Od 2008 roku o połowę spadła liczba osób korzystających z komunikacji miejskiej w naszym mieście. Największy spadek pasażerów nastąpił w 2009 roku. Nie nastąpiła natomiast znacząca zmiana w momencie, gdy spółkę Veolia zastąpił nowy miejski przewoźnik - firma Meteor. Z przygotowanego przez ratusz zestawienia wynika, że nowy przewoźnik w pierwszym roku działalności ma 40-krotnie mniej niezrealizowanych kursów w porównaniu do swojego poprzednika w ostatnim roku jego działalności.
Urzędnicy z tczewskiego ratusza pokusili się o przygotowanie specjalnego zestawienia, w którym oceniają, jak w ostatnich latach zmieniała się liczba pasażerów korzystających z transportu zbiorowego. Podsumowano dane, poczynając od 2008 roku. Jaki jest efekt zestawiania? Okazuje się, że w 2008 roku liczba przewiezionych pasażerów wyniosła ponad 11 mln, rok później było to już 8,9 mln (w kwietniu tego roku zaczęła działać karta miejska), w 2010 zanotowano 6,3 mln, zaś w ostatnim roku świadczenia usług przez Veolię było to 5,2 mln zł. Z zestawiania wynika, że od momentu przejęcia usług przez nowego przewoźnika - firmę Meteor - liczba ta utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie:
- Umiarkowany optymizm jest uzasadniony - mówi Marek Pieczewski, kierownik tczewskiego oddziału firmy Meteor, oceniając pierwszy rok działalności firmy w naszym mieście.
Obecnie 46 procent pasażerów korzysta z karty miejskiej, 31 z biletów papierowych, zaś 23 procent to przejazdy bezpłatne (zarówno osoby uprawnione do darmowych przejazdów, jak i gapowicze):
- Po wprowadzeniu karty miejskiej pasażerowie zaczęli liczyć każdy przejazd - do czasu, kiedy funkcjonowały bilety miesięczne, każdy jeździł tyle, ile chciał - mówi Stanisław Smoliński, podinspektor ds. zarządzania transportem miejskim w tczewskim ratuszu.
Urzędnicy dodają, że korzystanie z karty miejskiej sprawia, że przejazdy są tańsze niż opłacane papierowym biletem. Podkreślają, że znacznego spadku ilości przewożonych pasażerów nie można łączyć tylko z wprowadzeniem karty miejskiej:
- Ten problem obserwujemy w wielu polskich miastach już od kilkunastu lat - w Tczewie jeszcze w czasie, kiedy pracowałem w Zakładzie Komunikacji Miejskiej. W Polsce dla większości mieszkańców podstawowym środkiem komunikacji jest jednak samochód. Na zachodzie mamy tendencję odwrotną - stosuje się tam bardzo restrykcyjną politykę wobec indywidualnych właścicieli aut, by zachęcić do korzystania z komunikacji zbiorowej. - tłumaczy prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Urzędnicy z ratusza są zadowoleni z usług Meteora - przeanalizowane zostały m. in. kursy i kilometry wykonane w 2011 roku (wtedy, gdy pasażerów woziła jeszcze Veolia) i w roku ubiegłym (już Meteor). Okazuje się, że na ponad 246 tys. zaplanowanych kursów, aż 1949 (0,8 proc) to tzw. kursy stracone (po prostu nie doszło do ich realizacji). Rok później Meteor zaplanował blisko 213 tys. kursów, nie zrealizowano 49 (0,02 proc). Więcej na temat komunikacji zbiorowej (m. in. o rewidentach i niskich temperaturach w autobusach) już wkrótce na naszej stronie.
Urzędnicy z tczewskiego ratusza pokusili się o przygotowanie specjalnego zestawienia, w którym oceniają, jak w ostatnich latach zmieniała się liczba pasażerów korzystających z transportu zbiorowego. Podsumowano dane, poczynając od 2008 roku. Jaki jest efekt zestawiania? Okazuje się, że w 2008 roku liczba przewiezionych pasażerów wyniosła ponad 11 mln, rok później było to już 8,9 mln (w kwietniu tego roku zaczęła działać karta miejska), w 2010 zanotowano 6,3 mln, zaś w ostatnim roku świadczenia usług przez Veolię było to 5,2 mln zł. Z zestawiania wynika, że od momentu przejęcia usług przez nowego przewoźnika - firmę Meteor - liczba ta utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie:
- Umiarkowany optymizm jest uzasadniony - mówi Marek Pieczewski, kierownik tczewskiego oddziału firmy Meteor, oceniając pierwszy rok działalności firmy w naszym mieście.
