Warbus, Meteor - a może nowy przetarg?!

Warbus, Meteor - a może nowy przetarg?!
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Wydaje się, że wszystko pozamiatane, ale moim zdaniem nie do końca. Pomijam te wszystkim znane fakty i okoliczności, które doprowadziły do obecnej sytuacji.

Poczytałem, podzwoniłem, zasięgnąłem opinii fachowców i wymyśliłem:

Przetarg zostanie unieważniony!

Przypomnę tylko:


12 grudnia byłem osobiście w Sądzie Okręgowym na rozprawie między Meteorem a Warbusem.
Powiem szczerze, że na podstawie tego, co usłyszałem od sędziego sprawozdawcy
oraz adwokatów obu stron jeszcze dziwniejsze wydaje mi się zachowanie prezydenta miasta.

Ale zanim o tym, to ustalmy fakty na dzień 22-12-2014r.

1 - Postępowanie przetargowe trwa nadal - zmienił się tylko chwilowo zwycięzca ;-)
2 - Warbus został wykluczony, bo nie wpłacił wadium;
3 - Teraz Meteor ma najkorzystniejszą ofertę - póki co on wygrywa;
4 - Stronom przetargu przysługuje jednak ODWOŁANIE od nowego wyniku przetargu do KIO !!
5 - Termin wniesienia ODWOŁANIA upływa 29 grudnia.
6 - Ogłoszenie wyroku Sądu Okręgowego jest też 29 grudnia o 14:10

Co za zbieg okoliczności, co za Hitchcock!!!

A teraz scenariusz i reżyseria ZbigU:

Jeżeli Warbus (lub Arriva) wniesie ODWOŁANIE w ostatni możliwy dzień, czyli 29 grudnia, to:

1 - KIO nie zdąży rozpatrzeć ODWOŁANIA przed dniem 1 stycznia 2015r. i to jest KLUCZOWE.
2 - Wniesienie ODWOŁANIA uniemożliwia prezydentowi podpisanie umowy z Meteorem !
3 - KIO rozpatrzy odwołanie już po krytycznej dacie 1 stycznia 2015r. = dla pewności wniesione z brakiem formalnym np. brak podpisu lub wpisu, co jeszcze odwlecze o kilka dni termin rozpatrzenia.
4 - Nie ma znaczenia, czy jest ono zasadne, czy też nie !!!
5 - Ważne, że do czasu rozpatrzenia ODWOŁANIA nie można podpisać umowy z Meteorem.
6 - W przetargu (SIWZ) jednoznacznie określono okres w jakim mają być świadczone usługi, czyli od 1 stycznia 2015r. do 30 czerwca 2019r.

Stąd prosty wniosek, że umowy nie będzie można już podpisać z Meteorem, po dacie 1 stycznia 2015r.
Ponieważ jej podpisanie nastąpiłoby po dacie rozpoczęcia przewozów - na jaki został ogłoszony przetarg !!!

Sami-Wiecie-Kto wielokrotnie mówił, że Warbus nie może rozpocząć przewozów od 1 kwietnia, bo wykluczają to warunki przetargu (SIWZ); cóż za ironia losu - hehe!!!

MOIM zdaniem jedynym wyjściem z sytuacji jest:

Unieważnienie tego przetargu i ogłoszenie nowego przetargu!!!

NOWY przetarg będzie znacznie ciekawszy, bo przewoźnicy znają już możliwości konkurencji!!!

Dzięki temu miasto zaoszczędzi dużo publicznych pieniędzy.
To jest właśnie cel, który mi przyświeca. Interes miasta i jego mieszkańców!

Do czasu rozstrzygnięcia NOWEGO przetargu przewoźnikiem pozostanie pewnie Meteor, który jako jedyny
jest teraz do tego przygotowany - dobrze, że te MAZ..AKI jednak sprowadził ;-)

Proszę o propozycje korekty scenariusza; ewentualnie recenzję.
To jest MÓJ scenariusz, każdy może mieć SWÓJ, dlatego napisałem, jak wyżej.

PS.

1 - pozostaje kwestia postępowania odszkodowawczego i kar zapłaconych przez miasto,
2 - istnieje możliwość zwiększenia wymagań wobec przewoźnika w nowym przetargu,

Czy poprzecie pomysł przeznaczenia zaoszczędzonych pieniędzy na remont ul Jedności Narodu ??



