Dodzwonisz się bez kłopotu, gdy nie ma prądu? Energa przekonuje, że tak

Przerwy w dostawie prądu na razie nam nie grożą (fot. tcz.pl)
Dodzwonisz się bez kłopotu, gdy nie ma prądu? Energa przekonuje, że tak
Koniec z problemami przy zgłoszeniach awarii prądu - przekonują przedstawiciele Energi. Operator, zgodnie z zapowiedziami, całkowicie zmienił system przyjmowania powiadomień od klientów oraz informowania o awariach czy planowych wyłączeniach energii. Przedtem zdarzało się, że osoby usiłujące dodzwonić się na numer alarmowy, miały z tym spory problem.

20 wyspecjalizowanych pracowników Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego przez całą dobę w dni robocze i 10 w niedziele i święta, czeka na informacje od klientów o przerwach w dostawach prądu. Za pomocą odpowiedniego oprogramowania przekazują oni zgłoszenia bezpośrednio do regionalnej dyspozycji mocy, która zarządza pracą sieci energetycznej i koordynuje prace w zakresie usuwania awarii. Klienci dzwoniący na numer pogotowia energetycznego mogą też odsłuchać nagranej informacji o aktualnie trwających awariach i przypuszczalnym terminie ich naprawy, a także zapoznać się z godzinami planowanych wyłączeń prądu.

- Zmiana sposobu przyjmowania zgłoszeń o awariach i powiadamiania klientów pozwoli dyspozytorom skupić się na ich najważniejszym zadaniu - zarządzaniu ruchem w sieci - wyjaśnia Leszek Nowak, prezes spółki Energa-Operator. - To wpływa na szybkość usuwania awarii i usterek oraz poprawia jakość obsługi odbiorców, co jest naszym celem strategicznym.
Z danych zebranych w ciągu dwóch tygodni po uruchomieniu systemu, wynika, iż 98 proc. osób dzwoniących na numer 991 uzyskuje połączenie, blisko 40 proc. poprzestaje na odsłuchaniu informacji, a rozmowa z osobą przyjmującą zgłoszenie trwa średnio 2,5 minuty.

Do 31 sierpnia br system obejmie wszystkie oddziały spółki.

Telefon alarmowy - 991 - Kiedy wzywać Pogotowie Energetyczne?

• gdy zauważysz uszkodzenia linii energetycznych
• gdy zauważysz uszkodzenia zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych (np. zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy, otwarte drzwi do stacji transformatorowej)
• gdy zauważysz, że licznik działa nieprawidłowo, wymieniałeś bezpiecznik przedlicznikowy i zerwałeś plombę, wykonywałeś remont instalacji itp.
• gdy zauważysz, że nie ma prądu w Twojej dzielnicy/miejscowości

Gdy zabraknie prądu, sprawdź, czy awaria wystąpiła w Twojej instalacji lub instalacji administratora budynku (ENERGA odpowiada za sieci energetyczne dochodzące do budynku). Sprawdź bezpieczniki. Jeśli są sprawne, zapytaj sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej. Jeśli także nie mają, zobacz, czy nie ma zasilania na całej ulicy. Zadzwoń na 991 i podaj następujące dane:
• miejscowość, z której dzwonisz
• adres
• imię i nazwisko
• od kiedy nie ma prądu

Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?

Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody przesyłowe itp. W dalszej kolejności przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.
Kiedy dochodzi do uszkodzeń urządzeń energetycznych?

Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związane z nimi zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej. Każde zauważone uszkodzenie sieci energetycznej należy zgłaszać pod numer alarmowy 991.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (12)
dodaj komentarz

  • Jan_gość

    08.04.2011, 07:58

    Odmiana przez przypadki.

    Wydaje mi się, że jeżeli ENERGA, to powinno być ENERGY. ENERGII, to dopełniacz od słowa ENERGIA. Szkołę kończyłem czterdzieści lat temu, nie jestem polonistą i być może się mylę.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • polonista_gość

    08.04.2011, 08:21

    mylisz się

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • hejaho

    08.04.2011, 08:38

    powiem szczerze, że w wypadku jakiejś awarii, jeszcze nigdy nie udało mi się dodzwonić na numer alarmowy - albo zajęte, albo nikt nie odbierał. kpina jakaś. miejmy nadzieję, że to co obiecują, to prawda

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ja_gość

    08.04.2011, 09:12

    inny operator

    Chcemy innego operatora w mieście! Czas monopolu powinien się skończyć!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx9 
  • Bobo_gość

    08.04.2011, 09:30

    Chcemy więcej silnych wiatrów!! Będzie weselej, po cholere Wam prąd?

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx9.xxx 
  • hehehe

    08.04.2011, 12:45

    ...

    zjedz grochówkę :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • zenon_gość

    08.04.2011, 23:34

    :)

    Zgłoszenie w gda bo w tcz nie odbierali(imprezka) i po 2 godz był prąd czyli migiem;) hehehe, Ludzie Policję tam wzywali żeby ich budziła

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx6.xx5 
  • do Zenka_gość

    09.04.2011, 12:20

    Ojj Zenku, pomyśl zanim coś napiszesz, imprezka powiadasz, ciekawe skąd wiesz, może sam w niej brałeś udział hehe to już nie czasy kiedy pije się i imprezuje w takich zakładach, teraz każdy szanuje i obawia się o swoją pracę...

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx2.xx3 
  • markusgd_gość

    07.12.2013, 23:24

    991.................. to lipa .

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx2.xx2 
  • odbiorca_gość

    09.12.2013, 07:33

    zgłoszenia

    W przypadku masowych awarii dodzwonić się na 991 graniczy z cudem!!! Poza tym od 1 grudnia 2013 zarząd ENERGA odprawił ok 40% załogi, i kto ma usuwać te awarie!!!

    Odpowiedz
    IP: 176.108.xx3.xx0 
  • Z_gość

    04.05.2017, 21:33

    H... prawda

    H... prawda.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx3 
  • Gość_gość

    05.06.2020, 15:26

    Lekceważenie klienta

    Spokojny dzień czerwcowy, bez mrozu, wichury czy też śnieżnej zamieci. O godz 12 zgłaszam na 911 brak zasilania na mojej posesji. Energetycy mają wyjatkowo spokojny dzień -automat nie informuje o żadnych awariach czy też planowych wyłączeniach w rejonie Tczew. Po 2 godzinach od 1szego zgłoszenia nikt się nie pojawia. Dzwonię ponownie na 911. Arogancka panienka kompletnie lekceważy moją prosbę o przyjazd pogotowia. Jak mantrę nadaje, ze energa jednostronnie sobie wymysliła, że ma 5 godzin na przystąpienie do naprawy. W rejonie nadal nie ma jakiejś awarii lub planowych napraw, króre angażowały by monterów. Właśnie minęło 3,5 godz od mojego 1szego zgłoszenia awarii i nadal nikt się nie pojawil bo i po co sie spieszyć. Przecież umowa z Energą nie nakłada na nich obowiązku zapłaty klientowi za tak bezsensowny czas niemożnosci korzystania z energii elektrycznej. SKANDAL I BEZCZELNOŚĆ MONOPOLISTY

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.