Strajk generalny nauczycieli. Szkoły w Tczewie też strajkują

Gimnazjum nr 2 (fot. tcz.pl)
Strajk generalny nauczycieli. Szkoły w Tczewie też strajkują
Nauczyciele zrzeszeni w Związku Nauczycielstwa Polskiego strajkują dzisiaj przeciwko reformie edukacji wprowadzanej przez rząd Prawa i Sprawiedliwości. W akcji strajkowej biorą także udział szkoły z Tczew.

- Strajkujemy, bo zależy nam na edukacji i przyszłości naszego zawodu. W piątek pracownicy oświaty przyjdą do szkół, ale nie będą pracować. Rodzice, wiemy, że strajk może skomplikować Wam życie rodzinne i zawodowe. Prosimy o zrozumienie naszej decyzji. Wspierajcie nas! - apeluje Związek Nauczycielstwa Polskiego na swojej stronie internetowej.

Jak wyjaśnia ZNP, w strajku mogą wziąć udział wszyscy pracownicy, niezależnie od przynależności związkowej. Strajk polega na zbiorowym powstrzymaniu się pracowników oświaty od wykonywania pracy. W czasie strajku pracownicy nie wykonują żadnych obowiązków wynikających ze stosunku pracy (czyli strajkujący nauczyciel nie prowadzi lekcji, zajęć wychowawczych i opiekuńczych). Strajkują także pracownicy szkolnej administracji i obsługi.

Czas trwania strajku ustalają oddziały ZNP i zależy on od typu placówki, inaczej wygląda w przedszkolach, inaczej w szkołach. W wielu placówkach strajk odbędzie się w godzinach: 7.30 - 15.30. Jednak wiążące decyzje w sprawach organizacyjnych, w tym także dotyczące czasu trwania strajku, podejmują zarządy oddziałów ZNP lub działający z ich upoważnienia prezesi oddziałów ZNP.

W Tczewie strajkować mają - szkoły podstawowe nr 5, 10, 11 oraz gimnazja publiczne nr 2 i 3. Szkoły zapewniają opiekę uczniom.

- W szkołach przeprowadzane było referendum - aby akcja strajkowa się odbyła, musiało w nim udział wziąć 50 proc. kadry - i poprzeć ponad połowa - szkoły ponadgimnazjalne zdecydowały się nie brać udziału w akcji - "Solidarność" nie bierze udziału w proteście, ale nie zabrania też tego swoim członkom - mówi Barbara Kamińska z "Solidarności".


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (60)
dodaj komentarz

  • Andy_gość

    31.03.2017, 10:26

    Odpowiedzialność

    Można się zgadzać z założeniami reformy oświaty lub też nie - każdy ma prawo do swojego zdania. Jednak obowiązkiem nauczyciela jest nauczanie uczniów według obowiązujących standardów czy mu się one podobają czy też nie. Mam nadzieje, że wobec wszystkich nauczycieli z Tczewa którzy w dniu dzisiejszym nie będą nauczać dzieci zostaną wyciągnięte odpowiednie konsekwencje. Każdy ma prawo do strajku ale należy go prowadzić w taki sposób aby nikt postronny na tym nie cierpiał. Notabene, ciekawe ile osób z tych strajkujących w dniu dzisiejszym głośno krzyczała przeciw reformie oświaty z 1999 roku .... 75% czy więcej? jak myślicie?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx5 
  • BArt_gość

    31.03.2017, 10:44

    Reformy tak, rewolucje nie. Niezależnie od poglądów na te zmiany, sposób ich wprowadzenia jest nie do zaakceptowania.... Tak się po prostu normalnie nie robi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 

    zzz_gość

    31.03.2017, 10:47

    Andy nie ośmieszaj się ! Pomimo iż nie jestem za strajkiem to kto niby ucierpi ? Możesz jaśniej powiedzieć ? Chodzi Ci o dzieci ? Jeśli tak to naprawdę się ośmieszasz :) Górnikom też powiesz gdy strajkują żeby zostały wyciągnięte konsekwencje dla każdego kto strajkował bo wydobyli mniej węgla ? Przecież o to chodzi w strajku !

