Zaczęło się - wiadukt przy ul. Wojska Polskiego zamknięty

Od soboty (04.09) zmotoryzowani nie mogą korzystać z wiaduktu (fot. tcz.pl)
 Zaczęło się - wiadukt przy ul. Wojska Polskiego zamknięty
W sobotę (04.09) zamknięto dla ruchu kołowego wiadukt przy ulicy Wojska Polskiego. Jego przebudowa to jedna z największych inwestycji tczewskiego starostwa. Zmotoryzowani tczewianie oraz pasażerowie komunikacji miejskiej na 15 miesięcy muszą przyzwyczaić się do korzystania z objazdów. W weekend ruch przez miasto odbywał się płynnie, chociaż momentami tłoczno robiło się przy ulicy Gdańskiej. Prawdziwy sprawdzian czeka nas jednak dzisiaj i w ciągu najbliższych dni.

Przetarg na na wykonanie prac remontowych jednego z najważniejszych wiaduktów na terenie Tczewa starostwo powiatowe rozstrzygnęło jeszcze w połowie czerwca. Ze wstępnych informacji wynikało, że jeszcze w połowie lipca ruszy rozbiórka strategicznego wiaduktu, a cały ruch zostanie przerzucony na obiekt przy ulicy 1 Maja. Lipcowego terminu jednak nie dotrzymano. Prace związane z modernizacją wiaduktu wiązały się bowiem z wejściem na teren kolei i muszą być uzgadniane ze spółką. Ze względu na modernizowaną linię kolejową Gdynia - Warszawa tory pod wiaduktem Wojska Polskiego służyły kolejarzom jako objazd i rozpoczęcie przebudowy wiaduktu trzeba było przełożyć na wrzesień. W ostatnią sobotę wiadukt zamknięto w końcu dla ruchu kołowego. Remont ma trwać 15 miesięcy - jak tłumaczyli nam niedawno przedstawiciele starostwa, planowanego terminu robót nie da się się skrócić przez prowadzenie nocnych robót ze względu na sąsiedztwo budynków.

Na czas remontu główna trasa objazdowa w drodze z zachodniej części miasta w kierunku Starówki została wyznaczona aleją Zwycięstwa, dalej Gdańską, przez wiadukt na ul. 1 Maja i ul. Obrońców Westerplatte. Kierowcy będą musieli zachować szczególną ostrożność na alei Zwycięstwa, gdzie na czas przebudowy węzła transportowego zlokalizowano tymczasowy dworzec autobusowy - oprócz pojazdów komunikacji miejskich występuje tam również wzmożony ruch pieszych. W ciągu weekendu ruch odbywał się tam płynnie, chociaż tłoczno robiło się już w rejonie ulicy Gdańskiej.

Chociaż zamknięto już wiadukt, wciąż nie ma kładki, która ma służyć pieszym na czas remontu, co nie oznacza jednak, że niezmotoryzowani będą musieli iść na Stare Miasto przez wiadukt 800-lecia - ruch dla pieszych do czasu wyłożenia kładki będzie odbywał się po zamkniętym obiekcie przy ulicy Wojska Polskiego. Ze względu na prace remontowe w mieście pojawiły się również kolejne "światła". Sygnalizator został ustawiony na skrzyżowaniu ulic Gdańskiej z 1 Maja i ma ułatwić dojazd do osiedli Zatorze lub Staszica. Ile będzie kosztował remont wiaduktu? W wyniku przetargu ustalono kwotę 10,7 mln zł - wstępnie zakładano, że pracą pochłoną ponad 12 mln. Prace związane z modernizacją, a właściwie budową od podstaw, mają potrwać 15 miesięcy. Dodajmy, że za remont powiatowego wiaduktu po połowie zapłacą Urząd Miejski i starostwo, które zarządza obiektem.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (56)
dodaj komentarz

  • TCZEWIAK5

    06.09.2010, 00:07

    Jeśli to ma tak wyglądać jak na 1 maja to dziękuję

    Jeden plus jest taki,że książę Witold będzie bacznie kontrolował postępy bo to przedsięwzięcie to duża szansa dla niego.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • s_gość

