Nowa nawierzchnia, przebudowane skrzyżowania i wyremontowane chodniki, a do tego ścieżka rowerowa - wszystko dzięki remontowi na drogi krajowej nr 91 między Tczewem a Czarlinem. Dziś (tj. 02.07.2014 r.) została podpisana umowa na remont drogi krajowej nr 91 między Tczewem a Czarlinem.
Obecnie nawierzchnia drogi krajowej nr 91 przechodząca przez Tczew jest w złym stanie technicznym. Jeszcze w lipcu br., dzięki podpisanej umowie z wykonawcą, ruszy długo oczekiwana modernizacja tej drogi. Zostanie wyremontowany odcinek „krajówki” przechodzący przez całe miasto od wiaduktów kolejowych na północy i zakończy się już poza jego granicami na węźle Czarlin przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22. Będzie to prawie 7 kilometrów drogi. W zakres prac remontowych wchodzi wykonanie nowej nawierzchni na całym odcinku trasy. Zostaną również przebudowane wszystkie istniejące skrzyżowania oraz wybudowane jedno dodatkowe z ulicą Poligonową, realizowane w partnerstwie z miastem Tczew. Ponadto w ramach inwestycji dokonany zostanie kompleksowy remont wszystkich istniejących na całym odcinku chodników.
- Nową jakością w Tczewie - co niezmiernie ucieszy rowerzystów, których z roku na rok przybywa - będzie ścieżka rowerowa biegnąca przez całe miasto aż do Górek - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - Ścieżka zacznie się przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej i poprowadzi do skrzyżowania z ul. Jagiellońską. Dalej będzie przechodzić istniejącym odcinkiem przez Osiedle Bajkowe. Od skrzyżowania z Al. Kociewską znów w pasie drogi krajowej doprowadzi aż do skrzyżowania z ul. Norwida.
Inwestorem remontu jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą Skanska SA. Koszt robót wyniesie 38 922 333,71 zł (w wyniku przetargu uzyskane b. duże oszczędności, bo początkowo zakładano, że będą kosztowały nawet 80 mln zł - przyp. red). Wszystkie prace powinny zakończyć się do września 2015 r. (11 miesięcy nie wliczając okresu zimowego tj. 15 grudnia-15 marca).
O szczegółach remontu i harmonogramie prac będziemy na bieżąco informować w naszym serwisie.
Obecnie nawierzchnia drogi krajowej nr 91 przechodząca przez Tczew jest w złym stanie technicznym. Jeszcze w lipcu br., dzięki podpisanej umowie z wykonawcą, ruszy długo oczekiwana modernizacja tej drogi. Zostanie wyremontowany odcinek „krajówki” przechodzący przez całe miasto od wiaduktów kolejowych na północy i zakończy się już poza jego granicami na węźle Czarlin przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22. Będzie to prawie 7 kilometrów drogi. W zakres prac remontowych wchodzi wykonanie nowej nawierzchni na całym odcinku trasy. Zostaną również przebudowane wszystkie istniejące skrzyżowania oraz wybudowane jedno dodatkowe z ulicą Poligonową, realizowane w partnerstwie z miastem Tczew. Ponadto w ramach inwestycji dokonany zostanie kompleksowy remont wszystkich istniejących na całym odcinku chodników.
- Nową jakością w Tczewie - co niezmiernie ucieszy rowerzystów, których z roku na rok przybywa - będzie ścieżka rowerowa biegnąca przez całe miasto aż do Górek - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - Ścieżka zacznie się przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej i poprowadzi do skrzyżowania z ul. Jagiellońską. Dalej będzie przechodzić istniejącym odcinkiem przez Osiedle Bajkowe. Od skrzyżowania z Al. Kociewską znów w pasie drogi krajowej doprowadzi aż do skrzyżowania z ul. Norwida.
Inwestorem remontu jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą Skanska SA. Koszt robót wyniesie 38 922 333,71 zł (w wyniku przetargu uzyskane b. duże oszczędności, bo początkowo zakładano, że będą kosztowały nawet 80 mln zł - przyp. red). Wszystkie prace powinny zakończyć się do września 2015 r. (11 miesięcy nie wliczając okresu zimowego tj. 15 grudnia-15 marca).
O szczegółach remontu i harmonogramie prac będziemy na bieżąco informować w naszym serwisie.
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Remont DK 91
Remont DK 91
Rozpoczyna się wielka przebudowa drogi krajowej nr 91 na odcinku od północnych granic Tczewa do Czarlina. Całkowicie zostanie wyremontowana nawierzchnia na odcinku blisko 7 kilometrów, powstanie także ścieżka rowerowa. Ale - coś za coś...
Komentarze (32) dodaj komentarz
_gość
02.07.2014, 15:14
obniżka z 80 mln na 40 mln zł
Górki bez ekranów chroniących od hałasu z DK 91
Odpowiedz02.07.2014, 21:43
wkoncu...