    Cytuj
    IP: 91.212.xx2.xx0 

    Adam _gość

    31.03.2017, 10:54

    Mylisz się

    Prawo w Polsce ( o ile na Żoliborzu nie zapadnie decyzja o zmianie ) dopuszcza taką formę protestu. Rozumiem, że gdy np jakaś grupa protestując blokuje drogę chodząc po przejściu dla pieszych, to należy ich ukarać ( a może spałować ) ? Rozumiem, że gdy górnicy przyjeżdżając do Wa-wy robią zadymę w obronie swoich przywilejów, to także trzeba ich ukarać ? O ile wiem, nikt z postronnych osób dzisiaj nie ucierpi - szkoły zapewniają opiekę dzieciom, których rodzice nie zdecydowali się na pozostawienie ich dzisiaj w domu.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx1 

    gość_gość

    31.03.2017, 12:47

    strajk nauczycieli

    myślę ,ze ci sami nauczyciele co strajkowali przeciw powstaniu gimnazjom teraz strajkują za-prawie 90%

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx6 

    Xxxxx_gość

    31.03.2017, 13:01

    Popieram!!!!!

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx6 

    M_gość

    31.03.2017, 15:13

    serio?

    Bardzo dobrze ,że strajkują!!! Gratulację dla tych szkół, bo innym zabrakło odwagi. O jakich konsekwencjach człowieku piszesz, bo nie będzie prowadzonych lekcji??? Przez rekolekcje dzieciaki nie chodziły do szkoły przez trzy dni. Może wyciągnijmy konsekwencje od katechetek i księży, bo dlaczego zniesione na te dni jest nauczanie i dzieci muszą chodzić w tych dniach do kościoła i jeszcze mają czelność powiedzieć ,że to jest obowiązkowe.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 

    ff_gość_gość

    31.03.2017, 20:22

    serio?

    "Można się zgadzać z założeniami reformy oświaty lub też nie - każdy ma prawo do swojego zdania. Jednak obowiązkiem nauczyciela jest nauczanie uczniów według obowiązujących standardów czy mu się one podobają czy też nie" Ty tak na serio? Czyli mają uczyć największych głupot bo jest to standard? Właśnie protestują m.in. przeciwko zmienianiu tych standardów i cofaniu edukacji.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx0 

    Suweren_gość

    01.04.2017, 08:34

    Strajki w szkolach

    Nie zgadzam sie z takim twierdzeniem. Gdyby tak miało być to w latach 70 tych i 80tych tez nie powinnismy strajkować tylko realizować postulaty władzy ludowej, nawet gdyby nie były zgodne z prawda, twoimi przekonaniami. Wolność i demokracja jest obowiązkiem i odpowiedzialnością o która każdy obywatel ma obowiązek dbać nawet jeżeli władza chce mu to odebrać!!! Ciepła woda w krainie piękne parki i ulice stadiony i autostrady pełne sklepy etc rozleniwiły społeczeństwo, ale nie wolno nam utracić naszych tak ciężko wypracowanych przywilejów. PIS niszczy dokonania ostatnich lat a to jest złe. Owszem powinno sie ulepszać, poprawiać ale nie niszczyć dorobku innych ludzi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • tom_gość

    31.03.2017, 10:32

    Szkoda gadać

    Dorośli się kłócą, a jak zwykle cierpią dzieci... Strajków im się zachciało. Tylko dlaczego kosztem najmłodszych? Pomijając fakt, że likwidacja gimnazjów to najlepszy pomysł i chyba jeden z niewielu dobrych obecnie rządzącej ekipy. Ludzie... Teraz organizujecie strajki, ale jak PiS wygrywał wybory, to nie chciało się wam ruszyć tyłka na wybory. ''Żeby zwyciężyło zło, wystarczy obojętność ludzi dobrych''. Teraz macie - demokratycznie wybrany rząd. I pogódźcie się z tym do następnych wyborów.

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx3.xx7 
  • ss_gość

    31.03.2017, 10:52

    hehehhehehe

    Nie jestem za strajkiem ale powiedz jak dzieci ucierpią ? Czy może bardziej Ty jako rodzic ucierpisz bo będziesz się musiał nimi zająć a w zasadzie nie bo każda placówka zapewnia opiekę mimo strajku.....

    Cytuj
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • ŁUPASZKO_gość_gość

    31.03.2017, 10:33

    "a'la long"

    Nauczyciele strajkują -Tego jeszcze nie grali :)

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx9 
  • ŁUPASZKO_gość_gość

    31.03.2017, 10:36

    "a'la long"

    "Opozycja" powoli zaczyna dochodzić do granic absurdu ...

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx9 
  • To_gość_gość

    31.03.2017, 10:37

    Szkoda gadać

    Żałośni jesteście, drodzy państwo z Tcz.pl, że usuwacie zdroworozsądkowe komentarze. Prawda was tak boli?

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx3.xx7 
  • gość_gość

    31.03.2017, 10:38

    Jestem całkowicie za!!!!! Tylko co to zmieni? Wzburzy jeszcze większą złość w pani minister i nie tylko a, co będzie wynikiem tego....? Ja Wam teraz pokaże :( . Podejrzewam , że więcej stracicie niż zyskacie. Niemniej jednak trzeba działać bez tego ani rusz. Niecierpliwie czekam na efekty strajku i trzymam kciuki .

