Tczew - Uczennice z Tczewa radzą, jak dbać o włosy po zimie

Uczennice z Tczewa radzą, jak dbać o włosy po zimie

Sucha i chłodna zima może mieć bardzo niekorzystny wpływ na wygląd naszych włosów - stają się wysuszone, matowe i łamliwe. Oto kilka porad uczennic, kształcących się w zawodzie technik usług fryzjerskich - w Zespole Szkół Budowlanych i Odzieżowych w Tczewie, dla pań, które chcą mieć piękne włosy na wiosnę.

Wszystkie panie wiedzą, ile trzeba się natrudzić, by po długim miesiącach noszenia czapek i kapeluszy, chcemy pochwalić się pięknymi włosami. Tajniki dbania o strukturę naszego owłosienia poznają uczennice Zespołu Szkół Budowlanych i Odzieżowych w Tczewie, które przygotowały dla wszystkich mieszkanek naszego miasta kilka porad:

- Na początek udajemy się do fryzjera w celu podcięcia końcówek, dzięki temu włosy przestaną się rozdwajać i puszyć. Oczywiście używamy masek regenerujących i wzmacniających raz w tygodniu. Można też zrobić kompres, nakładając dodatkowo na maseczkę na włosach - folię i ręcznik. Dla uzyskania połysku proponujemy używanie szamponów i odżywek na bazie silikonu i jedwabiu. Efekt połysku można uzyskać kosmetykami do stylizacji - spraye nabłyszczające, jedwabie, czy też balsamy nabłyszczające, które dodatkowo nawilżają. Należy pamiętać, aby mycie włosów zakończyć spłukiwaniem zimną wodą, wtedy łuski włosów się zamkną i włosy będą miały naturalny połysk. Przy włosach blond dobrze zrobi płukanka z wyciągu z cytryny. Zaraz po umyciu opłukujemy włosy sokiem, a po 15 minutach dokładnie spłukujemy letnią wodą. Pamiętajmy, że pijąc przynajmniej 2 litry wody dziennie nawilżamy włosy od środka! Polecamy również płukanki ziołowe z kwiatu lipy, liści lub korzenia prawoślazu, które poprawiają kondycję włosów suchych i zniszczonych. - radzą adeptki fryzjerstwa.

Uczennice dodają, by zwracać uwagę na odżywanie - odpowiednia dieta ma również wpływ na wygląd włosów - aby powstrzymać nadmierne przetłuszczanie się włosów, należy spożywać produkty z zawartością witamin z grupy B, które znajdziemy w orzechach, jajach, rybach i otrębach. Polecamy też pożywienie z dużą zawartością cynku, znajdziemy go m. in. w: nasionach słonecznika, rybach, owocach morza, pestkach dyni, roślinach strączkowych.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (22)
Dodaj komentarz

  • +2

    SzyM_gość

    10.03.2012, 08:27

    :)

    Szkoda, że jak parę lat uczyłem się w tej szkole to nie było tam przyszłych pań fryzjerek:) Pewnie było by dużo ciekawiej:) Pozdro dla POLMO;)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx3 
  • anonimowa_gość

    21.03.2012, 22:43

    dziękujemy za porady dziewczyny;) a przy okazji zapraszam na mojego bloga z działu: moda, uroda, zdrowie. Dopiero "raczkuje", więc będę wdzięczna za każdą opinię: http://www.haulzakupowy.blogspot.com

    Cytuj
    IP: 77.115.xx6.xx5 
  • +6

    gość 66_gość

    10.03.2012, 10:54

    brawo

    okazuje się kolejny raz, że do nauki zawodu potrzebne są praktyki i nauka teorii. Sucha teoria bez niezbędnego doświadczenia zawodowego niewiele znaczy. Dobrze, że są jeszcze szkoły które łączą z sobą te dwie rzeczy.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • +2

    yogi_gość

    10.03.2012, 14:55

    :)

    I bardzo dobrze, że szkoła fryzjerska wypływa na szersze wody! może takich porad byłoby więcej? - w tym też dla panów... Patrząc na zdjęcia gratuluję pracowni. Oby tak dalej.. :D

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx7 
  • +2

    ZUZA_gość

    10.03.2012, 15:01

    NIezłe

    pracownia fryzjerska niezła!!! Sama chcę złożyć dokumenty do tej szkoły -do technikum fryzjerskiego!-mam nadzieję że się dostanę !!?? od koleżanek słyszałam że szkoła fajna, nauczyciele spoko... Pozdrawiam:)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx7 
  • +1

    Alex_gość

    10.03.2012, 15:29

    jak ja sie dostałem z moimi ocenami to Ty też sie dostaniesz ;)

    Cytuj
    IP: 83.30.xx4.xxx 
  • -3

    kkk_gość

    10.03.2012, 16:04

    "Dla uzyskania połysku proponujemy używanie szamponów i odżywek na bazie silikonu i jedwabiu" - silikony niszcza wlosy, a jedwab moze bosilk?w ktorego skladzie nie ma krztyny jedwabiu? oj nie chcialabym oddac moich wlosow pod opieke tych milych pan

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • nanka_gość

    10.03.2012, 21:21

    ooojjjj zaś źle...

    nie powiedziały, że biosilk... to pierwsze, a drugie.. dla uzyskania połysku (to nie znaczy, że dbają) silikon! Taka dociekliwa, a w artykule nie dostrzega tych szczegółów. Swoją drogą brawo dla dziewczyn! Życzę im powodzenia :)