Obecnie 46 procent pasażerów korzysta z karty miejskiej, 31 z biletów papierowych, zaś 23 procent to przejazdy bezpłatne (zarówno osoby uprawnione do darmowych przejazdów, jak i gapowicze):
- Po wprowadzeniu karty miejskiej pasażerowie zaczęli liczyć każdy przejazd - do czasu, kiedy funkcjonowały bilety miesięczne, każdy jeździł tyle, ile chciał - mówi Stanisław Smoliński, podinspektor ds. zarządzania transportem miejskim w tczewskim ratuszu.
Urzędnicy dodają, że korzystanie z karty miejskiej sprawia, że przejazdy są tańsze niż opłacane papierowym biletem. Podkreślają, że znacznego spadku ilości przewożonych pasażerów nie można łączyć tylko z wprowadzeniem karty miejskiej:
- Ten problem obserwujemy w wielu polskich miastach już od kilkunastu lat - w Tczewie jeszcze w czasie, kiedy pracowałem w Zakładzie Komunikacji Miejskiej. W Polsce dla większości mieszkańców podstawowym środkiem komunikacji jest jednak samochód. Na zachodzie mamy tendencję odwrotną - stosuje się tam bardzo restrykcyjną politykę wobec indywidualnych właścicieli aut, by zachęcić do korzystania z komunikacji zbiorowej. - tłumaczy prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Urzędnicy z ratusza są zadowoleni z usług Meteora - przeanalizowane zostały m. in. kursy i kilometry wykonane w 2011 roku (wtedy, gdy pasażerów woziła jeszcze Veolia) i w roku ubiegłym (już Meteor). Okazuje się, że na ponad 246 tys. zaplanowanych kursów, aż 1949 (0,8 proc) to tzw. kursy stracone (po prostu nie doszło do ich realizacji). Rok później Meteor zaplanował blisko 213 tys. kursów, nie zrealizowano 49 (0,02 proc). Więcej na temat komunikacji zbiorowej (m. in. o rewidentach i niskich temperaturach w autobusach) już wkrótce na naszej stronie.
Czytaj także
Podróż ze zwisającą "zylą". Za syf w Meteorach odpowiadacie WY
Data publikacji: wtorek, 29.01.2013
Mówicie, żalicie się, krzyczycie, że za ten cały syf w Meteorach odpowiada on sam ale to nie prawda. Za ten syf odpowiada "bydło", które nim jeździ i które doprowadza autobus do stanu obrzydzenia. Smutna prawda, wielu to zaboli, ale niestety... autobusy mamy dopasowane do nas samych.
Podróż ze zwisającą "zylą". Za syf w Meteorach odpowiadacie WY
Data publikacji: wtorek, 29.01.2013
Mówicie, żalicie się, krzyczycie, że za ten cały syf w Meteorach odpowiada on sam ale to nie prawda. Za ten syf odpowiada "bydło", które nim jeździ i które doprowadza autobus do stanu obrzydzenia. Smutna prawda, wielu to zaboli, ale niestety... autobusy mamy dopasowane do nas samych.
Komentarze (61) dodaj komentarz
_gość
29.01.2013, 08:18
No tak - bo w Tczewie to największy prestiż mieć 20-letniego golfa i bujnąć się nim do roboty - po co kolegę zabrać - każdy musi jechać swoim - najlepiej to widać, jak pracę kończy urząd, czy starostwo i cała wojska polskiego stoi w korku. a przecież autobusem nie pojadę - bo mnie za biedaka wezmą
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 09:08
czyli najpierw karta miejska, a potem nowy przewoźnik (juz w mniejszym stopniu) przyczynili się do spadku zainteresowania komunikacją miejską. Dzięki temu ludzie przesiedli sie do samochodów i zwiększyły się korki w mieście. W innych mastach zachęca się do komunikacji miejskiej, robi promocje, obniża stawki za przejazd, u nas jest odwrotnie. Dziękujemy władzom miasta i zapamiętamy przy wyborach
Cytujlgh_gość
31.01.2013, 08:04
Nie rozumiem, za co ludzie dają te plusy, bo wydaje mi się, że wyciągasz błędne wnioski. Po pierwsze zmiana przewoźnika (i rozkładu!) nie zmieniła znacząco listy pasażerów. Po drugie na popyt na przewozy miał wpływ przede wszystkim remont wiaduktu, bo właśnie wtedy zwiększyło się występowanie rowerzystów. Zresztą, poczekaj do lata, to zobaczysz. Po trzecie to nie karta miejska jest czemuś winna, tylko ceny biletów, które wzrosły znacząco za sprawą likwidacji biletu miesięcznego. A tak nawiasem mówiąc czy urzędnicy pokuszą się o to, aby zrobić np. zestawienie pokazujące rozwój usług związanych z rozwojem karty miejskiej - te wszystkie szumne zapowiedzi p. Pobłockiego, które nigdy nie weszły w życie.
