Koniec pobłażania dla właścicieli psów! Noś komórkę i nagrywaj - ktoś zapłaci 500 zł?

Zdaniem mieszkańców wobec niesprzątających po psach nie powinno być pobłażliwości (fot. tcz.pl)
Koniec pobłażania dla właścicieli psów! Noś komórkę i nagrywaj - ktoś zapłaci 500 zł?
Jak bumerang powraca temat niesprzątania po psach na terenie Tczewa. Sprawa pojawiła się również podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej - radna Bożena Chylicka uważa, że tutejsza Straż Miejska nakłada na właścicieli czworonogów za mało mandatów. Podkreśla, że wobec niesprzątających po pupilach powinno stosować się zasadę "zero tolerancji" - żadnych pouczeń, tylko 500-złotowe mandaty. W akcję dbania o czystość na terenie Tczewa mieliby włączyć się też i sami mieszkańcy. W jaki sposób? Nagrywając, telefonem komórkowym tych, którzy nie sprzątają. Na podstawie takiego nagrania strażnicy wystawialiby surowy mandat.

Sprawa czystości na terenie Tczewa wywołała w ostatni piątek (28.05) gorącą dyskusję w magistracie. Emocje wzbudził przygotowany raport z ubiegłorocznej działalności straży miejskiej - szczególnie w kontekście kar dla właścicieli czworonogów, którzy nie sprzątają po swoich pupilach. Strażnikom za szybkie interwencje, będące wynikiem różnych sygnałów, dziękowała radna Bożena Chylicka, która miała jednak spore zastrzeżenia co do kwestii psów. Otóż okazuje się, że w 2009 roku straż miejska podjęła 6512 interwencji w różnych kategoriach wykroczeń - m. in. nałożono 107 mandatów na mieszkańców Tczewa za to, że nie sprzątają po swoich psach.

- Jak to podzielimy przez 12 miesięcy, okaże się, że straż nakłada 9 mandatów miesięcznie za niesprzątanie po swoim pupilu. A ja tylko na mojej ulicy mogłabym wlepić co najmniej kilkanaście mandatów dziennie. Mam zatem pytanie, czy coś w tej kwestii coś się zmieni - walczymy z tymi psami już drugą kadencję. I jeszcze jedno - z przygotowanej informacji wynika, że mandat był średniej wysokości 52-53 złotych, gdy maksymalnie może to być 500 zł. Ile pieniędzy dziennie można by w ten sposób zarobić - moglibyśmy zatrudnić nawet dodatkowych strażników.

Radna podkreślała również, że do właścicieli czworonogów, ale też osób nieprzestrzegających regulaminu czystości i porządku, wędruje zbyt dużo pouczeń, podczas gdy podobnego szczęście nie mają kierowcy - gdzie liczba pouczeń jest taka sama jak mandatów.


- Czas już skończyć z pouczeniami dla właścicieli psów i pokazać ludziom, że to nie wstyd sprzątać po swoim psie. Sama mam psa i po nim codziennie sprzątam. Trzeba wziąć worek i tyle. Odstąpmy od pouczeń i nakładajmy kary, ale nie mandatem 50 zł, ale tym 500 - złotowym. Gwarantuję, że wtedy Tczew stanie jednym z pierwszych miast, które będzie czyste. Bo na razie, to chodzimy po psich odchodach. - podkreślała.

Z opinią koleżanki z miejskiego gremium zgadzają się również inni radni:

- W naszym społeczeństwie jest tak, że dziwnie jest postrzegana osoba, która sprząta po swoim psie. Ostatnio temat psów jest poruszany tak często, że można odnieść wrażenie, że odbywa się nagonka na właścicieli czworonogów. To nie tak - nagonka może i jest, ale na te osoby, które nie sprzątają po swoich pupilach. - uważa radny, Krzysztof Korda, szef Komisji Polityki Społecznej Rady Miejskiej, która będzie wnioskowała, by Straż Miejska przygotowywała co miesiąc informację o liczbie mandatów i pouczeń nakładanych na właścicieli czworonogów w związku z niesprzątaniem nieczystości. Radni chcą również przygotowania kampanii informacyjnej o nieuchronności kary za nieprzestrzeganie sprzątania po swoich psach. Dość problemów z psami mają także inni radni:

- Pies jest rzeczywiście największym przyjacielem człowieka, ale to żadna przyjemność iść na spacer do parku i uważać - jak to moje dzieci mówią - na trufle. Kara 500 złotych - i żadnych pouczeń! Tylko wtedy będzie czysto. - podkreśla Tomasz Jezierski.

Co na sugestie radnych sami strażnicy?

- Samo pouczenie jest już karą. Jeżeli chodzi o psy, to rzeczywiście w 2009 roku sytuacja kształtowała się tak, jak podała pani radna Chylicka. Jednak na chwilę obecną - w tym roku - nałożyliśmy już prawie 80 mandatów. Widać zatem zmiany. Są też kierowane wnioski do sądu. Coraz więcej psów jest już też wyprowadzana tylko na smyczy i w kagańcu. A kwotę nakładanego mandatu musimy dokładnie rozważyć podczas rozmowy z właścicielem psa - 500 zł, dla niektórych to bardzo duża suma. - wyjaśniał radnym zastępca komendanta SM, Ryszard Wegiera.

Radna Chylicka, która zainicjowała dyskusję dotyczącą psiego problemu, ma nadzieję, że i sami mieszkańcy Tczewa włączą się w akcję dbania o czystość na terenie miasta. Aby pomóc strażnikom, jej zdaniem, wystarczy zwykły telefon komórkowy:

- Jeżeli ktoś zauważy znanego sobie człowieka, który nie sprząta po psie - wystarczy nakręcić krótki film komórką. Wtedy można się z tym zgłosić do straży miejskiej. - podpowiada - Zacznijmy wkoło sobie dbać o czystość i wykorzystujmy wszelkie możliwe środki, bo jeżeli dzisiaj twoje dziecko ma dorastać w psich odchodach, to ty zadbaj, żeby tak nie było. Niech się w tą akcją włączą wszyscy mieszkańcy - każdy ma telefon - kto chce i ma ochotę, może z niego skorzystać.

Strażnicy potwierdzają, że takie nagranie może być podstawą do nałożenia mandatu. Dodają, że informację można przesłać anonimowo na stronę internatową tczewskich strażników.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (162)
dodaj komentarz

  • makaron_gość

    01.06.2010, 00:06

    a puknijcie wy sie wszyscy w łeb!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx1 
  • hejaho

    01.06.2010, 07:37

    a ja mam pomysła

    Właściciel psa, który po nim nie sprząta - jest jak wyrodny rodzic. Zabierać mu psiaka i do adopcji. Może następny będzie umiał dbać o zwierzaka

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Miczel_gość

    01.06.2010, 00:25

    Boże, niby żyjemy w innym kraju niż 20 lat temu, a władza nadal żąda, żeby jeden na drugiego donosił.....Tej Pani powinniśmy podziękować po tej kadencji. Problem owszem istnieje, ale powinno się go rozwiązać w inny sposób, niż poprzez podjudzanie ludzi do donoszenia .... Wypowiedź ta pokazuje jakie płytkie i prymitywne jest Jej myślenie... "Tak! Donośmy jeden na drugiego! A kto nie będzie donosił wtrącić do więzienia, albo karnie do wojska! Jak dalej nie będzie chciał wywieźmy do obozów" - sposób myślenia Bożeny Chylickiej....Głęboko komuna...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • mieczyslaw_gość

    01.06.2010, 08:27

    miczel, zgadzam sie z Toba.

    posrany pomysl i jak zwykle wladza zabiera sie "od du..y strony". najpierw psie toalety, smietniki na kupy, dystrybutory lub ogolnie dostepne w sklepach torebki + kampania promocyjna. jesli wladza chce wymagac, to niech tez stworzy warunki. chyba to oczywiste. a dobrym pomyslem jest fotografowanie pomyslodawcow tej akcji ;)

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 

    //////_gość

    01.06.2010, 12:41

    ////

    a ja będę jak wy to nazywacie kapował bo może trochę inaczej zaczniecie do tego podchodzić! masz psa to sprzątaj.a mandat 500 robi wrażenie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    jojo_gość

    01.06.2010, 19:47

    Miczel

    Jakie donoszenie ,co sprzątac po piesku to wstyd JAŚNIE PAN proponuję jak piesek może to i właściciel niech się wypróżni koło niego,co do podziękowania tej pani to dziękuję oby takich ludzi było więcej.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • yhymm_gość

    01.06.2010, 00:30

    Ogarnijcie sie

    500 zl hahahah tyle do powiedzenia :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx2 
  • maala_gość

    01.06.2010, 00:44

    Niby racja, nie raz wdepnęłam w psią kupę na chodniku przed Urzędem Miejskim, w miejscu objętym monitoringiem, pod nosem Straży Miejskiej; gdzie jak gdzie, ale tam powinno być czysto! Z drugiej strony straż miejsca nie jest tylko od tropienia psów, ma inne obowiązki i zadania, nie przesadzajcie radni, żeby to był priorytet. Gdy zaparkowane auta blokują chodniki i wąskie uliczki m.in. na Jagiełły, uniemożliwiając wjazd karetkom pogotowia czy straży pożarnej, nic się z tym nie robi, a to uważam za większy problem niż węszenie za psimi kupami. Poza tym nie uważam, że im wyższy mandat dla właścicieli czworonogów, tym więcej będzie porządku. Lepiej przeciwdziałać, niż karać - za minimalne, hurtowe ceny sprzedawać te papierowe torebki z tekturową łopatką, które są w automatach, ale wprowadzić je do kiosków, marketów, żeby były ogólnodostępne. Wszystkich psów i tak nie wyłapiecie, zwierzę załatwi potrzebę prędzej, niż SM się zjawi. A namawianie do donosicielstwa jest już w ogóle obrzydliwe! Nie mam psa, też uważam za nieestetyczne i kłopotliwe w poruszaniu się np. po parku odchody psów, ale żeby być konfidentem i nagrywać innych? Chcecie działać jak UB za PRL-u? I co, jak zadenuncjuję, będę mieć teczkę "TW Ace Ventura"?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx6 
  • laurent_volf_gość

    01.06.2010, 01:12

    ŚMIECH NA SALI!!!!!

    Niech policja i straż miejska lepiej zajmie się czymś pożytecznym, np. patrolami wieczorem na starym mieście i łapaniem przestępców i złodzieji a nie prostych i biednych ludzi! Zawsze robią tylko to co nie jest do niczego potrzebne...a ta straż miejską to wogóle powinni zlikwidować. Poza tym nikt nie ma prawa filmować drugiej osoby bez jej zgody, ponieważ za takie coś można trafić na salę sądową...a taki film nie jest wogóle podstawą do wypisania mandatu przez straż miejską...i jeżeli ktoś by taki mandat przyjął to daje łatwo sobą pomiatać...wogóle brak słów na pomysły naszych "super" radnych;]

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • zyga_gość

    01.06.2010, 09:51

    Laurent co Ty bredzisz?

    Jest problem? Jest. Wiec trzeba go rozwiazac, tak czy nie? A z tym nagrywaniem drugiej owoby to chyba Cie troche fantazja poniosla - zanim zaczniesz sie tak kategorycznie wypowiadac w jakiejs kwestii dobrze by bylo zebys najpierw posiadl jakas wiedze na ten temat, bo po prostu bredzisz.

