Buble starosty tczewskiego

Buble starosty tczewskiego

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Od kilku dni trwa "uzupełnianie" warstwy bitumicznej pomiędzy wyremontowanym wiaduktem w ciągu ul. 1 Maja, a wymalowanymi zaraz za nim przejściem dla pieszych na "garbie z asfaltu".

Poniżej kilka pytań do starosty i starostwa:

1. Dlaczego nie pomyślano o pokryciu całego skrzyżowania asfaltem podczas remontu wiaduktu?
2. Dlaczego marnuje się nasze (podatników) pieniądze i sprowadza się po raz drugi ludzi, którzy już byli tam podczas remontu wiaduktu (sprowadzenie sprzętu dwa razy w to samo miejsce kosztuje).
3. Dlaczego nie szanuje się naszych pieniędzy i robi teraz prowizorkę, która albo zostanie szybko zniszczona przez zimę lub przez remont (o ile taki będzie miał miejsce), gdy będzie asfaltem pokrywana kostka na całym skrzyżowaniu?

4. Dlaczego nikt w starostwie nie ma odwagi przyznać się do popełnionego błędu, a zamiast tego kilka tygodni temu do oficjalnej wiadomości podano słowa starosty i p. Witkowskiej, że "zrobiono i tak więcej podczas remontu wiaduktu"?
5. Na jakiej podstawie pan starosta uważa, że jest w stanie sprawnie zarządzać miastem, jeśli przez te lata kiedy jest starostą udowadniał nam coraz wyraźniej, że nie jest w stanie zapanować nad pojedynczymi projektami remontów?

Dodatkowo - nakładana ręcznie nawierzchnia jest delikatnie mówiąc, nierówna. Poza tym, tak cienka warstwa leżąca bezpośrednio na kostce nie wróży długiej eksploatacji, a odrobina wody i mrozu zrobi z tego ser szwajcarski, co będzie gorsze od samej kostki. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego nie wygospodarowano tych kilkudziesięciu złotych więcej, by wyremontować całe skrzyżowanie - taki remont można by otwierać z przecinaniem wstęgi i radością na twarzy, ale nie to co zostało zrobione i co teraz zafundowano mieszkańcom.

p.s. Proponuję również, aby służba drogowa wymalowała pas dla jadących w kierunku Osiedla Staszica i skręcających w prawo oraz osobny dla skręcających w lewo, na wiadukt 800-lecia Tczewa - jest tam wystarczająco dużo miejsca na to, a dodatkowo uporządkuje w znacznym stopniu ruch i rozładuje odrobinę korek (można również zamontować dodatkowy sygnalizator dla jadących na wprost).

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (19)
dodaj komentarz

  • tczewa_mieszkaniec_gość

    08.10.2010, 08:45

    Wow ale problemy

    Ja tam i tak wolę jak jest teraz, przed remontem to dopiro był syf

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx4 
  • janek_gość

    08.10.2010, 09:05

    Kostka brukowa

    Autor artykułu chciałby zalać całe skrzyzowanie i taką piękną kostkę brukową asfaltem - to dopiero marnotrastwo. Szkoda takiej pięknej i drogiej kostki - jak już należałoby wymienić całą nawierzchnię na asfaltową a kostkę wykorzystać w innym miejscu ( a nie ją zalewać asfaltem, ale to chyba inna inwestycja niż remont wiaduktu.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx9.xx9 

    odpowiedz_gość

    08.10.2010, 09:59

    ad 1) Nie pomyślano o pokryciu calego skrzyzowania asfaltem podczas remontu wiaduktu, bo byl to remont wiaduktu. Gdyby byly srodki finansowe moznaby podczas remontu wiaduktu pokryc dziesiec okolicznych skrzyzowan nowym asfaltem i ustawic sygnalizacje takze z przeciwnej strony wiaduktu na tych wszystkich skrzyzowaniach. Ale lepiej zrobic sam wiadukt a potem remontowac drugorzedne skrzyzowanie niz czekac 10 lat na srodki na calosc. Pytanie zenujace ad 2) Ludzie tam pracujacy wraz ze sprzetem sa z PZD a wiadukt remontowala firma. Pytanie bez sensu ad 3) Pogoda jest odpowiednia. Twoj styl wypowiedzi pokazuje ze nie masz pojecia o tym czy to wytrzyma czy nie, wiec nie komentuje. ad 4) ile masz lat ? ad 5) bez komentarza