żartowałem i pozdrawiam;
Zbigniew Urban

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (60)
dodaj komentarz

  • _gość

    22.12.2014, 22:51

    Cyt. "Ważne, że do czasu rozpatrzenia ODWOŁANIA nie można podpisać umowy z Meteorem." Dla Ciebie widzę to ważne! Nawet to już napisałeś, to teraz wiem na 100% kto jest z kim i za kim stoi. A co powienien radny?

    Odpowiedz
    IP: 193.107.xx5.xx6 
  • ZbigU

    22.12.2014, 23:02

    czytaj uważnie, jest napisane !

    Ważne, żeby zgodnie z prawem rozstrzygnąć przetarg i w dodatku w interesie miasta.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    hehehe

    23.12.2014, 15:25

    ...

    Zbyszku jak czytam Twoje wypociny to aż chcę wysłać sms o treści POMAGAM ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • PL_gość

    22.12.2014, 22:55

    żartowniś

    Pana poczucie humoru mnie dobija, nie ma znaczenia kto jest tańszy a kto droższy, liczy sie to czyim kosztem minimalizowane są oferty. Więc Panie Zbigniewie, największy żartownisiu, mam nadzieje ze taki tytuł Ci przyznają odbiją się te oferty na: - pasażerach, może kolejna podwyżka biletów, - czystości autobusów, bo coś trzeba uciąć by złapać budżet, - obsłudze, kierowcy dalej bądą jeździć po 220 godzin miesięcznie by zarobić 1500 No ale skoro Pan Zbigniew tak wiele zarabia to pewnie ma gdzieś to jak jeźdzą inni, bo go przecież stać prawda? Proponuje by Pan sam naprawił to Jedności, skoro przez tyle lat siedzenia w radach miasta Pan tego nie zrobił!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • ZbigU

    22.12.2014, 23:09

    żadnych podwyżek

    Trzeba podwyższyć wymagania wobec przewoźników! Nie uważasz, że w ponownym przetargu ich oferty będą znacznie lepsze dla miasta (mieszkańców), a w SIWZ można zawrzeć także warunki dla pracowników. Nie obchodzi mnie kto będzie przewoźnikiem, ważne jest to, żeby świadczył usługi na jak najwyższym poziomie, za jak najniższe pieniądze. To można ustalić w przetargu. Jedynym kryterium nie musi być cena. Być może to niektórych przerasta... PAMIĘTAJ ! Miasto chciało przeznaczyć na komunikację prawie 19 milionów, a przetarg wygrała firma, która chciała to zrobić za 9 milionów. Chyba coś jest nie tak ? O interesy kierowców można zadbać także w warunkach przetargu, kiedyś miało tak być wobec kierowców Veolia

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    03.01.2015, 17:43

    Zbychu ty się już za nic lepiej nie bierz ul Jn porażka wybory porażka ty jedna wielka porażka tobie już dziękujemy

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • _gość

    22.12.2014, 22:59

    "To jest MÓJ scenariusz, każdy może mieć SWÓJ, dlatego napisałem, jak wyżej." Nie, nie każdy może mieć swój! Bo jak ktoś ma inny niż TY lub ma siłę argumentów to Twoim staje się wniosek do Prokuratury. Dlatego sądzę, że wielu tu Tobie nie odpisze. Masz co chciałeś!

    Odpowiedz
    IP: 195.154.xx6.xx3 
  • ZbigU

    22.12.2014, 23:12

    Wracajmy do tematu

    W swoim życiu skierowałem tylko jeden wniosek do prokuratury - przeciwko autorowi komentarza, który naruszał moje dobra osobiste.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    22.12.2014, 23:24

    O raz za dużo. Dlatego strach z Panem dyskutować i w ogóle chyba się przyjaźnić...

    Cytuj
    IP: 176.10.xx9.xx4 

    MooJoo_gość

    23.12.2014, 08:55

    Zbysiu - nie zastraszaj.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xxx 
  • Kierowca MAZa_gość