    06.09.2010, 01:38

    termin

    Pozostało już 13 m-cy do dotrzymania terminu zakończenia robót zgodnie z warunkami kontraktu. Wykonawca, firma POLWAR, z moich informacji nie dotrzymała w 100% wszystkich warunków kontraktów jaki podpisała na roboty mostowe. 1. Tczew, ul 1 maja . (zapisy dot. organizacji ruchu) 2. Tczew. dojazd do flextronix, wiadukt kolejowy (termin realizacji .... przedłużony) 3. Bobowo, most. Termin zakończenia niedotrzymany (2 m-ce opóźnienia) 4. Sarnowy, wiadukt. Termin zakończenia przedłużony i niedotrzymany 5. ....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx5 
  • Zed_gość

    06.09.2010, 06:28

    I zapewne tym razem terminu nie dotrzymają. Jak sądzę zostaną "znalezione" jakieś przeszkody uniemożliwiające zakończenie prac. Firma remontująca pewnie się tm nie przejmie, bo ow przeszkody pozwolą im na aneks do umowy zmieniający nie tylko termin, ale i zwiększający kwotę...

    Cytuj
    IP: 80.50.xx2.xx0 
  • Memory

    06.09.2010, 07:51

    jaka inwestycja

    to według Wikipedii " to nakład gospodarczy na tworzenie lub zwiększanie majątku trwałego." Dlaczego usilnie wmawia się nam, że remont obecnego obiektu to inwestycja??? Przecież to tylko utrzymanie stanu obecnego. Inwestycją byłoby wybudowanie nowego obiektu. s_gość termin możesz liczyć dopiero od połowy sierpnia. dopiero wtedy przekazano plac budowy.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ._gość

    06.09.2010, 07:58

    To właśnie jest budowa nowego ;)

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    Maxx

    06.09.2010, 10:56

    No wiesz - bo to jest inwestycja drogowa

    A różnica między inwestycją a inwestycją drogową jest taka jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym ;P. A w ogólnym rozrachunku przy 'inwestycjach' powiatu możemy przywoływać inne encyklopedyczne hasło - dekapitalizacja...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    s_gość

    06.09.2010, 22:39

    Już gdzieś pisałem o terminach zawartych w umowie i specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Termin podpisania wyznaczono na 11 czerwca. Zapis w umowie brzmi dokładnie: § 3 pkt. Przekazanie terenu budowy nastąpi w terminie 5 dni od dnia otwarcia ruchu kołowego na sąsiednim remontowanym wiadukcie w ciągu ulicy 1 Maja w Tczewie, planowanego na dzień 30 kwietnia 2010 roku. W takim wypadku przekazanie powinno nastąpić w dniu podpisania umowy, a nie miesiąc później.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx6.xx5 
  • kasia_gość

    06.09.2010, 08:50

    brak organizacji

    wiadukt zamknięty a nie wszędzie tablice z objazdami odsłonięto... ciekawe ile im to zajmie...?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • mieczyslaw

    06.09.2010, 09:32

    Zakorkowane miasto.

    Jechałem dzisiaj rano ul. Gdańską, pewnie jak wielu z Was - mam nadzieję, że wszyscy Ci, którzy wcześniej tak bezkrytycznie podchodzili do tego remontu i czasu jego trwania (bo beton tyle schnie) zastanowili się i zmienili trochę zdanie. Szkoda, że dopiero doświadczenie czegoś na własnej skórze pozwala na zmianę myślenia, szkoda - bo wtedy można coś jeszcze zmienić, a nie jak firma zaczyna rozbiórkę - czasu na pokazanie niezadowolenia było dużo, ale wtedy krytykowaliście głosy, które ostrzegały przed tym co się wydarzy, teraz jeszcze brakuje tego, by rozpoczęli budowę galerii i na dobre rozkręciła się budowa węzła - ul. Gdańska tego ruchu nie obsłuży - Rogi, pamiętasz jak pisałeś, że będzie dobrze?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Nie_Jest_Tak_Źle_gość

    06.09.2010, 09:43

    Ja jechałem dzisiaj z rana koło godz. 9 i nie było wcale tak źle, więc Ci którzy tak bardzo narzekają, niech nie przesadzają tylko się wezmą za swoją robotę a nie tylko krytykować potrafią. Widocznie za dużo czasu mają.

