Rowerzyści kontra kierowcy

Rowerzysta (fot. tcz.pl)
Rowerzyści kontra kierowcy
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Na ulicach widać coraz więcej rowerzystów. Niektórzy jeżdżą z przyjemności inni dla oszczędności. I ja wykorzystuję okazję do poruszania się na dwóch kółkach. Ponieważ w Tczewie praktycznie nie ma ścieżek rowerowych, a jazda po chodniku grozi 50 zł mandatem (200 zł za przejechanie po przejściu dla pieszych) konieczne jest poruszanie się po jezdni. I tu zaczyna się kłopot, bo rowerzysta to dla większości kierowców kłopot. Oczywiście amatorzy jazdy na dwóch kółkach w wielu wypadkach są sprawcami niebezpiecznych sytuacji. Z drugiej strony kierowcy powinni mieć świadomość "bezbronności" pozostałych uczestników ruchu i wykazywać się szczególną ostrożnością. Kierowcy czterech kółek zdradzają też brak świadomości praw rowerzystów którzy są przecież pełnoprawnymi użytkownikami jezdni.

Dzisiaj miałem "ciekawą" przygodę z kierowcą autobusu. Dojeżdżając do skrzyżowania z zamiarem skrętu w lewo, zbliżyłem się do osi jezdni. Zdenerwowało to kierowcę autobusu który zajechał mi drogę, po czym wykrzyczał, że "moje miejsce jest za nim". Kierowca opuścił skrzyżowanie uparcie stojąc przy swoim zdaniu. Jedna rzecz to przepisy, a druga to uprzejmość na drodze. W krajach skandynawskich i nie tylko kierowcy zatrzymują samochody przed przejściem dla pieszych kiedy tylko widzą że ktoś zamierza z niego skorzystać.

Nie trzeba chyba tłumaczyć jakie znaczenie ma to dla poczucia bezpieczeństwa pieszych. Na naszym podwórku potrzeba jeszcze trochę czasu by to zrozumieć. Pozdrowienia dla Pana kierowcy autobusu ;)

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (40)
dodaj komentarz

  • _gość

    21.06.2013, 14:46

    cham jak go matka wychowała miał by na mnie trafić

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx6.xx0 
  • gość_gość

    21.06.2013, 16:40

    gość

    Na A Krajowej jest ścieżka rowerowa i co? i nic Buraki jeżdżą ulicą tamując cały ruch druga sprawa pewnie jechałeś z tyłu wjechałeś przed autobus i stanąłeś jako pierwszy ? ruchu rowerowego w Tczewie nie ma

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx4 
  • gosc_gość

    21.06.2013, 16:55

    scieżki rowerowe

    Proponuję zrobić pikietkę przed UM, najlepiej objazd rowerami na rondzie w godzinach 14-15 żeby pokazać, że nas olewają, plany są,a nie widać nic więcej, lepiej wydać kilka milionów zł na odbudowę jakieś starej kamienicy niż połączyć dzielnice ścieżkami rowerowymi. Komu pasuje poniedziałek? Zbiórka na Kanonce ok 13.45. Kto jest chętny?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xxx 
  • Mentos_gość

    23.06.2013, 11:48

    jasne...

    I po co Ci scieżka taka jak na moscie? Wszyscy debile jezdzam tam waska czescia mostu i jeszcze potrafia dzwonic i wyzywac na pieszych. Jak sie trafi inny to jedzie pasem drogowym i wszystko zwalnia i jedzie za nim bo jest tak wasko ze nie da sie go minac w normalnym ruchu... A WASKO JEST DLATEGO ZE PO DRUGIEJ STRONIE JEST WASZA SCIEZKA ROWEROWA ! UZYWASZ JEJ?

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx5 

    Andy_gość

    24.06.2013, 07:39

    Jak mi Mentos pokażesz ścieżkę rowerową na wiadukcie na Wojska Polskiego, to Ci kupie tyle alkoholu ile będziesz w stanie wypić przez tydzień :) ... kawałek chodnika wydzielony innym kolorem, nie czyni ścieżki rowerowej :)

    Cytuj
    IP: 153.19.xx5.xx2 

    gość_gość

    25.06.2013, 09:49

    szkoda

    szkoda, że nikt nie przyjechał na zbiórkę, widać, że dalej będzie trzeba jeździć po chodnikach!

