Wymuszenie pierwszeństwa autobusowi. Gwałtowne hamowanie i...

(fot. tcz.pl)
Wymuszenie pierwszeństwa autobusowi. Gwałtowne hamowanie i...
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Jedna osoba wymagała interwencji Pogotowia Ratunkowego, po wypadku do jakiego doszło w Tczewie na skrzyżowaniu Jana Sobieskiego z ulicą Wojska Polskiego.

Relacja świadka zdarzenia

Siedziałam po środku autobusu i byłam świadkiem zdarzenia do jakiego doszło o godzinie 16:40. A mianowicie doszło do groźnej sytuacji drogowej. Kierujący autobusem opuszczał skrzyżowanie na zielonym świetle (po tym jak zmieniła się sygnalizacja z światła czerwonego), natomiast z ulicy Jana Sobieskiego w ulicę Wojska Polskiego skręcała kobieta samochodem osobowym wymuszając na kierowcy autobusu gwałtowne hamowanie. Opuszczając skrzyżowanie, miała już czerwone światło. Tylko dobry i szybki refleks sprawił, że nie doszło do zderzenia. W autobusie wybuchła panika ponieważ po tym, jak kierowca gwałtownie zahamował, z tyłu autobusu przewróciła się młoda kobieta, która podróżowała z trójką małych dzieci (kobieta trafiła do szpitala a dzieci zostały na miejscu wypadku). Upadając uderzyła głową i barkiem o plastikowe krzesło, po czym upadła na podłogę. Ludzie krzyczeli do kierowca aby się zatrzymał, ten uczynił to natychmiast i zatrzymał się na przystanku.

Bardzo dobrze zachował się kierowca wraz z młodym mężczyzną, który szybko wezwana pomoc - pogotowie ratunkowe i policja, bezpieczne ułożenie kobiety na ziemi oraz udzielenie pomocy starszym, którzy chcieli opuścić pojazd. Godne naśladowania jest to jak uczynił ten młody mężczyzna wraz z kierowcą !


Pytanie co teraz z panią, która kierowała samochodem osobowym ?
Czy jest monitoring na tym skrzyżowaniu ?
Czy pani została zatrzymana przez policję ?
Czy kobieta po przeczytaniu artykułu zgłosi się na policję ?

Zdjęcie poglądowe wstawione przez redakcję.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (46)
dodaj komentarz

  • _gość

    10.09.2013, 20:14

    Przynajmniej dwukrotnie byłem świadkiem podobnego zdarzenia

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx3 
  • dziki_gość

    10.09.2013, 20:14

    czy zgłosi się na policję...

    ... raczej wątpie

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx7 
  • gunther_gość

    10.09.2013, 20:22

    gdzie zimna krew

    Kiedyś byłem świadkiem wypadku, gdzie kierowca autobusu zachował zimną krew i zdrowo staranował wymuszającą osobówkę, pomimo, że w przypadku nagłego hamowania prawdopodobnie by nie doszło do zdarzenia. Po tamtym zdarzeniu nikomu zupełnie nic się nie stało. W takiej sytuacji to na pewno trudne, ale kierowca ma "na głowie" pasażerów i musi pamiętać, że w przypadku nagłego hamowania ofiar w autobusie może być więcej niż nieudolny kierowca.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx0 
  • _gość

    10.09.2013, 20:22

    Na tym skrzyżowaniu na prawdę jest nie bezpiecznie!!! Nie raz byłem świadkiem jak ruszają na czerwonym i na dodatek zagadani przez telef. Następnym razem postaram się zapamiętać rejestrację i będę ję publikował. Może to nauczy chociaż niektórych. Ja jako kierujący muszę kontrolować światła jak i to czy przypadkiem ktoś we mnie nie wjedzie.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx2.xxx 
  • Pan D. _gość

    10.09.2013, 20:30

    Ruszają na czerwonym?

    Nie rozumiem zatrzymuje się na czerwonych światłach i potem rusza na czerwonym ?

    Cytuj
    IP: 89.67.xx4.xx3 

    wieSSman_gość

    10.09.2013, 21:40

    to jest czy nie bezpiecznie?

    Cytuj
    IP: 31.61.xx0.xx7 
  • ilonex_gość

    10.09.2013, 20:47

    Czy ja dobrze rozumiem? Kobieta pojechała do szpitala, a trójka małych dzieci została na przystanku? O_o niezła szkoła życia...

