W sobotę, 1 maja, nastąpiło oficjalne otwarcie wiaduktu w ciągu ulicy 1 Maja. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonała grupa dzieci ze Świetlicy Środowiskowej "Caritas" przy parafii NMP MK w Tczewie wspólnie ze starostą tczewskim, Witoldem Sosnowskim. Pierwszym pojazdem, który przejechał przez wyremontowany wiadukt była kolejka, która specjalnie z tej okazji jeździła tego dnia po Tczewie.
Wiadukt na ulicy 1 Maja w Tczewie został wybudowany w 1973 roku. Długość całkowita wiaduktu wynosi 47,5m, szerokość całkowita 15,9 m. Początkowo obiekt przeznaczony był dla pojazdów, których nośność nie przekraczała 30 ton. Ograniczona nośność wiaduktu do 20 ton została wprowadzona 1 stycznia 1998 roku. Przyczyną zmiany był zły stan nawierzchni asfaltowej (spękana nawierzchnia pod podporami, skorodowane dylatacje powodujące zalewanie belek kablobetonowych, a w szczególności głowic kotwiących kable).
- Ekspertyza techniczna z listopada 2007 roku dowiodła, że zniszczenia, które pojawiły się na wiadukcie, zobowiązują zarządcę obiektu do przeprowadzenia kompleksowego remontu. Pojawiły się różne zagrożenia - m. in. intensywnie postępująca degradacja obiektu, a także konieczność wyeliminowania występującej penetracji wód opadowych w głąb konstrukcji nośnej obiektu oraz katastrofalnego stanu przyczółków zagrożonych utratą stateczności, a tym samym przeciążeniem konstrukcji przęseł skrajnych. Zaszła więc pilna konieczność przeprowadzenia prac remontowych, gdyż dalsza degradacja obiektu doprowadziłaby do przeciążenia konstrukcji nośnej, a w konsekwencji do całkowitego wyłączenia obiektu z eksploatacji. Kolejne argumenty przemawiające za koniecznością przeprowadzenia kompleksowego remontu to niespełnianie wymagań technicznych stawianych drogowym obiektom mostowym (ograniczona nośność, brak element bezpieczeństwa ruchu - barier energochłonnych, znaczna korozja i degradacja konstrukcji przęsła i podpór). - wyjaśnia Kamila Wiśniewska, rzeczniczka tczewskiego starostwa.
Przeprowadzenie pełnego zakresu robót remontowych pozwoliło na ustalenie dla obiektu klasy "C", zatem po wiadukcie będzie mógł odbywać się ruch pojazdów o łącznym ciężarze do 30 ton. Remont obiektu rozpoczął się 1 października ub. roku. Zakres przeprowadzonych robót dotyczył m. in.: rozbiórki nawierzchni bitumicznej i izolacji poziomej na obiekcie, warstwy wyrównawczej na płycie pomostu, gzymsów, skrzydeł, balustrady, dylatacji, wykonania nowych płyt przejściowych oraz izolacji powierzchni górnej przyczółków, wyłożenia nowych płyt przejściowych oraz nowej nawierzchni bitumicznej - asfaltobetonowej w obrębie jezdni na długości przęseł oraz płyt przejściowych. Remont wiaduktu pochłonął 3 113 304,80zł - kosztami podzieliły się w połowie miasto i powiat.
Wiadukt na ulicy 1 Maja w Tczewie został wybudowany w 1973 roku. Długość całkowita wiaduktu wynosi 47,5m, szerokość całkowita 15,9 m. Początkowo obiekt przeznaczony był dla pojazdów, których nośność nie przekraczała 30 ton. Ograniczona nośność wiaduktu do 20 ton została wprowadzona 1 stycznia 1998 roku. Przyczyną zmiany był zły stan nawierzchni asfaltowej (spękana nawierzchnia pod podporami, skorodowane dylatacje powodujące zalewanie belek kablobetonowych, a w szczególności głowic kotwiących kable).
