17:18
ADAM
100% PRAWDY
Cytujgośc _gość
23.12.2011, 20:25
ma rację
Masz rację niestety wiele do życzenia pozostawia nasze umiejętności jazdy na rondzie i jestem wielki zwolennikiem wybudowania z prawdziwego zdarzenia ronda przy Wieży Ciśnień, jeśli ktoś mówi że to pseudo rondo nie poprawiło płynności jazdy w tym miejscu to jest w błędzie wystarczy trochę postać i popatrzyć. Oczywiście za chwilę ktoś powie że są czynne wszystkie mosty w Tczewie i to upłynniło ruch to zgodzę się ale jazda przy wieży ciśnień się poprawiła i to znacznie. Co do świateł przy ''CEDzie" to niestety mocno zwolni to ruch, ale piesi też mają swoje prawa najlepszym rozwiązaniem była by kładka lub tunel ale to próżne złudzenia lepiej rewitalizować bez sensu Stare Miasto.
Cytujpieszy_gość
22.12.2011, 09:03
...
Wiecie jak czasem trudno przejść przez pasy na ulicy gdańskiej lub koło muzeum wisły? Trzeba po prostu na chama wejść na pasy, Bo prawie każdy kierowca ma pieszych w d.... Do migacz_gość , sam jesteś świętą krową, Myślisz że pieszym też się nie śpieszy? Żeby kierowca nas przepuścił na przejściu musiał bym czekać chyba z 10 minut jak by któryś się zlitował.
Odpowiedzq_gość
22.12.2011, 11:33
zapomniałeś dodać, że "jadąc w ciągu" stają na pasach bo przecież i tak zaraz ruszą a te dwa metry uratuje im życie....no i jak pieszy ma przejść przez pasy jak stoją zderzak na zderzaku??? A potem się dziwicie że piesi skaczą pojedynczo-skoro wie, że i tak nie ma szans na normalne przejście. Poza tym pieszy na przejściu ma pierszeństwo więc panie i panowie kierowcy: trąbienie w takiej sytuacji jest kompletnym brakiem znajomości przepisów i odrobiny kultury
Cytujjahoo!_gość
22.12.2011, 12:37
Prawda!
Widzę że ktoś tu myśli tak samo jak ja. Jak widać pan migacz nigdy nie stał na przejściu dla pieszych! Chamstwo polskich kierowców nie zna granic! Tak jak pisałem wcześniej kierowcy u nas w Polsce myślą że pasy są dla nich i nie muszą się zatrzymywać albo co łaska, a pieszy czeka te 10 15 minut a łaskawy pan kierowca zatrzyma się dla pieszego! Nigdy nie wchodziłem na chama na pasy ale jeżeli widzę w oddali zbliżający się pojazd to nie czekam, przechodzę JESTEM NA PASACH A ONE SĄ DLA MNIE!!!
Cytuj_gość
22.12.2011, 09:03
2 ronda i swiatła bada jeszcze wieksze korki;0rondo kolo wierzy ciśnień to totalny nie wypał
Odpowiedzja15_gość
22.12.2011, 09:42
heh
Przejście podziemne mogło by upłynnić ruch.
OdpowiedzGryFFF
22.12.2011, 09:45
Widocznie Starostwo ma za dużo pieniędzy, które chce wyrzucić w błoto. Ta sygnalizacja (jeśli zostanie zamontowana) będzie działała jeszcze krócej niż przy Netto. I tak przez większość dnia jest w tym miejscu korek, a kierowcy (większość myślących) zostawia miejsce i nie wjeżdża na pasy gdy stoi w korku, więc piesi mogą swobodnie przechodzić. Załóżmy, że czas palenia się czerwonego światła to jakaś minuta, czyli więcej czasu niż zajmuje przejście przez pasy. Wniosek: ruch będzie jeszcze bardziej spowalniany. W godzinach szczytu ta sygnalizacja będzie unieruchamiać oba ronda! Ktoś o tym pomyślał? Ale chyba władzom o to chodzi, przecież stanie w korkach to dla stacji benzynowych czysty zysk, więc te 100 czy 140 tysięcy szybko się zwróci. Nie liczę już kasy z mandatów nakładanych przez naszych stróżów prawa za przejechanie na czerwonym lub pomarańczowym świetle i pomysłu montowania "fotoradarów" na każdej sygnalizacji, który pewnie niedługo wejdzie w życie. Z tego punktu widzenia to taka sygnalizacja jest jak najbardziej potrzebna.