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xxx.xx1 
  • stand_gość_gość

    31.03.2017, 10:42

    Kolejna próba politycznej prowokacji. Elity oderwane od koryta chwytają się wszelkich możliwych sposobów, aby do niego powrócić. Tym razem ofiarami są dzieci i ich rodzice. Kto następny?

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx4.xx8 
  • T_gość

    31.03.2017, 10:48

    What?

    Gimnazjum nr 2 ma czelność strajkować przeciwko reformie? :D Śmiech na sali. Jeszcze niedawno chodziłem do tej szkoły i jestem zdecydowanie za tym by została zamknięta. To co się tam wyprawiało było czystą patologią. Kto chodził ten wie. A jaka na to wszystko była reakcją nauczycieli i dyrekcji... Żadna. Można siać propagandę ale prawdy nie zmienicie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • Rodzic _gość

    31.03.2017, 12:15

    Zgadzam się, chociaż jestem rodzicem, uczennicą byłam 30 lat temu. Po zmianie na nowego Dyrektora kilka lat temu mogę powiedzieć zaczęło się tam lepiej żyć, ale poprzednik podpity wiecznie z papierosem w ręku nie miał żadnych cech wychowawcy ani nadzorcy. Wszystkim to odpowiadało i patologia się szerzyła .. Nauczyciele bali się uczniów i schodzili im z drogi najczęściej

    Cytuj
    IP: 193.243.xx3.xx2 

    gość _gość

    01.04.2017, 10:13

    Chodziłem również do tej szkoły i jakoś nie narzekam. Patologia jest w wszystkich szkołach wystarczy się jej wystrzegać. Mam fajne wspomnienia z tej szkoły i mile wspominam nauczycieli.

    Cytuj
    IP: 37.47.xxx.xx1 
  • nauczyciel_gość

    31.03.2017, 10:52

    Dzieci się cieszą.

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx4.xx3 
  • ._gość

    31.03.2017, 10:52

    .

    Tak w ogóle ta reforma to zasłona dymna. To strajk inspirowany politycznie. Nauczyciele nie walczą o uczniów tylko swój marny , partykularny interesik. Taka jest prawda.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • Mielonka_gość

    31.03.2017, 11:36

    Pasożyty się burzą?

    Do kiedy nauczyciele będą chronieni Kartą Nauczyciela - dopóty będę ich uważał za pasożyty. To kolejna kasta nadludzi z awansu - jak sędziowie chronieni immunitetem. Nie znają życia obiboki! Jeszcze zresztą biednego nauczyciela nie spotkałem. Z nudów zazwyczaj zajmują się polityką i jest jak jest.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • stara_karamba_gość

    31.03.2017, 12:38

    mielonka zamiast mózgu???

    Mielonka, chyba miałeś dwójkę z wf-u, bądź pasożyty ci łepetynę stoczyły. Mamy demokrację, skoro mają prawo strajkować i strajkują, to co ci mielonka do tego? Nie moja wina, że tyrasz u prywaciarza i nie masz prawa do niczego. Jednak czas na wypisywanie bredni znajdujesz. Przestań pić i palić, to swój budżet podreperujesz. No i porzuć prywaciarza w cholerę, wykształć się, poznasz życie. Zostań nauczycielem, dostaniesz "immunitet", kartę nauczyciela, a jak się znudzisz, może będziesz politykiem. Głupi już jesteś. To byś się nadawał.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx6.xx6 

    "obrońca uciśnionych"_gość

    31.03.2017, 18:25

    Najpierw trzeba szkolić kadry

    którym ważniejszy będzie regulamin od Karty Awansu.. Stan wychowania beznadziejny dlatego kto może stara się posyłać do szkoły prywatnej albo chociaż "katolika".. Szkoda kasy na pseudogimnazjum w których tresuje się pogłowie szkolne testami. Sam miałem szczęście chodzić do podstawowej 7 - latki tzw. Szkoły Ćwiczeń dla Liceum Pedagogicznego. (zgadnij kotku który to obiekt w Tczewie). Była dyscyplina bo sam też oberwałem linijką i nie wyobrażalne było palenie tytoniu. http://www.youtube.com/watch?v=lqqPgT6RB4E

    Cytuj
    IP: 83.23.xx9.xx2 

    baba_gość

    31.03.2017, 20:26

    aleś ty gupi!!!!!!

