Podczas lutowej sesji Rada Miejska przyjęła uchwały ważne dla terenu stadionu przy ulicy Bałdowskiej. Zgodnie z przyjętymi dokumentami, ratusz przystąpi teraz do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego fragmentu miasta.
Jeszcze podczas lutowej sesji tczewscy radni zajęli się uchwałami w sprawie: przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w kilku ważnych punktach miasta. Chodziło m. in. o tereny po dawnej jednostce, które jako działki wojskowe do tej pory, nie były planem objęte w ogóle oraz teren w okolicy stadionu przy ul. Bałdowskiej. Zgodnie z planami teren w rejonie ulic Kusocińskiego, Bałdowskiej i 30 Stycznia ma zostać przeznaczony pod budownictwo - na razie to ogólne założenia - według wstępnych założeń od strony ulicy 30 Stycznia mogłyby stanąć budynki wielorodzinne (podobne do tych już istniejących), zaś od strony ulicy Bałdowskiej - jednorodzinne. Urzędnicy chcieliby też sformułować takie zapisy, zgodnie z którymi całość zabudowy miałaby nawiązywać do charakteru przedwojennej dzielnicy willowej. Plany przeznaczenia tego terenu pod mieszkaniówkę nie wszystkim się jednak podobają.
- Uważam, że zmiana planu bez wskazania konkretnej lokalizacji nowego stadionu to nie do końca przemyślane działanie. Stadion w blisko 60-tysięcznym mieście jest potrzebny bez dwóch zdań, nie musi to być arena rywalizacji Mistrzostw Świata czy Europy, ale stadion spełniający oczekiwania naszego miasta, powiatu bez rozdmuchanej infrastruktury itp. To, że powstaje baza treningowa przy szkołach z tym się zgadzam i jak najbardziej popieram, jednak stadion z bieżnią okólną 400 metrową w Tczewie musi być. Zmiana Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego w rejonie ul. Bałdowskiej to po prostu likwidacja Stadionu, z czym się nie zgadzam i dlatego głosowałem przeciw. - tłumaczy nam radny miejski i dyrektor Powiatowego Centrum Sportu, Tomasz Tobiański.
Miasto tłumaczy, że stawia na budowanie ogólnodostępnych obiektów sportowych przy szkołach.
- Do tej pory powstał już taki kompleks przy szkole podstawowej nr 10. W tym roku ruszy budowa podobnego przy gimnazjum na Suchostrzygach, w przyszłości na Czyżykowie. W ramach środków chcemy budować taką infrastrukturę w różnych punktach miasta, by każde osiedla miało takie miejsce dla miłośników LA - mówi zastępca prezydenta Tczewa, Zenon Drewa.
Dodajmy, że podjęcie uchwał przez radnych to dopiero część z długiej i żmudnej procedury. Co będzie działo się dalej? Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia zmiany planu w obszarze danej jednostki urbanistycznej jest realizacją polityki przestrzennej miasta wynikającej m. in. ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Ten ważny dokument odpowiada za sposób rozwoju gminy.
Jeszcze podczas lutowej sesji tczewscy radni zajęli się uchwałami w sprawie: przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w kilku ważnych punktach miasta. Chodziło m. in. o tereny po dawnej jednostce, które jako działki wojskowe do tej pory, nie były planem objęte w ogóle oraz teren w okolicy stadionu przy ul. Bałdowskiej. Zgodnie z planami teren w rejonie ulic Kusocińskiego, Bałdowskiej i 30 Stycznia ma zostać przeznaczony pod budownictwo - na razie to ogólne założenia - według wstępnych założeń od strony ulicy 30 Stycznia mogłyby stanąć budynki wielorodzinne (podobne do tych już istniejących), zaś od strony ulicy Bałdowskiej - jednorodzinne. Urzędnicy chcieliby też sformułować takie zapisy, zgodnie z którymi całość zabudowy miałaby nawiązywać do charakteru przedwojennej dzielnicy willowej. Plany przeznaczenia tego terenu pod mieszkaniówkę nie wszystkim się jednak podobają.
