"Drodzy" leniwi Rodzice

"Drodzy" leniwi Rodzice

zobacz galerię zdjęć: 1
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Drodzy Rodzice! Wiemy, że chcecie dla nas jak najlepiej. Kochacie nas, prowadzicie przez życie. Jesteście dla nas autorytetami, na których się wzorujemy! Mamy prośbę związaną z naszym bezpieczeństwem podczas drogi do i ze szkoły. Czasami czujemy się zagrożeni, gdyż nie wszyscy z Was przestrzegają przepisów drogowych, które obowiązują zawsze i wszędzie, a zwłaszcza przy szkole! Nie łamcie więc ich, nie wjeżdżajcie na teren posesji, nie uczcie nas nieprzestrzegania prawa. Dbajcie o nasze zdrowie i życie! Mamy nadzieję, że poważnie potraktujecie ten list, gdyż jesteście odpowiedzialni. Wasze dzieci z SP10 Tczew.

Tekst powyżej pochodzi ze strony www Szkoły Podstawowej nr 10 w Tczewie . Problem w tym, że "drodzy rodzice" - oczywiście chodzi o tych zmotoryzowanych - są zbyt leniwi i zbyt nieodpowiedzialni, aby przestrzegać przepisów ruchu drogowego.

Na terenie szkoły obowiązuje zakaz ruchu - przy obu wjazdach stoi znak B1 ( nie dotyczy pracowników i służb specjalnych ). Niestety leniwi rodzice wolą zaryzykować zdrowie i życie innych ( przecież to nie moje - to cudze ) dzieci tylko po to, aby podrzucić swoją ukochaną pociechę pod same schody szkoły ( pewnie gdyby nie barierki, wjechaliby jeszcze bliżej drzwi ). Wiele razy obserwowałem manewrujące między dziećmi auta, które wjechały tam tylko po to, aby mamusia/tatuś i ich dziecko mieli jak najkrótszą drogę do pokonania. Prośby odczytane na każdym wrześniowym spotkaniu z rodzicami nie pomogły. Ci co wjeżdżają, wychodzą z założenia, że oni są bezpieczni - wezwana ewentualnie Policja i SM nie zdąży tak szybko dojechać do szkoły. Bezpieczeństwo cudzych dzieci jest mniej istotne.

Druga sprawa to zatrzymywanie się na ulicy Konopnickiej ( od skrzyżowania z Żeromskiego w kierunku szkoły ). Od początku września stoją tam dwa znaki B36 - zakaz zatrzymywania z informacją, że dotyczy on obu stron jezdni. Tymczasem leniwi rodzice mają to gdzieś - przecież ONI nie będą zwracali uwagi na taki drobiazg, jakim jest ten zakaz. Przecież ONI tylko na chwilę - góra 5-10 minut. To, że dzięki takim dupkom ( obu płci ), mijając się na obstawionym przez auta chodniku z innym pieszym trzeba wejść na jezdnię - tak właśnie robią dzieci - to już kochanego tatusia / kochaną mamusię nie obchodzi.


Na Policję i SM pewnie nie ma co liczyć (a wystarczałby pewnie tydzień - dwa zaostrzonych działań) - niestety mam wrażenie, że nie mam też co liczyć na to, że "Drodzy Rodzice" naprawdę zaczną dawać przykład swoim dzieciom.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (36)
dodaj komentarz

  • xXx_gość

    05.10.2015, 14:16

    rozwiązanie

    Jest tylko jedno rozwiązanie problemu parkowania wokół szkoły nr 10. Bezwzględnie należy wprowadzić ruch jednokierunkowy na ul. Żeromskiego i Konopnickiej od Żeromskiego do ul. Fenikowskiego. Jeden kierunek na Żeromskiego umożliwiłby bezpieczne zatrzymywanie i postój po jednej stronie jezdni oraz zmniejszyłby ruch i szaleńcze jazdy rodziców po tej ulicy. Generalnie wszystkie (a przynajmniej większość) ulic osiedlowych powinna być jednokierunkowe.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx6 
  • Pawel_gość

    06.10.2015, 08:47

    re:

