W najbliższy poniedziałek (15.03) prace modernizacyjne na kolejowym odcinku pomiędzy Tczewem a Gdańskiem wchodzą w kolejny etap. Nie jest to jednak dobra informacja dla pasażerów dojeżdżających na co dzień do pracy, czy szkoły w Trójmieście. Na czas remontu ruch pociągów wszystkich przewoźników w obu kierunkach będzie prowadzony tylko po jednym torze - zatem wiele połączeń zostanie zlikwidowanych. Podróż ma również się wydłużyć. Utrudnienia potrwają dwa miesiące.
Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni informuje, że od dnia 15 marca do dnia 15 maja 2010 r. istotnie zmieni się rozkład jazdy pociągów regionalnych.
- Z przyczyn niezależnych od przewoźnika wystąpią utrudnienia dla podróżnych. Od 15 marca br. będzie realizowany przez PKP PLK S.A. kolejny etap prac modernizacyjnych na linii kolejowej Warszawa - Gdańsk. W związku z robotami torowymi przepustowość odcinka Pszczółki - Pruszcz Gd. zostanie znacznie ograniczona. Ruch pociągów wszystkich przewoźników w obu kierunkach będzie prowadzony tylko po jednym torze.- wyjaśnia Piotr Janicki, rzecznik prasowy spółki Przewozy Regionalne Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni - Ponadto znaczne zmiany będą dotyczyły godzin odjazdów i przyjazdów pociągów prowadzonych na odcinku Elbląg - Gdynia Chylonia - Elbląg oraz postojów na poszczególnych stacjach i przystankach osobowych. Należy liczyć się również z wydłużonym czasem jazdy pociągów w związku z planowanymi (ujętymi w rozkładzie jazdy) postojami technicznymi sięgającymi nawet 20 minut, np. na stacji Pszczółki.
Przedstawiciele Przewozów Regionalnych dodają, że kursujące składy wyjeżdżały w zwiększonych zestawieniach. Na bieżąco monitorowane będą również potoki pasażerów w poszczególnych pociągach uruchamianych przez Przewozy Regionalne. Szczegółowe informacje o kursowaniu pociągów będą dostępne na stronie internetowej www.przewozyregionalne.pl w zakładce regiony (liniowe rozkłady jazdy) oraz na tablicach ogłoszeń przy rozkładach jazdy pociągów.
Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni informuje, że od dnia 15 marca do dnia 15 maja 2010 r. istotnie zmieni się rozkład jazdy pociągów regionalnych.
- Z przyczyn niezależnych od przewoźnika wystąpią utrudnienia dla podróżnych. Od 15 marca br. będzie realizowany przez PKP PLK S.A. kolejny etap prac modernizacyjnych na linii kolejowej Warszawa - Gdańsk. W związku z robotami torowymi przepustowość odcinka Pszczółki - Pruszcz Gd. zostanie znacznie ograniczona. Ruch pociągów wszystkich przewoźników w obu kierunkach będzie prowadzony tylko po jednym torze.- wyjaśnia Piotr Janicki, rzecznik prasowy spółki Przewozy Regionalne Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni - Ponadto znaczne zmiany będą dotyczyły godzin odjazdów i przyjazdów pociągów prowadzonych na odcinku Elbląg - Gdynia Chylonia - Elbląg oraz postojów na poszczególnych stacjach i przystankach osobowych. Należy liczyć się również z wydłużonym czasem jazdy pociągów w związku z planowanymi (ujętymi w rozkładzie jazdy) postojami technicznymi sięgającymi nawet 20 minut, np. na stacji Pszczółki.
Przedstawiciele Przewozów Regionalnych dodają, że kursujące składy wyjeżdżały w zwiększonych zestawieniach. Na bieżąco monitorowane będą również potoki pasażerów w poszczególnych pociągach uruchamianych przez Przewozy Regionalne. Szczegółowe informacje o kursowaniu pociągów będą dostępne na stronie internetowej www.przewozyregionalne.pl w zakładce regiony (liniowe rozkłady jazdy) oraz na tablicach ogłoszeń przy rozkładach jazdy pociągów.
