Trwają prace związane z modernizacją linii kolejowej Gdynia - Warszawa. Coraz większego zaawansowanie nabierają inwestycje kolejowe na obszarze Lokalnego Centrum Sterowania w Tczewie. Zmiany widoczne są na stacjach, peronach, torach w Tczewie i okolicy. Modernizacja objęła ponad 36 km torów i kilka stacji kolejowych.
Prace toczą się na odcinku Szymankowo - Pruszcz Gdański, stacjach Tczew i Pszczółki oraz moście nad Wisłą. Zakres robót jest szeroki i obejmuje m.in.: budowę 16 nowych peronów, likwidację 12 skrzyżowań w poziomie szyn, budowę 6 nowych wiaduktów - 6 szt. (w Cieplewie, Łęgowie, Różynach, Skowarczu, Pszczółkach, Miłobądzu), modernizację najdłuższego mostu na Wiśle w Polsce - obiekt w Tczewie ma ponad kilometr długości i powstanie Lokalnego Centrum Sterowania w Tczewie umożliwiającego zarządzanie ruchem kolejowym na kilku dziesięciokilometrowym odcinku linii kolejowej i stacjach.
- Na stacjach przebudowywane są układy torowe, wymieniane szyny, podkłady i rozjazdy. Powstają przejścia i tunele z pochylniami i windami ułatwiającymi korzystanie z obiektów pasażerom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Stacje wyposażane są w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, systemy informacji, oświetlenie, jak również wiaty i zadaszenia. Natomiast na szlakach modernizowane jest podtorze, nawierzchnia torowa wraz z korektą łuków i przebudową rozjazdów. Wykonywany jest także system odwadniania wraz z drenażem, zapobiegający m.in. zanieczyszczeniu wód gruntowych. - wyjaśnia Robert Kuczyński rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Obecnie trwają prace na 15 obiektach inżynieryjnych m. in.: moście na Wiśle, zmodernizowanym już w 70 procentach, przejściach podziemnych w Lisewie, Różynach, Cieplewie. Modernizacja objęła ponad 36 km torów. Wybudowano już 8 nowych peronów w: Tczewie (3 szt.), Skowarczu (1 szt.), Różynach (1 szt.), Cieplewie (1 szt.) i Pszczółkach (2 szt.).
- Ich powstanie będzie oznaczać większą estetykę i funkcjonalność obiektów kolejowych oraz atrakcyjność tych terenów, które dzięki skróceniu czasu podroży, w szczególności do pobliskiego Trójmiasta, staną się bardziej atrakcyjne jako tereny pod inwestycje lub budownictwo. - przekonuje Robert Kuczyński.
Powstanie Lokalne Centrum Sterowania w Tczewie i modernizacja infrastruktury kolejowej to fragment większej inwestycji. Prace prowadzone są na ponad 60 proc. długości linii E-65 między Warszawą i Gdynią. Po ich zakończeniu pociągi na tej trasie będą mogły się poruszać z prędkością 160 km/h, a na wybranych odcinkach nawet do 200 km/h. Wówczas, w zależności od taboru jakim dysponuje przewoźnik, czas przejazdu z Warszawy do Trójmiasta może wynieść od 130 do 160 min. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu pn. "Modernizacja linii kolejowej E-65, odcinek Warszawa - Gdynia, etap II", który jest w 84 proc. współfinansowany z unijnego Funduszu Spójności, a w 16 proc. - z budżetu państwa.
Prace toczą się na odcinku Szymankowo - Pruszcz Gdański, stacjach Tczew i Pszczółki oraz moście nad Wisłą. Zakres robót jest szeroki i obejmuje m.in.: budowę 16 nowych peronów, likwidację 12 skrzyżowań w poziomie szyn, budowę 6 nowych wiaduktów - 6 szt. (w Cieplewie, Łęgowie, Różynach, Skowarczu, Pszczółkach, Miłobądzu), modernizację najdłuższego mostu na Wiśle w Polsce - obiekt w Tczewie ma ponad kilometr długości i powstanie Lokalnego Centrum Sterowania w Tczewie umożliwiającego zarządzanie ruchem kolejowym na kilku dziesięciokilometrowym odcinku linii kolejowej i stacjach.
- Na stacjach przebudowywane są układy torowe, wymieniane szyny, podkłady i rozjazdy. Powstają przejścia i tunele z pochylniami i windami ułatwiającymi korzystanie z obiektów pasażerom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Stacje wyposażane są w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, systemy informacji, oświetlenie, jak również wiaty i zadaszenia. Natomiast na szlakach modernizowane jest podtorze, nawierzchnia torowa wraz z korektą łuków i przebudową rozjazdów. Wykonywany jest także system odwadniania wraz z drenażem, zapobiegający m.in. zanieczyszczeniu wód gruntowych. - wyjaśnia Robert Kuczyński rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Obecnie trwają prace na 15 obiektach inżynieryjnych m. in.: moście na Wiśle, zmodernizowanym już w 70 procentach, przejściach podziemnych w Lisewie, Różynach, Cieplewie. Modernizacja objęła ponad 36 km torów. Wybudowano już 8 nowych peronów w: Tczewie (3 szt.), Skowarczu (1 szt.), Różynach (1 szt.), Cieplewie (1 szt.) i Pszczółkach (2 szt.).
