Jeszcze go nie ma - ale propozycje nazw już są. Rondo Mazowieckiego czy Ofiar Katynia?

Do końca roku powstanie tu rondo (fot. tcz.pl)
Jeszcze go nie ma - ale propozycje nazw już są. Rondo Mazowieckiego czy Ofiar Katynia?
Jeszcze go nie ma, a już rozgorzała dyskusja o tym, jak będzie się nazywało - chodzi o rondo u zbiegu ulic Gdańskiej i 1 Maja. Koncepcje są różne.

Właśnie ruszają prace związane z budową ronda na pograniczu Nowego i Starego Miasta. Efektów robót drogowców jeszcze nie widać, a już ruszyła dyskusja co tego, jak to rondo ma nazywać się w przyszłości. Jakie są propozycje?

Stowarzyszenie Rodzina Katyńska, Klub Gazety Polskiej w Tczewie oraz Stowarzyszenie "Zawsze Solidarni", popierani przez radnych Prawa i Sprawiedliwości wnioskują o nadanie rondu nazwy "Ofiar Katynia". Z kolei działacze Platformy Obywatelskiej, woleliby, aby upamiętnić byłego premiera - Tadeusza Mazowieckiego.

- Oba wnioski trafiły na moje ręce. Co dalej? Na razie poczekamy na to, aż rondo zostanie wybudowane. Być może w międzyczasie pojawia się jakieś inne propozycje, które również trzeba będzie przedyskutować - mówi Mirosław Augustyn, przewodniczący Rady Miejskiej w Tczewie.


Na razie zatem radni poczekają na efekty pracy drogowców. Później oba (lub więcej) wnioski rozpatrzą komisje doraźne. Ostatecznie nadanie nazwy następuje w drodze uchwały. Dodajmy, że w Tczewie mamy już m. in. rondo Jasnej i Dersława, Kociewskie, czy Żołnierzy Wyklętych.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (56)
dodaj komentarz

  • _gość

    29.08.2016, 11:02

    a np. rondo skrzata rumcajsa?

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx4.xx6 
  • _gość

    29.08.2016, 14:20

    RONDO RUMCAJSA MUSI BYĆ !

    http://www.youtube.com/watch?v=0zx883OoyYs

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 

    _gość

    30.08.2016, 06:35

    w bajce był rozbójnik Rumcajs a nie skrzat

    Cytuj
    IP: 93.105.xx4.xx5 

    _gość

    30.08.2016, 08:59

    a może to nie chodziło o tego z bajki

    Cytuj
    IP: 94.254.xx6.xx0 
  • Gość_gość

    29.08.2016, 11:21

    nowe rondo

    Szkoda czasu,najlepiej od razu nazwać( do wyboru) rondem Prawa i Sprawiedliwości albo L.Kaczyńskiego. Każda inna nazwa będzie nie po linii.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • _gość

    29.08.2016, 14:48

    Oczywiście. od razu hurtowo nazwać rondo Żołnierzy wyklętych, Smoleńskim, Lecha Kaczyńskiego

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • tcz45

    29.08.2016, 11:29

    salomonowe rozwiązanie

    nie wtrącajcie do budowy ronda polityki. Niech będzie rondem 1 maja i każdy będzie wiedział które i gdzie to jest...Nazwy jakie są proponowane skłócają Tczewian

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • aqw_gość

    29.08.2016, 12:49

    Popieram Rondo im. 1 maja, nie będzie chaosu. Ale na pewno nie Mazowieckiego wszyscy pamiętamy, ze kazał spacyfikowac ludzi, którzy próbowali zapobiec niszczeniu dokumentów przez bezpiekę. Był premierem i kazał pałowac solidarność!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 

    _gość

    30.08.2016, 09:00

    ja nie pamietam

    Cytuj
    IP: 164.127.xx4.xx6 
  • lena_gość

    29.08.2016, 11:55

    Co za wybór chyba jest różnica między Komorowskim a ofiarami Katynia zapytajcię dr Kordę to Wam wyjaśni drobny "niuanas".

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx6 
  • Adrian_gość

    29.08.2016, 11:57

    Rado

    Jestem za rado powinno być nazwane 1go mają,zaraz zacznie się dyskusja,a może nazwać tak czy inaczej nudzi się naszym władza.Może na środku rada postawić jeszcze pomnik smoleńska pozdro.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • Mateusz_gość

    29.08.2016, 12:01

    Matko Boska

    a może coś bardziej optymistycznego bo można sobie żyły podciąć albo wpaść w depresję czytając te propozycje?

    Odpowiedz
    IP: 188.116.xx5.xx3 
  • SŁAW_gość

    29.08.2016, 12:02

    Rondo

    Zgadzam się z poprzednią wypowiedzią - jak Mazowieckiego to może dajmy im. żydów ?