    Cytuj
    IP: 80.229.xx7.xx4 
  • Robike_gość

    01.06.2010, 07:17

    Bez psów

    Temat poruszałem wiele razy, powtórzę jeszcze raz, że psy mogliby mieć tylko właściciele domków jednorodzinnych, a mieszkańcy bloków powinni pozbyć się swoich pupili tzn. utylizować.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • brak słów_gość

    01.06.2010, 08:14

    brak słów

    po 1. co zmieni fakt, że tylko w domkach jendorodzinnych będą psy? gdybyś nie wiedział, to one i tak byłyby wyprowadzane na spacery i załatwiały poza domem swoje potrzeby. dla psa dom/mieszkanie - nie ma znaczenia, to po prostu wielka buda. jak pies spędzi całe życie w mini ogródku to może być agresywny, popaść w depresję. więc to nie tylko głupie, co piszesz ale na dodatek jest to ograniczenie swobody dla wszystkich mieszkańców kamienic i bloków. może ograniczymy też ilość samochodów dla mieszkańców domów wielorodzinnych - w końcu mamy przepełnione parkingi i wszedzie ślady oleju? albo ilość dzieci żeby było cicho, czysto i spokojnie? a tacy co mają dwóch nastolatków to niech ich - jak to nazwałeś - zutylizują. bo dwóch to już więcej rowerów na klatkach i papierosów palonych pod blokiem... po 2. utylizować pupile? - bez komentarza po 3. co do pomysłu nagrywania kogoś komórką to żenada. a do tego sytuacja hipotetyczna - ktos nie lubi sąsiada, nagrywa jak jego pies sra. ale urywa nagranie jak pies konczy. właściciel sprząta potem kupę. a przed policją potem odbywa się dyskusja wyłącznie na argumenty.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx0 

    gosc_gość

    01.06.2010, 08:17

    człowieku sam powinienes sie poddac utylizacji ,nie trudno stwierdzi że pies jest lepszym przyjacielem niz człowiek

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx2 

    _gość

    01.06.2010, 10:28

    powinieneś sam się zutylizować!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 

    do robike_gość

    01.06.2010, 13:04

    Wiesz co wydaje mi się ze jak by rodzice wiedzieli ze będą mieli takiego potomka to by ciebie oddali sami do utylizacji ( ale tacy też muszą być na tym świecie ) Jestem ciekaw co zrobi miasto jak ludzie zaczną się pozbywać psów i zostawiać ich na ulicy i dlaczego nikt nie zabierze się za coraz większe stada kotów na starym mieście które roznoszą pchły .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx5 

    xyz_gość

    01.06.2010, 13:11

    brak słów na taką głupotę jak można zabronić ludziom mieć psa przecież dla wielu samotnych osób jest to członek rodziny ktoś bardzo bliski utylizować powinno się takich jak ty bo musisz być bardzo złym człowiekiem

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx4 
  • Max_gość

    01.06.2010, 07:31

    Straż miejska

    Czy głównym celem utrzymywania straży miejskiej jest prześladowanie posiadaczy psów? Czy płacony podatek do kasy miejskiej za posiadanie czworonoga jest przeznaczany na utrzymanie porzadku i czystości ? Czy z równą gorliwością straż mejska zajmuje się zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych w naszym mieście ? Czy gółwnym zadaniem straży miejskiej to kontraola staruszków " handlujących pietruszką "

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx9.xx2 
  • Zyga_gość

    01.06.2010, 09:47

    Czyli wg Ciebie straz miejska nie powinna sie tym zajmowac, bo zawsze znajdzie sie jakis wazniejszy problem - np obsluga fotoradaru do lapania mordercow pedzacych 65km/h po dwupasmowej "jedynce"?

    Cytuj
    IP: 80.229.xx7.xx4 
  • Michu_gość

    01.06.2010, 07:38

    "Samo pouczenie

    jest już karą..." Bo pęknę ze śmiechu!!! A co sobie ludzie robią z takiej kary??! "Dobrze Panie strażniku... Przepraszam... Następnym razem będę uważał/a... To się więcej nie powtórzy... I co? Śmieją się! Chyba nie muszę pisać, jak to wygląda następnym razem. Czasami trudno, że 500 zł to dużo dla niektórych. Bo ciężko się schylić, podnieść i wyrzucić do kosza! Jak ciężko - to 500!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • C>K>M_gość

    01.06.2010, 11:28

    Spróbuj wyrzucić odchody do kosza, nie wolno tego robić:) Błędne koło, podatek płać, worki kupuj sam i jak już zbierzesz to z workiem do domu spuścić w toalecie, ciekawe tylko co na to sąsiedzi w windzie?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • d_gość

    01.06.2010, 07:53

    I ZERO TOLERANCJI ZA PRZECHODZENIE NIE NA PASACH, KRECMY FILMIK I DO STRAZY MIEJSKIEJ, nie moze byc tak ze ktos powoduje zagrozenie dla kierowcy ktory musi ostro hamowac bo ktos idize nie przez przejscie i moze wpasc w poslizg albo zarobic uderzenie w tyl, krecmy tez filmiki jak ktos rozpala grila na balkonie i od razu 500 zl itd. stuknijcie sie w leb. 500 zl za przekroczenie predkosci o 60 na godizne i 500 za psa ? to jest normalne? Pani radna zna prawo? maxymalny manadat w tym wypadku mozna nalozyc na wlasciciela ktory nie wykazuje zadnej skruchy, robi to ktorys raz z rzedu itd. pani radna niech sie zajmie soba

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • aarek68

    01.06.2010, 07:54

    Wzór

    Rozumieć należy, że wzorem do naśladowania dla pani Bożeny Chylickiej był (a prawdopodobnie jest i obecnie) niejaki Pawlik Morozow - z tą różnicą, że kiedyś to się nazywało denuncjacja , a teraz "akcja społeczna".

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    01.06.2010, 09:32

    Pawka Morozow, gwoli ścisłości

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • xc_gość

    01.06.2010, 08:21

    Pani Chylicka to chyba nie w tej epoce żyje.... patrząc na propozycje można stwierdzić, że mentalnie jest chyba w głębokim PRL`u, w którym propagowanie takich zachowań było na rękę ówczesnej "władzy". Jeśli jest Straż Miejska i jest to w zakresie jej obowiązków to do nich powinna należeć inicjatywa wykonawcza w temacie mandatów. Nie bawmy się w takie donosy bo niedługo każdy na każdego pod szyldem "akcji społecznej" będzie donosił. paranoja....

    Odpowiedz
    IP: 198.169.xx8.xx5 
  • obywatel_gość

    01.06.2010, 08:22

    debile w Polsce oburzają się na "donosicielstwo"

    tymczasem w cywilizowanych krajach społeczeństwo współpracuje z Policją itp. w celu wyeliminowania osób zakłócających porządek i uprzykrzającym życie innym mieszkańcom. W Polsce jak zadzwonisz na Policję że ktoś po 22 pije alkohol pod klatką to jesteś "kabel i donosiciel". Paranoja

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • Drx_gość

    01.06.2010, 20:56

    Ludzki debilizm.

    WYBACZ, ale podałeś przykład nie do tematu. Tutaj nie rozmawiamy o WSPÓŁPRACY z policją w związku z wyeliminowaniem OSÓB ZAKŁÓCAJĄCYCH PORZĄDEK I UPRZYKRZAJĄCYCH ŻYCIE innym mieszkańcom i kablowaniu na takie osoby. Tutaj rozmawiamy o idiotycznym pomyśle kamerowania ludzi wychodzących z psami - naruszania prywatności danych osób, a nie o jakimś chlaniu alkoholu pod klatką. TAK, donosicielem można nazwać osobę, która bez zgody cię kameruje, po prostu nie można tak robić i już. ;/ I powiem tak. GDYBY WSZYSCY sprzątali po swoich psach, to nie byłoby w ogóle tematu, ale że ludzie są upośledzeni i każdy się wyśmiewa, że ktoś podnosi kupę, no to jak tutaj dbać o czystość? Śmieszne to wszystko jest. Co mam podnieść kupę psa i wrzucic do zwykłego smietnika? Bo nigdzie nie ma tych specjalnych? Albo mam biec z psem na rękach do miejsca oznakowanego "psia toaleta", bo wczesniej zdąży załatwić swoje potrzeby? Dlaczego te woreczki, czy co to tam jest, nie są ogólnodostępne, nie mozna teog kupić wszędzie, za grosze? No dlaczego? A no dlatego, że oczywiście WŁADZA sobie nie zaprząta głowy, jak my to wszystko mamy zrobić. Gdyby każdy sprzątał, jak już napisałam, nie byłoby w ogóle problemu, ale tak nie jest, sprzątają nieliczni, czemu w ogóle się nie dziwię. Aha i przepraszam, jeśli nie ma nikogo w pobliżu, przykładowo na kanonce - dlaczego nie spuścić psa ze smyczy, żeby się wybiegał? Cały swój żywot ma przesiedziec w domu z nadwagą i krzywicą przez brak ruchu? Opanujcie sie ludzie, lepiej zajmijcie sie sobą i zobaczcie jacy wy jesteście niedoskonali, drażni mnie ta ciasnota umysłowa. Psy to nie swinki morskie, czy chomiki. A co do kagańców, to już w ogóle jest kretyńskie - rozumiem , duży, groźny pies, który nie może przejść obok człowieka i go nie ugryźć, ale żeby każdy pies miał kaganiec nosić? Niech wyprodukują lepiej skafandry dla psów, żeby jeszcze WSZECHMOGĄCEGO I NAJPOTĘŻNIEJSZEGO człowieczka nie podrapały w rączki. Niech ludzie lepiej sobie kagańce ubiorą, bo większość z tego, co produkują ich struny głosowe oraz jama gębowa jest tak niedorzeczna i debilna, że ręce opadają.Może w końcu nauczą się myśleć obiektywnie, kiedy zobaczą, jakie to komfortowe uczucie, mieć kaganiec na twarzy. :) Nie mam słów na to wszystko, dlaczego ludzie są tacy beznadziejni? Świat jest beznadziejny, ludzie myślą, że są najważniejsi, a to gówno prawda.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx5 
  • Łukasz

    01.06.2010, 08:27

    do Robike

    Sam się zutylizuj. A co do mandatów - koncepcja słuszna, tylko nie wiem, czy zgodne z prawem jest karanie na podstawie filmików dostarczonych przez innych mieszkańców.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • właściciel małego pieska_gość

    01.06.2010, 08:59

    A może by najpierw zapewnić warunki. Edukować, zachęcić i przez jakiś czas nawet pouczać. W Tczewie woreczków na psie kupy nie można kupić. Teoretycznie woreczki są rozwieszane, ale gdzie? Mam latać przez pół miasta w poszukiwaniu pojemnika z woreczkami? Gdy znajdę już te woreczki i pisio swoje potrzeby załatwi, to ja to do woreczka i co? Na Suchostrzygach pojemników na śmieci nie uświadczysz, kontenery są pozamykane. To może woreczek pod krzaczek? Może radni zaczną myśleć, a nie szukać poklasku i ogłoszą sukces że problem załatwiony bo jakiś nieszczęśnik zapłaci mandat 500 złotowy za psie gówno. Mamy już "Tczew miasto przyjazne rowerom" ale tylko tym w piwnicach i komórkach, " Tczew miasto mostów" ale w rozsypce, a teraz będzie "Tczew miasto przyjazne pieskom" ale tylko takim które nie robią KUP.

