W poniedziałek zostanie sprawdzona cierpliwość pasażerów PKP

Na czas prac pociągi dalekobieżne mają ustępować "osobówkom" (fot. tcz.pl)
W poniedziałek zostanie sprawdzona cierpliwość pasażerów PKP
Zmniejszy się liczba pociągów kursujących pomiędzy Tczewem a Trójmiastem i wydłuży czas podróży - wszystko z powodu dwumiesięcznych robót pomiędzy Pszczółkami i Pruszczem Gdańskim. Kompleksowa modernizacja ruszy już w najbliższy poniedziałek, a na czas prac zamknięte będą dwa z trzech funkcjonujących torów. Przewoźnicy mają na bieżąco monitorować sytuację w pociągach - podczas konferencji prasowej, która odbyła się w tym tygodniu w Tczewie zapowiedziano, że jeśli zajdzie taka potrzeba, rozważone zostanie uruchomienie komunikacji zastępczej.

Już w najbliższy poniedziałek (15 marca) ruszy ważny etap modernizacji linii Warszawa - Gdynia. Między Zajączkowem Tczewskim i Pruszczem Gdańskim rozpoczną się intensywne prace modernizacyjne. Wymagać będą wyłączenia z ruchu dwóch z trzech torów na odcinku między Pszczółkami i Pruszczem Gdańskim oraz jednego między Pszczółkami i Zajączkowem Tczewskim. Po około ośmiu tygodniach, zostanie przywrócony do ruchu jeden tor, a następny po kolejnych czterech tygodniach. W związku z prowadzonymi pracami pasażerowie będą musieli uzbroić się w cierpliwość.

- Skrócono relację 28 pociągów, odwołano 9 pociągów pasażerskich, zaś ruch pociągów towarowych będzie odbywał się na tej linii tylko nocą. W ciągu dnia pociągi towarowe będą korzystały z trasy przez Kościerzynę - wyjaśnia Andrzej Pawłowski z Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym PKP Polskie Linie Kolejowe. - Aby złagodzić utrudnienia, 10 pociągów będzie miało wydłużone składy z 2 do 3 trzech jednostek. Średnie wydłużenie czasu przejazdu pociągów regionalnych na odcinku Tczew-Gdańsk wynosić będzie ok. 12 minut. Czas przejazdu dla pociągów dalekobieżnych Warszawa-Gdańsk będzie średnio dłuższy o 15 min. Jeśli natomiast po 15 marca okaże się, że trzeba będzie organizację ruchu usprawnić, będziemy to robić na bieżąco.

Podczas wtorkowej konferencji podkreślano, że tymczasowy rozkład jazdy został tak ułożony, aby pierwszeństwo przejazdu miały pociągi podmiejskie i regionalne, którymi pasażerowie docierają do pracy i szkoły. Niestety, na czas prac do Tczewa nie dotrze żaden pociąg SKM - "kolejki" będą kończyć bieg w Pruszczu. Pomiędzy 15 marca a 15 maja, na odcinku Tczew-Gdańsk Główny-Tczew, w wybranych pociągach, PKP SKM w Trójmieście i Przewozy Regionalne będą jednak wzajemnie honorować swoje bilety.


- Utrzymanie ruchu na dwóch torach na czas prowadzonych robót byłoby bardzo niebezpieczne i groziłoby katastrofą budowlaną - tłumaczy Andrzej Krawczyński, dyrektor projektu Lokalnego Centrum Sterowania Tczew - Zdążyliśmy już wykonać 27 km nowych torów, wybudowaliśmy 5 nowych peronów, a prace trwają na 41 obiektach inżynierskich.

Prace torowe, które ruszą w poniedziałek, polegać będą na zdjęciu ponad metrowej warstwy zanieczyszczonej podsypki, wykonaniu prac stabilizujących grunt pod torami, ułożeniu mat i wykładzin antywibracyjnych, wykonaniu odwodnień, a następnie wysypaniu nowego tłucznia, ułożeniu torów i wykonaniu nowej sieci trakcyjnej. Po upływie 2 miesięcy zostanie przywrócony do ruchu tor między Pszczółkami i Zajączkowem Tczewskim, natomiast od 15 czerwca będą czynne dwa tory między Pszczółkami i Pruszczem Gdańskim.

