2,3 kilometra nowej drogi, 7 skrzyżowań, 2 wiadukty - tak w liczbach wygląda tzw. ulica Nowa Głowackiego, która będzie stanowić południową obwodnicę Tczewa. Przed projektantami, którzy przygotowali wstępną koncepcję budowy tej trasy, stanęło poważne zadanie - m. in. z powodu sporej różnicy w wysokości terenów dawnych sadów, a osiedlem Górki.
Przez ostatnie miesiące na zlecenie tczewskiego ratusza prowadzono prace związane z planowanym przebiegiem tzw. południowej obwodnicy Tczewa. Droga, która ma odciążyć centrum i obsłużyć nowe tereny rozwojowe miasta, ma powstać w ciągu najbliższych 10-15 lat. Będzie to jedno z najpoważniejszych zadań drogowych w historii Tczewa.
- Przed projektantami stanęło poważne wyzwanie planistyczne. Droga ma łączyć obszary o różnych funkcjach - a wyzwaniem są spore różnice terenowe. Projektanci musieli przygotować taki projekt, który nie będzie narażał miasta na bardzo drogie rozwiązania inżynieryjne - np. kilometrowe estakady. - mówi Jolanta Śliwińska z Wydziału Rozwoju Miasta Urzędu Miejskiego w Tczewie.
Droga będzie łączyć ulicę Bałdowską z osiedlem Górki. Pierwszym wyzwaniem, jakie stanęło przed projektantami, było zaprojektowanie nowego skrzyżowania ulicy Nowej Głowskiego z drogą krajową nr 91. Dodajmy, że ulica Głowackiego stanie się ulicą ślepą, obsługującą tylko ruch lokalny i zlokalizowane przy niej posesje. Skrzyżowanie zostanie przesunięte ku południowym granicom miasta.
- Do obsłużenia będziemy mieli 250 hektarów terenu, który trzeba sprawnie skomunikować. Ulica Głowackiego ze względu na swój charakter zajmie się tylko obsługą ruchu lokalnego. Ulica Nowa Głowackiego będzie drogą zbiorczą. Drugą zbiorczą ulicą komunikującą też dawne tereny wojskowe będzie ulica Poligonowa - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Dalej w stronę ulicy Bałdowskiej, trasa przebiegnie dwoma wiaduktami - nad ulicą 30 Stycznia i nad torami (za wiaduktem możliwość zjazdu w stronę terenów po sadach).
- Jak podkreślają projektanci będzie to teren trudny - na pewnych odcinkach wymagający m. in. murów oporowych, dlatego np. na wysokości Górek nie będzie możliwości zjazdów na posesje (będzie to możliwe od ul. Głowackiego). Żeby droga nie była "na chwilę", a służyła przez wiele lat, projektanci przygotowali też prognozę ruchu dla tej trasy. Wynika z niej, że do 2030 roku natężenie na niej będzie porównywalne do tego na drodze krajowej nr 91, bo w godzinach szczytu wynoszące nawet 700 pojazdów - dodaje Jolanta Śliwińska.
Projekt zakłada też budowę drogi rowerowej wzdłuż trasy. Pamiętajmy, że jet to wstępna koncepcja - na jej podstawie zostanie przygotowana właściwa dokumentacja. Tereny po dawnych sadach trzeba teraz objąć planem zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze studium teren ma zostać przeznaczony na mieszkaniówkę, a na południu pod nieuciążliwy przemysł. Jest już wstępna koncepcja przebiegu zbiorczej trasy obsługującej ten teren, teraz będzie trzeba przyjąć plan, wykupić nieruchomości pod budowę, by wreszcie szukać źródeł finansowania. Urzędnicy chcą zrealizować całe zadanie na przestrzeni najbliższych 10-15 lat. Dodajmy, że studium przebiegu ulicy przygotował dr inż. Kazimierz Jamroz z Politechniki Gdańskiej wspólnie ze swoim zespołem.
Przez ostatnie miesiące na zlecenie tczewskiego ratusza prowadzono prace związane z planowanym przebiegiem tzw. południowej obwodnicy Tczewa. Droga, która ma odciążyć centrum i obsłużyć nowe tereny rozwojowe miasta, ma powstać w ciągu najbliższych 10-15 lat. Będzie to jedno z najpoważniejszych zadań drogowych w historii Tczewa.