Do najważniejszych zmian należą:
1) odwołanie pociągów na całej trasie:
- pociąg 6029 rel. Malbork odj. 7.05 - Gdynia Gł. przyj. 8.45 odwołany,
- pociąg 6024 rel. Gdynia Gł. odj. 19.45 - przyj. Malbork 21.27 odwołany,
- pociąg 10021 rel. Tczew odj. 6.01 - Gdynia Gł. przyj. 7.13 odwołany,
- pociągu 10032 rel. Gdynia Gł. odj. 14.34 - Tczew odj. 15.45 odwołany,
2) odwołanie pociągów na odcinku:
- poc. 20127 odj. z Laskowice Pom. 5.34 - przyj. Gdyni Gł. 8.19, będzie kursował w skróconej relacji Laskowice Pom. – Tczew,
- poc. 20120 odj. Gdynia Gł. 6.08 - Smętowo przyj. 8.03, będzie kursowała w skróconej relacji Tczew – Smętowo,
- poc. 2049 (20129) Laskowice Pom. 9.26 - Gdynia Gł. przyj. 12.24, będzie kursował w skróconej relacji Laskowice Pom. – Tczew,
- poc. 20126 rel. Gdynia Gł. odj. 18.42 - Laskowice Pom. przyj. 20.59, będzie kursował w skróconej relacji Tczew – Laskowice Pom.
/godziny odj./przyj. podano zgodnie z rozkładem jazdy obowiązującym do dn. 14 marca br.
3) poc. 91428/9 rel. Elbląg odj. 14.16 - Gdynia Gł. przj. 16.21 - w zamian uruchomiono dwa pociągi w odrębnych relacjach, mianowicie: poc. 91428 rel. Elbląg odj. 14.39 - Malbork przyj. 15.08 oraz poc. 91429 rel. Malbork odj. 14.37 - Gdynia Gł. przyj. 16.36.
1) odwołanie pociągów na całej trasie:
- pociąg 6029 rel. Malbork odj. 7.05 - Gdynia Gł. przyj. 8.45 odwołany,
- pociąg 6024 rel. Gdynia Gł. odj. 19.45 - przyj. Malbork 21.27 odwołany,
- pociąg 10021 rel. Tczew odj. 6.01 - Gdynia Gł. przyj. 7.13 odwołany,
- pociągu 10032 rel. Gdynia Gł. odj. 14.34 - Tczew odj. 15.45 odwołany,
2) odwołanie pociągów na odcinku:
- poc. 20127 odj. z Laskowice Pom. 5.34 - przyj. Gdyni Gł. 8.19, będzie kursował w skróconej relacji Laskowice Pom. – Tczew,
- poc. 20120 odj. Gdynia Gł. 6.08 - Smętowo przyj. 8.03, będzie kursowała w skróconej relacji Tczew – Smętowo,
- poc. 2049 (20129) Laskowice Pom. 9.26 - Gdynia Gł. przyj. 12.24, będzie kursował w skróconej relacji Laskowice Pom. – Tczew,
- poc. 20126 rel. Gdynia Gł. odj. 18.42 - Laskowice Pom. przyj. 20.59, będzie kursował w skróconej relacji Tczew – Laskowice Pom.
/godziny odj./przyj. podano zgodnie z rozkładem jazdy obowiązującym do dn. 14 marca br.
3) poc. 91428/9 rel. Elbląg odj. 14.16 - Gdynia Gł. przj. 16.21 - w zamian uruchomiono dwa pociągi w odrębnych relacjach, mianowicie: poc. 91428 rel. Elbląg odj. 14.39 - Malbork przyj. 15.08 oraz poc. 91429 rel. Malbork odj. 14.37 - Gdynia Gł. przyj. 16.36.
