Niefortuny próg zwalniający

Niefortuny próg zwalniający
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Przy Szkole Podstawowej numer 12 znajdują się dwa progi zwalniające. Jedną z tych wypukłości w godzinach, kiedy parking przed szkołą jest mniej uczęszczany można ominąć bokiem, przejeżdżając częścią aktualnie wolnych miejsc parkingowych. Nie mowa tu o przejechaniu jednym kołem w celu złagodzenia przejazdu tylko całą szerokością samochodu - czterema kołami przejechanymi bokiem! Stanowi to potencjalnie niebezpieczeństwo! Podczas takich manewrów nie można przewidzieć zachowania kierującego, który pląsa całą szerokością jezdni tylko po to by ominąć nieprzyjazną przeszkodę. Zachowanie takie nie jest normalnie zwłaszcza, że odbywa się niezależnie od kierunku jazdy. Często osobie kierującej nie przeszkadza, że w celu niefortunnego minięcia progu trzeba zjechać na drugi pas, minąć próg i szybko wrócić na swój tor, strasząc przy tym niewinnego uczestnika drogi, którym jestem JA. Wielokrotnie jako rowerzysta natykam się w tym miejscu na "czołówkę" i nie często ze strachem w oczach. Czasami czekam tylko na strzał i płacz... a to wszystko przy Szkole Podstawowej.

Piszę żeby zwrócić uwagę na problem i apelować o rozsądek w tym miejscu. Nie wymagam przy tym usunięcia tych spowalniaczy (chyba logiczne) i budowania jakichś barierek - wyobraźnia wystarczy.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (29)
dodaj komentarz

  • kierowca_gość

    04.08.2010, 21:38

    bardzo dobre spostrzezenie

    Bardzo dobry apel do kierujących autami i nie tylko. Faktycznie jest to bardzo niebezpieczne, jak opisuje w artykule uczestnik drogi. Przyznam się szczerze, że zdarzało mi się czasem w tym miejscu właśnie tak przejechać drogę a raczej parking. Wiem jedno, więcej już tak nie pojadę, bo po co kusić "przypadki, wypadki". Dzięki za dobry artykuł, mam nadzieję, że inni kierowcy wyciągną coś z tego problemu... Pozdrawiam twórcę artykułu.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx8 
  • Spajko

    05.08.2010, 11:15

    yhy

    Mieczysław nie wiedziałem, że Ty takie rzeczy wyhaczasz. Dobre :) Artykuły beznadziejne, fakt. I nie wiedziałem, że ta sama osoba pisze artykuł i zaraz zapodaje pod nim komentarz... Chore...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    05.08.2010, 14:01

    yhy ~ Spajko

    Spajko, miałem na myśli komentarze. Nie sądzę aby ten użytkownik napisał z sensem więcej niż jedno słowo. A do artykułu jednak trzeba kilku zdań.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • ._gość

    04.08.2010, 22:31

    .

    Teraz moda na znaki tak?-a czy po za tym artykułem ich autor coś zrobił????

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • _gość

    05.08.2010, 09:05

    :)

    poza tym piszemy w ten sposób, a nie po za tym, ciekawe czy autor tego komentarza coś z tym zrobi i nauczy się nie robić więcej błędów :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 

    mieczyslaw

    05.08.2010, 10:27

    Autor komentarza: IP: 109.207.xx3.xx9

    Autor tego komentarza jest wyjątkowo odporny na wiedzę jak i myślenie. Zresztą czego oczekiwać od osoby, która pod każdym artykułem używa innego nick'a i bawi się wieczorami w "regulowanie" statystyk na portalu tcz.pl, a każdy jego komentarz sprowadza się do słów: "a co zrobiłeś?"

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Tczeski_gość

    05.08.2010, 11:05

    mietek

    no a co robisz mecio?:D kozaczek internetowy

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    Przepiura

    05.08.2010, 11:13

    Tia, autor artykułu teraz codziennie będzie stał koło 12 z transparentem "Apeluję o rozsądek w tym miejscu". Zastanów sie gościu- co wogóle mozna zrobić w takiej sytuacji? :/

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    t_gość

    05.08.2010, 11:16

    przepióra

    a co daje napisanie artykułu? Jakieś dowartościowanie dla ludzi piszących komenty z pozycji mędrca.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    TCZEWIAK5

    05.08.2010, 11:31

    kolejna dyskusja nie w temacie

    Co ma wnieść ciekawego do tematu Wasza dyskusja? Co jakiś czas tutaj się pojawiają jakieś wpisy-zaczepki,które są chętnie komentowane. Rozmawiajmy w temacie-"Niefortunny próg zwalniający"

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Spajko

    05.08.2010, 13:04

    p.s.

