tczew - tcz.pl logo
user_ico
Nie jesteś zalogowany!
Zaloguj się lub zarejestruj się w serwisie
Dziś jest piątek, 2 grudnia 2016r, godz. 23:21
Imieniny:
Wiadomości: Aktualności
Więcej : Wiadomości  |  Co będzie  |  Sport  |  Telewizja  |  pogoda - tczewPogoda

Otwarto oferty na galerię handlową

Opublikowano: niedziela, 01.08.2010, 09:03. Ilość komentarzy: 35

Zmień rozmiar tekstu: A A A

30 lipca otwarte zostały oferty, które wpłynęły w odpowiedzi na ogłoszenie przetargu na oddanie w użytkowanie wieczyste na okres 99 lat nieruchomości przeznaczonej pod budowę galerii handlowej z kinem. Inwestycja powstanie w sąsiedztwie dworca PKP w Tczewie. Wpłynęły dwie oferty. Dopiero po ich dokładnym przeanalizowaniu przez specjalnie powołaną komisję, będziemy znać wynik przetargu.

Termin składania ofert upłynął 26 lipca br., do tego też czasu ewentualni oferenci musieli wpłacić wadium na konto Urzędu Miejskiego. Do chwili otwarcia, dokumenty umieszczone zostały w urzędowym sejfie.

Oferty złożyły dwie firmy - Spółka Bałtycka Grupa Inwestycyjna SA oraz B. Paczuski Biuro Prawno - Finansowe z Białej Podlaskiej. Oceniła je komisja w składzie: Mirosław Pobłocki, wiceprezydent Tczewa, Sebastian Justyński, naczelnik Wydz. Gospodarki Mieniem Komunalnym, Stanisław Marciniak oraz Hanna Maciejkiewicz z Wydz. Gospodarki Mieniem Komunalnym, Danuta Morzuch-Bielawska, naczelnik Wydz. Planowania Przestrzennego, Arlena Haase-Witczak, miejski konserwator zabytków oraz Dariusz Śliwiński, kierownik projektu transportowego węzła integracyjnego.

Po wstępnej analizie komisja uznała, że obie oferty spełniają wymogi formalne, dokumentacja jest kompletna, co pozwoliło przejść do dalszej części procedury przetargowej, już niejawnej, i ostatecznego wyłonienia zwycięzcy.

Galeria handlowa zbudowana zostanie w sąsiedztwie powstającego transportowego węzła integracyjnego. Powierzchnia inwestycji to blisko 10 tys. m2. Inwestor, oprócz obiektu handlowo-usługowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2 zobowiązany jest wybudować także kino na minimum 350 miejsc oraz zapewnić miejsca parkingowe. Rozpoczęcie budowy, tj. wybudowanie fundamentów musi nastąpić nie później niż przed upływem roku od daty podpisania aktu notarialnego, zaś zakończenie budowy, tj. wybudowanie budynku w stanie surowym zamkniętym - nie później niż przed upływem trzech lat od tej daty.

Telewizja internetowa - archiwum

Węzeł, parkingi, kino, galeria?

Nowe miejsca parkingowe, zadaszone perony autobusowe, wreszcie galeria handlowa i kino. Co i kiedy powstanie w okolicach dworca? Zobacz materiał filmowy TV Tczew i TCZ.PL...
 
Autor: M.M. (tczew.pl)
drukuj
Artykuł przeczytano 7356 razy ( i )
prześlij dalej
    Wróć do: Aktualności
dodaj do ulubionych   
Czytaj w Tcz.pl:
Tczew - Pchli Targ 2016
Więcej w dziale "Aktualności":
 
Opinie i komentarze (35)   Zmień kolejność
 
Brak zdjęcia
+11
Dar_gość
IP: 78.88.xx5.xxx
Data: 01.08.2010, 09:15
Nie da się ukryć, iż wizualizacje trzymane w ręku Pana Pobłockiego na tą chwilę wyglądają niezbyt zachęcająco.
Brak zdjęcia
+6
To są tylko jakieś przykłady ~ _gość
IP: 200.213.xx3.xx0
Data: 01.08.2010, 09:20
Mi się podobają. Nie ma co spekulować jak widzi się je w takiej perspektywie i w tak małym formacie. Poczekajmy na większą ilość danych.
 