    Cytuj
    IP: 5.174.xx9.xx3 
  • janus_gość

    31.03.2017, 12:08

    strajk

    szkopa Podstawowa nr 12 sie boi czy, co?. Mowili,ze pomorski kurator jest dzis za granica i odbiera poichwaly za wysoki pozim nauczania , przeciez to nie zasluga pisowco, ale laury zbierac to i owszem. Dwunasastka pod presja PIS

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx1 
  • lika_gość_gość_gość

    31.03.2017, 18:43

    A dlaczego podstawówka ma strajkować? Przecież likwidacja ich nie dotyczy.Wręcz przeciwnie ,będzie więcej klas bo dojdzie jeden rocznik więcej a docelowo dwa/ 7 i 8 klasa/.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx9.xx5 
  • THC_gość

    31.03.2017, 12:12

    A dyrektor w gimnazjum nr 2 tez lubią popić sobie. Pamiętam co się tam działo... PO ipetru w głowach wam mieszają albo boicie się o swoje posady jak opozycja. ..

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx4 
  • kik_gość

    31.03.2017, 12:45

    Przemoc w szkole kwitnie a Ci bezczelnie pierniczą, ze chodzi im o dobro dzieci. 18 godzin pracy tygodniowo, płatne ferie, płatne 2 miesiące wakacji, płatny urlop na poratowanie zdrowia, gwarancja zatrudnienia, zero odpowiedzialności za wyniki nauczania, lewe korepetycje nie rozliczane z Urzędem Skarbowym. W głowach się poprzewracało. proponuję na wszystkich strajkujących nasłać Urząd Skarbowy niech się rozliczą z posiadanego majątku. Żaden nie jest w stanie tego zrobić. Dowalić im karne odsetki za ukrywanie dochodów z korepetycji. A każdego, który taką karę zaliczy wywalić z roboty za zły przykład dawany dzieciom. Bo jak to nauczyciel łamie prawo i on ma dzieci kształcić! W to miejsce przyjąc młodych ludzi, chętnych do pracy z pasją. Zatrudnić na zwykłej umowie o pracę a nie na karcie nauczyciela. Starczy już tej zasiedziałej kliki!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • kik_gość

    31.03.2017, 15:59

    Ha ha nauczyciele wrócili ze strajku i minusują osoby ich krytykujące. Do prawdziwej pracy idźcie to zobaczycie co to jest ciężka praca

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 

    romi_gość

    02.04.2017, 16:11

    kik

    Kik a tobie żal tyłek ściska? Sam ryrasz na budowie, bo ci się do szkoły chodzić nie chciało? Nie po to pięć lat studiowali, żeby teraz worki z cementem nosić. Jak każdy taki mądry to niech idzie na ten "łatwy kawałek chleba". Ja jako matka po jednej przerwie spędzonej w szkole nie chciałabym w niej uczyć za żadne pieniądze.

    Cytuj
    IP: 159.205.xx9.xx1 
  • Mielonka_gość_gość

    31.03.2017, 13:24

    "Mielonka, chyba miałeś dwójkę z wf-u, bądź pasożyty ci łepetynę stoczyły. Mamy demokrację, skoro mają prawo strajkować i strajkują, to co ci mielonka do tego? Nie moja wina, że tyrasz u prywaciarza i nie masz prawa do niczego. Jednak czas na wypisywanie bredni znajdujesz. Przestań pić i palić, to swój budżet podreperujesz. No i porzuć prywaciarza w cholerę, wykształć się, poznasz życie. Zostań nauczycielem, dostaniesz "immunitet", kartę nauczyciela, a jak się znudzisz, może będziesz politykiem. Głupi już jesteś. To byś się nadawał."

    "Prywaciarz" to był za PeeReLu pedagogiczny głąbie! "Demokracja" jest taka, że są równi i równiejsi. Widać że życia nie zaznałeś zwyczajnego, bo chromolisz jak Komor, że zacytuję: "Zmień pracę i weź kredyt". A to nie tak wygląda w REALNYM życiu!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • Mielonka_gość_gość

    31.03.2017, 13:27

    A jak ci źle w robocie z Bożej łaski pedagogu, to sam zmień robotę i zajmij się czymś pożytecznym: na przykład zamiataj chodniki, czy zrywaj jabłka w sadzie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx2 

    kik_gość

    31.03.2017, 14:41

    Dokładnie! Jak im źle to niech ida do prawdziwej pracy najlepiej w korpo to wtedy zobacczą co to zapiernicz! Ale kto by tam takich rozpieszczonych megalomanów przyjął. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zatrudni do normalnej pracy ani eks nauczyciela, ani eks pedagoga szkolnego czy eks urzędnika. Żadne prawdziwej roboty by nie ogarnęło

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • ..._gość

    31.03.2017, 13:46

    Należy odsunąć od zatrudnienia emerytów- wypalenie zawodowe, ble, ble, ble...a korepetycje dają drugą, nieopodatkowaną pensję...