    Ale znaki to też trzeba umieć czytać!!!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Przepiura

    05.08.2010, 13:42

    t_gość

    1.artykuł chociażby służy jako ostrzeżenie dla kierowców którzy nie jeżdżą tą trasą na codzień. ponawiam pytanie- co innego można zrobić? 2. przepiÓra to taki ptak, wypraszam sobie. 3. TCZEWIAK5- może dzięki tej dyskusji ktoś zapragnie zabłysnąć intelektem i wymyśli jakieś sensowne rozwiązanie :P

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    05.08.2010, 14:00

    Tczewiak,

    to jest proste - skoro ktoś zrobił zdjęcie, napisał tekst, to ktoś to przeczyta, prawda? Może trafi to tam, gdzie trafić powinno i zwyczajnie pojedzie tam Pan Witek, z Panem Stefanem i poprawią to partactwo - od małych rzeczy zmienia się duży świat. A dyskusja - co Ci przeszkadza? Mamy prawo do dyskutowania. Nie masz nic do dodania, po prostu nie zabieraj głosu.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    rowerzysta_gość

    05.08.2010, 14:33

    Przepiura artykuł nie tylko ma ostrzegać ale zwracać uwagę, że w niektórych sytuacjach czasem należy pomyśleć wcześniej i wystrzegać się z góry niebezpiecznych sytuacji. Przed szkołą z oczywistych zależności roi się mnóstwo dzieci - po co w takim miejscu kusić los i później lamentować "ja nie chciałem". W takiej sytuacji można tylko agitować wśród społeczeństwa o rozsądek i to właśnie robię za pośrednictwem tcz. Co do durnych nic nie wnoszących komentarzy typu "a co zrobiłeś" stosuje filozofię: "Nie wdawaj się w dyskusję z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!!!" Koniec kropka.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx1 

    TCZEWIAK5

    05.08.2010, 16:38

    Mieczysławie

    Mi nie chodziło o dyskusję nad treścią artykułu lecz o tą pod opinią . ~ ._gość . Sam chyba przyznasz,że gorączkowe odpowiadanie 10 razy względem opinii tego gościa nic nie wnosi do tematu prócz niepotrzebnego zamieszania.Na chwilę kiedy piszę komentarz są 22 opinie z czego 10 pod tą jedną mało znaczącą wypowiedzią a przypominam,że głównym tematem był "Niefortunny próg zwalniający" a nie opinia "gościa".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    05.08.2010, 19:36

    rowerzysta_gość

    Na szczęście nie wszyscy idioci są na tyle doświadczeni ;]. Tczewiak, poniekąd masz rację, ale właśnie po to nasi rodzice i dziadkowie walczyli za wolną Polskę, żebym mógł delikwentowi, który bzdury wypisuje, bez konsekwencji ze strony cenzury, ZOMO i MO, mógł powiedzieć co o nim myślę. Komentarze zostają, ludzie je czytają, a że głupi nie są, to sami dochodzą po czasie do odpowiednich wniosków, np. dotyczących tego co ów nieszczęsny "tczewski" zarzucał mi siejąc tutaj zamęt. Generalnie go ignoruję, ale czasem lubię mu coś napisać "od serca" :).

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • x_gość

    04.08.2010, 23:55

    na osiedlu drzew jest tyle progow zwalniajacych ze kierowcy maja ich po prostu dosyc ....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • Robike_gość

    05.08.2010, 04:23

    Popieram

    Jako rowerzysta również popieram apel o rozważną jazdę. Czasami spotykam się z samowolką na naszych ulicach. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx7 
  • neo_gość

    05.08.2010, 08:52

    Progi zwalniające przy SP12

    Tak się składa,że jeżdzę codziennie ulicą Topolową w stronę jak nie w Kasztanową to dalej za Topolową w stronę Stacji Lotos.Na samej Topolowej tych progów jest tyle,że SZLAK BIERZE człowieka.Od szkoły policzmy jest ich 5 progów jak już dojeżdzamy do małego ronda.Pytam się po cholerę tyle tych progów?Nie moja wina,że mamy kierowców DEBILI co grzeją takimi ulicami wąskimi ile się.Nie moja wina,że rozbastwione dzieci nie potrafią chodzić normalnie tylko urządzają sceny i nie tłumaczy takie zachowanie bo to dzieci!Mało kiedy widzę dzieci,które zbliżają się do przejścia zatrzymują się rozgladają czy auto nie nadjeżdza i przechodzą.Dzieci zachowują się jak te stare babki,którym już życie znudziło się i włażą pod koła by potem inne babki lamentowały,że to wina kierowcy bo jechał szybko bo były pijany nie widział itp.Poza tym same te progi przy SP12 to też jakiś DEBIL inżynier zamontował by przed samym przejściem był próg.Szkoda,że nie zamontowali tego centralnie na białych pasach!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx6 
  • pierre.dzoncy

    05.08.2010, 10:26

    Jeśli już im się konkretnie nudzi, niech zrobią te progi takie jak ten jeden na Kasztanowej - z kostki. Jest on na tyle długi, że samochód nie podskakuje jak piłka (bo nawet jadać 20 km/h na zwykłym progu zawieszenie solidnie obrywa), a jednocześnie jest widoczny, wyczuwalny i najechanie na niego z dużą szybkością też może źle się skończyć. Samochód łagodnie wjeżdża na niego, a potem zjeżdża, a nie dobija wahacze. Na takim progu może być od razu przejście dla pieszych - będzie wtedy bardziej widoczne i da gwarancję, że nikt normalny nie wjedzie na nie 50 km/h (jeśli ktoś jest nienormalny, to mu już nic nie przeszkodzi).