- Ich powstanie będzie oznaczać większą estetykę i funkcjonalność obiektów kolejowych oraz atrakcyjność tych terenów, które dzięki skróceniu czasu podroży, w szczególności do pobliskiego Trójmiasta, staną się bardziej atrakcyjne jako tereny pod inwestycje lub budownictwo. - przekonuje Robert Kuczyński.
Powstanie Lokalne Centrum Sterowania w Tczewie i modernizacja infrastruktury kolejowej to fragment większej inwestycji. Prace prowadzone są na ponad 60 proc. długości linii E-65 między Warszawą i Gdynią. Po ich zakończeniu pociągi na tej trasie będą mogły się poruszać z prędkością 160 km/h, a na wybranych odcinkach nawet do 200 km/h. Wówczas, w zależności od taboru jakim dysponuje przewoźnik, czas przejazdu z Warszawy do Trójmiasta może wynieść od 130 do 160 min. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu pn. "Modernizacja linii kolejowej E-65, odcinek Warszawa - Gdynia, etap II", który jest w 84 proc. współfinansowany z unijnego Funduszu Spójności, a w 16 proc. - z budżetu państwa.
Komentarze (21) dodaj komentarz
mieczyslaw
12.10.2010, 00:11
Świetne zdanie,
"Coraz większego zaawansowanie nabierają inwestycje kolejowe na obszarze Lokalnego Centrum Sterowania w Tczewie." - podoba mi się, tak samo jak: "kilku dziesięciokilometrowym", choć tutaj mam wątpliwości, jak powinno być poprawnie: --> kilkudziesięciokilometrowym, --> kilkudziesięcio kilometrowym? Bo kilku dziesięciokilometrowym rozumiem jako: kilka odcinków po dziesięć kilometrów, ale zdanie wtedy traci sens.
OdpowiedzMiecia_gość
12.10.2010, 00:24
do
zapytaj starostę on wie wszystko , to on wymyślił kolej, a na remont wyłożył ze swoich " by żyło się jak w RIO "
Cytujstary zając
12.10.2010, 07:55
Chociaż ktoś inwestuje w Tczewie
Stary zając wie że to "tylko" PKP i mieszkańcy z tego za bardzo pracy dla mieszkańców nie będzie, ale chociaż lepiej się do pracy będzie dojeżdzać. O ile oczywiście "wiekowe" pociągi dadzą radzę jeździć po nowych torach.
Cytujaga_piet
12.10.2010, 08:32
Mnie bardziej zastanawia to zdanie: "Powstanie Lokalne Centrum Sterowania w Tczewie i modernizacja infrastruktury kolejowej to fragment większej inwestycji." :) Co do remontu -jeżdżę codziennie i wbrew ogólnemu narzekaniu muszę przyznać, że na całej długości praca wre (mówię to bez sarkazmu)
Cytujmieczyslaw
13.10.2010, 01:23
do "do ~ Miecia_gość "
Starosta to wie, ale jak przecinać wstążki.
Cytujdo mieczysła_gość
13.10.2010, 22:11
zal.pl- mieczysław-klakier Mira
to dobrze o nim świadczy, że ma powody zeby przecinac te wstegi... widocznie tyle sie dzieje w powiecie. inni tylko umowe podpisuja i sobie bannery za nasze stawiają.........
CytujPogodneMyśliJohnnegoBravo
12.10.2010, 04:20
Szczególnie to "tempo"
widać na moście kolejowym nad drogą na Flexa. Tak im ta robota "idzie, że aż furczy". Na innych odcinkach to aż miło się patrzy na postępy. Czasami brać kolejarska sama jest zadziwiona co się dzieje bo długo nie potrafi ogarnąć sytuacji i robią się opóźnienia z wrażenia. Fajnie że się coś dzieje ale zróbcie coś z nagłośnieniem na poszczególnych peronach bo nic nie słychać.
Odpowiedzabel_gość
12.10.2010, 06:37
a pod wiatami ciemno jak w d......e
Odpowiedz_gość
12.10.2010, 07:31
nowoczesny system informacji? być może, ale na pewno nie w tczewie, to po co wstawiacie wywida z gościem który mówi o warszawie
Odpowiedzurbanizator IV koronny_gość
12.10.2010, 08:07
żal dupe ściska, co mieciu ?
Tyle co sosna zrobił w 4 lata czy to z miastem czy bez to jest wynik, którym innym włodarzom się nawet nie snił. Zwłaszcza wiewiórkom na modrzewie hehe a i mirek nie wyglada dobrze w tym zestawianiu, bo o mroczku nie wspomnę, bo nie ma o czym.
