"Źle parkujesz-ryzykujesz". W poniedziałek (26.03) rusza policyjna akcja

Takie obrazki nie należą do rzadkości (fot. KPP Tczew)
"Źle parkujesz-ryzykujesz". W poniedziałek (26.03) rusza policyjna akcja
Tczewscy policjanci wezmą się za kierowców nierespektujących przepisów związanych z właściwym parkowaniem. Już od najbliższego poniedziałku (26. marca) do końca kwietnia funkcjonariusze przeprowadzą działania drogowe pod nazwą "Źle parujesz-ryzykujesz". Mogą posypać się mandaty, a źle zaparkowane auto możemy znaleźć z blokadą na kole.

Nic ani nikt nie może zwolnić kierującego pojazdem od obowiązku przestrzegania zakazów parkowania i postoju - przekonują policjanci.

- Pamiętajmy, że środki i metody organizacji ruchu związane z parkowaniem w znaczący sposób wpływają na warunki ruchu oraz poziom bezpieczeństwa ruchu w sieci ulicznej, a szczególnie w obszarach, w których występuje zatłoczenie oraz wzmożony ruch pieszych. Zatrzymywanie pojazdów za znakami zakazu, na skrzyżowaniach, przy przejściach dla pieszych, na chodnikach oraz drogach rowerowych to najczęściej występujące niebezpieczne zachowania kierowców. Takie zachowania uczestników ruchu drogowego są okolicznościami występującymi przy wypadkach drogowych związanych z potrąceniami pieszych wbiegającymi na jezdnie zza parkującego pojazdu, zderzeniami pojazdów w związku z ograniczeniem widoczności a także związanymi z tamowaniem i utrudnianiem ruchu pieszego i kołowego. Parkujące na całej szerokości chodników samochody często spychają pieszych na wąskie jezdnie i uliczki osiedlowe, utrudniając ruch pieszych i rowerzystów oraz stwarzając zagrożenie ich bezpieczeństwa. - mówi podinsp. Krzysztof Bielski, naczelnik wydziału drogowego Komendy Powiatowej Policji w Tczewie.

Funkcjonariusze tłumaczą, że sytuacja wymaga doraźnego podejmowania prób dokonywania zmian zachowań uczestników ruchu poprzez działania zmierzające do podniesienia świadomości społeczeństwa o zagrożeniach wynikających z nieprawidłowego parkowania. Dlatego w dniach od 26 marca do 30 kwietnia 2012 roku policjanci KPP w Tczewie przeprowadzą działania drogowe pod nazwą "Źle parujesz-ryzykujesz". W ramach akcji policjanci będą reagować na każdy ujawniony przypadek nieprawidłowego parkowania.


- Poprzez te działania chcemy trafić do kierowców, którzy czasami zupełnie nie mają świadomości, że parkowanie w miejscach zabronionych stanowi duże utrudnienie i zagrożenie bezpieczeństwa dla pieszych i kierujących. Kierowcy muszą myśleć, gdzie i jak parkują. Trzeba uświadomić, że zakazy parkowania zostały ustanowione nie tylko w celach porządkowych. Nikt nie może łamać tych zakazów i usprawiedliwiać się brakiem miejsc parkingowych. Przecież mają one eliminować zagrożenia na drogach i chronić bezpieczeństwa ich użytkowników. Znak zakazu zatrzymywania się nie pozwala w ogóle zatrzymać się w tym miejscu ani na chwilę. Niektórzy kierowcy nie chcą tego przyjąć do wiadomości i bez żenady zatrzymują pojazdy na odcinku, na którym obowiązuje zakaz zatrzymywania, a niekiedy tuż za znakiem. Uzasadnienie, które słyszy się wówczas z ust takiego kierowcy jest typowe: "przecież muszę wysadzić pasażera", "przecież muszę dowieźć towar", "przecież ja mam tutaj sklep", "przecież muszę zrobić zakupy", "ja tylko chciałem...". - wylicza policjant.