    22.12.2014, 23:13

    Jeżeli MAZ jest taki zły to czemu tylu przewoźników go kupuje, czemu jeździ w tak wielu miastach i czemu rokuje się, że w końcu jego producent osiągnie wiele w najbliższych latach w Polsce? Czemu mówi się, że MAZ wyprodukowany np. 3 lub 2 lata temu to już nie ta sama maszyna co kiedyś. MAZ to silnik Mercedesa, wiele modułów dodatkowych, klimatyzacja - odstaje wyposażeniem i wyglądem środka od innych - nie przeczę, ale dla Tczewa to jest naprawdę niezły autobus. A teraz Panie Urbanie ciekawostka: jaki przewoźnik jeszcze kilka lat temu przyciągał do siebie MAZy? Pierwsza litera to "W" tnij.tcz.pl/?u=7483eb . Widać, że nie zasięgnął Pan opinii o MAZach u fachowców. Proponuję poczytać tekst: tnij.tcz.pl/?u=7862bd Niech Pan nam kitu o MAZach nie sprzedaje jak to robić próbuje W. MAZy na wystarczą i nie są złe. Nie porównuje ich do Solarisów, itp. bo to nie ta liga, ale wmawianie nam, że "zemsta Łukaszenki" w 2014 roku to badziew to nadużycie i manipulacja na korzyść W. Przewoźnicy w konurbacji katowickiej eksploatują coraz więcej autobusów mało znanej w Polsce białoruskiej marki MAZ. Pojazdy zza wschodniej granicy są tańsze niż te od wiodących producentów i pozwalają na wymianę taboru w regionie, w którym oferowane stawki za wozokilometr są stosunkowo niskie. Mińska Fabryka Samochodów (MAZ) eksportuje do Polski ciężarówki, na zamówienie lubelskiego MPK dostarczyła trolejbus, a kilka przedsiębiorstw działających w segmencie transportu publicznego zdecydowało się na autobusy ze Wschodu. Najwięcej pojazdów z białoruskiego zakładu trafiło na linie komunikacji miejskiej na terenie Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego - kursuje tam już niemal setka MAZ-ów różnych modeli. Niska cena - autobusu i wozokilometra Oferta mińskiej spółki dobrze trafia w specyficzne warunki transportu miejskiego na obszarze GOP. Prosta budowa i najczęściej stosunkowo ubogie wyposażenie sprawiają, że pojazdy są o kilkanaście procent tańsze niż oferowane przez konkurencję, co ma olbrzymie znaczenie w przypadku przetargów na obsługę tras, w których jedynym kryterium jest oferowana cena za każdy wozokilometr. Nowy, ale niedrogi autobus pozwala spełnić wymagania dotyczące wieku taboru, MAZ gwarantuje też krótkie terminy dostaw. Producent oferuje także stosunkowo niedrogie części zamienne, a nie najnowocześniejsza konstrukcja pojazdów ułatwia codzienną obsługę. To ważne, bo śląski rynek jest bardzo rozdrobniony i część przewoźników to małe firmy eksploatujące niewiele pojazdów i ze skromnymi zajezdniami. Najpierw mali, potem duzi przewoźnicy To właśnie jedno z niedużych przedsiębiorstw sprowadziło MAZ-y jako pierwsze, i to zaledwie kilka miesięcy po uzyskaniu przez producenta polskich homologacji. W 2006 roku rozpoczęła się eksploatacja białoruskich autobusów w firmie Transport Osobowy Tadeusz Powichrowski z Zabrza. Przez kolejnych kilka lat pojazdy te pojawiały się u innych prywatnych przewoźników: w Omnitechu, w Nowak-Transport czy PUP Henryk Polak. Część pojazdów została odkupiona z innych miast, w których kupiono niewielkie partie MAZ-ów i szybko zakończono ich eksploatację z uwagi na konieczność utrzymywania dla nich oddzielnego serwisu czy nienowoczesną konstrukcję, np. z Kielc. Pojawiły się też używane autobusy sprowadzone z dość egzotycznego kierunku - z serbskiego Belgradu, od 2012 roku kursują m.in. w jaworznickim Meteorze. To niejedyna duża spółka, która kupiła mińskie wyroby - dostawy MAZ-ów do PKM Tychy trwają od 2012 roku. Jest dużo, będzie więcej? Najpopularniejszym na Śląsku spośród białoruskich modeli jest flagowy produkt MAZ-a, MAZ 203. To autobus o standardowej długości, ale w ofercie producenta znajdują się także pojazdy krótsze, piętnastometrowe i przegubowce. Najstarsze spośród eksploatowanych pojazdów - 103 - są oparte na konstrukcji Neoplana N4014NF (w ramach licencji), kolejne - model 203 i nowsze - są stworzone od podstaw w Mińsku. Białoruski producent sprzedaje swoje autobusy także poza GOP - można je spotkać m.in. w Elblągu, Hajnówce czy w Trójmieście, ale to właśnie Śląsk pozostaje największym rynkiem zbytu autobusów z Mińska. W styczniu zrealizowano kolejną dostawę - dwa MAZ-y 203 kupił mysłowicki Transgór. Można się spodziewać, że popyt na pojazdy nietypowej marki nie będzie spadał. Sprzyjają temu warunki przetargowe i wciąż duży stopień wyeksploatowania taboru kursującego dla KZK GOP, MZKP i mniejszych organizatorów, który wymaga szybkiej wymiany.