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • unliikely

    21.06.2013, 17:10

    Przejechanie na pasach-5 dyszek, zaś jazda po chodniku (gdzie nie ma ścieżek rowerowych), jest dozwolona, jeżeli nie stwarzamy zagrożenia dla pieszych, i to oni mają pierwszeństwo :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ---_gość

    22.06.2013, 02:49

    Niestety jeżeli ruch na jezdni nie przekracza 50km/h (a w Tczewie nie przekracza) to masz zakichany obowiazek jechac jezdnią... Sorry...

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx1 
  • _gość

    21.06.2013, 17:26

    A na Armii Krajowej jest ścieżka rowerowa, jednak rowerzyści wolą jeździć po chodniku lub jezdni.

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx2.xx1 
  • beznicka_gość

    22.06.2013, 11:24

    no na AK jest ścieżka

    tylko szkoda że jakieś cepy odebrały tak złe wykonanie, na połączeniach z ulicami wyjazdowymi krawężniki są wyższe niż te na chodnikach dla pieszych, i jak tu się dziwić, że dla wielu lepiej jechać chodnikiem po drugiej stronie ulicy, albo samą ulicą. Nikt nie lubi łapać kapcia, albo słuchać dźwięku felg dzwoniących na "ścieżce rowerowej"

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx3 
  • Piłsudczyk_gość

    21.06.2013, 19:23

    Ta Anglia...

    Po Londynie jezdzisz na środku jezdni i bez stresu że jakieś auto cię po chamsku wyprzedzi i to w środku nocy przy tłumu aut dużej mocy mimo że nie lubię Angolów za ich cwaniactwo na mapie historycznych sporów

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx2.xx4 
  • _gość

    21.06.2013, 19:39

    Jak widzę rowerzystę albo "kierowcę" piździka jadącego środkiem pasa, to mam nieodpartą ochotę otworzyć drzwi samochodu przy wyprzedzaniu - tylko szkoda lakieru. W Polsce obowiązują przepisy trzymania się prawej strony jezdni a nie jazdy po całej szerokości pasa. Dopóki 2-kołowcy tego nie zrozumieją to raczej niech nie liczą na przychylność kierowców. Taka jest prawda!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • Gość_gość

    21.06.2013, 23:32

    Rowerzyści będa się trzymać prawej strony pod warunkiem, że nie będzie dziur w jezdni!!!!!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xxx 

    cwany_gość

    22.06.2013, 02:12

    Drzwi jedynie otwórz by przytrzasnąć sobie rękę w ramach samo-ukarania z powodu braku wiedzy: "Nowy przepis (art. 16 ust. 7) mówi, że na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed nim kierujący rowerem, motorowerem lub motocyklem może poruszać się środkiem pasa ruchu, jeśli pas ten umożliwia opuszczenie skrzyżowania w więcej niż jednym kierunku, z zastrzeżeniem art. 33 ust. 1. Wprowadzenie takiej zmiany w przepisach ma na celu uniemożliwienie wyprzedzania rowerzysty w obrębie jednego pasa ruchu, „spychanie” go na inny pas czy zajeżdżanie mu drogi na skrzyżowaniu. Zmiana ta jest wyjątkiem od reguły, jaką jest ruch prawostronny. Należy jednak pamiętać, że jeśli na drodze, którą porusza się rowerzysta lub zamierza skręcić, znajduje się droga dla rowerów lub pas ruchu dla rowerów to jest on obowiązany z nich korzystać (o tym właśnie mówi art. 33 ust.1). Jeśli jesteś rowerzystą, pamiętaj: poruszając się środkiem pasa ruchu, jesteś lepiej widoczny, a do tego uniemożliwiasz innym pojazdom wykonanie niebezpiecznego manewru. Po opuszczeniu skrzyżowania, trzymaj się znów jak najbliżej prawej krawędzi jezdni. Uwaga dla kierujących: trąbienie na rowerzystów z tego powodu, że jadą środkiem pasa ruchu jest zabronione. Kierowcy nie powinni się denerwować – rowerzysta po opuszczeniu skrzyżowania wróci na przeznaczoną dla niego część drogi." - cytat z http://www.jezdzezglowa.pl/

