W sobotę, 28 czerwca 2014 r. w Tczewie odbędzie się spotkanie dla mieszkańców poświęcone budowie elektrowni węglowej w Rajkowach koło Pelplina. W debacie wezmą udział organizacje społeczne - przyrodnicze, zdrowotne i prawne. Będzie to szansa na poznanie kluczowych informacji dotyczących planowanej inwestycji w sposób jasny i zrozumiały dla wszystkich zainteresowanych.
Podczas dyskusji mieszkańcy dowiedzą się: jaki jest stan prawny inwestycji oraz jaki wpływ będzie ona miała na zdrowie ludzi i stan środowiska. Organizacje pozarządowe podkreślają, że konsultacje społeczne, które zostały przeprowadzone przez Starostwo Powiatowe w Tczewie ograniczyły się do udostępnienia raportu oceny oddziaływania inwestycji na środowisko, który z istoty rzeczy jest pisany trudnym, specjalistycznym językiem. Zabrakło natomiast otwartej debaty publicznej na temat wpływu inwestycji na Kociewie. W efekcie, mieszkańcy wciąż niewiele wiedzą o tym, co ma powstać w okolicy ich domów.
- Każdy ma zagwarantowane prawo do informacji oraz do udziału w podejmowaniu decyzji dotyczących środowiska. Każdy zatem może mieć realny wpływ na to, jakie są podejmowane decyzje dotyczące inwestycji na nie wpływających, a w rezultacie na to, jak wygląda nasze otoczenie i jaki ma ono wpływ na nasze zdrowie - komentuje Małgorzata Smolak z Fundacji ClientEarth, skupiającej prawników działających na rzecz środowiska.
Małgorzata Smolak podczas spotkania opowie o tym, jaki jest aktualny stan prawny inwestycji oraz jakie są prawa mieszkańców do udziału w procesie decyzyjnym.
O wpływie inwestycji na zdrowie opowie Łukasz Adamkiewicz, ekspert z międzynarodowej organizacji Health and Environment Alliance (HEAL), specjalizującej się w badaniu wpływu zanieczyszczenia środowiska na zdrowie.
- Każda emisja zanieczyszczeń powietrza oddziałuje na środowisko, a tym samym na zdrowie ludzi. W raporcie inwestora brakuje informacji o potencjalnym wzroście zapadalności na choroby układu oddechowego i układu krążenia u ludzi narażonych na oddychanie zanieczyszczonym powietrzem z elektrowni. Brakuje także danych dotyczących prawdopodobnego wzrostu stężenia tzw. ozonu troposferycznego znacznie obniżającego jakość upraw - wyjaśnia Łukasz Adamkiewicz, doradca ds. wpływu zanieczyszczeń na zdrowie z organizacji HEAL.
Zdaniem organizatorów tak ważna decyzja, jak zgoda na budowę elektrowni powinna być podjęta w oparciu o ogólnodostępne, rzetelne informacje i rozważenie wszystkich za i przeciw w taki sposób, aby wybrać najlepsze rozwiązanie dla mieszańców Kociewia i całego Pomorza. W ocenie organizatorów debata na temat wpływu elektrowni na zdrowie ludzi jest jednym z kluczowych elementów tej dyskusji. Pozwoli ona nie tylko zapełnić lukę w informacji, lecz także umożliwi udział w dyskusji i kształtowaniu przyszłości regionu tym mieszkańcom, których głosy do tej pory nie były słyszane.
Elektrownia Północ o mocy 1600 MW ma być jedną z największych nowych elektrowni węglowych w Europie. Według planów ma powstać na cennych terenach rolniczych w miejscowości Rajkowy koło Pelplina. Poza głównymi budynkami elektrowni na inwestycję składają się system drogowy i torowy, rurociągi do transportu wody chłodniczej z rzeki i ścieków do Wisły oraz linie elektroenergetyczne wysokiego napięcia.
Termin debaty: 28 czerwca 2014, godzina 16:00
Miejsce: Fabryka Sztuk, ul. 30 stycznia 4, Tczew
Podczas dyskusji mieszkańcy dowiedzą się: jaki jest stan prawny inwestycji oraz jaki wpływ będzie ona miała na zdrowie ludzi i stan środowiska. Organizacje pozarządowe podkreślają, że konsultacje społeczne, które zostały przeprowadzone przez Starostwo Powiatowe w Tczewie ograniczyły się do udostępnienia raportu oceny oddziaływania inwestycji na środowisko, który z istoty rzeczy jest pisany trudnym, specjalistycznym językiem. Zabrakło natomiast otwartej debaty publicznej na temat wpływu inwestycji na Kociewie. W efekcie, mieszkańcy wciąż niewiele wiedzą o tym, co ma powstać w okolicy ich domów.