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xxx 
    +1

    bbb_gość

    11.03.2012, 07:24

    ...

    używam od lat jedwabiu (w którym jest jedwab!- sięgaj po dobre kosmetyki) i jestem bardzo zadowolona z wyglądu i kondycji moich włosów. Poza tym w artykule są porady dla włosów suchych i zniszczonych (czytaj ze zrozumieniem)!!! Dziewczyny... ktoś wam zazdrości.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx7 
  • pola_gość

    10.03.2012, 20:39

    hm

    a ja robię sobie maseczki ! osobiscie uzywam Bosilk i to im wystarczy :) tak na marginesie wlosow nigdy nie farbowalam i poki co zabiegi typu podciecie koncowek i nalozenie maseczki wystarcza wlosy sa mocne i zdrowe. Wiadomo ,ze ten kto wydziwia z wlosami musi sie liczyc z tym ze odnowa włosów grubiej go bedzie kosztowac ;) poki co mi wystarczy BOSILK za 5 zł ! ;) i to mnie cieszy !

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • -1

    mirka_gość

    11.03.2012, 11:59

    fryzjerstwo

    Ciekawa jestem jakie szkoły kończyły panie fryzjerki z salonu Jeessi w Tczewie szczególnie pseudo fryzjerka pani Ola totalne zero umiejętności tylko kasy szkoda

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • ania_gość

    11.03.2012, 20:17

    a ja bardzo lubię salon Jessi ( niestety nie znam pań z imienia), lecz robią kawałek dobrej roboty przy ścinaniu i układaniu włosków. wydaje mi się że ten post napisała złośliwa konkurencja, która po prostu nie ma klientów. // co do porad pań- adeptek fryzjerstwa- jestem przerażona (silikon, jedwabie, parabeny). Dziewczyny- ja od wieeelu lat po prostu używam solidnych kosmetyków i nie pamiętam co to są rozdwajające się końcówki i wypadające włosy,.Używając firm typu Vichy, Nuxe (seria naturalna), La Roche Posay naprawdę można za 50 zł myć głowę co najmniej 3-4 miesiące (szampony są bardzo wydajne 400 ml). Używając zwykłych mazideł za 5 zł narażacie się tylko na łupież i chorą skórę głowy...szampony z salonów fryzjerskich przeważnie są naszpikowane silikonami, parabenami i innymi konserwantami i ulepszaczami- nie warto ryzykować...

    Cytuj
    IP: 83.11.xx8.xx8 
  • +1

    POLMOWICZKA_gość

    11.03.2012, 12:38

    Ładnie, ładnie. same znajome twarze. Buziaki dla Natalii, Aleskandry, Karoliny i Beaty ;D

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx5 
  • -2

    jfcdhi_gość

    11.03.2012, 18:10

    sorry ale technikum....zawodowka....ok, jestem "pania fryzjerka" ale tu trzeba jezdzic na kursy, isc do dobrej szkoly. w zyciu nie uwierze, ze jakas podrzedna szkola szkoli nam wspanialych fryzjerow! rownie dobrze mozna powiedziec, ze kazdy moze byc fryzjerem hehe nie ma tu czego zazdroscic jak tu ktos napisal, zazdroscic mozna naprawde dobrego wyksztalcenia, zawodowka? technikum? to juz nawet nie minimum

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx2.xx1 
  • -1

    nanka_gość

    11.03.2012, 20:36

    zazdroszczę

    ... zazdroszczę Ci... tupetu!!! Pani... hehe

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xxx 

    Casino_gość

    11.03.2012, 23:21

    Czego zazdrościć? - właśnie tego!

    Wszystko zależy od danego człowieka. Z debila nawet Uniwersytet Jagielloński nie zrobi geniusza, a mądremu wystarczą dwa słowa. A co do zazdroszczenia, to zazdrościł bym pracy której wykonywanie sprawiało by mi przyjemność [a taką pewnie dziewczyny mają], bo wykształcenie można zdobyć samemu [książki, internet, prasa, TV] i to nie dla papierka, a dla własnej satysfakcji.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • ggjjt_gość

    12.03.2012, 13:48

    haha smieszne to wszystko

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • _gość

    12.03.2012, 16:55

    tu w Tczewie to nie ma nawet w salonach dobrych fryzjerek nawet grzywki nie umieją podciąć jak się by chciało żenada a wzięła 7 zł masakra

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • Tinka_gość

    12.03.2012, 19:28

    A ja uwielbiam fryzjerkę Manuelę z manchatanu :)

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx9.xx7 
  • ;D_gość

    12.03.2012, 21:26

    Szkoda że akurat W TEJ pracowni, może raz na miesiąc coś działamy...

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx6.xx7 
  • POLMOOO_gość

    15.03.2012, 19:59

    :)

    rady jak najbardziej przydatne :) szkoda tylko, ze zdjęcia ze słabych ujęć pokazane , ale i tak doobrze jest ;)

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx9.xx0 
  • Karol _gość

    02.08.2016, 18:21

    :)

    W saloniku wszystko w porządku ,czysto,wszystko zdezynfekowane,jest dobry sprzęt,od roku szkolnego 201617 powinien być dostępny la ucznia szkoły ponieważ mieliby możliwość strzyżenia włosów za darmo ,gdzie fryzjerzy mogli by się udoskonalać

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xxx.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.