    Odpowiedz
    IP: 213.199.xx1.xxx 
  • _gość

    29.08.2016, 16:40

    A dlaczego nie? Przecież Polacy "nie są antysemitami"

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 

    mieczyslaw

    29.08.2016, 21:38

    Sław_gość

    A co Ty dobrego zrobiłeś dla Polski? Co masz do Żydów, a może też i do innych nacji? Znasz może jakiegoś Żyda, chociaż na zdjęciu widziałeś? Nie baw się w ksenofobię, to niebezpieczna zabawa.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • ona_gość

    29.08.2016, 12:19

    :(

    Niech bedzie nazwane im Pani Jakubowskiej badz MOPS

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • pytanie_gość

    29.08.2016, 12:24

    czy każde rondo w Tczewie musi posiadać nazwę? zapytaj dowolnego przechodnia gdzie jest rondo Jasnej i Dersława - na pewno nie będzie wiedział gdzie to jest;

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • Gość_gość

    29.08.2016, 14:27

    Ja wiem.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 

    _gość

    29.08.2016, 15:03

    Bo ludzie mają gdzies jakieś nazwy rond. Każdy jest zajęty wlasnymi sprawami nie interesuje się ulicami miasta.

    Cytuj
    IP: 77.115.xx6.xx2 
  • Jurgen

    29.08.2016, 12:26

    Tak jak napisaleś ,w naszym mieście wszystko musi być upolitycznione,zero dystansu i wszyscy zdziwieni skąd biora się podzialy...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • lechista_gość

    29.08.2016, 12:33

    Proponuję coś bardziej pozytywnego. Sugerowałbym Rondo Zenona Odyi. Jesli martyrologicznie to może Uchodźców Syryjskich. Miło choć tyle zrobić ku pamięci tragedii tych ludzi.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx8.xx0 
  • adam p._gość

    29.08.2016, 12:34

    tory

    Wokół same tory i rozjazdy. Rondo KOLEJARZY

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx 
  • _gość

    29.08.2016, 12:37

    masakra., co za propozycje, nie moze byc normalna nazwa 1 Maja, poza tym czy kazde rondo musi miec nazwe? moze za iles lat bedzie jakas okazjia i wtedy bedzie mozna nazwac rondo tak jak to bylo z rondem kolo Shella?

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx3.xx9 
  • aqw_gość

    29.08.2016, 12:46

    A dlaczego na smutno! Mamy setną rocznicę odzyskania niepodległości. dlatego proponuję Rondo im. Odzyskania Niepodległości Dlaczego w naszym mieście z nazw Placów i rond zniknęło słówko IMIENIA! Powinno być Rondo imienia Żołnierzy Wyklętych, Rondo IMIENIA Jasnej i Dersława. itd

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • orion_gość

    29.08.2016, 12:48

    tadeusz mazowiecki w okresie stalinizmu wzywal do brutalnej rozprawy zzolnierzami wykletymi i calym podziemiem niepodleglosciowym zaczynal swoja dzialalnosc jako kolaborant stalinowski a skonczyl jako kolaborant u jaruzelskiego jest idolem dla dla tczewskiej buraczanej arystokracji czy szpagatowej inteligencji a wiec osob wyrozniajacych sie przyslowiowa glupota

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx8 
  • lechista_gość

    29.08.2016, 13:09

    Bardzo ładny tekst, 1,5pln sie nalezy jak nic, choć to tylko powiatowy portal. Zawsze kiedy czytam takie wypociny, intryguje mnie, co takiego wielkiego zrobiła osoba tak pisząca dla społeczeństwa, dla Polski? Czym się zasłużyła, że daje sobie prawo do pisania takich tekstów? Może nie trzeba nic robić, może wystarczy być osobom z niskim poziomem samooceny, ogoloną na łyso i byczym karkiem kibola, któremu praw do plucia daje posiadanie kija bejsbolowego z nadrukiem polski walczącej. Najgorsze jest w tym to, że nikt nie reaguje, a zwłaszcza KK, który winien byc ostoją miłości i tolerancji. No cóż, jak sie ma małego ptaszka od sterydów, to się chociaz dowartościowuje pisaniem takich tekstów.

    Cytuj
    IP: 79.186.xx8.xx0 

    alehistoryk_gość

    29.08.2016, 13:39

    Żołnierze wyklęci robili dużo dobrego, ale też dużo złego. Oceniać chcesz wszystkich równo, to nie przekłamuj historii. Ci wszyscy patrioci co uzurpują sobie prawo do symbolu Polski Walczącej powinni przejść najpierw test z historii i języka polskiego zanim zaczną innych nauczać patriotyzmu, a sami sobie przypisywać bycie jedynym i słusznym.