- Ekspertyza techniczna z listopada 2007 roku dowiodła, że zniszczenia, które pojawiły się na wiadukcie, zobowiązują zarządcę obiektu do przeprowadzenia kompleksowego remontu. Pojawiły się różne zagrożenia - m. in. intensywnie postępująca degradacja obiektu, a także konieczność wyeliminowania występującej penetracji wód opadowych w głąb konstrukcji nośnej obiektu oraz katastrofalnego stanu przyczółków zagrożonych utratą stateczności, a tym samym przeciążeniem konstrukcji przęseł skrajnych. Zaszła więc pilna konieczność przeprowadzenia prac remontowych, gdyż dalsza degradacja obiektu doprowadziłaby do przeciążenia konstrukcji nośnej, a w konsekwencji do całkowitego wyłączenia obiektu z eksploatacji. Kolejne argumenty przemawiające za koniecznością przeprowadzenia kompleksowego remontu to niespełnianie wymagań technicznych stawianych drogowym obiektom mostowym (ograniczona nośność, brak element bezpieczeństwa ruchu - barier energochłonnych, znaczna korozja i degradacja konstrukcji przęsła i podpór). - wyjaśnia Kamila Wiśniewska, rzeczniczka tczewskiego starostwa.
Przeprowadzenie pełnego zakresu robót remontowych pozwoliło na ustalenie dla obiektu klasy "C", zatem po wiadukcie będzie mógł odbywać się ruch pojazdów o łącznym ciężarze do 30 ton. Remont obiektu rozpoczął się 1 października ub. roku. Zakres przeprowadzonych robót dotyczył m. in.: rozbiórki nawierzchni bitumicznej i izolacji poziomej na obiekcie, warstwy wyrównawczej na płycie pomostu, gzymsów, skrzydeł, balustrady, dylatacji, wykonania nowych płyt przejściowych oraz izolacji powierzchni górnej przyczółków, wyłożenia nowych płyt przejściowych oraz nowej nawierzchni bitumicznej - asfaltobetonowej w obrębie jezdni na długości przęseł oraz płyt przejściowych. Remont wiaduktu pochłonął 3 113 304,80zł - kosztami podzieliły się w połowie miasto i powiat.
Komentarze (27) dodaj komentarz
jak *_gość
07.05.2010, 00:13
prawie
to sztandarowa budowla nowego ustroju - i wszyscy NAJważniejszy ,a dookoła dzieci przodowników wymach**ące niebieskimi dla odmiany wstążkami w tle pojazd wyborczy PIS
OdpowiedzM..._gość
08.05.2010, 19:52
PIS..
Jedno szczęście, że to PIS a nie PeŁO-odetchnąłem z ulgą.
Cytuj:)_gość
07.05.2010, 00:20
:)
nareszcie :) teraz czekamy jak zamkną wiadukt na Woj.Polskiego i znowu paskudne korki :(
Odpowiedzmaala_gość
07.05.2010, 00:47
tłumów nie było... Najważniejsze, że wiadukt czynny, i choć na chwilę, nim nie zamkną tego na Wojska Polskiego, nie ma korków.
OdpowiedzJanusz_gość
07.05.2010, 05:25
Bardzo ładny wiadukt
Gratukuję, oby takich inwestycji jak najwięcej było.
Odpowiedztom
07.05.2010, 07:15
swietnie wreszcie jakies widoczne ukonczone inwestycje drogowe. przynajmniej jedna w całej kadencji radnych. szkoda tylko ze niekt nie wpadł na pomysl aby wylac asfalt kilkanascie metrów przed i za wiaduktem . dziurawa kostka brukowa, nierówna nawierzchnia niszczy calkowicie nowy wizerunek wiaduktu. no nic ale moze kiedys ktos z nowo wybranych radnych zdecyduje sie na zorganizowanie poprawek.
Odpowiedzmieczyslaw_gość
08.05.2010, 15:17
dobre spostrzezenie.
a do tego, moze zwrociles uwage na to jak niedokladnie jest wykonany lacznik wiaduktu z nawierzchnie "przed" i "po". masakra. poza tym, co to ma byc tez czarny pas po brzegach z lewej i prawej trony nawierzchni - nie dosc, ze nierowno, to niedokladnie polozony. i starosta sie chwali otwarciem?! pieniadze wydane, wiadukt otwarty, a niedorobek masa. zaraz odezwie sie tlum takich, co powiedza ze przesadzam. ale skoro miasto i powiat placa gruba kase, z naszych podatkow, to nalezy nam sie porzadnie wykonana praca, a nie fuszerka.
