Oto powód powodzi

Oto powód powodzi

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Ostanie lata są dla naszego kraju trudne. Nękające nas powodzie nie wynikają tylko z większych opadów deszczu, zmiany klimatu, lecz z zaniedbań jakie popełniają kolejne rządy czy samorządy. Rzeki nie są od wielu lat pogłębiane, są coraz płytsze. Woda niesie z sobą ogromne ilości piachu, który osiada i powoduje spłycanie koryta rzek. Nasza Wisła jest bardzo, a bardzo już płytka. Załączam zdjęcia , które wykonałem w lipcu 2008 roku. Kiedyś regularnie pracowały na Wiśle pogłębiarki, odbywał się ruch różnych barek i innych łodzi. Dzisiaj to rzadkość takowe widzieć. Dlatego nie dziwmy się, że w kolejnych latach powodzie będą nas nękały cyklicznie, jest to już normą. A koszty tych zaniedbań poniesiemy wszyscy...

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (32)
dodaj komentarz

  • towarzysz

    21.01.2011, 17:07

    zgadzam się z Tobą

    Tcz45,bo wiesz-samorządy mówią,że nie ma pieniędzy,jest ciężko a Wisła nie zając i nie ucieknie.Pozostawią to więc na tzw lepsze lata...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ulasyslo_gość

    15.05.2012, 14:43

    to jest straszne !

    nasza pani opowiadała o powodzi, gradzie o suszy i osztormach !

    Cytuj
    IP: 87.116.xx7.xx6 
  • zenobia_gość

    21.01.2011, 17:13

    CO prawda TO prawda ...

    ale co z tego MY możemy sobie popisać,ponarzekać i tyle bo i tak nikt na to nie zwraca uwagi co piszemy :0,może kiedyś kiedyś coś się zmieni ale to już nie za naszych czasów ; )

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx4.xx5 
  • ssij-moja-blada-szyje

    21.01.2011, 17:15

    Ładne zdjęcia, w sensie jakościowym ;) Aż się prosi żeby zebrać ten piach i muł i wykorzystać w jakimś celu np umocnienia wałów, ale niestety takie rozwiązanie jest dla władz zbyt proste...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    22.01.2011, 22:08

    Nie che się im na takie rzeczy zwracać uwagi

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • czesiu_gość

    21.01.2011, 21:50

    jakiś

    czas temu czytałem w Polityce artykuł o tym jak zwykła zima i zwykłe opady deszczu obnażają w okrutny sposób niewydolnośc i słabosc polskiego państwa, i to niestety sto procent prawdy. Te zdjecia to tylko potwierdzają, donald mówił ze on nie może za to ze spadł deszcz, ale on i poprzednie rzady miały wpływ na infrastrukturę kraju ale już dawno mało kogo to obchodzi , nie mamy dróg to kto by sie rzekami przejmował, lepiej sie kłocić z nawiedzonym kaczorem i robić widowisko dla zabicia czasu. Za znienawidzonej komuny barki i koparki były częstym widokiem na rzece, państwo morze kierowane zła ideologią ale za to było sprawne i mocne, w każdym razie mocniejsze niż to które mamy teraz. Aż strach sie bac co jeszcze może się u nas wydarzyć

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx5 
  • cykada_gość

    22.01.2011, 15:53

    czesiu - tęsknota za komuną

    Ten nieudolny,tamten nawiedzony a ty kto? Tylko porafisz osoby osądzać i oczerniać drugich. Za to komuna ci się śni jakbyś miał amnezję albo brak wiedzy. To przypomnij sobie i przyjrzyj się, bo dzisiaj ta opcja libertyńska i nowobogacka na stołkach w kraju - założona zreszą przez byłych ubowców - od komuy w niczym nie odbiega.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx3 

