Trwają dyskusje na temat remontu ulicy Gdańskiej, która przewidziana jest do przebudowy. Podczas kwietniowej sesji Rady Miasta Miejski Zarząd Dróg przedstawił wyjaśniania, dlaczego ulica ma wyglądać tak, a nie inaczej.
Trwają przygotowania do remontu ulicy Gdańskiej - pisaliśmy o tym tutaj - Ul. Gdańska. Dokumentacja gotowa. Co z realizacją? Już jakiś czas temu firma Europrojekt zakończyła prace nad dokumentacją. Co zaplanowali projektanci? Ulica zostanie przebudowana - mowa o wymianie nawierzchni, ale także sieci i instalacji podziemnych. W ciągu trasy ma powstać też droga rowerowa (ta będzie biegła po stronie cmentarza - w kierunku Wisły). Połączenie rowerowe zostanie doprowadzone aż do istniejącej ścieżki w ciągu bulwaru wiślanego. U zbiegu ulic 1. Maja i Gdańskiej - tuż za wiaduktem - powstanie rondo. Koncepcja zakłada również zmianę lokalizacji przystanków na odcinku pomiędzy ulicą Pomorską a Mostową - istniejąca przy kościele zatoka miałaby zostać przesunięta za skrzyżowanie w stronę Starego Miasta - w kierunku przeciwnym przystanek zostałby zaprojektowany po drugiej stronie ulicy. Autobusy zatrzymywałby się też na ulicy Sobieskiego - na wysokości kościoła. Nie wszystkim jednak przyjęte rozwiązanie się podoba. Nowe rozwiązania krytykował radny m. in. Zbigniew Urban, ale także przedsiębiorcy, którzy mają punkty handlowe na odcinku między Mostową, a Południową:
- Proponuję wybudowanie tylko jednego przystanku między restauracją „Pod Orłem” oraz „Apteką” na rogu ul. Gdańskiej i Mostowej oraz pozostawienie obecnie istniejącego przystanku.- mówił podczas marcowej sesji.
Zdaniem radnego takie rozwiązanie miałoby ograniczyć koszta inwestycji i usprawnić komunikację z osiedlem Staszica. Co na to urzędnicy? Na kwietniową sesję przygotowano obszerne wyjaśnienia w tej sprawie. Okazuje się, że zniknie 7 miejsc parkingowych pomiędzy skrzyżowaniem Gdańskiej z Mostową - a Południową. W miejsce likwidowanego przystanku powstanie z kolei powierzchnia do zaparkowania dla kilkunastu aut, w tym dwa dla osób niepełnosprawnych, zaś przy aptece kolejnych kolejnych kilkanaście - w sumie po przebudowie na Gdańskiej będzie mogło parkować o ponad 20 pojazdów więcej.
- Prace nad dokumentacją wymagają wielu rozmów. Były skargi na likwidację miejsc postojowych pomiędzy skrzyżowaniami do Mostowej do Południowej, ale trafiła do nas też petycja podpisana przez przedsiębiorców prowadzących działalność w punktach pomiędzy Pomorską, a Południową, którzy nie chcą zatok autobusowych, kosztem likwidacji miejsc parkingowych. Z umiejscowieniem zatoki na wysokości restauracji "Pod Orłem" jest też problem tego typu, że nie można tam wykonać normalnego peronu, ze względu na to, że znajduje się tam wjazd na posesję. Osoby niepełnosprawne miałby zatem utrudnione korzystanie z przystanku. - mówi Joanna Rzepka z Miejskiego Zarządu Dróg - Nie będziemy udawać, że nasze rozwiązania to jedyne słuszne pomysły, ale jako zarządca trasy musimy pogodzić interesy wszystkich użytkowników - korzystających z komunikacji zbiorowej, kierowców, przedsiębiorców. Biorąc to wszystko pod uwagę, doszliśmy do wniosku, że przesunięcie zatok autobusowych nieco dalej nie będzie wielkim problemem. Dodam, że po zgłaszanych sygnałach, wzięliśmy też pod uwagę interesy osób, jadących autobusem od strony osiedla Staszica - przy okazji wprowadzania zmian w organizacji ruchu po przebudowie Gdańskiej - powstanie przystanek w ciągu ul. Mostowej, by pasażerowie wysiadający nie musieli jechać w stronę dworca.
Szczegółowe wyjaśnienia dotyczące przebudowy ulicy Gdańskiej, przygotowane na kwietniową sesję, do wysłuchania tutaj:
Dodajmy, że choć dokumentacja jest gotowa, nie wiadomo, kiedy ruszy remont ulicy Gdańskiej. Wszystko zależy od uruchomienia dystrybucji środków unijnych - ratusz planuje bowiem przeprowadzenie prac w ramach projektu dotyczącego rozbudowy infrastruktury otaczającej węzeł transportowy. Niewykluczone, że unijne rozdanie ruszy około 2017 roku.