Cytuj_gość
29.01.2013, 08:20
no jo - a tu zaraz napinacze będą pisać, że to przez meteora - chociaż dane mówią jasno - kiedy spadek nastąpił. do tych, co tak po meteorze jadą, radzę raz wyjechać poza miasto - zobaczyć jakie autobusy w gdańsku jezdzą i dopiero wtedy narzekać. kto korzysta z kounikacji w 3city, wie co za syf
Odpowiedzxxx_gość
29.01.2013, 11:31
statystyki mają to do siebie, że można je dowolnie interpretować wszystko zależy od tego co autor chce zaprezentować. Na moje statystyki veoli są wzięte z okresu jak był nieczynny wiadukt na wp stąd ilość nie zrobionych kursów
CytujdArek_gość
29.01.2013, 15:24
Nie wiem w ,którym 3city jeździłeś,ale na pewno nie na pomorzu,może luksusów nie ma,ale nie widziałem tam autobusów w ostatnim czasie z ok.25letnim stażem(może pojedyncze sztuki,gdzie w Tczewie są same takie),jakimi mamy "przyjemność" męczyć się w Tczewie.Poza tym ceny biletów,najwyższe jak na razie w porównaniu do 5 miast Polski w jakich jeździłem(miast znanych nam)
CytujTczewianin_gość
29.01.2013, 08:25
nie dziwię się
Ludzie wolą z buta chodzić niż płacić za jazdę trupami z Meteora. Zróbcie promocję na miesięczne tak jak w Veolii była - pasażerów na linii 50 full. Dla mających prawko bilet za np. 30% ceny. MYŚLEĆ!!! I tak już daliście ciała z tym super przewoźnikiem.
OdpowiedzZorientowany_gość
29.01.2013, 08:28
Ceny a jakość
http://tczew.naszemiasto.pl/artykul/1685775,tczew-mieszkancy-krytykuja-podwyzki - cen-bile tow-radny-kulas,id,t.html#1cfe4266cc04fe49,1,3,60
OdpowiedzMemory_gość
29.01.2013, 08:37
Bzdura
Jeżdżę do pracy samochodem nie dlatego, że tak lubię - tylko dlatego, że w ten sposób oszczędzam swój czas - jeżeli mam czekać 15 minut na przystanku do tego muszę poświęcić kolejne 15 minut na dojście z domu na przystanek i z przystanku do pracy to dziękuję wolę auto. Poza tym koszt przejazdu na KM jest bardzo zbliżony do przejazdu autem. I nie restrykcyjna polityka wobec właścicieli aut a przyjazna i tania komunikacja miejska jest rozwiązaniem problemu. Niby dlaczego spada liczba pasażerów? Dlatego, że przejazd jest drogi! I dlatego, że siatka połączeń jest kiepska.
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 13:58
przeprowadż się bliżej przystanku autobusowego...i problem rozwiązany
Cytujsonderabteilung "B"_gość
29.01.2013, 15:38
mylisz się w obliczeniach
Komunikacja miejska jest o wiele tańsza. Wg mnie w swoich kalkulacjach nie uwzględniasz kosztów eksploatacji auta, lecz tylko i wyłącznie paliwo. Dolicz regularne wymiany dobrej klasy ogumienia (nowego), dobrej jakości filtry i oleje, części (nowe) i porównaj wszystko raz jeszcze... Wydaje mi się, że jeżdżąc prywatnym autem w taki sposób należy rozumieć koszty pokonania danej trasy.