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xx2 
  • Lukas_gość

    31.03.2017, 14:34

    Strajk

    Normalni ludzie na strajki sobie nie mogą pozwolić bo odrazu będą zwolnieni a oni co lepsi. Jak im nie pasuje praca to jak mówił Komorowski niech ją zmienią to kopania rowów, na budowe, na kase do marketu wyboru jest pełno a nauczyciele ciągle narzekają że mało pieniedzy, ze mało wolnego itp.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • Stary tczewiak_gość

    31.03.2017, 14:41

    Uwierzyłbym w dobre intencje tego strajku że to dla dobra uczniów, niestety widząc Broniarza jako inspiratora mogę powiedzieć "strajk polityczny" . przecież miało być w obronie uczniów więc skąd żądania finansowe. Tyle w temacie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • jot_gość

    31.03.2017, 15:02

    Wymienię kilka przywilejów nauczycieli : - ekwiwalent za urlop - trzynastka - wczasy pod gruszą - bony na święta - fundusz socjalny ( za mniej niż połowę kwoty wycieczki do Spa, Wiednia, Berlina, Pragi,itp) - około 3 m-cy wolnego w roku - dofinansowanie do studiów Na dodatek nie podlegają prawom wolnego rynku, w praktyce ich praca nie podlega żadnej weryfikacji, z powodu karty nauczyciela jest wiele miernych nauczycieli uczących nasze dzieci.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx6 
  • Ja_gość

    31.03.2017, 15:46

    Bardzo dobrze

    Jestem za , wszystko co robi pis to zle.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx5.xx0 
  • lika_gość_gość_gość_gość

    31.03.2017, 18:49

    A konkretnie to co PiS Ci złego zrobił?

    Cytuj
    IP: 83.21.xx9.xx5 
  • lika_gość

    31.03.2017, 18:36

    zawód dożywotni

    W Polsce nie ma przymusu dożywotnego wykonywania wyuczonego zawodu.Zawsze można się przekwalifikować,wykazać się mobilnością i podjąć pracę w innym miejscu/ jak mawiał guru ekonomiczny Balcerowicz/. Protesty nauczycieli są chybione w czasie.Dawno samorządy wraz z radnymi ustalili obwody szkolne i tempo przekształcania szkół/ napisano o tym fakcie na tcz.pl również.. / Strajk ewentualnie mogłyby uzasadnić gimnazja,bo one będą wygaszane .Szkoły podstawowe zostają i przybędzie jeden rocznik ,czyli więcej pracy ,więcej godzin i to też się nie podoba? A może douczyć się będzie trzeba? Lecz dla nauczyciela to chyba żadna trudność,są z natury obdarzeni łatwością uczenia się.A swoją drogą pedagodzy raz są za aborcją/czarne marsze/ a raz płaczą,że dzieci mało.Toż to niekonsekwencja jest.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx9.xx5 
  • kik_gość

    31.03.2017, 22:16

    Oni płaczą nad tymi wszystkimi zlikwidowanymi etatami dyrektorskimi i tymi wszystkimi absurdalnymi zakresami materiału, którego jakimś cudem na lekcji nie da się nauczyć, ale na korkach bez paragonu poza systemem skarbowym jakoś w cudowny sposób da się nauczyć. Mnie dziwi czemu Urząd Skarbowy tych lewych interesów nie ukróci. Podchody na biednych sklepikarzy, ze sprzedają bez paragonu to w kółko robią a tutaj przejść sie po nauczycielskich domach o 17:20 i popytac czemu obce dziecko w domu nauczyciela siedzi nad zeszytami i czemu dzieciaczek pieniążek ma w kieszonce. Przetrzepać PITy i sprawdzić czy dają pokrycie na posiadany majątek. Karne odsetki dowalić, nielegalne mienie skonfiskować i pozamiatane

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • g_gość_gość

    31.03.2017, 20:15

    żałosny zasciankowy,prowincjonalny Tczew,liżcie dalej dupe pisowi.

    Odpowiedz
    IP: 77.103.xx9.xx1 
  • wuja_gość

    31.03.2017, 20:46

    pis to kretyni .nie widzicie tego

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx5.xx1 
  • Gość_gość_gość

    31.03.2017, 22:38

    Kto zapłaci strajkującym, oto jest pytanie.

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx1.xx3 
  • romi_gość

    02.04.2017, 16:13

    płaca

    Nauczyciele nie otrzymają wynagrodzenia za dzień strajku, więc nie ma o co się burzyć.