    Odpowiedz
    IP: 91.213.xxx.xx4 
  • _gość

    22.12.2014, 23:19

    I co Panie Zbyszku? Tego Ci W nie powiedział?

    Cytuj
    IP: 162.218.xx8.xx0 

    ZbigU

    23.12.2014, 00:21

    Wracajmy do tematu

    Przedstawiłem pewien scenariusz, który MOIM zdaniem może mieć miejsce. Podyskutujmy o nim. Nie obchodzi mnie, kto będzie przewoźnikiem, ważne jest to, żeby świadczył usługi na jak najwyższym poziomie, za jak najniższe pieniądze.Nie faworyzuję żadnego przewoźnika. Chcę tylko, żeby komunikacja miejska była na znacznie lepsza. Tyle i tylko tyle. Powtórny przetarg przy zmienionych kryteriach może do tego doprowadzić. Być może wszystko potoczy się w zupełnie innym kierunku. Nie wiem. Przedstawiłem swoją analizę. I dodam, że poświęciłem własny czas i pieniądze, żeby osobiście przekonać się o racjach stron w tym sporze, dlatego pojechałem na rozprawę między Meteorem a Warbusem do Sądu Okręgowego w Gdańsku.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    xxx_gość

    23.12.2014, 09:12

    Odpowiem na Twoje pytanie, bo ich nie stać na lepsze autobusy. Zamiast wspierać krajowych producentów autobusów to my sprowadzamy z Białorusi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 

    abc_gość

    23.12.2014, 10:26

    Pracownicy UM przed świętami aktywni. :D

    Cytuj
    IP: 79.188.xx0.xx1 

    __gość

    23.12.2014, 15:21

    Nic z tego co napisał pan na temat autobusów marki MAZ nie przekonuje mnie do tego, że będą to dobre pojazdy z punktu widzenia pasażera: prosta budowa, ubogie wyposażenie, prosta konstrukcja, produkcja nastawiona na niską cenę, żeby być konkurencyjnym na rynku przetargowym? No ja przepraszam, ale jak dla mnie to nic pozytywnego pan nie napisał o tych autobusach. Fakty mówiące o tym, że coraz więcej firm ze śląska je kupuje, w jaki sposób ma to dowodzić, że to dobre autobusy. Sam pan pisze, że to firmy małe, które szukają tylko najtańszych rozwiązań, a co za tym idzie niekoniecznie najlepszych. Po przeczytaniu całych tych wypocin na temat marki MAZ nabrałem tylko przekonania, że pan ZbigU ma rację twierdząc, że to kiepskie pojazdy.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • śmiałek_gość

    22.12.2014, 23:35

    Panie Urban, byś uczciwie przyznał, że tylko referendum Ci w głowie i tyle!?

    Odpowiedz
    IP: 37.157.xx5.xx3 
  • No to jak Panie Urban jest?_gość

    22.12.2014, 23:42

    Dziękuję Panu kierowcy MAZa

    Uświadomił mnie Pan, a tego nie wiedziałem. Teraz jest to ciekawe, dlaczego mówi się nam, że MAZ to gówno a potem okazuje się to?: Dwa kolejne MAZ-y 203.067 trafiły do krakowskiego oddziału firmy Mobilis w 2011 roku. Pojazdy oznaczone numerami MM988 i MM989 również zostały wyprodukowane w 2008 roku. Pierwszy z nich trafił do Warbus Warszawa. W trakcie niedługiej eksploatacji, pojazd ten odwiedził Ełk, Poznań i Gdańsk, zanim znalazł się w Krakowie. Drugi MAZ został zakupiony przez ForBus Bydgoszcz, by później trafić do Warbus Warszawa. W międzyczasie eksploatowany był w Bydgoszczy, Toruniu, Warszawie i w Gdańsku. Oba MAZ-y przemalowane zostały w barwy żółte, identyczne jak na pozostałych autobusach firmy Mobilis, eksploatowanych w Krakowie. Pojazdy te kursowały po naszym mieście do końca pierwszego kontraktu firmy Mobilis, obsługując linie numer 178, 301 i 304. W przypadkach awaryjnych były też wysyłane jako autobusy rezerwowe na linię numer 152. Pojazdy te wyjechały na ulice Krakowa po raz ostatni w dniu 31 lipca 2014 roku. Niedługo później, oba autobusy powróciły do firmy Warbus i rozpoczęły pracę w Elblągu. Panie Urban, MAZ to takie gówno ale jeździło w np. Bydgoszczy, Toruniu, Warszawie i w Gdańsku?

