Tabliczka T-26 - dwie różne interpretacje znaku

(fot. tcz.pl)
Tabliczka T-26 - dwie różne interpretacje znaku

zobacz galerię zdjęć: 1
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Chciałbym napisać jak działa straż miejska w Tczewie. Interpretuje, źle znaki a gdy się do nich pójdzie nawet nie chcą słuchać wyjaśnień i argumentów. Zdjęcia z załącznika są na ulicy Orkana i dotyczą samochodu Mercedes, wiem również, że Ford, który tam stoi, również otrzymał taki dokument.

Mandatu nie przyjąłem - moja sprawa zostanie skierowana do sądu, przypuszczam, że więcej osób to dotyczy.
Tabliczka T-26 nie oznacza lewo i prawo jak Pani ze straży miejskiej mi mówiła oraz jak większość osób go interpretuje (w szczególności sąsiadów).
Nie słuchała i nawet nie chciała przeczytać chociaż miałem wydrukowany dziennik ustaw, który pokazuje co ten znak oznacza i jak powinno się go
stosować:
https://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal1_3.pdf (strona 75)


Dodatkowo wypadałoby, aby takie dokumenty od straży miejskiej były wkładane w koszulce, bo w przypadku, kiedy pada ważny dokument jest praktycznie nieodczytania .

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (23)
dodaj komentarz

  • l._gość

    15.07.2014, 08:15

    Trzeba być upośledzonym, żeby mandaty wypisywać tym bardziej, że wyraźnie widać znak poziomy (kopertę), która już daje do myślenia - po co dublować znaki zakazu? Kosztami postępowania powinna zostać ukarana osoba wystawiająca mandat, a jeśli nie ma odpowiedniej wiedzy to... do miotły ( ja kudłaty durnowaty nie wiem co to znaczy znaky)

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • lux_gość

    15.07.2014, 08:30

    Ale w tej Miejskiej ciemnota pracuje... Zajmują się przypadkami, które wgl ludziom nie służą. A ta strażniczka za swoją głupotę i jej kolega powinni ponieść konsekwencje.

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx6.xx8 
  • Kierowca_gość

    15.07.2014, 08:45

    Nie bardzo rozumiem treść wpisu. Znak stoi dobrze i wskazuje to co ma wskazywać, czyli zakaz zatrzymywania i postoju na placu, który służy do zawrócenia np. straży pożarnej. Zalecam nie pisanie głupot i lekturę: tnij.tcz.pl/?u=161b08 tnij.tcz.pl/?u=976679

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx7 
  • _gość

    15.07.2014, 09:49

    to po co ta koperta? skoro na placu jest i tak ,,zakaz'' parkowania?

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 

    _gość

    15.07.2014, 19:39

    Cytuje opis z Twojego linka: " W celu wskazania strony placu, przy której obowiązuje zakaz wyrażony znakiem B-35, B-36, B-37 lub B-38 pod znakiem umieszcza się tabliczkę T-26. Znak z tabliczką T-26 umieszcza się w środku boku objętego zakazem, równolegle do jego krawędzi. Znaki B-35 lub B-36 z tabliczką T-26 stosuje się w celu zapewnienia przejezdności dróg pożarowych na placach. "

    Cytuj
    IP: 89.67.xx4.xx6 

    tczewianin_gość

    16.07.2014, 16:06

    Nie masz racji

    Obawiam się, że nie masz racji: - tabliczka T-26 wskazuje stronę placu na której obowiązuje zakaz, a więc prawą stronę tego placu, nie cały plac, nie prawą i lewą stronę - dodatkowo znak jest źle ustawiony, w myśl ustawy (do której podany został link) powinien znajdować się w środkowej części boku placu na którym ma obowiązywać zakaz, równolegle do jego krawędzi (a stoi na początku i to prostopadle) W tym przypadku, SM prawdopodobnie dokonała nadinterpretacji.