Odpowiedzq_gość
22.12.2011, 11:34
piszemy o tym samym przejściu???
bo jeśli tak to chyba dawno nim nie przechodziłeś
Cytujq_gość
22.12.2011, 11:37
ps. a dlaczego mają nie dawać mandatów za przejechanie żółtego (na szczupaka-może się zmieszczę-może zdążę) a tym bardziej czerwonego (podobno każdy powinien poczekać na zielone żeby przejść czy przejechać). Może jak taki jeden z drugim (mam na myśli i kierowców i pieszych) dostanie parę stówek za brak znajomości kolorów to się nauczą i będzie bezpieczniej
Cytuj_gość
22.12.2011, 10:03
I bardzo dobrze,bo teraz jest tak :wchodzą piesi-samochód przepuszcza,przejadą 2 lub nieraz 1 i znów ktoś wchodzi nie patrząc na nic,znów przejadą 2-3 i następni wbiegają.Zresztą kierowcy wiedzą jak jest,a piesi nigdy tego problemu nie dostrzegą.
Odpowiedzjarq
22.12.2011, 10:08
Mówmy NIE, niech zrobią lepiej tunel jak już chcą coś upłynniać
Odpowiedznico_gość
22.12.2011, 10:47
sygnalizacja
Jeśli sie nie myle to kilka lat temu taka sygnalizacja była już zainstalowana na tym właśnie przejściu. Jak się to zakończyło wiadomo......... Co do poruszania się pieszych i kierowców. Uczono mnie na kursie prawa jazdy że kierowca dojeżdzając do przejścia dla pieszych powinien zwolnić i zatrzymać się i przepuścić pieszych nawet jeżeli bedzie tam stała tylko jedna osoba. Jestem zarówno kierowcą i pieszym i wiem że często trzeba wtargnąć na przejscie dla pieszych aby przedostac sie na drugą strone drogi bo kierowcy jakos nie kwapia się do przepuszczenia tylko dodaja gazu. A sygnalizaje jak juz umieszczaja to niech to zrobia na wszystkich przejsciach i wtedy bedzie przepływ jak ta lala . Pozdrawiam
Odpowiedzpierre.dzoncy
22.12.2011, 14:35
Również pamiętam sygnalizację na tym przejściu - na pewno jeszcze było na początkach tego wieku, ale jeszcze przed powstaniem ronda przy pl. Piłsudskiego. Dlaczego wtedy zlikwidowano światła? Właśnie dla upłynnienia ruchu i faktycznie, po usunięciu ich jazda była bardziej płynna. Tam i tak są korki, więc przejście nie stanowi problemu.
Cytujmikrusik_gość
22.12.2011, 11:06
Jestem za
Postawić te światła i koniec! Piesi tam chodzą jak chcą jak na deptaku. Jeden przejdzie i następny już biegnie potem jeszcze ktoś i tak w koło! Raz że samochody do Czyżykowa będą jechały płynniej bo do ronda to się dużo nie zmieni a i piesi będą bezpieczniejsi przechodząc tą ulicę na zielonym a nie patrzeć i czekać czy który się zatrzyma czy nie. Mieszkam obok i wiem jak ciężko tam i samochodem przejechać i przejść na piechotę. Jestem za światłami.
Odpowiedzkubica_gość
22.12.2011, 11:11
Moim zdaniem największym problemem w tym rejonie powodującym korki jest zbyt mała średnica ronda przed Urz. Miasta oraz przejście dla pieszych na zjeździe z ronda w ulicę Wojska Polskiego. Choć przejście dla pieszych koło CEDU również spowalnia ruch ale tylko aut jadących w kierunku wieży ciśnień. Poprawę sytuacji dałoby zwiększenie średnicy ronda przed U. Miasta oraz likwidacja przejścia dla pieszych na zjeździe w ul. W. Polskiego lub ewentualna synchronizacja świateł na obu przejściach tj. na ul.W.Polskiego i 30-go Stycznia. Natomiast rondo przed wieżą ciśnień jest dobrym pomysłem gdyż reguluje korki między ul.Bałdowską i 30-go Stycznia. Zarówno jedni i drudzy mają szansę teraz wjechać na rondo a jadący z Bałdowskiej mogą również łatwiej skręcić w 30-go Stycznia. W tej chwili funkcjonuje ono na próbę ale docelowo z pewnością zostanie ono powiększone, jak sądzę.