    Odpowiedz
    IP: 176.126.xx2.xx2 
  • ZbigU

    22.12.2014, 23:50

    większe wymagania wobec przewoźnika !!!

    Nie obchodzi mnie kto będzie przewoźnikiem, ważne jest to, żeby świadczył usługi na jak najwyższym poziomie, za jak najniższe pieniądze. To można ustalić w przetargu. Jedynym kryterium nie musi być cena. Być może to niektórych przerasta... PAMIĘTAJ ! Miasto chciało przeznaczyć na komunikację prawie 19 milionów, a przetarg wygrała firma, która chciała to zrobić za 9 milionów. Chyba coś jest nie tak ? NOWY przetarg będzie znacznie ciekawszy, bo przewoźnicy znają już możliwości konkurencji!!! Niech wygra najlepszy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    22.12.2014, 23:57

    No dobrze, ale dostał Pan tu takie argumenty odnośnie tego, że wyśmiewany jak sądze przez Pana MAZ to jednak nie taki badziew, a Pan co? Ani zdaniem się do tego Pan nie odniósł. Musi być tylko po Pana myśli, a jak coś nie tak to cisza!? Proszę wyjaśnić teraz tczewianom dlaczego śmiejecie się z Warbusem (maile z mediów) z MAZa (nazywa go Pan MAZAK) a okazuje się, że nie jes taki zły, co więcej okazuje się, że czasami w parze z marką MAZ idzie firma Warbus - przynajmniej tak wnioskuję z tekstu kierowcy MAZa podanego tutaj. Czekam.

    Cytuj
    IP: 82.211.xx1.xx8 

    ZbigU

    23.12.2014, 00:36

    doczekał się Pan

    Podobnie jak Panu (w dopełniaczu) -MAZa skojarzył mi się z MAZaka i to odniosłem do liczby mnogiej: MAZaki. Nie ma w tym nic obraźliwego, a tym bardziej zamierzonego wyśmiewania tej marki. Ot zwykła figura stylistyczna.W życiu nie jechałem takim pojazdem, więc nie mam podstaw do jego oceniania, czy wyśmiewania. Nie taki był zamiar.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    __gość

    23.12.2014, 15:26

    W jaki sposób fakt, że ten autobus jeździł w tych wszystkich miastach ma dowodzić, że to wygodny dla ludzi autobus? Dowodzi, to tylko że jest tani i chętnie kupowany tam, gdzie liczy się niska cena. Pytanie mam jeszcze dlaczego on tak często zmieniał miejsce pracy?

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • kysel_gość

    22.12.2014, 23:49

    Sąd i komentarze

    Nie sądzę by czyjaś wygłoszona tu opinia mogła nadawać się do rozpatrywania w Sądzie. Gość wyraził swoje zdanie i ma do tego prawo, a Pan panie Zbyszku nie ma prawa się obrażać, gdyż jest Pan politykiem w dodatku radnym i musi być przygotowany na słowa krytyki - słusznej bardziej lub czasami mniej. Radzę niech Pan nie starszy Sądem osób, które Pana krytykują bo to dziecinada. Nie przystoi to osobie która myśli poważnie o polityce, gdyż w ten sposób zraża Pan sobie przyszłych wyborców - bo jak tu głosować na gościa który Sądem straszy.

    Odpowiedz
    IP: 37.249.xx2.xx8 
  • _gość

    22.12.2014, 23:59

    Czy się pomyliłeś czy nie - to i tak masz rację, że to dziecinada!

    Cytuj
    IP: 82.211.xx1.xx8 

    ZbigU

    23.12.2014, 00:12

    Każdy ma prawo do własnego zdania.

    Ja bardzo proszę - nie przypisujcie mi tego, czego nie zrobiłem. Nikogo nie straszę sądem. Jestem otwarty na krytykę i się nie obrażam, jeżeli to dotyczy moich poglądów, opinii i życia publicznego. Krytyka poszerza horyzonty. Natomiast uważam, że każdy ma prawo bronić się przed pomówieniami. A, w którym komentarzu straszyłem... ?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    hehehe

    24.12.2014, 17:03

    ...

    z prawdą jest jak z dupą - każdy ma swoją ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • kysel_gość

    22.12.2014, 23:55

    sprostowanie

    Sorki. ale nie doczytałem całego wątku Pańskiej wypowiedzi i dopiero po chwili doszło do mnie, ze mówi Pan w czasie przeszłym - w kontekście skierowania sprawy do prokuratury. dlatego cofam co prędzej napisałem

    Odpowiedz
    IP: 37.249.xx2.xx8 
  • Meteor_gość

    23.12.2014, 04:43

    Zmiencie w koncu te zlomy..i kierowcow. Co to ma byc,ze 30 minut czeka sie na autobus !