    Cytuj
    IP: 91.223.xx1.xx5 
  • toja_gość

    29.08.2016, 13:13

    Popieram @tcz45 i @Jurgen

    Jak to zwykle bywa wszystko musi zostać upolitycznione :( - chyba tylko dlatego, że włodarze z jednej jak i drugiej partii politycznej muszą zawsze postawić na swoim! @tcz45 Twoja zaproponowana nazwa, choć nie jest zła (przynajmniej tak mi się wydaje) kłóciłaby się troszkę z przyłączoną do tego ronda ulicą, ale przynajmniej Twój pomysł nie jest upolityczniony. I takich nazw, które z polityką nie mają nic wspólnego można by znaleźć wiele Rondo jest przy zbiegających się z różnych kierunków Polski szlakach kolejowych więc nazwa związana z koleją by właśnie w tym miejscu była wskazana np: Kolejowe, Kolejarzy - z tradycją miejską ta nazwa również ma wiele wspólnego. Skrzyżowanie to łączy Stare miasto z Nowym i tu można przypiąć nazwy: Nowomiejskie tudzież Staromiejskie, Przez nasze miasto przepływa największa rzeka w Polsce, więc dlaczego nie można użyć nazwy: Wiślane Wjeżdżając na to rondo kierowcy tylko z jednej stony nie będą zjeżdżali/wjeżdżali na most, z pozostałych stron wszystkie zjazdy i wjazdy będą na/z mostu i już nasuwa się nazwa: Mostowe Można się również pokusić o nazwy sławnych tczewian Sambora Tomasza Koss Edmunda Raduńskiego Ps: Grzegorza Ciechowskiego celowo nie biorę pod uwagę bo ma już lokomotywę, a i o Tczewie w jakichkolwiek wywiadach nie wypowiadał się wcale… Zapewne takich niepolitycznych nazw i dobrych pomysłów za chwilę posypie się wiele :)

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx1 
  • _gość

    29.08.2016, 13:13

    proponuję rondo Bolka

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx4.xx3 
  • Albert1_gość

    29.08.2016, 13:18

    Nazwa ronda...

    Nawet w naszym tczewskim grajdole "wielka polityka" musi się odnajdować ! PiS to,PO tamto itd.Jest to rondo usytuowane w miejscu znanym wszystkim tczewiakom w pobliżu STAREGO DWORCA.Więc może żeby pogodzić wszystkich:prawicowców,centrystów,lewicowców wyskakujących z nazwą 1 Maja, nazwać po prostu RONDEM STARODWORCOWYM ? Od razu wszyscy kierowcy czy inni użytkownicy naszych dróg i ulic w mieście kojarzyć będą właśnie z tym miejscem.Byłaby to nazwa neutralna politycznie,a tczewska właśnie.Rozważcie tą nazwę:RONDO  STARODWORCOWE.

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx1.xx0 
  • Adam W._gość

    29.08.2016, 13:30

    Rondo im.Kazimierza Piechowskiego

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • _gość

    29.08.2016, 13:32

    Bandycko katolicki sposób myslenia

    proponuję rondo ŚMIECHU NA SALI

    Odpowiedz
    IP: 37.7.xx6.xx1 
  • _gość

    29.08.2016, 15:01

    Jak juz to lepiej rondo Mazowieckiego jak juz musi być coś z polityki. Ale lepiej jakoś normalnie mogliby nazwać rondo które chcą tam budować.

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx6.xx2 
  • McK_gość

    29.08.2016, 15:14

    Ronda ozdobą miast

    Nie raz przejeżdżając przez inne miasta, np Grudziądz, Kwidzyn zazdroszczę im kreatywności w ozdabianiu rond. A u nas... tabliczka. Może i w Tczewie warto by było pobawić się w estetykę? A ponadto ileż łatwiej komuś wytłumaczyć drogę, np. "przy rondzie z dzbankiem skręć tak, a przy koniach jedź prosto".

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • jeszcze ja _gość

    29.08.2016, 15:41

    rondo im.Geniuszu Jarosława Kaczyńskiego.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx2.xx4 
  • rick_gość

    29.08.2016, 15:49

    rondo

    A może by naprawić most w kierunku dzielnicy Zatorze a wtedy martwic się o rondo ,a nie o nazwę nieistniejącego ronda .Skoro mowa o nazwie to ja bym zaproponował nazwę Rondo Poległych Kolejarzy.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xxx 
  • ._gość

    29.08.2016, 15:52

    .

    Ta dyskusja ma tylko odwrócić uwagę od prawdziwego problemu: Po co w ogóle to rondo?

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx6.xx1 
  • Kolo_gość

    29.08.2016, 16:22

    Nazwa kontynuacja

    Niech będzie 3 maja!!

