Po raz kolejny może zrobić się głośno wokół kalendarza reklamującego... trumny. Tym razem na jego kartach znalazły się rozebrane "do rosołu" modelki, których nagie ciała zostały przysłonione jedynie kreacjami... wymalowanymi specjalnymi farbkami. To już trzecia edycja kalendarza wykonanego na zamówienie zakładu z Wągrowca przez tczewską firmę Smartfotos. Wśród modelek, które wzięły udział w odważnej sesji, znalazły się m. in. dwie uczestniczki popularnego programu Top Model.
O kalendarzu Zakładu Przemysłu Drzewnego Lindner na 2010 rok i 2011 rok było bardzo głośno. W pierwszej edycji graficzne ilustracje miesięcy przedstawiały ponętną modelkę przechadzającą się po tczewskim moście i... ciągnącą za sobą trumnę, seksowną pannę młodą siedzącą okrakiem na trumnie, czy dziewczynę w sukience mini spychającą trumnę z sopockiego mola. W drugiej edycji znów był trumny i piękne dziewczyny, ale przedstawione w reportażowym ujęciu. W tym roku nie zabrakło urodziwych kobiet - tym razem kompletnie nagich, których ciała przyozdobiono techniką bodypaintingu. Każda z dziewcząt "ubrana" została w barwy narodowe poszczególnych państw - Polski, Rosji, Francji, Niemiec, czy Izraela.
- Chodziło o to, by każda z poszczególnych modelek nawiązywała do krajów, do których firma Lindner eksportuje swoje trumny. Stylizacje dziewcząt nawiązują zatem do cech, czy charakterystycznych przymiotów danego kraju, a i przedstawione trumny mają trafić do gustu jego mieszkańców. Inną trumnę kupi bowiem Francuz, a inną obywatel Izraela. - tłumaczy nam Piotr Falencik z tczewskiego studia Smartfotos, które przygotowywało kontrowersyjne wydawnictwo.
Okazuje się przygotowanie kalendarza było bardzo pracochłonne - każdą z dziewcząt biorących udział w sesji malowała wizażystka, która przyjechała do Tczewa z Katowic, specjalizująca się w bodypaintingu. Samo wymalowanie modelki zajmowało średnio 4-5 godzin. Jak przekonują przedstawiciele Smartfotos, dziewczęta nie miały oporów do pozowania nago z trumnami. Były to profesjonalne modelki - wśród nich dwie uczestniczki TVN-owskiego show - Top Model - Monika Bigonis i Daniela Świtalska.
Kalendarz nie jest jedyną kontrowersyjną formą reklamy produktów wągrowieckiej firmy. W przeszłości po drogach jeździło opatrzone firmowymi znakami auto, na dachu którego zamocowano trumnę. Przez jakiś czas na samochodach firmowych widniał też napis "Lindner - trumny, w których wyglądasz jak żywy". Dodajmy, że "trumienny" kalendarz na kolejny rok będzie można zakupić przez internet na kalendarzlindner.pl .
O kalendarzu Zakładu Przemysłu Drzewnego Lindner na 2010 rok i 2011 rok było bardzo głośno. W pierwszej edycji graficzne ilustracje miesięcy przedstawiały ponętną modelkę przechadzającą się po tczewskim moście i... ciągnącą za sobą trumnę, seksowną pannę młodą siedzącą okrakiem na trumnie, czy dziewczynę w sukience mini spychającą trumnę z sopockiego mola. W drugiej edycji znów był trumny i piękne dziewczyny, ale przedstawione w reportażowym ujęciu. W tym roku nie zabrakło urodziwych kobiet - tym razem kompletnie nagich, których ciała przyozdobiono techniką bodypaintingu. Każda z dziewcząt "ubrana" została w barwy narodowe poszczególnych państw - Polski, Rosji, Francji, Niemiec, czy Izraela.
- Chodziło o to, by każda z poszczególnych modelek nawiązywała do krajów, do których firma Lindner eksportuje swoje trumny. Stylizacje dziewcząt nawiązują zatem do cech, czy charakterystycznych przymiotów danego kraju, a i przedstawione trumny mają trafić do gustu jego mieszkańców. Inną trumnę kupi bowiem Francuz, a inną obywatel Izraela. - tłumaczy nam Piotr Falencik z tczewskiego studia Smartfotos, które przygotowywało kontrowersyjne wydawnictwo.
Okazuje się przygotowanie kalendarza było bardzo pracochłonne - każdą z dziewcząt biorących udział w sesji malowała wizażystka, która przyjechała do Tczewa z Katowic, specjalizująca się w bodypaintingu. Samo wymalowanie modelki zajmowało średnio 4-5 godzin. Jak przekonują przedstawiciele Smartfotos, dziewczęta nie miały oporów do pozowania nago z trumnami. Były to profesjonalne modelki - wśród nich dwie uczestniczki TVN-owskiego show - Top Model - Monika Bigonis i Daniela Świtalska.
Kalendarz nie jest jedyną kontrowersyjną formą reklamy produktów wągrowieckiej firmy. W przeszłości po drogach jeździło opatrzone firmowymi znakami auto, na dachu którego zamocowano trumnę. Przez jakiś czas na samochodach firmowych widniał też napis "Lindner - trumny, w których wyglądasz jak żywy". Dodajmy, że "trumienny" kalendarz na kolejny rok będzie można zakupić przez internet na kalendarzlindner.pl .