A chyżo róbta ten remont .
CytujWalczący z Hałasem_gość
31.08.2017, 15:18
STOP Hałasowi
Wpiszczie w Google STOP Hałasowi od Auotstrady
Cytujgość_gość
02.07.2014, 15:23
gość
Tylko aby nie okazało się że za dwa lata trzeba zrobić remont za 40 baniek
Odpowiedz_gość
03.07.2014, 09:33
Ta droga była "robiona" na początku lat 90-tych. Pierdzielili się wtedy z tym remontem, tak jak to w Polsce na wszystkich budowach wszystko długo trwa, czyli 6 osób stoi opartych o łopaty, a 1 udaje, że pracuje. Koleiny w asfalcie pojawiły się od razu po zejściu budowlańców ze świeżo wyremontowanej drogi. Ciekawe czy tym razem polskiej tradycji budowlanej i drogowej, stanie się zadość i remont będzie trwał cholernie długo, okaże się droższy niż przewidywano, a zaraz po zakończeniu pracy pojawią się pęknięcia i koleiny.
Cytuj_gość
02.07.2014, 15:55
obowiazkem prezydenta Tczewa a tym bardziej prezydenta Gdanska jest zadbanie nie tylko "zagrody-Gdansk" ale wokol zagrody miasto Tczew takze zalicza sie do tego i powiem szczerze, ze 91, ktora laczy polnoc-poludnie, zachod-wschod jest w fatalnym stanie wiec takze jest zlym wizerunkem dla Gdanska a miasto Tczew jeden z glownych wezlow komunikacyjnych na Pomorzu powinnien dac przyklad Innym to sa slowa mojej bylej zony, ktora pracuje w Budestagu w Mainz
Odpowiedz_gość
02.07.2014, 17:30
Dobrze ze sie z nią rozwiodles bo to chyba jakaś idiotka była
Cytuj_gość
02.07.2014, 22:27
No jak w Mainz to raczej w Landtagu
Cytuj_gość
03.07.2014, 02:21
negatywe emocje prosze zostawic dla siebie a poza tym dzieki, jestem znow wolny
Cytuj_gość
03.07.2014, 10:20
ss
Bo to zła kobieta była...
Cytuj_gość
03.07.2014, 13:44
do goscia "No , jak w Mainz...." male sprostowanie wiecej czasu przebywa w Berlinie
CytujRogi
02.07.2014, 18:03
No to niezły paraliż komunikacyjny nam się szykuje od wakacji.
Odpowiedzas_gość
02.07.2014, 18:15
Zrobic ścieżkę rowerową na całym odcinku.....
Zrobic ścieżkę rowerową na całym odcinku od Cariny do Czarlina ! Niech będzie chociaż jedna porządna przelotowa ścieżka rowerowa przez całe miasto. Pieniędzy jak widac nie brakuje ! To jest niepowtarzalna okazja . Taka przerywana ścieżka jest niebezpieczna dla rowerzystów jak i dla kierowców ! Mamy 21 wiek - dosyc dziadowania i sztukowania . W Starogardzie jest ścieżka przelotowa przez całe miasto z OBYDWU stron - czyli można . Tczewscy rowerzyści NIE DAJMY SIĘ ZNOWU WYKIWAC !!!
OdpowiedzMemory_gość
03.07.2014, 08:37
Ścieżka
Przecież będzie przez całe miasto - czy ścieżka ze Starogardu Gd. jest aż do Swarożyna? Czarlin nie jest w rejonie miasta:)
Cytujgość_gość
03.07.2014, 20:41
gość
To wyprowadź się do Starogardu zrobili Wam ścieżkę rowerową na A .Krajowej a i tak debile jeżdżą jezdnią
Cytujww_gość
02.07.2014, 19:01
Niezly bajzel i paraliz miasta na wakacje brawo
Odpowiedz_gość
02.07.2014, 19:39
Już widzę jak wspaniale będzie utrudniona komunikacja górek z resztą świata.. Załamka, a zrobić ten remont przecież trzeba..
Odpowiedz_gość
02.07.2014, 20:18
Chyba najbardziej przydałaby się ścieżka wzdłuż Jagiellońskiej i Wojska Pol.
OdpowiedzRad_gość
02.07.2014, 21:17
40 mln
Ciekawi mnie to na czym skanska zaoszczędzi jak GDDKIA obliczyła , że remont wyniesie 80 mln , a przetarg wygrali za blisko 40 mln . To nie jest 1mln , 2mln , a 40 mln
Odpowiedzdfg_gość
02.07.2014, 22:27
dfg
Zaoszczędzą na pracownikach - wezmą podwykonawców
CytujOptymista_gość
02.07.2014, 22:45
Oszczędności
Droga będzie z piasku i gliny, sporadycznie jakiś kamień z rozbiórki obecnej nawierzchni. Natomiast ścieżka rowerowa to zasypany rów przydrożny, a na każdym skrzyżowaniu mini rondo.