    Odpowiedz
    IP: 89.174.xx0.xx6 
  • zbulwersowany gosc_gość

    01.06.2010, 09:07

    ile jest psich toalet?

    lepiej zrobci eco kawalek psia toalete!!!! bo nim sie dojdzie z jednosci na kanonke gdzie jest kawalek psiej toalety ,to pies zdazy zalatwic swoje potrzeby podrodze:) a z drugiej strony chca zrobic miasto kapusiow :) duzo juz nie brakuje bo wiekszosc juz nimi jest:) ciekawe gdzie zalatwiaja sie pieski strazy miejskiej?urzednikow? w psich toaletach???? chyba takiego stazaka miejskiego fajni eby bylo nagrac jak wychodzi z pieskiem pod blok n apierwsza lepsza trawe :) i poscic na telebimie pod urzedem miasta!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • ed_gość

    01.06.2010, 09:42

    Nos ze soba torebke i lopatke to nie bedziesz mial problemu ze piesek nie zdazy dojsc

    Cytuj
    IP: 80.229.xx7.xx4 

    DO ZBULWEROWANY_gość

    02.06.2010, 09:52

    Niestety twoje niedoczekanie,nie mamy psa-bo nie lubimy tych odchodków zbierac tak jak wy :-)

    Cytuj
    IP: 95.41.xx2.xx4 
  • BEN10_gość

    01.06.2010, 09:43

    Proponuję jeszcze...

    ...nagrywać osoby, które: - piją alkohol w miejscach publicznych, - załatwiają się gdzie popadnie, - malują po murach - przechodzą przez jezdnię na czerwonym świetle, - "kepują fajki" na chodnikach - rzucają śmieci (również gdzie popadnie), - rozbijają butelki, - nie chodzą po chodnikach ale po trawnikach, - zostawiają worki ze śmieciami w różnych miejscach (nie w śmietnikach), - używają głośno słów powszechnie uważanych za obelżywe, - nie siadają na ławkach, tylko na oparciach ławek, - myją samochody pod blokami, .....i tak można wymieniać jeszcze dłuuugo, dłuuugo... Nagrywaj. Donoś. Bądź czujny jak pies podwójny :) W tym momencie kupa pieska na trawniku to pikuś, przepraszam "pan Pikuś". ... no i nasi rajcy mają o czym rozmawiać przez cały rok, albo i dłużej! Psie kupy to temat zastępczy, zapchajdziura w obliczu tego, co można nagrać!!!

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx2 
  • ..._gość

    01.06.2010, 09:51

    ...

    znakomicie!!!!! pies to obowiązek..

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • Dejw_gość

    01.06.2010, 10:04

    W końcu bezmózgowcy będą karani dużymi mandatami :) i tak za mało o 1000 zł. Sam jak zobaczę, ze ktoś nie sprząta po psie nagram i wyśle to SM, nie chcę iść ulicą i zamiast patrzeć przed siebie, patrzę pod nogi :):) bardzo świetny pomysł ! Nareszcie będziemy czyści !!!

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx1.xx1 
  • do Dejw_gość

    01.06.2010, 13:12

    Kolego tylko nie zapomnij ze właściciel psa też ma prawo i możliwość dowiedzieć się kto to nagrał a Tczew nie jest taki mały wiec możesz się lekko zdziwić ze nie będziesz patrzał pod nogi tylko za siebie. Ale straż powinna jeszcze sprawdzać czy telefon który nagrał film jest legalny.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx5 
  • nick_gość

    01.06.2010, 10:17

    Mandaty dla "Psiarzy"

    Czy Pani radnej Bożenie Chylickiej, zależy na tym, żeby miasto zarobiło dużo pieniedzy, czy na tym, żeby było czysto na miejskich trawnikach, bo z jej wypowiedzi wynika, że chodzi jej o pieniądze. Mozna byłoby kazać mieszkańcom Tczewa płacic za możliwość oglądania codziennie tak pięknego miasta jak Tczew. Pięknego, betonowego bynkrowiska Suchostrzygi, osiedla Garnuszewskiego i Czyżykowa, oraz rozpadających sie kamienic na Starym Mieście.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • ober_gość

    01.06.2010, 10:21

    Torebka i Gąbka dla psa

    Na moim osiedlu stoi dużo tablic zakazujących wyprowadzania psów... za to ani jednego pojemnika na odchody (choć takie istnieją i stoją w niektórych miejscach w Tczewie) to tak by można było sądzić,że tylko tam obowiązuje sprzątanie...bo przecież nie wyrzucę psich odchodów do zwykłego kosza na śmieci skoro tyle się mówi o ekologii i segregacji... różnych odpadów; skąd ja mogę wiedzieć czy i tego Ktoś nie sfilmuje lub też Strażnik nie nałoży mandatu za korzystanie z pojemnika nie do tego celu przeznaczonego. Ku zadowoleniu p.Chylickiej ja noszę torebkę , gąbkę i butelkę... ,że jak pies zrobi siusiu to odsączam i wyciskam do butelki...tylko,że ostatnio jak odsączałam to mi po palcach poleciało to dorzuciłam jeszcze lejek żeby było bezpieczniej. Co do Naszych pupili to taka mała dygresja;otórz za czasów PRL-u nadawali taką fajną kreskówkę jak to jeden facio nienawidził swoich sąsiadów (posiadaczy psów) za to,że przez ujadanie tychże psów nie mógł sobie pozwolić na drzemkę dopóty ,dopóki sam nie stał się posiadaczem psa...od tej chwili już mu nic nie przeszkadzało... Drodzy Państwo co do noszenia kagańca przez psa - jest to dość złożony problem ale rozmawiałam kiedyś z bardzo znanym Tczewskim Weterynarzem, ,że czasem agresję oraz tzw.gryzienie może wywołać właśnie przymuszanie czworonoga do noszenia kagańca to może być tak jak z dzieckiem jak mu się czegoś broni to on na złość (no bo przecież ten kaganiec czasami mu się ściąga) sama byłam świadkiem przypadku,że pies może wyrządzić krzywdę właśnie w kagańcu np. metalowym wybił dziewczynce kilka zębów bo tak lubił dzieci,że chciał polizać...jak to pies...a nigdy w swoim pieskim życiu nikogo nie ugryzł. Chciałabym dodać,że teraz będę musiała do ww.akcesorii dokupić kamerę...no bo jak..? ja będę sprzątać po psie a inni nie...?! wszystkich będę filmować (fajnie to będzie wyglądać - Dzień Świra II...ha.ha ). Chcę jeszcze nadmienić a może raczej przestrzec ,,filmowców" , żeby uważali bo czasem od psa groźniejszy jest jego Pan,który go prowadzi a On już nie ma obowiązku noszenia ,,kagańca''. Przepraszam,że tak zanudzam ale jeszcze jedna kwestia...hmm na osiedlu Bajkowym jest miejsce gdzie Psy powinny ,,to robić'', każdy właściciel psa wie,że pies nie zrobi tego w jednym miejscu musi trochę pochodzić. Na tym osiedlu jest dużo psów-niech każdy choćby rano pójdzie do tej piaskownicy...ha.ha...no to ja współczuję temu ostatniemu.....( Dzień Świra III ):)...... Pozdrawiam p.Chylicką i Straż Miejską....- Czeka Ich Dużo Wysiłku.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • ober_gość

    01.06.2010, 14:54

    maszyna do sprzątania psich odchodów

    Samo się nasuwa.. bo jeżeli ją zakupiono to znaczy,że możemy po psach nie sprzątać....jeżeli dwaj bezrobotni będą mieli pracę to znaczy,że pieski przysporzą im tej roboty ale kiedy wszyscy zaczną znowu sprzątać to Ci Dwaj pójdą na bezrobocie...i tak koło się zamyka..ale jeżeli te maszyny zostały zakupione za te pieniądze z podatku za psa to znaczy,że poszły w niwecz tak jak wiele rzeczy w naszym Kraju Chociażby respiratory zakupione przez WOŚP-stoją sobie w piwnicach zamiast ratować ludzkie życie itd.itp..... a w odpowiedzi na pewien zarzut pewnego Gościa; Wielu właścicieli psów ma je już od ładnych paru lat kiedy jeszcze nie było pomysłu na np. sprzątanie po psie więc Gościu nie pisz,że jak kogoś było stać sobie kupić psa to powinno go też stać np.na torebki... bo np.jak wprowadzą ustawę o odpłatnym wietrzeniu mieszkań i nakarzą instalować liczniki przepływu powietrza przy oknach to co wtedy Zrobisz ... ( z całym Szacunkiem dla Ciebie ) pozbędziesz się okien w mieszkaniu? I może tak się stać bo wszystko jest możliwe - pamiętam jak wprowadzili opłatę za wodę ale to był szok! Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • ._gość

    01.06.2010, 10:26

    .

    tczewiacy jak zwykle nie zadowoleni,to juz normalka a mi się wydaje ze pomysł swietny bo nic tak nie uczy pożądku jak kary finansowe.ale tczewiacy to oczywiscie narzekają na wszystko,ciekawe co zrobi jeden z drugim jak jego kochane dziecko na trawniku pobawi się taką śmierdzącą zabawką he he.

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx6.xx2 
  • _gość

    01.06.2010, 10:56

    porządku pisze się przez rz, he he!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 

    _gość

    01.06.2010, 10:58

    zapomniałam dodać, że "niezadowoleni" piszemy razem, he he!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 

    I_gość

    02.06.2010, 17:28

    I jeszcze cos

    I ze nie ma psich toalet... wiec gdzie ma pies srac ... ? u mnie w domu ? moze lepiej u Ciebie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xxx 
  • tbs_gość

    01.06.2010, 10:35

    psie kupy

    Witam Pani Bozeno ma pani 100% racji wystarczy przyjechać na osiedle suchostrzygi bloki malinowskie tam to dopiero jest psiarnia i kazdy ma to gdzieś czy ich psy robiąkupy na placu zabaw czy pod klatka schodowa nich straz miejska zacznie w końcu częsciej zagladac na ta część miasta to mandaty wzrosna o 1000% i zasila budzet miasta ostatnio dzwoniłem to pan ze SM poprosił mnie o imie i nazwisko bo inaczej nie może ukarać kara to jaka to anonimowość jam mam dosyć tych psich kup na naszych ulicach nich wy jako rajcy zróbcie cos z tym bałaganem kary nawet do 1000 zł ja sprzatam po swoich pupilach .Zal mi tylko bawiących dzieci w opsranych placach zabaw za pieniądze z mandatów więcej placów zabaw dla dzieci !!!!!! KARAĆ WŁAŚCICIELI NIEREFORMOWALNYCH.

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx9.xx2 
  • Leon_gość

    01.06.2010, 10:46

    Na zdjęciu.

    Ten z.....y trawnik na zdjęciu, to chyba przed UM. Kosiarkę "widział" w ubiegłym roku.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • Asioo_gość

    01.06.2010, 10:50

    Wszystko fajnie ale… do zachodu nam daleko. Jestem na spacerze z psem. Pies zrobił co musiał i mam posprzątać, więc powinnam mieć torebkę. Torebki do tego celu wyprodukowane widziałam w jednym miejscu w mieście, do tego odpłatne. Jak mam ‘pełną’ torebkę to powinnam ją wyrzucić. Gdzie? Do pierwszego lepszego śmietnika, pod warunkiem, że spotkam po drodze jakiś ? Wyobraźmy sobie, że każdy mieszkaniec wyrzuca torebkę do śmietnika np. przy placu zabaw… Zatem jeśli miasto chce egzekwować od Nas pewne zachowania MY musimy wyegzekwować pojemniki na tego rodzaju odpady, które będą opróżniane wystarczająco często, by nie wylęgły się tam ‘nowe’ stworzenia. Wtedy straż miejska(mając wystarczająco dużo pracowników, by mogli ścigać nas za nie sprzątanie po pieskach) będzie mogła nakładać mandaty. Ale mandaty adekwatne do naszych wynagrodzeń… Bo skoro ktoś zarabia np. 1500 zł to 1/3 wynagrodzenia za mandat będzie sporym wydatkiem… Miasto wymaga = miasto stwarza warunki

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx5 
  • dejw_gość

    01.06.2010, 12:25

    to niech pies sie załatwia u ciebie w domu na dywan!! jak nie masz warunków na trawnikach. Masz psa to kup parę torebek zamiast pudru na swój ryj!