Komentarze (38) dodaj komentarz
davidoo_gość
09.03.2010, 00:18
powodzenia życze tym co na codzien czekają na pociąg do trójmiasta
Odpowiedz_gość
09.03.2010, 00:54
ta kolej polska to paranoja co oni wyprawiają tylko tak w polsce jezdza pociagi
Odpowiedzmaala_gość
09.03.2010, 00:58
No pięknie... Veolia zarobi, ja już nie mam zamiaru męczyć się w pociągu, już było kiepsko, jak ma być jeszcze gorzej, to zupełnie nie do wytrzymania... Czy ktoś wie, co to za żółte busy do Gdańska? Zdaje się Bus Ewelina, ale nie ma w necie nic o nich. Zna ktoś rozkład, cennik itp.? Warto się zainteresować, wątpię, by podróże pociągami były teraz najlepszym pomysłem...
OdpowiedzPogodneMyśliJohnnegoBravo
09.03.2010, 06:34
Oj będzie się działo
Ciekawe czy te zwiększone składy to ze standardowego 1 będą 2 czy ktoś pomysli i wypuszczą 3? Najgorsze to będą te techniczne postoje bo towarzystwo kojelowe nie potrafi się ogarnąć i zorganizować. No nic byle do 15 maja. Potem będzie powtórka z rozrywki jak wejdą na etap Pruszcz Gd. - Gdańsk Gł., znowu jednym torem albo zamkną cały i będą kursować na około pod rafinerią.
Odpowiedzpingapinga
09.03.2010, 07:10
a jeszcze tydzień temu PKP uspakajało, że przeciętny pasażer nie powinien odczuć remontu, a teraz DUŻE UTRUDNIENIA. oczywiście można się było spodziewać. przyjdzie przerzucić się na samochód.
Odpowiedztuwim_gość
09.03.2010, 08:11
NAWET 20 minut ???
cyt: "...postojami technicznymi sięgającymi nawet 20 minut". Nawet ? Nawet to było już ze 2 miesiące temu, a 2 tygodnie temu to rzekomy postój techniczny trwał bagatela 1 godzinę. Cała kolej jest nie śmiechu warta tylko gó..no warta ! Proponuję ruszyć du... komuś z zarządu PKP i niech przejedzie się jak przeciętny pasażer o 6 do, a o 15 z Gdańska... Spokojnie: bilety w obie strony ja funduję ! pozdr.
Odpowiedzhehehe
09.03.2010, 08:43
:)
nie jest źle , w zeszły poniedziałek , powrót pociągiem z Gdyni planowy odjazd o 19:45 dobił do stacji Tczew o 23:30, kolega tam siedział , więc nic tylko pogratulować , tak samo, fakt, iż nie przemyślano, że woda z pól ponownie "wkroczy" na tory, nikt nie zabezpieczył , nikt nic nie zrobił :((( pompowali na bieżąco ... jeśli chodzi o sytuacje bieżącą , to już w Tczewie - z rana- nie ma miejsc siedzących, rozumiem , że każdy kolejny skład podpięty pod pociąg, a poruszający się po torach PKP, obciąża finansowo Przewozy Regionalne, ale skoro ludzie płacą za miesięczne, jadą regularnie , sytuacja się powtarza z miesiąca na miesiąc, to czemu nie zaryzykować i podłączyć po dodatkowym składzie ?? PKP - Patrz Komu Podajesz
CytujJa
09.03.2010, 08:14
ja tez cztery razy w miesiacu dojezdzam do gdanska to co sie dzieje na tej trasie jest karygodne nie wiem jak w dwudziestym pierwszym wieku mozna tak podrozowac ale z drugiej strony utrudnienia sa spowodowane tym ze kolej modernizuje tory dzieki czemu pozniej bedziemy podrozowac szybciej. musimy sie pomeczyc zeby pozniej bylo lepiej.