- Przed projektantami stanęło poważne wyzwanie planistyczne. Droga ma łączyć obszary o różnych funkcjach - a wyzwaniem są spore różnice terenowe. Projektanci musieli przygotować taki projekt, który nie będzie narażał miasta na bardzo drogie rozwiązania inżynieryjne - np. kilometrowe estakady. - mówi Jolanta Śliwińska z Wydziału Rozwoju Miasta Urzędu Miejskiego w Tczewie.
Droga będzie łączyć ulicę Bałdowską z osiedlem Górki. Pierwszym wyzwaniem, jakie stanęło przed projektantami, było zaprojektowanie nowego skrzyżowania ulicy Nowej Głowskiego z drogą krajową nr 91. Dodajmy, że ulica Głowackiego stanie się ulicą ślepą, obsługującą tylko ruch lokalny i zlokalizowane przy niej posesje. Skrzyżowanie zostanie przesunięte ku południowym granicom miasta.
- Do obsłużenia będziemy mieli 250 hektarów terenu, który trzeba sprawnie skomunikować. Ulica Głowackiego ze względu na swój charakter zajmie się tylko obsługą ruchu lokalnego. Ulica Nowa Głowackiego będzie drogą zbiorczą. Drugą zbiorczą ulicą komunikującą też dawne tereny wojskowe będzie ulica Poligonowa - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Dalej w stronę ulicy Bałdowskiej, trasa przebiegnie dwoma wiaduktami - nad ulicą 30 Stycznia i nad torami (za wiaduktem możliwość zjazdu w stronę terenów po sadach).
- Jak podkreślają projektanci będzie to teren trudny - na pewnych odcinkach wymagający m. in. murów oporowych, dlatego np. na wysokości Górek nie będzie możliwości zjazdów na posesje (będzie to możliwe od ul. Głowackiego). Żeby droga nie była "na chwilę", a służyła przez wiele lat, projektanci przygotowali też prognozę ruchu dla tej trasy. Wynika z niej, że do 2030 roku natężenie na niej będzie porównywalne do tego na drodze krajowej nr 91, bo w godzinach szczytu wynoszące nawet 700 pojazdów - dodaje Jolanta Śliwińska.
Projekt zakłada też budowę drogi rowerowej wzdłuż trasy. Pamiętajmy, że jet to wstępna koncepcja - na jej podstawie zostanie przygotowana właściwa dokumentacja. Tereny po dawnych sadach trzeba teraz objąć planem zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze studium teren ma zostać przeznaczony na mieszkaniówkę, a na południu pod nieuciążliwy przemysł. Jest już wstępna koncepcja przebiegu zbiorczej trasy obsługującej ten teren, teraz będzie trzeba przyjąć plan, wykupić nieruchomości pod budowę, by wreszcie szukać źródeł finansowania. Urzędnicy chcą zrealizować całe zadanie na przestrzeni najbliższych 10-15 lat. Dodajmy, że studium przebiegu ulicy przygotował dr inż. Kazimierz Jamroz z Politechniki Gdańskiej wspólnie ze swoim zespołem.
Komentarze (28) dodaj komentarz
Arek_gość
16.01.2015, 10:21
A czy wiadomo juz kiedy nastąpi remont / budowa nawierzchni ulicy Głowackiego w kierunku Śliwin? Teraz jest tam droga polna bez oświetlenia i dziura na dziurze. Ruch samochodowy jest całkiem spory i dodatkowo sporo pieszych i rowerzystów. Gmina Tczew dociągnęła drogę asfaltową do granicy z miastem. Pozostał teraz tylko odcinek ok 1 km na terenie miasta. Na terenach które maja być podobno przeznaczone na rozwój i budowę nowego osiedla...
Odpowiedz_gość
16.01.2015, 11:47
Ta droga to jakaś kpina. Gmina ludziom buduje drogi, chodniki, ścieżki a miasto próbuje tu sprzedawać swoje działki nic nie robiąc!!!!!! Dziury takie, że przejechać autem nie można, błoto takie, że przejść się nie da a ciemno....... pisałam ponad rok temu do UM z prośbą o oświetlenie i co z tego wyszło - widać:(
Cytuj_gość
16.01.2015, 10:33
Panie prezydencie Pobłocki zapomniał pan narysować rondo, które od zawsze (15 LAT) było w planach !!! Jego lokalizacja to jakieś 200 metrów od DK 91 Piszą że studium przebiegu ulicy przygotował dr inż. Kazimierz Jamroz z Politechniki Gdańskiej wspólnie ze swoim zespołem... to jestem spokojny - efekt jak pod wieżą ciśnień MUROWANY.