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xx5 

    ,_gość

    22.06.2013, 03:01

    matka cię młotkiem uspokajała?

    matka cię młotkiem uspokajała? piszesz jak powalony, nie jesteś władcą wszystkich dróg-jeśli tego nie rozumiesz to zapieprzaj z buta chamie

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx3 
  • _gość

    21.06.2013, 19:48

    Tczew - miasto rowerowe bez ścieżek rowerowych! Genius!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx7 
  • stary tczewiak_gość

    21.06.2013, 19:55

    rowerzyści

    mnie rowerzyści nie przeszkadzają tylko niech myślą na drodze- przed skrzyżowaniem gościu się pcha prawą stroną i jak go zobaczyć kiedy skręcam w prawo ustaw się za pojazdem, jazda na rondzie tu też cyrki nie tylko ze strony rowerzystów bo jest trochę wolniejszy od samochodu ale tych panów motorowerzystów którzy pchają się prawą stroną a nie za pojazdem i wypadek tuż tuż

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • Rowerzysta_gość

    21.06.2013, 20:26

    Ja olewam przepis nie jeżdżenia po chodnikach. Trudno, dostanę mandat. Dopóki w Tczewie nie będzie sensownego systemu dróg rowerowych to jeśli będę uważał, że dany odcinek drogi jest niebezpieczny to wybiorę chodnik. Dojeżdżam codziennie do pracy rowerem z dworca na stare miasto i wkurza mnie to, że np. na takim wojska polskiego gdzie jest cholernie duży chodnik (notabene ostatnio remontowany - częściowo oczywiście) i nie ma tam choćby wydzielonego pasa dla rowerów na zasadzie wymalowania białej linii. Po cholerę pieszym 5 metrowy chodnik??? Najgorsze jest to, że dwie ulice w Tczewie, które w mojej ocenie najbardziej potrzebują ścieżki rowerowej (tj. wojska polskiego i 30-go stycznia) są drogami powiatowymi, a w starostwie nie ma klimatu dla robienia ścieżek rowerowych. To jest jakaś paranoja, że mieszkamy w 60 tyś mieście, 4 mieście pod względem wielkości w województwie i nie mamy sensownego systemu ścieżek rowerowych. Ok, może miasta i powiatu na to nie stać, na kostkę, ale na białą farbę by machnąć na chodniku lub wydzielić pas na ulicy by było rowerzyście i rowerzystce bezpiecznie to już nie można? Im więcej dróg, ścieżek rowerowych tym więcej rowerzystów i rowerzystek a tym samym mniej samochodów i pasażerów w autobusach czyli mniejszy ruch, mniej korków i mniej spalin. Niby takie proste a jednak trudne. Gdyby nasza władza przesiadła się na rowery i sobie trochę pojeździła po Tczewie to by zobaczyła jak to być "Rowerzystą i rowerzystką" w 4 mieście w województwie. Żal po prostu. Wystarczy zobaczyć jak to wygląda w Słupsku czy też w pobliskim Starogardzie. Tam można całe miasto (ciągiem) przejechać po ścieżce. Pozdrawiam, sfrustrowany rowerzysta.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx7.xx8 
  • ,_gość

    22.06.2013, 03:06

    ,

    i widzisz to ma dla urzędasów sens: więcej rowerów=mniej sprzedanych biletów=mniejsza kasa dla nich a większy wydatek (bo meteorowi trzeba płacić)...teraz już wiesz czemu nie ma ścieżek

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx3 
  • on_gość

    21.06.2013, 21:03

    Zgadzam się całkowicie ze w skandynawi tak jest, i co najszmiejsze jak Polacy tu przyjadą to potrafią przestrzegać tutejszych przepisów w Polsce tez już obowiazuje takie samo co do przejścia dla pieszych ja np. przyjezdzajac do kraju z Norwegi musze przez trzy dni uwazac ale to w kraju kierowcom się w pale nie miesci, ostatnio bedac i kozystajac <=przejścia jakiś smieszny debil w bmw - miał na oko 22 lata - zatrzymal się na strym miescie i na mnie z buzka i zadzwoniłem na Policje w Tczewie i co mi powiedzieli? ze nie maja czasu na takie bzdury...Ktos wychowal tych dwudziestolatkow pewnie 40 latkowie.. ale coz dlatego przyjezdzam tam tylko i wyłącznie dla moich rodzicow którzy maja 80 lat, bo niechce mieszkac i pracować w takim kraju bezprawia, Pozdrowienia dla Tczewskiej Policji i dla kierowcy w zielonym BMW, nadmieniam ze miał wzrostu ok 165 cm smieszny kraj