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx4 

    ka_gość

    08.10.2010, 13:01

    Kolego gościu bez nicka

    Z przykrością muszę stwierdzić, że masz bardzo wąskie horyzonty myślowe. Piszę od dawna krytyczne komentarze, często zgadzam się z Mieczysławem - tym razem również. Jeżeli planuje się remont mogący sparaliżować komunikacyjnie całe miasto, to należy się do tego odpowiednio przygotować, a koszty przygotowania traktować tak samo priorytetowo jak koszty samego remontu. W przypadku remontu wiaduktu zaniedbano przygotowanie objazdów - własciwie nie zrobiono nic! Oprócz tego, o czym pisze Mieczysław, dodam sprawy tak prozaiczne, jak: 1. zmiana pierwszeństwa przejazdu na trasie objazdu wytyczonej na czas remontu, 2. zmiana cyklu działania sygnalizatoprów świetlnych na trasie objazdu, 3. pomalowanie żółtych pasów na jezdni w miejscach tego wymagających. Są to sprawy wymagające znikomych nakładów finansowych, a więc niewykonanie ich świadczy o lekceważeniu mieszkańców przez Urząd. Dodatkowo należało rozwiązać sprawę wyjazdu z Abisynii. Moim zdaniem zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby skierowanie ruchu na Mostową, a nie koło starego dworca. Właśnie postawiona w celu umożliwienia im włączania się do ruchu powoduje korki na Wresterplatte aż do UM. Tak więc stawiany zarzut że robi się tyle ile ma się pieniędzy jest bzdurny. Dalej: do grzeszków Starostwa dorzuciłbym zamkniecie Bałdowskiej na miesiąc (przepusty) i natychmiast po jej otwarciu łatanie dziur, co spowodowało konieczność ruchu wahadłowego. Trzeba to było robić razem z przepustami. I jeszcze jedno: kiedy Starosta powoływał Rzecznika Prasowego, usprawiedliwiał się, ze internauci na stronie tcz.pl zadają tyle pytań, że tworzenie tego etatu jest niezbędne. Do dnia dzisiejszego na żadne z zadanych pytań nie odpowiedział ani Starosta, ani jego Rzeczniczka Prasowa. Wnioski wyciągnij sam. Uprzedzam, że nie jestem związany z żadnym z komitetów wyborczych, tak więc nawet nie będę się starał odpowiadać na zarzuty, że krytykuję kogoś, aby promować kogoś innego. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    stary zając

    08.10.2010, 13:21

    stary zając znów buchnął śmiechem

    i stwierdził że wybory to bardzo ciekawy czas w którym wielu ludzi traci czas, zamiast sie do roboty wziąć

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    08.10.2010, 17:32

    odpowiedz_gość

    Myślę, że >>ka<< wystarczająco wyraźnie wykazał brak logiki w Twoim rozumowaniu, od siebie dodam jeszcze kilka drobiazgów: ---> ad.1. "lepiej zrobic sam wiadukt a potem remontowac drugorzedne skrzyzowanie (...). Pytanie zenujace". ODPOWIADAM: to skrzyżowanie jest w tej chwili najbardiej obciążonym skrzyżowaniem w całym mieście, a od dawna było wiadomo że po zakończeniu remontu wiaduktu na 1 Maja, rozpocznie się remont wiaduktu na W. Polskiego. Rzuciłeś kilka populistycznych haseł i nie wykazałeś się nawet odrobiną logiki. Taniej remontować coś za jednym "zamachem" niż na raty, to prawda stara jak świat; ---> ad. 2. "Ludzie tam pracujacy wraz ze sprzetem sa z PZD a wiadukt remontowala firma. Pytanie bez sensu" - PZD pracuje za darmo? Czy może pracując tam zarabiają pieniądze dla starostwa? Dlaczego pracują teraz ograniczając ruch, który wystarczająco jest utrudniony. Nie można było tego przewidzieć? Połowa użytkowników, w tym np. >>ka<< już dawno prognozowała, że to kwestia czasu a nie oni biorą za to pieniądze. Wniosek prosty - za dużo biurokracji, szkoda na nich pieniędzy i tak są nieefektywni; ---> ad. 3, 4, 5. Teraz pogoda jest ok (kompletnie nie zrozumiałeś co napisałem, a zabierasz się za komentowanie), ale tak położona nawierzchnia do trwałych nie należy, dodatkowo jest nierówna - przejedź się po niej to zobaczysz. Mój wiek nie ma tu nic do rzeczy i jeśli nie masz zamiaru komentować, po prostu tego nie rób, będzie nam wszystkim lepiej, bo wypisujesz zwyczajnie bzdury.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    08.10.2010, 17:37

    do --> "Kostka brukowa ~ janek_gość"

    Oczywiście masz rację. Miałem na myśli remont skrzyżowania w ogóle, a czy zostanie tam położony nowy asfalt, czy zostanie położona na nowo ta zabytkowa kostka - to już kwestie techniczne. Chodziło mi głównie o to, że zmarnowano niepowtarzalną okazję, gdy wiadukt był nieczynny, ruch na nim wstrzymany, by bez większych dodatkowych kosztów wyremontować te dodatkowe kilkadziesiąt metrów. Jak zrobiono, każdy z nas ma okazję doświadczać co najmniej kilka razy w tygodniu. I odnośnie zalewania zabytkowej kostki - właśnie teraz, przy okazji tego uzupełniania asfaltu jest ona zalewana, w niektórych miejscach naprawdę cienką warstwą asfaltu, także tylko czekać nam pozostaje jak niebawem porobią się tam dziury, bo nawierzchnia zacznie pękać.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • ala_gość

    08.10.2010, 08:52

    zal.pl

    ale wymyślił sztab Pobłockiego- żenua. Panowie i Panie więcej konkretów i pomysłów, których nasze maisto potrzebuje, a nie poltycznych rozgrywek..