    czesiu_gość

    22.01.2011, 17:18

    weź sie ogarnij

    w którym miejscu napisałem, ze tęsknie za komuną ? Stwierdziłem nawet że kierowane było zła ideologią,ale nie jestem nawiedzonym ignorantem który ma klapki na oczach i nie dostrzega pewnych rzeczy. A to że nasze państwo mocno niedomaga w wielu sprawach jest tak oczywiste że trzeba mieć cos z główką żeby chodzic i sie podniecać jak to mamy teraz super, staram sie mieć podejście obiektywne. Poczytaj o tamtych czasach nie tylko w aspekcie politycznych dyrdymałów, które nowa władza wciskała nam przez dwadzieścia lat. Pomyśl nad fenomenem solidarności i nad równie fenomenalnym upadkiem tego ruchu społecznego. To normalne ze ci co obejmują władze niwelują znaczenie poprzedniej, u nas popadnieto w skrajność i zniszszono nie tylko te złe rzeczy które zostały po tamtym ustroju ale rozpieprzono też to co było dobre, kolesiostwo było zawsze ubecja rządziła ale miała jakis kaganiec na sobie poźniej tak naprawde go zdjeto i była wolna amerykanka. Przeczytaj ksiażke Donalda "Solidarność i duma" to złapie Cię niezłe zdziwko co tam napisał i ze nijak nie pokrywa sie z tym co teraz robi albo nie robi. To nie woła przeze mnie tęsknota takie sa przykre fakty, chciałbym zeby było inaczej ale jest jak jest . Pozdro i nie komentuj już mnie, bo szkoda czasu

    Cytuj
    IP: 83.11.xx2.xx2 

    mieczyslaw

    22.01.2011, 20:18

    Czesiu i Ty "drugi" ;)

    problem jest dużo głębszy, niż Wisła na powyższych zdjęciach. Problemem mianowicie są te wszystkie naleciałości pokomunistyczne, np. to że Państwo dbało, Państwo robiło, ale i Państwo karało, gnębiło, tępiło. Pojawiła się "dwoistość" Państwa w mentalności Polaków i trwa do dzisiaj, co objawia się w tym, że spora część społeczeństwa nie identyfikuje się z "Państwem", bo Państwo to twór, który nam szkodzi, zabiera nasze pieniądze za pomocą podatków, itd. A Państwo, to MY - całe społeczeństwo i powinniśmy myśleć o nas, o sobie mówiąc: Polska. Wtedy spory polityczne by wyglądały inaczej, wtedy nie zastanawiano by się czy opłaca się rzekę pogłębiać czy nie, tylko by ją pogłębiono bo zagraża, bo jest niebezpieczna i wtedy wreszcie nie było by potrzeby pisania specjalnych ustaw, robienia konferencji i ogłaszania "programów powrotu nad rzekę", bo gdyby była żeglowna ludzie by sami do niej wrócili, a przede wszystkim nie uciekli. To nasz kraj i sami go tworzymy takim, jakim jest.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zaratustra83

    23.01.2011, 02:26

    do ~ mieczyslaw

    Problem jest nie w tym co robimy ale właśnie w tym że nic nie robimy bo od tego są "ONI" A kto to ci "ONI" tego już nikt nie wie ;-D

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    23.01.2011, 11:32

    zaratustra83

    Dokładnie tak, ONI odpowiadają za wszelkie zło w naszym kraju.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Tczewianin_gość

    22.01.2011, 05:42

    POPIERAM

    Popieram przedmówców. Ale tak jak już ktoś wcześniej napisał możemy sobie tylko postękać. Czasami zastanawiam się po co ta strona istnieje przecież i tak nic nie robią zamiast skorzystać z "SIŁY MEDIÓW" i zacząć działać. MEDIA MAJĄ SIŁĘ WIĘC NIECH SIĘ POŁĄCZĄ I ROBIĄ KOŁO TEJ SPRAWY SZUM. __________ZACZĄĆ UDRAŻNIAĆ WISŁĘ___________ __________ZACZĄĆ UDRAŻNIAĆ WISŁĘ___________ __________ZACZĄĆ UDRAŻNIAĆ WISŁĘ___________ __________ZACZĄĆ UDRAŻNIAĆ WISŁĘ___________ __________ZACZĄĆ UDRAŻNIAĆ WISŁĘ___________ Z TEGO MOGĄ BYĆ SAME KORZYŚCI RZĄD NIE BĘDZIE MUSIAŁ PŁACIĆ ODSZKODOWAŃ, LUDZIE BĘDĄ BEZPIECZNIEJSI NO I BĘDĄ DODATKOWE MIEJSCA PRACY.