CytujMemory_gość
30.01.2013, 08:02
do sonderabteilung "B"_gość
Oczywiście masz rację nie liczę tego - może dlatego, że auto nie służy mi tylko i wyłącznie do poruszania się po mieście. W takim przypadku masz rację nie opłaca się poruszać tylko i wyłącznie po mieście. Tylko, ze Ty nie liczysz własnego czasu i wygody a za to nie zapłacisz nawet kartą MasterCard :)
Cytujjns_gość
29.01.2013, 08:46
może dodać jakiś % pasażerów, którzy jechali bez biletu, przez co ich nie zarejestrowano.... ?
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 08:52
Skoro na zachodzie stosuje się restrykcje, by zachęcić do komunikacji miejskiej... Jak restrykcje to zmuszanie a nie zachęcanie. Nie zachęca się podróżnych starymi autobusami, zimnem i podwyżkami cen biletów. Czyli jak na zachodzie, to u nas też, tak??? A może by tak wprowadzić zachodnie zarobki u nas? Ale najważniejsze, że Urząd jest zadowolony i wykresiki ładnie wyglądają! To tak, jak w jednej z tczewskich korporacji przy ul. 30-Stycznia. Nazwy nie podam :-)
Odpowiedzmeteor_gość
29.01.2013, 08:54
a może tak...
A może by tak porównać jakość świadczonych usług pomiędzy dwiema firmami i wyciągnąć konstruktywne wnioski, żeby na przyszłość tak skonstruować ofertę przetargu, żeby właśnie takie firmy, jak "Meteor" odpadały w przedbiegach. Wystarczyłby punkt o tym, że autobusy mają spełniać normę emisji spalin "Euro 2" i żaden z pojazdów "Meteora" nie miałby szans.
OdpowiedzTaki sobie_gość
29.01.2013, 08:56
"Urzędnicy z ratusza są zadowoleni" - dobre sobie.! Na ten temat to się mogą wypowiedzieć ci co korzystają...O 33 tys. kursów rocznie mniej. Dla kogo dobrze???Autobusy stare rzęchy, głośne, śmierdzące, siedzenia brudne i jak dla krasnoludków. W mojej opinii Veolia nie była gorsza, a zaryzykowałbym nawet stwierdzenie że lepsza...przynajmniej autobusy w lepszym stanie. Czyżby Pan Prezydent jako były menedżer Veoli miał jakieś osobiste zatargi z firmą??? Pieczewski, Smoliński, Pobłocki tworzą kółko wzajemnej adoracji? A autobusy śmierdzą i jeźdżą co kilkanaście, kilkadziesiąt minut. Transport publiczny jest zadaniem własnym gminy (miasta) i powinien być wizytówką, ułatwiać życie mieszkańcom. Założe się, że następny przetarg wygra ta sama firma...
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 09:03
Veoli nic się nie opłacało wpuścili na rynek Latochę i chyba dobrze dla pasażerów. Teraz jest ok mają 50 i tylko czyhają na jakiegoś klienta żeby sprzedać bazę. Deweloperka w najlepszym wydaniu. Centrala chwali się zyskami ale pracownicy oczywiście słyszą ciągle to samo " nie ma pieniędzy na podwyżki teraz musicie pomagać innym spółkom".
OdpowiedzJan_gość
29.01.2013, 09:17
Widziałem....
.... taki papierowy "bilet" w Gazecie Tczewskiej. Ale takie przekręty nikogo nie interesują, nawet Urzędu Skarbowego!
Odpowiedzmark kunn_gość
29.01.2013, 09:18
Zachęcam do chodzenia pieszo. Tczew nie miastem aż tak wielkim, można te 15-20 minut przeznaczyć na spacer.
