Na dworcu pojawiły się znowu automatycznie rozsuwane drzwi (fot. tcz.pl)
odbyło się
09
09.2009
Środa
Odświeżona elewacja, odmalowane wewnętrzne ściany, powrót automatycznych drzwi i pojawienie się kamer - budynek tczewskiej stacji kolejowej w okresie wakacyjnego rozluźnienia został poddany małemu liftingowi. Przez cały czas trwają również intensywne prace modernizacyjne na tczewskich peronach.
Po wykonanych ostatnio drobnych pracach remontowych na tczewskim dworcu zrobiło się przyjemniej. Ucieszy to z pewnością licznie przewijających się przez dworzec pasażerów - tczewska stacja znalazła się wśród 72 dworców o największym natężeniu ruchu pociągów i podróżnych. Co zmieniło się po ostatnich pracach remontowych? Wymalowane zostały ściany dworca, przywrócono także zniszczone jakiś czas temu automatycznie otwierane drzwi. W holu i w sąsiedztwie dworcowego baru zamontowano też kamery. Na razie nie obejmą jednak przejścia nad peronami i samych peronów - tą częścią kompleksu zarządza już inna spółka - nie Dworce Kolejowe, ale PKP PLK. Całość prac w budynku stacji kosztowała 200 tys. zł.
- W ramach prac zamontowane zostaną bariery ochronne, słupy oświetleniowe oraz nowe wiaty z zadaszeniem. Pojawią się również ławki z pojemnikami na śmieci oraz tablice z nazwą stacji, numerem toru i numerem peronu, a także po jednej tablicy informacyjnej dla umieszczenia rozkładów jazdy. Na peronach ułożymy też specjalne płyty ryflowane, by je przystosować do obsługi niewidomych. - wyjaśniała nam niedawno Katarzyna Gawlik-Tarnowska dyrektor Biura Informacji i Promocji PKP PLK SA.
Przypomnijmy, że remonty tczewskich peronów będą odbywać się w trzech fazach. Peron 1 i 2 zostaną zmodernizowane do 30 listopada br. Faza druga rozpocznie się z początkiem marca 2010 r , zaś potrwa do 31 maja 2010r. i obejmować będzie modernizację peronu nr 3. Ostatnia faza - modernizacja peronu nr 4 - trwać będzie od 1 lipca do 30 września 2010r.
Po wykonanych ostatnio drobnych pracach remontowych na tczewskim dworcu zrobiło się przyjemniej. Ucieszy to z pewnością licznie przewijających się przez dworzec pasażerów - tczewska stacja znalazła się wśród 72 dworców o największym natężeniu ruchu pociągów i podróżnych. Co zmieniło się po ostatnich pracach remontowych? Wymalowane zostały ściany dworca, przywrócono także zniszczone jakiś czas temu automatycznie otwierane drzwi. W holu i w sąsiedztwie dworcowego baru zamontowano też kamery. Na razie nie obejmą jednak przejścia nad peronami i samych peronów - tą częścią kompleksu zarządza już inna spółka - nie Dworce Kolejowe, ale PKP PLK. Całość prac w budynku stacji kosztowała 200 tys. zł.
Cały czas trwają także prace związane z generalnym remontem peronów. Zakres modernizacyjny przewiduje całkowitą przebudowę istniejącego układu. Zostaną m. in. wydłużone krawędzie peronowe i zwiększy się ich szerokość. Na każdym z peronów przy kładce pojawią się windy dla osób niepełnosprawnych.
- W ramach prac zamontowane zostaną bariery ochronne, słupy oświetleniowe oraz nowe wiaty z zadaszeniem. Pojawią się również ławki z pojemnikami na śmieci oraz tablice z nazwą stacji, numerem toru i numerem peronu, a także po jednej tablicy informacyjnej dla umieszczenia rozkładów jazdy. Na peronach ułożymy też specjalne płyty ryflowane, by je przystosować do obsługi niewidomych. - wyjaśniała nam niedawno Katarzyna Gawlik-Tarnowska dyrektor Biura Informacji i Promocji PKP PLK SA.
Przypomnijmy, że remonty tczewskich peronów będą odbywać się w trzech fazach. Peron 1 i 2 zostaną zmodernizowane do 30 listopada br. Faza druga rozpocznie się z początkiem marca 2010 r , zaś potrwa do 31 maja 2010r. i obejmować będzie modernizację peronu nr 3. Ostatnia faza - modernizacja peronu nr 4 - trwać będzie od 1 lipca do 30 września 2010r.
Komentarze (5) dodaj komentarz
qb_gość
06.10.2009, 10:45
wygląd dworca PKP
a czy ktos pomyslal o tym, zeby przy okazji remontu wyszorowac zadaszenie przejscia nad peronami i szklane sciany zejsc na perony? od ich powstania chyba nigdy nie byly konserwowane a to niestety bardzo wplywa na estetyke dworca. moze miasto powinno wyjsc z taka inicjatywa? podejrzewam, ze PLK ograniczy sie tylko do Peronow i torow a Dworce Kolejowe zrobic tego nie moga, jak przeczytalismy w artykule.
Odpowiedzmała_gość
07.10.2009, 12:56
jak był brudny taki będzie poniewasz strasz miejska zajmuje się pieskami a nie pilnowaniem porzontku w takich miejscach asąto strategiczne miejsca .dalej łarzą tam bezdomni i okradają kogo popadnie
Odpowiedzrafalek_tcz_gość
22.10.2009, 19:17
Taki remont, tyle kasy, a nie pomyśleli o tablicach świetlnych z odjazdem najbliższych pociągów. Niedawno pisano na tcz.pl o dezinformacji na dworcu, a takie tablice z pewnością ułatwiłyby przemieszczanie podróżnych i ograniczyłyby stanie w kolejce po informacje n/t odjazdów pociągów. Dla mnie największą paranoją jest zarządzanie połową dworca przez jedną spółke, a drugą połową przez inną. Po co więc instalować monitoring w połowie budynku. Na pewno nie zwiększy to bezpieczeństwa, skoro można spokojnie rozrabiać na przejściach nad peronami. Z resztą tak jest w całym PKP. Wczoraj na ten temat było sporo w programie UWAGA. Nic tylko "gratulować" pseudoliftingu.
Odpowiedz_gość
16.12.2009, 10:09
Remont po tczewsku.
A najśmieszniejsze są zadaszenia na nowych peronach. Nie dość, że na samym ich końcu gdzie mało który pociąg dojeżdża (więc i tak Ci co mieli zmoknąć to zmokną), to jeszcze są za krótkie i nie osłaniają od wiatru. Ciekawe kto przytulił pieniądze za taki projekt.
Odpowiedz_gość
24.10.2010, 15:12
a ja mam w dupie dworzec kaszana i lpa
Odpowiedz