- Każdy ma zagwarantowane prawo do informacji oraz do udziału w podejmowaniu decyzji dotyczących środowiska. Każdy zatem może mieć realny wpływ na to, jakie są podejmowane decyzje dotyczące inwestycji na nie wpływających, a w rezultacie na to, jak wygląda nasze otoczenie i jaki ma ono wpływ na nasze zdrowie - komentuje Małgorzata Smolak z Fundacji ClientEarth, skupiającej prawników działających na rzecz środowiska.
Małgorzata Smolak podczas spotkania opowie o tym, jaki jest aktualny stan prawny inwestycji oraz jakie są prawa mieszkańców do udziału w procesie decyzyjnym.
O wpływie inwestycji na zdrowie opowie Łukasz Adamkiewicz, ekspert z międzynarodowej organizacji Health and Environment Alliance (HEAL), specjalizującej się w badaniu wpływu zanieczyszczenia środowiska na zdrowie.
- Każda emisja zanieczyszczeń powietrza oddziałuje na środowisko, a tym samym na zdrowie ludzi. W raporcie inwestora brakuje informacji o potencjalnym wzroście zapadalności na choroby układu oddechowego i układu krążenia u ludzi narażonych na oddychanie zanieczyszczonym powietrzem z elektrowni. Brakuje także danych dotyczących prawdopodobnego wzrostu stężenia tzw. ozonu troposferycznego znacznie obniżającego jakość upraw - wyjaśnia Łukasz Adamkiewicz, doradca ds. wpływu zanieczyszczeń na zdrowie z organizacji HEAL.
Zdaniem organizatorów tak ważna decyzja, jak zgoda na budowę elektrowni powinna być podjęta w oparciu o ogólnodostępne, rzetelne informacje i rozważenie wszystkich za i przeciw w taki sposób, aby wybrać najlepsze rozwiązanie dla mieszańców Kociewia i całego Pomorza. W ocenie organizatorów debata na temat wpływu elektrowni na zdrowie ludzi jest jednym z kluczowych elementów tej dyskusji. Pozwoli ona nie tylko zapełnić lukę w informacji, lecz także umożliwi udział w dyskusji i kształtowaniu przyszłości regionu tym mieszkańcom, których głosy do tej pory nie były słyszane.
Elektrownia Północ o mocy 1600 MW ma być jedną z największych nowych elektrowni węglowych w Europie. Według planów ma powstać na cennych terenach rolniczych w miejscowości Rajkowy koło Pelplina. Poza głównymi budynkami elektrowni na inwestycję składają się system drogowy i torowy, rurociągi do transportu wody chłodniczej z rzeki i ścieków do Wisły oraz linie elektroenergetyczne wysokiego napięcia.
Termin debaty: 28 czerwca 2014, godzina 16:00
Miejsce: Fabryka Sztuk, ul. 30 stycznia 4, Tczew
Komentarze (32) dodaj komentarz
bob_gość
27.06.2014, 12:25
praca
Wysyp ekologów się znalazł. Miejsca pracy bynajmniej będą na kilka tysięcy mieszkańców no ale po co bo ptaszek zagrożony jest
Odpowiedzzibiern_gość
27.06.2014, 12:37
prosba
Niestety nie moge byc obecny na spotkaniu ale licze na to ze mieszkancy naszego miasta beda rozsadni.W czasie gdy wiekszosc europy "cywilizowanej" odchodzi od elektrowni weglowych u nas pojawia sie taka perelka(jedna z najwiekszych w europie).Ludzie tylko ATOM-to jest przyszlosc i ekologia.malkontenci powiedza ze niemcy rezygnuja z atomu a to nie prawda oni tylko zlikwidowali kilka elektrowni gdzie zywot reaktora sie skonczyl-o tym nikt nie mowi.Pamietajcie ze dla Kulczyka to biznes a rzad polski jest chetny bo rozwiazuje to czesciowo niedobory energetyczne na polnocy-TUSK znowu wyjdzie z czystymi raczkami a za kilkanascie lat u nas na naszym kociewiu kochanym zwiekszy sie wielokrotnie zapadalnosc na choroby ukladu oddechowego bo nikt mi nie powie ze z tych gigantycznych kominow wyleci czyste przefiltrowane powietrze.Jesli powstanie ta elektrownia to nieroby z wiejskiej znowu beda mieli powod aby odlozyc budowe elektrowni atomowej.