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx9.xx5 
  • _gość

    23.12.2014, 05:04

    ja wczoraj czekalem na 3 okolo 10 minut i w koncu zrezygnowalem i poszedlem pieszo

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • nn_gość

    23.12.2014, 09:54

    Ida swieta wiec duzo ludzi robi zakupy wiec co ty chcesz. Tak jest zawsze jak są remonty czy swita ze autobusy sie spóźniają

    Cytuj
    IP: 83.25.xx0.xx5 
  • hmmmm_gość

    23.12.2014, 06:04

    A może tak ZNÓW ZAŁOŻYĆ MIEJSKĄ SPÓŁKĘ PRZEWOZOWĄ I RAZ NA ZAWSZE SKOŃCZYĆ Z TĄ SZOPKĄ? MIESZKAŃCY WIEDZIELIBY, KTO JEST ODPOWIEDZIALNY ZA JAKOŚĆ PRZEWOZÓW, A WŁAŚCICIEL NIE MÓGŁBY NICZEGO ZRZUCIĆ NA FIRMĘ, KTÓRA WYGRAŁA PRZETARG

    Odpowiedz
    IP: 46.171.xx0.xx6 
  • jożin_gość

    23.12.2014, 11:54

    dejavi /////////?????????

    Pomrocznosc jasna lub ciemna,jest to choroba wymyslona przez pewnego adwokata i jak widac dziala.Juz mieszkancy oraz włodarze zapomnieli,że za nasze pieniadze miasto wybudowalo baze autobusowa,nastepnie lekka reka rozwalilo firme,która istniala w Tczewie kilkadziesiat lat,byla baza,bylo zaplecze w koncu byli ludzie,którzy znali sie na swojej robocie,a teraz patrza na to co sie dzieje i serce sie kraje jak pseudo urzednicy niszcza komunikacje miejska w Tczewie...Pozdrawiam bylych pracownikow WPK,MPK i ZKM Tczew

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx2 
  • CYB_gość

    23.12.2014, 07:00

    scenariusz

    a jaka jest przesłanka unieważnienia przetargu - tu należy wskazać okoliczności faktyczne i prawne no i oczywiście najlepiej twarde argumenty bo w innym przypadku wszyscy przewoźnicy pójdą do sądu w związku z bezpodstawnym unieważnieniem przetargu - wszystkie okoliczności są wymienione w ustawie PZP i tylko w oparciu o nie można działać - pytanie zatem brzmi jaką wadą obarczone jest to postępowanie aby je unieważniać KIO już 2 razy procedowało nad tą sprawą uznając że decyzje zamawiającego i wywodzenie niewłaściwych wniosków z dok. wykonawcy jest problemem.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx5 
  • Tczewianin_gość

    23.12.2014, 07:11

    Urban ma rację

    Ktokolwiek się zna choć trochę na przetargach widzi że jest wałek i tyle. Panie Zbigniewie, dużo determinacji życzę , bo nie można w XXI wieku w Wolnej Polsce robić takich numerów!

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • erger_gość

    23.12.2014, 08:24

    erggg

    Lepiej parkingi pobudujcie bo nie ma gdzie parkować na dworcu ... komunikacją to już nikt  mądry nie jezdzi a ci co jezdzą to współczuje - policzcie sobie ile dziennie czasu tracicie na czekanie na autobus itp ja traciłem dziennie ok 30 min lub wiecej

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx7.xx3 
  • lux_gość

    23.12.2014, 08:57

    Mnie najbardziej zastanawia czemu za błędy prezydenta ma płacić miasto? Powinien zapłacić wszystkie kary z własnej kieszeni bo to przecież on jest głównym sprawcą wszystkich problemów. Czemu prezydent działa na niekorzyść miasta, którym zarządza? Nikt nie dostrzega tego problemu?

    Odpowiedz
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • achh_gość

    23.12.2014, 09:00

    panie zbigu najwyzsza jakosc za najnizsza cene to niestety nie idzie w parze, chcesz miec dobry towar czy usługę, to zaplac za nia porzadnie inaczej masz efekty jakie masz, o remoncie jednsci nie wspomne ale jak sie rozpocznie po 6 latach od obiecania to pewnie pan pierwszy wbijesz łopate.

