Urzędnicy z tczewskiego ratusza chcą zachęcić osoby prowadzące działalność gospodarczą na Starym Mieście do takiego reklamowania swojego biznesu, by całość pasowała do staromiejskiego charakteru tej części Tczewa. Urząd wydał specjalną ulotkę, w której pokazuje dobre i złe praktyku.
Urząd Miejski w Tczewie wydał właśnie ulotkę informacyjną, dotyczącą zasad sytuowania reklam na Starym Mieście. Przygotowana publikacja popularyzuje zapisy uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej zasad i warunków sytuowania reklam.
- Zależy nam, aby właściciele budynków na Starym Mieście wiedzieli, jakiego rodzaju reklamy mogą stosować bez szkody dla obiektów zabytkowych i zabytkowego obszaru staromiejskiego. Zachęcamy do stosowania tych reguł i liczymy na współpracę przy odnowie historycznej dzielnicy Tczewa. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Ulotka została wydana w nakładzie 1000 egzemplarzy. Można ja otrzymać w Urzędzie Miejskim, w Domu Przedsiębiorcy, w Fabryce Sztuk. Można ją też pobrać z miejskiej strony internetowej Wrota Tczewa: Ulotka reklamy Stare Miasto (PDF)
Przypomnijmy, że przedmiotem uchwały podjętej 27 czerwca br. było m. in. stworzenie "polityki reklamowej" w strefach ochrony konserwatorskiej Starego Miasta oraz historycznych przedmieść. Zmieniona uchwała reguluje w szerokim zakresie stosowanie nośników reklamowych umieszczanych w zabytkowych częściach miasta. Uchwała w swoim słowniku jednoznacznie definiuje pojęcia tj. nośnik reklamowy, nośnik informacji wizualnej, baner, szyld, napis i reklama oraz określa warunki ich lokalizacji w przestrzeni publicznej, co ma na celu ułatwienie komunikacji pomiędzy inwestorem, a organem uzgadniającym projekt budowlany pod kątem wymagań konserwatorskich. Zasięg zmian dotyczy terenów objętych ochroną konserwatorską: Stare i Nowe Miasto oraz historyczne przedmieścia: Berlińskie (okolice ulic Westerplatte, Kopernika i Lecha), Dworcowe (okolice ulic Sambora, Słowackiego i Królowej Jadwigi) i Królewieckie (okolice ulic Wąskiej, Paderewskiego i Kołłątaja).
Urząd Miejski w Tczewie wydał właśnie ulotkę informacyjną, dotyczącą zasad sytuowania reklam na Starym Mieście. Przygotowana publikacja popularyzuje zapisy uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej zasad i warunków sytuowania reklam.
- Zależy nam, aby właściciele budynków na Starym Mieście wiedzieli, jakiego rodzaju reklamy mogą stosować bez szkody dla obiektów zabytkowych i zabytkowego obszaru staromiejskiego. Zachęcamy do stosowania tych reguł i liczymy na współpracę przy odnowie historycznej dzielnicy Tczewa. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Ulotka została wydana w nakładzie 1000 egzemplarzy. Można ja otrzymać w Urzędzie Miejskim, w Domu Przedsiębiorcy, w Fabryce Sztuk. Można ją też pobrać z miejskiej strony internetowej Wrota Tczewa: Ulotka reklamy Stare Miasto (PDF)
Przypomnijmy, że przedmiotem uchwały podjętej 27 czerwca br. było m. in. stworzenie "polityki reklamowej" w strefach ochrony konserwatorskiej Starego Miasta oraz historycznych przedmieść. Zmieniona uchwała reguluje w szerokim zakresie stosowanie nośników reklamowych umieszczanych w zabytkowych częściach miasta. Uchwała w swoim słowniku jednoznacznie definiuje pojęcia tj. nośnik reklamowy, nośnik informacji wizualnej, baner, szyld, napis i reklama oraz określa warunki ich lokalizacji w przestrzeni publicznej, co ma na celu ułatwienie komunikacji pomiędzy inwestorem, a organem uzgadniającym projekt budowlany pod kątem wymagań konserwatorskich. Zasięg zmian dotyczy terenów objętych ochroną konserwatorską: Stare i Nowe Miasto oraz historyczne przedmieścia: Berlińskie (okolice ulic Westerplatte, Kopernika i Lecha), Dworcowe (okolice ulic Sambora, Słowackiego i Królowej Jadwigi) i Królewieckie (okolice ulic Wąskiej, Paderewskiego i Kołłątaja).