    Cytuj
    IP: 94.40.xx4.xx0 
  • ka_gość

    15.07.2014, 09:17

    skomplikowane

    Czytanie dziennika to ciężka praca. Napisz w kilku słowach o co chodzi.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • _gość

    15.07.2014, 09:51

    znak tan odczytuję jako zakaz parkowania na tej drodze dojazdowej do owego placu, gdzie wg mnie postój jest możliwy poza ,,kopertą'', tym bardziej, że widać drugi znak, który stoi tyłem przy wjeździe na drogę od str. placu

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • Tczewianin_gość

    15.07.2014, 11:35

    Straż miejska

    Najbardziej NIEPOTRZEBNY, NIEKOMPETENTNY i NEZSENSOWNY urząd w tym mieście!!!

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • orcam_gość

    15.07.2014, 12:06

    złe oznakowanie !!!!

    Jeżeli ten placyk służy do zawracania dla pojazdów uprzywilejowanych to powinien być oznaczony jedną wielką kopertą tak jak jest to na osiedlu Suchostrzygi koło ulicy Jagiełły pomiędzy wieżowcami..teraz już tam tej koperty nie ma i też stawiają tam samochody.. ale przejazd jest !!! A co do Straży Miejskiej wiadomo że muszą normy mandatowe wyrobić...ja kłóciłbym się że plac ten placyk jest źle oznaczony.

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xxx.xx5 
  • Gość_gość

    15.07.2014, 12:37

    O co właściwie autora wpisu ma pretensje? O to, że złamał przepis? Znak wyraźnie wskazuje zakaz zatrzymywania się i postoju na placu. Znak został celowo wprowadzony, ponieważ jak widać na Google Street View dwa lata temu nie było tam tego dodatkowego parkingu, który widać z tyłu zdjęcia. Nie było też wtedy znaku z zakazem, ale teraz kiedy jest parking i ludzie chcą na niego normalnie wjechać i wyjechać to zawsze znajdzie się ktoś kto musi swój samochód postawić pod drzwiami od klatki. Jest to stara historia z mojego osiedla, która przedstawia się w ten sposób, że sąsiad ma kilka miejsc  wolnych na parkingu, ale woli autem podjechać pod wysoki krawężnik i zawalić pół chodnika byleby stać pod klatką. Ludzie trochę trzeźwego myślenia i przede wszystkim ruchu bo to się przykre robi. Autor napisał, że skierował sprawę do sądu, a prawda jest taka że przegra bo ten znak stoi prawidłowo (czy słusznie to już inna sprawa i ja tego nie oceniam) i ewidentnie ZAKAZUJE zatrzymywania i tym bardziej postoju na placu. Na koniec dodam, że moim zdaniem te zdjęcia to manipulacja, ponieważ nie przedstawiają drogi wyjazdowej z placu - po prostu autor chciał wywołać małą aferkę na TCZ  udowadniając całemu światu, że "zna" przepisy. Pozdrawiam. PS: Nie jestem z policji, ani straży miejskiej, nie mam też ani w policji ani w straży miejskiej rodziny, znajomych, przyjaciół i nigdy nie miałem.

    Odpowiedz
    IP: 83.19.xx3.xx2 
  • orkana_gość

    15.07.2014, 20:03

    Nie złamał przepisów i tu jest problem, ten znak powinien być umieszczony tam gdzie stały te samochody i w tym momencie sytuacji byłaby jasna. Przejazd zawsze jest bo jest koperta a tam nikt nie staje. Znak był postawiony przed budową parkingu i jakoś prędzej nikt tam mandatu nie dostał. p.s. Masz samochód? Jeżeli tak to wiesz czasami jak ciężko znaleźć miejsce parkingowe. Weź pod uwagę, że nawet na wybudowanym parkingu brakuje czasem miejsca....

    Cytuj
    IP: 89.67.xx4.xx6 
  • lukas_gość

    15.07.2014, 12:50

    znak

    Jak dla mnie ten znak obowiazuje tylko na tej drodze wzdłuż garaży( jest nawet inny kolor) by nie zastawić przejazdu i umozliwić skręt w lewo bądź prawo a reszta wyglada na parking przyblokowy ( z drugiej strony kto jest właścicielem tego placu spółdzielnia, wspolnota???)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx8 
  • Tczewiak _gość

    15.07.2014, 14:07

    mandaty

    niech jeszcze wlepią mandaty, tym co stawiają samochody na jezdni przy ul.  Niepodległości. Rozumiem ze w mieście brakuje miejsc parkingowych itd ale czasami co ludzie robią jest niepoważne...