Brak zdjęcia
-3
On nie trzyma... ~ Logic_gość
IP: 84.38.xx7.xx5
Data: 02.08.2010, 18:45
...on błogosławi.
 
Brak zdjęcia
-3
Te ceglane projekty przypominają mi Manufakturę ~ Jus_gość
IP: 199.201.xx3.xx4
Data: 01.08.2010, 09:28
Przypominają mi dużą galerię w Łodzi wybudowaną pod dawnych zakładach włókienniczych. Piękna galeria. Brawo Panie Mirosławie.
Brak zdjęcia
-4
Faktycznie ~ _gość
IP: 78.88.xx8.xx9
Data: 01.08.2010, 09:32
Ta czerwona cegła - tak, przypominam sobie. Podoba mi się
 
Brak zdjęcia
-3
_gość
IP: 78.88.xx5.xxx
Data: 01.08.2010, 21:06
Pierwszy leżący z góry projekt przypomina Real, który wybudowano na Przymorzu obok Alfy.
 
Brak zdjęcia
+7
skromniutko. tylko 2 oferty. ~ skromniutko. tylko 2 oferty._gość
IP: 89.206.xxx.xx5
Data: 01.08.2010, 11:35
skromniutko. tylko 2 oferty.
Brak zdjęcia
-4
misio_gość
IP: 83.25.xx1.xx6
Data: 01.08.2010, 20:04
nie jest tak źle, trzeba pamiętać, że obecnie kryzys i spadek sprzedazy detalicznej spowodował znacny spadek zainteresowania budową nowych obiektów przez deweloperów, wobec problemów z utrzymaniem już eksploatowanych, dwa to banki nie chcą zbyt chętnie finansowac takich przedsięwzięc i trzy, trzeba pamiętać, że to tylko 60tyś miasto. jest z czego wybierać, to dobrze. I jeszcze jedno, skoro obie oferty spełniły wymogi, to oznacza ni miej, ni więcej, że będzie duzy parking podziemny, kino na 350m-sc i spora galeria rzędu 1-1,2ha powierzchni handlowej. Warto przeczytać zaproszenie do przetargu na stronach miasta, z tego można wiele się dowiedzieć co w ofertach piszczy.
 
user_ico_TCZEWIAK5
-4
TCZEWIAK5 Zaufany użytkownik
Uż. zarejestrowany
Data: 01.08.2010, 14:49
Ja osobiście liczę,że tym razem organizacja prac będzie znacznie bardziej profesjonalna i skoordynowana-bo jak widać narazie wielka przebudowa Tczewa nie obywa się bez mankamentów-to jedno. Drugie to moja cicha nadzieja,że będę mógł z galerii korzystać wcześniej niż przy mojej nodze będzie drewniana laska ;D
Brak zdjęcia
-2
Twoje podejście to porażka ~ T cz Ewski xD_gość
IP: 109.207.xx3.xx9
Data: 01.08.2010, 19:00
Ja się zgadzam z TCZEWIAKIEM.Jak w takim Tczewie można mieć chore optymistyczne podejście? Remont-parking odebrali,kierowcy autobusów gdzie nawet odpocząć nie mają,ludzie tracą na tym złym przygotowaniu "bumu" budowlanego w Tczewie ale mamy być optymistami co-będzie dobrze?! śmieszne
 
Brak zdjęcia
+4
pomysl ~ dobromir_gość
IP: 89.200.xx7.xx1
Data: 01.08.2010, 15:43
A może by pokazac projekty w internecie a nastepnie zrobic glosowanie wsrod internautow, ktory projekt wybrac. Dla osob, ktore nie maja dostepu do internetu wystawic jeden komputer w urzedzie miasto i dac ogloszenie w gazecie ze jest mozliwosc glosowania wlasnie tam.
Brak zdjęcia
+3
porażka ~ niestety_gość
IP: 89.206.xxx.xx5
Data: 01.08.2010, 18:14
i tak jak znam życie wyjdzie po tczewsku, czyli minimalistycznie i wandalodopornie!
Brak zdjęcia
-4
Twoje podejście to porażka ~ _gość
IP: 78.88.xx8.xx9
Data: 01.08.2010, 18:24
Tak uważam... będzie dobrze!
 