Działaniami zostaną także objęte miejsca parkingowe zastrzeżone dla inwalidów. Za parkowanie w miejscu przeznaczonym dla niepełnosprawnych i za niestosowanie się do oznaczeń mówiących, że dane miejsce jest dla osób niepełnosprawnych, można dostać mandat w wysokości 500 zł. Pomimo tego nadal parkowanie na miejscu dla osób niepełnosprawnych jest nagminne.

- Dla osób niepełnosprawnych to prawdziwy dramat. Pełnosprawni kierowcy nie zdają sobie sprawy z problemu. Zajmują miejsca przeznaczone dla niepełnosprawnych, bo uważają, że zajęcie miejsca na chwilę nic nikomu nie zaszkodzi. Nie zdają sobie sprawy jak bardzo utrudnia to życie osobie niepełnosprawnej. Nie wiedzą, że zajmując takie miejsce zmuszają osobę niepełnosprawną do poszukiwania innego miejsca, czasem bardzo oddalonego od celu. Nie rozumieją, że "zwykłe" miejsca parkingowe są zbyt wąskie, aby niepełnosprawny kierowca mógł swobodnie rozłożyć wózek koło samochodu i z niego wysiąść. Problemy takie występują w szczególności parkingach przed hipermarketami, budynkami użyteczności publicznej, przychodniami lekarskimi oraz przed budynkami wielorodzinnymi. Osobom niepełnosprawnym przypominamy także o umieszczaniu kart parkingowych za przednią szybą pojazdu w sposób umożliwiający jej odczytanie. - tłumaczy nasz rozmówca.

Przepisy ruchu drogowego wymieniają wiele miejsc i sytuacji, w których zatrzymywanie się i postój są zabronione. Każdy posiadacz prawa jazdy powinien je znać na pamięć. Pomimo jasno określonych przepisów prawo to nie jest jednak respektowane. Praktyka wykazuje, że wielu kierowców, albo zapomniało tych reguł, lub po prostu zakazy te lekceważą. Należy przypominać, że w miejscu, na którym obowiązuje zakaz zatrzymywania, nie wolno zatrzymać się ani na chwilę. Może to być niekiedy niewygodne, ale takie jest prawo.

Co grozi łamiącym przepisy?

Blokada na kole, a potem mandat do zapłaty - z takimi surowymi karami muszą się liczyć ci kierowcy, którzy zlekceważą zakazy parkowania. W wyjątkowych przypadkach policjanci będą także usuwać pojazdy z drogi na koszt właściciela i wzywać właścicieli pojazdów do KPP w Tczewie w celu złożenia wyjaśnień.

Przypominamy, że pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:

1) pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu;
2) pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności ruchowej oraz osób wymienionych w art. 8 ust. 2;
3) pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (59)
dodaj komentarz

  • mieczyslaw

    24.03.2012, 00:28

    Jedną stroną medalu jest to, że niektórym rzeczywiście należy przypomnieć jak poprawnie parkować pojazd (lub chociaż w taki sposób, by nie utrudniać życia innym), jednak obawiam się, że akcja ma podreperować policyjne statystyki.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    25.03.2012, 21:08

    Siedze na koniu

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xxx 

    zawszewdrodze_gość

    25.03.2012, 23:19

    Trawniki, chodniki, deptaki.... tylko w Tczewie...

    Przemierzając od ponad 30 lat Europę i jej okolice, nigdzie nie zauważyłem tak chamskiego zachowania kierowców jak w Tczewie, Są kraje gdzie nie ma dróg, parkingów, deptaków, fakt!!! Ale co powiedzieć o rozjeżdżonych trawnikach i chodnikach (choćby Bałdowska vis a vis Eaton czy deptaki na Starówce czy deptak i przyległe trawniki pomiędzy Lecha a Kopernika!)? Parkowanie na skrzyżowaniach, chodnikach, przejściach dla pieszych (!) i pozostałych miejscach niewyobrażalnych dla cywilizowanych ludzi, świadczy o nieudolności Policji i SM! Fakt, taka akcyjność jest śmieszna i żenująca. Jednak lepsze to niż nic!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • _gość