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx4.xx8 
  • mieczyslaw

    06.09.2010, 09:50

    Nie_Jest_Tak_Źle_gość

    Przejedź się przed ósmą, jak ludzie do pracy jadą, a później w godzinach 16-17 jak z pracy wracają. Albo nie, mam pomysł, wszyscy będziemy teraz sobie wmawiali, że nie jest tak źle, bo Ty jechałeś o 9tej i nie było strasznie, więc pewnie nam się coś przewidziało. Przekonałeś mnie, pewnie przekonasz i innych - jest naprawdę wspaniale. Może i w innych sprawach zaczniesz oceniać czy mamy prawo krytykować to co się dzieje dookoła nas, czy tylko chwalić, bo to wielkie szczęście, że ktoś wykonuje swoją pracę, ale cieszmy się że w ogóle się za to zabrali.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    lukee

    06.09.2010, 10:36

    Mieczysław - skończ już tak mędrkować. Też jechałem niedawno autem i jest ok. Na pewno lepiej, niż gdy zamknięty był wiadukt na 3-maja. Nikt nie twierdzi, że nie będzie wcale problemów z korkami, ale na chwile obecną jest spokojnie. Nawet wyjazd z kadr. Wyszyńskiego na Westerplatte nie sprawia wielkich problemów. A co będzie między 15-18 to się na pewno dziś przekonamy - nikt tutaj prorokować nie będzie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    06.09.2010, 10:56

    lukee,

    poczekaj do czasu, jak się trochę chłodniej zrobi. A później przypomnę Ci Twoje własne słowa, że "nie jest tak źle".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    lukee

    06.09.2010, 11:14

    Hehe, możesz mi przypominać. W ten sposób przypomnisz mi tylko tyle, że wtedy akurat tak było jak było;) Ja nie twierdzę, że będzie cacy cały czas, że w ogóle nie odczujemy tego remontu. Ja po prostu stwierdziłem fakt, że na chwilę obecną jest ok.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    06.09.2010, 11:22

    lukee,

    jeśli jest ok dla Ciebie stanie w korku pół godziny i przejechanie w tym czasie 1.5km, to może powinniśmy zacząć dyskusję od tego co jest ok, a co nie. Bo dla mnie jest bardzo NIE OK to, co się aktualnie dzieje na drogach, a weź pod uwagę że dni coraz bardziej chłodne i krótsze, więc i aut przybędzie, a nie ubędzie na drogach. Nie interesuje mnie "w tej chwili" bo widząc jak źle jest przygotowana przebudowa tego wiaduktu, nie potrafię powiedzieć że akceptuję to, co się dzieje. Wybacz, ale dziś udało Ci się przejechać szybciej niż mi, ale jutro będziesz stał dłużej i co? wtedy napiszesz, że nie jest ok? Pomyśl trochę szerzej, bo ten bubel został nam sprezentowany na dłużej niż na jeden tydzień, a dodatkowo w bliskim sąsiedztwie masz budowę węzła, a potem ruszy i galerii - same wywrotki z piaskiem i ziemią z wykopów zablokują ul. gdańską, a gdzie ludzie jadący z i do pracy?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    06.09.2010, 15:55

    bajzel

    masz racje burdel na drogach jak cholera

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx1 

    anonim_gość

    06.09.2010, 21:16

    No to o godzinie 16 przedostańcie się spod wieży ciśnień na górki - dziękuję, dobranoc.