    Odpowiedz
    IP: 213.128.xx9.xx9 
  • ,_gość

    22.06.2013, 03:17

    ,

    zapomniałeś o: ---1)stoję na przejściu bo jadę w ciągu=korku-ale zaraz ruszę a ty na przejściu czekaj bo tak chcę-ty się nie spieszysz ---2)przejeżdżanie pieszych na przejściach dla pieszych-za dużo GTA dzieci-powinno się wam zabrać prawko [dotyczy też motorów] ---3)każdy kierowca uważa się za geniusza jazdy i pana dróg i szos...a g...wno prawda!!! może 5% z was potrafi jeździć przepisowo reszta to potencjalni mordercy!!! [dotyczy też motorów] ---4)zamiast mini-rond powinni zainstalować światła na wszystkich przejściach-jeśli pojedziesz przepisowo to masz dużą szansę na ''zieloną falę'' i nawet się nie zatrzymasz, ruch będzie płynny i wszyscy bezpieczniejsi ---5)piesi zachowujący się jak święte krowy -też jestem pieszym i wiem, że czasem trzeba wymusić zatrzymanie auta przed przejściem-ale latanie w dowolnym miejscu ''bo zdążę/bo musi się zatrzymać/ bo nie chce mi się iść do przejścia'' powinny być takie same mandaty jak dla kierowców [chodzi o przedział cenowy] może wtedy by się nauczyli ---6)gnojku na rowerze: jeśli widzisz matkę z małym dzieckiem na nowym wiadukcie i bezczelnie wrzeszczysz żeby ci zrobić miejsce -chociaż po drugiej stronie jest ścieżka rowerowa- to wiedz, że następnym razem zlecisz z tego roweru [wystarczy mi parasol albo ziemniak i nauczę cię gnojku kultury!!!]

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx3 
  • daro_gość

    21.06.2013, 21:46

    po chodnikach o szer, od 2 m. mozna sie poruszac na rowerze bez kary

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx9 
  • demon_gość

    21.06.2013, 21:56

    roweżyści

    zróbcie prawo jazdy zapłaćcie oc i ubezpieczenie wtedy użytkujcie jezdnie z należytym prawem

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx3 
  • op_gość

    22.06.2013, 09:41

    Mam prawo jazdy i oc

    Wyobraź sobie, że mam prawo jazdy (zdałem za pierwszym razem) i osobiste ubezpieczenie OC. Jeżdżę rowerem dla przyjemności. Za to niektórym kierowcom samochodów powinno się je odebrać (prawo jazdy).

    Cytuj
    IP: 31.175.xx0.xx4 

    kierowca i rowerzystka_gość

    22.06.2013, 19:07

    wybacz place oc, ponieważ jeżdżę samochodem ale ze względu na to, że jest lato to wybrałam rower i nie zamierzam ładować kolejnej kasy bo na pieniądzach nie śpię;/ ale osobiście pochwalam kierowców pełna kultura......ustępują pierwszeństwa... przepuszczą. Jak rowerzyści jeżdżą zgodnie z przepisami to i kierowcy samochodów traktują ich jako pełnoprawnych uczestników ruchu;-) pozdrowienia dla mieszkańców Tczewa;-) (Tych zmotoryzowanych i Tych nie;-))

    Cytuj
    IP: 46.113.xx7.xx3 
  • dzban_gość

    21.06.2013, 23:37

    Rowerzyści obowiązkowo powinni nosić kamizelki odblaskowe - dla ich bezpieczeńswa

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx5 
  • ,_gość

    23.06.2013, 09:25

    kierowcy powinni stosować się do przepisów

    kierowcy powinni stosować się do przepisów - dla ich własnego bezpieczeństwa i przede wszystkim dla bezpieczeństwa innych ludzi - inaczej każdy kierowca jest potencjalnym mordercą