Odpowiedz_gość
17.01.2015, 13:56
Patałachy nic nie potrafią dobrze zrobić rondo koło wieży to porażka jest gorzej niż było ( w dni pracujące mój rekord stania to 36 minut ) co za debil to wymyślił a wystarczyło bez dużych nakładów finansowych zrobić jednokierunkowe ulice Bałdowską i 30 Stycznia wolałbym nadrobić te kilkaset metrów niż stać w korkach po 30 minut do tego lewo ,prawo skręty i by sie jeżdziło bez problemu ale urzędasy jak zwykle wiedzą lepiej (gdzie zrobić rondo jaką komunikacją jeżdzić itp) i biorą za to jeszcze grubą kasę powinni za swoje czyny odpowiadać
Cytujzaratustra83
16.01.2015, 11:54
obwodnica he he
Południową obwodnicę Tczewa to stanowi droga krajowa nr 22 więc te szumne określenie schował bym sobie w kieszeń. Planowana jest zwykła droga łącząca ze sobą dwa osiedla a nie obwodnica. Bardziej palącym problemem jest skomunikowanie Czyżykowa z Suchostrzygami omijające Stare Miasto co znacząco odciążyło by oba wiecznie zakorkowane ronda w centrum. Swoją drogą jestem ciekaw czy miasto ma jakikolwiek plan na naprawę bubla komunikacyjnego w postaci dwóch rond jakie się nie sprawdzają.
Odpowiedzzaratustra83
17.01.2015, 23:44
kasa
Tak na marginesie, jestem ciekaw ile kasy wzięli projektanci za tą wstępną koncepcje i ile jeszcze szarpną za sam projekt. Bo o tym że UM zapyta się mieszkańców o zdanie to już nie mażę.
Cytuj./._gość
18.01.2015, 18:39
marzy przyjacielu, marzy, ale to na marginesie gimbusie. Jesli chodzi o koszty koncepcji to ok. 1.350.000 z czego projektanci dostali 100.000, a reszte musieli podzielic w odpowiedniej proporcji między urzędników, z czego prezydent dostał 67%. O to ci chodziło dziecino?
Cytujzaratustra83
19.01.2015, 08:36
do ~ ./._gość
Sam jesteś gimbus. Jeżeli ktoś popełni błąd to można zwrócić uwagę kulturalnie a nie od razu się zasapać podbudowując swoje ego. Po mnie to akurat twoje dziecinne zaczepki słowne, spłyną jak po kaczce, jednak naucz się tak zwracać uwagę by osoby nie zrazić a skłonić do poprawy błędu i wyciągnięcia nauki na przyszłość. Zachowywać się jak prostak, potrafi każdy.
Cytujjaa_gość
15.06.2016, 13:14
dobrze mówisz..
powinni wybudować jakąś drogę, aby skomunikować czyzykowo z nowym miastem i suchostrzygami, ale nie biegnąca na granicy zabudowań, tylko alternatywę do bałdowskiej i wojska polskiego, która będzie biegła na terenie miasta, a nie robić kółko..
Cytujtfyfy_gość
16.01.2015, 12:11
7tf7tt
Wyrzucić w błoto 5 mln zł na 2 ronda po to by stworzyć w mieście korki - mistrzostwo ... kiedyś korek sięgał maksymalnie do końca muzeum wisły a teraz cała bałdowska stoi do stadionu i 30 stycznia do eatonu
Odpowiedzjocker_gość
16.01.2015, 12:27
$
Popieram " zaratustra 83 " nie myślą jak pozbyc się korkow w centrum ale mysla o sobie jak dojechac szybko do sliwin. A ludzie niech stoja w korkach oni maja nas w d...e.
Odpowiedzka_gość
16.01.2015, 12:29
Nieprawda
Nieprawda: 1. To nie obwodnica, tylko droga z nikąd do nikąd, 2. Z tego co wiem, to nie dawnych sadów, tylko sadów. W dniu dzisiejszym obowiązuje umowa dzierżawy i nie wiadomo, kiedy się zakończy. Pisanie "dawne sady" może spowodować napływ szabrowników.