Odpowiedzmarecki43_gość
29.01.2013, 09:20
Urzędnicy zadowoleni
Jestem naprawdę szczęśliwy, że moi ukochani urzędnicy są zadowoleni nowego przewoźnika. Dla mnie jako mieszkańca Tczewa nie ma nic ważniejszego jak zadowolenie naszych władz. Nie przejmujcie się tym co mówią zwykli ludzie jeżdżąc tymi starociami. Jak to ludzie, zawsze coś im się nie podoba. Jest jeszcze jeden powód mojej radości z zadowolenia urzędników. Teraz skoro są pod wrażeniem sprawności, wysokiego poziomu świadczonych usług przez przewoźnika rozumiem, że wszyscy będą korzystać z tych luksusów a dla nas potencjalnych petentów urzędu wreszcie zwolni się miejsce na parkingu przed Urzędem Miasta.. Wiem, że dla Was to my mieszkańcy Tczewa jesteśmy najważniejsi i to dla nas robicie wszystko abyśmy byli zadowoleni. Bardzo trzeba było się napracować aby znaleźć taki "złom w postaci nowego" . Doceniam pracę. Wdzięczny mieszkaniec
Odpowiedzpasazerka_gość
29.01.2013, 09:25
przejazdy
Z powodu niedogodnosci spadla liczba osob korzystajacych z transportu zbiorowego. po zmieniano trasy zmiejszono czestotliwosc kursowania autobusow, drogie bilety papierowe jak rowniez karta miejska. ponadto latem w autobusach grzeja do 45 stopni ,gdyz ogrzewanie jest zepsute ,a zima jest zimno bo ogrzewanie nie dziala bo jest tez zepsute.wiec za taka cene biletow pasazerowie oczekuja cos wiecej niz przewoz ,minimum przyzwoitego przejazdu ,ktore nie zapewnia ani przewoznik ,ani podmiot odpowiedzialny jakim jest UM Tczew.
OdpowiedzWiola_gość
29.01.2013, 09:30
Za drogo
No Pan Prezydent jest zadowolony z nowego przewoźnika, to przecież najważniejsze he he he. Bilet kosztuje 2,60 zł, to bardzo dużo ! Wiosną przesiadam się na rower :) Pozdrawiam wszystkich "autobusowiczów" :)
Odpowiedzrowerzysta_gość
29.01.2013, 09:31
wschód a zachód
Panie prezydencie - proszę nie porównywać Tczewa do "bardzo restrykcyjnej polityki wobec indywidualnych właścicieli aut" na zachodzie, bo oni mają prawdziwe ścieżki rowerowe, a my mamy tylko "śmieszki"... Na zachodzie przeciętne miasto posiada ruch rowerowy na poziomie co najmniej kilkunastu procent wszystkich dziennych podróży, a u nas - 1%. Tczewskie ścieżki owszem, buduje się, ale nie stanowią systemu ogólnomiejskiego, posiadają nieprawidłową nawierzchnię, są kolizyjne z ruchem pieszych, nieprawidłowo oznakowane, brakuje przejazdów rowerowych, a ich ergonomia uniemożliwia osiągnięcie "tempa 30". Poprawianie tego co wybudowano wadliwie do tej pory nie wystarczy. Należy wybudować osobny system dla komunikacji rowerowej - od zera i wg nowych spójnych całościowych koncepcji.
OdpowiedzMemory_gość
29.01.2013, 18:14
Rowery - też coś
śmieszy mnie cały ten szum wokół rowerów i ścieżek - kto chce ten obecnie już korzysta. Nie przeszkadzał i nie przeszkadza mu brak ścieżki z czyżykowa na suchostrzygi, nie przeszkadza mu brak wiat itd. To o czym piszą "pseudo" rowerzyści to bzdura. My Polacy nie mamy kultury rowerowej. To się dopiero zmienia. Za 10 - 15 lat poruszanie się po mieście rowerem będzie normalne - teraz jeszcze nie. Dopiero wtedy władze miasta/powiatu/województwa/kraju będą myśleć o rowerzystach.
Cytujkajot551_gość
29.01.2013, 09:56
autobusy
JEszcze jedna POdwyzka a beda jezdzic puste.Plus to POprawa kondycji NARODU by mialo sile ROZWALIC ZLODZIEJSKI E RZADY.
OdpowiedzMTTczew
29.01.2013, 09:58
W autobusach Meteora kapie woda z dachu...
OdpowiedzAlina_gość
29.01.2013, 10:57
Bo powinny być rynny :-)
Jak nie ma rynien w autobusie to woda kapie :-)
CytujGwajer_gość
29.01.2013, 15:21
Papa źle położona ;)
CytujAszka
29.01.2013, 10:00
To prawda co pisze przedmówca. Ja jeżdżę autobusem do pracy, ale powiem szczerze jest wiele sytuacji które mnie zniechęcają bu korzystać z tej usługi np. kontrolerzy - krew mnie zalewa jak zaczynają okazywać swoją władzę do osób starszych lub dzieci szkolnych , już nie za brak biletu, ale nawet za brak podpisu, czy zbyt późno bilet skasowany. Do większych od siebie nie podejdą.