Komentarze (17) dodaj komentarz
ciekawski_gość
07.11.2013, 10:49
a może by tak...
A może by tak, zamiast zachęcać w ulotce ustalić prawo, które w jasny sposób określałoby, co można, a czego nie można i i później je egzekwować:-)
Odpowiedzjacku_gość
07.11.2013, 10:57
Prawo już jest. Od sierpnia. Nazywa się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Cytujanty_gość
07.11.2013, 11:27
a może tak szanowny kolega przeczyta jeszcze raz? Skoro mowa jest o zmianie uchwały o miejscowym planie zagospodarowania idącej w kierunku regulacji zasad umieszczania reklam, to to oznacza ni mniej, ni więcej, tylko wprowadzenie prawa miejscowego z konsekwencjami wynikającymi z jego nie przestrzegania. Ulotka słuzy pewnie do poinformowania społeczeństwa, które nie interesuje się kompletnie sprawami miasta, o tym, że można dostać po łapkach, jak się reklamę zrobi niezgodnie z prawem miejscowym
Cytujsiedzący byk_gość
07.11.2013, 12:34
Przecież prawo już jest...
... a ulotka ma ułatwić zastosowanie się do niego. Lepiej chyba wytłumaczyć i pouczyć ludzi, niż od razu ich kara, nieprawdaż?
CytujTczewiak_gość
08.11.2013, 06:00
Zamknąć stare miasto!
Miastu zależy na przeniesieniu handlu do galerii. Sklepikarzy nie stać na nowe reklamy i to ma ich zmotywowac do zamykania sklepów.
Cytujmieszkanka_gość
07.11.2013, 11:03
Nie rozumiem daczego nie ma być kasetonów? Oczywiście jakoś je znormalizować, natężenia światła też określić i będzie dobrze. Świecące od zmierzchu bardzo ożywiają miasto.
Odpowiedz_gość
07.11.2013, 11:54
Moja kamienica i wieszam co chcę i baju baju oooooooooooo
Odpowiedz_gość
07.11.2013, 11:58
Ach już to widzę oczami duszy mojej. Kute secesyjne litery układają się w napis "Ciucholand - tania odzież", albo "Wszystko za 5 złotych"
Odpowiedz_gość
07.11.2013, 12:05
Na pewno ci, którzy maja brzydkie, zbyt krzykliwe i nie pasujące do starówki reklamy, kiedy przeczytali słowo ULOTKA, śmiertelnie się wystraszyli i zmienia swoje reklamy.
Odpowiedz_gość
07.11.2013, 12:06
Jak UM chce innych reklam to proszę bardzo niech zapłaci za koszt nowych reklam, taka prawda.
Odpowiedz:)_gość
07.11.2013, 12:10
:)
dobrze - niech to znormalizują -a nie chlewiarskie banery jak z d@@y
OdpowiedzOla_gość
07.11.2013, 15:48
Bzdura!!Tczew to nie metropolia
na Starym Mieście są tylko Lumpy co ledwie ciągną z m-ca na m-c a nie ekskluzywne sklepy więc po co takie oczekiwania????? jak nie chcesz mieć chlewa to wyjedź tej wiochy Tczew
Cytujświstak_gość
07.11.2013, 16:52
znowu k888a socjalizm
Niektórzy jeszcze pamiętają czasy kiedy władza mówiła co wolno a co nie. Jak widać stare wraca w nowym wydaniu...
OdpowiedzBasiek
07.11.2013, 17:07
Jaki jest sens drukowania ulotek i mówienia, że można je sobie odebrać w UM. Jej zadaniem jest informowanie - trzeba rozdawać, wysyłać, wręczać a nie czekać az w magiczny sposób znikną :D
Odpowiedz_gość
07.11.2013, 18:03
tczew to nie metropolia ale środek europy, pryszczu ze wsi
OdpowiedzTczewiax_gość
08.11.2013, 05:45
Dobijanie starego miasta
Miasto nie ma pomysłu na stare miasto, więc chcą dobić handel !! Rozumiem Kraków ale Tczew? Moze na początek trzeba zając sie rozpadajacymi sie kamienicami? Budynki rozpadaja sie a oni piiiiii o reklamach Chyba trzeba rozważyć to przy następnych wyborach
OdpowiedzMichał_gość
08.11.2013, 06:18
Kasa
Do jakiej kwoty miasto zwraca koszt nowej reklamy ?
Odpowiedz