    Cytuj
    IP: 159.205.xx9.xx1 
  • kik_gość

    31.03.2017, 22:42

    Człowiek, który chce wozić ludzi lub towary musi przejśc testy psychologiczne, tylko po to by wozić ludzi lub rzeczy. Natomiast ludzie, którzy mają uczyć nasze dzieci, którzy mają przekazywać im pewne wartości, ludzie którym powierzamy opiekę nad naszymi największymi skarbami takie testy nie obejmują? Uważam, że kto jak kto, ale właśnie tacy ludzie powinni byc badani pod tym kątem

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • stara_karamba_gość

    01.04.2017, 07:07

    racja

    kik, ja to bym tobie takie test wykonał na kursie przedmałżeński. Takie pierdoły wypisujesz, jakbyś miał nierówno pod kopułą. Swoją drogą posiadam uprawnienia na przewóz rzeczy, z ADR-ami włącznie. Zatem nie pitol, bo każdy zainteresowany dobrze wie, jak się niekiedy takie testy przechodzi. Zaraz będziesz piał, że te testy to jak przewód doktorski. Normalnie mnie zaorałeś. Swoją drogą oświeć mnie w przedmiocie twojej retoryki. Co ma piernik do wiatraka, co mają jakieś tam testy do sprawy strajku???? Nie kumam.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx6.xx6 

    romi_gość_gość

    02.04.2017, 16:15

    stara_karamba

    Stara_karamba - niektórym to by się test na inteligencję przydał :) :)

    Cytuj
    IP: 159.205.xx9.xx1 
  • kik_gość

    01.04.2017, 07:37

    Już tłumaczę, według mnie nauczyciel by móc wykonywać swój zawód powinien przechodzić testy psychologiczne i najlepiej z wiedzy ogólnej i ze swojego przedmiotu. Żądają podwyżek, nie widzę powodu by podwyższać im pensje bez sprawdzenia ich zdatności do wykonywania tego zawodu. Mamy liczne przypadki skrajnej patologii w środowisku nauczycielskim: pewna nauczycielka zaklejała taśmą klejącą dzieciom usta, krzyczała i groziła 6 latkom, kolejna twierdziła, że Kopernik był polskim odkrywcą, a zawód związany z wodą to NURKOWIEC, wieloryby to ryby, ta pani akurat była nieusuwalna. Jeszcze następny przypadek wychowawczyni w żłobku, która przywiązywała roczne dzieci w łóżeczkach i sobie wychodziła na ploty z sali. Dzieci zostawały same! Każdy z nas zna z autopsji piekielną nauczycielkę lub zupełnie nie zdolną do wykonywania tego zawodu. Guły bez charyzmy. Dlatego uważam, iż należy stworzyć specjalne testy psychologiczne, które sprawdzałyby to czy dana osoba jest w stanie uczyć dzieci, a drugi test z wiedzy z własnego przedmiotu. Z własnego doświadczenia pamiętam nauczycielkę matematyki panią W. z LO im Marii Skłodowskiej Curie, która miała tragiczne problemy z zadaniami z kombinatoryki i rachunku prawdopodobieństwa, potrafiła wyjść z lekcji i pójść salę obok by swoją koleżankę matematyczkę panią S. zapytać jak należy rozwiązać zadanie. Działo się to w latach przed reformą. Pani W. nie umiała rozwiązać większości zadań z gwiazdką, a podobno skończyła studia więc poziom liceum powinna mieć w małym palcu. Dziwi mnie również, że nie umiała sobie rozwiązać wszystkich zadań choćby i z pomocą koleżanki zapisać rozwiązania w zeszyciku i posiłkować się zeszycikiem by się nie ośmieszać przed całą klasą. Kolejna pani G. nauczycielka geografii na dziale demografia opowiadała takie rewelacje, ze od używania prezerwatyw rodzą się dzieci upośledzone, że zmniejsza się przyrost naturalny bo jest aborcja (zaznaczam w Polsce nie ma aborcji na życzenie) i antykoncepcja hormonalna, która powoduje bezpłodność u kiobiet. I z takich mądrość trzeba było odpowiadać, i takie bzdury wygłaszać. Z tymi genialnymi odkryciami zostawiłem sobie zeszyt na pamiątkę. Według mnie na taki poziom szkoda naszych podatkowych pieniędzy, w ich miejsce można zatrudnić nauczycieli prawdziwie wykształconych i do tego z pasją. Każdy wie jak żałośnie wyglądają wizytacje z kuratorium. U nas potrafiono powtórzyć ostatnią lekcję, tak by cała klasa znała odpowiedzi. Mam nadzieję, że kiedyś dojdzie do zamontowania w klasach kamer i będzie stream dla rodziców. A wtedy jak za dotknięciem magicznej różdżki zmienią się i uczniowie i nauczyciele. Cudowne pitolenie 20 minut każdej lekcji o swoim syneczku i innych pierdołach zniknie (maniera jednej z moich nauczycielek w LO) (Wszystkie kwiatuszki działy się w naszym jakże ELITARNYM LO im. podwójnej noblistki. Biedna Skłodowska musiała się w grobie przewracać słuchając jakich rzeczy i w jaki sposób uczy się w szkole jej imienia) Jestem pewny, ze znajdzie się wiele więcej osób, które spotkały w swym szkolnym życiu podobnych geniuszy pedagogicznych. Właśnie dlatego należy badać wiedzę i stan psychiczny nauczycieli. I to nalezy robić to dość regularnie np co 5 lat