Odpowiedz;) _gość
18.01.2015, 19:11
:)
Wiadomo do 2015 r
CytujZmielony Dżony_gość
16.01.2015, 14:43
Polska to jednak dziki kraj
dokładnie, to nie będzie żadna obwodnica tylko jakas tam sobie droga...przynajmniej za jakiś czas, no bo pomyślcie...Tczew jest już strasznie spuchnięty, nie ma za bardzo gdzie się rozbudowywać, jak właśnie na południe lub ew. na zachód "wchłaniając" mniejsze miejscowości typu Śliwiny czy Bałdowo...nie mówie ze tak będzie ale jest to prawdopodobny scenariusz...no i teraz zbudują tą "obwodnicę" a następnie jak miasto już spuchnie maksymalnie, zacznie się przekształcanie wykupywanie działek za tą nową obwodnicą i co...będzie obwodnica w srodku miasta? i co dalej? jakiś pociotek pobłockiego (bo władzy tak łatwo pewnie nie odda bo już teraz widać ze traktuje to miasto jak prywatny folwark) stwierdzi ze teraz wybudujemy obwodnice obwodnicy i znowu kolejni wykonawcy wyłonieni w oczywiście zgodnym z prawem przetargu przytulą kilka baniek...
Odpowiedzf_gość
16.01.2015, 15:26
d
To juz tam niema byc lotniska w sadach takie plany byly to se droge do nikad szacun dla wizjonerow w magistracie
Odpowiedz_gość
16.01.2015, 18:00
co za idiotyczny plan,jak mozna ten twor nazwac obwodnica.droga z pod baldowa do sliwin i to ma odciazyc tczew czy znowu zmarnowac publiczne srodki na bzdure, Kto nami rzadzi pytam sie? czy pokrzywdzeni losem ludzie z kodzborowa czy jakas inna anomalia psychiczna! k...wa mac szlak trafia czlowieka jak czyta i widzi bande na stolkach po znajomosci i bez wyksztalcenia na danym stanowisku.malo tego-zadnej odpowiedzialnosci za zle decyzje. SREDNIOWIECZE K....WA JEGO W D..PE MAC!!!!!!!
Odpowiedzapork_gość
16.01.2015, 19:08
na h. ta droga
komu ma służyć , chyba kolegom jak ktoś wcześniej wspomniał by pozbyć się nierentownemu sadowi i kolegom dać robotę,bo sensu tu nie widzę .głupi chyba jestem ,albo zapomniałem ,że mieszkam w kraju gdzie logika to jak tradycja z misia.
OdpowiedzSAo_gość
16.01.2015, 19:08
Hmm...
No dobra, jestem ciekaw jak droga będzie przebiegać, po czyich działkach. Jeżeli nawet to miasto ma na tyle pieniędzy aby wykupić obszary. Jeżeli gdyby miasto miało fundusze, a ziemia należała by do rolników to nawet niech oni nie myślą, ze odkupią.
Odpowiedzantoni_gość
16.01.2015, 21:46
droga do nikąd
W jakim celu mieszkańcy Górek mają jeździć do ul. Bałdowskiej ? Chyba, żeby postać w korku przed rondem na ul. Bałdowskiej zamiast na ulicy 30 stycznia. Co ta droga ma odciążyć ? Jest to kolejna głupota w wykonaniu władz naszego miasta, którzy zapominają lub nie widzą dróg pokrytych błotem sięgającym do kostek, dróg pełnych dziur, dróg, które muszą budować sami mieszkańcy.
OdpowiedzDroga dla developera_gość
17.01.2015, 01:09
Budowa drogi tylko dla developera
Wiadomo czemu chcą budować , w sadach ma byc osiedle potrzebna jest droga. Wiec wybudują za nasza kasę. I ronda tez :)
Odpowiedzx_gość
17.01.2015, 10:31
a aa na suchostrzygach drogi nei sa dla spoldzielni? a na czyzykowie nie sa dla wspolnot mieszkaniowych ? czemu wiec nie moga byc dla dewelopera ?