    Cytuj
    IP: 188.33.xx9.xx8 

    Maryś_gość

    01.06.2010, 13:25

    masz psa, więc sam(a) go utrzymuj

    A niby dlaczego torebki mają być bezpłatne? Wskaż mi chociaż 1 powód, dla którego to ja mam Ci je zasponsorować? Bo w końcu to m. in z moich podatków wg Ciebie powinny być zakupione, ja mam 1000000 lepszych pomysłów na co przeznaczyć te pienbiądze. Stać Cie na pieska, karme, szczepienia itp itd więc przez te pare zł na torebki nie zbiedniejesz. Tym bardziej, że nikt Cie do posiadania psa nie zmuszał, twój wybór, więc teraz odpowiedzialnie ponoś jego konsekwencje, także finansowe.

    Cytuj
    IP: 217.37.xx2.xx2 

    lola_gość

    01.06.2010, 14:39

    do ~ Maryś_gość

    Z takiego chociaż miały by byc bezplatne, ze każdy własciel psa płaci za niego podatek !!! Pozatym ja zaczne sprzatac po swoim psie, jak mi miasto da do tego warunki, a takze warunki do życia dla mojego psa-wybiegi i dla psów i zniesienie nakazu wyprowadzania psa w kagańcu (w sumie to i tak martwy przepis ! ). I to nawoływanie do donosicielstwa, ŻAL po prostu, szkoda słów. PS. Pozdrawiam mojego ulubionego sąsiada który mysli ze jest taki super bo sprzata po psie , a pózniej te kupy wrzuca do osiedlowego smietnika.Bravo za dbanie o ekologie !

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • mropenvitamine nielog_gość

    01.06.2010, 10:59

    A na mnie doniesli w US w New Jersey, ze ogrodek podlewam jak byly resrtykcje z powodu upalow. I jakos mi to komuna nie smierdzi!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • kaw@_gość

    01.06.2010, 11:05

    Donosicielstwo powraca?!

    Gratuluje p. Chylickiej pomysłu - powrotu do donosicielstwa i kapownictwa!!! A może by tak ta pani zainicjowała ustawianie pojemników na psie odchody i bezpłatnych automatów z woreczkami na nie???? Czemu nie widać tego na naszych ulicach? Iść z jednego końca miasta nad Wisłę , bo tam jest pojemnik, i tam wyrzucić psią kupkę??? W końcu właściciele psów płacą opłatę, a nie mają nic w zamian!!! Gdzie są te pieniądze??? Kiedyś w "Gazecie tczewskiej" komendant straży miejskiej udzielił wywiadu, w którym poinformował, że miasto zakupiło maszynę do sprzątania psich odchodów. Sam przyznał, że problem polega na tym, że nikt nie chcę nią sprzątać, jej używać. Może zapłacić więcej takiej osobie sprzątającej??? Wyrzucać psie nieczystości do pojemników na śmieci, a co z sortowaniem śmieci???

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx2 
  • errata_gość

    01.06.2010, 12:39

    .....

    nie no co za ludzie!! donosicielstwo bo widoczniej inaczej sienie da! wy sami do tego doprowadziliście!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • ja_gość

    01.06.2010, 11:09

    :)

    Proponuję zrobić akcję "Nakręć znanego mieszkańca Tczewa na spacerze z psem" zacznijmy robić porzadki od góry....... czy Straznicy Miejscy sprzątają po swoich psach??? Policja?? Radni?? sprawdzmy to :)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • no to sobie sprawdzaj_gość

    02.06.2010, 09:54

    a pózniej sprawdzą ciebie :-)i zaś kwitek ,ot 500zetów

    Cytuj
    IP: 95.41.xx2.xx4 
  • _gość

    01.06.2010, 11:11

    a gdzie te psy maja sie zalatwiac w domu na toalecie to jest chore.. to niech zrobia toalete dla psow!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx3 
  • hehehe

    01.06.2010, 11:23

    ...

    jak to powiedział jeden chińczyk: psy są dobre - ale za długo się gotują :))))

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • C>K>M_gość

    01.06.2010, 11:23

    Ja dalej się pytam NA CO IDZIE MÓJ PODATEK OD POSIADANIA PSA?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • kosmonauta_gość

    01.06.2010, 11:44

    gość nikt nie mowi ze pies nie moze sie wysrac na chodniku tylko ty jako wlasciciel masz to gowno wziac z tego chodnika i wyrzucic do smietnika

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • gdzie?_gość

    01.06.2010, 11:59

    gdzie?

    do smietnika nie wolno.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx0 
  • Kuba_gość

    01.06.2010, 11:48

    Apel

    W następnych wyborach samorządowych posiadacze psów nie głosują na panią Chylicką !!!

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx9.xx2 
  • kosmonauta_gość

    01.06.2010, 11:50

    do C>K>M to ze placisz podatek od posiadania psa ma cie zwolnic od sprzatania kup po twoim psie ??? to masz fajnie. Mam jeszcze jedno nie dające mi spokoju pytanie i niech wlasciciele psow niesprzątający po swoich pupilach mi odpowiedzą czy jak wasz pies sie przez przypadek zesra w domu czy mieszkaniu to to gowno tez zostawiacie na dywanie badz podlodze i niezwracacie na to uwagi ???? prosze o odpowiedz PZDR kosmonauta

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • kosmonauta_gość

    01.06.2010, 11:56

    do C>K>M to ze placisz podatek od posiadania psa ma cie zwolnic od sprzatania kup po twoim psie ??? to masz fajnie. Mam jeszcze jedno nie dające mi spokoju pytanie i niech wlasciciele psow niesprzątający po swoich pupilach mi odpowiedzą czy jak wasz pies sie przez przypadek zesra w domu czy mieszkaniu to to gowno tez zostawiacie na dywanie badz podlodze i niezwracacie na to uwagi ???? prosze o odpowiedz PZDR kosmonauta

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • C>K>M_gość

    01.06.2010, 12:36

    Tak, bo w normalnym kraju podatki idą NA COŚ a nie do wspólnego kotła z którego 3/4 przeżera aparat urzędniczy który te pieniądze otrzymuje za takie "genialne" pomysły. Pytam się po raz kolejny na co idzie podatek i dlaczego nie na pensje dla 2 bezrobotnych z odkurzaczami? Równie dobrze ja mógłbym stwierdzić, że to, że płacisz podatek drogowy nie zwalnia Cię z tego, by wozić ze sobą kadź ze smołą i łatać dziury które napotkasz po drodze.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 

    maryś_gość

    01.06.2010, 13:28

    do C>K>M: W normalnym cywilizowanym kraju, to sie po swoim pupilku sprzata!

    Cytuj
    IP: 217.37.xx2.xx2 

    C>K>M_gość

    01.06.2010, 14:03

    W normalnym, cywilizowanym kraju władza stwarza ku temu warunki jeżeli pobiera z tego tytułu haracz. Podatek jest zbierany, a specjalnych śmietników nie ma. Do zwykłych wyrzucać nie wolno. Mam 3 razy dziennie wozić kupę windą a razem ze mną wszyscy inni którzy mieszkają w tej samej klatce? Wyobrażasz to sobie?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • Memory

    01.06.2010, 12:02

    i bardzo dobrze

    Według mnie powinniśmy postępować małymi kroczkami. 1. Nauczyć czystości właścicieli psów - czytaj mandat, mandat, mandat 2. Nauczyć pieszych korzystania z przejść - czytaj mandat, mandat, mandat 3. Nauczyć pijaną młodzież powrotu w ciszy z dyskoteki - czytaj mandat, mandat, mandat Ale najpierw: 1. Ogólno dostępne tanie woreczki i łopatki dla właścicieli psów oraz pojemniki na odchody w całym mieście co kilkadziesiąt metrów 2. Odpowiednie rozmieszczenie przejść dla pieszych (a nie jak to jest na Gdańskiej) 3. Zwiększenie patroli SM i policji zarówno w dzień jak i w nocy

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • kosmonauta_gość

    01.06.2010, 12:06

    do C>K>M to ze placisz podatek od posiadania psa ma cie zwolnic od sprzatania kup po twoim psie ??? to masz fajnie. Mam jeszcze jedno nie dające mi spokoju pytanie i niech wlasciciele psow niesprzątający po swoich pupilach mi odpowiedzą czy jak wasz pies sie przez przypadek zesra w domu czy mieszkaniu to to gowno tez zostawiacie na dywanie badz podlodze i niezwracacie na to uwagi ???? prosze o odpowiedz PZDR kosmonauta

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • rexio_gość

    01.06.2010, 12:09

    Jest temat ? Jest impreza...

    Fajnie. Nie dość , że namawia się nas do donosocielstwa to robi z nas idiotów i niedoedukowanych wandali i przestępców. Z jednej strony namawiani jesteśmy by przygarniać bezdomne psiaki z tczewskiego azylu, a z drugiej każe płacić podatki za posiadanie sieska i karze mandatami za to, że psiak załatwi swoje nrmalne potrzeby fizjologiczne. Rozumiem problem . Nie na chodniku , czy broń Boże w piaskownicy ale na trawniku w miejscu ustronnym. To urzyźnia glegę i wzbogaca mikroflorę. Co do kwestii kagańca to wspomnę tylko o problemie psów biegających bez smyczy i właściciela. Jak mój pies będący w kagańcu ma się przed takim agresorem obronić ? Słów Pani radnej nie będę komentował, by szkoda gadać na temat jej uwstecznionych poglągów w tym temacie natomiast apeluję do Panów i Pań ze Straży Miejskiej i Policji- zajmijcie się rzeczywistą patologią jak chociażby rozboje, napady, kradzierze, włamania i inne tego typu poważne sprawy, bo przecież takowych u nas w Tczewie nie brakuje. I jeszcze jedno. Co się dzieje z pieniążkani z podatku za posiadanie psa ? W wielu miastach taki podatek już dawno zniesiono, ale widać nasze pazerne władze pak łatwo nie odpuszczają.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx3 
  • lola_gość

    01.06.2010, 14:50

    No bo przeciesz jak wypisza mandat za puszczenie psa luzem porządnemu włascielowi, który pilnuje swoja psa bedąc w pobliżu, i ma nad nim kontrole to jest dla nich łatwiejszy i pewny zysk, bo taka osoba na pewno mandat zapłaci, a taki menel pod sklepem ma ich gdzies, bo podrze świstek i wyrzuci ! I mogą sobie pogwizdac a tych pieniędzy w budżecie nie zobaczą. A jak ktos puszcza swojego psa samopas na spacer, to przeciez nie bedą sobie zadawac tyle trudu zeby go złapac-bo jeszcze ugryzie czy coś, gonic go-bo przeciez sie spocą, no i jeszcze sprawdzac kto jest jego włascielem, jechac, pytac i co tam jeszcze, po co? po co mają zadawac sobie taki trud? Wlepia mandat włascielom z psami bez kagańca i pojada w ustronne miejsce odpoczywac sobie w aucie...

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • thuglife_gość

    01.06.2010, 12:14

    anty jp

    Ta pani jest z Anty JP . xd

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx7 
  • NK._gość

    01.06.2010, 12:18

    Mandaty również dla źle parkujących...