Odpowiedzq_gość
22.12.2011, 11:58
ta może powystrzelać wszystkich pieszych? pomyśl a potem pisz! zlikwidujesz przejście i co? i tak będą chodzić tylę że zrobi się niebezpieczniej dla wszystkich. tak jak powyżej: ZSYNCHRONIZOWANE ŚWIATŁA WSZĘDZIE I KAŻDY BĘDZIE ZADOWOLONY
Cytujshe_gość
22.12.2011, 13:46
" rondo przy wieży ciśnien reguluje korki miedzy Bałdowska a 30 -stycznia"? -Oj Ty chyba dawno tamtedy nie jechales. ja niestety mam ta przyjemnac ciagle tam krążyc gdyz mieszkam w poblizu. Nie dość ze zakorkowana jest Bałdowska to teraz i 30-Stycznia, obojetnie o jakiej porze dnia, ktora wczesniej byla w miare drozna. Rondzie przy wieży i przejsciu dla pieszyc przy CED-dzie mowie stanowcze NIE!!! Niech im wybuduja przejscie podziemne jak chcą miec bezpieczniej i rozladowac korki w tych okolicach.
Cytujgosc_gość
22.12.2011, 11:11
Po co te swiatla?
Beda wieksze korki tylko.
Odpowiedzgość_gość
22.12.2011, 11:42
oj ludzie
ja się nie umiem przestawić gdy jestem w Niemczech na kulturę względem pieszych.Tam jest nie do pomyślenia by nie przepuścić pieszego na pasach.W Tczewie niestety takiej kultury prawie nie ma.Popieram pomysł sygnalizacji .Należy tylko to dobrze zsynchronizować .
Odpowiedzgosc aa_gość
22.12.2011, 11:55
"Sygnalizacji koło CED-u mówimy NIE!" Co do tytułu powiem, Prosze do autora żeby pisał za siebie, a nie za innych. Ja nie wierze w to, że wszyscy nie chcą świateł na przejsciu dla pieszych. Dla mnie to usprawni ruch ale jest inny sposób zlikwidować to przejscie koło cedu, a ludzie niech przechodzą przez przejeście dla pieszych kolo Urzędu Miejskiego. Jest jeszcze inny sposob bardziej kosztowna inwestycja budowa tunelu pod ulica Wojska Polskiego. Tylko nie pisać, że nie ma miejsca. Jest bardzo dużo miejsca pod taką inwestycje. Także by mogli zrobić przejscie dla pieszczych pod wiaduktem w ciągu Wojska Polskiego, a przejscie dla pieszych kolo CPN - u zlikwidować.
Odpowiedz_gość
22.12.2011, 12:39
ja chcę!!! i jako pieszy i jako kierowca
CytujXxX_gość
22.12.2011, 14:33
XxXxX
PRZEJSCIE TO JEST BEZPIECZNE W 100 PROCENTACH - OSOBISCIE UWAZAM ZE LEPIEJ JEST DOLOZYC KASE NA START Z RENOWACJA MOSTU !!! TE SWIATLA BEDA HAMOWAC RUCH W TYM PUNKCIE JESZCZE BARDZIEJ. :)
OdpowiedzMike_gość
22.12.2011, 16:18
Niech postawią 30 sygnalizacji, tylko niech się później nie dziwią że są korki. Proponuje każdemu kierowcy zatrąbić w momencie wjazdu na rondo koło UM z pozdrowieniami do decydentów. Ciekawe jak długo wytrzymają hałas.
Odpowiedzaga_gość
22.12.2011, 16:20
ff
Chyba mieszkam w innym Tczewie. Kierowcy piszą że ciągle ktoś przechodzi a oni muszą czekać. Jakoś zawsze ja czekam na przejściach i często się zdarza że to trwa to dosyć długo i nikt się nie zatrzymuje jak stoi 1 lub 2 osoby.
OdpowiedzMike_gość
22.12.2011, 22:05
Ja szczerze mówiąc jestem mile zaskoczony postawą kierowców, którzy często zatrzymują się przy tym śmiesznym rondzie koło Wieży żeby ludzie mogli przejść przez zebrę koło cmentarza w stronę Kołłątaja. Dzięki :)
Cytujwilk_gość
22.12.2011, 18:44
Światła
Przechodzę tam codziennie - do i ze szkoły. Nie ma żadnego problemu, światła spowolnią i pieszych i samochody. ale mają pomysły...