Odpowiedzxxx_gość
29.01.2013, 10:01
to chyba jakieś kpiny
Jam mam pojechać z rodziną z Suchostrzyg na Czyżykowo, zapłacić za dwa bilety dla dorosłych i dwa ulgowe, z powrotem to samo to pewnie, że opłaca nam się wsiąść do auta i jechać... W DODATKU TEN KOMFORT..... AH !!
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 14:06
ale niemożesz sobie wypić....
Cytujtczewiak_gość
29.01.2013, 10:03
więcej pasażerów
jeden sposób podnieść ceny biletow
OdpowiedzMegi_gość
29.01.2013, 10:12
są tego powody
-Społeczeństwo się starzeje, jest coraz mniej młodzieży dojeżdżającej do szkół. -W dodatku jeśli ktoś przykładowo z Nowego Miasta, os. Garnuszewskiego, czy Zatorza chce iść na zakupy to teraz ma kawałek do Galerii Kociewskiej, wcześniej wybierał się raczej na manchatan , bądź Stare Miasto (autobusem). -Jest coraz więcej aut,wiadomo-wygoda. -Coraz większe bezrobocie! Gdzie Ci ludzie mają jeździć? pracy nie mają, na zakupy nie mają,a jeśli kasy ktoś nie ma, a czasu dużo, to jak już gdzieś musi pójść, to pójdzie sobie pieszo. -Nie każdy jest przekonany do Meteora, wiele osób zdecydowanie chciałaby powrotu Veolii - W 2011 roku spadła liczba jeżdżących autobusem, ponieważ Dworzec autobusowy był daleko od dworca PKP z powodu budowy Galerii, jeśli ktoś zmarzł już idąc z dworca do skrzyżowania, to dalej było mu lepiej iść z buta niż czekać kolejne minuty na autobus.
Odpowiedzzagnut_gość
29.01.2013, 10:12
...
Nie wiem jak wy,ale ja tęsknię za autobusami veolii ... :(
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 10:14
Może i kapie ale w Veoli też podobnie było : zaparowane szyby przez które nic nie widać, dziurawe pozapadane podłogi, również obleśne siedzenia do których można się było przykleić można tak sobie wyliczać i wyliczać. Jak widać krótka pamięć w narodzie :). Nie bronię Meteora ale warto odświeżyć sobie pamięć. Na niekorzyść Meteora w jego odbiorze przez społeczeństwo jest niestety rozkład jazdy zafundowany przez UM.
Odpowiedzgość_gość
29.01.2013, 10:19
no proszę
urzednicy są zadowoleni z usług meteora a mieszkańcy wręcz przeciwnie.Ten artykuł to prowokacja czy kpina urzędników z pasażerów?
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 10:20
juz zal pisac o tych autobusach bo sa gorsze niz nasze pociagi:)
Odpowiedzdexx_gość
29.01.2013, 10:31
Tak, przesiadłem się z autobusu na samochód lub chodzę pieszo. Od wiosny wskoczę na rower. Zrobiłem tak, bo miałem dość czekania na autobus, który przyjeżdżał albo 5 minut wcześniej, albo 10 minut później. Autobus, w którym leje się na głowę i w którym tyłek przymarza do siedzenia. Autobus, w którym hałas sprawia, że najgorsze nie jest wstawanie o nieludzkich porach, tylko podróż do pracy. Ja dziękuję za taką komunikację miejską.
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 10:42
Propaganda! Teraz to tak że niby Meteor lepszy niż Veolia? Oczywiście według urzędników!
OdpowiedzKamil_gość
29.01.2013, 11:05
Meteor a Veolia.
Witam, dla mnie meteor na plus wyróżnia się w porównaniu z Veolią. Pamiętam ponad rok temu zima, czekało się na Veolie ponad 30 minut bo przyjeżdżała co któryś kurs i połowa autobusów nie wyjechała w trasę.. I każdy z Veoli miał gdzieś pasażerów. Kolejne lata było coraz gorzej: karta miejska która nie chciała się czytać w czytnikach autobusu, podwyżki, podwyżki, podwyżki i zmniejszanie zmniejszanie liczby autobusów. Ludzie olali w końcu jazdę śmierdzącymi autobusami - bo opłacało się z buta iść 20 minut niż czekać 20 minut na autobus. Teraz większość ma auta i nie musi się oglądać na kaprysy miejskiej komunikacji.