- Uważam, że zmiana planu bez wskazania konkretnej lokalizacji nowego stadionu to nie do końca przemyślane działanie. Stadion w blisko 60-tysięcznym mieście jest potrzebny bez dwóch zdań, nie musi to być arena rywalizacji Mistrzostw Świata czy Europy, ale stadion spełniający oczekiwania naszego miasta, powiatu bez rozdmuchanej infrastruktury itp. To, że powstaje baza treningowa przy szkołach z tym się zgadzam i jak najbardziej popieram, jednak stadion z bieżnią okólną 400 metrową w Tczewie musi być. Zmiana Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego w rejonie ul. Bałdowskiej to po prostu likwidacja Stadionu, z czym się nie zgadzam i dlatego głosowałem przeciw. - tłumaczy nam radny miejski i dyrektor Powiatowego Centrum Sportu, Tomasz Tobiański.
Miasto tłumaczy, że stawia na budowanie ogólnodostępnych obiektów sportowych przy szkołach.
- Do tej pory powstał już taki kompleks przy szkole podstawowej nr 10. W tym roku ruszy budowa podobnego przy gimnazjum na Suchostrzygach, w przyszłości na Czyżykowie. W ramach środków chcemy budować taką infrastrukturę w różnych punktach miasta, by każde osiedla miało takie miejsce dla miłośników LA - mówi zastępca prezydenta Tczewa, Zenon Drewa.
Dodajmy, że podjęcie uchwał przez radnych to dopiero część z długiej i żmudnej procedury. Co będzie działo się dalej? Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia zmiany planu w obszarze danej jednostki urbanistycznej jest realizacją polityki przestrzennej miasta wynikającej m. in. ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Ten ważny dokument odpowiada za sposób rozwoju gminy.
Komentarze (27) dodaj komentarz
kolo_gość
26.03.2014, 07:41
brawo
Brawo Panie Tomku w końcu dobra decyzja i słuszny sprzeciw.Mam tylko jedno pytanie -miasto szuka oszczędności wszędzie i u wszystkich ja się pytam to dlaczego zostały wydane bardzo duże pieniądze ok pół miliona złotych na plany nowego wielofunkcyjnego stadionu przy ulicy Bałdowskiej,kto teraz z włodarzy naszego miasta odda te zmarnowane pieniądze,czy tylko firma projektowa zarobiła kasę ,chyba że tak musiało być? .Niech mieszkańcy miasta sami to ocenią czy ludzie zarządzający miastem dobrze wydają nasze pieniądze z podatków,brak pieniędzy w kasie miasta, a tu taka kwota na projekt,ciekawy jestem czy wcześniej nikt nie wiedział co ma być na stadionie,radni powinni się tym zainteresować.
Odpowiedz_gość
27.03.2014, 08:32
plan stadionu (duzy, piękny, ladny) chyba do teraz wisi w gablocie na basenie....chyba ze cos sie zmieniło..dawno nie byłem w tej kałuży dobre 15 lat...
CytujTczewianin_gość
26.03.2014, 07:42
Skandal!!!
Ręce precz od stadionu!!! Puknijcie się w czoło z tymi obiektami przy szkołach. Wszystkie miasta mają stadiony a Tczew nie. Taki obiekt może żyć cały rok. Nie tylko piłkarze czy lekkoatleci!!! Ręce precz !!!! Panie Drewa, Pobłocki, Odya i radni - zniszczyliście Wisłę i Unię, teraz niszczycie ostatnią szansę na cokolwiek sportowego w Tc zewie!!! Sprzedacie stadion ? To wybudujcie pożądną halę sportową, jakoś to mieszkańcy wówczas przeboleją.
Odpowiedz_gość
26.03.2014, 08:00
w myśl pewnego mema...... Domy budujo..... a na dom niema komu dać
OdpowiedzŁ_gość
26.03.2014, 08:04
Do Pana Zastępcy Prezydenta Drewy
Panie Zastępco Prezydenta Drewo, czy widział Pan kiedyś o połowę mniejsze boisko do piłki nożnej na którym rozgrywane są poważne zawody? Tutaj sytuacja jest analogiczna, a pieniędzy na fanaberie budowlane typu przejście podziemne między CEDEM, a UM lub rewitalizacja kamienic pod lumpeksy proszę poszukać gdzie indziej. Do tej pory uważałem Tczew za miasto, które idzie z postępem i wychodzi na przeciw oczekiwaniom mieszkańcom oraz aspiruje do innego tytułu niż sypialnia 3-miasta ale takie działania pokazują, że inwestując w piłkę nożną, której poziom to dno i wodorosty (stadiony, ceglarska i elżbiety i niezliczone ilości orlików co akurat pochwalam) robimy z siebie jeszcze bardziej zaściankową mieścinę. Nie wspomnę już, że gdy byk się ocieli i nasz Gryf wejdzie do wyższych lig wyżej wspomniane stadiony nie dostaną licencji i będzie trzeba grać w innych miejscowościach lub inwestować kolejne tysiące złotych w przebudowy. Reasumując obiekt na Bałdowskiej jest idealnym miejscem żeby zrobić stadion z praw3dziwego zdarzenia zarówno do piłkarzy jak i LA. Tak zrobiono na przykład w Starogardzie czy Chojnicach. Ale co tam pewnie kupiec na działeczki już jest znany...