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx6.xx5 
  • gość_gość

    29.08.2016, 16:34

    Rondo

    Niech jest to rondo Lecha Kaczyńskiego i oczywiście na srodeczku pomnik bohatera Narodowego

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx1.xx7 
  • aa_gość

    29.08.2016, 17:50

    czy to rondo w ogóle jest potrzebne ?

    może warto się zastanowić nie nad patronem a sensem budowy tego ronda w miejscu skrzyżowania ze ślepą ulicą i jednym pseudo-wiaduktem , gdzie jest jasne i czytelne oznakowanie nie ma korków i nie zdarzają się wypadki , na pewno jest w mieście dużo bardziej potrzebnych inwestycji drogowych , jak choćby remont wyżej wymienionego wiaduktu , gdzie przez ograniczoną skrajnię wysokości zginął pasażer busa.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx8 
  • stas_gość

    29.08.2016, 18:15

    potrzeboja nazwy zeby ktos mogl zarobic na produkcji tablic.na srodku ronda niech postawia semafor

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx0 
  • kret_gość

    29.08.2016, 18:52

    rondo

    Dlaczego wszystko co nowe ma mieć nazwę kogoś poległego albo politycznego.W Polsce tych nazw jest bez liku i powtarzających się.Trochę trzeba się dostosować do 21 wieku nie wstecz.Pamięć historyczna ma inne miejsca do tego stworzone.Nazwy rond i ulic powinno nosić nazwy nowoczesne,chylę czoło młodym przędsiębiorczym osobom niech nad nazwą ronda pomyślą.Ja proponuję nazwę Rondo Tczewian 2016

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx6 
  • sdfsd_gość

    29.08.2016, 19:01

    sdfsd

    rondo im. Jana Kółko

    Odpowiedz
    IP: 88.88.xx3.xx7 
  • optymista_gość

    29.08.2016, 19:18

    rondo

    A może rondo "Trzech Mostów" . Warszawa ma Plac Trzech Krzyży to czemu u nas nie może być rondo " Trzech mostów ", wszakże wjazd jak i wyjazd będzie odbywał się z mostów i na mosty. Popieram również pomysł aby na rondach były znaki orientacyjne - dla zamiejscowych.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx3 
  • Rd_gość

    29.08.2016, 19:27

    Df

    Rondo opieki spolecznej

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • _gość

    29.08.2016, 19:47

    RONDO IMIENIEM OJCA WSZYSTKICH OJCÓW, MATEK, BABĆ I DZIADKÓW.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • Rogi

    29.08.2016, 22:27

    Nazwa nazwą, ale kto przejmie kostkę po zmianie nawierzchni? No chyba, że naleją asfaltu na kostkę i naokoło tylko. Wtedy zostanie pewnie po 2 metry wokół i porąbią górki przy zmianie nawierzchni.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    30.08.2016, 06:48

    Strasznie upolitycznione i mało kreatywne te nazwy. Kiedyś były nazwy: garncarska, piwna i każdy wiedział gdzie to. Współcześnie z automatu nadawane są nazwy Jana Pawła II, Solidarności, Piłsudskiego... a jak się skończą to zaczyna się radosna twórczość radnych - i powstaje np. Nowosuchostrzycka która naprawdę jest aleją Kociewską.

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx4.xx5 
  • Schidlitzer_gość

    30.08.2016, 06:48

    A może

    Rondo im.Adolfa Hitlera?tak na przekór?

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx4.xx5 
  • aro_gość

    30.08.2016, 06:53

    Rondo

    A może Rondo Grzegorza Ciechowskiego

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • stary tczewiak_gość

    30.08.2016, 10:01

    rondo

    Mamy tylu zasłużonych tczewian, można przecież przeprowadzić dyskusję ale poważną na forach. Mazowiecki narobił tyle szkody obyśmy kiedyś nie musieli zmieniać nazwy tego ronda. A że jest potrzebne nie ulega wątpliwości.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • _gość

    30.08.2016, 12:20

    Nie można nadać jakiejś radosnej, nienapompowanej polityką i patosem nazwy ???????

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • gosc_gość

    30.08.2016, 17:19

    rondo

    Proponuje nadac imie :olskich Patriotow wg.PIS , czyli kiboli.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • Lon

    30.08.2016, 19:14

    Nazwa

    Słoneczne

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • lokis_gość

    30.08.2016, 20:02

    Samayte

    Kiedyś w pobliżu było tam takie wzgórze, które zwało się Samaytegarbis. Może nazwać rondo SAMAYTE

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • Ja _gość

    31.08.2016, 02:55

    Proponuje Ciechowskiego i w przyszłym roku zrobić tam memoriał ;)

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xxx.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.