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • kik_gość

    01.04.2017, 10:07

    Przepraszam, za Kopernika chodziło o Kolumba. Oczywiście Kopernik jak najbardziej był Polakiem, pani nauczycielka nauczała, ze Kolumb był polskim odkrywcą.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 

    inny_karamba_gość

    01.04.2017, 11:53

    I sam widzisz,

    palnąłbyś gafę na takich testach, i lecisz na "pysk" z roboty. Okazuje się, że Kopernik był polskim odkrywcą, miałeś prawo się pomylić. Nie ma ludzi doskonałych i nieomylnych. Są dni lepsze i gorsze, przychodzi wiek, proza życia odciska piętno na każdym z nas, a ty chciałbyś w zawodzie nauczyciela ludzi wyłącznie doskonałych, nieomylnych i wszechwiedzących. Tak się niestety nie stanie, musisz się z tym pogodzić i (jeśli je masz) dalej posyłać swoje dzieci do niedoskonałej szkoły. Rozejrzyj się wokół siebie. Czy w twojej pracy wszyscy (twoim zdaniem pewnie nie) są doskonali w swoim fachu? Bój się zatem lekarzy, strażaków, policjantów, żołnierzy, urzędników skarbowych (o nich tak piejesz przy wyliczaniu dochodu z korepetycji, co za problem, doliczam 19% dochodowego do stawki godzinowej korepetycji, ty bulisz, ja odprowadzam podatek skarbowemu, twoja mina bezcenna), żądaj doskonałości we wszystkim, co cię otacza. W końcu wymyślaj wszystkim grupom zawodowym psychotesty (zwłaszcza w grupie budżetowej, dla tych, na których taj hojnie płacisz podatki, a do których ziejesz taką nienawiścią). W końcu utwórz urzędy kontroli i komisje egzaminacyjne, w których sam zasiądziesz i będzie decydował, komu pozwolić dalej pracować, a komu czas zamiatać ulice, albo jabłka w sadzie zbierać. jak pitoli twój idol mielonka. Nie zapomnij też stawiać się co pięć lat na komisjach, aby powtarzać maturę, odnawiać dyplomy studiów wyższych, uprawnienia do kierowania pojazdami etc. A jeśli zdobyłeś swoje kwalifikacje w tak znienawidzonym PeeReLu (chyba dobrze zacytowałem mielonkę), miej honor się ich wyrzec, i wszystkie od początku. Przecież taka jest obecnie retoryka elit, które zapewne tak ci imponują. I nie zapomnij jeszcze o jednym, musisz dożyć emerytury. Powodzenia.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx6.xx6 

    kik_gość

    01.04.2017, 12:53

    do inny_karamba

    Cóż pani nauczycielka od Kolumba - polskiego odkrywcy odpytywana przez TVN nadal twierdziła, ze był Polakiem, na pytanie jak ssak może być rybą ze zdziwieniem przyjęła informację o tym, ze wieloryby to ssaki, bo jak to żyją w oceanach, na pytanie o zawód związany z wodą dalej upierała się, ze to nurkowiec a nie nurek. Moja nauczycielka matematyki bite 3 lata nie umiała rozwiązywać zadań z gwiazdką chociaż z zeszytu ćwiczeń korzystała od lat. Zaklejanie dzieciom ust to tez rzecz znana z telewizji. Jak rozumiem tez uważasz to za normę. Podejrzewam, ze jesteś nauczycielem lub mężem nauczycielki. I tak bolą mnie lewe dochody nauczycieli i ogólne przyzwolenie na ukrywanie dochodów przez nauczycieli. Uważam nauczycieli na karcie nauczyciela za najbardziej rozpieszczaną a przy tym roszczeniową grupę społeczną. Próbujesz mnie wyśmiewać, co wskazuje, ze brak Ci merytorycznych argumentów. A ja jestem przekonany, ze każdy miał do czynienia z patologicznym lub nieudolnym nauczycielem.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 