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx0 
  • kajot55_gość

    22.01.2011, 08:44

    RZEKA WISLA

    Jesli przez ostatnie kilkanascie lat nic nie robi sie wzledem regulacji rzek/ stopnie wodne ,jazy,sluzy,bagrowanie,poglebianie rzek/to trudno sie dziwic i slusznie to zauwazyl autor artykulu.Tak to w tym kraju wegla i stali i czekamy co bedzie dali-wieczne utyskiwanie ze nie ma pieniedzy -powiedzmy kilka milionow ,a w przypadku powodzi straty kilkaset milionow swiadczy o naszej ekonomii.Polak glupi przed,po,po szkodzie.Na argumenty ze nie ma pieniedzy,planu,projektu znam powiedzenie ze po.....ala sie bieda i placze.Mozna utyskiwac ,lekka reka brac na pozorowane muzeum ze sztabem armii urzedasow bardzo waznych,mniej waznych ale wszystkich bioracych pieniadze ktorych brak jak w przypadku Urzedu pracy ktory ma armie urzedasek ,ale nie maja pracy,to jak z Ministerstwem Sprawiedliwosci -Ministerstwo jest a sprawiedliwosci nie ma.Podejrzewam iz konserwacja i poglebianiem gdyby /powstalo/przedsiebiorstwo to byloby np.z Chojnic taka nasza gospodarka i trudno sie dziwic co mowia o nas za granica o rzadzeniu i zarzadzaniu majac takich urzednikow z ukladu towarzyskiego,kolesiostwo,cwaniakow od zlecen na swoja spolke .Spolka z urzednikami im wychodzi i tak rozkradany kraj zostanie na piachu,zalany woda,a mieszkancy na lodzie ,coz jak zawsze.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • _gość

    22.01.2011, 09:05

    Iks lat temu jeszcze za komuny Szwedzi w zamian za piasek chcieli pogłębiać koryto Wisły . Tylko jakiś mądrala z rządu nie zgodził się na to , i teraz mamy tego efekty .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • ĄĘ_gość

    22.01.2011, 13:03

    Właśnie....

    Iks lat temu za komuny była taka funkcja jak "wałowy" który to regularnie kontrolował stan wałów na swoim odcinku, usuwał zniszczenia dokonane przez bobry itp itd...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx3 

    Lokis_gość

    22.01.2011, 13:44

    Funkcje...

    Za to teraz mamy funkcje syndyków, likwidatorów, prezesów, członków rad nadzorczych i g....no z tego wynika. W likwidowanej tczewskiej stoczni rzecznej jest kilka barek i holowników, w porcie w Przegalinie stare pogłębiarki, rdzewieją różne urządzenia do prac wodnych. Nasi stoczniowcy bez problemu naprawiliby i uruchomili ten sprzęt, ale teraz najważniejszy jest raport MAK-u, marsze z pochodniami itp. Jestem pewien, że po kolejnej powodzi rząd jak zwykle, z troską pochyli się nad powodzianami, minister Grabarczyk obieca "poważnie i stanowczo" zająć się problemem, wojewoda pomorski, jak zwykle, umyje ręce i... byle następna katastrofa na Wiśle zdarzyła się po wyborach... Tak bezradnych elit jak obecne, nie mieliśmy w Polsce od wieków.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • Lokis_gość

    22.01.2011, 10:15

    Co tam bagrowanie Wisły...

    ...grunt, że dowalimy Ruskom smoleńskim kontrraportem. Od wieków o samo - boso ale w ostrogach...