Trwają przygotowania do remontu ulicy Gdańskiej - pisaliśmy o tym tutaj - Ul. Gdańska. Dokumentacja gotowa. Co z realizacją? Już jakiś czas temu firma Europrojekt zakończyła prace nad dokumentacją. Co zaplanowali projektanci? Ulica zostanie przebudowana - mowa o wymianie nawierzchni, ale także sieci i instalacji podziemnych. W ciągu trasy ma powstać też droga rowerowa (ta będzie biegła po stronie cmentarza - w kierunku Wisły). Połączenie rowerowe zostanie doprowadzone aż do istniejącej ścieżki w ciągu bulwaru wiślanego. U zbiegu ulic 1. Maja i Gdańskiej - tuż za wiaduktem - powstanie rondo. Koncepcja zakłada również zmianę lokalizacji przystanków na odcinku pomiędzy ulicą Pomorską a Mostową - istniejąca przy kościele zatoka miałaby zostać przesunięta za skrzyżowanie w stronę Starego Miasta - w kierunku przeciwnym przystanek zostałby zaprojektowany po drugiej stronie ulicy. Autobusy zatrzymywałby się też na ulicy Sobieskiego - na wysokości kościoła. Nie wszystkim jednak przyjęte rozwiązanie się podoba. Nowe rozwiązania krytykował radny m. in. Zbigniew Urban, ale także przedsiębiorcy, którzy mają punkty handlowe na odcinku między Mostową, a Południową:
- Proponuję wybudowanie tylko jednego przystanku między restauracją „Pod Orłem” oraz „Apteką” na rogu ul. Gdańskiej i Mostowej oraz pozostawienie obecnie istniejącego przystanku.- mówił podczas marcowej sesji.
Zdaniem radnego takie rozwiązanie miałoby ograniczyć koszta inwestycji i usprawnić komunikację z osiedlem Staszica. Co na to urzędnicy? Na kwietniową sesję przygotowano obszerne wyjaśnienia w tej sprawie. Okazuje się, że zniknie 7 miejsc parkingowych pomiędzy skrzyżowaniem Gdańskiej z Mostową - a Południową. W miejsce likwidowanego przystanku powstanie z kolei powierzchnia do zaparkowania dla kilkunastu aut, w tym dwa dla osób niepełnosprawnych, zaś przy aptece kolejnych kolejnych kilkanaście - w sumie po przebudowie na Gdańskiej będzie mogło parkować o ponad 20 pojazdów więcej.
- Prace nad dokumentacją wymagają wielu rozmów. Były skargi na likwidację miejsc postojowych pomiędzy skrzyżowaniami do Mostowej do Południowej, ale trafiła do nas też petycja podpisana przez przedsiębiorców prowadzących działalność w punktach pomiędzy Pomorską, a Południową, którzy nie chcą zatok autobusowych, kosztem likwidacji miejsc parkingowych. Z umiejscowieniem zatoki na wysokości restauracji "Pod Orłem" jest też problem tego typu, że nie można tam wykonać normalnego peronu, ze względu na to, że znajduje się tam wjazd na posesję. Osoby niepełnosprawne miałby zatem utrudnione korzystanie z przystanku. - mówi Joanna Rzepka z Miejskiego Zarządu Dróg - Nie będziemy udawać, że nasze rozwiązania to jedyne słuszne pomysły, ale jako zarządca trasy musimy pogodzić interesy wszystkich użytkowników - korzystających z komunikacji zbiorowej, kierowców, przedsiębiorców. Biorąc to wszystko pod uwagę, doszliśmy do wniosku, że przesunięcie zatok autobusowych nieco dalej nie będzie wielkim problemem. Dodam, że po zgłaszanych sygnałach, wzięliśmy też pod uwagę interesy osób, jadących autobusem od strony osiedla Staszica - przy okazji wprowadzania zmian w organizacji ruchu po przebudowie Gdańskiej - powstanie przystanek w ciągu ul. Mostowej, by pasażerowie wysiadający nie musieli jechać w stronę dworca.
Szczegółowe wyjaśnienia dotyczące przebudowy ulicy Gdańskiej, przygotowane na kwietniową sesję, do wysłuchania tutaj:
Dodajmy, że choć dokumentacja jest gotowa, nie wiadomo, kiedy ruszy remont ulicy Gdańskiej. Wszystko zależy od uruchomienia dystrybucji środków unijnych - ratusz planuje bowiem przeprowadzenie prac w ramach projektu dotyczącego rozbudowy infrastruktury otaczającej węzeł transportowy. Niewykluczone, że unijne rozdanie ruszy około 2017 roku.
Komentarze (20) dodaj komentarz
_gość
14.05.2015, 09:10
Prawie jak remont Jedności Narodu. PS Lubię kiełbaski od Rąbały
Odpowiedz_gość
14.05.2015, 09:12
Najlepiej dorzucić jeszcze ze dwa ronda i wszyscy będą zadowoleni
Odpowiedzmeme_gość
14.05.2015, 10:03
:)
na kazdym rondzie oczywiscie przejscia dla pieszych oraz na kazdej remontowanej ulicy takie przejscie co dwadziecia metrow ze swiatlami oczywiscie
Cytujja_gość
14.05.2015, 22:01
pewnik
no teraz jestem pewien że Mariusz W. pracuje w Urzędzie Miasta
Cytuj_gość
14.05.2015, 09:35
Urban ty widzę olewasz Jedności Narodu. Czy przyczyną jest to, że dostałeś się do rady z komitetu w którym stwierdzono FAŁSZERSTWO i boisz się, ze wylecisz w niebyt.