    Widać, że w Twojej głowie panuje ruch jednokierunkowy. Bo oprócz dzieci idących do szkoły, wyobraź sobie albo i nie... ale na Żeromskiego i Konopnickiej mieszkają ludzie ! Tak! tak ! mieszkają ludzie, którzy chcą się po ludzku wydostać z domu, żeby dojechać do pracy itp. Na jednokierunkowe drogi nadają się jezdnie jednopasmowe - takie jak nieopodal Prusa, a nie szerokie dwukierunkowe jak Żeromskiego. Jak już XxX Gościu wypowiadasz się w tej sprawie to chciałbym zaznaczyć, że w dzisiejszych czasach robimy sobie (ludzie ludziom) taką patologie, że trzeba odprowadzać dziecko pod same drzwi do szkoły. Co eliminuje Ci niebezpieczeństwo, że coś się Twojemu dziecku sprawi. Ja osobiście 20-cia lat temu sam chodziłem do szkoły od pierwszego dnia, aż po sam koniec i nie czułem się zagrożony. Ale dzisiaj wiadomo- więcej samochodów i mamusie w nowych BM7, zza kierownicy, których widać jedynie czubek głowy.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx7.xx4 

    mieszkaniec_gość

    06.10.2015, 09:21

    ok

    Jestem mieszkańcem tego osiedla i jedyne rozwiązanie to ulice jednokierunkowe. Niestety nie odzwyczaimy rodziców od dowożenia dzieci pod same drzwi szkoły. Ulica jednokierunkowa spowoduje, że będzie bezpieczniej w okolicach szkoły.

    Cytuj
    IP: 79.186.xx3.xx9 

    zzz_gość

    06.10.2015, 14:41

    tylko własny interes

    Domyślam się, że "gość Paweł" jest mieszkańcem ul. Konopnickiej lub Prusa i nie ma do czynienia z tabunami samochodów pędzących pomimo ograniczenia prędkości rano ul. Żeromskiego w obu kierunkach. Podobnie w godzinach popołudniowych. Wolę nadłożyć kilkaset metrów wjeżdżając w ulicę jednokierunkową niż dla własnej wygody podjeżdżać pod dom z dowolnej strony kosztem bezpieczeństwa. A swoją drogą czekam z utęsknieniem aż w asfalcie ul. Żeromskiego pokarzą się dziury i wyrwy dzięki czemu ruch się uspokoi.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx2.xx4 
  • mala_gość

    05.10.2015, 14:44

    Popiera, aczkolwiek każdy robi tak zapewne dlatego że szkoła nie ma żadnego normalnego parkingu na który mogliby rodzice wjechać. Najciekawiej się dzieje gdy są zebrania organizowane z rodzicami, sznur samochód nie ma końca, każdy stawia gdzie popadnie...

    Odpowiedz
    IP: 37.7.xx0.xx6 
  • jaa_gość

    12.10.2015, 09:05

    dokładnie!

    szkoła jest schowana między domkami, dojazdu do niej nie ma, kto się buduje obok szkoły to musi wiedzieć czym to grozi..

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • Matka_gość

    05.10.2015, 15:05

    Parkowanie

    Na Konopnickiej tragedia, dwa auta się nie miną, chodnikiem rodzic z wózkiem nie przejedzie a służby głuche na apele i telefony rodziców.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • dfg_gość

    05.10.2015, 15:20

    dfg

    To w takim razie gdzie można parkować jak nigdzie nie można parkować ?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx8 
  • Adrian_gość

    05.10.2015, 15:48

    A gdzie zaparkować jeżeli chcemy dzieci odebrać ? Jeżeli chcecie żeby tak nie było to zróbcie normalny parking !

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xxx.xx9 
  • Monika_gość

    05.10.2015, 17:45

    Pokręcone

    Czyli jak nie zrobią ci parkingu 5 metrów od szkoły, to nadal będziesz łamać przepisy ?  Jest np parking przy Lidlu. Przejście tego kawałka drogi na pewno pozytywnie wpłynie na twoje zdrowie.