- Musimy pamiętać, że prowadzimy prace na "żywym organizmie", gdzie utrzymywany jest ruch i niedogodności nie da się uniknąć. Utrudnienia na tej trasie będą, ale zostaną w pełni wynagrodzone, jak zakończymy prace. Efekty tej modernizacji będzie tak kompleksowy, że powinien wystarczyć na 40-50 lat. Teraz możemy jednak tylko prosić o wyrozumiałość.- mówi Paweł Dziwisz, członek zarządu ds. inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zakończenie prac między Szymankowem a Pruszczem Gdańskim planowane jest na koniec 2010 roku. Do października zakończyć ma się remont 3 i 4 peronu tczewskiej stacji oraz kładki nad torami. Po zakończeniu modernizacji linii E-65, od 2013 r. z Trójmiasta będzie można wygodnie dojechać do Warszawy, i dalej do Katowic i Krakowa. Podróż z Gdańska do stolicy ma trwać niewiele ponad 2 godz. Pociągi mają rozwinąć na prostych odcinakach maksymalną prędkość 200 km/godz.

- Prowadzoną przez kolej inwestycję można przyrównać do budowanej autostrady A1. W obu przypadkach ranga przedsięwzięcia jest bardzo duża. Modernizacja linii z Warszawy do Gdyni przyniesie duże udogodnienia dla mieszkańców. Tak będzie, ale w trakcie prac pasażerowie muszą liczyć się z niedogodnościami. - uważa Witold Sosnowski, starosta tczewski.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdyni jest obecnie największym zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Prace rozpoczęto w 2007 roku. Do marca 2010 zmodernizowano już ponad 170 kilometrów torów, wybudowano ponad 20 nowych peronów oraz wykonano lub zmodernizowano ponad 30 obiektów inżynieryjnych takich jak mosty, tunele, wiadukty, przepusty i kładki dla pieszych. Wartość całej inwestycji opiewa na 7,6 mld zł - prace na obszarze LCS Tczew będą kosztowały około 1 mld zł.

Co udało się zrobić?

Od maja ubiegłego roku trwają prace na odcinku z Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego. W tym czasie powstały już - na stacji Tczew - dwa nowe perony oraz po jednym stacji Pszczółki, Różyny i Ciepielewo. Ponadto wymieniono 27 kilometrów torów i sieci trakcyjnej, rozpoczęto budowę przejść podziemnych dla pieszych w miejscowościach: Cieplewo, Różyny, Pszczółki i Lisewo, trwają prace przy budowie trzech wiaduktów oraz remont mostu na Wiśle pod Tczewem. Planowane od 15 marca prace wejdą w najbardziej newralgiczny etap, wymagający wyłączenia z eksploatacji torów z brakiem możliwości objazdu. Przepisy w zakresie bezpieczeństwa wymagają, aby ruch po torze sąsiadującym z remontowanym odbywał się z maksymalną prędkością 50 km/h, co w rezultacie częściowo obniży przepustowość linii na tym odcinku. W związku z prowadzonymi pracami, zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu pociągów.
W celu maksymalnego odciążenia linii, pociągi towarowe i część pociągów dalekobieżnych będzie skierowanych liniami okrężnymi. Zmiany w rozkładzie jazdy przewidują skrócenie relacji 28 pociągów następujących przewoźników - PKP Intercity - 3 pociągi, SKM w Trójmieście - 16 pociągów, Przewozy Regionalne - 6 pociągów, Koleje Mazowieckie - 3 pociągi


Tymczasowy rozkład jazdy oraz więcej informacji można znaleźć tutaj

Więcej o utrudnieniach na kolei zaprezentujemy w materiale filmowym, który wyemitujemy w przyszłym tygodniu.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (11)
dodaj komentarz

  • obserwator_gość

    12.03.2010, 00:34

    bez komentarza

    Jeszcze dobrze nie zaczęli, a już światłowód w Pruszczu Gdańskim przerwali, na Tczewskich Łąkach rów zasypali, a to tego jeszcze teraz pociągi pozabierali. Ciekawe co będzie następne?? Nie ma to jak trzymać się rewelacyjnego planu.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx8.xx2 
  • Rogi

    12.03.2010, 07:16

    Nie dość, że pociągu zabierają to jeszcze od neta odcinają. Kompleksowo można powiedzieć. ;p

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Maxx

    12.03.2010, 00:42

    PKP będzie na bieżąco usprawniac organizację - czyli szykują się wielogodzinne postoje w szczerym polu :P.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Domanos

    12.03.2010, 07:28

    ....