OdpowiedzJarfek_gość
29.01.2013, 11:06
Na dworcu PKP jest punkt karty miejskiej
Na dworcu PKP jest punkt karty miejskiej - jednak nie można w nim doładować karty. Siedzą dwie panie i cały dzień ziewają z nudów. Tragedia.
Odpowiedzzxc_gość
29.01.2013, 12:00
....
czemu w Tczewie nie buduje sie parkingów wielopoziomowych ? Napewno taki by sie przydał suchostrzygach , może tez w mieście naprzeciwko poczty czy też na czyżykowie
OdpowiedzM_gość
29.01.2013, 12:13
Pobłocki ukarał Veolię - skazał nas na Meteora
Pobłocki ukarał Veolię. Władze miasta ustaliły takie warunki przetargu by Veolia musiała podnieść cenę swojej oferty (m.in musiałaby wymienić większość dość nowego taboru, a resztę przemalować). W efekcie wygrał Meteor z 20 letnimi zdezelowanymi autobusami, bez klimatyzacji i ogrzewania. Nie ważne że komfort dla mieszkańców szlag trafi - ważny swoja korzyść polityczna!
OdpowiedzPyrska18
29.01.2013, 12:22
Ja się nie dziwie że liczba pasażerów spada skoro podróż meteorem staje się powoli walką o przetrwanie a nie podróżą.... Strach usiąść na siedzeniu bez sprawdzenia bo może być mokre albo połamane... :(
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 12:26
dokładnie to spowodowało taki spadek: -podwyżki biletów, -zrezygnowanie z biletów miesięcznych, które bardziej opłacały się pasażerom - gorszy tabor Meteora niż Veolii i chyba Pan Smoliński o tym dokładnie wie.
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 12:49
LUDZIE - POTRAFICIE CZYTAĆ?
Przecież z wykresu i tekstu wyraźnie wynika, że większość pasażerów przestała korzystać z komunikacji jeszcze za czasów poprzedniego przewoźnika (od czasu przejęcia przez Meteor liczba utrzymuje się na stałym poziomie) - a mądrale piszą swoje - że to wina Meteora. Przeraża mnie poziom naszego społeczeństwa - przeczyta - a nic nie rozumie, albo co gorsza - przeczyta tylko tytuł i komentuje
Odpowiedzpfff_gość
29.01.2013, 19:01
propaganda
A może w 2011 spadła liczba pasażerów, bo dworzec autobusowy stał w mniej dogodnym punkcie z powodu budowy Galerii?! Mało obiektywne spojrzenie na sprawę, Byle pochwalić Meteor, że wcale nie jest gorszy od Veolii... Do póki jest meteor wolę chodzić z buta... Brzydzę się tym jeździć!
Cytuj_gość
29.01.2013, 13:14
Byłem pracownikiem Veoli i wiem, że nie wszystko było takie różowe i fajne jak tu niektórzy piszą. Nie tęsknię za Veolią, niech robią sobie tę 50 i niech broń PB nie wtrącają się już do komunikacji miejskiej
Odpowiedztoporek_gość
29.01.2013, 14:04
Pieczka i tak wróci veolia
Odpowiedzktos_gość
29.01.2013, 14:37
jak magistrat może być zadowolony z Meteora jak nie jeżdzą autobusami autobusy sie spóżniają mają dziury w dachach a jeśli miej ludzi jeżdzi ponieważ za drogie są bilety
Odpowiedzlowemi_gość
29.01.2013, 14:56
komunikacja miejska....
najbardziej się pogrążył meteor tymi wspaniałymi trasami zmienionymi wiem chociaż na przykładzie 7- demki na cmentarz kiedyś np.moja mama i inne kobietki jezdziły na cmentarz a teraz nikomu nie pasuje tak bezsensu jeżdzi chociazby z jedności...kawał dojść do przystanku to bez sensu....
Odpowiedzwa_gość
29.01.2013, 15:49
rower
Ja tam chodzę z buta albo rowerem smigam pozdrawiam rowerzystów ;]
Odpowiedzalla_gość
29.01.2013, 16:29
brud i nic więcej .
Ten meteor jest taki nie wypałem że szkoda słów na to. Cały czas się rozwalają , nie są komfortowe tak jak dawna Veolia. Są brzydnie i nie jeździ się nimi za wygodnie . No ie wiem , to jest moje zdanie , ale ja uważam że ktoś powinien pomyśleć nad zmianą tych autobusów. Powiem szczerze że wiele razy wolałam iść z tak zwanego "buta" niż jechac tym autobusem.
