Piesi wciąż bez odblasków. "Człowiek niby istota rozumna, a żałuje parę groszy na bezpieczeństwo!"

Bez odblasków pieszy może nie mieć żadnych szans (fot. tcz.pl)
Piesi wciąż bez odblasków. "Człowiek niby istota rozumna, a żałuje parę groszy na bezpieczeństwo!"
Internauci alarmują, że mimo obowiązku, który wszedł w życie kilka miesięcy temu, nie wszyscy piesi noszą odblaski na nieoświetlonych pozamiejskich drogach. Proszą o częstsze kontrole policję, bo boją się, że może dojść do tragedii.

- Zachęcam policję, aby zajęła się pieszymi szczególnie na drodze z Tczewskich Łąk - codziennie jeżdżę do pracy w Tczewie i mijam pieszych bez odblasków - tak trudno o jakikolwiek odblask - u Chińczyków opaski bodaj po 4zł - człowiek niby istota rozumna, a żałuje parę groszy na swoje bezpieczeństwo! - pisze na łamach naszego portalu użytkownik o nicku lala.

Internautka ma oczywiście rację. Osoba idąca po zmierzchu drogą, widoczna jest z odległości zaledwie ok. 30 metrów. Jest to zbyt mało, by zatrzymać pojazd. Mając na sobie elementy odblaskowe zostaniemy zauważeni już ze 150 metrów. Kierowca będzie miał miejsce i czas, by zatrzymać pojazd i nie dojedzie do potrącenia. W ten sposób aż 5 razy zwiększamy swoje bezpieczeństwo na drodze. Taki drobiazg, a może uratować nam zdrowie lub nawet życie. Dlatego nośmy odblaski nie tylko z obowiązku, ale przede wszystkim jako wyraz troski o bezpieczeństwo własne oraz swoich bliskich.

- Apelujemy do wszystkich pieszych, aby nosić odblaski. Bądźmy dobrym przykładem dla najmłodszych i zaopatrzmy naszych podopiecznych w takie elementy. - mówi asp. sztab. Dariusz Górski, rzecznik tczewskiej policji - Staramy się informować, prowadzić akcje propagujące bezpieczeństwo na drodze, ale jeśli ktoś nie stosuje się do przepisów, musi liczyć się z tym, że zostanie ukarany mandatem. Na bieżąco prowadzimy kontrole na drogach powiatu tczewskiego - również na wspomnianej przez czytelniczkę trasie.


Jednocześnie pomorscy policjanci przypominają, że od 31 sierpnia br. piesi, bez względu na wiek, mają obowiązek używania elementów odblaskowych w sytuacji, gdy poruszają się drogą po zmierzchu poza obszarem zabudowanym. Nosić je należy w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu drogowego. Może to być: opaska, kamizelka, zawieszka, chusta itd. Niezastosowanie się do tego prawa może zakończyć się mandatem karnym. Najważniejsze jest bezpieczeństwo.



Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (27)
dodaj komentarz

  • krzyś_gość

    19.12.2014, 18:07

    mandat

    szedłem do Zajączkowa prawidłową stroną, i zatrzymali mnie niebiescy, myślałem, że skończy się na pouczeniu, ale niestety wypisali 50 zł. bez litości. Ale następnego dnia kupiłem kamizelkę za 6 zł z Biedronki

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8 
  • kleofas_gość

    19.12.2014, 18:44

    również na trasie Górki-Tczew

    Nie ma bilbordów na temat kampania w TV równa się zeru.Ustawa weszła i na tym koniec...Ale za to reklamy w TV żerujące na ludzkim mózgu co 20 min po 15 min.to prawdziwy rekord świata...

    Odpowiedz
    IP: 84.39.xx3.xx8 
  • Andrzej_gość

    19.12.2014, 20:06

    karać

    Tylko natychmiastowa kara nauczy rozumu. Karać, karać dla ich dobra

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx5 
  • ja_gość

    20.12.2014, 02:20

    karać

    Gościu od karania...... Jakaś trauma z dzieciństwa? Może zły dotyk? I dlatego wszystkich byś karał?

    Cytuj
    IP: 78.30.xx2.xx4 
  • Ewa_gość

    19.12.2014, 20:42

    Piesi to raz... rowerzyści bez świateł to dwa...

