Rondo przy wieży ciśnień im. Tadeusza Mazowieckiego?

Czy nowe rondo w tym miejscu otrzyma imię Tadeusza Mazowieckiego (fot. tcz.pl)
Rondo przy wieży ciśnień im. Tadeusza Mazowieckiego?
W przyszłym roku w sąsiedztwie wieży ciśnień, w miejscu tymczasowego skrzyżowania z ruchem okrężnym, ma powstać rondo. Już teraz pojawiają się propozycje nadania mu imienia - jest pomysł upamiętnienia w ten sposób zmarłego niedawno premiera, Tadeusza Mazowieckiego. Komisja ds. nazewnictwa ulic apeluje również do mieszkańców o zgłaszanie propozycji na nazwanie pozostałych rond w naszym mieście.

Praktyka nazywania rond czyimś imieniem jest w naszym kraju dość powszechna. Takie rozwiązanie stosuje się m. in. w Rumi, gdzie jedno z rond nosi imię Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Niedawno do tczewskiej Komisji doraźnej ds. opiniowania nazw ulic wpłynęły wnioski o uhonorowanie Tadeusza Mazowieckiego. Ludwik Kiedrowski proponował upamiętnienie wybitnego polityka poprzez nadanie nazwy placu przed starostwem. Nadanie imienia premiera miejscu przed siedzibą powiatu, zdziwiło m. in. starostę.

- Nie słyszałem jeszcze o praktyce nadawania nazw parkingom - lepiej znaleźć bardziej godne miejsce - mówił niedawno Józef Puczyński.

Z kolei były poseł Jan Kulas, proponował, by upamiętnić byłego premiera, dedykując mu rondo przed ratuszem. Do radnych trafiły też wnioski od mieszkańców, aby rozważyć inną lokalizację np. poprzez nadanie nazwy rondu przy wieży ciśnień. Komisja w składzie: Gertruda Pierzynowska, Piotr Kajzer, Krzysztof Korda i Zenon Żynda, spotkała się z wnioskodawcami (Bartłomiejem Kulasem, Janem Kulasem, Ludwikiem Kiedrowskim), wysłuchała ich propozycji oraz opinii mieszkańców, którzy wzięli udział w posiedzeniu.


- Podczas posiedzenia wszyscy byli zgodni odnośnie uhonorowania Tadeusza Mazowieckiego. Do uzgodnienia pozostała kwestia wybrania odpowiedniego miejsca. Wstępnie zgłoszono propozycje o nazwanie ronda przy wieży ciśnień, jednego z wiaduktów lub ulicy. Daliśmy sobie kilka tygodni na wypracowanie propozycji. Nie chcemy decydować w pośpiechu. Najważniejsze jest godne upamiętnienie - mówi Krzysztof Korda, przewodniczący komisji.

Propozycja związana z rondem w sąsiedztwie wieży ciśnień podoba się Janowi Kulasowi:

- Ta propozycja nie wzbudziła kontrowersji podczas posiedzenia Komisji, rodzi zatem nadzieję, że zostanie przyjęta w ramach konsensusu, przy zgodzie wszystkich zainteresowanych stron. - podkreśla.

Podczas posiedzenia komisji pojawił się pomysł nazwania wszystkich rond w mieście. Radni chcą poznać propozycje mieszkańców. Zwracają się z prośbą o zgłaszanie propozycji dotyczących nazewnictwa rond.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (75)
dodaj komentarz

  • Kąśliwy Dżon_gość

    10.12.2013, 10:06

    A ja proponuję

    imienia idiotów realizujących swoje idee na siłę. Zresztą Mazowiecki taki czysty nie był więc nie wiem czy jest godzien tego zaszczytu.

    Odpowiedz
    IP: 169.143.xx4.xx5 
  • Jarek K_gość

    10.12.2013, 11:02

    imieniem Kaczyńskiego Lecha

    prof.prezydenta Lecha Kaczyńskiego ?

    Cytuj
    IP: 188.33.xx4.xx7 

    Imienia sprzedawczyka M._gość

    10.12.2013, 12:08

    czcić komunistę?

    Może nazwać bolka i reszty nocnej zmiany gratuluje pomysłu :) A na drzewach zamiast liści...

