No i stało się. Wiadukt zamknięty!

No i stało się. Wiadukt zamknięty!

zobacz galerię zdjęć: 1
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
No i stało się to, co ostatnimi czasy spędzało nam sen z oczu: wiadukt na Wojska Polskiego został zamknięty. Zdarto już pierwsze płyty chodnikowe, a mnie od razu nasuwa kilka refleksji:

1. jeżeli planuje się trzynastomiesięczny objazd, to dlaczego nie zostały przygotowane drogi, którymi prowadzi objazd. Myślę konkretnie o króciutkim odcinku pomiędzy wiaduktem 800 lecia, a nowowyremontowanym wiaduktem. Pozostawiono tam kostkę w fatalnym stanie. Jest rzeczą oczywistą, że przez 13 miesięcy nie będzie jakiejkolwiek możliwości remontu dróg którymi poprowadzono objazd.

2. Zmieniono pierwszeństwo przejazdu ul. Lecha - ul. W. Polskiego, jednak, jadąc z Lecha wypatrywałem znaku "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na ul. W. Polskiego lecz go nie zauważyłem (może jest, ale z boku go nie widziałem), natomiast na pewno nie ma żółtych linii na tym skrzyżowaniu, jechałem więc przez linię ciągłą i przez wysepkę. Jak Polak może mieć szacunek do znaków drogowych?

3. Nie jestem pewien, ale chyba nie zmieniono pracy sygnalizatorów świetlnych (skrzyżowanie W. Polskiego - Sobieskiego, Sobieskiego - Gdańska), a tymczasem zmieniło się natężenie ruchu i kierunek "głównego strumienia ruchu".


Prawdopodobnie w "praniu" wyjdzie jeszcze niejedno, ale to są wrażenia z dnia dzisiejszego.

Pozdrawiam

ka

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (27)
dodaj komentarz

  • ona__gość

    04.09.2010, 13:28

    kiedys musieli zabrać sie za ten most, no i super ze bedzie nowy :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • Jasiek_gość

    04.09.2010, 13:31

    I stało się?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • Tczew WIĘCEJ NIŻ MIASTO

    04.09.2010, 15:36

    nic się nie stało. dobrze że się wzięli za niego.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    06.09.2010, 11:44

    Tczew WIĘCEJ NIŻ MIASTO

    Tak, zdecydowanie: Tczew to wieczny kompleks na punkcie Gdańska, korki, brak zrozumienia dla rowerzystów, dziurawe drogi, brak dróg rowerowych, starostwo które na nic nie ma pieniędzy i spora rzesza ludzi, którym to kompletnie nie przeszkadza, a brakuje kolejnych galerii.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • janusz_gość

    04.09.2010, 21:50

    !!!

    Ale to już było, no ... i wróci jeszcze ...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • leszek ,lesiu6192 ,hobbit_gość

    04.09.2010, 22:26

    wolna amerykanka w tczewie

    Jezdze codziennie po tczewie i niewyobrazam sobie 13 miesiecy zakorkowanego tczewa. Jestem ciekawy jak sobie poradza wladze naszego kochanego miasta 1 listopada. Zla sygnalizacja . Zle oznakowanie , kilku uzdolnionych policjantow na skzyrzowaniach ,paru opuznionych kierowcow i polski sajgon gotowy ...... ( nie obrarzajac naszej wspanialej sajgonki z mickiewicza)......bedzie sie dzialo...strach sie bac. Pozdrawiam wytrwalych kierowcow ....

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx9.xx1 
  • :(((_gość

    06.09.2010, 09:28

    sajgonkę zamknęli

    Ostatnio mi pan powiedział, że zamknięte już, bo bankructwo. A to było najlepsze jedzenie w tczewie! (Ta "orientalna" knajpa na starym mieście to szkoda gadać) Zawsze dowozili gorące, ceny bardzo przystępne, tylko pewnie ludzie się bali, bo prawdziwi wietnamczycy tam siedzą

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx9 
  • JA_gość

    05.09.2010, 00:43

    ten most to lipa nie pasuje do SM powinien być w starym klimacie wieżyczki albo coś takiego a nie liny

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx7 
  • gość_gość

    05.09.2010, 10:54

    most??