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • auta_gość

    05.08.2010, 09:03

    SzkodaSamochodow

    Najgorsze jest to, ze nasze auta dostaja po zawieszeniu

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx4.xx8 
  • C>K>M

    05.08.2010, 11:49

    Należy jeszcze powiedzieć o "progu" na ul Jasińskiego(za manhattanem)właściwie to nie próg, tylko wygląda, jakby komuś się beton rozlał, kto może to unika tego skrętu i skręca kawałek dalej (za przystankiem), niestety w wąziutką osiedlową uliczkę.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ka_gość

    05.08.2010, 12:52

    progi

    I tu się też dopiszę. Progi są wykonane tragicznie. Projektant i wykonawca chyba nie ma pojęcia o ce w tej zabawie chodzi. Mało jest takich progów, gdzie można jechać z prędkościa dozwoloną, i nie uszkodzi się samochodu. Tak, jak ktoś pisał, nawet 20 na godzine jest szybkością nadmierną. Tymczasem znaki ograniczają prędkość do 30, czy nawet 40. Każdemu, kto się zagapi i pojedzie z dozwoloną prędkością i uszkodzi sobie samochód polecem bezwzględne dochodzenie odszkodowania z polisy zarządcy drogi. Nie odpuszczajcie. Jażyję cały czas nadzieją, że za mojego żywota urzędnicy jeszcze się czegoś nauczą. Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • xxx_gość

    05.08.2010, 13:03

    rowerzyści też powinni się zastanowić i pomyśleć,że samochód nie przejedzie sobie rozpędzony przez taki próg, tylko musi zwolnić to logiczne, a rower to inna bajka. Także się nie spinajcie jak jedziecie za samochodem,a on przed progiem zwalniającym jak sama nazwa wskazuje zwalnia. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx8 
  • YOUdasz_gość

    05.08.2010, 20:49

    Śmieszny jesteś ;D

    Jeżeli Ci to tak bardzo przeszkadza to postaw tam swój samochód wtedy nikt tam nie przejedzie, ale wydaje mi się ,że pisząc takie rzeczy nie posiadasz ani samochodu ani prawa jazdy.

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx0.xx1 
  • rowerzysta_gość

    05.08.2010, 21:21

    Zaczepiłem dzisiaj Straż Miejską w celu porozmawiania o sytuacji która nagminnie pojawia się przy SP12. Usłyszałem, że manewry mijania są dozwolone ale pod warunkiem, że spełniają dwa podstawowe kryteria: 1* Manewr mijania musi być sygnalizowany kierunkiem bo uznaje się go jako zmianę pasa ruchu. Parking staje się wtedy dodatkowym pasem - wjazd jak i zjazd z parkingu musi być sygnalizowany. 2* Manewr nie może stanowić zagrożenia. Czyli wymijanie na czołówkę albo pląsanie między dzieciakami znajdującymi się na parkingu uznaje jako niebezpieczne i nie spełniające tego warunku. Takie ot małe sprostowanie z mojej strony.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx1 
  • Zed_gość

    06.08.2010, 07:40

    I bardzo fajnie, będę więc dalej podróżował parkingiem w celu ominięcia tego idiotycznego progu!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • Zed_gość

    06.08.2010, 07:32

    Nie sikaj, dorośnij i przesiądź się do samochodu to zobaczysz jakim dobrodziejstwem są te progi zwalniające, a właściwie niszczące (zawieszenie w samochodach). Faktycznie w tym rejonie kierowcy wykonują taki manewr, ale tylko wtedy gdy miejsca parkingowe są puste, a więc kiedy w szkole niema zajęć! Mi to nie przeszkadza, bo wiem, że robi się to dla wydłużenia żywota zawieszenia w aucie!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • A Kto Ty ?_gość

    06.08.2010, 19:06

    SZKODA SAMOCHODÓW !!!

    SZKODA SAMOCHODÓW !!! Zgadzam się . !!! Może Panowie z Drogówki Nie wiedzą że nie wszyscy mają samochody terenowe i haczą tłumikami ?? Ps. Po Co komu te Progi ? Wiadomo , szkoła, dzieci ... Sprawa jasna ... - Zwalniamy ??? Kierowca Zobowiązany jest przestrzegać przepisów a bynajmniej jakiś norm ? Przez Brawurę innych Normalni Rozsądni kierowcy Dostają ''kłody pod Nogi'' !!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.