Odpowiedzgość_gość
26.03.2014, 08:09
"w przyszłości na Czyżykowie"
Prezydent chyba nie widział boiska przy gimnazjum na Czyżykowie. To jedyna szkoła w Tczewie której boisko szkolne budowano w latach 60-tych poprzedniego stulecia i wygląda dzisiaj jak skansen dawnej epoki. Można włączyć ten obiekt do ścieżki historycznej po Tczewie.
Odpowiedzaga_gość
26.03.2014, 08:47
plac
Po stadionie proponuję zrobić plac zabaw i jakiś skey park. Jak tak dalej pójdzie to w Tczewie zabraknie zieleni a będzie tylko budownictwo
Odpowiedzdeco_gość
26.03.2014, 08:57
Gratulacje Pomysłu
Jednym slowem powiem to jest skandal, zeby stadion z 90 letnią historia i bieżnią oddawac pod zabudowę domów dla bogatych mieszczuchów !! Tutaj na piłkę nozną przyszloby 3 razy więcej kibiców niż na Kozen. DOBRA LOGISTYKA I LOKALIZACJA, PARKING. Ponadto szkoda bieżni. Gratuluje pomysłu i tylko patrzenie na kasę, a tez w to wątpie iz znajda sie tacy BOGACI LUDZIE KTÓRZY TAK SZYBKO WYŁOŻĄ LEKKA RĄCZKĄ OK 300-400 TYS, KREDYCIK NA CAŁĄ WIECZNOSC :)
Odpowiedztczewianka_gość
26.03.2014, 09:07
stadion
Jestem za stadionem a nie kolejne banki czy centra handlowe a na obiekty sportowe obiecane będziemy czekać tak długo jak na basen przy ul. Wojska Polskiego(jeżeli ktoś pamięta) a bliższa historia to czekanie na nowe kino!
Odpowiedzsaper_gość
26.03.2014, 09:14
bloki
proponuje dla odmiany bloki mieszkalne
Odpowiedz_gość
26.03.2014, 12:12
w tej czesci miasta nie ma jeszcze wieżowców. postawic z 5 sztuk po 20 pięter każdy. i oczywiście bez parkingu w okolicy bo po co a i szkoda miejsca. Mozna wcisnąć jeszcze jeden budynek
Cytujka_gość
26.03.2014, 09:18
Stadion w mieście to głupota
Stadion w mieście to głupota. Jeżeli ma być, to poza miastem. Pytanie tylko, czy ma być. Ale w tej materii nie będę zabierał głosu - nie jestem kibicem i osobiście mi nie zależy, ale są również inni ludzie.
OdpowiedzByły lekkoatleta_gość
26.03.2014, 10:05
kiedy stadion z bieżnią 400 m.?