    Cytuj
    IP: 159.205.xx4.xx2 

    Ojciec chrzestny_gość

    10.12.2013, 20:16

    Rondo

    Rondo Wyborcze 2014 r., albo Rondo Dzięcioła.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 

    _gość

    11.12.2013, 01:25

    A po co tam rondo?!

    Powiat nie umie znaleźć pieniędzy na most, ale na rondo, którego sens nie jest w żaden sposób uzasadniony pieniądze ma, mimo iż "nagle i niespodziewanie" koszt jego budowy okazał się dwukrotnie większy od przewidywań. Władze powiatu w jawny sposób sobie kpią z mieszkańców powiatu tczewskiego i miasta Tczewa.

    Cytuj
    IP: 164.127.xx1.xx4 
  • _gość

    10.12.2013, 10:08

    nazwa

    ja rowniez zgadzam sie na "Tadeusza Mazowieckiego

    Odpowiedz
    IP: 5.146.xx8.xx7 
  • _gość

    10.12.2013, 10:10

    proponuję- Victorii bezsensu

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx3 
  • Zbulwersowany_gość

    10.12.2013, 10:18

    Z jakiej racji on?

    Bauman na uniwersytetach, komuniści w tv i jeszcze zmarłych chcą upchać w przestrzeń publiczną! Ludzie błagam was otwórzcie oczy. Zacznijcie się zastanawiać! Nie musi być tak jak jest!

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx1 
  • _gość

    10.12.2013, 10:18

    Myślę, że najbliżej z Tadeuszem Mazowieckim był Bartłomiej Kulas. Znali się jeszcze z przed stanu wojennego. Rondo przy wierzy ciśnień powinno nosi imię tego, lub tych urzędników, którzy wyliczyli koszt budowy tego ronda dwukrotnie niżej niż budowa będzie kosztowała.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • gość_gość

    10.12.2013, 10:22

    nazwa

    to już lepiej nazwy na czasie takich przywódców jak: facebook albo twitter ?

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • Taki sobie_gość

    10.12.2013, 10:27

    Hmm. Jak dla mnie rondo (jeżeli już musi być?!) pozostanie rondem "przy wieży" ewentualnie "przy wieży ciśnień" Bez nadymania się.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx1.xx0 
  • siedzący byk_gość

    10.12.2013, 10:52

    Niestety w Polsce nazwy nadaje się na siłę, byle ta czy inna władza mogła się wykazać - nie ważne, że mieszkańcy ich nie używają . Przykład? Bulwar nadwiślański (im. Księcia Sambora II), most Północny w Warszawie (im Skłodowskiej-Curie), fragment Trasy Słowackiego w Gdańsku (im. Żołnierzy Wyklętych), rondo przy Shellu/McDonaldzie (im. Jana Pawła II), skrzyżowanie Kościuszki i Wyszyńskiego (skwer kolejarzy, czy jakoś tak). Aż dziw, że wiaduktu w ciągu ul. Wojska Polskiego jeszcze nie nazwano, skoro ten na Gdańskiej ma już dwie nazwy (Wiadukt 800 lecia + im. Marszałka Płażyńskiego)...

    Cytuj
    IP: 81.190.xx5.xx3 

    Blondi_gość

    10.12.2013, 15:08

    A więc ten wiadukt to dwie nazwy ma, a ja jak kiedyś przeczytałam "Wiadukt 800lecia Macieja Płażyńskiego " to się zastanawiałam jak to możliwe że Płażyński aż 800 lat żył

    Cytuj
    IP: 178.56.xx5.xx5 

    _gość

    10.12.2013, 16:00

    W Polsce, niestety lubimy się nadymać. Pewnie nazwy nadawane masowo na początku lat 90-tych, typu Karola Wojtyły, Jana Pawła II, Kardynała Wyszyńskiego itp, już są wyeksploatowane za bardzo, ale na pewno nasze władze wymyślą coś nadętego.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 

    _gość

    10.12.2013, 20:38

    Do siedzący byk Wiadukt na W. Polskiego będzie pomalowany na kolory tęczy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • łowca_gość

    10.12.2013, 10:32

    Dobra propozycja

    Rondo Mazowieckiego obok pomnika Bohaterów Armii Czerwonej. Rondo Kaczyńskiego na Placu Piłsudskiego. Jakie życie taka śmierć, jakie zasługi takie miejsce.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx8 
  • kicha_gość