    Cytuj
    IP: 188.146.xxx.xx4 

    zzz_gość

    05.10.2015, 18:48

    ?

    no może dla pana wyburzyć kilka domów na osiedlu, żeby miał pan gdzie zaparkować ze swoją pociechą

    Cytuj
    IP: 83.23.xx3.xx6 

    tcz_gość

    05.10.2015, 20:38

    nie ma znaczenia

    nie ma znaczenia ile jest w okolicy miejsc parkingowych.ma być pod samym wejściem.tak jak na bajkowym przy Jasia i Małgosi-pełno miejsca na parkingu przy placu zabaw a samochody poparkowane "na przyklejke" przy krawężnikach,na zakrętach,przy wyjazdach.Zeby było bliziutko i żeby swoją pożal się Boże gablote widzieć z okna.Żałosne

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx3 

    dfg_gość

    05.10.2015, 21:55

    dfg

    Parking przy lidlu jest dla klientów sklepu

    Cytuj
    IP: 83.25.xx4.xx8 

    ja_gość

    12.10.2015, 09:18

    kto się buduje obok szkoły..

    to wie na co się godzi..

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • Rodzic SP 12_gość

    05.10.2015, 16:05

    Syzyfowa praca

    Na każdym zebraniu nauczyciele apelują aby przy SP 12 parkować na górnym parkingu i żeby nie parkować wzdłuż ulicy przy wejściu do szkoły bo to utrudnia ruch szczególnie w "gorących" godzinach gdy auta wjeżdżają i wyjeżdżają co chwilę.I co?...Jak zwykle są osoby , które czują się ważniejsze od innych a ich czas jest cenniejszy.To są ci sami, którzy jadą za nami zderzak w zderzak.To są ci sami, którzy pod sklepem parkują praktycznie tarasujac wejście lub parkują na chodniku gdzie zaczynają sie pasy .To są ci sami,którzy pod naszym blokiem mimo wolnych miejsc kawałek dalej wciskają sie na chodnik pod same wejście do klatki. I tu zazwyczaj gdy zwrócisz takiej osobie uwagę to albo jesteś obrzucony błotem albo wyzwany od nienormalnych. Nie jestem za donoszeniem,nagrywaniem na kamery w samochodach itp. Pocieszam się po prostu , że mam więcej kultury i wyobraźni by nie robić tego co oni.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx5.xx6 
  • _gość

    05.10.2015, 17:42

    Bardzo dobra odpowiedź. Ale niestety trzeba głupotę piętnować. Nagrywać ich, fotografować, wytykać palcami. Niech im jest wstyd.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xx1 
  • gość_gość

    05.10.2015, 16:58

    popieram

    Oczywiście zgadzam się z autorem tekstu. Nie zmienia to jednak faktu, iż Dyrekcja szkoły powinna już dawno zgłosić odpowiednim służbom o mało czytelnym znaku. Jak prawidłowo powinien wyglądać znak drogowy mówi Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach: Załącznik nr.1 1.3. Barwa i odblaskowość znaków 1.3.1. Barwa Lica znaków drogowych powinny spełniać wymagania fotometryczne i kolorymetryczne w zakresie odblaskowości i barwy. Wartości współrzędnych chromatyczności ( x,y) wyznaczających punkty narożne pól tolerancji barwnych dla poszczególnych typów folii odblaskowych i nieodblaskowych oraz powłok kryjących wraz z wartościami współczynników luminacji β dla znaków nowych zostały podane w tabelach 1.3 i 1.4. Przy takim stanie znaku można się więc zastanawiać nad jego obowiązywaniem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx6 
  • klopa_gość

    05.10.2015, 20:13

    Tak,oczywiście ja również nie widzę znaku -tylko liście...

    Cytuj
    IP: 5.172.xx7.xx9 

    tcz_gość

    05.10.2015, 20:32

    tak?

    W zimę liści nie ma...a problem jest

    Cytuj
    IP: 188.146.xx3.xx3 
  • _gość

    05.10.2015, 21:10

    Nie mam niczego ciekawego do powiedzenia w temacie, po za tym że jak kilkanaście lat temu sam chodziłem do tej szkoły to raczej nie przypominam sobie takich sytuacji

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • _gość

    05.10.2015, 21:11

    Ktoš jeszcze daje dziecko do tej patologicznej budy?