Odpowiedz...._gość
12.10.2010, 12:33
panie Urban, trochę pokory. Poproszę o rozpiskę co takiego p. Sosnowski zrobił, bo ni jak nie znajduję niczego, co wykraczałoby poza ustawowe obowiązki starosty. A nawet to co zrobił, to budzi uśmiech politowania nad stylem i jakością.
Cytujdo gosc_gość
13.10.2010, 22:14
wypelnial rzeyelnie swoje obowiazki- to chyba dobrze o nim swiadczy.... zna swoje obiawiazki- a nie jak Pobłockinawet ustawy o samorzadzie gminnym nie zna po tylu latach. o sukcesach nie wspomne, bo sie tylko slizga na tych, ktore udalo sie osiagnac odyi
Cytuj...._gość
14.10.2010, 06:58
czyli, jak wynika z Twojego postu, gdyby startował Odya, to Sosnowski przy nim byłby małym pikusiem, bynajmniej nie panem pikusiem? No miło to czytać, miło. Drogi Brzdącu, nie rozumiesz jak działają urzędy, że są w nich zakresy odpowiedzialności za piony przypisane zastępcom. Rozumiem, że gdyby starował Kucharek, to również byś negował jego dorobek, bo przecież to Sosnowski jest pomysłodawcą, realizatorem i splendorobiorcą, a to że robił to Kucharek, jakie to ma znaczenie.
CytujJan_gość
12.10.2010, 12:01
Wiaty i zadaszenia.
"Stacje wyposażane są w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, systemy informacji, oświetlenie, jak również wiaty i zadaszenia - wyjaśnia Robert Kuczyński rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK." Wiaty, które znajdują się na nowych peronach są kpiną z pasażerów. Architekt, który zaprojektował nowe perony, powinien w czasie deszczu być przeganiany od wyjścia na peron do wiaty i z powrotem. Jaki problem stwarza zadaszenie całych peronów, jak np. w Gdańsku?
Odpowiedzmatoły_gość
12.10.2010, 16:49
czczefskie
"modernizację najdłuższego mostu na Wiśle w Polsce" buehehehehe gdzie jeszcze na świecie płynie Wisła? co za matoły to pisali.
Odpowiedzgrzegorz_gość
12.10.2010, 17:57
te prace w tczewie juz dawno powinny byc skonczone.
Odpowiedzssij-moja-blada-szyje
12.10.2010, 20:45
a wiadomo może kiedy ten cały sajgon sie skończy? Bo ja cos kiedys słyszałam, ze w grudniu (hura!) ale jak patrze na ten wiadukt kolo flexa, ktory jest rozkopany i ledwo tknięty od maja to jakoś nie wierzę w tę prognozę... oni chyba mają za dobrą pogodę na te prace torowe i czekają na mrozy, wtedy beda super warunki!
Odpowiedzmat_gość
12.10.2010, 22:20
do czczefskie ~ matoły_gość Źle zrozumiałeś , tu nie chodzi o podkreślenie tego , że Wisła płynie gdzieś jeszcze na świecie , tylko o to , że to najdłuższy kolejowy most na rzece Wiśle w Polsce (czyli nie ma drugiego takiego w naszym kraju ) pzdr ;)
OdpowiedzCasper
13.10.2010, 10:28
A mnie zastanawia czy zostaną przebudowane perony w Gdańsku i Malborku, skoro remont obejmuje trasę Gdynia - Warszawa i wszystkie stacje są przebudowywane na jedno kopyto, dlaczego niektóre miasta mają zostać w takim stanie w jakim są teraz? Nam funduje się wiaty 100m od wyjścia na peron, a oni mają całkowicie zadaszony. Jak zmieniać to wszystko, albo nic.
Odpowiedzklofek_gość
13.10.2010, 14:20
wiaty-dworzec Tczew
Na peronach zimno i deszczowo,a będzie śnieżnie niebawem.Wiaty są nie funkcjonalne tzn że są krótkie i nie chronią pasażerów przed złą aurą w Tczewie.Brak zadaszenia po zejściu na peron.Dla porównania w Pszczółkach dużej wiosce w okolicach wybudowano dłuższe perony.Kto w Tczewie zaakceptował projekt kolejowych peronów,powinien z własnej kieszeni wnieść poprawki.Tczew przed wojną -to było miasto-pozazdrościć tylko.Dworzec jak i perony I klasa!!!
OdpowiedzAguta_gość
15.10.2010, 20:01
Sytuacje, na jakie narażeni są pasażerowie absolutnie nie powinny mieć miejsca. Komunikaty o nadjeżdżającym pociągu nie są słyszalne, ponieważ megafon jest umieszczony tylko na 1 peronie. Nie wspomnę o krótkich składach, pasażerowie płacą przecież za bilety, niestety warunki są karygodne - brud, smród, brak miejsc nie tylko siedzących, ale również stojących!!... Ogólna dezorganizacja zdecydowanie utrudnia codzienne podróżowanie! Czy to jest kolej XXI wieku??
Odpowiedz