Dojazd do autostrady. Szukają domu dla pięciu rodzin

Nowa droga wymaga wyburzenia części tego domu (fot. tcz.pl)
Dojazd do autostrady. Szukają domu dla pięciu rodzin
Trwają prace związane z kompleksową modernizacją drogi dojazdowej do węzła autostrady A1 w Stanisławiu. Wykonawca przejął plac budowy, przeprowadził wycinkę przydrożnych drzew i rozpoczął prace modernizacyjne od strony Stanisławia. Tymczasem okazuje się, że w samym Tczewie być może będzie trzeba całkowicie wyburzyć jeden z budynków na projektowanej trasie przejazdu, chociaż wcześniej zakładano tylko jego częściową rozbiórkę.

O postęp prac i wyniki niedawnego spotkania, w którym wzięli udział przedstawiciele inwestora - Wojewódzkiego Zarządu Dróg, wykonawcy - firmy Skanska i przedstawiciele tczewskiego magistratu, pytała podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej, radna Bożena Chylicka.

- Odbyło się spotkanie związane z wprowadzeniem wykonawcy na plac budowy. - wyjaśniał wiceprezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki, który wziął udział w spotkaniu.- Pojawił się pewien problem związany z budynkiem mieszkalnym istniejącym na trasie planowanego przejazdu. Początkowy plan zakładał rozbiórkę części budynku mieszkalnego i pozostawienie reszty. W momencie kiedy wykonawca wszedł na teren budowy dokonano pomiarów i okazało się, że istnieje realne niebezpieczeństwo zawalenia się pozostałej części budynku, ponieważ jest to konstrukcja, nazwijmy to - tymczasowa. Firma będzie musiała dokonać palowań skarpy w tamtym rejonie, w trakcie których mogłaby zostać naruszona konstrukcja. Dlatego pojawiło się oczekiwanie dokonania rozbiórki całości budynku i przekwaterowania wszystkich lokatorów. Budynek jest własnością PKP, które wspólnie z zarządem dróg wojewódzkich i wykonawcą będzie musiało teraz znaleźć rozwiązanie.

Lokali zastępczych dla pięciu rodzin mieszkających w budynku nad Kanałem Młyńskim szuka teraz samorząd województwa. Według projektu obok zajmowanego przez rodziny obiektu przebiegnie nowa jezdnia - łuk istniejącej drogi zostanie wyprostowany i powstanie nowy mostek nad "Milenem". Właśnie prace związane z jego budową i umacnianiem skarpy mogą zagrozić konstrukcji domu. Jeśli okaże się, że palowania nie uszkodzą budynku, część rodzin wróci do swoich mieszkań. Tymczasem zgodnie z planem ruszyły prace modernizacyjne od strony Stanisławia. Wykonawca ma odpowiadać za rozbudowę 4,5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 224 pomiędzy węzłem Stanisławie i Tczewem. Zadanie opiewa na 35,2 mln zł brutto. Drogowcy rozpoczęli prace w Stanisławiu i sukcesywnie będą przesuwać się w kierunku Tczewa:


- Zakres prac przewiduje przebudowę drogi na odcinku 3,64 km (w tym: poszerzenie jezdni, budowę chodników, ścieżek rowerowych i przebudowę skrzyżowań), budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej o długości niemal 1 km oraz przebudowę oświetlenia ulicznego, sieci teletechnicznej, gazowej i kanalizacji deszczowej. - informuje Skanska na swojej stronie internetowej - W ramach kontraktu wzmocnimy także podłoże gruntowe palami, przebudujemy przepusty, wykonamy sygnalizację świetlną i zbudujemy 4 obiekty mostowe i skrzyżowanie drogi z linią kolejową. Łącznie wykonamy ok. 65 tys. m sześc. robót ziemnych i wbudujemy prawie 16.800 tys. ton masy.