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx1.xx7 
  • znaki_gość

    15.07.2014, 15:37

    znaki

    Gdyby znak odnosił się do drogi to ustawiono by go na wjeździe a nie na końcu drogi, ponieważ przepisy obowiązują za znakiem a nie przed nim. Chyba że znajduje się obustronna strzała pionowa.

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx0.xx9 
  • ania_gość

    15.07.2014, 17:31

    ale o co chodzi?

    Odpowiedz
    IP: 80.50.xx5.xxx 
  • nojmi

    15.07.2014, 18:17

    Wszędzie jest mowa, że znak T-26 dotyczy wskazania całej strony placu przy którym stoi. Bierzmy oczywiście pod uwagę, że plac ma 4 strony. Po stronie gdzie są zaparkowane samochody nie ma znaku więc tam on nie obowiązuje - jest to już inna a nawet przeciwległa strona :P Gdyby jeden znak miał obowiązywać po oby stronach ulicy czy placu powinna być jasna słowna informacja.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • TV_gość

    16.07.2014, 08:03

    Straż Miejska wlepia tylko mandaty za parkowanie albo picie piwa i nawet tych przepisów nie znają!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Proponuję zgłosić sprawę do TELEEXPRESSU to załatwią sprawę bardzo szybko i w końcu ktoś zacznie brać odpowiedzialność za tą śmieszną BANDĘ DECYDENTÓW!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx3 
  • marek_gość

    18.07.2014, 00:16

    prosba

    Mam prosbe do autora zeby napisał jak sie ta sprawa skonczy w sądzie ponieważ jak widac ze ilu kierowców tyle interpretacji(najgłosniejsi są sasiedzi bo za pózno przyjechli i musieli zaparkowac dalej i ci co prawka nie maja albo tylko do koscioła w niedziele). Według przepisu jest napisane o drodze dojazdowej wiecautor ma racje. Kierowca Zawodowy

    Odpowiedz
    IP: 188.66.xx3.xx7 
  • leo_gość

    18.07.2014, 20:02

    po co trzymać takich darmozjadów budżetu już kilka miast w Polsce ,i to bogatszych miast niż nasze zrezygnowały ze straży miejskiej to po jaki h u j oni u nas jeszcze siedzą lepiej jakiś chodnik za to wyremontować

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx5 
  • Marcin_gość

    18.07.2014, 20:41

    Zostałem przeproszony (pod tym względem duży plus dla SM). W tym przypadku "nie zostało popełnione wykroczenie" sprawa nie trafi do Sądu. Znak jest zmieniony i poprawiony... :). p.s. Chodzą plotki, że ma również zostać postawiony gdzie ja stałem (prawdopodobnie tak będzie). Według mnie, nie ma takiej potrzeby spokojnie 4-5 aut może tam stać - ale to tylko moja opinia. p.s.2 Sąsiedzie jeżeli to czytasz i zadzwoniłeś po SM to co Ci te auta tam przeszkadzały?!?! Mi ten znak nie przeszkadzał, że był błędnie postawiony (nie jedyny...), jednak mandat już tak. Pomyśl zanim zadzwonisz... Jest to małe osiedle włóż kartkę za wycieraczkę..., pogadaj... i nie bądź nadgorliwy!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • _gość

    19.07.2014, 18:20

    gratki pedzie

    Odpowiedz
    IP: 84.212.xx4.xx6 
  • SM_gość

    03.02.2017, 07:16

    Zdjęcie nie oddaje nic.. Tabliczka T-29 powinna byc umieszczona pod znakiem D-18 lub D18a.. Niestety na załaczonym obrazku tego nie widać. Dlatego nie można rzetelnie odpowiedzieć i wypowiedzieć sie w tym temacie..

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx4.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.