    Odpowiedz
    IP: 178.2.xx4.xx5 
  • Ona_gość

    10.09.2013, 22:50

    nom właśnie to skomentowałam sama do siebie....

    Cytuj
    IP: 87.205.xx7.xx6 

    mala_gość

    11.09.2013, 08:24

    czy ktos wie co z tymi dzieciaczkami było?

    czy ktoś się nimi zajął? straz miejska lub policja powinna.. było tak czy nie?

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • :::::_gość

    10.09.2013, 20:54

    powinno być tam rondo albo inny porządek ze światłami nawet jadąc ze strony wojska i chcąc skręcać na sobieskiego nie ma szans mimo że jest zielone światło jeśli z naprzeciwka jest duży ruch można stać na środku skrzyżowania czekając tak długo aż przejadą wszyscy kiedy jest wolne albo stoją my już mamy czerwone i każdy tak przejeżdża było tyle przypadków o wypadek na tym skrzyżówaniu ale dopiero wezmą się za to jak naprawdę ktoś zginie bo inaczej widac to za mało nawet kamery ic nie dadzą bo co kierowców będą winić że jadą na czerwonym raczej nikt pół dnia nie spędzi czekając na przejazd czas się wziąć za to

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx7 
  • jan_gość

    10.09.2013, 23:39

    mimo że zielone

    Pomimo, że jest zielone, to i tak nie zawsze ma się prawo wjeżdżać na skrzyżowanie. Sygnał zielony zezwala nam na wjazd na skrzyżowanie tylko wtedy, gdy istnieje możliwość kontynuowania jazdy na skrzyżowaniu i bezpośrednio za nim. Co więcej: powodując kolizję wjeżdżając na skrzyżowanie na zielonym gdy nie ma możliwości zjazdu z niego, jesteśmy współwinni zdarzenia zatem odpowiadamy za nie tak samo jak pojazdy które wjechały na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Trochę paradoks, ale tak mówią przepisy. Dodatkowo, co często jest zapominane - wjeżdżający na zielonym muszą ustąpić pierwszeństwa opuszczającym skrzyżowanie... .. natomiast MY KIEROWCY tylko czekamy jak ktoś nie zdąży zjechać, by go klaksonem co najmniej ukarać ;-)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx6 
  • anrdeas_gość

    10.09.2013, 21:07

    akurat widzialem jak wracalem z pracy dokladnie o 16:43 jak ludzi wybiegaja z autobusu i jakas kobiete wyciagaja z autobusu na przystanku vis a vis wiatraka , bylem ciekawy bo po chwili zjawiła sie karetka pogotowia a potem policja , zadziwiacjace jest to ze tak szybko sie zjawila pomoc , mialem nadzieje ze nic nikomu sie nie stalo a po za tym nie widzialem zeby autobus mial jakies slady po uderzeniu z innym pojazdem

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • RiOR_gość

    10.09.2013, 21:13

    Może jestem dziwny....

    Nie podróżuję autobusami (choć może to zbytnie przegięcie tak nazywać te złomy) meteora, ale jak ktoś brutalnie mi wymusza pierwszeństwo lub przejeżdża na ciemno-pomarańczowym to z reguły "autobus" właśnie tej firmy. Założę się, że gdyby pojeździć za jednym z nich przez cały dzień z kamerą to połowa kierowców straciłaby prawko za punkty. Wychodzą z założenia, że duży może więcej. Nie chcę generalizować, że wszyscy są tacy sami i możę kierowca, który zareagował jest inny. Ale większość kierowców meteora to niestety nieuleczalne przypadki... Może to wina napiętej rozpiski trasy w godzinach szczytu (nikt przecież nie chce czekać na przystanku, miał być 16.03 i 36 sekund, a już minutę się spóźnił) ale ja tak to niestety widzę....

    Odpowiedz
    IP: 31.1.xx7.xx2 
  • Adrian_gość

    10.09.2013, 21:21

    TRAGEDIA

    Jak jeżdze po Tczewie i nietylko, to takie rzeczy się wyprawia,że nieda się tego opisac. w lutym bierzącego roku wracałem z Malborga aż tu nagle młody chłopak wyprzedził wyprzedził mnie lewą stroną. Chyba trzeba pomyślec czy dru niemoniorowac czy co?