Brak zdjęcia
-7
_gość
IP: 78.88.xx5.xxx
Data: 01.08.2010, 21:07
A ja gromie to co napisałeś. Będzie wspaniale, prestiżowo i nietuzinkowo :)
 
Brak zdjęcia
-1
:) ~ XXX_gość
IP: 83.11.xx8.xx1
Data: 01.08.2010, 18:42
To teraz sie nachapią
Brak zdjęcia
0
hero ~ czczefski_gość
IP: 89.206.xxx.xx5
Data: 01.08.2010, 20:12
musimy się teraz nauczyć robić zakupy w takim centrum handlowym. no! trzeba się umyć przed wyjściem, ładnie ubrać po czczefsku najlepiej, to tak trochę ludowo-regionalnie.
Brak zdjęcia
+5
To będzie mikro galeria z kinem ... ~ demestotenes_gość
IP: 109.207.xx4.xx6
Data: 01.08.2010, 20:19
Szkoda że Pani redaktor nie wysiliła się wcale i nie przedstawiła zdjęć ofertowych na stronie http://www link ... Wielka mi rzecz galeria handlowa. Nawet w Starogardzie pwostanie galeria o 55 tys. m2 powierzchni co nasza galerię stawia daleko w tyle... To będzie mikro galeria z kinem ...
Brak zdjęcia
+7
zgadzam się ~ b@ku$_gość
IP: 77.253.xxx.xx4
Data: 02.08.2010, 14:03
też tak sądzę! wstyd i wielka porażka!!!
 
Brak zdjęcia
+4
_gość
IP: 89.200.xx6.xx0
Data: 01.08.2010, 20:54
Tylko 10tys. m?
Brak zdjęcia
+5
bardzo malutka ~ malutka_gość
IP: 89.206.xxx.xx5
Data: 01.08.2010, 21:53
11 razy mniejsza od Galerii Bałtyckiej :(
 
user_ico_pani bezimienna
-11
pani bezimienna
Uż. zarejestrowany
Data: 02.08.2010, 10:13
Was pogięło do reszty, jak wielką galerię Wy chcecie mieć w Tczewie? Może milion km2? Bez przesady, Tczew to nie Gdańsk, cieszcie się, że chociaż jakieś lepsze sklepy będą no i kino. Ludzie i tak będą po większe zakupy jeździć do Gdańska, "bo to Gdańsk".
 
Brak zdjęcia
-15
o i u ~ cv_gość
IP: 109.207.xx7.xx0
Data: 01.08.2010, 20:54
były 2 oferty, a Mirek ogląda 3. Ja tam wiem, kto wygra i za ile.
user_ico_pani bezimienna
-4
pani bezimienna
Uż. zarejestrowany
Data: 02.08.2010, 10:14
a może jedna firma przygotowała 2 projekty?
 
Brak zdjęcia
+1
CKM_gość
IP: 109.207.xx1.xx0
Data: 01.08.2010, 21:47
trzeba było sobie przyjśc na częśc jawną przetargu i zobaczyc projekty a nie teraz wypisywac swoje wypociny...
user_ico_C>K>M
-4
C>K>M
Uż. zarejestrowany
Data: 02.08.2010, 15:48
O znowu jakaś podróba:)
 
Brak zdjęcia
+2
lokator_gość
IP: 217.153.xx1.xx9
Data: 02.08.2010, 11:07
1. T cz Ewski xD_gość powiedz mi czy kierowcy autobusów mieli gdzie odpocząć gdy autobusy zatrzymywały się przy PKP? Ja nigdy nie widziałem, żeby którykolwiek kierowca na postoju wychodził "gdzieś" odpocząć. O co tyle krzyku? 2. pani bezimienna wg mnie są to wizualizacje jednej z ofert.
Brak zdjęcia
+9
galeria_gość
IP: 62.143.xx3.xx5
Data: 02.08.2010, 14:32
chialbym zobaczyc projekt ,jak ma wygladac wizualnie Ta Galeria
Brak zdjęcia
+9
hero ~ czczefski_gość
IP: 89.206.xxx.xx5
Data: 02.08.2010, 19:04
wierz mi nie chcesz tego widzieć :/
 