Odpowiedz_gość
27.06.2014, 17:06
do lobbysty promienotwórczości
ATOM to przyszłość dla "murzynów" właśnie Niemcy "jądrówki" aby opchnąć do frajerskich sąsiadów przyspieszają w UE o 5 lat na 2017 wprowadzenie płatnych zezwoleń na tzw. emisje CO2 z węgla kamiennego ale już nie węgla brunatnego bo na tym akurat jadą niemieckie elektrownie.. No to po najdroższym gazie z Rosji i zablokowaniu własnego gazu z łupków w podskokach zablokowano białostocką elektrownię węglową . Lokalizacja w Rajkowach ale dla gazowej lub podobnej bezodpadowej.
CytujC>K>M
27.06.2014, 19:48
Francuzi to "murzyni"? Albo Finowie?
Cytujgda_gość
27.06.2014, 12:58
Cenna inicjatywa
Tyle słyszeliśmy od inwestora, p. Stanucha, jego radnych, a także od radnych Tczewa, Subków i Gniewa o korzyściach z tej elektrowni, czas na zagrożenia. Bilans łatwy do przewidzenia, jeżeli to coś powstanie możemy się pakować i wyjeżdżać byle dalej.
Odpowiedzzaratustra83
27.06.2014, 13:44
warto
Warto się udać na te konsultacje. Będzie można się szerzej zorientować w zakresie technicznych aspektów inwestycji. Moje zdanie jest takie że lepiej nam stawiać elektrownie węglową bo Polska na węglu leży. Zwiększyła by się niezależność energetyczna kraju i zwiększyła ilość miejsc pracy nie tylko dla pracowników ale dla sektora górniczego jaki teraz przeżywa kryzys. Oczywiście powinniśmy palić polskim węglem a nie z importu. Polska energia to tańsza energia, oraz prąd w naszych gniazdkach nie zależny od dostaw gazu z Rosji. A co do pakietów klimatycznych z UE to moje zdanie jest takie że to inne kraje powinny dawać nam kasę byśmy wybrali inne droższe paliwo niż te jakie mamy u siebie, a nie to że nasz kraj zobowiązuje się do czegoś co jest dla nas kompletnie nie opłacalne i trzepie po kieszeni wszystkich obywateli. Trzeba stawiać na elektrownie węglowe bo węgiel mamy, stawiać na rozwój technologiczny i dotować działalność naukową w zakresie ulepszania procesów spalania tak byśmy mieli najnowocześniejsze elektrownie węglowe na świecie i kłaść nacisk na to by były jak najmniej szkodliwe dla środowiska. Dla wielkich zwolenników elektrowni jądrowych przypomnę że nadal nie ma żadnego sposobu na utylizację zużytego paliwa atomowego. Składa się to pod ziemią z nadzieją że przyszłe pokolenia znajdą sposób na rozwiązanie tego problemu, niezbyt to odpowiedzialne. Odpady po spalaniu węgla są poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane między innymi w budownictwie, najprostszy przykład to drogi wysypywane żużlem i pustaki szlakowe.
Odpowiedzgda_gość
27.06.2014, 14:06
same minusy
Polski węgiel zalega głęboko pod ziemią, do tego liczne przywileje górnicze powodują, że nasz węgiel jest bardzo drogi ( złe, partyjne, zarządzanie państwowych spółek to jeszcze osobny wątek). Zeby Kulczykowi się opłacała EP będzie woził węgiel z portów, i tu dochodzimy do tego, że dalej będziemy zależni od importowanych surowców, na dodatek zasyfimy rolnicze środowisko i będziemy musieli kupować żywność z zagranicy.
Cytujzaratustra83
27.06.2014, 16:55
polityka
Rozmowa na temat uzdrowienia sektora górnictwa w naszym kraju to osobny temat. Prawda jest taka że by czerpać z naturalnych zasobów naszego kraju, trzeba przeprowadzić reformy, niejednokrotnie bardzo bolesne. Jednak bez tego nic się nie zmieni a aktualnie Polska to jeden wielki bankrut. Od czegoś jednak trzeba zacząć.