    24.03.2012, 01:24

    proponuję, żeby parę razy podjechali pod Biedronkę w dawnym Retmanie-niby parkują przed znakiem zakazu ale jednak na chodniku a osoba z wózkiem lub na wózku musi lecieć dookoła - i tak jest co dzień !!!!! może jak dostaną pare mandatów to przestaną robić innym pod górkę

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx3 
  • źle parkuje_gość

    24.03.2012, 01:38

    Policyjne statystyki to jedno, a drugie to budżet:) Jak już lecicie z tematem to ogarnijcie taka żółtą słynną "Skode" z pod eaotnu bo miejsce blokuje:P

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx1 
  • _gość

    24.03.2012, 07:24

    dokładnie ;)

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xxx 

    kosmonauta_gość

    24.03.2012, 09:23

    a

    jeżeli stoi na parkingu i w dodatku poprawnie to może tam stać ile chce chyba, że policja uzna to auto za porzucone to wtedy je odcholują

    Cytuj
    IP: 83.18.xx9.xx2 
  • gość_gość

    24.03.2012, 02:45

    stary problem

    Polecam skrzyżowanie Starowiejskiej z Bałdowską. Sczególnie jak trwają lekcje angielskiego. Parkowanie chociaż jedna parą kół na przejściu dla pieszych to norma. Jadąc Starowiejską z zamiarem skrętu w prawo w Bałdowską jest jak gra w totka. Polecam.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx2.xxx 
  • Traker_gość

    24.03.2012, 03:09

    Parkowanie !!!!!!!!

    Ale mi akcja odnośnie parkowania , Jak to jest w nagłówku Aktualności ? Policjanci cały rok mają obowiązek kontrolować źle parkujących a nie jak jest akcja albo jak im przełożony każe. Sam często wożę osobę niepełnosprawną swoim samochodem ale jak tu zaparkować jak zdrowe BYKI stają na kopertach do tego przeznaczonych, a jak im grzecznie zwrócę uwagę to pokazują mi jeden palec u swojej ręki , jaki ? wiecie Państwo sami. Wielka mi akcja. Radary zakładać i kasę kasować to umieją nic poza tym. A może nasza kochana Straż Miejska weźmie się za to ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • abc _gość

    24.03.2012, 09:08

    masz rację. kierowcy tak sie nauczyli łamac przepisy bez zadnych konsekwencji, ze robią to nagminnie. jeśli chodzi o parkowanie, to najchetniej to wogóle wjechali by do sklepu. pełno jest takich miejsc ze źle zaparkowanymi samochodami i często chodzą tam patrole policji lub straży miejskiej i nic z tym nie robią. codziennie widac samochody zaparkowane w centrum przy rossmanie, mimo, że jest tam skrzyzowanie i prawie pod oknami SM. Na suchostrzygach przy drugim rossmanie to też wjeżdżają na chodnik i przystanek, byle by tylko zaparkowac jak najbliżej drzwi. Przykłady można by długo wymieniac. tak samo jak miejsca w których kierowcy jazdą łamią przepisy (wyjeżdżajac z Paderewskiego na 30 stycznia jest nakaz skrętu w prawo, ale po co mają jeździc do ronda i tam zawrócic, skoro można od razu skręcic w lewo). busy rano wożące pracowników to też nie zawsze respektują przepisy drogowe. i jeszcze "fantazja" jednego kierowcy, który mi zaskoczył. z ronad przy UM chciał pojechac do CED-u i wybrał najkrótszą drogę, czyli skręcił na 30 stycznia pod prąd i po paru metrach był już na miejscu.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx9 

    Tauri_gość

    24.03.2012, 12:42

    Z Twojej wypowiedzi wynika, że jesteś pełnosprawny. Na czas opuszczania Twojego auta przez osobę niepełnosprawną możesz złamać przepisy i gwarantuję Ci, że żadna kara Cię za to nie spotka. Nie rozumiem, gdzie widzisz problem. Miejsc parkingowych jest mało i trzeba się z tym pogodzić.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx6 