    Jeśli poruszamy sprawę pieszych to chciałabym również o zwrócenie uwagi na rowerzystów którzy rano jadą ulicą bez świateł i odblasków. Codziennie gdy jadę do pracy rano ulicą Jagiellońską mijam kilku.Zwracam się do Policji o kontrolę takich osób a raczej sprawdzenie stanu ich rowerów.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • MM_gość

    20.12.2014, 13:43

    ma pani rację tylko połowicznie. w mieście (teren zabudowany) rowerzysta nie musi mieć odblasków. za to na drodze jak najbardziej muszą być włączone światła roweru, ponieważ rowerzystę jadącego ulicą obowiązują te same przepisy co blachosmrodów.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx6.xx0 

    kolo_gość

    22.12.2014, 07:38

    zgadzam się

    Zgadzam się z Tobą ,że wiele rowerów jest źle oświetlonych ale jest też druga strona medalu bo ja sam jeżdżę codziennie rowerem i jest on prawidłowo oświetlony a mimo to jestem ignorowany przez kierowców a najgorzej jest na rondzie bo już dwukrotnie ten sam kierowca widząc mnie wciska się na chama myśląc ,że się przestraszę. Ja oczywiście znam przepisy i nie ulegam jego perswazji i przyznam się ,że w rewanżu zajeżdżam mu droge i nie pozwalam się wyprzedzić jak najdłużej się da. Wiem ,że to nie jest dobra metoda ale musze jakoś zemścić się na tym typie. Dodam jeszcze ,że ten baran jeżdzi starym szarym mercedesem.

    Cytuj
    IP: 195.33.xx4.xx0 
  • aga_gość

    19.12.2014, 20:44

    ,,,,,,,,,,,,,,

    Jestem jak najbardziej za odblaskami, ale może policja wypisując mandat mogłaby podarować taki odblask tej osobie. W obszarze zabudowanym też by się odblaski przydały np w Bałdowie ciemno jak w ..... .

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx3.xx3 
  • _gość

    20.12.2014, 09:49

    Żałujesz 5 złotych??? Jesteś gorsza od chytrej baby z Radomia! A policja to instytucja charytatywna???

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9 

    MONDRALA_gość

    20.12.2014, 13:26

    Słuszna słuszność.

    Tym co łamią przepisy to powinni dawać odblaski? A może tym co przepisów nie złamali to powinni dawać min po 200 zł za dobrą postawę obywatelską?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • koloolo_gość

    19.12.2014, 21:33

    Nie ma takiego prawa, które by nakazało Polakowi cokolwiek. nawet 5 złotych na kamizelkę szkoda wydać, skoro za to można kupić ze 2 albo nawet 3 dobre piwa. Dobre, bo tanie....

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx1.xx9 
  • rymas_gość

    19.12.2014, 23:10

    Na drodze do Bałdowa jest równie niebezpiecznie. Pobocza praktycznie nie ma, a ludzie i tak odblasków nie noszą...

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx9.xx3 
  • _gość

    20.12.2014, 06:22

    Większość rowerzystów jezdzi bez świateł i policji to nie interesuje.

    Odpowiedz
    IP: 141.0.xxx.xx2 
  • ZIBI_gość

    20.12.2014, 13:08

    Bo to rowerowy Tczew...

    Bo to rowerowy Tczew... i rowerzystom wszystko wolno.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 

    ZIBI_gość

    21.12.2014, 20:25

    Tak wyglądają rowerzyści nocą...

    tnij.tcz.pl/?u=112ce8

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • jura_gość

    20.12.2014, 07:35

    A może...

    Najlepiej byłoby wziąć pieszego , który idzie bez odblasków i wsadzić do samochodu zeby widział jak w czasie jazdy trudno dostrzec innego pieszego może wtedy by to coś pomogło bo wydaje mi się ,że wielu pieszych szczególnie Ci którzy nie maja prawa jazdy nie zdają sobie sprawy ,że sa niewidoczni

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx0 
  • _gość

    20.12.2014, 13:02

    Świetny pomysł! Proponuję Ci wziąć prywatny samochód, zatankować go ze 4 razy do pełna, wziąć tydzień urlopu bezpłatnego w pracy i wozić każdego pieszego bez odblasków i pokazywać mu, jaki jest "widoczny". Wynikną z tego same plusy: - zrobisz coś społecznie dla podniesienia bezpieczeństwa, - zyskasz "uznanie" społeczeństwa, - dostaniesz dyplom pochwalny od prezydenta i podziękowanie z policji. A to że stracisz kupę kasy na paliwo, dojdzie Ci obowiązków w pracy - to nic... Będziesz lokalnym bohaterem!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9 

    MIC-U_gość

    20.12.2014, 13:09

    Po co?