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx9.xx2 
  • _gość

    06.10.2015, 07:32

    kiedy szanownym królom życia zachce się przejść 300-500 metrów? Czasem lepiej dalej zaparkować i mieć świadomość, że nikomu nie zagrażam, nie dostanę mandatu itp. Ale najlepiej to pod same drzwi podjechać i przy wysiadaniu zatarasować jeszcze pas w przeciwnym ruchu

    Odpowiedz
    IP: 83.16.xx0.xx4 
  • ..._gość

    06.10.2015, 08:40

    gdzie parkować?

    gdzie jest parking ..ja się pytam droga dyrekcjo

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx5 
  • Malkontent_gość

    06.10.2015, 09:41

    To gdzie parkować?

    Czytając komentarze zastanawiam się... gdzie zatem parkować. Rozumiem kwestie bezpieczeństwa i się z nimi zgadzam, jednak nie widzę dobrego rozwiązania sytuacji. W pobliżu szkoły nie ma parkingu (poza tym dla nauczycieli i pracowników - którzy podjeżdżają pod same okna placówki przez chodnik uczęszczany przez dzieci, które biegną na szkolny plac zabaw). A jednak często zachodzi potrzeba, by pociechę szybko odbierać i zawozić na zajęcia dodatkowe... wówczas pielgrzymowanie i długie spacery nie są wskazane ze względu na brak czasu. Dlatego uważam że tego problemu nie da się rozwiązać, i nadal będziemy balansować między bezpieczeństwem, wygodą, zdrowym rozsądkiem a pośpiechem.

    Odpowiedz
    IP: 46.186.xx3.xx3 
  • ava_gość

    06.10.2015, 11:24

    Gdzie parkować? - pytasz. Tylko w wyznaczonym do tego miejscu.

    Cytuj
    IP: 79.186.xx3.xx6 

    ja_gość

    07.10.2015, 10:12

    serio?

    Jeśli mówisz o szkolnym placu zabaw to się mylisz, przecież z niego dzieci korzystają tylko i wyłącznie przy obecności nauczyciela w ramach godzin zajęciowych. Chodzą tam z nauczycielem, więc argument z bieganiem dzieci na plac jest zupełnie oderwany od rzeczywistości i ma chyba na celu dodanie nutki dramatyzmu.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx4 
  • robson_gość

    06.10.2015, 09:47

    ale tak parkujący rodzice są przy każdej szkole i przedszkolu

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • gość_gość

    06.10.2015, 11:14

    parkowanie

    zgadzam się ale i nauczyciele sprawiają że dzieci czują się niebezpiecznie ,sama byłam świadkiem jak nauczycielka cofała na parkingu przy szkole i na całe szczęście uderzyła w barierkę a nie w dzieci które tamtędy przechodzą .

    Odpowiedz
    IP: 46.76.xx7.xx9 
  • jacek131

    07.10.2015, 20:27

    nie ma mocnych na leniwych rodziców-

    prawie codziennie, gdy odprowadzam dzieci do szkoły SP10 mam okazję obserwować dantejskie sceny, czyli zajeżdżanie drogi idącym prawidłowo dzieciom na terenie szkoły, parkowanie na chodniku bez pozostawienia miejsca dla pieszych, zakorkowana ulica M.Konopnickiej przed wjazdem na teren szkoły, gdyż szanowni rodzice chcą koniecznie wjechać jak najbliżej budynku-najlepiej pod same schody, a sytuacja kiedy nauczyciel SP10 chce dosłownie rozjechać dziadka odbierającego wnuczkę powaliła mnie na łopatki, jedno ciśnie się na usta-SKANDAL, a jeszcze większym skandalem jest brak reakcji ze strony dyrekcji, wszystko wskazuje na to, że władze szkoły udają, że problem nie istnieje, wszelkie próby zainteresowania służb porządkowych - policji i SM nie przynoszą rezultatów- słyszymy zapewnienia w stylu - "zaraz wyślemy patrol" i na tym się kończy. Konkluzja jest taka, że chyba dopiero gdy dojdzie do tragedii, może coś się zmieni. Rodzic dzieci z SP10.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    rodzic_gość

    07.10.2015, 20:40

    Bezpieczna Droga do Szkoły ?

    czy ta akcja ma jakieś przełożenie na faktyczną poprawę bezpieczeństwa w pobliżu szkół? wydaje się,że nic z tego, czy policja w naszym mieście jest, aż tak cyniczna, że mając zgłoszenia od rodziców o nagminnym naruszaniu przepisów drogowych wokół szkół, prowadzi tylko akcję promocyjną, a nie robi nic, aby chronić dzieci idące do szkoły? może w końcu doczekamy się my, rodzice i dzieci konkretnych działań, a nie tylko udawanej troski o bezpieczeństwo uczniów idących do szkoły.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx5 
  • .._gość

    08.10.2015, 11:42

    ..