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx3.xx7 
  • Magnum_gość

    23.12.2014, 09:04

    To prawda że MAZy posiadają silniki Mercedesa ale co z tego skoro standard emisji spalin w tych silnikach wynosi EURO 3

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx0.xx9 
  • koloolo_gość

    23.12.2014, 09:09

    MÓJ scenariusz za 4 lata

    Podziękują Pan panie Zbigniewie U. teraz jednym głosem się jakoś udało to i można tczewiactwu śmiać się w twarz?

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx7 
  • obibok_gość

    23.12.2014, 09:16

    Najniższa cena

    Ludzie, dajcie sobie spokój z powtarzaniem jak mantry sloganu o najniższej cenie jako jedynym kryterium. Jak dla mnie jest to optymalna opcja, a jeśli potraficie wymyślić inne kryteria, to czekam.

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx2.xx3 
  • _gość

    25.12.2014, 07:02

    np maksymalny wiek autobusu 3 lata , albo norma dla spalin dajmy na to EURO 5 lub 6 i cena sama sie do tego bedzie musiała ustosunkować....

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xxx 

    obibok_gość

    29.12.2014, 12:01

    Nonsens

    Czyli uważasz, że ani na tym wieku, ani normie spalin Ci wcale nie zależy, skoro robisz z tego kryterium?

    Cytuj
    IP: 79.191.xx0.xx2 
  • Ona_gość

    23.12.2014, 09:35

    Brak słow ;/

    Niby ciekawa oferta, ciekawe dla kogo, skoro bilety mają takie drogie, a w nowym roku znowu ma być podwyżka cen ;/ A autobusy przepchane, że nie ma gdzie usiąść, baaaa często nawet nie ma gdzie stać, a do tego niektorzy kierowcy jeżdżą jak wariaci, że aż strach ;/

    Odpowiedz
    IP: 46.76.xx9.xx7 
  • darek_gość

    23.12.2014, 10:22

    .

    przetarg przetargiem w góry widać ze coś tu śmierdzi, nie pamiętacie jak nasz obecny prezydent naciskał by został meteor odrazu zostala mu przypięta metka kolesiostwa bo tak też było. jak na moje przetarg powinien zostać odwołany i od nowa rozpoczęty, ludzie te autobusy ledwo co zipią, tuman czarnych spalin, co chwile jak te odojone pogotowie mechaniczne jeździ jak głupie. ! ja wam mówię CBA wniosek został złożony , oni nie patrzą tylko na ręce i papiery oni trzepią wszystko od telefonów rozmów, spotkań wszytko po prostu wszystko. ! pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx0.xx3 
  • czyżykowiak_gość

    23.12.2014, 11:13

    A co będzie ...

    ... jak sąd 29 uzna, że przetarg jednak powinien wygrać Warbus? Z tego co pamiętam to Meteor złożył skargę w sądzie na rozstrzygnięcie o wyborze oferty Warbus. Wtedy to się porobi dopiero ciekawie co? Warbus odrzucony ale nie wiadomo jaki będzie wyrok sądu?

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx0.xx9 
  • gosc tcz_gość

    23.12.2014, 12:14

    nowy

    MIESZKANCY CHCA NOWY PRZETARG ALBO DNIA 1 STYCZNIA BEDZIE STRAJK POD RATUSZEM TAKIE WALKI TU NIE PRZEJDA

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx9 
  • mieszkaniec jedności narodu_gość

    23.12.2014, 14:12

    co zrobił powiat

    Ja mam pytanie co zrobił Powiat, gdy ul. J. Narodu do niego należała. Kompletnie nic a teraz Pan Urban przegrał sromotnie wybory Prezydenckie i o wszystko obwinia Urząd Miasta o jego pracowników. Podejrzewam że remont naszej ulicy szybciej ruszy gdy Pan Urban pogodzi się z porażką.

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx7.xx3 
  • _gość

    23.12.2014, 15:49

    Panie Zbyszku a co Pan sądzi o zgłoszeniu do CBA, które rzekomo zostało wykonane (w co wątpię i tak)? Czy Gazeta Tczewska nie przegięła sugerując swoim czytelnikom korupcję w Urzędzie poprzez artykuł?

    Odpowiedz
    IP: 176.126.xx2.xx2 
  • _gość

    23.12.2014, 22:35

    Po świętach.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx2 
  • TCZEWIANKA_gość

    24.12.2014, 08:17

    SKANDAL!!!

    dzisiaj na meteora czekałam 45 min . Do pracy musiałam jechać taksówką. Czas zakończyć tę farsę przetargową. Prezydent Pobłocki i wszystkie osoby odpowiedzialne za przetarg do dymisji. Czas na referendum odwołujące prezydenta, który powinien z własnej kieszeni zapłacić odszkodowanie w przypadku stosownego orzeczenia sądu!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx3 
  • _gość

    24.12.2014, 21:07

    A czytała Pani ogłoszenie naklejone na wiacie przystankowej? Jak się potrafi czytać to nie trzeba czekać 45 minut. Dymisja bo Pani nie przeczytała ogłoszenia i zmienionych godzinach odjazdów?