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx4.xx3 
  • jan_gość

    10.09.2013, 23:29

    lewą?

    jak wyprzedził lewą stroną, to chyba dobrze ;-)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx6 

    dfg_gość

    10.09.2013, 23:39

    dfg

    i co w tym dziwnego że cię wyprzedził z lewej strony ?

    Cytuj
    IP: 83.20.xx2.xx7 

    XxX_gość

    11.09.2013, 07:08

     !

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx7 

    ..._gość

    11.09.2013, 10:05

    ...

    Chyba z Malborka...

    Cytuj
    IP: 83.5.xxx.xx1 

    cyklista_gość

    11.09.2013, 12:24

    Szokujące zachowania

    10-go września ok. godz.10-tej na ul. Wojska Polskiego tuż przy robieranym budynku /róg ul. Lecha/ podwójną linię przesadził w kierunku do wiaduktu jasnym ale sprawnym autem osobowym wyprzedzając conajmniej dwa auta osobowe. Szybki refleks zadziałał na złość przepisom i ... udało się . Pytanie - czy monitoring tego miejsca sytuację uchwycił? To była akcja popisowa dla fotoradaru.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx6.xx4 

    ja :)_gość

    11.09.2013, 14:43

    Nic dziwnego jak Ty jeździsz do Malborga :D hhaha to i wyprzedzać Ciebie trzeba prawą stroną :D

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx6 
  • x_gość

    10.09.2013, 21:26

    Niestety tacy są tzw. "niedzielni kierowcy". Fakt jest również taki, że zauważyłam, że na tym skrzyżowaniu obowiązuje reguła 5 świateł: zielone, pomarańczowe, późne pomarańczowe, wczesne czerwone i czerwone. Brawo dla kierowców którzy cały czas uważają że jak świeci pomarańczowe to MOŻE uda się szybciutko przejechać :)

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx4.xx8 
  • Ika_gość

    10.09.2013, 21:30

    bohater

    Prosze ujawnic dane mlodego bohatera, postawa godna pochwaly! !!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • gość_gość

    10.09.2013, 21:31

    bezmyślność

    Na tym skrzyżowaniu notorycznie są łamane przepisy ruchu drogowego,pędzące samochody ul. W. Polskiego wieżdzają na skrzyżowanie na czerwonym,że strach wjechać na zielonym!!! Jeżdze codziennie do pracy i widzę co się dzieje,aż włos się jeży na głowie.W tym miejscu powinni zamontować monitoring i wszystkim tym,którzy łamią przepisy wysyłać pocztówki na kwotę minimum 500 pln to by się nauczyli. Sam miałem dwa incydenty wymuszenia i to były kobiety w tym jedna znajoma. Nie rozumie ludzi którzy za wszelką cene pędzą pod koła drugiemu.

    Odpowiedz
    IP: 31.174.xx9.xx6 
  • Kamila_gość

    10.09.2013, 21:39

    W sprawie og?oszenia: Praca w domu. Sk?adanie d?ugopisów. (numer: 340940)

    To trochę bez sensu że karetka zabrała tą kobietę a jej dzieci zostały na miejscu tego zdarzenia . Chyba powinien ktoś z rodziny być powiadomiony i powinien je wziąć.

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx3.xx3 
  • sebek_gość

    10.09.2013, 21:56

    Widziałem to zdarzenie. Srebrny Opel Astra wjechał na skrzyżowanie (Sobieskiego z Wojska Polskiego), już przy czerwonym świetle. Przede mną ruszyły już dwa samochody na zielonym a Opel właśnie wjechał na środek skrzyżowania wprost przed autobus komunikacji miejskie. Kierowca musiał silnie zahamować bo autobus zatrzymał się w miejscu. Niestety nie widziałem numeru tablicy rejestracyjnej. Może ktoś zapamiętał numery bo winny to kierowca (kobieta) Astry II.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx0 
  • PAN TRATATATA_gość

    10.09.2013, 22:37

    polska san marino 5:1 ....... co? ...to o czym tu mowa ... aa autobus, no macie racje...powinni.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • gosc89_gość

    10.09.2013, 23:10

    nie mam ciepłej wody.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xxx 
  • kierowca_gość