    Cytuj
    IP: 79.184.xx5.xxx 

    mieczyslaw

    07.09.2010, 10:17

    anonim_gość

    Ej, spokojnie. Przecież nijaki lukee napisał, że jest całkiem ok. Więc nie narzekajmy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Kierownik Projektu TWI_gość

    07.09.2010, 15:33

    do mieczysława

    Szanowny Panie, chciałbym rozproszyć Pańskie obawy co do możliwości zablokowania ul. Gdańskiej przez samochody wywożące grunt z wykopów na budowie węzła. Wykonawca zorganizował plac pośredni, tzw. buforowy dla gruntu z makroniwelacji i jedynie 8 samochodami wywozi ten zgromadzony grunt. Oznacza to mniej więcej 10 pojazdów na godzinę wjeżdżających i wyjeżdżających z budowy. Wyjazd odbywa się na skrzyżowaniu z Al. Zwycięstwa, więc nie koliduje z ruchem po ul. Gdańskiej. Podobnie będzie z dowozem materiałów, ich gromadzenie odbywać się będzie systematycznie w dłuższym okresie, co spowoduje zminimalizowanie dociążenia całego obszaru przez pojazdy z budowy. Budowa Galerii rozpocznie się najwcześniej w lutym/marcu 2011, co oznacza, że obie inwestycje nie nałożą się ze sobą w robotach ziemnych i ilości pojazdów nie zsumują się. Dla zapewnienia równomiernego rozłożenia pojazdów zaopatrujących budowę Wykonawca korzysta z trzech dróg dojazdowych. Myślę, że staramy się minimalizować utrudnienia spowodowane budową. Nie ma jednak mozliwości, żeby nie pogorszyły się warunki życia w tej części miasta, ale naprawdę warto się troszkę pomęczyć, żeby było wygodnie i nowocześnie za parę miesięcy. Postaram się razem z Wykonawcą jak najszybciej oddać do użytkowania odcinek ulicy koło cmentarza - d. dojazd do kotłowni - wraz z parkingami, żeby zapewnić nowe miejsca postojowe. Dobrą informacją jest to, że po dwóch miesiącach robót zaawansowanie w stosunku do harmonogramu jest jak dla 2,5 miesiąca. DŚ

    Cytuj
    IP: 83.25.xx0.xx9 

    mieczyslaw

    14.09.2010, 18:53

    do mieczysława ~ Kierownik Projektu TWI_gość

    Dziękuję za rzeczową i konkretną odpowiedź. Czekam z niecierpliwością na rezultaty i nie omieszkam przypomnieć publicznie danego słowa. Pozdrawiam serdecznie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • brawo Sosnowski_gość

    06.09.2010, 10:58

    w końcu ktoś ma jaja

    nikt wcześniej się nie odważył zobaczymy jak będzie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • mieczyslaw

    06.09.2010, 11:25

    brawo Sosnowski_gość

    Gdyby kniaź je miał, to chociaż raz odpowiedział by publicznie, na problemy i pytania stawiane przy okazji takich zmian, próbując wziąć cokolwiek "na klatę". Ale wtedy gdy są poważne problemy i ludzie mają wątpliwości co do: terminów, kosztów, sposobu realizacji oraz całego zamieszania z brakiem oficjalnych informacji, wtedy kniaź się chowa, znika, milczy. A pojawi się w nowej koszuli, błyszczących lakierkach i pod krawatem, podpisując jakiś "papier" lub przecinając kolejną wstążkę. Nie "brawo Sosnowski", a gratuluję kniaziowi wyborców.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ka_gość

    06.09.2010, 14:36

    Mieciu ma rację

    Dodatkowo chcę przypomnieć, że kilka miesięcy temu Pan Sosnowski powołał rzecznika prasowego w celu m.in. odpowiadania internautom. Jeżeli ktoś widział odpowiedź Pani Rzecznik to niech się wp[isze. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • mała_gość

    06.09.2010, 11:16

    most

    czy est tam przejscie dla pieszych bomusze isc na miastoa niewiem jak teraz?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx8 
  • lukee

    06.09.2010, 11:29

    W sobotę część wiaduktu była dostępna dla pieszych. Wykonawca obiecywał, że piesi nie będą musieli biegać dookoła więc przejście na 99% jest.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    flo_gość

    06.09.2010, 11:33

    jest przejście dla pieszych, udostępniony caly chodnik po lewej stronie (idąc w kierunku ronda)