Cytujzibiern_gość
27.06.2014, 15:54
reaktor
Reaktory atomowe 3ciej i czwartej generacji(te ostatnie w planach) maja zywotnosc rzedu 50-60 lat.Jest wiele pomyslow na neutralizacje rdzeni i innych elementow promieniotworczych i w ciagu dekady moze dwoch ten problem zostanie rozwiazany.Co do naszego wegla to tak jak osoba wyzej napisala.Kulczyk Investments nie bedzie patrzec na rozwoj gospodarki tylko na cene wegla.Nastepna sprawa jest ze nasz rodzimy wegiel mimo kalorycznosci co jest plusem,posiada duza zawartosc siarki i dzieki czemu mowiac po ludzku strasznie "syfi" ale kogo to obchodzi.Cywilizacja i rozwoj wymagaja od nas zebysmy zaczeli inwestowac w alternatywne zrodla energii a nie w kopaliny ktore nie sa nieskonczone.
OdpowiedzC>K>M
27.06.2014, 19:50
Możemy sprowadzać i spalać tani węgiel z zagranicy, ale sama świadomość, że w razie czego mamy swój na najbliższe 100 lat stawia nas w zupełnie innej pozycji.
Cytujzaratustra83
28.06.2014, 02:18
atut
Istnieje coś takiego jak transakcje wiązane. Można zezwolić na budowę elektrowni i obwarować to gwarancją że paliwo będzie polskie, to nie stanowi problemu. Jak to w umowach powinno być, coś za coś. I tak jak wspomniał przedmówca, w razie jakichś problemów z dostawą surowca z zagranicy, mamy swoje złoża do wydobycia co stanowi rozwiązanie polskiego problemu niezależności energetycznej kraju. Bądźmy szczerzy, polska jest uzależniona od dostaw gazu z Rosji ponieważ nasi rządzący nas uzależnili, i nakazuje nam to UE swoimi wymysłami o ekologii. Chcą byśmy nie palili węglem bo chcą mieć ładne powietrze, niech nam za to zapłacą.
CytujRadek_gość
27.06.2014, 15:54
odnawialne źródła energii
Węgiel i jego spalanie to jakaś porażka! Atom też porażka. Trzeba kasę inwestować w OZE i nastawiać się na masową produkcję tanich, ekologicznych źródeł energii!
Odpowiedzzaratustra83
30.06.2014, 09:02
ogólniki
Dużo ogólników, może jakieś konkrety?
CytujSzendi_gość
27.06.2014, 16:45
Elektownia
Elektrownie jadrowe sa bardzo pozyteczne
Odpowiedz_gość
27.06.2014, 17:08
dla ich właścicieli
Cytujzaratustra83
30.06.2014, 09:08
pożyteczne
Pożyteczna jest każda elektrownia bo produkuje prąd, kwestia czy jest bezpieczna? Nie oszukujmy się, elektrownie atomowe są najniebezpieczniejsze, możemy twierdzić że nowe technologie sprawiają że prawdopodobieństwo awarii jest bardzo niskie. Jednak to samo mówi się o samolotach a jednak spadają. Tak samo pysznili się swoją technologią budowniczy Titanica i zatonął. Awaria elektrowni atomowej to nie nie zepsuty filtr komina, to nie plama oleju czy ropy. Jak ktoś ma zbyt mało wyobraźni by zobaczyć czym to skutkuje może powinien odwiedzić Czarnobyl. Zwiększenie emisji CO2 do atmosfery jest niczym w porównaniu z chorobą popromienną i zniszczeniem środowiska na potężnych połaciach kraju.
Cytujasd_gość
27.06.2014, 17:16
Ekologia i Ekonomia brzmią podobnie ale to nie to samo. Myśląc ekologicznie to jestem na nie ! Nie mam ochoty aby spaliny z elektrowni lądowały na moich dzieciach, moim jedzeniu i w moich płucach. Efekt cieplarniany.. to jest temat rzeka i go nie poruszam. I nasza kochana ekonomia.. jeśli węgiel ma być wydobyty przez polskich górników z polskich obszarów to budować elektrownię i to raz dwa.. jeśli ktoś ogląda TV to powinien wiedzieć dlaczego.