    11.09.2013, 00:29

    autobusy

    To zależy jaki kierowca prowadzi bo zgadzam się z jednym komentarzem że większość kierowców nie patrzy jak jedzie autobusem... Widziałam oraz nie raz mi czy znajomym zdarzało się że autobusy perfidnie wymuszają często jak się mija przystanek na którym stoi autobus to ich nie obchodzi ze jedzie samochód i jest dalej niż na połowie wysokości autobusu włączą kierunek i się wpieprzają... nawet dzisiaj była taka sytuacja że jadący przede mną samochód mijał przystanek był już maską na wysokości 1 miejsc za kierowcą autobusu a kierowca kierunek i w prost w niego gdyby nie wolny lewy pas i szybka reakcja prowadzącego osobówkę nieszczęście gotowe...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx6 
  • Nora_gość

    20.09.2013, 12:21

    Wpieprzają się

    bo osobówkami jeździ "szlachta", która nie zna przepisów ruchu drogowego, które mówią o ustąpieniu pierszeństwa autobusowi włączającemu się do ruchu ( gdyby nie wymusił mógłby tak stać do usranej śmierci, zresztą jak i pieszy przed zebrą) . Niech każdy zmotoryzowany przestrzega przepisów i o ile życie będzie przyjemniejsze !!! Miłego dnia !

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx5 
  • a_gość

    11.09.2013, 01:20

    a

    jak by się środek komunikacji nie sadzadził na chama to było ok i nie ma problema,no ale zawsze mus coś pisać,no bo jak,A JAK TO TYLKO W HEYAH .............DAJCIE NA LUZ

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx1 
  • _gość

    11.09.2013, 09:15

    do kierowcow autobusów. Nie raz zdażyło mi się, ze kierwowca autobusu nie ustąpił mi pierwszenstwa na rondzie, ten ostatni raz czyli wczoraj, cudem uniknelam kolizji! Nie wiem jak mozna wymuszać pierwszenstwo tak duzym pojazdem jak autobus....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx2 
  • _gość

    11.09.2013, 09:36

    NIESTETY - KIEROWCY AUTOBUSÓW WYMUSZAJA PIERSZEŃSTWO, SAMA TEGO NIEJEDNOKROTNIE DOSWIADCZYŁAM.A MOŻNA INACZEJ!!!NIEDAWNO WRÓCIŁAM Z PORTUGALII I TAM O DZIWO- ZASKOCZYŁO MNIE TO, ŻE KIERUJACY AUTOBUSAMI ZATRZYMYWALI SIE PRZED PRZEJSCIEM DLA PIESZYCH NAWE - JEZELI NA PRZEJŚCIE CZEKAŁA ZALEDWIE JEDNA OSOBA. POTRAFILI TO ROBIĆ CO KILKANASCIE METRÓW. SPOKOJNIE, CZĘSTO Z UŚMIECHEM. U NAS NIE DO POMYŚLENIA. W KOŃCU DUŻY MOŻE WIECEJ

    Odpowiedz
    IP: 5.185.xx3.xx5 
  • kjh_gość

    11.09.2013, 09:37

    baba za kierownica

    no comment

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xxx.xx2 
  • znowu ja _gość

    11.09.2013, 14:50

    kjh_gość

    ale masz ubogie i stereotypowe myślenie w temacie kobiet prowadzących samochód. Uważam jest wiele kobiet które potrafią bardzo dobrze jeździć samochodem - powiem więcej jestem przekonana że wiele kobiet jeździ lepiej jak niejeden mężczyzna!!!!! Gratuluję chorego mózgu :) Większym problemem są osoby starsze które tak naprawdę do 20 lat już nie powinni siadać za kółko .

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx6 
  • Luki Łukasz H._gość

    11.09.2013, 10:29

    Zła synchronizacja świateł !!!

    Na tym skrzyżowaniu jest zła synchronizacja świateł !!! Proszę odpowiednie służby o skontrolowanie tego. Mianowicie stojąc na czerwonym świetle na ulicy Sobieskiego albo po przeciwnej stronie na ul Grunwaldzkiej, w momencie zmiany światła na zielone, ulicą Wojska Polskiego przejeżdżają jeszcze samochody mając zielone światło ! Proszę to sprawdzić bo dojdzie tam kiedyś do tragedii.

    Odpowiedz
    IP: 31.1.xx0.xx9 
  • jan_gość

    11.09.2013, 12:41

    popieram, ale

    popieram, dzieje się tak, gdy jest możliwość kontynuowania jazdy na i za skrzyżowaniem, ale nagle ruch spowalnia do np. 20km/h i ci ostatni na zielonym, są pierwszymi na strzała dla tych z poprzecznej, którym się właśnie zmieniły światła na zielone. W godzinach szczytu można by zrobić dłuższą fazę czerwoną dla wszystkich, ale tylko w godzinach szczytu, a nie jak leci przez całe 7/24.