Brak zdjęcia
+18
To nie galeria tylko pawilon handlowy z 12 sklepam ~ 12SklepówToŻenada_gość
IP: 188.33.xx4.xx8
Data: 03.08.2010, 10:50
Uwaga! W naszej galerii będzie zatem jakieś 12 sklepów! Ale najpierw o czymś innym. Firma Paczuski to jakieś nieporozumienie, chyba że do przetargu dołączyła proforma aby mógł zostać rozstrzygnięty;P Nie znalazłem ŻADNEJ informacji o jakichkolwiek realizacjach i doświadczeniu tej firmy. BGI ma na koncie JEDNĄ galerię handlową i to w ... Kościerzynie, po za tym całkiem sporo ale zupełnie innych realizacji (w tym CWRD w Tczewie). Doświadczenia budowlanego nie można odmówić, ale to zdecydowanie nie wystarcza. Teraz powierzchnia handlowa - 2000m. Porównania do Galerii Bałtyckiej raczej nie mają sensu. Ale 80000 tys miasto (wraz z okolicznymi miejscowościami) zdecydowanie zaspokoi potrzeby Galerii wielkości Madisona czy Manhattanu (powierzchnia handlowa tej drugiej - 23000m + 5000m biura = 120 sklepów). Tym bardziej że jak na razie w okolicy (do 30km) nie ma niczego podobnego. Galerie przyciągają ilością sklepów, tym że w jednym miejscu nie znajdziemy 1 - 2 sklepów z butami, ale 8, tymczasem w naszej nie zmieści się łącznie więcej niż max 15 sklepów. To jakiś żart? Że odkryjemy to dopiero po wyborach samorządowych czy co? :) CH Echo (przy Nomi) ma większą powierzchnię i 11 sklepów...
Brak zdjęcia
-3
do Żenady tej powyżej_gość
IP: 83.17.xx1.xx4
Data: 03.08.2010, 12:24
zawsze wydawało mi się, że umiejętność pisania jest ściśle powiązana z umiejętnością czytania ze zrozumieniem. Otóż drogi przyjacielu, 2000m2 powierzchni to granica wielkości obiektu handlowego wynikająca z przepisów klasyfikująca go jako obiekt wielkopowierzchniowy i o to tu chodzi, a nie, że powierzchnia handlowa ma mieć 2000m2. Ktoś już wyżej pisał, że powierzchnia handlowa wyniesie ok. 12.000m2 oznacza to, że przy założeniu, że minimalna powierzchnia handlowa lokalu to 100m2 odejmując kina wyjdzie ca 60-70 sklepów. Proponuję przed rozpoczęciem pisania wypić szklankę zimnej wody na otrzeźwienie, zastanowić się i nie klepać bzdur.
 
Brak zdjęcia
+19
_gość
IP: 79.188.xx3.xx4
Data: 03.08.2010, 13:55
W Tczewie mieszkańcy oczekują czegoś więcej jak wątpliwej klasy fontanny, remontu chodnika, czy samborka. Galeria przy takim miejscu jak dworce PKP i autobusowy, czyli przy węźle komunikacyjnym mogłaby być naprawdę strzałem w 10 - tkę. Dlatego powinna być przestronna i powinna zachęcać do odwiedzenia jej i zrobienia w niej zakupów. Zgadzam się, że galeria o takich gabarytach i przy takiej konkurencji jak Galerie Gdańskie, czy budowana galeria w Starogardzie, powinna być budowana z myślą o przyszłości a nie wyłącznie nadchodzącej kadencji. należy zwrócić uwagę, że Tczew to nie tylko samo miasto Tczew, ale i cały region, jak np. Pelplin, Gniew, Subkowy.
 