Odpowiedzdfg_gość
27.06.2014, 18:31
dfg
Ta cała ekologia w UE jest śmieszna ... UE produkuje śladowe ilości śwatowego C02 a oni ciągle chcą zmniejszać wytwarzanie C02 przez co gospodarka UE jest w recesji ... poza tym to cale działanie zakazu używania wegla jest wymierzone przez Niemcy wobec nas którzy zużyli juz swoje zasoby i chca zakazu węgla od 2017 .... ta cała UE to fikcja - każdy dba o swoje interesy
OdpowiedzJames_gość
27.06.2014, 19:10
BŁAGAM O LOGIKĘ, A NIE BEZMYŚLNE STĘKANIE
Zajmuje się energetyką i alarmuje JEDYNY SENS DA POLSKI PRZYNIOSĄ REAKTORY JĄDROWE. Uwaga : zamiast kilkanaście wagonów węgla dziennie wystarczy parę kilo uranu na ROK. Przedmówca dobrze powiedział o reaktorach III i IV generacji, odpady są nieporównywalnie mniejsze.LUDZIE SĄ NIEDOUCZENI I DLATEGO BOJA SIE ENERGI Z ROZSZCZEPIENIA. Nie maja pojecia co to na prawdę promieniowanie. Polecam najpierw zapoznać się jak działają!!!!! i jak bezpieczne są. Zanim ktoś wyleci z Fukuszimą i Czarnobylem niech poczyta o prawdziwej przyczynie. Spojrzcie jak dobrze wyszła na tym Francja!!!! Maja nadmiaru energii. Tylko wczesniej zaczęli. A w tym kraju głupi ludzie skaczą jak psy i szczekają ,,Czarnobyl,Czarnobyl, Czarnobyl,''
Odpowiedzzaratustra83
30.06.2014, 09:20
bezpieczeństwo
Ładnie kolega prawi na temat bezpieczeństwa, wspomniałem o tym troszkę wyżej. Elektrownia to jedno, ale paliwo trzeba do niej dowieść a zużyte ogniwa wywieść i zmagazynować bo proces utylizacji czy recyklingu nie istnieje. Ujmę to bardzo prosto, jak się rozpieprzy transport z węglem to sie go pozmiata do nowych wagonów i ciężarówek i po krzyku, jak się wypieprzy transport uranu lub zużytych ogniw to efekty będą zamiatane ale pod medialny dywan by się nie wydało jak wielka nastąpiła katastrofa. Technologia jest zawodna jaka by nie była i zawsze trzeba brać pod uwagę co jeżeli wszystko pójdzie nie tak? Bawienie się atomem to jak zabawa młodego kierowcy, leci 200 km/h swoim ferrari wierząc że technologia jaką zastosowano do budowy jego auta, daje mu kontrolę i bezpieczeństwo. Niejeden zakręt i drzewo zweryfikowało ile w takim podejściu jest naiwności. Reaktory atomowe to tykające bomby. Jeżeli ktoś twierdzi że się nie psują to jest albo zakłamany albo głupi. Większość awarii w tego typu ośrodkach energetycznych w ogóle nie wychodzi na światło dzienne, wszak trza dbać o dobry PR
Cytujsds_gość
30.06.2014, 16:03
NowaPrawica i SolidarnaPolska przeciw atomowi
A ja chciałem głosować na Nową Prawice ale widze że to partia przeciwna energii atomowejw Polsce... No cóż . Ja zagłosuje za postępem i innowacyjnościa a węgiel to już niech zalega pod ziemią!
Cytujzibiern_gość
30.06.2014, 19:42
popieram sds
mysle dokladnie tak samo,nowa prawica byla moja alternatywa na dziadow z wiejskiej a teraz trzeba sie zastanowic dlaczego partia z dobrym i mocnym programem chce sie sama unicestwic.Korwinus mimo ze nie przepada za unia to chce wyrwac z niej to co najlepsze a kolega z nowej prawicy co?
Cytujzaratustra83
04.07.2014, 11:29
teraz to mnie rozbawiliście
Teraz padłem he he. Chcieliście głosować na Nową Prawicę? Hmm tylko czemu? Ja głosowałem bo zapoznałem się z programem jaki uważam że w przypadku realizacji przyniesie wiele dobrego naszemu krajowi. Generalnie w wielu aspektach nie zgadzam się z poglądami Pana Korwina co nie przeszkadza mi głosować na KNP. To że nie spodobało się wam moje prywatne zdanie na jakiś temat i uważacie że jest to od razu stanowisko partii czy ugrupowania znaczy tylko o tym że nie pokwapiliście się chyba by zapoznać się z programem KNP i nie wiecie jakie idee przyświecają członkom tego ugrupowania. Jestem ciekaw czy jak wstawię sobie w awatar znaczek PiS, PO, SLD czy innej partii to też stwierdzicie że nie będziecie na te partie głosować bo są przeciwko energii atomowej? Ku chwale do KNP należą ludzie świadomi swych poglądów politycznych oraz znający program i założenia partii a nie lubiących jakiegoś konkretnego polityka bo ładny albo bo ładnie mówi. Korwin Mikke lubi monarchię ale celem KNP nie jest wprowadzenie takiego ustroju. No ale program KNP to już całkiem spory temat do dyskusji :)
Cytujzaratustra83
04.07.2014, 11:35
dyskusja
Może chętnych zaproszę na http://http://www.facebook.com/groups/KNPTczew/ zarówno przeciwników jak i zwolenników. Warto by ludzie więcej dowiedzieli się o tym ugrupowaniu i poznali prawdziwe jego oblicze a nie tylko to co kalkują media. Jako sympatyk tego ugrupowania podoba mi się właśnie to że zrzesza ono czasami ludzi o różnym poglądzie na pojedyncze sprawy lecz mających wspólny cel i program prowadzący do naprawy naszego państwa. I nie ma tu kultu prezesa jaki jest widoczny w innych ugrupowaniach.