Cytuj._gość
03.07.2014, 00:09
na to co jest wyleją smoło asfalt i tu są te oszczędności a za kolejne 2 lata znowu wezmą 40 baniek za remont
Cytujzorientowany w temacie_gość
03.07.2014, 07:01
Ja Ci odpowiem na czym
z przysłowiowego "gówna" bat ukręcą, zamiast kruszywa na podbudowę szajsu nawiozą, do tego jako nawierzchnia masa najgorszej jakości, po roku poprawki, po dwóch koleiny, 5 lat i nowy remont, tyle w temacie, ważne się kierowniczki SKANSKIEJ obłowią, a przy nich chłopki roztropki
Cytujdo 40 mln_gość
02.07.2014, 23:27
Jak to na czym...przede wszystkim na ludziach potem, będzie optymalizacja kosztów, grubości nawierzchni, kruszywa, itd... po za tym ze Skanski będzie jeden majster i jeden kierownik i od 4 do 6 robotników reszta to podwykonawcy zatrudniający robotników na czarno... a szkoda gadać jak w dzisiejszych czasach buduje się drogi i to niezależnie jaka to firma wygra czy to ta pierwsza na S czy druga na S czy inna z sąsiedniego miasta lub powiatu...
Odpowiedzjonnski_gość
03.07.2014, 07:01
Panie Markowski, kto tu się pomylił? Inwestor czy wykonawca? Skala pomyłki jest niewyobrazalna!
OdpowiedzRowerzysta_gość
03.07.2014, 07:17
Ścieżka rowerowa "zacznie się przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej i poprowadzi do skrzyżowania z ul. Jagiellońską. Dalej będzie przechodzić istniejącym odcinkiem przez Osiedle Bajkowe. Od skrzyżowania z Al. Kociewską znów w pasie drogi krajowej doprowadzi aż do skrzyżowania z ul. Norwida" no i na projekcie wygląda to identycznie, problem natomiast jest taki, że nie ma istniejącego odcinka drogi rowerowej przez Osiedle Bajkowe o czym chyba wszyscy zapomnieli! Jest tylko prosty fragment wzdłuż ulicy Czerwonego Kapturka od skrzyżowania z Kubusia Puchatka. I tu się pojawia problem, bo nie wydaje mi się aby miasta szybko a przede wszystkim logicznie rozwiązało problem połączenia tego odcinka ścieżki rowerowej z nowo powstałym kończącym się przy przejściu dla pieszych koło Shella.
Odpowiedzxxx_gość
03.07.2014, 09:54
taaaa, przy nowosuchostrzyckiej budują ekrany a przy DK1 nie. ALBO przy nowosuchstrzyckiej nie byly one potrzebne ALBO prezydent pozwolil aby przy drodze o 4x wiekszym natezniu halasu i ruchu ich nie bylo pomimo ze sa 4x bardziej potrzebne. Prezydent poblocki powiniene na uszach stanac zeyu byly ekrany
Odpowiedzgość_gość
03.07.2014, 12:54
Niegospodarność!!!!
GDKiA robiło pomiary natężenia hałasu na DK 1. Natężenie to jest poniżej normy i ekranów nie będzie!!!!! Zatem wybudowane ekrany na Nowosuchostrzyckiej są niepotrzebne nie 4 razy jak piszesz, a 10 razy!!!!! Dla Nowosuchostrzyckiej nie było żadnych pomiarów. Nie było bo i ulicy nie było!!!!!! Tam projektowane było naturalne tłumienie hałasu przy pomocy żywopłotu. Zamieniono to na ekrany. Za ekranami było ciemno to dodatkowo w czasie budowy jeszcze wykonano za nimi oświetlenie. Oto przykład niegospodarności!!!!!!!!!!!!!!!
Cytuj_gość
03.07.2014, 16:02
Poproszę o wykaz badań hałasu bo z tego co okoliczni mieszkańcy mówią badający nie mieli jak podłączyć się do sieci elektrycznej na górkach. Może badania nie były przeprowadzane ?
CytujPelpliniak _gość
03.07.2014, 11:59
Kiedy będą w końcu remontować drogi w gminie Pelplin ? U nas jest pod tym względem DRAMAT!!!!
Odpowiedzas_gość
03.07.2014, 15:27
Ktoś tu nie zna geografii miasta.
Ulica 30 Stycznia łączy się z dk 91- kończy się Tczew a z drugiej strony zaczyna się Czarlin. Jest tylko kwestią czasu jak Czarlin stanie się dzielnicą Tczewa. Trzeba myślec perspektywicznie i pewne inwestycje planowac z wyprzedzeniem!!!
OdpowiedzTczewianin_gość
04.07.2014, 07:40
Pelplin
Zgłoś się do swoich instytucji, a nie tu głowę zawracasz :)
Odpowiedz