Odpowiedzmarektczew_gość
22.12.2011, 18:56
ja jestem ZA każda sygnalizacja to bezpieczeństwo dla pieszych a i na pewno to upłynni w jakimś stopniu ruch jeśli sygnalizatory będą sterowane komputerowo a nie przez przycisk na słupku
Odpowiedzmarcin_gość
22.12.2011, 20:09
smutne ale prawdziwe
W tym kraju kierowcy zachowuja sie jak chamy, zgadzam sie z przedmowca, jak wyjedzie na zachod to zachowuje sie normalnie , bo tam ma kwity (nie za 200 zl) pieszy ma zawsze pierszenstwo!!! Spojrzcie sie co sie stalo jak kierowca potracil starszuszke na pasach na Kradynala Wyszynskiego 1 bez prawka to rodziana ma swieta i smierc bliskiej osoby
Odpowiedzmarektczew_gość
22.12.2011, 22:20
Widzę że tu sami kierowcy się wypowiadają żeby tak każdy z was był taki mądry na ulicy za kółkiem swojego samochodu tak jak ja widzę to 90% kierowców w tczewie to bez mózgowcy i chamy taka prawda najlepiej dla was by było jak by nie było pasów wogule a jeszcze lepiej żeby tylko oni sami byli na ulicach a tak pisząc jestem kierowca od 7 lat i jak widzę takich ludzi za kółkiem którzy wszystkie rozumy pozjadali to mnie aż nosi przykład przechodzi kobieta z wózkiem jest już na środku pasów a imbecyl z drugiej strony zamiast zwolnic i sie zatrzymac to k***!!!!! przyspiesza i tak jest wiele razy i gdzie wasz rozum i jeszcze pretensje ze biedna kobieta przechodzi przez pasy jak on jedzie
Odpowiedzq_gość
22.12.2011, 22:53
kierowcy jacy niezadowoleni-kultura się kłania
od razu widać, że głosy poparcia dla świateł minusują śpieszący się na własy lub swojej ofiary pogrzeb-dosadnie ale prawdziwie. a teraz posypią się minusy dla mnie bo żaden z wozi-tyłków nie lubi jak się mu wytyka że przejście nie dla niego ---------ps. kierowcy wy też jesteście pieszymi np jak wysiadacie i musicie przejść te parę metrów do domu-a jakby was wtedy ktoś nie chciał puścić przez kilkanaście minut??? i co mina już nie taka tęga
Odpowiedzmieczyslaw
23.12.2011, 00:37
q_gość
Nie uogólniaj. Ja się zawsze w tamtym miejscu zatrzymuję, gdy widzę pieszych. Chodząc tamtędy, również takich kierowców spotykałem. To prawda, że kultura jazdy w Polsce jest na niskim poziomie, że chamstwo, grubiaństwo i "ja ci pokażę", ale to nie powód by wszystkich do jednego wora wrzucać, a tym samym uprzykrzać sobie życie poprzez stawianie sygnalizacji w tym miejscu. Sam jako kierowca nie rozumiem tych, którzy nie wpuszczą, bo muszą podjechać ten 1m, słownie: jeden metr. Sygnalizacja tu nic nie zmieni - zacznie się przebieganie na czerwonym przez pieszych i stanie aut, gdy nikt nie będzie chciał przejść, tak jak jest to wieczorami koło budowlanki na dawnej "jedynce" - ktoś wciśnie guzik, przebiegnie gdy nic nie jedzie, a później auta stoją kilka minut.
Cytujq_gość
23.12.2011, 11:04
mieczysławie
fakt uogólniam ale prawda jest taka, że tych pożądnych kierowców jest mniej niż 1 na 20 i z własnego doświadczenia wiem, że to większości nie można się niczego dobrego spodziewać. powiedz mi czemu nie mam być cięta na kierowców skoro dwa razy zostałam potrącona na przejściu (MAJĄC ZIELONE-CZYLI KIEROWCO STÓJ) i trzy razy o mało nie zabili mi całej rodziny (ostatnio tydzień temu-pół kroku dalej i potrójny pogrzeb bo "pani" za kółkiem bardziej zajęta rozmową niż jazdą-ps jazda z taką prędkością, że jak wyskoczyła na prostą to wychamowała z piskiem opon za przejściem-gdyby nie przerażenie córki stanęłabym klempie przed maską i zadzwoniła na policje ale w danej chwili ważniejsze było dla mnie czy małej nic się nie stało - wszystko na pasach. wybacz ale w tej sytuacji każdy za kółkiem to w/g mnie potencjalny morderca. ja przestrzegam przepisów, nigdy nie przechodzę na czerwony ani w miejscach niedozwolonych-wiem, że skoro idę z córką to ona jest najważniejsza nie te 2-3 kroki mniej na skróty- i teraz postaw się w mojej sytuacji, miał byś inne zdanie o kierowcach???