    ..do społeczniaka z aparatem, -na Fenikowskiego nie ma zakazu i można parkować, pod warunkiem zachowania odpowiedniej ilości miejsca na chodniku.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • "Społeczniak z aparatem"_gość

    08.10.2015, 13:42

    Do gościa gimnazjalisty...

    A gdzie w artykule jest mowa o ulicy Fenikowskiego ? Wyraźnie napisano - "odcinek ulicy Konopnickiej od skrzyżowania z Żeromskiego w kierunku szkoły". Skończ gimnazjum, naucz się czytać ze zrozumieniem i wtedy się wypowiadaj. A nawiasem mówiąc - parkując auto częściowo na chodniku należy pozostawić 1,5 wolnego chodnika. Na odcinku Fenikowskiego, wzdłuż płotu szkoły, chodnik nawet nie ma 1,5 metra, więc teoretycznie parkować nie wolno. Jak jest praktycznie wszyscy wiemy.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 

    .._gość

    08.10.2015, 16:56

    Te społeczniak

    Dziś tj.08.10. był pod szkołą społeczniak z aparatem i cykał fotki i dlatego ten komentarz. Domyślam się iż to przeczyta dlatego tu zamieściłem. Moje dzieci uczęszczają do tej szkoły więc raczej lata młodzieńcze mam za sobą. Za moich czasów nie było szkół gimnazjalnych. 1,5m zgadza się, ale jak coś nie jest zakazane to jest dozwolone. Znaku zakazu nie ma więc jak parkują na krawężniku to jest to chodnik czy już nie? Zachowujesz się jak typowy cebulak nie wiesz o czym mowa a zabierasz głos, zaciśnij poślady i weź się do roboty.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 

    mieszkanka Fenikowskiego_gość

    09.10.2015, 09:38

    Dziwna logika

    Niby co nie jest zabronione jest dozwolone ? Fakt, ale kodeks drogowy mówi jasno : "Art. 47. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że: - na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju; - szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m; - pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni." Jak widzisz kodeks drogowy zabrania parkowania wtedy, gdy nie zostawimy 1,5 szerokości chodnika - nie ma potrzeby postawienia specjalnego znaku. Chodnik na Fenikowskiego jest obstawiony - szczególnie rano - tak, że dla pieszych pozostawia się góra 50 cm. Niestety tacy jak ty tego nie zrozumieją. Tu się zgodzę z autorem artykułu - dla Ciebie ważny jesteś tylko Ty, reszta się nie liczy. Na szczęście widziałam wczoraj interwencję Straży Miejskiej przed szkołą - skończyło się mandatem. Może kiedyś wreszcie przepisy kodeksu drogowego staną się prawem , a nie tylko sugestią.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 

    .._gość

    10.10.2015, 13:40

    ..

    Droga mieszkanko Fenikowskiego. Widzę że umiesz posługiwać się wyszukiwarką google. Postaraj się o zakaz na swojej ulicy i będzie po sprawie. Z tego co widzę to TY dbasz tylko o swój interes gdyż przeszkadzają tobie auta które parkują na kilka minut pod twoimi oknami. Idź do "pośredniaka" może znajdą tobie jakieś zajęcie, albo już może znalazłaś jako monitoring osiedlowy, co??

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • gość_gość

    11.10.2015, 14:58

    sp.10

    A ja uważam ,że każda szkoła powinna posiadać parking i to nie tylko dla nauczycieli ale przede wszystkim dla rodziców. W sp.10 takiego nie ma i niestety każdy staje gdzie popadnie.Oczywiście pod samą szkołę nie powinni wjeżdżać rodzice ale nauczyciele też nie gdyż z boku znajduje się dla nich parking. Tylko że dla nauczycieli ten parking pewnie jest też za mały. Więc czas pomyśleć o parkingu !!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.