    Odpowiedz
    IP: 178.56.xx6.xx1 
  • hehehe

    08.10.2010, 10:31

    popleczniku sosny

    to są dobre pytania, tylko, że sosna nie bałdzo się na tym zna i otacza cieńszymi (lub równie cienkimi) ludźmi - inaczej rozwiązano by problem znacznie wcześniej ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Adamus_gość

    08.10.2010, 08:52

    A czemu te pytania do Starosty - że niby z łopatą ma tam latać, czy robotnikom lampę trzymać nad głową. A moze pizze z Kominka przynieść? No bez przesady - Witek jest od kierowaniem zza biurka, a nie kontrolowaniemw gumaczach roboty. Inwestorem było PZD Tczew, więc to ono (a raczej Ona ;-)) nadzorowała zadanie. Zatem wszystkie wąty do pani Dyrektor. Zresztą, zauważam pewna dziwna "prawidłowość", bo z tego co wiem, to PZD jest powiatową jednostką, a Pani Dyrektor startuje w najbliższych wyborach z opozycyjnej strony. Taaaa.... - remake z sabotażowymi kompetencjami "dwustronnych" i schizofrenicznych postaci (patrz: Kiedrowski, Urban, Mroczkowski). Niczym w reklamie telekomunikacji polskiej - serce co innego, i rozum co innego.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • mieczyslaw

    08.10.2010, 16:36

    Adamus_gość

    Odpowiadam Ci: za starostwo odpowiada starosta, czyli za wszystkich ludzi i wszystkie jednostki mu podległe, w tym PZD. I tak jak napisałeś - "kieruje zza biurka", a przynajmniej powinien, a żeby być skutecznym, to czasem trzeba zza tego biurka ruszyć swoje cztery litery w teren i zobaczyć co zwykły robotnik robi - tym się charakteryzuje dobry menadżer, że stąpa po ziemi, a nie zdalnie steruje. Bo tylko kwestią czasu jest, kiedy straci kontakt z rzeczywistością. Za powiat i wszelkie jego niepowodzenia odpowiada personalnie STAROSTA, tj. Witold Sosnowski. A jeśli się nie nadaje, niech odejdzie i nie startuje na inny urząd, bo tam również należy odpowiadać za swoje i podległych urzędowi ludzi, decyzje.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Casper

    08.10.2010, 09:17

    Co do samego remontu tego wiaduktu i odcinka kostki brukowej to wygląda to trochę na nie dokończoną robotę. Ale jeśli ta sama firma pracuje teraz nad wiaduktem na W. Polskiego, to dobrze by było gdyby się pospieszyli, bo wiadukt opisany w artykule nie wytrzyma takiego natężenia ruchu przez ponad rok. Władze też już powinny o tym zacząć myśleć, a nie wtedy gdy coś się stanie i trzeba będzie go zamknąć. To taki czarny scenariusz, ale obserwując stan dróg budowanych przed rokiem czy dwoma chyba jest możliwy. Nie to co kostka po 50 latach.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    08.10.2010, 14:33

    a jakby ta kostka odpadła to byś dopiero miał asfalt..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • abiz_gość

    08.10.2010, 19:00

    Z tego co wiem konserwator zabytków nie zgadza się na pokrycie bruku asfaltem-ale nie są to informacje pewne na 100%.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx4 
  • XxXxX _gość

    08.10.2010, 22:06

    :)

    Ciekawe kto to odbierał to samo z mostem lisewskim.. To jest jedna wielka tragedia. Most lisewski inwestycja nie całe 500 000 złoty. Rozmawiałem z ludźmi z firmy która to robiła i słyszałem jakich materiałów używali to jest śmiech na sali.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx3 
  • demot_gość

    10.10.2010, 17:48

    http://demotywatory.pl/2160649/Tczew

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • wacek_gość

    10.10.2010, 23:26

    odzwa

    Mieczysław - Ty to jesteś gość !!! nieżle zapowietrzony i porąbany......

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • gosciowa_gość

    11.10.2010, 11:54

    heh

    nie wierze ze to juz.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • Gość_gość

    13.10.2010, 17:15

    Ala i Adamus macie rację

    Ala i Adamus to ciekawe, co piszecie. Mieczysław i spółka zanim zaczniecie krytykować innych to się zastanówcie czy sobie samobója nie strzelacie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.