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • al_gość

    22.01.2011, 11:11

    Lepiej płacić za szkody i ludzie niech cierpią że ich zalewa niż systematycznie czyścić wisłę . Jak byłem mały to pamiętam że cały czas barki były i wybierali , teraz nic nie warto robić i mamy jak mamy ,zalewa ,pociagi 3 wagonowe jak śledzie jeżdzimy,most się zawali bo brak kasy ,drogi jak ser , Przykładów można pisać że miejsca zabraknie a ,gdzie ludzie już się nie liczą tylko kasa ?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx8 
  • Casper

    22.01.2011, 12:29

    Możemy sobie tu ponarzekać i nie chodzić na wybory, skoro i tak nie przynosi to żadnego efektu. Niech sami na siebie głosują i sami sobą rządzą, a od innych obywateli wara. Taka sytuacja chyba niektórym jest na rękę, bo przecież można ludziom wciskać kit o globalnym ociepleniu. O końcu świata w 2012, a później w 2020 itd. O tym by ubezpieczali się przed powodziami. A wiadomo, że nic nie jest tak skuteczne jak wywoływanie w ludziach poczucia strachu. Płać podatki to cię nie zaleje, płać ubezpieczenie to się tobą zaopiekujemy, nie grzesz to pójdziesz do nieba, bo jak nie to... No i tak to leci. Ale może w końcu ludzie się zbuntują.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    22.01.2011, 20:32

    Casper,

    Właśnie przez takie myślenie są problemy w Polsce: nie ma My i Oni - WSZYSCY tworzymy ten kraj i wszyscy za niego odpowiadamy. Ci wspomniani przez Ciebie "Oni" też są obywatelami tego kraju. Państwo to My, wszyscy. Pora to zrozumieć i zapomnieć o tym sztucznym podziale. I nie namawiam do tego byśmy zaczęli lubić polityków, ale zaczęli być świadomym społeczeństwem, bo to właśnie My mamy wpływ na to, kogo wybierzemy na Naszych reprezentantów i to My powinniśmy rozliczyć ich z efektów Ich pracy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Casper

    22.01.2011, 21:02

    No właśnie a kto tworzy te podziały Mieczysławie? Bo chyba nie sądzisz, że zwykli ludzie tacy jak ja i to w dodatku przez komentarz w internecie? Takie wezwanie skieruj do polityków, bo to oni traktują innych ludzi jak zwykłe bydło. A poza tym gdyby wybory miały coś zmienić, byłyby zakazane.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gość_gość

    23.01.2011, 01:42

    Bzdury

    Państwo ma dać! Zawsze dawało i było dobrze. Tylko teraz liberałowie z szatanem na czele nie chcą nam dawać, bo sa źli. Państwo musi dać, bo jak nie to będą strajki i rząd nas popamięta. A ty bezpieczniaku jeden z drugim nie mąćcie ludziom w głowach, że sami mamy robić. Nie my tylko oni, rząd!!!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 

    zaratustra83

    23.01.2011, 02:30

    rozliczenia

    Właśnie. W świadomości polaków brak odpowiedzialności za to jak jest. Do wyborów nie chodzimy bo wtedy byli byśmy współwinni tych zaniedbań. Lepiej narzekać na innych niż samemu brać odpowiedzialność za to co się wokół nas dzieje. A choćby w wyborach możemy rozliczać nasze władze za to co robią i za to czego nie robią.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    23.01.2011, 02:46

    Casper,

    drogi "duszku" ;) - oczywiście, że nie Ciebie podejrzewam o tworzenie podziałów społecznych w Polsce. Masz rację, to wina polityków. Ale jak wspomniałem wcześniej (a może i nie?) to ich sposób i najprostsza metoda na budowanie kapitału politycznego, tj. przetrwanie na rynku. A dopóki metoda ta jest skuteczna, bo jak powiedział kiedyś p. Kurski: "ciemny lud i tak to kupi" - okazuje się, że "ten lud", a przynajmniej spora jego część, wciąż to kupuje. Gdyby tak nie było - sytuacja wyglądałaby inaczej. A co do zakazania wyborów - to się nie wydarzy, bo właśnie wtedy nastąpi to, o czym pisałeś - ludzie wyjdą na ulice.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Casper