Odpowiedzmała_gość
09.03.2010, 08:59
co potem
Ciekawe czy po dwóch miesiącach (jak dobrze pójdzie i nie przedłużą) odczujemy znaczną poprawę podróży koleją, śmiem wątpić...
Odpowiedzona__gość
09.03.2010, 08:59
hehe
ja mam propozycje, odetnijcie wszystkie połączenia do gdańska:) a nie tylko wkurzacie ludzi, raz mniej pociagów, teraz kolejny raz mniej pociągów ... dajcie spokój!!!
Odpowiedz_gość
09.03.2010, 09:13
To jest jakaś paranoja... Ostatnio jak były zalane tory jechałam również z Gdyni Gł. do Tczewa w Pruszczu Gdańskim stał 2 godziny !!! na dodatek oczywiście nikt nic nie wiedział... pociąg miał stać najpierw 20 minut... i jakoś się troche przedłużyło ;)
Odpowiedzmaga_gość
09.03.2010, 09:44
jaja z pasazerów
ma być lepiej? czemu na czas remontu nie można dopuścić możliwości przejazdu na odcinku Tczew-Gdynia z biletami okresowymi przewozów regionalnych w pociągach tlk,tylko niech nikt z pkp nie mówi że to inne firmy bo np.ok 3 tygodnie temu wracałem z Sopotu z 2 zmiany ostatnim pociągiem o 22.27 z Sopotu,oczywiście był opóżniony najpierw 15min. potem 30 i40.po przyjezdzie pani konduktor z rozbrajającą szczerością stwierdziła że czekano na maszynistę(też pewnie inna spółka),który prowadził pociąg tlk ze Szczecina a ten też był opózniony.Więc wychodzi na to że różne firmy zatrudniają tych samych pracowników i są jednak od siebie zależne. Dlaczego pasażerowie mają być tylko wyrozumiali w czasie remontu torów a kolej to co?
Odpowiedzal_gość
09.03.2010, 10:00
Jak można traktować tak swoich pasażerów żenada .Ale POLSKA TO DZIWNY KRAJ.Brak słów
OdpowiedzRabin_gość
09.03.2010, 23:38
Kolega Drzewiecki mówił, że Polska to dziki kraj... więc się nie dziwię dzikusom...
CytujJa_gość
09.03.2010, 10:57
znowu to samo
No, ludzie! Ale jakoś ten remont trzeba przeprowadzić! Ja też jeżdżę codziennie i pozostaje mi tylko zacisnąć zęby. Te niedogodności nie będą trwały wiecznie i później będzie ok (mam nadzieję).
Odpowiedzmaala_gość
09.03.2010, 15:50
Znając życie, będą trwały do 2012. Nie wierzę, by udało im się cokolwiek zrobić wcześniej, remont całego odcinka, krótkiego przecież (32 km), nie trwa od tygodnia czy miesiąca, ale znacznie dłużej, a cierpliwość pasażerów dawno się wyczerpała. Remont jest wykonywany chaotycznie i mało sprawnie, ciągnie się w nieskończoność, a z tego, co widać, nie dobiega rychłego końca. A jak już będzie po, to puszczą stary tabor, ceny biletów podskoczą przynajmniej o połowę, a PKP będzie się chełpić ogromnym sukcesem. Ona_gość napisała dobrze - odciąć połączenia pociągami do Gdańska, wprowadzić konkurencję busową i autobusową, na pewno byłaby sprawniejsza.
CytujMIO
09.03.2010, 11:22
A ja podziwiam waszą cierpliwość. Kiedyś też dojeżdżałem ale poza walką o miejsce siedzące tak źle chyba nie było?!
