Architektoniczny brzydal - czyli tczewski dworzec

Architektoniczny brzydal - czyli tczewski dworzec

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Ogólne wrażenie jest dość dziwne. Przebudowa peronów i budowa wind sama w sobie jest ok ale jest kilka nazwę to bubli architektonicznych. Jednym z nich jest zadaszenie na peronach. Mocna konstrukcja żelbetowa jakby miała dźwigać co najmniej jakiś most, a tym czasem ma na sobie lekką konstrukcję stalową porytą blachą. Estetyki w tym żadnej nie widzę, nie mówiąc już o funkcjonalności. Zadaszenie za krótkie, gdy pada nie co mocniejszy deszcz to nie ma gdzie się schować są ewidentne niedoróbki takie jak: brak obróbki słupów trakcji, które tkwią po środku zadaszenia ,tamtędy leje się woda.

Zadaszenie jest też za daleko od samego zejścia na perony Nie rozumiem dlaczego perony zostały zaniżone o 15 cm to poważnie utrudnia ludziom starszym i inwalidom wejście i wyjście z pociągu. Następny bubel to peronowa strefa bezpieczeństwa. Czerwone płyty gdy nadejdą przymrozki mogą stanowić poważne zagrożenie gdyż struktura anty poślizgowa która miała być wypukła jest wklęsła co powoduje tam gromadzenie się wody, a w przymrozki nie trudno sobie wyobrazić co będzie.

Panowie projektanci i architekci czemu oszpecacie nasz Kraj czyżby brakowało wam poczucia estetyki?. I na dokładkę PKP to wstyd i całkowita porażka by odcinek 300 km modernizować aż 8 lat. No tak my Polacy musimy światu pokazać, iż umiemy bić rekordy. Tak na marginesie Kolej Transsyberyjską budowano 5 lat, a to jest kilka tysięcy kilometrów gdzie wycinano lasy wykuwano skały i pokonywano wodę. No cóż. Taki kram jak jego pan.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (25)
dodaj komentarz

  • Bezimienny_gość

    29.07.2010, 12:33

    Weź...

    To może weź narzędzia i dawaj na dworzec - wyremontuj nam go... albo nie - wyremontuj odcinek 300km w rok! Bo co to za problem przecież... Zabierz kilku kumpli i jazda. Ludzie będą Ci wdzięczni, no i pokażesz jakie to masz poczucie estetyki, i że potrafisz szybciej niż ci panowie, którzy teraz to robią... Ehh -,-

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx1 
  • mieczyslaw

    29.07.2010, 13:15

    Kolejny przykład ignoranacji i braku myślenia.

    Człowiecze "Bezimienny", upały dawno minęły, a Twój mózg wciąż nie pracuje. To co jest widoczne na tych zdjęciach to istna porażka. Jeśli już wydaje się grube pieniądze, to wart wydać je DOBRZE, a nie po prostu wydać. Z Twojego sposobu "myślenia" wynika, że nie ważne co się robi, ważne że się robi. A co będzie, to będzie. Ludzie Twojego pokroju nigdy nie powinni brać udziału w żadnych projektach, które mają służyć lata. Niech budują sobie modele w domu, makiety, coś czego na widok publiczny nigdy nie wystawią, ale nie budynki użyteczności publicznej, które już w momencie budowy są: nieestetyczne, niefunkcjonalne, a co gorsza szpecą!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Bezimienny_gość

    29.07.2010, 14:44

    Heh...

    Może źle to napisałem, Mieczysławie, ale chodziło mi o to, żeby gość nie popędzał tych, co to robią. Z tego co wiem, to jeszcze nie skończyli remontu dworca, więc zaczekajmy może na efekt końcowy, zamiast narzekać na to, co jest teraz. Troszkę mnie poniosło, mogłem inaczej się wypowiedzieć. Tak więc, drogi Mieczysławie, nie kłóćmy się, tylko w spokoju poczekajmy na efekty pracy robotników :] Pozdrawiam Cię, i życzę miłego dnia ^^

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx1 
  • ona__gość

    29.07.2010, 12:44

    do bezimienny

    popieram :))))

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • mieczyslaw

    29.07.2010, 14:19

    Popieram,

    Napisz następnym razem co popierasz. Chociaż jednym słowem.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    29.07.2010, 12:54

    po prostu porażka

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • Kolejarz_gość

    29.07.2010, 12:58

    Sprawdziłem i kolej Transsyberyjską budowano od 1891 do 1904 co daje nam 13 lat pracy, a nie 5 lat :-) Nie wspominając już o późniejszych latach pracy, w których trasa była modernizowana (m.in. instalacja trakcji elektrycznej, która ostatecznie zakończyła się 25 grudnia 2002 r.). Pozdrawiam!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx7 
  • Maximus Excentricus_gość