    11.12.2013, 14:22

    masz rację, jakie życie taka śmierć ... ląduj dziadu, bo się spóźnię i Jarek mi pióra z kupra powyrywa ... łubudu pierdut i tak zabił 95 niewinnych ludzi

    Cytuj
    IP: 83.21.xx9.xx2 
  • ka_gość

    10.12.2013, 10:32

    Dajcie sobie spokój z rondem

    Dajcie sobie spokój z rondem - rondo niczego nie zmieni. Pieniądze wyrzucone w błoto, wycięte drzewa i zniszczenie czegoś (do dnia dzisiejszego nie wiem czego: Albo kawałka cmentarza, albo kawałka parku). Przypominam, że ul. Nowosuchostrzycka również była niezbędna - rozładowanie jakichś korków itp. Dzisiaj "stoi" pusta. Gdzie ci krzykacze i udowadniacze są dzisiaj?

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • Śródmieście_gość

    10.12.2013, 10:33

    NIE, NIE, NIE i jeszcze raz NIE!

    Jako obywatel Tczewa płacący tutaj podatki nie zgadzam się, żeby cokolwiek nazywać imieniem tego pana! Mamy tylu ludzi zasłużonych dla Naszego miasta więc lepiej którąś z ważnych dla Tczewa person uhonorować a nie robić coś znowu pod publiczkę.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • siedzący byk_gość

    10.12.2013, 10:37

    Ciekawy sposób działania...

    ... ma komisja ds. nazewnictwa ulic - najpierw decydują, że trzeba kogoś uhonorować, a dopiero potem szukają nienazwanego kawałka ziemi. Wydawało mi się, że powinno się to odbywać odwrotnie - wpierw budujemy nową drogę/plac/rondo/skwer i dopiero wtedy poszukuje się dla niej odpowiedniej nazwy... Co do panów Kulasów i Kiedrowskiego, to żal patrzeć jak się wygłupiają, byle tylko zabłysnąć przez chwilę. Panowie, czy to wszystko na co Was stać? Nie potraficie zaproponować mieszkańcom Tczewa czegoś więcej niż nadawanie nazw parkingom czy nieistniejącym rondom?

    Odpowiedz
    IP: 81.190.xx5.xx3 
  • Basiek

    10.12.2013, 10:44

    Winszuję umiejętności odwracania kota ogonem - zamiast debatować nad zasadnością ronda w tym miejscu władza kieruje uwagę na to, jak je nazwać zapominając, że nadal nie uzasadniła bytności samego projektu.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    10.12.2013, 10:51

    Rozumiem nadać nazwę,gdyby było to rondo,ale nie rondeczko.

    Odpowiedz
    IP: 83.13.xxx.xx6 
  • pamiętający_gość

    10.12.2013, 10:53

    Mazowiecki

    Nie bardzo rozumiem skąd te hołdy dla Mazowieckiego? za grubą kreskę ? Do dziś dnia nie możemy się uporać z rozliczeniem bandytów z okresu komunizmu w Polsce, a wszystko przez GRUBĄ kreskę tego faceta. a, może ustalenia przy okrągłym stole były inne? Zaznaczam, nie jestem żadnym pisiorem ani peowcem jestem normalnym obywatelem tego kraju, a znaków zapytania u mnie od groma. Najlepszym numerem jest to że dawni obrońcy komunizmu co bronili go do ostatniej kropli krwi,kraj doprowadzili na skraj wojny domowej teraz są mentorami i nauczycielami dla tych głupków którzy każą siebie nazywać bojownikami o wolność. Jeszcze raz piszę ;murzyny w Gwinei Równikowej dziwili się jak można oddać władzę ludziom którzy gnębili lud przez 40 lat. O czymś to świadczy.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • _gość

    10.12.2013, 10:57

    Ludziska wciska Wam się na siłę autorytety. Czy wiecie co robiły przed 89rokiem takie tuzy polskiej polityki jak Mazowiecki, Geremek, Kuroń? Oni wcale nie chcieli obalać komunizmu, oni chcieli tylko zmienić tamten chory system. Poczytajcie, pooglądajcie i otwórzcie oczy http://youtu.be/5umpdsjlvnc

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx1.xx7 
  • _gość

    11.12.2013, 10:57

    thx mr obvious!!!