    Cytuj
    IP: 83.11.xx0.xx3 
  • ..........._gość

    22.06.2013, 11:01

    bez komentarza

    A CZY ZOSTANIE PRZYWRÓCONY OBOWIĄZEK POSIADANIA KARTY ROWEROWEJ? JESTEM KIEROWCĄ, MAM ZIELONE ŚWIATEŁKO, SKRZYŻOWANIE, A Z LEWEJ, MAJĄC CZERWONE JEDZIE STARY WIEŚNIAK...DOBRZE, ŻE JECHAŁAM POWOLI I TEN STARY ZATRZYMAŁ ROWER NA ŚRODKU ! SKRZYŻOWANIA. SZKODA, ŻE GO NIE PUKNĘŁAM, JEDNEGO IDIOTY MNIEJ, TUSK BY SIĘ UCIESZYŁ...JAKIS DEBIL MAJSTRUJE PRZY PRZEPISACH, USTALA , CO MU PASUJE....DOM WARIATÓW I ZŁODZIEI TO POLSKA DZICZ...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4 
  • _gość

    22.06.2013, 13:22

    Przepisy przepisami, ale ja nie mam zamiaru z małym dzieckiem jeździć po ulicy, bo mało to wariatów na drodze...sama jak jeżdż, staram się jezdnią, życia i zdrowia dziecka narażać nie mam zamiaru....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xxx 
  • --_gość

    22.06.2013, 17:06

    Dzieko w samochodzie jest zabezpieczone na wypadek wariatów - pasy, odpowiedni fotelik. Jestes w stanie zapewnić takie bezpieczenstwo na rowerze? nie sądze więc może rower nie jest odpowiednim środkiem transportu dla małych dzieci?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx1 

    _gość

    23.06.2013, 11:57

    jeżdżę z dzieckiem w specjalnym foteliku, jest przypięte pasami, ma kask na głowie, mimo to nie mam zamiaru po ulicach jeździć, a dlaczego mam sobie i dziecku odmawiać przyjemności jezdzenia, bo w 60 tyś mieście nie ma dość ścieżek rowerowych...????

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xxx 

    ---_gość

    23.06.2013, 14:18

    Sobie odmawiać przyjemności? Fajny z Ciebie rodzic :D No ale siła rzeczy nie da się zabezpieczyc dziecka tak samo na rowerze jak i w samochodzie. nikt Wam tej przyjemności nie odmawia - po prostu nie musicie jej realizowac na Wojska Polskiego ani dojeżdzie do autostrady - są szosy, drogi osiedlowe, generalnie drogi na których natężenie ruchu jest male :)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx1 

    ---_gość

    23.06.2013, 14:19

    Aaa dobra... w sumie nie jeżdzisz więc zwracam honor - masz racje :)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx1 
  • Kierowca_gość

    22.06.2013, 17:43

    Pozdrawiam wszystkim mądralińskich rowerzystów, którzy mają na tyle odwagi żeby wjeżdżać na skrzyżowanie ulic Wojska Polskiego i Sobieskiego/Grunwaldzka, podczas gdy mają czerwone światło wprost pod koła samochodu który właśnie rusza. Potem się dziwią że są wypadki z rowerami. Mało tego niektórzy są tacy bezczelni że jak się zatrzyma i kulturalnie zwróci uwagę żeby uważał bo wjechał na czerwonym świetle to jeszcze mają wielkie pretensje do całego świata i są niewinni. Sam niestety miałem dwa przypadki, gdyby nie nagłe hamowanie to już taki rowerek byłby na masce samochodu. Ludzie opamiętajcie się, wlatywały tam na czerwonym osobówki nawet autobusy, ale rowery ? Ja się pytam gdzie jest rozsądek tych ludzi

    Odpowiedz
    IP: 31.174.xx5.xx7 
  • Adrian_gość

    22.06.2013, 18:01

    Przy Galerii Kociewskiej...