    W ciągu ulicy Wojska Polskiego nie znajduję się żaden most. Jest to wiadukt. A różnica między mostem, a wiaduktem jest duża.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx9 
  • szymel_91_gość

    05.09.2010, 09:59

    wiadukt

    Idobrze że tak się stało wkoncu będzie romalny most dzikuję wam drodzy

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx6.xx5 
  • Rogi

    05.09.2010, 11:16

    wiadukt

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Szymon_gość

    05.09.2010, 17:48

    Przejazd

    Tak, a wieczorem samochody jezdzą przez chodnik, wczoraj tj. 4.09 szedłem w strone basenu, ide i widze przed sobą oswietloną droge, odwracam się a tam pani w VW POLO :) jeszcze na mnie trąbiła.. Chciałem jej zwrócić uwage, ale co zrobi ? Zawróci ? gorzej gdyby przechodziły małe dzieci, nie zawsze uda im się tak ustawić zeby pani mogła przejechać, ja sam musiałem ' wciągnąć brzuch '. Pozdrawiam :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • mieczyslaw

    06.09.2010, 09:42

    Ona, Jasiek, Tczew WIĘCEJ NIŻ MIASTO

    Czy Wam naprawdę lipcowe słońce zaszkodziło? Jak możesz pisać "nic się nie stało"? Ludzie, co z Wami? Ewidentnie spaprana sprawa organizacji objazdów, tak na dobrą sprawę policja może karać kierowców za łamanie przepisów ruchu drogowego - a Wy piszecie, że jest ok? Tak, dobrze że w końcu zabrali się za ten wiadukt, ale na litość boską, jeszcze na dobre nie zaczęli, a już takie wpadki? Oni mają nas-ludzi tu żyjących w Tczewie za nic, a Wy ich partactwo jeszcze usprawiedliwiacie? ka - słuszne uwagi.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ka_gość

    06.09.2010, 10:10

    Mieciu - zawsze w Ciebie wierzyłem

    Zamieściłem ten tekst w sobotę. Pojawiające się komentarze były dla mnie zimnym prysznicem. Wypowiedzi świadczyły o całkowitym niezrozumieniu przekazu. Czekałem na jakiś głos rozsądku i oczywiście pokazał się niezawodny Mieciu. Dziękuję i pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    mieczyslaw

    06.09.2010, 11:06

    "Intelektualna" miazga.

    Podobne komentarze są pod artykułem nt zamkniętego wiaduktu w aktualnościach. Nie rozumiem skąd w ludziach tyle zrozumienia dla partactwa, ciągłe usprawiedliwianie i ogólna wdzięczność, za coś co powinno być normalnością, a nie łaską ze strony władz, osób i instytucji odpowiedzialnych. Mamy prawo wymagać, a w tym mieście panuje zaściankowa wdzięczność! Politycy o lepszych wyborcach marzyć nie mogą: kupią każdą obietnicę, usprawiedliwią każde nieróbstwo i partactwo, a do tego nie wymagają żadnego wysiłku, tłumaczeń i zaangażowania, bo nawet jeśli pojawi się głos krytyki i rozsądku, to tłum go wyciszy. Ka - przykry jest dla mnie stopień ignorancji wśród piszących tu. Cieszy, że są ludzie trzeźwo myślący, jak m.in. Ty.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    06.09.2010, 11:13

    Jeszcze jedna myśl,

    A swoją drogą, wezmę rower, pojadę w miejsce gdzie oznaczenia drogowe są niedostosowane do panujących obecnie warunków i zacznę dzwonić na policję i straż miejską, że kierowcy nagminnie łamią przepisy ruchu drogowego - może dopiero jak kilka osób, które zostaną ukarane przez brak kompetencji w starostwie, na własnej skórze doświadczy poziomu absurdu jaki w Tczewie panuje, dopiero zaczną krytyczniej patrzeć na otaczająca nas rzeczywistość. Nie namawiam Was do krytykowania wszystkiego i wszystkich, ale do racjonalnej i wyważonej oceny tego co się dookoła nas dzieje. Bo nie może być tak, że ci którzy stanowią prawo i wymagają od nas szacunku do niego, sami stwarzają sytuacje, w których możemy pokazać kompletny brak szacunku wobec niego. Nie może być tak, że zamyka się drogę i udostępnia alternatywną, wyznaczając objazd, nie dbając o jej stan wcześniej. Może to niektórym nie przeszkadza, ale dla mnie "jakoś to będzie" to za mało. Żałuję tylko, że nie mogę odciąć tak nieudolnej ekipy od finansowania z moich podatków. Na całe szczęście, mogę wyrazić swój głos niezadowolenia i nie pójdę za to siedzieć, co miało by miejsce jeszcze 21 lat temu.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ka_gość