    Cytuj
    IP: 195.154.xx6.xx6 
  • beno_gość

    24.12.2014, 16:56

    jednosci narodu

    URBAN przegrałeś nie ośmieszaj się zrób jeszcze jedna zatoczkę autobusowa pod 12 nikomu nie potrzebną, utrudniającą tylko życie zmotoryzowanym mieszkańcom, dostałeś za nią wilczy bilet. Jesteś pomału skończony w Tczewie wiec wracaj plastyki w szkole uczyć a nie lans po urzędach, reprezentuj brata w ubezpieczeniach. WESOŁYCH ŚWIĄT.

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx3 
  • ddf_gość

    25.12.2014, 02:11

    bilety

    19 melomów a wydali 9 czyli wiedzieli ze dobry transport to około 19 bo tyle przeznaczyli udało się za 9 a reszta na pokaz co się dziwic działanie na szkodę mieszkańców wybierajcie dalej pacany tczewskie

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx7.xx7 
  • gośc_gość

    25.12.2014, 12:26

    ZKM...

    mieliśmy dobra naszą komunikacje ale gdy był tam dyrektorem pan Pobłocki to doprowadził ja do likwidacji i w nagrodę dostał od Zenka stanowisko zastępcy Prezydenta - zapomnieliście juz . A chodź czasem z panem Zbyszkiem sie nie zgadzam to moim zdaniem ma racje tylko nowy przetarg

    Odpowiedz
    IP: 178.19.xx9.xx6 
  • Bob_gość

    29.12.2014, 21:46

    Komentarz

    Za przeproszeniem. Patrzę, czytam, nadziwić się nie mogę. Jak z komedii Barei (tylko tym razem mało komu do śmiechu). Czy władza lewa czy prawa (w Tczewie zwykle prawa) coraz gorzej dla mieszkańców. Obecny prezydent wybrany na drugą kadencję nie wiadomo za co (chyba, żeby Pis do władzy nie doszedł). Całą kadencję u władzy a za przeproszeniem g**no zrobił (czyt. np. Meteora wprowadził do Tczewa) [Tak przy okazji w Gdańsku wiele połączeń obsługuje Warbus i nigdy nie jechałem tam takimi trupami jak w Tczewie]. I nie mówcie mi tu o pieniądzach bo kiedyś i na Veolię było nas stać (jak brakuje pieniędzy to darmozjadów pozwalniać z urzędniczych stanowisk). Dno i pól tony mułu...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx5 
  • tcz_gość

    31.12.2014, 13:57

    nowy przetarg lepsze autobusy

    Witam. Zgadzam sie z Panem Zbyszkiem co do nowego przetargu. Te autobusy meteora to kompletny złom który jest niebezpieczny dla pasażerów i nie tylko. Panie Zbyszku jeśli można coś zaproponować to fajnie by było jeśli w Tczewie pojawiły sie autobusy przegubowe na liniach 3 i 4. W godzinach szczytu na tych liniach podróżuje wiele osób i bardzo często problemem jest wejście do autobusu nie mówiąc juź o znalezieniu wolnych miejsc. Fajnie by było także żeby wszystkie autobusy były wyposażone w rampe dla niepełonosprawnych. Nie raz byłem świadkiem jak osoby na wózku proszą ludzi o pomoc żeby móc dostać sie do autobusu. Co do wieku taboru moźna było by go zmiejszyć chociaż do 8 lat. To są moje propozycje i jeżeli Ktokolwiek się z nimi nie zgadza to prosze o komentarze i inne propozycje. Dziękuje i Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx8.xx4 
  • Hazik_gość

    02.01.2015, 13:35

    Pis do władzy

    Ty widziałeś kogo wystawiło PiS w tamtym roku w wyborach? Połowa spadochroniarze ze wszystkich już partii politycznych, druga połowa to trupy polityczne.I czemu ty się dziwisz że nie wygrali.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx1 
  • janek_gość

    06.01.2015, 09:45

    cba

    mam prosbe do radnych aby sprawdzili czemu prezydet faworyzuje Meteor Podobno z prezesem Meteor sa rodzina

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.