Planowane prace mają szeroki zakres - m. in. przebudowane zostanie skrzyżowanie ulicy Jagiellońskiej z Armii Krajowej, wyburzony zostanie wiadukt o obniżonej skrajni i zbudowany nowy, umożliwiający wjazd do miasta wysokim pojazdom. Pojawią się też ścieżki rowerowe. Podczas remontu kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami - m. in. wahadłowym ruchem na niektórych odcinkach. Prace remontowe potrwają najpóźniej do 14 sierpnia 2012 roku. Zadanie zostało dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Pomorskiego Programu Operacyjnego.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (30)
dodaj komentarz

  • gosia_gość

    18.10.2010, 00:05

    i dobrze

    dobrze, że droga jest remontowana- ułatwi to dojazd do autostrady. martwi mnie jedno, że zaraz bedzie, że to sukces Pobłockiego.... ten to się do wszystkiego doczepi, prawie jak nasz poseł

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx1.xxx 
  • Maxx

    18.10.2010, 00:33

    Ja zwykle w Polsce

    Okazuje się że przeniesienie tych pięciu rodzin urasta do rangi największego problemu przy modernizacji dojazdu do autostrady. A może by tak opinia publiczna chciała się dowiedzieć jaki promil całości kosztów stanowią koszty zapewnienia nowych lokali ? Bo dla mnie jest jasne stopień niekompetencji urzędników jest wprost proporcjonalny do finansowej małosci problemu z którym w pocie czoła się zmagają bo wcześniej nie potrafili go przewidzieć.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • PogodneMyśliJohnnegoBravo

    18.10.2010, 05:33

    a w tym samym czasie

    gdzieś niedaleko bo w centrum miasta, pracownicy firmy stawiającej most na W. Polskiego będą się zastanawiać czy opierać się dziś o łopatę czy o betoniarkę.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    18.10.2010, 07:55

    Po wyborach zmienimy nazwę na Wojska Pobłockiego - myślę, że będziesz jednym z tych komu będzie ofiarowana.

    Cytuj
    IP: 178.56.xx1.xx0 

    PogodneMyśliJohnnegoBravo

    18.10.2010, 09:57

    a tu się mylisz

    Nasz lokalny książe mi powiewa jak i cała reszta decydentów, czepiam się tylko czasu: remont dojazdówki a budowa mostu na W.P. Dlatego, że widzę codziennie jak idą prace przy moście nad drogą do Flexa.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    18.10.2010, 07:22

    Jak robią ten dojazd do autostrady to ok. Ale nie idzie tego tak zrobić żeby te rodziny nie musiały się wynosić. Ciekawe czy znajdą dla nich inne lokum na terenie miasta. Co może mają sami sobie szukać.....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • OK_gość

    18.10.2010, 09:20

    Jadowita gosia lub goś

    Przyczepia się do wszystkiego tylko Sosnowski , żadnej inwestycji w Tczewie nie potrafi wykonać powiat bez współfinansowania miasta .Zaś miasto nie żebra od powiatu . I jeszcze jedno Pobłocki jest zastępcą prezydenta od spraw gospodarczych i inwestycji i on się nie przyczepia lecz jego obowiązkiem jest dopilnowanie wszystkiego .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • C>K>M

    18.10.2010, 09:21

    Oczywiście droga dalej pozostanie jedno-jezdniowa, bo kto by się przejmował tym co będzie za 10 czy 20 lat....

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • gosia_gość

    18.10.2010, 09:52

    w sprawie wyborów

    a ja bede głosowała na pana Pobłockiego bo moim zdaniem najbardziej sie na prezydenta nadaje

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • do gosi_gość

    18.10.2010, 11:23

    Od doczepiania się to jest nasz starosta, który zastał tczew drewniany, a zostawił murowany - on przed wyborami jest wszędzie. nikt go nie dogoni. najbardziej medialna postać pomorza

    Odpowiedz
    IP: 188.165.xx0.xx8 
  • hehehe

    18.10.2010, 12:38

    ...

    multimonster :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • gość.,.,_gość

    18.10.2010, 13:14

    kto kim???