    06.09.2010, 14:44

    Masz rację

    Też już pisałem, że pogratulować takich wyborców. Jeszcze jeden kwiatek: Rano do pracy wymyśliłem sobie trasę: krajowa jedynka, Głowackiego itd. Wyobraź sobie, że nie zmieniono również trybu pracy świateł na powyższym skrzyżowaniu. Ta trasa jest praktycznie jednym z dwóch możliwych objazdów, a nie udrożniono ruchu przy zjeździe z jedynki. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    mieczyslaw

    06.09.2010, 15:47

    ka - historia się powtarza.

    Tak samo było z wiaduktem na 1maja. A wiele nie trzeba byśmy trochę mniej dotkliwie odczuli te wszystkie korki - tak jak pisałeś: zmiana organizacji, wyrzucenie błędnego oznakowania, połatanie dziur przed zamknięciem wiaduktu, odpowiednio zmienione cykle sygnalizacji na skrzyżowaniach gdzie zostanie pokierowany ruch, a do tego - co nie wymaga dużych nakładów, a w wielu miejscach pomogło by ułatwić życie - wymalowanie lub dobudowanie pasów do skrętu w lewo i w prawo, zielone strzałki. Niestety w tym mieście się w ten sposób nie myśli. Bo jak powiedział swego czasu poseł Jacek Kurski: "ciemny lud i tak to kupi" - i chyba miał rację, niestety.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ka_gość

    07.09.2010, 08:33

    niechlujstwo

    Właśnie o to chodzi - to wszystko, o czym piszemy pie wymaga zadnych większych nakładów. Jest to tylko rodzaj jakiegoś niechlujstwa, braku wyobraźni, bo nie wierzę, że ktoś chce specjalnie utrudnić nam zycie. Jednak wniosek jest smutny. Jeżeli jest tak jak piszę, to osoby odpowiedzialne za remont absolutnie nie nadają się na zajmowane stanowiska. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    mieczyslaw

    07.09.2010, 09:16

    do ka.

    Niestety jest tak jak piszesz. Mam nadzieję, że do kogoś trafią te słowa i zabierze się do pracy - w tydzień, pracując tylko nocą, głównie za pomocą białej farby, kilku znaków, usunięcia kilkunastu zbędnych lub źle postawionych, po zmianie kilku skrzyżowań - dobudowanie prawoskrętu, itp. można naprawdę poprawić kierującym w Tczewie życie. A do tego w wielu miejscach po prostu wymalować ścieżki rowerowe w ciągu dróg. Nic prostszego. A co robi "pani oficer rowerowy"? Zapadła latem w sen zimowy, czy przepadła? Odkąd ten etat się pojawił w tczewskim magistracie, nic absolutnie nie drgnęło w temacie rowerów, a wręcz przeciwnie, umiera. A nasze pieniądze z podatków na "ekstra" etat płyną. Poczytajcie sobie jak Gdańsk radzi sobie z drogami dla rowerów - na tej płaszczyźnie akurat warto brać z nich przykład: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Unia-daje-48-mln-zl-na-trojmiejskie-sciezki-rowerowe-n 41555.html

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • tczewiak_gość

    06.09.2010, 15:00

    Światła, ale nie dla przechodniów?

    Chciałbym też zwrócić uwagę na nowe światła postawione zaraz przy wiadukcie 800-lecia z drogą 1 Maja, przecież to jakaś kpina, nie ma sygnalizatora na 1 Maja dla przechodniów! Zapomnieli? Człowiek stoi i nie wie co robić. Nic tylko pogratulować Starostwu i naczelnikowi wydziału komunikacji... Panu Zbigniewowi U. jak by ktoś nie kojarzył...