    Oprócz mandatów dla właścicieli psów dorzucić do tego mandaty od wszystkich źle parkujących, np. na Bajkowym i wyjdzie z tego pokaźna suma zasilająca budżet miasta... I czyściej będzie, i bezpieczniej na ulicach. Pomyślcie o tym Panowie ze Straży Miejskiej!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx5 
  • pap_gość

    01.06.2010, 12:24

    Nie zapomnimy Ci tego donosicielstwa w wyborach.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • aga_gość

    01.06.2010, 12:43

    sprzątanie po psach

    Sprzątanie po psach-trzeba to robić-bezwzględnie.Sama mam psa,ale dlaczego na Suchostrzygach nie ma koszy i woreczków na psie odchody?Spółdzielnia Mieszkaniowa i Straż miejska grzmią o mandatach za nie sprzątanie,a warunków ku temu nie ma. Wychodząc z psem na spacer zabieram z sobą ręczniki papierowe i reklamówki jednorazowe i wyrzucam "paczuszkę" do kosza na śmieci.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx2 
  • ZIELEmale

    01.06.2010, 14:16

    no społeczniaki do roboty !!!!!!!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ktoś_gość

    01.06.2010, 14:33

    legal nagrywania itp...

    A jak to wygląda z legalem w tym nagrywaniu ? Przecież nie można od tak sobie kogokolwiek nagrywać bez jego zgody. Sam mam psa i sprzątam po nim , ale powinno się wziąć za te osobniki właścicieli którzy stojąc ze smyczą w ręku , w drzwiach od domofonu w kapciach nazywają wyprowadzaniem psów. Nie ma to jak rozciągliwa smych !!! Jestem "za" niech karają (nie 500zł), ale nie posuwając się do kapowania, a przy okazji niech karają również tych co wrzucają tzw. zwykłe śmieci do pojemników na psie odchody. Za podatek od posiadania psa to chociaż woreczki powinny być ogólnodostępne.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx3 
  • Posiadacz psa_gość

    01.06.2010, 14:37

    Mieszkaniec Tczewa

    Jak ktoś mieszka na Jagiełły 6 i ma psa, to nie sądzę, że będzie mu się chciało latać z torebką na ul. HANNY HASS lub KASZTANOWĄ!! Najpierw niech postawią więcej pojemników na odchody a potem niech egzekwują. Tak porąbany pomysł, to tylko w naszym zaścianku! Krew mnie normalnie zalewa jak czytam takie głupoty! Przejaw całkowitego braku konstruktywnego myślenia u naszych radnych. Jak chce się usuwać jakieś skutki, to należy zacząć od przyczyn ich występowania, a nie na odwrót! A Straż Miejska niech się zajmie żulami chlejącymi wino na ławkach i innego rodzaju menelstwem. Najpierw bezpieczeństwo ludzi a później dopiero sprawy trzeciego rzędu!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx3 
  • pajac jesteś i tyle_gość

    02.06.2010, 09:49

    ...bo pewnie masz pieska i ciężko ci szanowną podnieść i pospacerować,i odchodki pozbierać.A w ogóle kto to widział żeby w bloku lub wieżowcu trzymać psy itp.Smród wali po oczach ludzie...

    Cytuj
    IP: 95.41.xx2.xx4 
  • kosmonauta_gość

    01.06.2010, 14:47

    do NK.

    zgadzam sie w 100% czasmi jakis debil zaparkuje tak ze nie da sie przejechac chciazby u mnie pod blokiem stoi znak zakazu zatrzymywania sie i postoju a debile nie majacy odrobiny wyobrazni stawiaja samochody pod znakiem tarasujac droge najlepiej to by do domu wjechali samochodem

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • kosmonauta_gość

    01.06.2010, 14:50

    rexio

    pies moze robic kupe na trawniku w ustronnym miejscu to ty rob kupe w domu w kącie tez ustronne miejsce i nikt w to nie wejdzie dwan bedzie czysty i bedzie cacy nara

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • rexio_gość

    03.06.2010, 12:17

    nic nie zrozumiałeś

    Musisz być bardzo złym człowiekiem ,jeśli piszesz takie słowa . Ty nie nawidzisz nie tylko psów ale i samego siebie. Przemyśl to. Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 89.200.xx9.xx3 
  • ka_gość

    01.06.2010, 15:01

    brud

    Oczywiście nie będę bronił właścicieli psów, ale: 1) 500 zł mandatu to debilizm, jednak intencje radnej są jasne: "Ile pieniędzy dziennie można by w ten sposób zarobić", czystość jest więc mydleniem oczu, 2) brud, to brud - dlaczego mówicie tylko o psach? Dla mnie równie obrzydliwa jest psia kupa przyklejona do buta, jak i guma do żucia, smark, czy plwociny, albo podklejanie ławek w miejscach publicznych babami z nosa itp. Jeżeli komukolwiek zależy na czystości, to za powyższe też po 500 zł. Nie widzę powodu, dla ktorego matka nie ma zapłacić za swoje dzieck (guma), czy żul za swoje chrachanie, tak, jak ma płacić właściciel za psa. Wtedy dopiero Pani Radna będzie mogła mówić o super zarobkach. I teraz proponuję chwile zastanowienia: Ci co krzyczą o psach moze zastanowią się, ile gum wypluło ich dziecko i ile bab przykleiło w poczekalni do lekarza i zaczną bacznie się rozglądać, czy ktoś tego nie filmuje komórką. Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • _gość

    01.06.2010, 15:26

    hahahha wymyślcie coś innegoo lolll.... jeszcze sprzątać po własnym psie ,,ja nigdy nie posprzątam i jeszcze czegooo!!!!!!!! Nie macie nic innego do robotyyy lolll żalll z WaSSS

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx1 
  • gość_gość

    01.06.2010, 15:43

    brawo PANI CHYLICKA

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx7 
  • karol_gość

    01.06.2010, 15:44

    Nie przesadzajcie!

    Jak moge zauważyć nie przesadzajcie ludziie!!!! nei ma tak duzo kup jak wy opowiadacie!! ja codziennie chodze na spacery i mało kiedy widze jakies okazy!!! a w ogolw w miejscach które bawią się dzieci!! troche przesadzacie z tymi karami moze i dzieci karajcie za to ze biegaja opo trawie!!! to jest wolna Polska??

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx9.xx0 
  • tj_gość

    01.06.2010, 15:45

    RAPORT AMERYKAŃSKICH NAUKOWCÓW !!!

    Z raportu amerykańskich naukowców badających ludzkie zachowania wynika, że ponad 80% właścicieli czworonogów, którzy na co dzień nie sprzątają po swoich pupilach nie spuszcza wody we własnej toalecie. Pozostałe 20% ankietowanych przyznało się, że regularnie spożywa posiłki w toalecie.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx0.xx5 
  • C>K>M_gość

    01.06.2010, 17:13

    Tak, a najbardziej niebezpiecznymi miejscami na świecie są szpitale, bo tam codziennie ktoś umiera...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • karol_gość

    01.06.2010, 15:53

    tak racja!

    trzeba sprzątać ale może i te woreczki faktycznie by mogłubyc dostepne dl awłaścicieli psów i smietniki ha?? bo powiem wam szczerze ze idąc z kupa 500 m zeby znalezc jakis zmietnik po drodze to juz jest troche chore!!! rzygac sie chce!!! i gdzie to do cholery wyrzucac?? :P

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx9.xx0 
  • Koza_gość

    01.06.2010, 15:58

    ...

    A ja się zgadzam, Zabieram Aparat i Heja. Dość mam chodzenia po kupkach psów i innych to samo powinni zrobic z gumami do zucia i wgl z zaśmiecaniem wtedy by sie nauczyli dbac o czystość. Choć mozę 500 zł to duzo ale była by to nauczka na całe zycie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx1 
  • oooooo_gość

    01.06.2010, 16:01

    ooooooo

    toalety dla psów???może najpierw zrobią dla ludzi, bo oprócz dworca PKP to chyba ich nigdzie nie widziałam.......

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx4 
  • ŻAL_gość

    01.06.2010, 16:06

    TO OCZYWISTE, ZE WLASCICIELE POWINNI SPRZATAC !!! a jezeli tego nie robia, to tylko swiadczy o nich! nie jest to wina psa, bo pies to tylko zwierze, ale jego wlasciciel powienien po nim sprzatac !!! co wy robicie z sibie święte krowy?! dzieci ida sie bawic na plan zabawk, a dookola same psie kupy, porazka! i nich mi nikt nie mowi, ze nie bedzie sprzatal po swoim psie. jak tego nie bedzie robil to niech nie bierze sobie psa. głupota wlascicieli poraza .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • gabiii_gość

    01.06.2010, 16:53

    psi problem

    uważam że jezeli płaci się podatek za psa to powinny służby porządkowe zatrudnić kogoś do sprzątania psich kupek ,tym bardziej że zostały zakupione do tego odpowiednie maszyny ,ja sie pytam kto posprząta bo bezpańskich psach ,a jak piesek bedzie miał rozwolnienie to co może trzeba zeskrobać ,

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xxx 
  • ...._gość

    01.06.2010, 16:58

    ...

    a ja sie pytam co tu jest z systemem + - o co tu biega ze taka maniany są! Wczoraj wchodzisz masz 200 a dziś -30???? co za portal

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • _gość

    01.06.2010, 17:27

    ma pani racje gabii lepiej wzieli by sie za pijaków i mendy a nam psiarzom dali spokuj

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • Rogi

    01.06.2010, 17:48

    Kręcenie komórką to jakiś poroniony pomysł. Temu Państwu już dziękujemy. Może od razu spałować? A co urzędnicy robią, żeby nie musieć kupy trzymać w kieszeni na spacerze? W mieście nie ma nawet zwykłych śmietników.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • spacerowicz_gość

    01.06.2010, 17:48

    Mnie też przeraża ilość psich kup na chodnikach i trawnikach. Najpierw sprawdźcie czy pieski mają obrożę z numerkiem (tzn.czy właściciel zapłacił podatek), czy wypuszczane są samopas z najwyższego piętra budynku czy kulturalnie idą na smyczy, czy mają aktualne książeczki zdrowia (zaszczepione), potem stawiajcie psie toalety,a na końcu dopiero wlepiajcie mandaty za niesprzątanie. Być może, gdy ludzie się zorientują że psy to obowiązki,a nie zabawki, które mają za zadanie ujadanie w długie dnie i jeszcze dłuższe wieczory w miniaturkowych mieszkankach na n-tych piętrach ku utrapieniu sąsiadów...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • _gość

    01.06.2010, 17:49

    500 zl ? to jest smieszne, radni sami z psami wychodza na dwor i pozostaje po nich slad, ale oczywiscie tylko nas karac ! tyle skladek odprowadzamy ze mogliby zatrudnic osoby sprzatajace ! wtedy bede moze wkoncu wiedzial gdzie te skladki ida.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx9 
  • kosmonauta_gość

    01.06.2010, 18:07

    1.dlaczego zadacie darmowych torebek na psie odchody ?? to ja wtedy poprosze darmowy papier toaletowy dlaa mnie i pieluchy dla moich dzieci. 2.do gabiii jak myslisz ile osob placi ten podatek ??? mi sie wydaje ze nie wiecej niz 20% posiadaczy psow ja place podatek drogowy i nie mam rownych drog tylko podziurawione jak ser szwajcarski

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • ;_gość

    01.06.2010, 18:31

    .

    a jak wam się pies zesra w domu to też nie sprzątniecie bo woreczków darmowych nie ma????????????debilizm.