    _gość

    25.03.2012, 09:50

    Proponowal bym zeby panowie ze straży mjejskiej od czasu do czasu sprawdzili właścicieli kart parkowania dla niepełnosprawnych bo osobiście znam przypadki parkowania na karty nieboszczyków ,a to pewnie można sprawdzić.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • kosmonauta_gość

    24.03.2012, 06:59

    cały rok

    Ich psim obowiązkiem jest kontrolowanie tego. Powinni to robić cały rok z nie przeprowadzać akcję trwającą miesiąc!! Tak samo z radarami powinny stać na każdym rogu. Jak ktoś nie przestrzega przepisów to niech płaci mandaty. To może się w końcu kiedyś nauczy parkować w miejscach do tego przeznaczonych i jeździć z przepisową prędkością. Zaraz się znajdzie tyśąc super kierowców którzy zaczną mnie krytykować, że jak, że radary,że złe parkowanie, że policja tylko nabija sobie kabzę. Parkujcie w miejscach do tego przeznaczonych jeździjcie z przepisową prędkością to nie będziecie płacić mandatów

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx9.xx2 
  • _gość

    24.03.2012, 07:29

    a gdzie mamy parkować jak parkingi pełne zapewne negatywnie wypowiadają się tylko pieszy ktorym ciężko ruszyć tyłki aby ominąć samochód. W ciągu dnia nie ma wolnych miejsc parkingowych to nic dziwnego że parkuje się gdzie popadnie!!!!!!fakt niektórzy przeginają ale ogólnie nie dziwię się że ludzie parkują gdzie popadnie

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx8.xx8 
  • aska_gość

    24.03.2012, 09:14

    źle parkują ludzie którym brakuje kultury - których interesuje tylko i wyłącznie czubek własnego nosa - jak nie ma miejsca to nie parkujesz - ja przynajmniej wyznaje taka zasadę jeżdżąc autem

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx2 

    kosmonauta_gość

    24.03.2012, 09:19

    żal

    jak wiesz, że nie będziasz miał gdzie zaparkować to idź na piechotę, a jak jużchceśz du** wozić to zaparkuj sobie ulicę dalej i się przejdź do miejsca przeznaczenia

    Cytuj
    IP: 83.18.xx9.xx2 

    siedzący_byk_gość

    24.03.2012, 09:49

    Koszt posiadania samochodu to nie tylko cena jego zakupu i tankowanie - to również koszty ubezpieczenia, utrzymania go w należytym stanie technicznym i zapewnienia mu miejsca parkingowego. Jeśli twierdzisz, że stać Cię na samochód, to powinno być stać Cię na wykupienie miejsca od dewelopera, ewentualnie abonamentu na płatnym parkingu. A jeśli to sądzisz że to za dużo to płać mandaty albo zrezygnuj z samochodu.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx4 

    Martit_gość

    26.03.2012, 21:24

    no błagam

    Pieszym ciężko ruszyć tyłki? A niby dlaczego mają odstawiać slalom gigant między autami albo schodzić z chodników, które są przeznaczone właśnie dla ruchu pieszego, a NIE do parkowania? I co powiedzieć można o kierowcach, którym ciężko jest zaparkować na wolnym miejscu ulicę dalej, bo muszą koniecznie zapewnić sobie jak najkrótszą drogę z samochodu do celu? Wiadomo, że każdy chciałby wysiąść pod samym sklepem/kościołem/domem żeby nie musieć daleko chodzić, ale skoro akurat te fajne miejsca są zajęte, to wypadałoby poszukać jakiegoś innego, a nie wjeżdżać na chodniki, trawniki itp. Stawianie samochodów gdzie popadnie (i nie wolno) i tłumaczenie tego przez brak większej ilości miejsc parkingowych w miejscu, które akurat chcemy odwiedzić, to nie usprawiedliwienie dla łamania przepisów - to tak, jakby tłumaczyć, że ukradliśmy droższy telewizor, bo stać nas było tylko na ten tańszy.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xx8 
  • aska_gość

    24.03.2012, 07:54

    niech wlepiają mandaty wszystkim burakom nie mieszczącym się w liniach, parkującym gdzie popadnie, zastawiających inne samochody !!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • parodia_gość