    Pamiętam pana S jak jeszcze grzał fotel w ZGM Czyżykowo..... kurcze jaki to był lejwoda....... Jak pomyślę,że taki prezydent ma nas reprezentować..... o rety!!!! A jak się pomyli i prawdę powie,to przepadliśmy.....Myślę,że Pobłocki już tyle inwestycji rozkręcił,że lepiej żeby został prezydentem, wtedy będziemy mieli Go nad podorędziu i rozliczymy na bieżąco.Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx9 
  • hehehe

    18.10.2010, 13:37

    ...

    słusznie prawisz

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Student,gość_gość

    18.10.2010, 15:59

    Dobra robota

    Nareszcie robja ten dojazd do autostrady a swoja droga to masz racje obecny prezydent jest oki i tez raczej zagłosuję na jego zastępce p. Pobłockiego - wydaje mi si e spoko gość

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xxx.xx9 
  • ...._gość

    18.10.2010, 16:57

    masz rację, mozna zaryzykować. Zwłaszcza, że głosując na p.Sosnowskiego oddajesz głos na Urbana, Kaffke, Misiewicza, Antczakową, Żmijewskiego kolesia Kiedrowskiego, towarzyszy z komitetu MOST, czyli Samoobrona i Pustkowski. Ryzyko jest niewspółmiernie mniejsze przy Pobłockim.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx4.xx7 
  • Lokator budynku _gość

    18.10.2010, 17:18

    to jest śmieszne

    Ciekaw jestem który z lokatorów zostawi swoje mieszkanie na czas remontu. Kto będzie je przez ten czas pilnował i ogrzewał żeby je nie zawilgocić i nie zagrzybić.Wydaje się mi że nikt nie zabierze ze sobą piecy ani grzejników tylko po to aby na czas remontu tego nie pokradli.Oczywiście jeśli będzie do czego wracać w razie dewastacji kto poniesie koszty remontu jak kolej nigdy na nic nie ma pieniędzy.

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx3 
  • mirek_gość

    18.10.2010, 17:46

    przy kanale mlynskim

    Nowe tereny inwestycyjjne przy Kanale Mlynskim? Slyszalem o budowie Hotelu czy ktos wie cos na ten temat?

    Odpowiedz
    IP: 79.203.xx4.xx6 
  • Gwajer_gość

    18.10.2010, 18:01

    16.800 tys to 16 milionów 800 tysięcy ton. Czy oni budują tunel?...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • ktos całkiem obcy_gość

    18.10.2010, 20:51

    pisza piekny artykół co tam ma byc ale jakos nikt nie potrafi powiedziec tym ludziom gdzie oni opójda przeciesz to zenada tu wypisujecie jakies belkoty co powstanie kogo to obchodzi skoro i tak robicie jak chcecei powieccie tym ludziom gdzie oni popjda i juz teraz im zapewnijcie mieskania godne tego co oni tam maja zostawic bo robia remonty mieszkan i dbaja o swój dorobek a jak sie dowiaduja ze maja sie wynosci to nikt im nie potrafi odpowiedziec gdzie i kiedy z tego co wiem to ci ludzie jzu od jakis 2 miesiecy probuja sie dowiedziec co z nimi sie stanie a zawsze maja odp"my nie mozemy wam powiedziec" niby szukaj dla 5 rodzin mieszkan skoro tam mieszka wiecej co z reszta mieszkanców którzy tam mieszkaja od lat co wywalic na bruk czy jak to rozwiazecie przeciesz oni tam byli pierwsi a to wy wchodzicie na ich teren i chcecie stawiac idiotyczna droge i mase wiaduktów i mostków . dajcie im dobre mieszkania itd bo chyba im sie nalezy za to co chcecie tam zrobic mieszkania sa tansze niz ta droga a z biegiem czasu zarobicie na tym tyle ze nie odczujecie tej ze inwestycji na nowe mieszkania dla tych ludzi.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • O_O_gość

    19.10.2010, 20:39

    To jakaś gwara bez kropek i ortografii?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • mropenvitamine nielog_gość

    18.10.2010, 21:48

    Jako, ze mieszkan szuka Samorzad Wojewodztwa nie wszyscy moga dostac mieszkanie w Tczewie. Moga to by mieszkania poza Tczewem, czy tez poza Gmina Tczew.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • barak socjalny_gość