Komentarze (30) dodaj komentarz
fazi85
14.10.2011, 00:08
:D
Karolcia to normalnie sexbomba :D pozdro
Odpowiedz._gość
14.10.2011, 16:34
CZY TO SĄ ANIOŁKI Z TORUNIA OD OJCA R ?
szkoda żeby się zmarnowały jeżeli to te
Cytujzilog_gość
14.10.2011, 00:13
!
Tym ludziom już się całkiem w dup*ch poprzewracało :/
Odpowiedzs.f._gość
14.10.2011, 00:17
photo shop
pani na zielonej trumnie coś nie wyszła ;) chodzi mi o te idealne nóżki ..
OdpowiedzPogodneMyśliJohnnegoBravo
14.10.2011, 07:13
Poprzednie edycje były nawet fajne
ale w tej tak wali plastikiem, że aż oczy bolą.
Odpowiedz_gość
14.10.2011, 07:47
Czy autorzy kalendarza mają pozwolenie na używanie znaku towarowego Euro 2012? Trzecie zdjęcie w galerii na dole artykułu.
Odpowiedzmsw_gość
14.10.2011, 09:25
lupa
to nie jest znak euro tylko coś co go przypomina
Cytujcheb_gość
14.10.2011, 08:09
To nie sa nagie modelki....chyba że pokazano tylko zdjęcia w wersji light
Odpowiedz_gość
14.10.2011, 08:35
euro 1012
Pewnie nie! Trzeba to zgłosić !!!!!!!!!!!!!!!!!!
OdpowiedzKozeniak_gość
14.10.2011, 08:42
AUDYCJA ZAWIERA LOKOWANIE PRODUKTU
Chociaż tutaj powinno być ,,artykuł" a nie audycja, lub po prostu jedno słowo: kryptoreklama:)
Odpowiedzlol_gość
14.10.2011, 08:47
photoshop
chyba auto zdjęć przesadził z korektą zdjęć dziewczyny się trochę zniekształciły eheheheheheh mało profesjonalne amatorsko lepiej mi wychodzi ehehehe
Odpowiedzmisiek_gość
14.10.2011, 08:48
kiepskie
Sztuczne i tandetne. Zero świeżości i oryginalności.
OdpowiedzFotons_gość
14.10.2011, 08:52
Słabiutkie foty i temat też już ograny...
.
OdpowiedzGryFFF
14.10.2011, 09:46
Czy te trumny są wykonane z takich samych "tworzyw sztucznych" co modelki na zdjęciach? Pomijam to, że komuś może się podobać naga kobieta przy trumnie no ale ok są różne zboczenia. Ale żeby kalendarz "trumienny" chcąc nie chcąc powiązany z grobem, cmentarzem, wiarą i pominąć w zaznaczeniu jakoś tego wyjątkowego dnia jakim jest Wszystkich Świętych lub Wszystkich Zmarłych? No chyba, że zdecydowaną część klientów tej firmy stanowią ci z pejsami.
Odpowiedz_gość
14.10.2011, 10:10
Kolejny świetny pomysł promocyjny tej firmy.Niestety tym razem nie wyszło z korektą,a szkoda bo pomysł z bodypaitingiem bardzo fajny.Mam nadzieje,że kiedyś stworzą naprawdę mroczny kalendarz,zahaczający o stylistykę gotycką,cyberpunkową,industrialną.Modelki z tych klimatów znajdą bez problemu. Tylko muszą jeszcze chcieć przełamać kolejną barierę...
Odpowiedzi_gość
14.10.2011, 10:14
Darmowa reklama :)
Odpowiedz_gość
14.10.2011, 13:03
ale zazdrości tu niech każdy robi i zarabia jak chce ale mają co opisywać
Odpowiedz_gość
14.10.2011, 13:15
you tube
http://www.youtube.com/watch?v=ZnchgBY3H2o
OdpowiedzLokis_gość
14.10.2011, 13:53
Dumna Trumna, aż się chce umierać... n/t
...
Odpowiedz_gość
14.10.2011, 14:07
Syf i wstyd powinno być tym dziewuchom .
Odpowiedzwa_gość
14.10.2011, 15:55
bedziesz wyglądał jak żywy
Dla mnie fajna reklama
Odpowiedz_gość
14.10.2011, 16:29
photoshop jak nic
Odpowiedzja_gość
15.10.2011, 09:23
niech się przyzwyczajają hahahaha
Odpowiedz_gość
15.10.2011, 13:49
"To nie sa nagie modelki." są nagie. Są ubrane tylko w farbę ;d malina ! :D
Odpowiedzxxx_gość
15.10.2011, 18:25
panie oburzone
brak nagich męskich panów i kłutnia gotowa
Odpowiedzjack_gość
16.10.2011, 10:30
....
nie wiem kto ubiera te modelki do tych zdjęć żal
Odpowiedzwaldek_gość
31.10.2011, 12:33
one nie są ubrane! tylko pomalowane!
CytujZadowolony_gość
16.10.2011, 17:46
A ja dostałem
A ja dostałem ten cały album jako załącznik do maila od kontrahenta z Indii. patrzę własnym oczom nie wierzę że to z Tczewa. Pamiętam był tam most Lisewski .
Odpowiedz_gość
18.10.2011, 13:24
hehe
Debilizm w tym kraju osiągnął zenit-Ameryko dogoniliśmy Was! ;P
OdpowiedzP_gość
23.10.2011, 23:20
Wspaniały Kalendarz
Oj widać ,że brak u naszych komentatorów tolerancji i świezości. Zacofanie .. Ja osobiście lubie takie kontrowensyjne sprawy ,co do kalendarza :SWIETNY i nie ma co ukrywać dobrze zrobiony. Niektore komentarze są tak żałosne ,że aż proszą sie o usunięcie!
Odpowiedz