    ka_gość

    03.04.2017, 09:47

    do inny_karamba

    Bardzo zaniepokoił mnie twój post. Twierdzenie, że każdy moze się pomylić jest twierdzeniem z gruntu fałszywym. Każda pomyłka kosztuje. Czasamiwystarczy przeprosić, jak kik_gość, czasami konsekwencje są znacznie większe. Pamietasz halę na Śląsku? Jeden projektant popełnił samobójstwo, inne zamieszane osoby siedzą. Słyszałeś o osobach, które popełniły błedy za kierownicą? Siedzą i płacą. Słyszałeś o kasjerkach, którym kasa się nie zgadza? Płacą. Piszesz o lekarzach nie mając o tym zielonego pojęcia. Posłuchaj TV. Często mówi się o błędach lekarskich i ich konsekwencjach: Poczynając od odszkodowań, poprzez utratę prawa wykonywania zawodu, a kończąc na więzieniu. Nawet sprzątaczkę pozbawi się premii, jeżeli źle wykona swoją pracę. Tak naprawdę to nauczyciele to jedna z nielicznych grup, która nie ponosi konsekwencji za swoje błędy.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • Tomek_gość

    01.04.2017, 15:54

    Nauczyciel powinien być z powołania, z chęci nauczania i dostosować się do danej sytuacji. Ja zawsze bylem przeciwny gimnazjom , stara szkoła 8- letnia zdawała egzamin. Trzeba zrobić porządek wśród nauczycieli niewykwalifikowanych, którzy uczą np. informatyki , nie mając o tym przedmiocie zielonego pojęcia. Przykład Zespól Szkol Kupieckich na Czyżykowskiej takie coś - Barbara T. To jest masakra i z tym trzeba walczyć!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • Joasia_gość

    01.04.2017, 21:30

    Baba

    "aleś ty gupi!!!!!!"

    . Korwin ma rację baby są g.....ie ale nie wszystkie. Ja nie.

    Odpowiedz
    IP: 93.223.xx2.xx3 
  • Zmielony Dżony_gość

    03.04.2017, 09:44

    mary me...

    Cytuj
    IP: 87.205.xx9.xx5 
  • gosc_gość

    02.04.2017, 10:19

    Jak nauczycielom się nie podoba reforma to niech się przekwalifikują,zwolnią jak i się to nie podoba ta praca państwowa za dużo maja przywilejów,13pensje,dodatki i więcej wolego niż przeciętny fizyczny pracownik.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xxx 
  • gość_gość

    12.03.2019, 16:40

    powołanie

    Ludzie proszę nie załamujcie mnie bo tracę wiarę w nas jako istoty myślące. Nauczyciel powinien być z powołania? Nie pracować dla pieniędzy? Hm... To bardzo ciekawe. W takim układzie informatycy również powini pracować z powołania i mieć mniejsze pensje bo przecież programowanie to ich pasja, tak jak tworzenie aplikacji i ułatwianie nam życia. Lekarze podobnie z powołania powinni leczyć za darmo, bo jak można wycenić ludzkie zdrowie, czy życie. Prawnik, inżynier itd itd... Może wszyscy zaczniemy pracować pro bono bo wszyscy chodzimy do pracy z powołania. Takie komentarze są na poziomie przedszkola. Ignoranci, którzy nie mają pojęcia o realiach. Najwięcej w temacie mają jak zawsze do powiedzenia osoby, nie związane z systemem szkolnictwa. Skoro nauczyciele to taka uprzywilejowana grupa zawodowa to dlaczego coraz mniej ludzi chętnych do pracy w tym zawodzie? Zapraszam do szkoły tych wszystkich mało zarabiających i tak bardzo poszkodowanych inżynierów, prawników, informatyków, lekarzy oraz inne grupy zawodowe dla których rola nauczyciela nic nie znaczy...

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx5 
  • gienio_gość

    12.03.2019, 17:17

    rewolucja w szkole

    Szanowni Państwo, szczególnie Ci, którzy tak narzekacie na nauczycieli mam dla Was niesamowite rozwiązanie. Jeżeli denerwuje Cię fakt, że nauczyciel ma dwa miesiące wakacji, jeżeli uważasz, że dostają zbyt duże pieniądze za 'nicnierobienie', jeżeli jesteś przeciwny korepetycjom to zlikwidujmy ten zawód skoro jest taki żałosny i niepotrzebny. Skoro Wy wszyscy tacy elokwentni to z pewnością nauczycie i przygotujecie Swoje pociechy lepiej niż nauczyciele. Może w końcu część z Was przy okazji nauczania zacznie Swoje dzieci wychowywać a nie tylko karmić. ZLIKWIDUJMY SZKOŁY... PRECZ Z NAUCZYCIELAMI...

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.