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 

    mieczyslaw

    06.09.2010, 11:39

    lukee,

    Nie pisz jak nie wiesz. Wykonawca nie obiecywał, tylko taki mu postawiono wymóg. Tu nie ma miejsca na dobrego wujka, czyjąś łaskę, etc. Obowiązuje prosta zasada: płacę - wymagam, koniec kropka. Wykonawca dostaje pieniądze i za nie ma spełnić żądania zleceniodawcy. Jak przychodzi do Twojego domu ekipa remontowa i np. kładą Ci instalację elektryczną, to jeśli żona/ dziewczyna/ Twoja kobieta, zapyta Cię czy założą gniazdka, to odpowiesz: obiecali mi, więc na 99% tak? A później niezależnie od tego co zrobią i tak im zapłacisz? Myślałem, że już dawno Twoja ignorancja przestała mnie zaskakiwać, jednak myliłem się.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gród Sambora

    06.09.2010, 12:22

    Jest przejście dla pieszych :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    lukee

    06.09.2010, 12:27

    Nie bądź śmieszny Mieczysław. Sam wykonuje usługi(i to właśnie elektryczne!) i doskonale wiem, że to co jest w umowie jest święte. Nie musisz mi w tym momencie tłumaczyć jakie obowiązki ma wykonawca. Do póki nie będzie stałej kładki mogą wystąpić sytuacje, że przejście będzie chwilowo utrudnione albo niemożliwe - bo przecież tam się pracuje. No i tak - pewnie tak dobrze mnie znasz, że możesz się wypowiadać na temat mojej ignorancji!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    06.09.2010, 12:57

    lukee,

    Nie interesuje mnie w jakim zawodzie pracujesz, czy w ogóle pracujesz. Czytam to co piszesz i czasem po prostu mógłbyś się "ugryźć w język". Przejście dla pieszych jest tak zorganizowane, że można swobodnie przejść na drugą stronę. Wymogiem dla firmy budującej było to, aby możliwe było przejście dla pieszych, a niebawem powstać ma kładka. Nie wnikam w to czy przejście będzie utrudnione, czy nie - ale byłem tam i widziałem jak jest zorganizowane - Ty nie, a piszesz o przejściu - dla mnie sprawa jest jasna: wiem - piszę, nie wiem - milczę. Tym się właśnie Twoja ignorancja objawia. I Lukee - na Twoim miejscu nie przyznawał bym się, że świadczysz usługi, bo w tym momencie nie działa to jako argument, którym mnie przekonasz. Równie dobrze mógłbyś powiedzieć - "proszę pana, jestem to ja jestem profesorem, to dlatego ja mam rację!".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    lukee

    06.09.2010, 13:39

    Oj Mieczysław...osiwiejesz jak będziesz się tak przejmował wszystkimi komentarzami ;) I ja nie chcę wskazywać palcem kto czasem mógłby "ugryźć się w język" zamiast komentować - ja akurat ostatnio bardzo rzadko coś piszę.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Basia11

    06.09.2010, 14:09

    oj lukee

    bzdury prawisz. Po raz pierwszy w 100% popieram Miecia :P

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    06.09.2010, 14:54

    lukee,

    nie planuję w najbliższym czasie, a poza tym mam inne zmartwienia, ważniejsze niż Ciebie. Basiu - dziękuję za poparcie :).

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Basia11

    06.09.2010, 15:29

    Nie ma za co Mieciu ;P

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • xxx_gość

    06.09.2010, 12:33

    A jechałem około 11 bezmózgowce zaparkowali tuż za światłami skrzyżowanie Gdańska i Sobieskiego i rozładowywali kostkę brukową w tempie dwóch ludzi po jednej kostce co 20 sekund

    Odpowiedz
    IP: 83.15.xx3.xx0 
  • Grabus_gość

    06.09.2010, 13:53

    Przed 8:00 też to robili.

    Cytuj
    IP: 83.15.xx3.xx0 
  • Janina_gość

    06.09.2010, 12:37

    a a utobusy

    czy ktos widzial rozklad jazdy autobusow na czyzykowo. ze suchostrzyg jezdzi tylko 4 i to co 40 minut i 14 ktora jedzie z gorek tez chyba co godzine a trojka co 3 minuty jezdzi z dworca na dworzec to jakas kpina! jak dojedzac z czyzykowa? !