    Bardzo dobrze, że coś robią ale dla czego będą myśleć o komunikacji zastępczej dopiero wtedy gdy będziemy musieli jeździć zapchanymi pociągami o pomniejszonym składzie i odjazdach?? Przecież widzą ile teraz jeździ ludzi i o których godzinach. Co ciezko sobie policzyć?? Za nim coś wprowadzą zastępczego to wszystkim cierpliwość dojdzie do granic wytrzymałości. Teraz już nie ma rano gdzie stać w pociągu a co dopiero jak ograniczą składy. PARANOJA

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • tczewianka_gość

    12.03.2010, 20:28

    Doskonale wiedzą ile osób korzysta z przejazdów.A jak myślicie po co zainwestowali w te terminale którymi skanują-kontrolują bilety?Z tego cacka za 8000zl,dane są prosto odprowadzane do centrali:))Ale PKP ma gdzieś swoich pasażerów!!!

    Cytuj
    IP: 88.199.xx6.xx1 
  • Alex_gość

    12.03.2010, 08:20

    BOJKOT

    No w koncu coś się ruszyło :D Pasazerowie przygotowuja protest przeciwko podrozy o połowe dłuzej za tę sama cene >> http://www.forum.tcz.pl/showthread.php?tid=1768&pid=44526#pid44526

    Odpowiedz
    IP: 212.77.xx5.xx9 
  • MIO

    12.03.2010, 11:36

    Jaka przyszłość?

    Niech zabiorą nam pociągi, pościągają stacje nadawcze i przekaźnikowe, obetną ramówkę w TVP 3 i jeszcze może zmienią bieg Wisły - i gdzie tu przyszłość dla naszych dzieci? Remont remontem ale część pociągów już potem nie wróci.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Radzio_gość

    12.03.2010, 13:11

    Obniżenie usługi= zmniejszenie cen biletów na ten okres , niech ktoś coś z tym zrobi !!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx0 
  • Ania_gość

    12.03.2010, 14:09

    PORAŻKA!!PORAŻKA!!!ŻYJEMY W XXI WIEKU A TU TAKIE COS SIE DZIEJE:/ PRZYNAJMNIEJ NA TYCH REMONTACH WZBOGACI SIE VEOLIA PEWNIE WIEKSZĄ CZĘŚĆ LUDZI KTÓRZY TERAZ JEZDZĄ POCIĄGAMI "PRZEZUCI" SIĘ NA 50.SZYBCIEJ LUDZIE DOJADĄ 50 NIŻ TYMI POCIĄGAMI.MOŻE KTOŚ W KONCU POMYSLI ROZSĄDNIE I ZROBI COŚ Z TYM PROBLEMEM!!!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xxx.xx2 
  • tczewianka_gość

    12.03.2010, 20:33

    Każdy by chciał trochę godności i miejsca w pociągu.Muszę Was zmartwić,ale co raz mniejsza liczba kolejarzy dojeżdża pociągami do pracy:)Wolą zrobić zrzutkę i z kolegą autem do pracy jechać.Ale jak tak dalej pojdzie to aby do Gdańska na 06.00 dojechać z Tczewa to trzeba będzie już 0 03,30 wstawać.Nie piękna to perspektywa:(

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx6.xx1 
  • calat_gość

    13.03.2010, 10:58

    nowy szajs na peronach

    wiaty (deszczochrony) - obskurne , betonowe , pokraczne , brzydkie i nie funkcjonalne kto zezwala na wstawianie po całej Polsce te okropne wiaty na kartofle? to ma być nowoczesny dworzec w XXI w? to niewyobrażalne ,a może narzekam? że lepsze to niż to co było? PKP ostatni bastion zacofania!!- wiaty na następne 40-50lat aż do nowej modernizacji.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.