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx4.xx0 
  • daro_gość

    02.06.2010, 07:44

    masz racje 100 % brawo

    Cytuj
    IP: 188.33.xx0.xx3 
  • limak_gość

    01.06.2010, 18:35

    Psie toalety

    Może zamiast wciskać między bloki kolejne, warto było by odgrodzić kawałek zieleni między blokami niskim płotkiem. Taki obszar mógłby posłużyć jako psia toaleta. Kara 500 zł za psią kupę to spora przesada. Co do tego nagrywania to brak słów teraz co niektórzy będą mieli nowe hobby "konfident" hehe... ludzie będą latać z telefonami i kręcić filmy typu "splunięcie na chodnik", "guma do żucia pod przystankową ławką" itp... śmiech na sali. Dobrze że nie mieszkam na stałe w tczewie :]

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx5 
  • Mi gość_gość

    01.06.2010, 18:46

    Witam wszystkich.Problem faktycznie potrzebuje rozwiązania,ale moi mili ,jestem posiadaczka takowego czworonoga i moim problemem nie jest sprzątanie po nim,a worki których niestety nie można dostać.Jak mi wiadomo nie powinno wyrzucać sie odchodów do pojemników ,tylko do przeznaczonych specjalnie na to,i tu pytanie -gdzie one są?czy możne mi ktoś je wskaże (jest taki na Kanonce i na Bulwarze)i co dalej??????/czy mamy biec z odchodami nad Bulwar ??? jak mieszkamy w tym rejonie .Jest to paranoja,zabezpieczcie punkty ,we worki,i pojemniki na psie odchody ,a nie będzie problemu.pozdrawiam P.Chylicka i was moi mili ;)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • europejczyk_gość

    01.06.2010, 18:46

    kara

    podadki wysze o100% za psa tak jest w uni kary 1000 zl poraz 1 a 2 2000 zl i naucza sie porzadku

    Odpowiedz
    IP: 217.237.xx0.xx4 
  • ehhhhhhh_gość

    01.06.2010, 19:04

    ehhhhhhhhhh

    JAK ZWYKLE !! OD D*PY STRONY.... tak jak pisał kolega miczel i mieczyslaw... a ten co napisal ze bedzie kapowal pewnie nie ma psa ... bo ja np. nie wiem gdzie mam z psem wylazic... nie ma nigdzie smietnikow torebek nic.. a mandaty by najlepiej wlepjały psy co ??? super ! kocham ten graj same absurdy... coz poki co to chodzi na nieuzywane boisko... ale jesli tam cos zrobia ? to co .. naucze psa srac w domu i wlasnymi workami bd sprzatal hahahaha :D kocham Cie POLSKO !!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xxx 
  • AL_gość

    01.06.2010, 19:11

    Jak w ZSRR JEDEN ŚLEDZI DRUGIEGO ,a ta pani mojego głosu nie dostanie .Jest wiele ważniejszych spraw w tym mieście do zrobienia, kupami niech zajmują się inni( straż miejska ) a nie radni . Albo sadzą drzewa, noszą pustaki albo gównami się zajmują ,a Wisła wylewa i dalej można wyliczać co radni powinni robić .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx9 
  • emerytka_gość

    01.06.2010, 19:36

    Psy

    To co przyszło mi oglądac tej zimy ,po zimie ,teraz też to skandal, psie odchody zimą były wszędzie na chodnikach przy chodnikach ohyda.Straż Miejska powinna chodzic po cywilnemu i wyłapywac takich właścicieli nie sprzątających po psach.Między blokami potrafią przyjśc pod klatkę wejściową ,na plac zabaw a nawet do piaskownicy to szczyt chamstwa , no i regularnie podlewają różne posadzone krzewy które usychają, oczywiście właściciel się temu z radością przygląda. Chciałabym aby ktoś się w końcu tym problemem zajął na poważnie bo do tej pory to kpiny.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • _gość

    01.06.2010, 20:12

    "Kto nie szanuje zwierząt to i nie będzie szanował drugiego człowieka",

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx3 
  • bingo_gość

    01.06.2010, 21:02

    do gośc

    Co ma wspólnego sprzątanie po psie z szacunkiem do zwierząt i ludzi coś z twoim rozumowaniem nie tak.Lubię zwierzęta ale będę filmował i donosił na każdego kto pozwoli pieskowi załatwiac się przy chodnikach i w miejscach zabaw dzieci to szczyt głupoty i chamstwa

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • Skalpel

    01.06.2010, 20:42

    Jestem ciekawy czy wszyscy radni sprzątają po swoich pupilach. A podwyższenie mandatów do 500 zł może i by coś dało,ale moim zdaniem jest to chęć zarobienia sobie większej kasy.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • xxx_gość

    01.06.2010, 20:43

    po I:zwykle smietniki pekaja w szwach, a co tu mowic o dorzucaniu tam psich kup! szanowna pania radna zapraszam na spacer przy wale na J.Narodu, niech obejrzy oprozniane raz na ruski rok smietniki i wszedzie fruwajace smieci.. po II:kazdemu z nas zdazylo sie wdepnac w psia kupe i wszyscy zyjemy, a pytam-co zrobicie z ohydnymi palaczami, ktorzy truja nas i nasze dzieci kopcac bez zenady w miejscach publicznych?!

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx7.xx0 
  • aaaa_gość

    01.06.2010, 20:59

    aaaa

    tak wgl to ładna fotka =) . Widać odrazu że fotograf ma talent ;) .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx4 
  • Właściciel psa (kundelek)_gość

    01.06.2010, 21:11

    Równość dla wszystkich !!!

    Witam. Jak już ktoś wcześniej wspomniał. Bądźmy konsekwentni wobec wszystkich: właścicieli psów za nie sprzątanie po swoich pupilach; cymbałów parkujących na chodnikach/ trawnikach; imbecyli przejeżdżających na czerwonym świetle itd. Właściciela psa najprościej ukarać- zgoda. Ale czy na tym polega równość obywateli w świetle prawa??? Może p. Chylicka powinna sama być wyprowadzana w kagańcu i na smyczy ???

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx4 
  • kydzusze

    01.06.2010, 21:27

    karamba

    Pani radnej proponuję mandat za 500 zl za byle co, Zachowuje się jak tajemniczy karamba z bajki. Za winka obserwuje kilkanaście przypadków i co - i nic. Osoba publiczna mająca mandat nie interweniuje. Boi się?. Niech podejmie jakieś działania może przyniosa one lepszy skutek niż te proponowane 500 zl. A możę tej pani powiesić smietnik na psie odchody jak tornister bo przecież go trudno trafić, jakoś nic o tym nie mówi. Mm propozycję dla tej Pani niech wszyscy donoszą jeni na drugich, ustalić mandat na 1000 zł i podnieść podatki wtedy będzie ok.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • onaaaa_gość

    01.06.2010, 21:28

    witam moim zdaniem to trochę przesada co wyprawia straż miejska i radni. skoro ma się sprzątać po swoim psie to z jakiej racji trzeba placic podatek od posiadania psa? na coś chyba się to płaci. Z tego wynika że najlepiej psom tak jak dzieciom pampersy zakładać? parranoja. a co może psie siuśki zlizywać z lamp? miasto jest coraz gorsze, całe szczęście, że długo tu nie pomieszkam...najlepiej to psa zamknąć w klatce jak królika ani mu się nie dać wybiegać i tylko po nim sprzątać to po co komu pies. wcale bym się nie zdziwiła jakby ludzie zaczęli oddawać psy do schronisk..

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx8 
  • Drx_gość

    01.06.2010, 21:29

    Chciałam nadmienić jeszcze, że zgadzam sie tutaj z osobami, które piszą o braku śmietników na psie kupy i tych woreczków. No sory, nie bede 800 metrów szła z psią kupą w siatce, bo nie wiem gdzie i za ile można wo góle kupić taki woreczek, a śmietnik jest na drugim końcu miasta. Niech władza zajmie się zaopatrzeniem i odpowiednim wyposażeniem miasta,a potem nakłąda mandaty o wysokości 500 zł. Jak tak bardzo im przeszkadzaja te psie kupy ( których przecież jest pełno, a nigdzie ich nie widzę, ale dobra), to dlaczego nie przeszkadzają im smarki, rzygi, porozrzucane śmieci, gumy do żucia na chodnikach? Wiem, że już ktoś to powiedział, ale spójrzcie na to z 2. strony. Ide sobie z psem i wejdzie w gumę do żucia łapką. Jak wiemy, pies na łapach ma włosy i co? NO I NIC BO PRZECIEŻ PIES TO ZWIERZE, A CZŁOWIEK NAJWAŻNIEJSZY. Nikogo nie obchodzi to, że psu przyklei się guma do łapki, ale już jak ktoś nie posprząta po swoim psie to przestępstwo! A tym bardziej, gdy nie ma ku temu warunków. Pozdrawiam . Ide kupić kamere szybko, bo mam zamiar ukryć się w krzakach na kanonce i was wszystkich nagrywać, możecie sie mnie spodziewać również na bulwarze gdzies za krzakami, zrobię zoom elegancko na odbyt waszego pupila i na was doniosę złoczyńcy! NIECH ŻYJE WOLNA POLSKA, PRECZ Z KOMUNĄ!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx5 
  • Seweryn_gość

    01.06.2010, 21:43

    Straż nic nie robi

    Absurdalny pomysł - Donosicielstwo. Pies moich sąsiadów srał nieraz nie tam gdzie trzeba, pod komendą powiatową, dodajmy, że właściciel to tczewski samorządowiec i co...psia kupa. Straż wlepia mandaty wybiórczo, ja dostałem oczywiście za psa bez kagańca. Raz pryjechali strażnicy, bo jakiś donosciel poinformował, iż mój pies, na mojej posesji z informacją na płocie szczekał na czyjeś tam dziecko. Przyjechali, nie przedstawili się, nie powiedzieli w czyim imieniu przyjechali, nie wiedzieli do kogo, więc podziękowałem, gdyż nie rozmawiam z nikim o niczym, w niczyim imieniu. Prostactwo i tyle.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx9.xx4 
  • _gość

    01.06.2010, 21:47

    JESTEM ZA

    Jestem za nakładaniem kary, za nie posprzątanie po swoim psie. Ile można wchodzić przypadkiem w niespodzianki na chodnikach????????

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx3 
  • Mietek gość_gość

    01.06.2010, 22:24

    Psie odchody i nie tylko

    Każdy kulturalny człowiek doskonale wie co powinien zrobić, jeżeli jego pupil zrobi kupę, Tłumaczenie , że nie ma woreczków to tylko wykręt. Masz psa to dbaj o niego a nie utrudniaj życia innym. Psie odchody to jeden problem, ale pozostawianie psów w domu przez cały dzień bez opieki to dla tych miłośników czworonogów wielki wstyd. Niby tak dbają o swoje zwierzątka a pozostawiają je tak długo. Niejednokrotnie wchodzi się do klatki schodowej a tam słychać ujadanie psa przez cały dzień. Zastanówcie się co wy robicie tym psom, przecież to jest jak zamknięcie ich w ciemnej klatce. Czas aby niejeden się zastanowił nad kupnem psa niby dla zaspokojenia woli dziecka - a co potem. Zanim kupisz psa pomyślcie najpierw jakie będziecie mieli obowiązki z tego powodu. Jeżeli nic się z tym nie zrobi cały Tczew niedługo będzie zasrany. I to Wszystko.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • wyborca_gość

    02.06.2010, 07:11

    wybory

    Każdy posiadacz czworonoga NIE głosuje na p.Chylicką !!!