Cytujmieczyslaw
23.12.2011, 13:12
Do: q_gość
To samo mógłby powiedzieć o pieszych, że wchodzą przed maskę, że wymuszają pierwszeństwo, a potem wydaje im się, że skoro stali na pasach, to oni zachowali się zgodnie z obowiązującymi przepisami KRD. Jeśli już TRZECI raz Ci się zdarza, podobna sytuacja na przejściu dla pieszych - to też może o czymś świadczyć. A swoją drogą, to prawda że spora część posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami, w ogóle ich mieć nie powinna - kilka dni temu jakaś bab potrąciła mamę mojej znajomej - na prostej drodze w miejscu z dobrą widocznością. Prawda jest taka, że jak ktoś kultury z domu nie wyniósł, to później jest problem by to nadrobić. Życzę byś więcej uwagi poświęcała na ocenę sytuacji przed wchodzeniem na przejścia dla pieszych i zdrowia :)
Cytujq_gość
23.12.2011, 14:55
mieczysławie
rozglądam się i nic nie jedzie, praktycznie wszędzie chodzę z dzieckiem więc nie będę ryzykować życia córki ale jak jakiś baran wyskakuje mi nagle zza zakrętu albo jak na czyżykowie pędzi górką i nie masz czasu ani możliwości uciec??? uważasz, że to ja nie stosuje się do przepisów bo tyle razy o włos uniknęłam śmierci czy kalectwa to powiedz mi co robię źle? sprawdzanie czy ktoś nie jedzie już chyba nie wystarcza, może powinnam czytać w myślach, przewidywać przyszłość (może ze szklanej kuli) czy mieś retgena w oczach żeby wiedzieć, że na obecnie pustej drodze zjawi się jakiś nieodpowiedzialny pirat?? zgadzam się, że wiele osób wskakuje pod maski i wypadki są z ich winy ale kierowcy też powinni myśleć wszególności, że pieszy nie ma szas w konfrontacji z rozpędzonym autem. tych co wskakują na przejścia można spokojnie nazwać samobójcami (bo rzadko kiedy uszkodzą kierowcę) ale równocześnie uważam, że każdy kto wsiada za kierownicę powinien sobie zdawać sprawę, że jest potencjalnym (ZAZNACZAM POTENCJALNYM) mordercą. kierowcy jakoś nie zdają sobie sprawy, że: dzieci i młodzież myślą że są niezniszczalni i "tym razem jeszcze się uda", osoby starsze albo rodzice z dziećmi nie zdążą uciec więc moim zdaniem to na kierowcach spoczywa większa odpowiedzialność (NIE ZWALNIAM Z ODPOWIEDZIALNOŚCI NIKOGO). nikt z nas nie chce stać nad grobem bliskiej osoby, która zginęła przez nieuwagę innych albo z własnej głupoty. a co do świateł to z tego co wiem, jeśli są zsynchronizowane i kierowcy stosują się do odpowiedniej prędkości to naprawdę jest upłynniony ruch i przede wszystkim jest bezpieczniej dla wszystkich
CytujHaha_gość
23.12.2011, 00:05
Nigdy w życiu
Po co sygnalizacja? Jeśli ona sama wstrzymywała by ruch, korki bez niej są do skrzyżowania Bałdowskiej i Kasprowicza, więc to na pewno nie rozładuje tylko powiększy korek aż do lidla
Odpowiedzja_gość
23.12.2011, 06:23
ja
Zamiast swiatel lepszym rozwiazaniem byl by tunel dla pieszych jak w gdansku na wysokosci lotu. Ruch kolowy niezachwiany przez pieszego, a kazdy z nas moglby spokojnie przejsc na druga strone. Prosze o wziecie tego pod uwage a nie swiatel. Światła beda straszyc jak pisza niektore osoby ponizej/wyzej. Pozdrawiam i zycze wszystkim zdrowych i spokojnych świąt Bożego Narodzenia. :))))
Odpowiedzklementyna133_gość
23.12.2011, 08:06
niegospodarność
Wnioskuję do Starostwa , Urzędu Miasta o jeszcze jeden bezmyślny projekt typu zegar słoneczny za 200 tyś złotych, fontannę za 700 tyś, czy dziwne COŚ świecące na tczewskim rynku. Parada kiczu i tyle kasy wydane w nieprzemyślany sposób. A może ścieżki rowerowe w mieście ( poza odcinkiem prowadzącym do nikąd pod urzędem miasta ) ? Szkoda, po prostu szkoda.