    24.03.2012, 08:17

    akcja podreperujmy kase bo na ty to złoty interes zawsze znajdą się osoby zle parkujące

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx8.xx3 
  • sewer_gość

    24.03.2012, 08:18

    paranoja

    PIERW ZAPEWNIJCIE MIEJSCA PARKINGOWE ,A POTEM MOZNA EGZEKWOWAC PRZEPISY !!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx9.xx2 
  • siedzący_byk_gość

    24.03.2012, 09:52

    Typowo roszczeniowa postawa - WY zapewnijcie, bo JA muszę mieć samochód! Prawo ma być przestrzegane zawsze, więc skończ krzyczeć i pogódź się z obecnym stanem rzeczy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx4 
  • @@_gość

    24.03.2012, 09:37

    zajęte miejsca

    Ta fotka ,jest przy Andersena 1 , do niedawna tam parkowałam identycznie. Przeszkadzało to sąsiadowi,który ma garaż.Ja już płaciłam 100zł,tylko gdzie parkować na bajkowym???Pozdrawiam sąsiada i życzę najlepszego.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xxx 
  • Tczewski MANHATTAN_gość

    24.03.2012, 10:12

    Prawko za nowi modeli

    Zapraszam na Tczewski Manhattan znajdziecie Państwo esencję sztuki parkowania. "Wybitni kierowcy" z czarną skórą na maskach swych rumaków pomykają na skuśkę, parkują na chodniku i UWAGA parkując na chodniku często wyłamują znak . Jaki ....B36! Pozdrawiam i idę przestawić autko bo jeszcze los wskaże na moje miejsce postoju.

    Odpowiedz
    IP: 62.148.xx4.xx5 
  • _gość

    24.03.2012, 10:29

    zapraszam

    30 - stycznia szpital to niedaleko może znajdą i 30 stycznia przychodnia-sklep motoryzacyjny.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx9 
  • C>K>M

    24.03.2012, 10:45

    "Jeżeli na swojej drodze często spotykasz policje, to znaczy, że mieszkasz w bardzo bezpiecznej okolicy-policja unika niebezpiecznych miejsc:)"

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • yo!3k_gość

    24.03.2012, 11:10

    "Źle parujesz-ryzykujesz". No litosci...

    Odpowiedz
    IP: 91.150.xx3.xx8 
  • _gość

    24.03.2012, 11:12

    Czyli w naszym mieście źle parkujących kierowców kara się tylko od święta??? Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx0 
  • _gość

    24.03.2012, 11:46

    zobaczcie co sie dzieje na jagiely w wierzowcach, tam to jest paranoja. gdyby wybuchl pozar w budynku to nawet straz nie dojedzie , bo jest za wasko stoja na chdnikach. oby tylko zadnego pozaru nie bylo.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx5 
  • Osiedle Witosa_gość

    24.03.2012, 12:31

    Ulica Broniewskiego- przejechanie przez główną ulicę Górek jest istnym slalomem. Większość mieszkańców, pomimo miejsca parkingowego przed domem, pozostawia samochody na ulicy!! Czas z tym coś zrobić, bo zgłoszenia do Straży Miejskiej nie skutkują!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • MONI_gość

    24.03.2012, 12:48

    NO W KOŃCU MOŻE ZNIKNĄ SAMOCHODY Z CHODNIKÓW BO PIESZY PO CHODNIKU NIE MOŻE SPOKOJNIE CHODZIĆ .KARAĆ I JESZCZE RAZ KARAĆ MOŻE SIĘ W KOŃCU NAUCZĄ.