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xx9.xx0 
  • mała_gość

    06.09.2010, 13:55

    autobusy

    dla mnie to duze utrudnienie w dojezdzie do pracy musze 2 razy bilet kasowac by wydostac sie ze starego miasta, do pracy nie dosc to to jest taki metlik na pks ze szkoda gadac kierowcy coraz czesciej sa niegrzeczni dzis mialam przyklad... masakra jednym slowem to nie fer by ktos kto jezdzi na droga strone miasta i 2 x bilet musial kasowac skoro to nie jego wina:(

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx3 
  • mała_gość

    06.09.2010, 14:15

    autobusy

    powinni cos z tym zrobic, bo zamkniecie mostu to bardzo duze utrudnienie, przynajmniej by 3jke puscili na czyzykowo i z powrotem .. juz by było lżej ludziom wysodtac sie z drogiej strony miasta, takby sie jezdzilo jednym autobusem a nie dwoma.. ludzie zauwazyłam dzis na pks-ach sie buntować zaczynaja sa zli bo jest duze zamieszanie,

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx3 
  • _gość

    06.09.2010, 14:59

    hehehe starosta

    Wicie co znaczy imię Witold? Otóż PRZEWODZĄCY LUDOWI hehe. OJ WITUŚ WITUŚ:D

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • _gość

    06.09.2010, 16:00

    3 !!!!!!

    dawac 3 z czyzykowa a nie zajmowac sie p***ami a niech buduja ten most i 5 lat !!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx1 
  • kierowiec_odrzutowiec_gość

    06.09.2010, 17:43

    jazda...

    Jechałem przez miasto ok. 16:30 i nie jest tak źle. Powiem więcej - ruch trochę bardziej płynny niż przy otwartym wiadukcie, bo ludzie "rozłożyli siły" na objazdy.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx4 
  • Gość _gość

    06.09.2010, 19:27

    A jedno me ciekawi czy bedzie jakas kładka nad torami bo do szkoły na około sobie nie wyobrażam

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx8 
  • kaśka_gość

    06.09.2010, 19:54

    dobrze jest!

    Ja jechałam o 7.00, później około 15 i 17 przez miasto- z Suchostrzyg na Czyżykowo i Plac Hallera i było git. Nie narzekam. Jestem też tego zdania, że przy remoncie 1 Maja było gorzej. Organizacja ruchu zaplanowana dobrze. Gratuluję Panu Sosnowskiemu- duża inwestycja, życzę powodzenia przy kolejnych etapach.

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx7.xx2 
  • koniu_gość

    06.09.2010, 20:01

    miła niespodzianka

    Do pracy wyruszyłem dziś kilkanaście minut wcześniej, sądząc, że gdzieś na Gdańskiej stanę w korkach- a tu miła niespodzianka- ruch oczywiście większy, ale bez stania w korku. Brawo! Niezła robota

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx4.xx6 
  • kierowca_gość

    06.09.2010, 20:02

    Wąska!

    Czy ktoś zauważył co zrobiono na ul. Wąskiej w górę! Na odcinku od introligatorni w stronę ul. 30 Stycznia (w górę) zabroniono wjazdu bez wcześniejszego znaku informującego, że ulica jest ślepa! W jakim celu !?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx3 
  • Memory

    06.09.2010, 20:44

    zauważyłem to w sobotę. Brakuje przede wszystkim znaku informującego o zmianie organizacji ruchu. Autobusy rzeczywiście spore utrudnienie zwłaszcza dla osób nie korzystających z Karty Miejskiej. Jeśli ktoś ma KM to z przesiadką i jazdą na "jednym bilecie" raczej nie powinno być problemu. Co do korków to pozwolę sobie na mały żarcik - dzięki mnie były mniejsze ponieważ postanowiłem ze Starego Miasta pójść pieszo a nie jak zwykle samochodem się wozić:) Ale za to jutro potrzebuję już samochód więc jeden gracik więcej na drodze:)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Kirkor

    06.09.2010, 20:04

    A może by tak kamerkę

    A może zainstalować kamerę internetową z widokiem na wiadukt i plac budowy. Może wtedy mielibyśmy pojęcie o tym jak wygląda tam praca.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • misza

    06.09.2010, 20:40

    koniecznie

    j.w.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Maxx

    06.09.2010, 21:05

    Proponuję strzelić fotkę co niedzielę

    I zrobić konkurs dla spostrzegawczych - znajdź 5 szczegółów różniących obrazki :P.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    06.09.2010, 21:49

    Ulica Gdańska od początku mostu 800-lecia zakorkowana prawie cały czas.To jest jakaś farsa(...)