Odpowiedz_gość
23.12.2011, 09:54
na wiadukcie im.urzędu miasta też jest strasznie długa ścieżka :D zaczyna sie na jednym przyczółku a kończy na drugim :D -------swoją drogą czemu wiadukt nie ma imienia? może zrobimy jakąś ankiete i wybierzemy coś sensownego?
Odpowiedzforfiter13_gość
23.12.2011, 16:32
Swiatel nie potrzeba
W tamtej okolicy to jedyne przejscie dla pieszych, gdyby zrobili tam sygnalizacje swietlna to zapewne zmienialaby sie na zielone raz na 10 minut jak jest to na ul. Wojska Polskiego, co utrudniloby dojscie chociazby na przystanek po drugiej stronie. Wiec prosze nie robcie tego.....!
Odpowiedztczewianin_gość
23.12.2011, 17:55
ja tam czekam, aż usprawnia teleportację :-)
ja tam czekam, aż usprawnia teleportację :-) - cokoliwiek wymyślą odnośnie tego newralgicznego miejsca to zawsze bedą sprzeciwy - taką mamy spościznę - polską mentalność. Żadne urządzenie nie zastąpi zdrowego rozsądku i myślenia po każdej ze stron. Błogosławnionych Świąt Bożego Narodzenia
Odpowiedzjaro76_gość
23.12.2011, 18:46
Do Yahoo
Ten zachód o jakim wspominasz to jaki dokładnie?W Niemczech fakt ponoć jak się postawi nogę trzeba hamować bo pieszy wchodzi.W Polsce się próbuje to wprowadzić ale bezskutecznie bo to Polska a poza tym sprawa dość dyskusyjna.Dziś miałem okazję przekonać się jak to "niemcy" jeżdzą po Polsce.Dojechał w Pruszczu Gdańskim taki "niemiec" do ronda i stoi mimo iż widać,że kierowcy mają włączony kierunek i zjeżdzają z ronda a ten ów "niemiec" dalej stoi.Więc go pogoniłem światłami.Zaskoczył i wreszcie ruszył.Tyle lekcji jazdy "niemca".Nie raz się widuje jak "niemiec" na Obwodnicy Trójmiasta przykleja się do lewego pasa i ani rusz by zjechać i przepuścić tych jadący "nieco"szybko.W Niemczech ZABRANIA się wjazdu na pas po którym ktoś jedzie szybciej no ale w Polsce wszystko wolno i nic nie działa tak jak powinno.
Odpowiedzjahoo!_gość
25.12.2011, 02:27
odp do jaro76
Zachód o którym wspominałem to Anglia. Na przejściach dla pieszych są tak zwane świecące kule (dodam tylko że nie na każdym przejściu). Tam pasy to miejsce święte i każdy kierowca ma obowiązek zatrzymywania się. Kierowcy zatrzymują się przed przejściem dla pieszych jeszcze zanim wkroczysz na pasy, widząc pieszego parę metrów od przejścia. Jestem przekonany że był byś pod dużym wrażeniem jak byś widział to sam na własne oczy. Pozdrawiam!
Cytujkajot551_gość
23.12.2011, 18:57
Starostwo i oslawiona IGNORANTKA MARIA
--- Treść komentarza została usunięta ze względu na prawdopodobieństwo pomówienia przez komentującego osoby, firmy lub instytucji, której dane znajdowały się w treści komentarza ---
OdpowiedzRafcio_gość
24.12.2011, 09:46
Problem
Witam serdecznie , Pragnę wyrazić moje zdanie , Winą korków nie są ronda tylko osoby które nie potrafią płynnie się włączyć na te nieszczęsne Ronda. Kiedyś nie było takich wynalazków i co po niektórzy wcale nie potrafią sie na tym poruszać nie wspomnę o włączaniu lewego migacza na rondzie. Rondo przy Wierzy Ciśnień jesta całkiem fajnie wymyślone , korki były tam zawsze a teraz ruch idzie płynniej niż kiedyś bo na rondzie można sie łatwiej włączyć do ruchu niż czekać aż jakiś łaskawy kierowca wpuści kogoś kto musi mieć 300 METRÓW wolnego pasa aby wjechać. Fakt Faktem jeżeli sygnalizacja będzie paliła się tak długo jak na przejściu dla pieszych z Osiedla Kolejarz na os. Bajkowe czyli tak że jak czekasz przejdziesz i odrazu czerwone czyli jakieś 10-15sekund i od razu po tych5 sekundach włączy się zielone bedzie dobrze , ponieważ auta z przodu nie dojadą do ronda w te 25 sekund przy 10km/h .