Odpowiedzniekumaty buraczek_gość
14.05.2015, 12:50
nie ćpaj, w jakim komitecie?
tnij.tcz.pl/?u=33699f
Cytuj_gość
14.05.2015, 20:30
Urban, nawet mi ciebie nie żal.
Cytujd_gość
14.05.2015, 10:31
Jak zawsze wszyscy wszystko idealnie pomyśleli. Wrzucanie nie swoich pieniędzy w błoto to coś co nasi włodarze robią najlepiej. Po co likwidować istniejące zatoczki i parkingi i tworzyć nowe a ludziom robić" pod górkę". Przystanek przy kościele istnieje odkąd pamiętam i wszyscy się do niego przyzwyczailiśmy. Dodatkowo spełnia wszystkie funkcje, które przystanek powinien spełniać- mi. być w takim miejscu gdzie pasażerowie wszystkich linii jeżdżących ulicą Gdańską mogą z niego korzystać. Tworzenie dodatkowych przystanków, na których zatrzymywać się będą sporadycznie autobusy, a przez to niepotrzebne wydawanie pieniędzy z funduszy europejskich, jest jednym z wielu absurdów, które zaplanowano. Poza tym prawo tworzy się chyba na indywidualne potrzeby miasta (szkoda że nie społeczeństwa),. Przepisy wyraźnie mówią, ze zatoczki autobusowe muszą być za skrzyżowaniem. Jak może przebiegać ścieżka przez zatoczkę autobusową? Gdzie tu mowa o bezpieczeństwie ? itd. Wymyślą, nie przemyślą , nie uzgodnią - czyli standard. Ciekawe jak zareaguje Starosta - kolejny przedstawiciel dbania o bezpieczeństwo i interesy społeczeństwa.
Odpowiedz_gość
14.05.2015, 11:54
Taa ty wiesz to najlepiej. Jestem ciekawy czy przeprowadziłeś kiedykolwiek jakąś inwestycję? Ludzie będą marudzić a potem się przyzwyczają. Marudzić będą zawsze, a przykładem jesteś ty...
Cytujtczewianka_gość
14.05.2015, 11:06
Remont Gdańskiej
Prosta sprawa remont zrobić i koniec bo zawsze komuś coś nie pasuje . Więcej pytania dłużej się wszystko przeciąga. Wiadomo ,że lato jest krótkie . Do roboty!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedzkg
14.05.2015, 12:13
Czy to prawda że ulica ma być zwężona?
Odpowiedzwioslarz25
14.05.2015, 13:44
pewnie tak
Zwężą żeby ścieżkę poprowadzić dla rowerów
Cytujjanek_gość
14.05.2015, 13:53
Gdańska
Tak, będzie zwężona o jedną trzecią szerokości w niektórych miejscach
Cytujxxx_gość
14.05.2015, 14:13
prawda, nie przyzwyczaiłeś się do tego że przy prawie każdym remoncie zwęża się drogi i wprowadza ograniczenia prędkości :D
Cytujjocket_gość
14.05.2015, 14:03
przebudowa
Przebudowa ul. Gdańskiej ruszy rok przed wyborami to bedzie dobra reklama .
Odpowiedz_gość
14.05.2015, 16:13
na ch,j nam rondo kolejne
OdpowiedzTczewiak_gość
14.05.2015, 16:18
Ulica
Ulica Pułaskiego wymaga szybkiej reanimacji. Po różnych pracach ziemnych wykonywanych na tej ulicy jej stan jest w stanie tragicznym, wystarczy raz przejechać się samochodem by to stwierdzić.
Odpowiedzpluto85_gość
14.05.2015, 16:27
Miasto ma nadal konsultacje spoleczne gleboko w d.
Naprawdę ktoś sądzi że w urzędach są lepsi specjaliści niż wśród pozostałych mieszkańców. Ktoś przyrośnięty do stołka nie musi się angażować w poznawanie nowych technologii i rozwiązań, więc zawsze wybierze "sprawdzone" -np. rondo. Z definicji rondo to rozwiązanie inżyierii ruchu drogowego dla skrzyżowań równorzędnych. Za równorzędne uznaje się takie na których wlotach ruch rozkłada się równomiernie. Tą definicję wypracowano w latach 2000-2005. Zakładam, że specjaliści z naszego urzędu o tej formule nie mają zielonego pojęcia i dla nich nadal skrzyżowanie równorzędne to takie, jakie za równorzędne uznano.
OdpowiedzToMmek
14.05.2015, 22:17
Tyle dróg i ulic się robi, wymienia, naprawia, a nikt nie pomyślał by zrobić w Tczewie tramwaj... Jest wiele miejsca by to zrobić, plus ekologia ;)
Odpowiedzgosc1a_gość
14.05.2015, 22:35
nie lepiej wszystkie ulice naraz zrobić w całym Tczewie? będzie fajnie...
Odpowiedz