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx0 
  • nik_gość

    24.03.2012, 13:49

    Policji tylko --

    -- akcja "Znicz", nagonki lasem fotoradarów i mandaty za parkowanie+blokada na koło dziadkowi w Tico -dobrze wychodzą, a nie potrafią złapać kilku gnojków złomiarzy, którzy ukradli na Starówce spod ich monitoringu, prawie wszystkie mosiężne emblematy miasta umieszczone w chodnikach...banda śmierdzących leni, niechlui, tchórzy i próżniaków.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx7 
  • FELIX_gość

    24.03.2012, 14:09

    PANIE PREZYDENCIE POBŁOCKI,GDZIE W TCZEWIE SĄ MIEJSCA PARKINGOWE.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx9 
  • userek_gość

    24.03.2012, 14:38

    Zainteresować się ulicą od Carrefoura w kierunku terenów wojskowych(bodajże Czerwonego kapturka)non stop full samochodów po jednej stronie,bo każdy musi mieć swój pod oknem nie?szczerze gówno mnie tez obchodzi czy jest zakaz czy nie,ulica nie jest od parkowania samochodów pod oknami,ma być drożna w obie strony od parkowania są inne miejsca

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • mieszkaniec_gość

    24.03.2012, 22:40

    Ok, zapraszam bardzo nawet w tej chwili. Pokaż mi, proszę, gdzie są te miejsca? O ile wiem parkowania wielopoziomowego (samochody w kilku warstwach) jeszcze nie wynaleziono, a to jest jak na razie jedyne wyjście. No ale skoro g***o Cię to obchodzi to nie ma o czym rozmawiać.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xx9 
  • GOŚĆ_gość

    24.03.2012, 15:56

    JEDNOCZEŚNIE TRZEBA POUCZAĆ I ZWRACAĆ UWAGĘ KIEROWCOM POJAZDÓW, KTÓRZY NIE PRZESTRZEGAJĄ PRZEPISU , " PARKOWANIE POJAZDÓW 7m. OD BUDYNKU ". PONIEWAŻ Z POJAZDÓW SPALINY POD OKNAMI ZATRUWAJĄ LOKATORÓW. PRZEZ PIERWSZE DWA DNI, POUCZENIE WŁOŻYĆ ZA WYCIERACZKĘ.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • Kary_gość

    24.03.2012, 15:57

    do prezydenta

    Panie Prezydencie Mirosławie Pobłocki, co z obiecanymi parkingami?? mysli pan, że ten a dworcu wystarczą!? a nie obiecywał pan parkingu na Wąskiej, gdzies na Starym Mieście? może pomyśli pan o tym, by zrobic coś dla mieszkańców?

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx8.xx2 
  • _gość

    25.03.2012, 11:05

    Dodam, że ten na dworcu wkrótce będzie płatny!!!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx0 
  • _gość

    24.03.2012, 16:12

    no tak

    o. o. !!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx4 
  • koźlarz_gość

    24.03.2012, 16:42

    parkuj

    proponuję zająć się parkującymi na Al. Kociewskiej i Andersena co tam się dzieje to żenada

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx7 
  • antek_gość

    24.03.2012, 17:53

    Osiedle Bajkowe

    Proponuje przyjechac na Osiedle Bajkowe, nie starczy kartek do wypisywania mandatw, tyle tam żle zaparkowanych samochodow. Z ulicy Czerwonego Kapturka mieszkańcy Blokow zrobili droge jednokierunkowa. NA pozostałych ulicach zamontowano progi spowalniające, ktore niszcza podwieszenie samochodu, nie mowiac juz o innych skutkach.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx8 
  • Kierowca z bajki :))_gość

    01.04.2012, 22:16

    A kto zaprojektował taką wąską drogę?

    Dlaczego urbaniści nie zaprojektowali zatoczki postojowej wzdłuż wszystkich ulic na osiedlu Bajkowym? Koszt powinien pokryć deweloper budujący blok przy drodze - i problemu by nie było. A tak, to mamy mieszkanie - ale bez zagwarantowanego miejsca postojowego. Czyli parkujemy przy chodniku, na ulicy, niestety :(((

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • xxx_gość

    24.03.2012, 18:07

    xxx

    Tak zgadzam sie ja mam wózek blizniaczy i niestety kolo biedronki-retman nigdy nie moge przejecchac.A jak raz dalo mi sieto zachaczylam o lusterko ikierowcca wybiegl i mnie wyzwal bo on stoi aja mam uwazacc absurd