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx3.xx4 
  • dfhs_gość

    07.09.2010, 10:27

    kolejny przykład

    mam pomysł: panie i panowie przyjeżdżają z czyżykowa przechodzą przez wiadukt i wręczają kluczyki do swojego auta zaparkowanego po drugiej stronie barykady paniom i panom, którzy przyjechali z suchostrzyg, a ci wręczają kluczyki tym, z czyżykowa i mamy: Alternatywy 4

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • _gość

    07.09.2010, 16:09

    w ogóle jest śmiechu warte(jak było budowane rondo to autobus nr 3 jeździł na czyżykowo) i nie było problemu.A teraz robię problem.Jadąc do pracy z Suchostrzyg muszę wysiadać koło jednostki woj. i iść pieszo,wracałam w ten sam sposób(na odwrót).Dziś postanowiłam wrócić autobusem nr 4-kpina w mieście on był tak zapełniony,że tylko połowa z ludzi oczekujących wsiadła.powinni zwiększyć częstotliwość jazdy autobusu nr 4 lub puścić na Czyżykowo autobus nr 3.Może jakaś petycja by przekonała,że to jest potrzebne-myślę,że z podpisami nie byłoby problemu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx3 
  • swarożynianka_gość

    07.09.2010, 16:42

    mieczysław, czy ty musisz negowac wszystko co ktos napisze,, po to istnieją te komentarze zeby ludzie wyrazili swoje zdanie na temat artykulu a ty od razu musisz pod kazdym komentem narzucac swoje poglądy bo ty masz zawsze racje ,,,,, zachowujesz sie jakbys to ty byl tutaj najmądrzejszy i najważniejszy,, i to nie tylko pod tym artykułem bo artykulow pod ktorymi piszesz bzdury sa dziesiatki ...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • florek-usa_gość

    08.09.2010, 02:55

    what? wiadukt wielkie mi hallo!

    mieszkam juz troche w usa(17 lat) i sie juz przyzwyczailem do amerykanskiej infry tzn.do drog bezkolizyjnych 16 pasmowych itd i jak czasem wpadam na ten portal to jestem w szoku! droga jednopasmowa, w usa a bylem kierowca zjechalem wiele tysiecy miles i nie widzialem jednopasmowek ! wspolczuje wam!nawet nie macie pojecia jak wspaniale sie jedzie po 4- pasmowce w jedna strone! PL to jednak 3-ci swiat! a miasto 60 tysiecznew usa ma taka infre jak warszawa! serio! ma swoje lotnisko ,szpitale ,helikoptery i kilka basenow,mnostwo silowni,15 kin i pelno kortow tenisowych, w weekendy zawsze pelne, internet za free,policja jest doslownie wszedzie na wyciagniecie reki , ale wy tego i tak nie pojmiecie bo nie mozecie -pozdrawiam!

    Odpowiedz
    IP: 69.113.xx3.xx2 
  • _gość

    08.09.2010, 14:46

    Niestety nigdy się nie uda zrobić tak aby wszystkim pasowało. Żeby mieć lepiej, wygodniej i bezpieczniej trzeba trochę pocierpieć. i tego się nie da uniknąć. O ile wiem jeszcze nikt nie wynalazł technologi ktora pozwoliłaby postawić most czy wybudować nową droge w dzień czy 2. Co do dotrzymania terminów przez wykonawce to myślę że umowa jest tak skonstruowana ze bedą kary za nie dotrzymanie terminów. A wykonawca decydując się na wzięcie udziału w przetargu musi wiedzieć że zawsze mogą wyniknąc jakieś niespodzianki i powinien się zabezpeczyć dodatkowym czasem na taką okoliczność jak i funduszami

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.