    Cytuj
    IP: 79.162.xx2.xx2 
  • ona_gość

    11.09.2013, 12:34

    taaa, napewno sie zglosi na policji, pewnie juz biegnie..

    Odpowiedz
    IP: 83.248.xx3.xx8 
  • WIT_gość

    11.09.2013, 13:28

    synchronizacja czy lekkomyslność?

    Od dłuższego czasu zastanawiam się o co chodzi z tym skrzyżowaniem. Kilkakrotnie byłem świadkiem sytuacji, kiedy wyjeżdzając na ul. Wojska Polskiego z ulicy np. Sobieskiego, po mimo ze miałem zielone światło, zmuszony byłem zwolnić albo nawet zatrzymać się aby uniknąć kolizji, ponieważ w dalszym ciągu pojazdy jadące ul. Wojska Polskiego wjeżdżały na skrzyżowanie. Nie wiem sam, głupota kierowców, czy przeoczenie służb drogowych w zakresie obsługi sygnalizacji świetlnej!? Może ktoś powinien to zweryfikować!

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx2.xx9 
  • _gość

    11.09.2013, 13:51

    To skrzyzowanie,to jakies nieporozumienie,jeżdzę tam i gdy juz mam zielone swiatło na ulice Grunwaldzką z Sobieskiego,to Wojska Polskiego przejedzaja jescze 3 lub 4 samochody.Zawsze zwalniam ,bo nie wiem co mnie czeka za niespodzianka .Kiedys zgłaszałem ,ze chyba swiatła zle ustawione,bo na innych skrzyzowaniach nie ma takiego bałaganu.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xxx.xx6 
  • sol_gość

    11.09.2013, 14:41

    koszmar

    Przejeżdżam przez to skrzyżowanie przynajmniej dwa razy dziennie i stwierdzam, że jest tam "wolna amerykanka". Mimo, że zapala się żółte i tak jadą na potęgę ale już na czerwonym. Jadący z Sobieskiego, którzy skręcają w lewo w Wojska Polskiego wymuszają na tych co jadą z ul. Grunwaldzkiej prosto bądź skręcają w prawo. Włos czasami się jeży. Jestem za tym zeby tam był monitoring!!! Panowie policjanci poobserwujcie sobie to skrzyżowanie!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.29.xx5.xx2 
  • chose_gość

    11.09.2013, 14:45

    Meteor to 1 wielki ŻAL ... Jadąc autem byłem wiele razy świadkiem , że kierowcy sie wpychają z zatoczek ,a po 2 co 2 jeździ co chwile na holu bo sie popsuł ...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • x_gość

    11.09.2013, 18:56

    to wina sterownika sygnalizacji

    witam, to nic dziwnego na tym skrzyżowaniu - powiem codzienność. a wiem to, bo codziennie przejeżdżam tam do i z pracy. od pewnego czasu na tym skrzyżowaniu nie ma waściwej synchronizacji świateł - wydaje się nawet, ze przez krótki moment palą się na jednej linii światła zielone podczas gdy na krzyżującej sie nitce pod czerwonym zapala się żółte. dziwne jest tylko że zarządca nie chce tego zauważyc ani nawet policja... zresztą... ostatnio jakaś laska w radiowozie prowadziła i pisała sms-y...

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx4.xx4 
  • magda_gość

    11.09.2013, 23:20

    I co do cholery z tymi dziećmi? Bo mnie to interesuje?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx8 
  • Dzieci_gość

    13.09.2013, 21:18

    Dwie kobiety

    Dwie kobiety zaopiekowały się dziećmi i zaoferowały pomoc - zaprowadziły dzieci do szpitala ...............

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • szejk_gość

    12.09.2013, 01:12

    to wina miasta kierowcy z meteora sa ok oni tak pędza bo miasto takie plany dalo na przejazdy i nie ma sie co dziwic bo miasto za opoznienia daje im kary pieniezne to wina miasta i h**

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx6.xx7 
  • GOSC_gość

    12.09.2013, 09:33

    ZRÓBCIE COŚ Z TYM!

    TO JEST BARDZO NIEBEZPIECZNE SKRZYŻOWANIE!!!! OCZYWIŚCIE WŁADZE Z TYM NIC NIE ROBIĄ.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.