    19.10.2010, 10:18

    Pięć rodzin ma prawo do mieszkań, gdyż zajmują je od lat i dostali je jako mieszkania służbowe. Reszta ktorzy mieszkają tam kątem, a nawet nie sa zameldowani niech ida na swoje (wynajem, kredyt). Dzieci głównych lokatorów dorosły, pożeniły się i liczą, że siedząc przy rodzicach miasto da im mieszkanie (bo tak naprawde o możliwosci przesiedlenia mówi sie tam od lat). Miasto ma inne wydatki i nie ma podstawy by dawac cokolwiek za darmo, tym bardziej, ze inni biora na to kredyty. Nikt lokatorom nie kazal robic remntow, gdyz Zarzad nie wiedzial jak dlugo beda tam mieszkac, wiec bezzasadne jest użalanie się, że są porobione remonty. Obecnie Zarzad Wojewodztwa wspolnie z PKP martwią się gdzie znaleźć mieszkania. Czy będzie to Tczew, czy może stacja Pszczółki, Lisewo itd. tego narazie nie wiadomo.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • lokator budynku_gość

    19.10.2010, 19:12

    to jest śmieszne

    Nikt lokatorom nie kazał robić remontów!!! nie mogę!!! mieszkania miały być na 2 , 3 lata a nie na 38 lat mieliśmy mieszkać jak świnie i przez ten czas nie robić remontów. Ludzie zastanówcie się co piszecie bo aż was szkoda. Wszystko sami robiliśmy bo PKP nie mają na nic pieniędzy to ciekawe na co są przeznaczane pieniądze z czynszu!!!

    Cytuj
    IP: 195.74.xx1.xx3 
  • ktos całkiem obcy_gość

    19.10.2010, 13:33

    jestes bardzo madry ale nie jestes w ich sytuacji wiec twoje wypowiedzi sa tyle warte jak ptasia kupa na dachu samochodu

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • hmm

    19.10.2010, 17:14

    hmm

    Twoja wypowiedź wcale nie miała większego sensu. hahahha xD

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • ktos całkiem obcy_gość

    19.10.2010, 17:28

    przecież o to chodziło ze miało być bez sensu bo przed mówca tez gada bez sensu wiec trzeba było dorównać mu do poziomu i tyle . a jak jest taki cwany niech postawi się w ich sytuacji cwaniaczek.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • i_gość

    19.10.2010, 20:38

    Do fotografa (który wykonał zdjęcie to artykułu): nie mogłeś poczekać aż dziewczynka przebiegnie? Amator?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • barak socjalny_gość

    19.10.2010, 20:47

    Powtórzę raz jeszcze, starszym ludziom, tym którzy dostali mieszkanie zakladowe od PKP, mieszkanie się należy. Dla reszty młodych jest program "rodzina na swoim". Zresztą mieszkać w dwie, trzy rodziny na jednym mieszkaniu to patologia. Trzeba wziąć dupę w troki, zacisnąć pasa i iść na swoje, a nie siedzieć na jednym mieszkaniu przez całe życie. Ja od magistratu nic nie dostałem, od Państwa również,wręcz przeciwnie MON zabrał mi dwa lata życia (wojsko). Mam kredyt, pracuję i spłacam i nie liczę na jałmużnę ze strony Państwa.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • lokator budynku_gość

    19.10.2010, 22:10

    to jest śmieszne

    PATOLOGIA tu już przesadziłeś !!! Między nami to od młodych się odpie..... sobie poradzą tu cały czas chodzi o lokatorów którzy mieszkają tu od początku i niech dadzą konkrety a nie zwodzą cały czas.Najwidoczniej byle co jesz byle co gadasz!!!

    Cytuj
    IP: 195.74.xx1.xx3 
  • florek_gość

    20.10.2010, 04:51

    czy ta droga bedzie miala choc 2 pasy w jedna

    strone??? czyli 4 pasy ruchu czy to kolejny gniot typu jednopasmowa droga hahaha

    Odpowiedz
    IP: 69.113.xx5.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.