Cytujzozi_gość
07.05.2010, 08:20
brawo
brawo! wreszcie ktos zabrał się za inwestycje drogowe nw naszym Tczewie. a co do remontu "kawałka" drogi za i przed wiaduktem to chyba ktoś kto o tym pisze nie bardzo zdaje sobie sprawę jaka kasa wchodzi w grę, aby przeprowadzic ten "mały" remont. barwo Starosto! gratuluje kolejnej zrealizowanej inwestycji!
Odpowiedzmieczyslaw_gość
08.05.2010, 15:21
nie, no masz racje!
pewnie, najlepiej nie budowac i nie robic nic, poniewaz wszystko jest drogie. a pomyslales moze, ile kosztuje sprowadzenie maszyny, ktora kladzie asflat? a przeciez kilka dni teu, tam byla maszyna ktora kladzie asfalt, dlaczego nie mogli zerwac tych kilku metrow kostki i polozyc nowej nawierzchni? pomyslales tez ile zawieszen szybciej sie zuzyje, przez te dziury? przelicz to na konkretne pieniadze i zastanow sie, czy naprawde nie oplaca sie latac takich bubli. zastanow sie tez, dla kogo to powinno byc zbudowane. podpowiem Ci, dla nas, dla miezkancow miasta, zeby nam sie lepiej i przyjemniej zylo. wiec jak moze sie nie oplacac? kosztuje - trudno. ale poprawia komfort zycia wielu osob, bezpieczenstwo na drodze no i pozwala oszczedzic pieniadze zwyklym obywatelom, a przeklada sie to bezposrednio na kase miasta.
Cytujhejaho
07.05.2010, 08:32
brawo miasto!
Brawo panie prezydencie Odya i wice Pobłocki - brawo radni miejscy - gdyby nie to, że w połowie zapłaciliście za inwestycję powiatu, to wiadukt pewnie by runął. Zresztą tak jest ze wieloma inwestycjami starostwa - miasto płaci za połowę, a szanowni panowie starostwie próbują spijać śmietankę, bo jak to oni niby cudownie remontują wiadukty... za miejskie pieniądze. Wstyd!
Odpowiedzkulfon_gość
07.05.2010, 15:47
Przecież wiadomo, że jak za coś weźmie się starostwo, to będzie to spier.. Nie wiem do kogo nalezy w starostwie zatwierdzenia planów budów takich obiektów, ale powinni go batem z tego starostwa przepędzić - prosty przykład, kiedy powstało rondo obok urzędu miasta, po kilku tyg były zmieniane krawężniki, bo dali za wysokie i karetki nie mogły sie przebić przez pas rozdzielający. WSTYD po raz drugi!
Cytujka_gość
07.05.2010, 08:35
Powód do dumy
Rzeczywiście powód do dumy: ponad 7 miesięcy na wykonanie tak drobnych robót. Proponuje popatrzeć, jak Skanska walczy z A1. Byłem tam kilka razy w trakcie remontu i nie zauważyłem ani nadmiernej ilości pracowników, ani atmosfery pracy. Pozdrawiam ka
Odpowiedzed_gość
07.05.2010, 09:43
oznakowanie
Do dnia dzisiejszego nie zauważyłem oznakowania jak przebiega droga z pierwszeństwem przejazdu jadąc od strony Starego Miasta.Nie wszyscy kierowcy to mieszkańcy Tczewa którzy pamiętają jak to było przed remontem,więc może czas otrząsnąć się z tej euforii i porządnie to miejsce oznakować.
Odpowiedztr_gość
07.05.2010, 13:47
dobra robota
Łatwy sposób na kampanię za nie swoje pieniądze, wystarczy coś zamknąć a potem otworzyć.
OdpowiedzHMMM_gość
07.05.2010, 15:48
Czy to nie zdjęcie z otwarcia trasy łazienkowskiej?
Odpowiedzrobaczek_gość
07.05.2010, 17:09
Ta ciuchcia zrobiona ze starego ciapka jest w deche. Podejrzewam, że trasę Tczew - Gdańsk "robi" szybciej niż pociągi PKP, no i wagony o wiele lepsze. Dyrekcjo PKP - macie przed sobą poważnego konkurenta, nie obawiają sie Państwo utraty klientów?
Odpowiedz_gość
07.05.2010, 18:52
ale przedszkolanka też ciekawa, niepowiem warta grzechu
Odpowiedzbolo_gość
07.05.2010, 18:55
Starosta już rozpoczoł kampanie przedwyborczą na prezydenta miasta.Ostatnio tylko wstęgi przecina...