    a postulaty sierpniowe Solidarności to niby co było??? Gdzie tam masz napisane że chodzi o zniszczenie ustroju komunistycznego??? Przed 89r. (a ściślej przed 85r.) nikt nie wierzył w definitywny upadek systemu z uwagi na groźbę interwencji wojsk Układu Warszawskiego (przykład w 56r. na Węgrzech i 68r. w Czechosłowacji). Jedyne co można było próbować z realnym skutkiem to "uczłowieczać" ten system. Sytuacja zmieniła się wraz ze zmianą Sekretarza KC KPZR (mam na myśli Gorbaczowa). A od Kuronia to wara - nikt nie przesiedział tyle w kiciu za działalność opozycyjną co on. Do tego jeszcze przed śmiercią w wywiadzie dla bodajże Polityki wziął odpowiedzialność za sytuację w kraju po 89r. w przeciwieństwie do pozostałych tuz opozycji, z Kaczyńskimi i Olszewskim włącznie. Może Kuroń nie jest autorytetem ale na szacunek zasługuje.

    Cytuj
    IP: 37.128.xx1.xx1 
  • _gość

    10.12.2013, 11:16

    a dlaczego nie Rondo Wiórka, Rondo Starościńskie,...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx2.xxx 
  • du..aaaa_gość

    10.12.2013, 11:16

    Plus dla Mazowieckiego za ostentacyjną rezygnację z przywództwa ONZetowskiej misji w Jugosławii, która była fikcją. Ale znacznie większy MINUS za "grubą linię" której autorem jest Mazowiecki. Przez niego nie było w Polsce dekomunizacji. PZPRowcy przesiedli się z partyjnych stołków na stołki sprywatyzowanych i rozkradzionych firm. Układ magdalenkowy dalej funkcjonuje http://youtu.be/Tr9xVuDOJ4c

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx1.xx7 
  • marian_gość

    10.12.2013, 11:20

    ale co zrobił pan Tadeusz Mazowiecki dla miasta Tczewa że musimy nazywać go imieniem ronda nie rozumiem takiej głupoty już,

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xxx 
  • qq_gość

    10.12.2013, 11:25

    Rondo im. Żołnierzy Wyklętych, taką powinno mieć nazwę. Kiedyś nazywali ulice, place, ronda komunistycznymi dygnitarzami, teraz będą nazywali wszystkimi uczestnikami okrągłego stołu? Pewnie większość nie zdaje sobie sprawy, że przez Magdalenkę i okrągly stół, Polska straciła miliardy złotych zagrqbione przez prywatne osoby, związane z układem. I co teraz, będsiemy mieli ulice Mazowieckiego, Michnika, Wałęsy, Kiszczaka, Jaruzelskiego, Kuronia?

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx7.xx9 
  • _gość

    10.12.2013, 14:49

    Bardzo dobry pomysł - tym bardziej, że jest właśnie rok Żołnierzy Wyklętych

    Cytuj
    IP: 178.37.xx1.xx7 
  • Tcz1_gość

    10.12.2013, 11:33

    Rondo

    A może po prosu "małe rondo" każdy będzie wiedział o co chodzi.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx8 
  • rowerek_gość

    10.12.2013, 11:47

    rondo to coś okrągłego, przypomina z góry koło rowerowe, proponuję więc nazwę: "Rondo Rowerowe"

    Odpowiedz
    IP: 151.248.xx9.xx1 
  • tczewianka_gość

    10.12.2013, 11:54

    .

    Kim dla Tczewa był Tadeusz MAZOWIECKI ? Tczewiacy znali go tylko z telewizji i grubej kreski ,która zaszkodziła wszystkim w gospodarce.JAK nazwać rondo powinna się odbyć konsultacja społeczna w Tcz.pl bądz w innych mediach. Wymieniony Tadeusz Mazowiecki niczym nie zasłużył się dla TCZEWA,

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx8.xx1 
  • Marcin_gość

    10.12.2013, 11:54

    a może...

    a może nadać ksywę temu rondo np agent Bolek:))

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx8.xx7 
  • _gość

    10.12.2013, 18:05

    lepiej agenta Tomka

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • Pfff_gość

    10.12.2013, 11:57

    Rondo

    No nie wiem czy to śmieszne rondo ma wgl nosić jakąś nazwe.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx8 
  • Felipe_gość

    10.12.2013, 12:05

    Rondo

    Proponuję rondo im. Żołnierzy Wyklętych, a nie starego komucha.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx3 
  • Andy_gość

    10.12.2013, 13:47

    albo pułkownika Witolda Pileckiego!!!!