Odpowiedzstudent_gość
09.03.2010, 12:08
kto pierwszy ten lepszy
bedzie tak, kto pierwszy sie dostanie do wagony ten stoi jak gornik:)
OdpowiedzProxX
09.03.2010, 13:12
Nie jest najgorzej. Szczerze to spodziewałem się o wiele większych utrudnień. Niestety PKP nas nie rozpieszcza ale to są uroki remontów. Jeżeli trzeba coś zrobić to niestety trzeba się liczyć z opóźnieniami, obsunięciami itd. Wbrew pozorom dla Tczewa PKP ma wyłączność na transport do Trójmiasta. Liczba połączeń oraz czas podróży znacznie przewyższają Veolię. Godziny odjazdów znacząco się nie zmieniły, niestety wydłużył się czas przejazdu, więc wiele osób będzie musiało jechać wcześniejszym pociągiem co już jest uciążliwe. Poza tym wszystko wygląda ładnie na rozkładzie jazdy, w rzeczywistości czas przejazdu może być znacznie dłuższy ... Wystarczy +10/15 min i wiele osób jest już spóźnionych do pracy i na studia, a nie każdy przecież będzie to tolerować w różnych instytucjach.
Odpowiedz_gość
09.03.2010, 14:26
tor 3 miedzy pruszczem a pszczółkami remontowano w ub roku od marca i otwarto go dokładnie 31 grudnia wiec remont dwóch torow na tym samym odcinku nie skonczy sie do 15 maja obym sie mylił pasazer pociagu 5.53
OdpowiedzProxX
09.03.2010, 16:37
Wszystko zależy od nakładów pracy i organizacji. Skoro nie był im potrzebny wtedy ten trzeci tor, to nie musi się śpieszyć ani angażować dużej ilości osób. Jeżeli nie zajdą nieprzewidziane zdarzenia to terminu dotrzymają. To nie jest tak, że ktoś wyznacza czas remontu a każdy ma go w dupie i robi po swojemu.
CytujMalutkaTcz
09.03.2010, 14:33
.....
Bo tylko w Polsce mamy taki rząd.
Odpowiedztypek_gość
09.03.2010, 16:28
Troche spokojniej, znowu tylko narzekanie, przecież jakoś trzeba przeprowadzić remont. Rozumiem ze te zmiany moga byc dla dojezdzajacych do Trójmiasta kłopotliwe ale nie jest az tak strasznie, a ciągłe narzekanie na wszystko nawet gdy wkoncu cos remontują jest lekką przesada . Życze cierpliwosci i współczuje , ale miejmy nadzieje ze potem to sie jakos wynagrodzi ;)
OdpowiedzAlex_gość
09.03.2010, 17:36
Przeprowadzimy BOJKOT w pociągach Regio
Przeprowadźmy bojkot Przewozów Regionalnych, zaczynamy od poniedzialku 15 marca! Codziennie, do skutku! Na czym polega bojkot? Wydluzony czas przejazdu jest do zaakceptowania TYLKO wtedy, gdy cena biletów proporcjonalnie, adekwatnie zmaleje. Jest to logiczne i kazda szanujaca sie firma musi obnizyc cene, gdy jakość usługi spada. Jesli spólka nie obnizy nam cen biletów, to przeprowadzimy akcje, która bedzie polegała na tym, ze Tczewianie masowo wsiadajacy do pociagów Regio, beda wsiadac bez waznych biletów. W przypadku masowej akcji, mandatu nikt nam nie wlepi :) Jesli jedna osoba nie pokaze biletu, obok druga, trzecia... to co zrobi biedny konduktor? :D NIC! Konieczna jest wspólpraca duzej liczby podroznych, w przeciwnym wypadku pojedynczy pasazerowie zostana narazeni na kłopoty. Tak wiec pomóżcie! Nie pokazujcie konduktorom biletów w spóźnionych pociagach (nawet jesli je macie)!!! PRZYŁACZ SIĘ!
OdpowiedzRysio_gość
09.03.2010, 18:36
3 X TAK
popieram, na moje działajmy
Cytuj_gość
09.03.2010, 23:47
Popieram!!
Cytujsiedzący byk_gość
10.03.2010, 11:06
Nic Ci nie zrobi konduktor? A ja sądzę że wlepi mandat. I drugiemu, i trzeciemu i każdemu następnemu jadącego bez ważnego biletu. Zatem popieram - bojkotujcie PKP i zbierajcie mandaty!