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx4 
  • zdzisiek_gość

    24.03.2012, 19:01

    zle parkujesz-ryzykujesz

    Witam moim zdaniem mieszkancy sami powinni pomoc policji w takich przypadkach zglaszac wszystkie nieprawidlowo zaparkowane auta policji tylko oni nie zawsze zdazyliby podjechac zeby wlepic mandacik ponadto proponuje wyposazyc sie w super naklejki "karny ku...s" i oznaczyc wszystkich zle parkujacych wtedy slowa zle parkujesz-ryzykujesz beda niosly prawdziwe ryzyko ze jakis protestujacy przyklei owa naklejke a jej usuniecie to nie taka latwa i szybka sprawa pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx3 
  • g_gość

    24.03.2012, 21:15

    Starowiejska

    No w końcu. Może policja i straż miejska przejeżdzająć ulicą starowiejską będzie się zatrzymywała i karała / upominała kierowców. Szczególnie od godz 15- 16 kierowcy pozwalają sobie za dużo. Parkowanie na pasach lub bezpośrednio obok. Wjazd na chodnik pozostawiając pieszym bardzo mało miejsca, niejednokrotnie nie da się przejechać tam wózkiem. Większość czeka na dzieciaki ze szkoły językowej, nic nie ma do tej szkoły żebyście nie zrozumieli mnie źle, ale samochody tam parkując blokują dojazd do skrzyżowania utrudniając bezpieczny wyjazd z ulicy. Tak jak ktoś napisał wcześniej jadąc to ryzykujesz ocierkę. zatem Zapraszam na Starowiejską, to możę i kierowcy zaczną przestrzegać także prędkości, bo wieczorami zdarza się i koło 100km/h nie mówiąc już że i w dzień sobie fokgują.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx1 
  • kasia_gość

    24.03.2012, 21:50

    a gdzie parkować???

    akcja śmiechu warta, nigdzie nie będzie można stanąć na chwile tak ??? a co tu mówic o parkowaniu hehe

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx8 
  • _gość

    25.03.2012, 09:49

    NIE PODOBA MI SIE PARKOWANIE PRZY POCZCIE NA CZYZYKOWIE STAWIEJA GDZIE IM SIE PODOBA A NA STAROWIEJSKIEJ LEPIEJ NIE MOWIC Z JEDNEJ STRONY I Z DRUGIEJ STRONY NA ZAKRETACH BO ULICE WYREMONTOWALI DLA PARKUJACYCH SAMOCHODOW BYLE GDZIE BO TAK IM PASUJE POD DOM DZIWIE SIE ZE TAM NIE MA WYPADKOW TO CHORROR TAM TRZEBA SIE PRZEJECHAC I MANDATY LEPIC POZDRAWIAM

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx0 
  • Pan D._gość

    25.03.2012, 12:06

    stary po polskiemu troszke sie poucz sie

    Cytuj
    IP: 83.238.xx1.xx4 
  • ktos_gość

    25.03.2012, 10:04

    Rokicka

    A ja proponuję przyjechać na Rokicką w niedzielę w czsie mszy i zobaczyć okolice kościoła. Strefa zamieszkania, a parkują gdzie popadnie. O łamaniu innych przepisów (np. pozostawienia miejsca na chodniku) już nie wspomnę...

    Odpowiedz
    IP: 89.191.xx5.xxx 
  • Mars_gość

    25.03.2012, 14:30

    Rokicka

    Popieram wizytę na ul.Rokickiej, to jest totalne lekceważenie przepisów. Straż miejska oraz policja każdorazowo chowa głowę w piasek, aby nie widzieć problemu. Pełna akceptacja naszych służb porządkowych na ten stan rzeczy, bo przecież chodzi o niedzielną mszę. Nie przypominam sobie, aby w Niedzielę obowiązywały inne przepisy. Podkreślam, że spotkanie się dwóch pojazdów jadących na przeciw siebie na tej ulicy nie należy do przyjemnych chwil.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1 