Odpowiedzkraktcz_gość
24.12.2011, 12:27
asdas
jak chcecie usprawnic ruch to zlikwidujcie pasy i nie robcie swiatel. dlaczego nie mozna w tczewie zrobic kladki nad jezdnia takiej jak w gdansku?pare takich kladek na wiekszych ulicach w tczewie i nie byloby problemu
Odpowiedzmaxwolos_gość
24.12.2011, 13:07
światła
jestem za i za karę ze chodzą ludzie jak święte krowy na tym przejściu to niech zielone światło mają co 10 min. nie będzie korków w mieście!!!! albo starostwo niech kopie tam tunel bo zwariować idzie.
OdpowiedzPIESZY_gość
24.12.2011, 20:52
jestem za światłami, brak świateł na GDAŃSKIEJ SPOWODOWAŁ,ŻE KIEROWCY jeżdża tam jak PIRACI!Byle szybciej-100,110 i tylko pisk opon a ty człowieku stój i czekaj na zmiłowanie , pchają się jeden przez drugiego-ciągle im się gdzieś spieszy, może czas zwolnić i pomyśleć???....
Odpowiedztczew_gość
24.12.2011, 21:34
a może tak
a może tak pomyśleć o przejściach nad lub pod jezdnią, ???
Odpowiedzgosc_gość
24.12.2011, 23:56
ronda to dobra sprawa ale kierowcy z rejsracjami GTC jezdza jak sieroty zeby ruch na eadzie rechodzil sprawie wlacza sie kierounkowskas zjezdzajac z randa a zadko kto go wlacza.A co do rejstracji GMB to jezdza jasieroty a zwlaszcza na rondzie na ul.30-tego Stycznia a ul.Baldowska UWAGA rejstracje GMB tam wogule nie zatszymuja sie i to zauwarzylem juz po raz 15 ze nie wiedza jak sie jezdzi jezdza po staremu na pamiec.
OdpowiedzTaki jeden_gość
29.12.2011, 18:55
Ciekawe jaką ty masz rejestrację mądralo, że się tak wypowiadasz o kierowcach GTC czy GMB ... To pewnie jeden z tych typów Jestem Idealnym Kierowcą .
Cytujmieczyslaw
30.12.2011, 21:37
Dajcie spokój z tymi tablicami,
To nie rejestracja, a posiadane umiejętności, kultura, wyobraźnia, predyspozycje i wreszcie doświadczenie za kierownicą, stanowią o tym jak, kto jeździ. Nie każdy musi być "Kubicą", wystarczy trochę wyrozumiałości i myślenia nie tylko o sobie, ale i o tych przed i za mną na drodze, nic więcej.
CytujTczewianin_gość
25.12.2011, 00:27
Żałosne
Juz nam jedne światla postawili koło "netto" przy ulicy Gdańskiej. Wydano na nie niemałe pieniądze, nie byly one potrzebne , a i tak sa wylaczone.
Odpowiedztak_gość
25.12.2011, 01:40
maxwolos - walnij sie w łeb... wysiądź z auta, a przekonasz sie jak to jest i zmienisz zdanie
Odpowiedzkajot551_gość
25.12.2011, 10:31
Starostwo i oslawiona IGNORANTKA MARIA
Nie dopuszczony tekst mówil o BELCE-GILOTYNIE i odpowiedzialności pani MARII-IGNORANTCE znanej w Tczewie to nie pomówienia a PRAWDA.Belka wisi do tej pory i czeka na nastepne ofiary ,a pani MARIA spokojna bo UKLAD TCZEWSKI wraz z MODERATOREM MA NAD NIA PARASOL .Kiedy bedzie upadek MODERATOR który chroni POTENCJALNYCH SPRAWCOW ZAGROZEN winien BYC RAZEM z TYMI URZEDASAMI POD SPECJALA OCHRONA MEDIOW I INTERNETU gdzie KRATY SOLIDNE .