Panie vice prezydencie, kiedy Pan w końcu odpowie na pytania które stawiają już od dłuższego czasu lekkoatleci? Będzie jakiś obiekt sportowy w Tczewie z bieżnią okrężną 400 m , czy nie będzie? Pan radny dyr. T.Tobiański wyraźnie powiedział, że jest za budową małych stadionów LA przy szkołach, ale jest również za stadionem LA z pełnowymiarową bieżnią. Pan jako były nauczyciel wf wie, że królową sportu była, jest i będzie lekkoatletyka. Pytany był Pan już wielokrotnie w tym temacie. Na zebraniu w PCS również Pan nie odpowiedział pomimo obecności kilku gwiazd polskiego sportu. Pan starosta proponował pomoc finansową (50%), na budowę stadionu LA w Tczewie. Pomoc (starostwa) Pan Prezydent Tczewa odrzucił więc udał się do Pelplina i tam ją przyjęto. Brawo Tczew (-) i brawo Pelplin(+). Pan jako były sportowiec i nauczyciel wychowania fizycznego ma zupełnie inne zdanie jak oficjalnie Pan reprezentuje, ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Pan nie jest radnym , a na v-ce prezydenta powołał Pana obecny prezydent Tczewa, który jest przeciwny (na obecny czas) stadionowi LA w Tczewie. Musi Pan reprezentować stanowisko szefa bo inaczej byłby Pan nielojalny wobec niego. Pensja vice prezydenta jest o niebo większa niż emerytura. Jak pan się czuje przebywając w obecności byłych i obecnych lekkoatletów i innych sportowców. Likwidując ten obiekt likwidujecie nie tylko stadion LA, ale najlepszą piłkarską murawę w mieście. Grają tam różne grupy juniorów i trampkarzy. Większość trenerów LA w Tczewie pomału traci zapał do tej pracy. Tczew w grupach młodzieżowych LA jest w czołówce województwa, a w kategorii dzieci to ścisła czołówka w POLSCE . Dziękuję władzom Tczewa. No to do roboty. Zamawiać buldożery i spychacze jest forsa do podziału. Tak trzymać.
Odpowiedz_gość
26.03.2014, 10:55
Jak to "forsa do podziału" ? Czy t o czasem nie pomówienie?
Cytujx_gość
26.03.2014, 10:07
x
Bardzo proszę o podanie do publicznej wiadomości oddanych głosów wraz z nazwiskami. Będzie wiadomo na kogo nie głosować w wyborach...
Odpowiedz_gość
26.03.2014, 10:30
Uważam, że to słuszna decyzja. Budowa i utrzymywanie stadionu lekkoatletycznego dla garstki użytkowników, przy istniejących bazach przyszkolnych - to absurd i niegospodarność. Popieram!
OdpowiedzTczewianin_gość
26.03.2014, 10:30
strona Gryfa
na stronie Gryfa są zdjecia projektu nowego stadionu...
Odpowiedz_gość
26.03.2014, 10:33
Niszczenie Tczewskiego sportu ciąg dalszy... Padła Wisła i Unia, na Gryf nie ma pieniędzy, a teraz zniszczą stadion!!!
Odpowiedzjaa_gość
26.03.2014, 10:40
jak nie stadion to miejsce rekreacji!
z dużym placem zabaw.. bo na czyzykowie placów prawie nie ma.. w żadnym wypadku mieszkania!
Odpowiedzjaa_gość
27.03.2014, 12:19
a na orkana parking zrobili i rozebrali mały
placyk zabaw.. i gdzie tu rozum??? ludzie, my chcemy przestrzeni na spacer, rower, zabawę z dziećmi a nie kolejne blokowiska lub domy!
Cytuj_gość
26.03.2014, 10:58
Co nie gra z minusowaniem????? Klikam na minus - wyskakują 2 plusy!
Odpowiedzwojtek_gość
26.03.2014, 13:04
akacjowa
Rozkopali cały placyk przy Akacjowej 2.Rozebrali plac zabaw,czy wiadomo co się tam będzie budowało?
Odpowiedzx_gość
26.03.2014, 13:40
może ktoś chce się przeprowadzić
a może to "ktoś" znudził się mieszkaniem w szeregowcu na szklanych domach i teraz przygotowuje sobie działkę pod okazałą willę tylko dlaczego na stadionie mam nadzieję, że to Pana ostatnia kadencja
Odpowiedz_gość
27.03.2014, 08:35
pewnie nie ostatnia....przejęli CED. Ludzie z otoczenia prezydenta mają nowe i ciepłe pomieszczen ia to i elektorat sie znajdzie podczas wyborów...całe rodziny osób pracujących w ced jak pójdą zagłosowac to i głosów starczy pewnie
Cytujpomyslowy lud_gość
26.03.2014, 13:42
swietny pomysl
a moze lepiej zbudować tam nowy budynek dla zus-u ? przeciez nalezy im sie! co wy na to ludzie?
Odpowiedz_gość
26.03.2014, 19:32
To jest zamach na tczewski sport
Odpowiedz..._gość
27.03.2014, 16:49
żeby się "zamachnąć", to trzeba mieć na co...
Cytuj