Brak zdjęcia
-8
?_gość
IP: 83.25.xx0.xx0
Data: 03.08.2010, 16:07
Czegos tu nie pojmuję. Skąd takie komentarze, o kadencjach, wyborach, interesach. To jakas paranoja, to pojmowanie świata jak w krzywym zwierciadle. Teren w rejonie węzła mozliwy pod zabudowe komercyjna to ok. 1ha, reszta wokół to tereny prywatne, kolejowe i sam węzeł. Miasto zmieniło plan miejscowy dla węzła tak, żeby maksymalnie wysycić teren. Chcieliśmy parkingów podziemnych - mamy, chcieliśmy kin - mamy, chcieliśmy sklepów w formie galerii - mamy. O co chodzi? Że małe? No nie wiem, czy 12000m2 handlu to mało, chyba nie macie wyobraźni, na płaskim to 100x120m (np) do tego trzeba doliczyc parkingi, korytarze, schody i robi się z tego dobrze ponad 2,5 hektara. Trzeba pamiętać, że to jest biznes, prywatny biznes, nikt nie wyłozy kasy na interes, który jest przewymiarowany, nikt nie wybuduje 4 kondygnacji handlowych, bo tak sie nie buduje galerii. Na mszę trzeba dać, żeby udało się to przedsięwzięcie. Zobaczcie przez płot jaki teren zajmie węzeł, już to widać, bo Dekpol już wyczyścił teren i rozpoczął budowę. Do tego dodać budynek galerii i uzyjcie wyobraźni jak będzie wyglądać ten zaniedbany kawał miasta najdalej za 3lata, a może 2,5.
 
Brak zdjęcia
+1
Już wyjaśniam z czego wynikają moje wnioski ~ 12SklepówToŻenada_gość
IP: 109.243.xx2.xx3
Data: 03.08.2010, 22:09
Już wyjaśniam o co chodzi: Cytat: ,,Powierzchnia inwestycji to blisko 10 tys. m2. Inwestor, oprócz obiektu handlowo-usługowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2 zobowiązany jest wybudować także kino na minimum 350 miejsc oraz zapewnić miejsca parkingowe." Jak rozumiem mamy BLISKO 10 tys m2 do podziału na galerię, kino i parking (wszystko to jest przedmiotem inwestycji na którą inwestor ma 10 tys m2).
 
Brak zdjęcia
+3
misiu_gość
IP: 83.11.xx3.xx5
Data: 04.08.2010, 22:42
pani architekt i jej spolka bedzie miala najlepszy interes ta kobieta nie nadaje sie do niczego o wszystko pyta sie swojego szwagra i tak naprawde to on jest architektem miasta tczewa i jemu zycze najlepszego bo jest lebski facet
Brak zdjęcia
0
12 tys. m2 na kondygnację . ~ tAnymouses_gość
IP: 109.207.xx4.xx6
Data: 05.08.2010, 21:32
12 tys. m2 na każdej kondygnacji a nie całej galerii.... 3 piętra handlowe dają prawie 4 ha powierzchni wynajmu. Do tego Kino, Empik, Saturn jakaś sieciówka (Tesco, Real) i to będzie całkiem sensowne miejsce w regionie ...
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym - tutaj.
Dodaj nowy komentarz:

Uwaga!
Wszystkie komentarze niezwiązane w żaden sposób z artykułem w tym dziale, a także komentarze zawierające treści wulgarne lub obraźliwe nie zostaną dodane.


Imię, login, pseudonim, nick (max 30 znaków):
 _gość

Temat komentarza (max 50 znaków):

*Treść komentarza (znaczniki HTML wyłączone):
 
znajdź w tym dziale
znajdź w tym dziale
 
ranking i gorący temat
ranking i gorący temat
O tym się mówi: 
 
 
 
 
 
kalendarz wydarzeń
Grudzień 2016
  • Pn
  • Wt
  • Śr
  • Cz
  • Pt
  •  Sb
Zobacz cały kalendarz imprez i wydarzeń
Organizujesz wydarzenie kulturalne,
muzyczne, sportowe lub inne?

 

Copyright © 2001-2016 Tczew - TCZ.PL Sp. z o.o. Internetowy Serwis Informacyjny Miasta
Kontakt: kontakt@redakcja.tcz.pl. Adres: ul. Hanny Hass 4, 83-110 Tczew