Odpowiedzcyferek_gość
25.12.2011, 16:40
.
Proponuję tunel pod ulicą. Wtedy ruch będzie płynny!
Odpowiedzgość_gość
26.12.2011, 12:06
Tak
Sygnalizacji koło CED-u mówimy TAK
Odpowiedzjan_gość
26.12.2011, 16:18
światła
kto zarabia na zakładaniu świateł? Kto wymusza aby miasto dało pieniądze? Urząd Wojewódzki?Światła były i nie zdały egzaminu.Zostały wyłączone niedługo po przecięciu wstęgi.Światła przy koszarach mają za długą zwłokę od chwili włączenia przycisku do zmiany światła.Z NOMI też nie da się wyjechać w ul.Gdańską.Starogard ma ronda i nie potrzebuje świateł.Tam są lepsi gospodarze?
Odpowiedzraz pieszy, raz kierowca_gość
27.12.2011, 12:33
TAK!!! i na przycisk!!!
mówimy TAK!!! dla bezpieczeństwa i płynności ruchu
Odpowiedzpieszy_gość
30.12.2011, 22:32
???
co wy tu gadacie ? co wy kierowcy se myślicie ? że jak du** se wozicie to my co jeszcze mamy was przepuszczać ? co szkoda wam poczekac chwile ? czy wam odciski na du**e sie zrobią ? czy moze paliwo za drogie ? z buta wszedzie to zaoszczedzicie . przy glupim przejsciu czasami naprawde dlugo sie stoi w deszczu w mrozie i wy jeszcze gadacie ze mamy czekac az sie nazbiera wiecej ludzi do przejscia przez ulice ? wy sobie pochodźcie pieszo wszedzie tak przez miesiac dwa. zobaczycie jakie to wkurzające , jeszcze taki zatrąbi czy jeszcze przejedzie pod nogami . (nie mówie ze każdy , ale jest dużo takich upośledzonych co tak robią )
Odpowiedzgostek-57_gość
31.12.2011, 08:51
światła
Światła które straszą przy '' nettia' przenieść było by dobrze przy wieży ciśnień i cmentarzu,na pewno w dużej mierze rozwiązałoby problem korków w godzinach szczytowych,a i wydatek byłby o wiele mniejszy w tym przedsięwzięciu.Pomyśleć warto nad tym tematem.Za dużo gorzkich słów pada w tym portalu ,ze swoim pomysłem zawsze można udać się do Urzędu Miasta i skorygować to z mieszkańcami Tczewa,są też posłowie w tym mieści,którzy mają swe biura.W końcu My mieszkańcy grodu Sambora,mamy też coś do powiedzenia prawda?
OdpowiedzMarco Tczew_gość
19.06.2012, 13:55
Tylko wydane pieniądze
Trzeba skupić się nad jednym. Urodziłem się w Tczewie, wychowałem i tu mieszkam sporo lat. Jak do tej pory nikt z włodarzy miasta nie pomyślał rozsądnie i perspektywicznie. Za każdym razem wydawane są pieniądze podatników czyli nasze. Po to żeby je wydać. Czy w końcu ktoś tam pomyśli i wyda je w konkretnym celu???????? Cały czas kombinuje się i przebudowuje, maluje placki na jezdni i spowalnia ruch pieszych jak i samochodowy. Wszystkie przebudowy nie są trafione. Az w końcu następny frajer wpada na pomysł i wydaje ponad setkę tysięcy na kolejne światła, które już kiedyś tam były. Wówczas było mniej samochodów i tak nie zdało to egzaminu. Czy naprawdę nad tym wszystkim myślą p......... - bo jak można myśleć inaczej???????? Jak widzę to co si dzieje pod względem komunikacyjnym w Tczewie to naprawdę ręce opadają. Same błędy. A czy przy poprzedniej przebudowie pomyślał ktoś nad tym, żeby przystanek autobusowy naprzeciw CED-u umieścić w innym miejscu????? Nie - bo po co. Niech stoi tam dalej. Po co władze samorządowe mają nam pomagać???? Dla nich to nie ma znaczenia. Liczy się tylko kasa jaką dostaną za swój projekt racjonalizatorski bez efektu dla społeczeństwa. Oj włodarze, czy o takie miasto walczyli nasi dziadkowie i ojcowie. Do worka i precz od władzy ze swoimi łapami.
Odpowiedz