Odpowiedz_gość
29.01.2013, 17:56
Były też takie opinie na temat Veoli Firma Veolia w Tczewie zatrudniała ludzi co pokazywali prymitywne zdolności w chamstwie i prostactwie. Nie tylko kierowcy ale marketing , Oskar i inni. Bardzo się cieszę ,że Ci wszyscy głupio mądrzy pójdą na zieloną trawkę. Brak poszanowania klienta spowodowało ,że społeczeństwo Tczewa bało się korzystać z ich usług
Odpowiedzgość _gość
29.01.2013, 19:10
gość
Lepiej się bujać nawet 30to letnim golfem bo to się opłaca a nie za dwa przystanki płacić 2,50 pln i usłyszeć że jak się niepodoba to [śmigłowiec se kup ] widocznie tak walczą o klijęta że większość woli iść pieszo
Odpowiedzst_gość
29.01.2013, 21:07
"Po wprowadzeniu karty miejskiej pasażerowie zaczęli liczyć każdy przejazd - do czasu, kiedy funkcjonowały bilety miesięczne, każdy jeździł tyle, ile chciał - mówi Stanisław Smoliński, podinspektor ds. zarządzania transportem miejskim w tczewskim ratuszu." - no tak... to zbrodnia jeździć komunikacją miejską ile się chce, ile się potrzebuje. W cywilizowanych miastach bilet miesięczny jest promowany, a w Tczewie ludzie są "karani" za jazdę więcej niż 2x w ciągu doby.
Odpowiedzklofek_gość
29.01.2013, 21:46
oszczędzam grosze meteorem w kółko krąże
spada liczba spada na ulicach biada jechać miejskim busem kiedy z korka ruszę na paliwo musem pół wypłaty spuszczę ale nie tyję więc stać mnie na pomyje albo busem jak pojadę to kartą dalej zajadę bo bus ma baniak pełny i nie stanie na prerii bo szef nie dał premii
Odpowiedzlorus
29.01.2013, 22:17
śmieszne
To taka obrona tego przewoźnika przez osoby które w ogóle nie jeżdzą autobusami. Ile razy otwieram ten rozkład to łapie się za głowe, praktycznie jak by tych autobusów nie było (więc nie ma co się dziwić, że ludzie nie jeżdzą). I znów można by było się powtarzać jakie są brudne, zimne, ale nie ma sensu, bo za chwile znajdą sie jacyś wielcy obrońcy naszej komunikacji miejskiej. Mam pomysł równie głupi, jak i niewykonalny jednodniowy strajk "nie jeździmy autobusami" i powodzenia ;D takie pokazanie ze coś nam nie pasuje ;D
OdpowiedzTczewiak_gość
29.01.2013, 22:21
Metor i syf
Czemu linia 01 nie jezdzi przez flexa i abisynie noca i czemu linia 6 mam tylko kilka kursów dzienie za czasow veoli bylo lepiej z linia 6
Odpowiedzspoko_gość
29.01.2013, 23:12
Tczew to naprawdę małe miasto
Pieszo ze Starówki spacerkiem na Bajkowe to dokładnie 30 minut., z Bajkowego na PKP -to 24 minuty. Podróż autobusem pozwoli zaoszczędzić TYLKO do 10 minut! Ale czy warto za to aż tyle zapłacić? Raczej trzeba być leniwym, zdeterminowanym lub obciążonym bagażami, aby skorzystać z autobusu, za wyjątkiem potrzeby jazdy z krańca miasta na drugi kraniec. Osoby w podeszłym wieku - wiadomo, podjadą autobusem, ale oni i tak mają darmowo. Dlatego polecam pieszo i rowerem!
Odpowiedzba_gość
29.01.2013, 23:34
no tak zmniejszać liczbę kursów, podnosić ceny biletów 2,60 w kiosku i o zgrozo 2,80 u kierowcy. to lepiej taksówką pojechać za 9 zł z miejsca w inne miejsce,bez długiego czasu oczekiwania i w lepszym komforcie jazdy a jak w 3 os to wogóle. i wy dziwicie sie ze ludzie nie jeżdżą autobusami!!!!!!!!
Odpowiedz