    Cytuj
    IP: 153.19.xx5.xx2 

    Tom_gość

    10.12.2013, 15:11

    Chyba żołnieży przeklętych.

    Cytuj
    IP: 178.56.xx5.xx5 
  • Mati_gość

    10.12.2013, 12:49

    Jak już komiecznie musi mieć nazwę

    to niech będzie im. Wesołego Bartka i Ludwika.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx4 
  • giść_gość

    10.12.2013, 12:52

    rondo im. J. POKulasa

    Odpowiedz
    IP: 77.113.xx1.xx5 
  • _gość

    10.12.2013, 13:04

    Oj tego ronda nie będzie...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx2.xxx 
  • rymas_gość

    10.12.2013, 14:02

    won z komunistami

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx9.xx4 
  • franek

    10.12.2013, 14:18

    rondo

    Rondo dzięcioła średniego, dlaczego? Bo ma tam dziuple na pierwszym drzewie od ronda, które mu zniszczycie.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx6.xx6 
  • tcz45

    10.12.2013, 15:32

    Rondo żółwia

    to rondo jest jak żółw , wolne i spowalnia , nazwa premiera o naturze flegmatyka pasuje...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    10.12.2013, 18:05

    Rondo Towarzysza Wiesława :DD

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx5 
  • _gość

    10.12.2013, 15:51

    MAMY JAKO TCZEWIANIE CHYBA KOGO CZCIĆ. CHOCIAŻBY PRZEDWOJENNEGO BURMISTRZA PANA JAGIELSKIEGO KTÓRY ODDAŁ ŻYCIE ZA TCZEW I JEGO MIESZKAŃCÓW. TO WŁAŚNIE Z JEGO INICJAYWY POWSTAŁ SKWER PRZY WIEŻY CIŚNIEŃ

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • xxx_gość

    10.12.2013, 15:52

    rondo glupoty to najlepsza nazwa. ulice dziurawe kanaly pozapadane a tu rondo za tyle pieniedzy .jak juz sie uparli to wyatarczy wyszezyc obrys ronda a srodek wybrukowac i mamy ten sam cel za 5% obecnej kwoty. moral tego jest taki albo ktos ma pusto pod sufitem lub ma lapowke od wykonawcy.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • zxzxz_gość

    10.12.2013, 15:55

    rondo im. Zdzicha z III-go piętra

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx5.xx1 
  • :)_gość

    10.12.2013, 17:43

    im zdzicha babiarzO-dziwkarza :)

    Cytuj
    IP: 95.41.xx4.xx3 
  • GTC_gość

    10.12.2013, 16:46

    rondo im.

    Tytusa, Romka i Atomka.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xx2 
  • gosc_gość

    10.12.2013, 17:12

    gosc

    NIE

    Odpowiedz
    IP: 188.104.xx3.xx5 
  • Piotr_gość

    10.12.2013, 18:00

    Ludzie

    Mieszkańcy, Internauci. Myślę, że rondo powinno być nazwane imieniem człowieka, który zrobił coś dla Tczewa np.: - I dowódcy jednostki wojskowej - Obrońców Tczewa, którzy zginęli podczas II wojny światowej broniąc Tczewa 1.09.1939r Lub jakiegoś POLAKA, który próbował coś zrobić dla Polski w czasie II WŚ, nie mówię tu o tych, o których słyszymy w tv czy czytamy w gazetach, ale np.: - Żołnierzy wyklętych :)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx7 
  • _gość

    11.12.2013, 13:54

    A może być ktoś zasłużony dla Tczewa, kto żył w XVII, lub XIX wieku?

