Pomimo niesprzyjającej pogody w pierwszym dniach „Rowerowego Maja”, II edycja w Tczewie wypada lepiej niż pierwsza, zeszłoroczna. Aż 71% uczniów tczewskich szkół, co najmniej raz przyjechało do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub desce. Jest to o 3% więcej niż w zeszłym roku. Poziom frekwencji jest minimalnie wyższy i 17 maja wynosił 43,1%. "Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie zaangażowały się w kampanię!" - mówią organizatorzy.
Choć rywalizacja nabrała rozpędu, „Rowerowy Maj” to przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie zdrowych nawyków. Dla rodziców to dobra okazja, by brać przykład z dzieci - towarzyszyć im na rowerach w drodze do szkoły i dalej jechać do pracy.
Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. „Rowerowy Maj” ma również na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą.
Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach:
a) szkolnym,
b) klasowym,
c) indywidualnym.
O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce szkolnej lub klasie.
W tegorocznej II edycji tczewskiej odsłony „Rowerowego Maja”, bierze udział aż 8 placówek (w 2016 roku były 4), w tym 3 niepubliczne, czyli ponad 3600 uczestników, (w 2016 roku było 1751), a wśród nich jest 354 pracowników szkół.
Oto szkoły, które zgłosiły się do kampanii „Rowerowego Maj”:
- Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2
- Szkoła Podstawowa nr 7
- Szkoła Podstawowa nr 8
- Szkoła Podstawowa nr 11
- Szkoła Podstawowa nr 12
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. św. ojca Pio
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montesorii
- Fontanna Marzeń - Prywatna Szkoła Podstawowa w Tczewie
Kampania organizowana jest przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.
- To bardzo dobre wyniki i już w tej chwili możemy być pewni, że tegoroczna kampania wypadnie lepiej niż pierwsza edycja. Warto jednak pamiętać o idei kampanii - mobilizujmy się sami i zachęcajmy dzieci do aktywnych podróży do szkoły, które pozytywnie wpływają na zdrowie, zwiększenie koncentracji oraz osiąganie lepszych wyników w nauce, a walka o wygraną swojej klasy wzmacnia w dzieciach poczucie pewności siebie i samodzielności. - dodaje rzeczniczka UM.
Ostateczne wyniki kampanii już na początku czerwca.
Choć rywalizacja nabrała rozpędu, „Rowerowy Maj” to przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie zdrowych nawyków. Dla rodziców to dobra okazja, by brać przykład z dzieci - towarzyszyć im na rowerach w drodze do szkoły i dalej jechać do pracy.
- Kampania potrwa do końca miesiąca, zatem wszystkie szkoły mają ciągle szansę na zmianę swojej pozycji w rankingu i poprawienie wyniku. Zachęcamy wszystkich uczniów i nauczycieli, aby w ostatnich dniach wydarzenia docierali do szkoły na rowerze, hulajnodze czy rolkach i pomogli swojej szkole zwyciężyć. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. „Rowerowy Maj” ma również na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą.
Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach:
a) szkolnym,
b) klasowym,
c) indywidualnym.
O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce szkolnej lub klasie.
W tegorocznej II edycji tczewskiej odsłony „Rowerowego Maja”, bierze udział aż 8 placówek (w 2016 roku były 4), w tym 3 niepubliczne, czyli ponad 3600 uczestników, (w 2016 roku było 1751), a wśród nich jest 354 pracowników szkół.
Oto szkoły, które zgłosiły się do kampanii „Rowerowego Maj”:
- Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2
- Szkoła Podstawowa nr 7
- Szkoła Podstawowa nr 8
- Szkoła Podstawowa nr 11
- Szkoła Podstawowa nr 12
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. św. ojca Pio
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montesorii
- Fontanna Marzeń - Prywatna Szkoła Podstawowa w Tczewie
Kampania organizowana jest przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.
- To bardzo dobre wyniki i już w tej chwili możemy być pewni, że tegoroczna kampania wypadnie lepiej niż pierwsza edycja. Warto jednak pamiętać o idei kampanii - mobilizujmy się sami i zachęcajmy dzieci do aktywnych podróży do szkoły, które pozytywnie wpływają na zdrowie, zwiększenie koncentracji oraz osiąganie lepszych wyników w nauce, a walka o wygraną swojej klasy wzmacnia w dzieciach poczucie pewności siebie i samodzielności. - dodaje rzeczniczka UM.
Ostateczne wyniki kampanii już na początku czerwca.
Komentarze (1) dodaj komentarz
kik_gość
27.05.2017, 08:46
Rowerowy maj i zdjęcie dzieci na hulajnogach. Brawo!
Odpowiedz