    Martit_gość

    26.03.2012, 21:14

    dokładnie

    mieszkam przy ul. Rokickiej już wiele lat i co tydzień widzę z okna tę masakrę, kierowcy parkują na chodnikach, trawnikach, podjazdach, nawet na skrzyżowaniu - a wielokrotnie wzywana policja/straż miejska jedynie przyjeżdża, chwilę postoi, popatrzy i zadowolona odjeżdża. Piesi którzy wg pewnego użytkownika wyżej "nie potrafią ominąć samochodu" muszą schodzić na jezdnię, bo kierowcy wygodni stoją sznurem na chodniku. Jezdnia przy tym robi się jednokierunkowa, bo drugi jej pas jest zajęty przez kolejny sznur aut. Jestem bardzo ZA pomysłem zbudowania wreszcie jakiegoś większego parkingu, ale jednocześnie apeluję - ludzie, Tczew to miasto kościołów, na każdym osiedlu jest przynajmniej jeden (suchostrzygi mają dwa), więc nikt nie ma na tyle dalekiej drogi do przejścia, by musieć koniecznie wozić tyłki samochodami. I kto tu jest leniwy, bo mu się "dupska nie chce ruszyć"?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xx8 
  • Tomek_gość

    25.03.2012, 10:06

    Dokładnie:)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx3 
  • jurek16_gość

    25.03.2012, 14:06

    KARAĆ CZY ZROBIĆ PARKINGI

    GDZIE PARKOWAĆ NIE NARUSZAJĄC PRAWA O RUCHU DROGOWYM JAK NA OSIEDLU BAJKOWYM MIEJSC WYSTARCZY DLA 35% LOKATORÓW TO JAK NIE STAWIAĆ POJAZDU NA DRODZE - JASIA I MAŁGOSI ANDERSENA CZY KUBUSIA PUCHATKA

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx1 
  • _gość

    25.03.2012, 19:41

    ulica parkowa - park miejski ,skrzyzowani ulica czyzykowska - polna plus trawnik miejski to sa nowe parkingi w tczewie akceptowane przez policje i straz miejska

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx7 
  • jan_gość

    26.03.2012, 00:22

    PANIE PREZYDENCIE POBŁOCKI !

    RONDO trzeba przy Wieży Ciśnień ODMALOWAĆ !!! DO ROBOTY !!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • 1957_gość

    26.03.2012, 05:55

    Znaki drogowe

    A ja uważam, że nie zawsze znaki drogowe, szczególnie te odnoszące się do ograniczenia szybkości i zakazu zatrzymania, ustawiane są z głową. Znane są przypadki prywaty - bo akurat w tym miejscu mieszka jakiś "boss", któremu przeszkadzają obce auta, albo zajmują mu miejsce przy wejściu do domu.

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xxx 
  • Martit_gość

    26.03.2012, 21:31

    zgadzam się

    Dokładnie. Na przykład ul. Rokicka na wysokości kościoła - po remoncie zrobiono na niej zwalniające wysepki, więc nawet na pustej drodze ciężko się chwilami wyminąć dwóm samochodom, a co dopiero, gdy 1/3 jezdni jest zajęta przez samochody leniwych "wiernych". Wielokrotnie wzywano tam policję czy straż miejską, ponieważ parkowano na większej części chodnika, przez co piesi też nie mieli łatwo jeśli chodzi o przejście tamtędy. Straży miejskiej nie chciało się z tym walczyć, więc postawiono - uwaga! - znak zakazu parkowania, który NIE obowiązuje w niedziele i święta kościelne. Paranoja!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xx8 
  • kociewiak_gość

    26.03.2012, 09:07

    co to znaczy "Źle parujesz-ryzykujesz" ??? ;)

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • _gość

    26.03.2012, 09:19

    Można byłoby nauczyć kierowców parkowania miedzy liniami wyznaczającymi miejsce dla 1 pojazdu. Wiele osób parkuje w taki sposób, że linia znajduje się pomiędzy kołami ich pojazdu i tym samym zajmują miejsce na którym mogłyby zaparkować 2 auta. Czasami parują na ukos i potrafią zając 3 miejsca parkingowe. Na zachodzi za takie parkowanie jest mandat. Nie wiem, jak to teraz u nas jest w odniesieniu do miejsc parkingowych pod blokami spółdzielczymi. Czy wszędzie trzeba prawidłowo parkować?

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.