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • mieszkaniec_gość

    10.12.2013, 18:57

    Pomysły radnych!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Rado Najwyższa Grodu Sambora, a szczególnie Komisjo d/s nazewnictwa ulic, nie błądźcie w ciemnościach niewiedzy, bo przynosicie wstyd miastu!!Jeżeli się za coś zabieracie, to powinniście mieć podstawową wiedzę w danym temacie. Plac to wolna, niezabudowana przestrzeń miejska w kształcie prostokąta lub kwadratu i przeważnie wyłączona z ruchu. Place są miejscem wydarzeń o charakterze masowym.Plac Hallera powinien mieć dawną historyczną i urbanistyczną nazwę, czyli RYNEK, albo STARY RYNEK. Rynki były kiedyś przestrzenią wymiany handlowej, gdzie zbiegały się drogi prowadzące do miast. W różnych galeriach zdjęć Tczewskiej Starówki, jest tam nazwa Rynek albo Stary Rynek. To dlaczego raz Plac Hallera, to gdzie indziej Rynek albo Stary Rynek? Plac św. Grzegorza też nie jest placem.Place Niezłomnych i Patriotów, to szok! Jakie to place?! Następna głupota to nazwanie skrzyżowania dróg / ulic / Placem Jana Pawła II !!!!! Węzeł komunikacyjny jakim jest skrzyżowanie dróg nie jest PLACEM!!!!!!!! Przestrzeń przed Magistratem nigdy nie była placem, gdyż było to skrzyżowanie ulic. Obecnie jest to rondo. Są i tacy którzy to rondo chcą nazwać jakimś imieniem - na Placu Piłsudskiego!!! Skwer Tczewskich Kolejarzy to nie SKWER, tylko WYSPA KANALIZUJĄCA RUCH! SKWER to przestrzeń rekreacyjna! Ręce opadają!!! Nazywanie parkingu placem trudno skomentować, gdyż należałoby użyć słów obraźliwych. Jeżeli temu się lepiej przyjżeć to wyraźnie widać, że wiedza jest zerowa, a ma tu miejsce ideologia i polityka. Będzie walka o nazwiska, a gdzie i co będzie nazwane, to nieważne. To nie jest polityka, tylko tandetne na niskim poziomie POLITYKIERSTWO! O takich Piłsudski mówił: Wam kury szczać prowadzić, a nie politykę uprawiać! Dajcie mieszkańcom ustalić jakieś nazwy!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • _gość

    10.12.2013, 19:53

    rondo chyba rondelek hehehe i tak nic ono nie pomoze tylko znowu kasa w bloto

    Odpowiedz
    IP: 85.2.xx6.xx5 
  • GośćKtoś

    10.12.2013, 20:05

    Nazwa ronda.

    Proponuję nazwę Rondo Absurdu.

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx6.xx6 
  • gosć_gość

    10.12.2013, 20:39

    kulas

    LUDZIE NA LITOSLUDZIE NA LITOŚĆ TYLKO NIE SŁUCHAJCIE KULASÓW NAZWIJCIE RONDO IM STALINA,HITLERA I BOLKA

    Odpowiedz
    IP: 85.164.xx7.xx6 
  • Ktoś_gość

    10.12.2013, 21:21

    Proponuję

    Nazwę: Rondel za milion dolarów. Bo prawdziwe rondo to tam się nie zmieści. Może lepiej zrobić za te pieniądze kilka parkingów przy blokach na naszych tczewskich osiedlach? Napewno kierowcy ucieszyliby się bardziej niż z tego nibyronda.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx5 
  • gośc_gość

    10.12.2013, 21:36

    wstyd i tyle

    Mam pytanie do Prezydenta Tczewa czym zasłużył sie dla naszego miasta pan Mazowiecki ??? kiedy był tutaj w naszym mieście ? dlaczego nie honorujemy zasłużonych mieszkańców naszego Miasta ? chociażby Grzegorza Ciechowskiego ??? Myślę,że to pan Drewa i Augustyn forsują taka nazwę gdyż sami należeli do Unii Wolności- WSTYD I TYLE

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx0 
  • gość_gość

    10.12.2013, 22:52

    wstyd

    Wstyd, fakt! Co zrobił dla nas Ciechowski? Wstyd to co piszesz. Poza tym ma już swoje miejsce upamiętnienia: amfiteatr i loko przy węzle...

    Cytuj
    IP: 31.175.xx1.xx6 
  • życzliwa_gość

    10.12.2013, 21:36

    Ludwik! Co z Tobą jest?!