    Odpowiedz
    IP: 208.53.xx2.xx4 
  • _gość

    06.09.2010, 16:38

    dobra intenacja i złe wykonanie

    Ogólnie pomysł dobry tyle,że nie tak to miało wyglądać.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx7 

    marciradnik_gość

    06.09.2010, 19:04

    wyżyny ludzkiej pomysłowości

    jeśli się nie mylę i chodzi o przejście udające "leżącego policjanta" to niestety świateł dla pieszych nie ma w tym miejscu SPECJALNIE ponieważ białe pasy na asfalcie zostały bardzo szykownie ZAMALOWANE czarną farbą; a znaki informacyjne o przejściu dla pieszych odwrócone pod kątem 90 stopni tak, żeby kierowcy ich nie widzieli! Przyznajcie sami, że ta wersja jest znacznie bardziej pomysłowa niż po prostu nie zrobienie sygnalizacji dla pieszych. Ktoś (obdarzony niezwykłym darem przewidywania) stwierdził, że NIKT NIE BĘDZIE PAMIĘTAŁ o tym, że tam jest przejście, NIKT NIE BĘDZIE WIDZIAŁ zamalowanych pasów i NIKT NIE BĘDZIE CHCIAŁ TAMTĘDY PRZEJŚĆ idąc chociażby ze Starego Miasta w kierunku dworca. Nie wspomnę już o znaku nakazu skrętu w prawo przy zjeździe z wiaduktu 800 lecia w kierunku ST, całkowicie zasłaniającym ten jakże cudowny sygnalizator z zieloną strzałką i skrupulatnie obliczonym i dostosowanym czasie świecenia.... ehhh niezła powieść by z tego wyszła

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • Zwykły_gość

    07.09.2010, 14:21

    Problem

    Mieszkam na ul. Wojska Polskiego i muszę powiedzieć, że wcale nie jest tak źle. Nie mówię tylko o tym co widzę bo gnam tym objazdem kilkanaście razy dziennie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx7 
  • gosc_gość

    07.09.2010, 18:49

    most

    To fajnie ze bedzie nowy most bo juz byl na niego czas zysko jest ok tylko dla czego nie poprawiono koski brukowej na rodze zjezdzaja z mostu 800lecia na ulicy wester platte miedzy nowo wyremontowanym mostem a mostem 800lecia ten odcinek to kicha ale ogulnie muwiac w tczewie si drogi pogorszyly nie lataja dziur kanaliza i studzienki pozapdane itd. na ulicach miasta tczew.Chcial bym jeszcze podkreslic co za chore rozwizanie jest jady autobusow ten co takie rowiazanie wymyslil byl kompletnie nie madry przeciesz kiedys tesz byl tenost zamkniety i aubusy smigaly z dworca na czyzykowo a teraz zeby z suostrzyk dohechac na czyzykowo jade dwoma autobusami i na dodtek kasuje dwa bilety co za chory system vrloji chora firma.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • mieczyslaw

    08.09.2010, 10:15

    most ~ gosc_gość

    Masakra, błędy, literówki, kompletny brak interpunkcji - czy ktoś jest to w stanie rozszyfrować?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • robson_gość

    08.09.2010, 12:49

    albo mi się wydaje, albo wypowadają się tutaj w większości kierowcy. a co z pasażerami autobusów? zawsze tak było, że jak się władze miasta razem z Veolią za coś biorą, to nigdy to nie wychodzi na dobre ludziom. karta miejska ma już ponad rok, a jeszcze nidgy nie usłyszałem pochlebnych opinii. skoro władze mista chciały wiedziec ile osób eździ autobusamii na jakich trasach, to chyba już po tylu miesiacach się dowiedziały i można by wrócic do starych dobrych papierowych biletów miesiecznych. niby w przyszłości płacic będzie można tą kartą również za coś innego niż tylko przejazdy autobusem. oki, więc niech zostanie, ale jako dodatek, a nie przymus. a teraz ten, pożal się Boże, przystanek na dworcu. wiedziano, ze podczas przebudowy przystanków końcowych przy PKP, wszystko zostanie rpzeniosione pod PKS i niczego z tym nie zrobiono. marne wiaty, które chyba stoją od czasu PRL-u. jest tam też za mało miejsca na wszystkie autobusy, wiec po co wszystkie mają tam jechac? czy nie mozna by zrobic trasy autobusu, który zjeżdżając z wiaduktu 800-lecia, czegoś tam, zamiasta pchac się na zapchany PKS, to skręciłby w Sobieskiego, dalej Wojska Polskiego i na Suchostrzygi? wtedy przynajmniej ktoś jadąc do i z centrum, nie musiałby jechac przez wiadukty, tylko przejśc się kładką przez WP i rozładowało by to chociaż trochę i tak zapchany PKS

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.