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx9.xx2 
  • WTF !?_gość

    02.06.2010, 08:02

    a co za kretyn chodzi po chodnikach ??

    nie mają się czym zająć najwyraźniej, albo gminie brakuje strasznie pieniędzy. chociażby dlatego, że gmina zalega z czynszem lokatorskim wspólnotom mieszkaniowym ! Wstyd !!! Może tak nałożyć mandat na gminę

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xx9 
  • Patriot_gość

    02.06.2010, 08:05

    Najdurniejszy pomysł dekady

    To p. chylicka chciałaby ,żeby jeden na drugiego donosił?Brawo za świetny pomysł ,,bratania '' sie tczewian..

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • Nie mam czworonoga ;)_gość

    02.06.2010, 08:34

    Niech miast na każdym osiedlu zrobi najpierw psie toalety i do tego miejsce gdzie można wziąć woreczki i specjalne pojemniki na te odchody, a nie to, że właściciel czworonoga ma zapierdzielać z suchostrzyg na kanonkę by psią kupę wywalić do specjalnego pojemnika bo do normalnego śmietnika nie można wyrzucić co grozi także mandatem. Jak ten przepis ma być respektowany przez mieszkańców to niech MIASTO stworzy warunki do tego, a nie, że w mieście są dwie psie toalety i niby wszystko jest ok.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xxx 
  • Dziadek_gość

    02.06.2010, 08:47

    Przy ul.Jurgo jest plac dla piesków jest ładny pojemnik na psie kupki,owszem przychodzi tam częśc właścicieli ze swoimi pupilami ale sprzątanie po nich ani im w głowie więc nie piszcie że pojemniki załatwią sprawę ten problem narasta psów jest coraz więcej w blokach na balkonach trzyma się bardzo duże psy które ujadają w nocy , nie mówiąc o odchodach pozostawionych po takim psie.Powinno wprowadzic się zakaz trzymania niektórych ras w blokach.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • 1234_gość

    02.06.2010, 08:58

    Mam psa i po nim sprzątam co z tego kiedy on nie planuje gdzie się załatwi a pojemniki stoją w miejscach gdzie się zabrania wchodzenia z psem mieszkam przy bulwarze nad Wisłą .Tam gdzie jest psia toaleta to kuweta dla kota po co płacimy podatki za psa ,kiedy pies nie może się wybiegać powinny być wydzielone mało uczęszczane ogrodzone kilkudzisięcio metrowe miejsce niech psy się wychasają załatwią ,właścicielowi będzie łatwiej posprzątać i wyzucić nieczystości na miejscu,a nie sprzątnąć inieść guwno przez pół miasta do pojemnika na psie odchody .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • VitoldMix_gość

    02.06.2010, 09:31

    Kobieto zastanów się!

    Kobieto zastanów się do czego namawiasz ludzi.Te czasy już minęły kiedy "władza" nakłaniała obywateli do donoszenia na innych.A le cóż, pani został wychowana w takim systemie.Gratuluje "pomysłu", nie skorzystam.Mam nadzieje że nie będzie pani w następnej radzie.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx9 
  • Zdumiony_gość

    02.06.2010, 10:09

    Psia kupa

    Ludzie mamy zostać państwem kapusiów ,jeden na drugiego ma donosić i o co o[ kupę psa] .500zł.to dla ludzi miesiąc życia . Niech ta pani się zastanowi , co mówi ,są inne metody . Ta pani już następną kadencje nie zasiądzie w radzie miasta.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx3 
  • _gość

    02.06.2010, 11:03

    Do Vitold

    Twoje pojęcie kapowania jest chore, ludzie powinni przestrzegac pewnych zasad i nie chodzi tu tylko o psy ale nocne imprezy,parkowanie na trawnikach itp..Wszyscy normalnie myślący ludzie powinni reagowac. A to czy ta Pani zasiądzie w radzie czy nie to na pewno ty o tym nie będziesz decydował.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • kosmonauta_gość

    02.06.2010, 11:18

    najlepszym tekstem wypowiadajacych sie tu ludzi jest tekst o tym ze nie wolno wyrzucac psich odchodow do kosza na smieci to zastanowcie sie lepiej czy wyrzucic psia kupe do kosza na smieci czy zostawic taki okaz na chodniku ???? Ktos napisal ze za to grozi mandat uwierzcie mi ze straznicy za to nie wlepiaja mandatow bo przeciez wiedza ze w miescie jest jak na lekarstwo pojemnikow na psie odchody i psich toalet a tlumaczenie sie o braku toalet i pojemnikow ma byc tylko wymowka zeby nie sprzatac

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • C>K>M_gość

    02.06.2010, 14:22

    Nikt nie mówił o chodniki, trzeba pilnować by pies na chodnik nie narobił, natomiast na TRAWNIKU niech sobie leży, użyźnia glebą a po 2-3 deszczach jej nie ma. Jako alternatywę masz śmietniki wypełnione po brzegi kupami.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • zenada_gość

    02.06.2010, 13:03

    jak dlugo rozklada sie woreczek?

    Kuba pozostawiona na trawiniku? wyglada brzydko ok, spadnie deszcz i zmyje :) a taki woreczek z kupa wpadnie na smieciowicho i ile bedzie sie rozkladal? ZASRANY KRAJ!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • po cywilnemu panowie,po cywilu_gość

    02.06.2010, 14:11

    tak proponuje po cywilnemu na spacerek się przejść i zaś efekty będą zobaczycie :-)panie komendancie czas o tym pomyśleć i statystyki będą lepsze tzn.wyniki

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx8.xx1 
  • tcz45

    02.06.2010, 16:29

    zrobić zdjęcia radnym

    no to chyba będę robić zdjęcia radnym, czy nie rzucają papierków, jak oni wyprowadzają swoje psy, dlaczego dotąd nie zadbali o zamalowanie faszystowskich napisów na murach , za brudne ulice , dziury w drogach ,itd....

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    02.06.2010, 17:56

    Jakby psie kupy to największy problem miasta a te 500 zł to przecież śmieszne, taniej byłoby chyba zabić swojego psa, bo nawet na to nie nakładają tak dużych kar ;( Straż miejska ma ważniejsze zajęcia niż uganianie się za psiakami. Niech pilnują, żeby chuligani nie łamali ławek, nie pisali po murach i nie niszczyli wszystkiego co tylko jest możliwe.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx3 
  • bozena_gość

    02.06.2010, 18:57

    To niedorzeczność ,kto wymyślił tę bzdurę ? Psie kupki , po zimie rzeczywiście wyglądają nieestetycznie,ale proszę państwa nie przesadzajmy . Pieski też muszą być i żyć obok człowieka . NIE DAJMY ZATEM SIĘ ZWARIOWAĆ!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx7 
  • _gość

    02.06.2010, 19:05

    To obrzydliwe ,aby radni popierali donosicielstwo , widać na więcej ich nie stać.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx7 
  • ala5_gość

    02.06.2010, 19:43

    ODBIORCY KASY Z MOPS-U

    JEŻELI PŁACĘ PODATEK, TO NIECH SPRZĄTAJĄ ODBIORCY TEJ KASY; ZŁOLDZIEI PEŁNO, STAROSTWO SIĘ PRZENIOSŁO NA UL. PIASKOWĄ, GDZIE BYŁ ZAKŁAD PRACY, DAJĄCY PRACĘ I KASĘ MIESZKAŃCOM; TERAZ PEŁNO TAM BIORCÓW KASY, ZATRUDNIONYCH PANIENEK PO ZNAJOMOŚCI, A STAROSTA SIĘ CIESZY; NIECH SPRZĄTAJA ODBIORCY KASY Z MOLPS- CHLEJĄCY PIWO POD CZUJNYM OKIEM STRAŻY MIEJSKIEJ; MŁODZI POLACY, UCIEKAJCIE Z TEJ DZIURY O NAZWIE TCZEW, BO TU WIĘCEJ AMATORÓW ŁATWYCH PIENIĘDZY NIŻ UCZCIWYCH PRACODAWCÓW; MIEŚCINA, W KTÓREJ ROBI SIĘ DUSZNO OD KOLESIOSTWA, CWANIACZKÓW, BEZRADNYCH RADNYCH...NIC, TYLKO WIAĆ OD TAKICH OSÓB JAK CHYLICKA I INNI...

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx7.xx3 
  • gość_gość

    02.06.2010, 20:18

    Śmiechu warte najpierw powinniście zrobić porządek z tymi samochodami co stoją na chodnikach że nie można przejśća nie za naszych PUPILI idąc z wózkiem nie można swobodnie przejść to zdjęcie powinno być na pierwszym miejscu ale nie piesków tylko samochodów

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx3 
  • koko_gość

    02.06.2010, 23:12

    pieskie życie

    Ale jak leje w krzakach facet to nikt nie zwraca uwagi--takim będę robić zdjęcia i wysyłać do SM

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx0.xx2 
  • matka_gość

    03.06.2010, 07:59

    nie mam psa

    Nie mam psa ale mam dzieci. Pytam czy posiadacze psów mają dzieci.... z powyższych postów wynika że nie mają. Chcę aby stworzyć place zabaw dla dzieci z zakazem wstępu dla psów... a jak jest?. Osiedle Bajkowe plac koło kościoła- miejsce rozrywki dzieci i psów. Przede wszystkim w takich miejscach powinni monitorować i wlepiać mandaty bo na placu zabaw wśród dzieci nie powinno być psów a tym bardziej ich kup. Mam dzieci i biorę za nie odpowiedzialność a czy posiadacze psów biorą za nie odpowiedzialność....? Nie liczcie na specjalne "psie " torebki wystarczy reklamówka - ta nieekologiczna jaka jest w Lidlu, Biedronce i w innych marketach (wisi na warzywach i koło pieczywa) A każdemu właścicielowi- przyjacielowi pupila polecam aby po wypróżnieniu psa wdepnął w kupkę swojego psa.....nogą - chyba swojego pupila nie brzydzi się bo ja brzydzę się kup waszych pupili.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx9 
  • _gość

    03.06.2010, 18:31

    jojo

    Jak dla ciebie kupa psa nie jest obrzydliwa to niech twój pies załatwia się w mieszkaniu po co wychodzisz z nim na zewnątrz.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • donosiciel_gość

    03.06.2010, 08:06

    to obrzydliwe

    To obrzydliwe to donosicielstwo a kupa psa nie jest obrzydliwa:) Ludzie nie wynoście śmieci do śmietnika tylko przez okno- niech po Was sprząta ten co za to bierze pieniądze za wywóz śmieci() Nie przeszkadzają Wam kupy psów to całe wory śmieci przez okno to przecież to samo..... Kupa na trawniku śmieci domowe no kogo to brzydzi..? jedno po pupilu a drugi po nas. Brońcie się właściciele psów .... nie dajcie się ..... jak zrobi pies na trawniku to powinien też właściciel- jedna czy dwie kupy co to za różnica... przecież JAKI PAN TAKI PIES !!!

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx9 
  • Nie psiara_gość

    03.06.2010, 08:10

    Dzieci i psy

    Na placu zabaw pojawiają się psy to fakt i wcale nie bujają się na bujawce tylko szcza i wala kupy a właściciele chowają się za winklem albo siedzi na ławce i udaje że nie przyszedł z psem (plac zabaw na Bajkowym). Może SM zawita tam kiedyś nie koniecznie samochodem z kogutem i zobaczy w czym bawią sie nasze dzieci.....