    Dzisiaj ok. godz. 13.30 pozostawiłem rower przed galerią zabezpieczony. Po 10 minutach po wyjsciu zastałem rower z opuszczonym powietrzem w tylnym kole...hamstwo...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx7 
  • _gość

    22.06.2013, 19:03

    Rowerzyści i piesi to typowi terroryści jezdni . Nie zmienię zdania, oby do jesieni

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • q

    27.06.2013, 12:24

    a kiedy pieszy zamordował kierowcę?

    poczytaj sobie choćby na tcz.pl ilu z was kierowcy jest mordercami???? uważasz pieszych za terrorystów? zastanów się co mówisz-nawet ty musisz ruszyć tyłek żeby dojść do auta=też jesteś pieszym=też terrorystą i zarazą. CO DO WYCHOWANIA I KULTURY KIEROWCÓW: JAK MOŻNA BYĆ TAKIM CHAMEM, ŻEBY SIĘ NIE ZATRZYMAĆ I NIE PRZEPUŚCIĆ MATKI Z DZIECKIEM PRZEZ PRZEJŚCIE??? większość z was jest chamska i bezczelna i nigdy nie powinna dostać prawka

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    24.06.2013, 08:54

    Droga rowerowa na Armii Krajowej jest do bani na każdym końcu chodnika krawężnik a piesi maja w nosie chodzą jak święte (k) po drodze rowerowej a zwrócić uwagę pieszemu to strach bo cię ochrzanią co ty od nich chcesz.

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx2.xx3 
  • doc_gość

    28.06.2013, 17:31

    rowerzysta

    Codziennie jeżdżę AK i co dziennie to samo: - ścieżka rowerowa nieciągła - tzn pojawiam się i znikam - więc jadę 2 kawałki szosą (nie wspomnę już o jakości ścieżki - krawężniki, dziury, fajny jest fragment gdzie na chodniku są parasole i drzewo, oraz przy przystanku gdzie również chodnik zanika, a pozostaje jedynie ścieżka) - nawet jak tą ścieżką jadę to kierowcy cierpią na lewoskręt głowia.... warto się przypatrzeć tej chorobie, polega ona na tym że przy skręcie w prawo patrzą w lewo... tylko w lewo.... a z prawej nadjeżdża ... a no właśnie rowerzysta - rowerzysta zatrzymuje się przed przejściem dla pieszych ... i co się dzieje ... samochody go omijają trąbiąc... no, biorą nieco szerszy łuk bo przecież na przejściu kobieta z wózkiem już idzie - no i ta nieodparta pokusa wyprzedzania rowerzysty zawsze, niezależnie od sytuacji - brak pobocza, podwójna ciągła, z naprzeciwka samochód, ale to nic tir i tak nie zwolni... - I do wszystkich którzy wjeżdżają na Armii WAŻNE: Wyjazd ze strefy zamieszkania lub z drogi wewnętrznej jest WŁĄCZANIEM się do ruchu... - co do jazdy środkiem pasa, jak ktoś pojeździ po mieście rowerem trochę więcej to się dowie dla czego tak właśnie się jeździ, bo to jest odpowiedź na zachowanie innych uczestników ruchu a nie zwykła złośliwość I tak dalej i tak dalej...,ale kogo to obchodzi

    Odpowiedz
    IP: 31.174.xx5.xx7 
  • q

    30.06.2013, 03:28

    auto^rower-ale czemu na osiedlu wyprzedza mnie tir

    osobówki kontra rowerzyści, reszta świata kontra piesi......to juz było i do końca świata tak już chyba będzie. ale czemu środkiem miasta jeżdżą tiry? ci kierowcy nie zwracają uwagi na nic-jakby byli niezniszczalni-z nikim się nie liczą. jakiś czas temu znajomy rowerzysta o mało nie zginął pod kołami tira. rowerzysta kontra tir? nawet osobówka nie ma szans-a jak się napatoczy pieszy to chyba tylko badania genetyczne potwierdzą tożsamość. czemu tiry jeżdżą po terenie zabudowanym skoro kawałek dalej jest autostrada? już dość dużo osób przez nich zginęło a ilu zostało kalekami to się zliczyć nie da. władze miasta powinny się za to zabrać i wprowadzić jakieś ''utrudnienia'' żeby te kolosy nie zapi..przały nam po mieście

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.