    30.07.2010, 23:48

    Re Kolej Transsyberyjska

    Tak ma pan rację ale przed piątką zginęła mi jedynka oczywisty błąd. nie mniej jednak uwazam iż przy tak wielkiej inwestycji to i tak krótki okres zważywszy na ilość pokonanych kilometrów. Całkowita długość Kolei Transsyberyjskiej wynosi 9332 km, z czego na odcinek azjatycki - na wschód od Czlabińska - przypada ok. 7400 km. Biegnie ona od Moskwy, przez Riazań, Samarę, Czelabińsk, Omsk, Nowosybirsk, Krasnojarsk, Irkuck, Czytę, Chabarowsk, a kończy się we Władywostoku. Odjeżdżający codziennie z Moskwy pociąg ekspresowy "Rossija" pokonuje tą trasę w 6 i pół dnia, co - łącznie z przystankami daje mu średnią prędkość ok. 60 km/h.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • ..._gość

    29.07.2010, 13:11

    ...

    Ludzie nigdy widać nie przestaną narzekać...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • Tczewski_gość

    29.07.2010, 13:16

    eee

    Ty kolej transsyberyjska weź się ogarnij! Przy tym pracowały setki tysiecy ludzi i wielu zmarło...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • Casper

    29.07.2010, 14:01

    Perony wyglądają jeszcze na trochę niedokończone i miejmy nadzieję, że zanim wszystkie prace dobiegną końca wszystko zostanie poprawione i nie będzie się do czego przyczepić. Co do wiat to stoją one faktycznie za daleko od wyjścia z dworca. Myślałem, że gdy postawią je w ten sposób chociaż pociągi będą zatrzymywać się blisko nich, a pociąg nadal zatrzymuje się kawał za schodami wyjścia na peron. Z jednej strony dobrze, że wiaty nie zostały całkowicie zasłonięte, przynajmniej bezdomni nie będą na nich przesiadywać i załatwiać tam swoje potrzeby. Jeśli chodzi o czas trwania remontu to nie zależy to od ludzi, którzy przy tym remoncie pracują. Im się nie pozwala pracować tyle ile by mogli. Na zrobienie jakiejkolwiek rzeczy potrzebne są pozwolenia, koncesje etc. Ale bez tych pozwoleń nie zarobiłaby na tym masa pośredników i mieli by problem za co się utrzymać. Kolej transsyberyjską trzeba było zbudować i tyle, czasem niestety też kosztem ludzi, ale nie dbano o to czy się wytnie 1 drzewo czy cały las. Cały problem leży w biurokracji bo załatwianie papierków trwa dużo dłużej niż budowa peronów czy dworca.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • tcz45

    29.07.2010, 14:41

    wiaty straszydła

    Tak ci co krytykują te brzydkie wiaty mają rację. Są okropne, nie funkcjonalne, przewiewne i za krótkie....A tą co postawili przed parowozem hm...? po co ... ręce opadają ...ten kto to projektował nie powinien spać spokojnie- ma chyba koszmary senne -kolejowe

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • MIO

    29.07.2010, 15:06

    Takie rozwiązanie wiat jest na całej linii do W-wy (niestety). Zgodzę się z autorem artykułu że powinny zaczynać się przy schodach. Przy dużych opadach obecne rozwiązanie jest mało funkcjonalne i komfortowe.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Basia11

    29.07.2010, 15:31

    szkoda "gadać"

    Możesz napisać zażalenie Mavimus Excentricus.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    04.08.2010, 11:21

    Książka skarg i zażaleń.

    Tak, najlepiej napisz do Basi, ona ma taką książkę. Basia przyjmuje skargi i zażalenia ;].

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • TCZEWIAK5

    29.07.2010, 16:00

    Ja nie mam sprecyzowanego zdania na ten temat ale powiem tak-prace nie zostały jeszcze zakończone i poprawki będą na pewno,wygląd jest rzeczą gustu-komuś się może podobać lub nie,a jak masz tak "mocne" zastrzeżenia to możesz reagować pisemnie(choć doskonale zdajesz sobie sprawę,że Cię "oleją"). Tak na marginesie to nie rozumiem tych żali,przecież to chyba dobrze,że dworzec jest remontowany!Oczywiście można się w tej kwestii wypowiedzieć ale po co wciąż się żalić-czy nie można zaakceptować obecnego stanu rzeczy?-Przecież od takiego "gadania" nic się nie zmieni.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    29.07.2010, 17:25