Cytujehh_gość
09.03.2010, 21:11
co do bojkotu .. to bezsensu. sa zle tory to narzekacie jak je remontuja to tak samo .... a zeby byl remont to musza byc pieniadze a to na prawde jest kosztowne. sama dojezdzam codziennie do gdanska... i mowi sie trudno :) nie zawsze jest zle. zdarza mi sie nawet ze jade sama z przedziale. : ) wiec uwazam ze to typowe dla polakow - wciaz nam zle . - bedzie po remoncie to bedzie lepiej, szybciej i wygodniej. teraz musimy przebolec - a nikt mi nie powie ze 10min dluzszej jazdy go zbawi.
Odpowiedzspacerowicz_gość
09.03.2010, 21:15
Promocja w PKP: jedziesz dłużej za większe pieniądze :-))))))))))))))))))))))))))))
Odpowiedzkubula15
09.03.2010, 21:52
TAK,TAK,TRZY RAZY TAK:)
Bardzo dobry pomysł:)
OdpowiedzMichał XXL_gość
09.03.2010, 22:53
popieram bojkot w 100% tylko znając życie na pewno pojawi się jakaś osoba, która pokaże ten bilet. Taką akcje wśród kibiców można przeprowadzić ale zwyczajni ludzie się boją pana konduktorka i pokażą bilecik na zawołanie. Mam nadziej ze jednak wypali pomysł.
Odpowiedzxyz_gość
09.03.2010, 23:45
Też bym się przyłączył do bojkotu - ale przesiadłem się na samochód... i mnie teraz ten problem już nie dotyczy ;))) I już nie muszę się denerwować, że za własne pieniądze zgotowałem sobie nieprzyjemność podróżowania "koleją"...
Odpowiedzhehehe
10.03.2010, 08:14
:)
gdzie te czasy : http://www.youtube.com/watch?v=RQgvXKW-P04 ale nie tylko u nas jest lipa (dość ciekawa interpretacja) : http://www.youtube.com/watch?v=20Sv1pTK3Qg
OdpowiedzAlex_gość
10.03.2010, 08:26
BOJKOT
"10min dluzszej jazdy go zbawi". Jakie 10 minut? Pociag z Tczewa do Gdanska jezdzi normalnie 30 minut, teraz bedzie jezdził... 65! To jest o połowe dłuzej, wiec cena biletow powinna spasc o połowe.
Odpowiedzpkp_gość
10.03.2010, 09:06
pkp
pkp bojkotujecie już od ładnych kilkunastu lat.... jeżdżąc pkp i będąc nie umytym :/
Odpowiedzoburzona_gość
10.03.2010, 16:34
Super.. jeszcze odwołali pociąg odj. z Tczewa o 6:01.. to jest jeden z najbardziej obleganych rannych pociągów.. Ludzie jadą na godzinę 8 do pracy, czy na uczelnię. Nie chodzi tylko o ludzi dojeżdzających do Gdańska, co mają powiedzieć Ci co dojeżdzają do Gdyni..
Odpowiedzstaromieszczanin_gość
10.03.2010, 17:53
6:01 odwołali, ale niecałe 20 minut wcześniej jest pociąg i zawsze jest 6:25 To jest normalne podczas remontów, że będą pewne utrudnienia, ale jak dla mnie powinna być wprowadzona KKA - czyli kolejowa komunikacja autobusowa na odcinku remontowanym. Mam nadzieje, że tym razem wydłużą składy do 3 jednostek. Dobrze, że chociaż część pociągów wydłużono (jak kiedyś) do Chyloni - dla osób dojeżdżających do tej części Gdyni jest to jedyna dobra wiadomość.
Odpowiedzpkp promocja_gość
10.03.2010, 18:50
pkp promocja
dwa razy dłużej za tą samą cenę
Odpowiedz