Ratusz chce ucywilizować reklamy na starówce - wydano specjalną ulotkę

Ulotka można odebrać w ratuszu - jest też wersja elektroniczna (fot. tcz.pl)
Ratusz chce ucywilizować reklamy na starówce - wydano specjalną ulotkę
Urzędnicy z tczewskiego ratusza chcą zachęcić osoby prowadzące działalność gospodarczą na Starym Mieście do takiego reklamowania swojego biznesu, by całość pasowała do staromiejskiego charakteru tej części Tczewa. Urząd wydał specjalną ulotkę, w której pokazuje dobre i złe praktyku.



Urząd Miejski w Tczewie wydał właśnie ulotkę informacyjną, dotyczącą zasad sytuowania reklam na Starym Mieście. Przygotowana publikacja popularyzuje zapisy uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej zasad i warunków sytuowania reklam.

- Zależy nam, aby właściciele budynków na Starym Mieście wiedzieli, jakiego rodzaju reklamy mogą stosować bez szkody dla obiektów zabytkowych i zabytkowego obszaru staromiejskiego. Zachęcamy do stosowania tych reguł i liczymy na współpracę przy odnowie historycznej dzielnicy Tczewa. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.


Ulotka została wydana w nakładzie 1000 egzemplarzy. Można ja otrzymać w Urzędzie Miejskim, w Domu Przedsiębiorcy, w Fabryce Sztuk. Można ją też pobrać z miejskiej strony internetowej Wrota Tczewa: Ulotka reklamy Stare Miasto (PDF)

Przypomnijmy, że przedmiotem uchwały podjętej 27 czerwca br. było m. in. stworzenie "polityki reklamowej" w strefach ochrony konserwatorskiej Starego Miasta oraz historycznych przedmieść. Zmieniona uchwała reguluje w szerokim zakresie stosowanie nośników reklamowych umieszczanych w zabytkowych częściach miasta. Uchwała w swoim słowniku jednoznacznie definiuje pojęcia tj. nośnik reklamowy, nośnik informacji wizualnej, baner, szyld, napis i reklama oraz określa warunki ich lokalizacji w przestrzeni publicznej, co ma na celu ułatwienie komunikacji pomiędzy inwestorem, a organem uzgadniającym projekt budowlany pod kątem wymagań konserwatorskich. Zasięg zmian dotyczy terenów objętych ochroną konserwatorską: Stare i Nowe Miasto oraz historyczne przedmieścia: Berlińskie (okolice ulic Westerplatte, Kopernika i Lecha), Dworcowe (okolice ulic Sambora, Słowackiego i Królowej Jadwigi) i Królewieckie (okolice ulic Wąskiej, Paderewskiego i Kołłątaja).

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (17)
dodaj komentarz

  • ciekawski_gość

    07.11.2013, 10:49

    a może by tak...

    A może by tak, zamiast zachęcać w ulotce ustalić prawo, które w jasny sposób określałoby, co można, a czego nie można i i później je egzekwować:-)

    Odpowiedz
    IP: 62.148.xx6.xx1 
  • jacku_gość

    07.11.2013, 10:57

    Prawo już jest. Od sierpnia. Nazywa się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

    Cytuj
    IP: 62.29.xx3.xx2 

    anty_gość

    07.11.2013, 11:27

    a może tak szanowny kolega przeczyta jeszcze raz? Skoro mowa jest o zmianie uchwały o miejscowym planie zagospodarowania idącej w kierunku regulacji zasad umieszczania reklam, to to oznacza ni mniej, ni więcej, tylko wprowadzenie prawa miejscowego z konsekwencjami wynikającymi z jego nie przestrzegania. Ulotka słuzy pewnie do poinformowania społeczeństwa, które nie interesuje się kompletnie sprawami miasta, o tym, że można dostać po łapkach, jak się reklamę zrobi niezgodnie z prawem miejscowym

    Cytuj
    IP: 83.8.xx5.xx7 

    siedzący byk_gość

    07.11.2013, 12:34

    Przecież prawo już jest...

    ... a ulotka ma ułatwić zastosowanie się do niego. Lepiej chyba wytłumaczyć i pouczyć ludzi, niż od razu ich kara, nieprawdaż?

    Cytuj
    IP: 81.190.xx5.xx3 

    Tczewiak_gość

    08.11.2013, 06:00

    Zamknąć stare miasto!

    Miastu zależy na przeniesieniu handlu do galerii. Sklepikarzy nie stać na nowe reklamy i to ma ich zmotywowac do zamykania sklepów.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • mieszkanka_gość

    07.11.2013, 11:03

    Nie rozumiem daczego nie ma być kasetonów? Oczywiście jakoś je znormalizować, natężenia światła też określić i będzie dobrze. Świecące od zmierzchu bardzo ożywiają miasto.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx9 
  • _gość

    07.11.2013, 11:54

    Moja kamienica i wieszam co chcę i baju baju oooooooooooo

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx6.xx1 
  • _gość

    07.11.2013, 11:58

    Ach już to widzę oczami duszy mojej. Kute secesyjne litery układają się w napis "Ciucholand - tania odzież", albo "Wszystko za 5 złotych"

    Odpowiedz
    IP: 80.53.xx3.xx2 
  • _gość

    07.11.2013, 12:05

    Na pewno ci, którzy maja brzydkie, zbyt krzykliwe i nie pasujące do starówki reklamy, kiedy przeczytali słowo ULOTKA, śmiertelnie się wystraszyli i zmienia swoje reklamy.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • _gość

    07.11.2013, 12:06

    Jak UM chce innych reklam to proszę bardzo niech zapłaci za koszt nowych reklam, taka prawda.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx6.xx1 
  • :)_gość

    07.11.2013, 12:10

    :)

    dobrze - niech to znormalizują -a nie chlewiarskie banery jak z d@@y

    Odpowiedz
    IP: 81.190.xx7.xx7 
  • Ola_gość

    07.11.2013, 15:48

    Bzdura!!Tczew to nie metropolia

    na Starym Mieście są tylko Lumpy co ledwie ciągną z m-ca na m-c a nie ekskluzywne sklepy więc po co takie oczekiwania????? jak nie chcesz mieć chlewa to wyjedź tej wiochy Tczew

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xxx 
  • świstak_gość

    07.11.2013, 16:52

    znowu k888a socjalizm

    Niektórzy jeszcze pamiętają czasy kiedy władza mówiła co wolno a co nie. Jak widać stare wraca w nowym wydaniu...

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx0.xx3 
  • Basiek

    07.11.2013, 17:07

    Jaki jest sens drukowania ulotek i mówienia, że można je sobie odebrać w UM. Jej zadaniem jest informowanie - trzeba rozdawać, wysyłać, wręczać a nie czekać az w magiczny sposób znikną :D

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    07.11.2013, 18:03

    tczew to nie metropolia ale środek europy, pryszczu ze wsi

    Odpowiedz
    IP: 84.212.xx6.xx6 
  • Tczewiax_gość

    08.11.2013, 05:45

    Dobijanie starego miasta

    Miasto nie ma pomysłu na stare miasto, więc chcą dobić handel !! Rozumiem Kraków ale Tczew? Moze na początek trzeba zając sie rozpadajacymi sie kamienicami? Budynki rozpadaja sie a oni piiiiii o reklamach Chyba trzeba rozważyć to przy następnych wyborach

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • Michał_gość

    08.11.2013, 06:18

    Kasa

    Do jakiej kwoty miasto zwraca koszt nowej reklamy ?

    Odpowiedz
    IP: 31.174.xx5.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.