CytujC>K>M
27.06.2014, 19:46
To będzie debata, czy seans nienawiści?
OdpowiedzAs Przestworzy_gość
27.06.2014, 20:34
sprawdź
Przyjdź jutro i sprawdź jak będzie! ;-)
Cytujgda_gość
27.06.2014, 22:16
Inwestor i samorządy mówią tylko o korzyściach, to jest OK? Nie potrafią nawet porządnie sporządzić dokumentacji, a co dopiero mówić o przestrzeganiu reżymów technologicznych. Jeden wielki szwindel, polskie państwo nie istnieje, rządzą układy mafijne.
CytujAtom nie_gość
28.06.2014, 20:29
Elektrownia atomowa jest 7 razy drozsza od weglowej ,ale za to energia jest tansza i ekologiczna. Problem zaczyna sie jednak po 60 latach gdzy trzeba wygasic reaktory i zakonczyc dzialalnosc takiej elektrowni. Koszty wygaszenia atomowki wynosza 3 razy tyle co jej wybudowanie.... Czy nas polaków na stac ...
OdpowiedzC>K>M
29.06.2014, 19:12
No to jedziemy, 100 miliardów na budowę i 300 miliardów na wygaszenie, 60 lat, 36 milionowy kraj. 50gr dziennie na obywatela.
Cytujernest_gość
30.06.2014, 16:06
Co za bzdura!
Co za bzdura! Indie budują obecnie 7 elektrowni atomowych, Iran buduje 4, Chorwacja 2 ... ich stać a Polski NIE? Nie pogrążaj się człowieku, i nie siej defektyzmu!
CytujEko Ludek_gość
27.07.2014, 21:04
Pomorze dla energetyki odnawialnej
W dniach 28-30 lipca przeciwnicy budowy węglowej Elektrowni Północ zorganizują uliczne akcje informacyjne w Gdańsku, Tczewie i Malborku. Będą przekonywać mieszkańców i turystów do odnawialnych źródeł energii oraz przedstawiać argumenty przemawiające przeciwko spalaniu węgla. Pierwsza akcja informacyjna przeciwników Elektrowni Północ odbędzie się na Długim Targu w Gdańsku w poniedziałek 28 lipca. Od godziny 13:00 aktywiści kampanii STOP EP będą przy pomniku Neptuna rozmawiać z przechodniami oraz prezentować niewielki solarny zestaw do produkcji prądu. Będą także rozdawać ulotki nt. negatywnego wpływu elektrowni węglowych na zdrowie ludzi oraz stan środowiska. We wtorek 29 lipca podobna akcja odbędzie się w Tczewie przy ul. Pomorskiej (pomiędzy dworcem PKP a Galerią Kociewską), zaś w środę 30 lipca w Malborku na Placu Jagiellończyka. W obu przypadkach rozpoczęcie także o godzinie 13:00.
OdpowiedzC>K>M
27.07.2014, 22:45
Nich odpowiedzą na kilka prostych pytań i stanę się pierwszym zwolennikiem OZE i jednocześnie pierwszym przeciwnikiem Elektrowni Północ: 1) Jak z OZE uzyskać 2 GW mocy? 2) Ile powierzchnię zajęłyby takie instalacje?- największa farma wiatrowa świata zajmuje 40 TYSIĘCY hektarów i daje tyle mocy co jeden klasyczny blok węglowy. 3) Czy ich moc byłaby dostępna na zawołanie i w jaki sposób zależna od woli człowieka? 4) Co z negatywnym wpływem OZE na środowisko?
Cytuj