Odpowiedzwacek_gość
07.05.2010, 19:10
super
Graulacje dla odwagi Starostwa.Zamknąć wiadukt i narażać się na drwiny i złośliwości zwolenników nierobów z poprzedniej kadencji i obecnych urzędasów Miasta to jest do przełknięcia. Brawo Panie Sosnowski i Panie Kucharek
Odpowiedzkary_gość
07.05.2010, 19:54
może i przecina
...ale odwróćcie sytuację-przecina-bo coś zostało zrealizowane, a nie przecina-bo zapowiada inwestycję prawda? dla mnie niech tym rozpoczyna co chce-ważne, że dużo zostało zrobione. a szanowni państwo pewnie nie wszyscy pamiętają 8 lat rządów czyli dwie kadencje "wiórków i muchomorków" - gdybyście te lata pamiętali-inaczej byście ocenili to, co dzieje sie teraz.i wówczas dokładało miasto. po drugie-dzieło pt rondo powinno nosić imię naszego dzielnego poprzedniego wicestarosty-to on tak pięknie tą robotę spaprał. poza tym wiedzieli dobrze o stanie wszystkich wiaduktów i co? trzeba było sosnowskiego, by remonty udało sie przeprowadzić w jedną kadencję a nie nic nie robić przez 8 lat! a to, że szpital działa i sie rozwija to tez zasługa Sosnowskiego i obecnego zarzadu powiatu.. Poprzedni włodarze powiatu szpital by zamknęli i tyle. powiem tak: niech sobie robi kampanię jeśli chce, mnie to nie przeszkadza, to mieszkańcy zdecydują. dla mnie liczy się to, że po 8 latach degrengolady sprawy spadły na tą kadencję powiatu, która sobie z problemami poradziła. nikt nie jest ideałem, i pewnie że chciałoby sie inaczej czasem, czy więcej, ale błędów nie robi ten, kto nic nie robi.
Odpowiedztom
07.05.2010, 20:29
do "zozi_gość"
pewnie . lepiej rozpisac dwa przetargi. wydac dwukrotnie pieniadze na przygotowanie dokumentów zamiast wylac troche nawierzchni podczas jednej budowy. akurat wylenie aswalstu przed i za wiaduktem nie byloby tak kosztowne w porównaniu z cala inwestycja. tam nie potrzeba km a jedynie kilkadziesiat metrów kwadratowych. od razu wszystko lepiejby wygladało i sie prezentowało. mialo byc dobrze a wyszlo jak zawsze.
Odpowiedzkaim_gość
08.05.2010, 12:19
ehheehe
Dzisiaj przejeżdżałem nowo otwartym mostem, który niestety był otwarty, ale tylko do połowy,bo prace wykończeniowe trwają dalej:)
OdpowiedzMOC_gość
08.05.2010, 13:39
to o czym mówisz to nie były prace wykonczeniowe :) biały pasek (zwirku?) który był poprowadzony w poprzek mostu, jakies 3 dni temu zniknął (z jednej i drugiej strony) i odsłonił cos na wzór "dziur" ... dzis panowie robotnicy w liczbie 2 :) wylewali od nowa jakis "mini asfalt" w tych miejscach, i znowu zasypywali go jak jeszcze był gorący tym czyms białym .... most na 1 maja - najwytrwalsza tczewska inwestycja
Cytujwilly_gość
08.05.2010, 16:54
łatają... !!!!
juz dzis latali ten wiadukt ;)
Odpowiedzmoguai_gość
08.05.2010, 19:40
garb
najlepszy jest ten garb asfaltowy przed wiaduktem...niech ktos cos zrobi z tym wkoncu bo niewiadomo po co to diabelstwo tam jest. a wyglada jak jakis paskudny nowotwór.
Odpowiedzkierowca_gość
08.05.2010, 21:34
Znaki
Tak wiadukt otwarty ale nieaktualne znaki drogowe dalej stoją - tj. objazd itp......Tak już niestety u nas jest, że nie wszystko idzie w parze :-(
Odpowiedztczewianin - kierowca_gość
09.05.2010, 19:14
oznakowanie
Znaki drogowe pokazują, że przejazd przez wiadukt jest ZABRONIONY. Nie ma drogi... Może jednak nie do końca jest oddany do użytku??????????
Odpowiedz