    23.01.2011, 11:33

    Do Gościa, który pisze bzdury i zaratustra83. Państwo ma dać? A skąd państwo ma brać? Ściąga z nas. Chyba nie widzisz, że żeby coś było zrobione muszą nam to zabrać np. przez podwyższony VAT. Niedługo tak się będzie Tobą państwo opiekować, że w ogóle nie dadzą Ci wypłaty. Dostaniesz 1 posiłek dziennie i pogłębią Wisłę. Takiej chciałbyś opieki? A poza tym to nie są liberałowie tylko pseudoliberałowie. I chyba sam nie wierzysz w to co mówisz, że ludzie w Polsce wyjdą na ulice, że będą strajki. Nie u nas. Społeczeństwo jest tak skłócone, że nie staną ramię w ramię. Po drugie każdy się boi o swoją posadę w pracy i nie wszystkim przeszkadza obecna sytuacja w kraju. A co do wyborów to po co mam iść zagłosować na partię X, skoro ktoś z partii Y przekupi 3 bezrobotnych? Nie widzicie, że to i tak jest wszystko ustawiane? Szkoda, że piszecie tu o wielkich strajkach, o tym że rząd by nas popamiętał, a nawet nie potrafimy w swoim mieście wziąć za 4 litery samorządowców by zadbali o koryto rzeki, wały czy most. Z czym do ludzi?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gość_gość

    23.01.2011, 12:05

    Mhm

    Wygooglaj sobie mały sarkazm...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • sds_gość

    22.01.2011, 13:36

    porażka

    A do budowy autostrad brakuje kruszywa... to woła o pomste do nieba ! Na tym piachu mozna zarobić milioardy do tego transport rzeczny by się ozywił... ale nasz rząd ...

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx2.xx8 
  • gosc_gość

    23.01.2011, 00:20

    Nie oszukujmy sie ludzi jednak za komunt vtlo lepiej owszem byly tez powodzie ale nie takie co taraz sa i rzad kraj itd. byly bzawsze pienidze na to kiedys na wisle plywaly barki i poglebiacze wisl a teraz od 90lat nic nie bylo robione naisle czy innych zekach,kanalach itd. a za KOMUNY zwanej bylo wszystko robione waly koszone i naprawiane i rowy poglebiane a teraz na nic nie ma kasy za komuny i erka bylo i bylo widac i tez pozyczyl a teraz mamy wiekszy dlug i nic nie widac i sa jeszcze ludzie biedniejsi

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx9 
  • Casper

    23.01.2011, 11:38

    Widać za komuny do ortografii niezbyt się przykładali. Bo może i wtedy o "zeki" dbali, a dzisiejsi komuniści rzeki mają gdzieś. A jak niektórym tęskno za jeszcze większą komuną niż ta która jest u nas, to niech wyjadą na Białoruś. Tam milicja rozwiąże wasze wszystkie problemy przy pomocy pałki i aresztu.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • kominiarz56

    23.01.2011, 11:34

    powodzie

    To są skutki zamykania zakładów takich jak PBW...itp..a to się mści. Szkoda tylko że tyle ludzi musi natym CIERPIEĆ..Jeszcze troche poczekamy jak wyjdą skutki pozamykania szkół ZAWODOWYCH.....NIEMA słów nato wszysko..Bałagan..Bałagan..i jeszcze raz BAŁAGAN...Może doczekamy się jeszcze czasów kiedy barki będą pływać po wiśle jak tramwaje jeżdżą w WARSZAWIE....

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • xxx_gość

    23.01.2011, 19:05

    Prędzej doczekasz się kilku pomników dla tych co wywalczyli ten bajzel i świecie w to wierzą jakimi to są bo(ch)aterami

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • edzio klapa_69_gość

    23.01.2011, 13:57

    zal

    Nasi samorządowcy zawsze powiadają,że nigdy nie mają funduszy na zrobienie jakiegoś pożytku.Wolą lepiej za te pieniądze kupić sobie lepszego Mercedesa,niż zrobić coś dla całego społeczeństwa.............

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx3.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.