OdpowiedzJasiu gość_gość
17.01.2015, 12:13
Proszę pisać poprawnie,bo w artykule,który przeczytałem,najpierw piszecie Głowackiego,a potem Głowskiego!!! Ciamajdy
Odpowiedzcinek_gość
18.01.2015, 08:35
...
Poblocki się obudz z Twojego wirtualnego swata b głosowali na Ciebie sami emeryci, bo młodzi wyjechali trutniu
Odpowiedzgość_gość
18.01.2015, 12:13
Nowo Głowackiego
Czy ktoś pomyślał o tych ludziach, co się pobudowali na górkach. Najpierw bloki im powciskali, jak to wygląda bloki i domki jednorodzinne ciekawe kto kasę za to wziął a teraz obwodnice .Przecież tam gdzie ma być ta droga ludzie maja domki ,a osiedle górki stanie się wielkim skupiskiem hałasu. Niewolno na to pozwolić przecież to jest nasze miasto, a nie tych darmozjadów z ratusza .A winę mają ludzie, bo taką władze wybierają .Po dupie dostaną ci którzy tam mieszkają ile 700 samochodów dobre sobie, koło wierzy ciśnień i koło ratusza sobie to zróbcie barany.Niewolno na to pozwolić..................
Odpowiedzewa_gość
02.09.2016, 13:44
ul. Głowackiego i Bądkowskiego
Panie Prezydencie 10-15 lat planuje pan ludziom już mieszkającym przy ulicy Bądkowskiego jeździć po drodze, z takim kurzem i żyć w tym kurzu. Wstyd, Panie Prezydencie, że nie ma Pan pieniędzy na zalanie asfaltem 200-300 metrów drogi z tak dużym natężeniem ruchu a na ulicy Kapitańskiej gdzie w szczerym polu stoją trzy domy wybudował Pan drogę asfaltową z chodniczkiem, który zarasta już trawą .bo tam mało kto chodzi. To jest właśnie Pana życzliwość i gospodarność. Jeżeli nie pomoże Pan tym ludziom, którzy tam mieszkają sprawa będzie skierowana dalej.
OdpowiedzJa_gość
21.09.2016, 09:54
Ulica Bądkowskiego Tczew
Panie Prezydencie to wstyd dla Pana i Urzędu dając zezwolenie na budowę bloków nie zabezpieczając właściwego dojazdu. Niszczy Pan przez takie nieudolne decyzje ludzkie zdrowie i mienie bo ogromny kurz z ulicy nie daje ludziom żyć a buduje Pan ulicę Kapitańska w pustkowiu. Tu na Bądkowskiego jest 200-300 metrów drogi do zalania asfaltem a częstotliwość pojazdów z bloków i na budowę ogromna. Poza tym za te pieniądze co zostały przeznaczone na nasypywanie i nieustanne równanie pewnie pokryłoby koszty właściwie utwardzonej drogi a jeszcze funduje Pan nam Nową Głowackiego? Obwodnica powinna być za miastem a nie wśród domów. A gdzie ochrona środowiska i ludzkiego zdrowia. Moim zdaniem świadomie Pan nas niszczy- stwierdzam to z przykrością,
Odpowiedzt.j._gość
30.01.2017, 11:54
Głowackiego
Ulicę Głowackiego remontowano zaledwie 2 może 3 lata temu, odcinek od jedynki jest ok a dalsza część już są dziury. Bardzo proszę o sprawdzenie, kto odbierał ten odcinek drogi, że taki bubel odebrał, jak tak będzie się działo to Polska nigdy nie stanie na nogi. Jak można patrzeć tylko na czubek własnego nosa a nie na dobro ogółu. Ktoś powinien za to odpowiadać. To żadna gospodarka, za nasze podatki robić takie buble.
OdpowiedzKalosz_gość
19.10.2018, 12:44
Popieram ten projekt
Bardzo mi się podoba. Odciąży ruch z Gorzedzieja Bałdowa Subków i całego zawiśla (mostu lisewskiego nie ma) z bałdowskiej który ominie centrum w stronę Górek i Gdańska. Czyli z Wojska Polskiego już dzisiaj by spadło 80% użytkowników. Tylko brać się do roboty bo już jak pisze ten wpis to prawie cztery lata minęły. Więc niedługo bedzie wypadało skończyć gadanie zakasać rękawki skoro plan jest 10 letni. Powodzenia życzę w realizacji tej inwestycji.
Odpowiedz