    Żeby jeszcze po pijaku samochód zarzygał?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 

    jura_gość

    22.12.2014, 07:50

    Widać

    Od razu widac ,ze piszacy komentarze nie jeżdżą bocznymi drogami powiatowymi. Gdybyście widzieli tych nieodpowiedzialnych pieszych to inaczej byście gadali. Poza tym w moim komentarzu ani raz nie napisałem ,że bedę ich woził swoim samochodem a to że oni są pijani to chyba znacie z autopsji bo pewnie wasi starzy czesto wracaja pieszo z roboty narąbani jak baki i nie zadbali o wasza edukację bo tylko tak mogę wytłumaczyc sobie wasz brak rozumienia tego co czytacie i brak wyobraźni a poza tym jezeli wstawiacie komentarz na temat poruszania się po drodze to wypadało by przynajmniej miec prawo jazdy chociaż na traktor bo wątpie czy wasz poziom edukacji pozwoli wam na zdanie testów w których trzeba rozróżnic litery A, B i C

    Cytuj
    IP: 195.33.xx4.xx9 
  • ąndrzej_gość

    20.12.2014, 11:14

    odpowiedź dla ja gość

    Nie będę polemizował z tobą o traumie. Bo jak potrącisz pieszego to już ty będziesz miał traumę. Przeczytaj post Krzyś to może zrozumiesz

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx5 
  • mały_gość

    20.12.2014, 14:55

    piesi na drodze

    już kilka razy trafiłem jadąc przez Bałdowo na pieszych bez odblasków czy latarek. jeden raz mało nie potrąciłem, a dużo nie brakowało. chodzą ubrani w ciemne spodnie, kurtki i czapki. pół biedy jak nie pada deszcz ani śnieg - gorzej jak pada.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • Krzys_gość

    20.12.2014, 15:55

    odblaski

    Ustawa wyszła i z końcem sierpnia należy nosić odblaski i to rozumiem. Niestety w handlu są kamizelki i nic więcej. Pewnego dnia będąc w sklepie znalazłem odblaski po około 2 zł. Kupiłem kilka . Za jakiś czas szukałem takich samych żółtych odblasków. Były, ale po 9 zł. Kochani jak się uchwala ustawę to należało by przed jej wejściem w życie starać się takie odblaski sprzedawać po małej cenie lub w czasie kontroli zrobić szereg akcji i za prawidłowe zachowanie nagrodzić pieszego, a nawet kierowcę bo to tez pieszy. A tu biorąc pod uwagę bezpieczeństwo obywateli, aż się prosi, aby w czasie tzw. wakacjo legis przeprowadzić szereg akcji uświadamiających np. w sierpniu, wrześniu. No ale w Polsce mądry Polak po szkodzie.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx5.xx0 
  • Remoo_gość

    20.12.2014, 19:10

    Najlepiej ubrać się na czarno, zostać potrąconym, a później przez kilka lat ciągać kierowcę po sądach, bo to przecież zawsze będzie jego wina, że potrącił pieszego. Naprawdę, myślenie w narodzie zanikło. No ale przecież lepiej wydać 4 złote na dwa browarki zamiast zadbać o własne bezpieczeństwo...

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx5 
  • dziki_gość

    21.12.2014, 10:25

    odblaski

    a swoją drogą wiecie gdzie można kupić odblaski?? pamiętam ze w Kauflandzie kiedyś widziałem ale czy są inne miejsca??

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx0 
  • xxxx_gość

    21.12.2014, 20:40

    Po co sobie co niektórzy ubliżają. Wystarczy, że każdy pomyśli o innych, pieszy, że jest słabo widoczny, rowerzysta, że nie jest władcą szos, a kierowcy trochę wolniej i z szacunkiem dla w/w. Jak ktoś nie zna zasad zdrowego współżycia społecznego i dobrych obyczajów niech nie wychodzi nie wyjeżdża z domu.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • leo_gość

    21.12.2014, 21:10

    żadne odblaski i kamizelki nie zastąpią zdrowego rozsądku ,pieszych karać a kierowców debili ignorować królowie szos chamstwo ze strony kierowców straszne tego nikt nie zmieni

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx5 
  • zaratustra83

    23.12.2014, 08:55

    kolejne totalitarne prawo

    Moi drodzy o ile jestem zwolennikiem odblasków o tyle nie jestem zwolennikiem zmuszania prawem ludzi do wydawania kasy. Co to za prawo które zmusza nas do określonego rozporządzania swoim majątkiem? Nawet nie widzicie kiedy się wam wolność odbiera. Każą wam pasy zapinać pod groźba kary, każą wam kamizelki nosić pod groźbą kary, wszystko to robicie lub płacicie. No a za rok ktoś dla waszego dobra wymyśli że mamy chodzić w kaskach pod groźbą kary i też będziecie chodzić w kaskach albo płacić mandaty. Potem ktoś wpadnie na pomysł że możecie się przewrócić i nogę złamać i wprowadzą obowiązkowe ochraniacze. No i tak Polacy na ulicach będą płacić mandaty albo wyglądać jak bramkarze hokejowi. Ale to wszystko przecież dla waszego dobra i słuszne. A może tak po prostu prawo powinno egzekwować odpowiedzialność i zachęcać do określonego działania a nie zmuszać? Może zamiast zmuszać ludzi do czegoś, prawo powinno zachęcać i uczyć odpowiedzialności?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.