    Ludwik, Ty odpocznij bo jesteś zmęczony. Coraz głupsze pomysły po głowie ci chodzą. Ludwik, ogarnij się! Jedź do ciepłych wód , albo na narty.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • _gość

    10.12.2013, 21:36

    jaka nazwa?

    oczywiście imienia Jana i Bartłomieja Kulasów - senior rodu będzie mógł potem napisać książkę - "Moje spotkania z rondem..." :-)

    Odpowiedz
    IP: 178.33.xx0.xx2 
  • gość_gość

    10.12.2013, 21:45

    a może zasłużonego dla Tczewa

    A ja proponuje imieniem Mieczysława Polewicza. Zasłużonego dla Tczewa do tego skromnego i cudownego człowieka. Takich ludzi bardzo trudno znaleźć

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • _gość_gość

    11.12.2013, 00:14

    A może Nelsona Mandeli

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx0 
  • _gość

    11.12.2013, 00:28

    Przetarg rozstrzygnięty, a umowa z wykonawcą jeszcze nie jest podpisana. Dlaczego?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx5 
  • _gość

    11.12.2013, 11:15

    ~bo tego ronda nie będzie

    Cytuj
    IP: 83.238.xx2.xxx 
  • Radykał

    11.12.2013, 06:35

    nazwa ronda

    Zamiast rondo nazywać im. Mazowieckiego, proponuje nazwać je im. Mojżesza, a na środku wypier....ć wielką gwiazdę Dawida.

    Odpowiedz
    IP: 93.154.xx2.xx2 
  • _gość

    11.12.2013, 13:42

    ale co ty masz do Mojżesza??? Obrządek rzymskokatolicki uznaje Księgę Wyjścia za świętą. Chyba że nie jesteś katolikiem tylko jakimś radykałem-ateistą, że psioczysz na Pismo Święte. A gwiazdę Dawida se na czole walni.

    Cytuj
    IP: 37.128.xx1.xx1 
  • anonim_gość

    11.12.2013, 07:10

    A może rondo im. Żołnierzy Wyklętych

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx9 
  • :-)_gość

    11.12.2013, 07:54

    Wchodzę na tcz.pl i moim oczom ukazuje się wzmianka o rondzie i imieniu dla niego. Myślę sobie "z pewnością są super głupie komentarze, pośmieje się trochę z rana" no i się nie zawiodłem.

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • Marcin_gość

    11.12.2013, 08:54

    masakra

    Jakie rondo? gdzie tam jest rondo? to kołko wymalowane na skrzyżowaniu? gdyby nie te zapory new jersej to nikt by go nie zauważył, żałosny popis magistratu, rondo we wsi takiej jak Tczew nie ma racji bytu, tu każdy ustępuje temu co jeszcze na nie nie wjechał, płynna dynamiczna jazda to zjawisko, ale też niemożliwe do zrealizowania bo ciągle korek, nawet jak chcę opuścić skrzyżowanie w wolnej nitce to stoi cap na środku dumny, że się wpiprzył komuś, żal i smutek oraz ubolewanie tylko mi przypomina ta plama farby z nieudolnym towarzystwem adoracji... Tadek może i kimś był ale "rondo" ciśnienia powinno się nazywać jak już ma coś symbolizować, pewnie już leży projekt nazwy Mandeli...

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx1.xx4 
  • Pan Jan Chrzciciel_gość

    11.12.2013, 09:10

    Nowy szał nazewnictwa

    Podobno nowy szał nazewnictwa, nie ominie wiaduktu na W. Polskiego. Łuk będzie pomalowany w kolorach tęczy. Na przyczółkach będą tablice informacyjne: ZWĘŻONY WIADUKT TĘCZOWY Z GRUBEJ RURY. Pod tym będą nazwiska urzędników którzy wybrali ten wariant konstrukcji, oraz nazwisko Miejskiego KonserwatoraZabytków.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • Mateusz_gość

    11.12.2013, 17:05

    w następnym roku będzie robione

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx4.xx0 
  • Teofil_gość

    11.12.2013, 18:04

    Jaja kobyły

    Jan Kulas jako były poseł propnuje Rondo im. Mazowieckiego na obecnym niby Placu im. Piłsudskiego?! Dlaczego Ratusz adresowo jest na Placu J. Piłsudskiego 1?! Tu nie ma i nigdy nie było placu!! Teraz jest Rondo im. Piłsudskiego.Mazowiecki pokłóci się z Piłsudskim!!!! Mamy ciąg dalszy tczewskiego kabaretu!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.