    mamy demokracje i każdy może swoje zdanie wyrazić. Jeden będzie narzekał drugi chwalił no cóż taki już jest nasz naród, ale wracając do sedna. Windy ok zgodnie z przepisami unii i równości społecznej dla niepełnosprawnych i dla wózków dziecięcych. ale po co ta nowa na peron 1 przecież była już dawno (po prawej przed schodami) a teraz ta nowa zajmuje pół ciągu komunikacyjnego dla ludzi. Nasz dworzec jest w klasie A o największym natężeniu ruchu i każdy sie gniecie rano do góry a o 15-16 w drodze powrotnej.Kolejną sprawą jest brak okienka z informacją. co prawda m i nie jest potrzebne dojeżdżając codziennie jednak dla ludzi bedących na dworcu sporadycznie bardzo by się przydała, poniewaz panie w kasie delikatnie mówiąc są 'nie miłe' i z wielką łaska odpowiadają o której i z jakiego peronu odjedzie pociąg. Mozna by wymienic jeszcze brak tablic elektronicznych na peronach oraz takiej dużej na poczekalni lub brak zadaszenia na całej długości peronów...ale cóż poczekamy na efekt końcowy dworca oraz terenu wokół i ta beznadziejna nazwa nowo powstającej ulicy....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • Denis_gość

    29.07.2010, 18:28

    Widzę, sami wybitni konstruktorzy powstawiali komentarze. Ponarzekacie jeszcze. A, i polecam "Rozmowy niedokończone..." w Radio Maryja. Poszukajcie tam ulgi.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • _gość

    30.07.2010, 23:36

    Szanowny Panie. Nie paszę tego artykułu tylko dlatego bo mam jakieś tam poczucie estetyki, ale da tego iż mam za sobą wieloletnie doświadczenie Architektoniczne Sam jestem Projektantem i Technikiem inżynierii budowlanej i jeśli ma pan jakieś uwagi w tej dziedzinie to proszę wyrażać to bardziej fachowo nikogo przy tym nie urażając

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • wieje PRL_gość

    30.07.2010, 08:12

    rzeczywiscie wiaty na wzor tych z PRL....tylko materialy nowe;)

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • C>K>M

    31.07.2010, 15:08

    Najlepsze jest to, że na nowych peronach niby oddanych do użytku, bo przecież pociągi odjeżdżają, nie działają megafony:) Widocznie Miro, Rycho ani Zbycho nie zdążyli jeszcze założyć firmy która by takie systemy montowała.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • C>K>M

    31.07.2010, 15:09

    A i kolejna sprawa, nazewnictwo, co to ma być "St. Pszczółki"??? Tego kto to wymyśli, to trzeba by chyba natrzeć pokrzywami.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Madzia _gość

    02.08.2010, 22:58

    ale

    dworzec jak dworzec ale same pociągi też maja do niczego, po pierwsze powinni zadbać o bezpieczeństwo i łatwy dostęp dla osób starszych, inwalidów i matek z dziećmi, ponieważ nawet jak na bublu zjadą na peron to do pociągu nie wejdą bo nie są na to przystosowane i tu jest najgorsza Polska prawda, niby robią ale nic konkretnego i przy tym więcej kłótni niż pożytku pozdrawiam ;)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Hakus_gość

    03.08.2010, 09:11

    Jakie zobaczymy co będzie jak skończą i co dopiero wtedy zobaczą co nie wyszło architektowi i wydadzą krocie na poprawki. Albo może poczekać i zobaczyć czego jeszcze zapomnieli zamontować i po raz kolejny ściągać położoną dopiero kostkę. Błędy i niedociągnięcia można by wyliczać w nieskończoność. Megafony np. nie działają bo oczywiście nikt nie pomyślał, że przed położeniem kostki betonowej najpierw należy pociągnąć instalację elektryczną do nagłośnienia. Do wiat na peronach nie będę już wracał, bo rzeczywiście filary przypominają bardziej most niż zadaszenie, a jak zalewali fundamenty pod te wiaty to odniosłem wrażenie, że z pewnością budują schron przeciw atomowy. szkoda słów po prostu mnóstwo wyrzuconych w błoto, a raczej w beton pieniędzy. I na koniec estetyka estetyką, ale funkcjonalność i niepotrzebne koszty idące w setki tysięcy złotych to już zupełnie inna sprawa. Najprościej jest powiedzieć zbudujcie co wam wyjdzie, a jak się nie uda to wydamy następnych kilka milionów złotych i postawimy nowe. W końcu kiedyś musi się nam coś udać co nie...

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx2 
  • norrdec_gość

    29.09.2011, 12:38

    A wiesz ze latwiej budować od nowa niż remontować? Chcecie zeby jezdzily normalnie pociagi a zarazem chcecie remonty w ciagu roku? Jest problem jednoczesnie wymienic trakcje i pozwolic zeby jechaly nia pociagi :D

    Odpowiedz
    IP: 168.168.xx3.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.