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx9 
  • Tczew _gość

    03.06.2010, 08:15

    Wieś nasza zaściakowa

    Psy wala gdzie popadnie, Czwartacy rządzą... zawsze i wszędzie mówię że Tczew to WIOCHA a ludzie są świadomością a latach PRL-u albo gorzej. Nie patrzcie na psy ale na pijaków, nie patrzcie na pijaków ale na tych co źle parkują..... Ludzie spójrzcie na siebie ..... Wiocha psiarzy i pijaków, bieda i bezrobocie...... Macie swoją bajkę na Bajkowym...... Gówno, gówno pogania i psy pupile.... zajafajnie przyjaciele psów-- Ale nie ludzi

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx9 
  • canecorso_gość

    03.06.2010, 10:03

    olewam ich

    ja mam 2 cane corso psa i suke i nigdy po nich nie sprzątam ja sie załatwią niech sie cieszą że mają nawóz od naszych psów ale oni sie zawsze czepiają że moje psy są agresywne (bo są) ostatnio mój jeden pies (suka) sie rzucała na straż jak przechodziła ale miała kaganiec bo gdyby nie kaganiec to by ich pogryzła

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx6 
  • Tczew666_gość

    03.06.2010, 10:13

    Macie

    nasrane w tych głowach

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx3 
  • desperado_gość

    03.06.2010, 10:36

    A może spacerniak dla psów

    Gdańsk na dużych osiedlach wygrodził place na psie sprawy z koszami i torebkami , czy na Suchostrzygach największym Tczewskim osiedlu nie można by takiego placu zrobić? Np przy zamkniętej masarni przy ul.Jagiełły z którą i tak władze miasta nie wiedzą co zrobić. A na pewno byłoby mniej "trufli" na trawnikach.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx5 
  • :O_gość

    03.06.2010, 12:15

    gdzie wyprowadzać?

    Zgadzam się z desperado_gość ... w większych miastach wyznaczono już miejsca, gdzie można wyprowadzać psy... w ten sposób łatwiej zachować czystość, co jest korzystne zarówno dla właścicieli psów, jak i władz... W zasadzie właściciele pilnują się wtedy nawzajem ... Na tczewskich osiedlach pojawiły się tylko tabliczki z zakazami.. naturalne, że pies swoje potrzeby załatwić musi.. i niekiedy nie jest w stanie biec 2km na jakieś pola!!! Fakt, powinno się posprzątać... Ale donoszenie, nagrywanie, karanie mandatami, to chyba "słaby" kierunek zmiany sytuacji na lepszą.. pani radna przedstawiła pomysł, który nie wymaga niczego od władz! nie trzeba pomysłów!!! To Straż miejska niech działa, mieszkańcy niech działają i zaszczuwają się nawzajem, ot wyjście :) PS. a co z psami, które biegają całe dnie bez żadnej opieki... Jak zawsze: niech płaci ten, kto o psa się troszczy i wychodzi z nim na spacer. "Bezpańskie" stworzenia nie są brane pod uwagę, a też robią!!!!

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx7.xx4 
  • _gość

    03.06.2010, 12:23

    koleja głupota naszych radnych

    Zdjęcie donosiciela nie może być dowodem,,bowiem nie zawsze kiedy piesek podnosi nogę ,robi siku i nie zawsze ,,sra,, kiedy garbi grzbiet. Owszem powinno się karać tych co bezczelnie przychodzą z pieskiem na plac zabaw lub nie zakładają swoim pupilom kagańców , ale to też nie takie kwoty , one są przesadzone .Czy tu ktoś myśli? Kolejna sprawa , za co tak naprawdę płaci się podatek? /Pieski żyją w domach swoich właścicieli , oni je karmią i pielęgnują ,nie mają ubezp. zdrowotnego , ani emerytury . Właściciele opłacają też z własnej kieszeni szczepionkę p-w wściekliżnie ,bo jeśli to normalne ,to dlaczego nie płacimy podatku np.za kwiatka trzymanego na balkonie . Ponadto na smyczy tez nie można wyprowadzać każdego psa , ponieważ jest to niemożliwe w niektórych przypadkach , podobnie jest z kagańcami. Poraz kolejny radni ośmieszyli się,mało tego zachęcają do donosicielstwa i włączają do tego służby ,które i tak maja pełne ręce roboty.LITOŚCI !!!! Zastanówmy się na kogo oddajemy swój głos na wyborach.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx7 
  • rexio_gość

    03.06.2010, 12:41

    Jak Cię złapię...

    Wszyscy "konfidenci" ( może jakiś talent odkryjemy ) do łódzkiej filmówki . Pani Chylicka do lekarza RAZEM Z "KOSMONAUTĄ". Psy do kuwet. Koty na śmietniki,a Tczew do zatopienia. I, koniec debilizmu. Aż mi głupio, że jestem TCZEWIANINEM od urodzenia. Zajmijcie się w końcy poważnymi problemami i przestańcie pisać komentarze po pijanemu. Kochm swoje miasto i wszystkich jego mieszkańców. Zwłaszcza tych na czterech łapach z ogonkami lub bez. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx3 
  • ///_gość

    05.06.2010, 11:39

    //

    konfidenci... może chcesz się w sądzie za obrazę spotkać?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • ella_gość

    03.06.2010, 12:59

    To żadne donosicielstwo

    Moim zdaniem to żadne donosicielstwo. Mieszkam nieopodal rowerodromu na Bajkowym. Wielokrotnie zwracałam uwagę ludziom z psami (którzy nagminnie tam przebywają), że jest tam zakaz wyprowadzania psów. I co? Zostałam zbesztana przez nich. Także nie zmierzam już zwracać uwagi, tylko dzwonię na Straż Miejską. Może to nauczy ludzi kultury. Tłumaczenia właścicieli psów, że oni też mają dzieci i im się nic z tego tytułu nie dzieje mnie rozkładają. Psy są nosicielami różnych bakterii i jeśli oni mają ochotę narażać swoje dzieci to ich sprawa, ja mojego dziecka nie chcę narażać!!!!Nie czepiałabym się gdyby tam nie było zakazów, ale jak byk z każdej strony placu jest!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx2 
  • _gość

    03.06.2010, 13:59

    pieski swiat,pieskie życie

    Reakcje donosicieli są szybkie , jak widać uderzyć w stół i nożyce się odzywają . A co do bakterii ,to proszę wcale nie wychodzić z dziećmi na dwór ,najlepiej zamknąć je pod klosz , ale i tak nie gwarantuje powodzenia.tam też może być niesterylnie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx7 
  • Mam psa i nie sprzatam_gość

    03.06.2010, 15:21

    mam to gdzies te 500zl i spoleczniakow co bd mnie nagrywac;] nie bede placil bo tu i tak nie ma miejsc dla psow!!! najpierw je zrobcie potem kazcie placic!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx3 
  • internauta wukaesiak_gość

    03.06.2010, 19:19

    ehh

    90% tutaj się wypowiadających nawet gdyby były "specjalne" kosze na odchody i woreczki jeszcze przy nich to i tak by nie sprzątała bo się brzydzą-tylko jak ktoś ma za was sprzątnąć to się nie ma brzydzić co,dziecko które na kupę wleci nie ma się brzydzić co?! I pretensje za mandaty! I dobrze! Może się nauczycie,pies jak każde żywe zwierzątko jest obowiązkiem,nie jest istotą rozumną i każdy musi za czworonoga być odpowiedzialny-na smyczy go trzymać,kaganiec założyć,i posprzątać ... Wasze wywody są śmieszne,podajcie konkretne argumenty dlaczego nie możecie sprzątać;) a nie jakieś puste teksty że nie ma pojemników itd albo że radni maja zacząć od siebie-skoro to od nich wymagacie to sami od siebie zacznijcie.Zero rozumu w tym kraju-kara jest po to bo nie sprzątacie,gdybyście sprzątali to by kar nie było-proste!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • _gość

    03.06.2010, 20:21

    Niereformowalni

    3/4 Właścicieli psów jest niereformowalna,do nich nie docierają żadne argumenty poza mandatem ,to że powinno się sprzątac po psie to oczywiste po co ta dyskusja .Na psie odchody można trafic wychdząc z mieszkania,schodząc po schodach,wychądząc z klatki,na chodniku dosłownie wszędzie.P.CHylica ok.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • wąska_gość

    03.06.2010, 20:24

    Jeżeli ktoś przypadkiem nakręcił jak malowano CHWDP na nowo oddanym CENTRUM MONITORINGU to proszę o dostarczenie tego nagrania do pani RADNEJ . Ona będzie wiedziała co z tym zrobić.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • mały_gość

    03.06.2010, 22:35

    gdyby była nagroda dla tych co nagrywają zaraz było by pełno filmików

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • właścicielka psa i matka_gość

    04.06.2010, 09:21

    Zbulwersowana

    Jestem zbulwersowana całym tym pomysłem. Mam psa i jak mam możliwośc sprzątnąc to sprzątam. Pisząc możliwośc mam na myśli bliskośc kosza i dostępne woreczki. W parku zrobili śmietnik na odchody psie ale tylko jeden, fakt woreczki tam są darmowe ale zaraz po włożeniu ich, jacyś debile wyrywają je i jest ich pełno rozrzuconych po całym parku. Nie chodzę po trawnikach więc nie zauważyłam zatrzęsienia psich odchodów, a jak ktoś chodzi i wdepnie to już jego problem- NIE NISZCZ ZIELENI!!! A co do filmowania to uważam że to podstawowe naruszanie mojej prywatności, może zróbmy zdjęcia raczej pijakom rozbijającym butelki w parku, pseudokibicom wydzierającym się po każdym meczu i wystającym pod trzepakami lub radnym budującym niepotrzebny zegar słoneczny w parku, zamiast placu zabaw lub chocby możliwości wjazdu wózkiem do parku nie tylko na jego początku i końcu. Przeraża mnie fakt iż władza chce rozwiązac problem naszymi rękami i w tak obrzydliwy sposób, poprzez szczucie nas na siebie nawzajem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • robson_gość

    04.06.2010, 14:20

    park miejski

    zamiast debilnego zegara słonecznego w parku, trzeba było te pieniądze wydac na wybieg dla psów, to chociaż tam było by czyściej. albo chociaż zrobic plac zabaw dla dzieci i wygodne podjazdy dla wózków. niech ci radni idą na urlop, bo im chyba te dwie komórki szare przegrzewają się

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • lolek18_gość

    04.06.2010, 19:34

    ''SB" Powraca:)

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx9.xx8 
  • agata_gość

    05.06.2010, 01:23

    A gdzie są w Tczewie parki dla psów ?

    kazdy cywilizowany kraj ma takie parki dla psów - a co pani chylicka powiesz na ludzi którzy załatwiaja swoje potrzeby w klatkach i bramach????????? Zostawcie psy . Co za durny pomysł z nagrywaniem -zabawa w konfidentów =rety kobieto to nie komuna . Tczewiacy do samorzadu należy wybierac odpowiednich ludzi !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx9 
  • polopirynka_gość

    05.06.2010, 15:32

    Ciekawe co stanie sie z tymi psami ktorych wlasciciele sie pozbeda przez ten caly cyrk!!!!!!!!!!!!!!!Az strach pomyslec!Mam psa ze schroniska ale zaczynam zalowac bo nie ma juz gdzie z tym psem wychodzic!Jak chca miec czysto to niech zadbaja zeby te torebki i smietniki byly dostepne wszedzie.W takiej sytuacji coraz mniej ludzi bedzie sie decydowalo na psiaki a schronisko jest pelne!!!!Preoblem numer 1 w tczewie psie kupy!!!!Nie maja innych problemow???

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • Katrin_gość

    07.06.2010, 20:32

    koment

    ... Panią Chylicką chyba posrało!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx8 
  • blacha _gość

    02.09.2010, 20:05

    odchody

    od konca zaczynacie. nie widziałam nigdzie na ARMII KRAJOWEJ żadnych pojemnikow na psie odchody. więc gdzie mam wyżucać jak mój pies zrobi kupę

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.