Zakończyły się prace związane z remontem ulicy Jedności Narodu - mowa o pierwszym etapie robót wykonywanych na zlecenie ratusza. Dzisiaj zniknęły znaki zakazu - i wyremontowanym odcinkiem trasy można już oficjalnie jeździć.
Pierwszy odcinek prac został już ukończony. Całość kosztowała ponad 2 mln zł:
- Długość przebudowanych dróg wynosi blisko 400 metrów. W ramach prac dokonano całkowitej przebudowy trasy - wymieniono wszystkie instalacje podziemne, oświetlenie, a w miejscu skrzyżowania powstało rondo. Wybudowano też 700 metrów kw. ścieżki rowerowej z masy bitumicznej. - wyjaśnia Wojciech Rytlewski z Miejskiego Zarządu Dróg w Tczewie.
Roboty wykonywała firma Skanska. Drugi etap - czyli przebudowa ulicy Jedności Narodu do około 309 metra - powinien zakończyć się do 30 listopada. Te roboty kosztują ponad milion zł.
- Prace podziemne zostały już wykonane. Wykonawca ustawia już krawężniki - dodaje Rytlewski.
W niedzielę na tymczasową trasę przez Saperską wróciły autobusy - na starą trasę - ulicę Jedności Narodu - "ósemka" wróci w grudniu - kiedy zakończy się drugi etap robót. Prace na odcinku do skrzyżowania z ulicą Gdańską zaplanowane są na przyszły rok.
Pierwszy odcinek prac został już ukończony. Całość kosztowała ponad 2 mln zł:
- Długość przebudowanych dróg wynosi blisko 400 metrów. W ramach prac dokonano całkowitej przebudowy trasy - wymieniono wszystkie instalacje podziemne, oświetlenie, a w miejscu skrzyżowania powstało rondo. Wybudowano też 700 metrów kw. ścieżki rowerowej z masy bitumicznej. - wyjaśnia Wojciech Rytlewski z Miejskiego Zarządu Dróg w Tczewie.
Roboty wykonywała firma Skanska. Drugi etap - czyli przebudowa ulicy Jedności Narodu do około 309 metra - powinien zakończyć się do 30 listopada. Te roboty kosztują ponad milion zł.
- Prace podziemne zostały już wykonane. Wykonawca ustawia już krawężniki - dodaje Rytlewski.
W niedzielę na tymczasową trasę przez Saperską wróciły autobusy - na starą trasę - ulicę Jedności Narodu - "ósemka" wróci w grudniu - kiedy zakończy się drugi etap robót. Prace na odcinku do skrzyżowania z ulicą Gdańską zaplanowane są na przyszły rok.
Pierwszy etap w liczbach:
4000 m kw. (droga, zjazdy) - nawierzchnia z betonu asfaltowego
707 m kw (ścieżka rowerowa) - nawierzchnia z betonu asfaltowego
775 m kw (chodniki, ciąg pieszo-rowerowy) - nawierzchnia z kostki betonowej
1899 m kw (droga przy garażach, zjazdy, parking) - nawierzchnia z kostki betonowej
321 m kw (wyspa ronda, zatoka autobusowa) - nawierzchnia z kostki kamiennej
4000 m kw. (droga, zjazdy) - nawierzchnia z betonu asfaltowego
707 m kw (ścieżka rowerowa) - nawierzchnia z betonu asfaltowego
775 m kw (chodniki, ciąg pieszo-rowerowy) - nawierzchnia z kostki betonowej
1899 m kw (droga przy garażach, zjazdy, parking) - nawierzchnia z kostki betonowej
321 m kw (wyspa ronda, zatoka autobusowa) - nawierzchnia z kostki kamiennej
Komentarze (17) dodaj komentarz
_gość
24.10.2016, 12:24
Najlepszy jest ten zjazd z bloków 1-4 mieści się jeden samochód .Czemu nie zrobiono w tedy ulicy jedno kierunkowej i zjazdu kolo garaży?
OdpowiedzZYX_gość
24.10.2016, 12:28
No i elegancko!! Tylko rondo chyba niepotrzebne.
Odpowiedzrymas_gość
24.10.2016, 12:43
Ciekawi mi sprawa tego progu zwalniającego. Co po on tam się znajduje ? Przed nim jest przejazd dla rowerów, za nim przejście dla pieszych i rondo. Człowiek musiałby być ślepy, żeby nie zachować szczególnej ostrożności i zwolnić. Poza tym, nie pamiętam żeby w tamtej okolicy doszło do potrąceń. Jak dla mnie marnotrawstwo pieniędzy jak z tą krzyżówką koło Rogowskich...
Odpowiedzsfdv_gość
24.10.2016, 16:07
a co na do tego ze tam jest oznakowane przejscie, malo jest potrąceń pieszych na pasach? Poza tym obok jest przedszkole...
Cytuj_gość
24.10.2016, 12:55
HIT! Żona Urbana wystartuje na RADNĄ
A tutaj dowód: tnij.tcz.pl/?u=e16519
Odpowiedz_gość
24.10.2016, 14:44
Dla kogo ten metrowy trawnik miedzy ścieżką rowerową a jezdnią ?
Odpowiedz_gość
24.10.2016, 16:23
Dla pijanych wąskomajtkowców by nie wpadali pod auta tylko na trawę.
Cytujmax_gość
25.10.2016, 21:08
Na pewno nie dla rodziców dzieci z "Czwóreczki", którzy przywożąc swoje pociechy do przedszkola tam parkowali. Szkoda, że przy tak dużych inwestycjach nie myśli się o UŻYTECZNOŚCI...
Cytujaqw_gość
24.10.2016, 14:57
Na drugim zdjęciu brakuje przejścia dla pieszych przez ścieżkę rowerową
Odpowiedzjpp_gość
24.10.2016, 15:53
No jak ładnie.... 201 lansował się jak główny inwestor, próbuje się ogrzać w blasku Mirosława:)
Odpowiedz_gość
24.10.2016, 16:02
Co ze ścieżką rowerową do Bałdowa? Słabo to widać .........
Odpowiedz_gość
24.10.2016, 16:03
Nieprawdą jest że wymieniono wszystkie instalacje podziemne, nie wymieniono a nawet nie wyremontowano studzienek kanalizacji deszczowej, które pamiętają czasy PRL-u i są w złym stanie technicznym.
Odpowiedzabc_gość
24.10.2016, 16:20
A garaże
wyglądają jak slumsy, czas na ich estetyzację.
Odpowiedzaqw_gość
25.10.2016, 08:59
Z garażami przy Shellu to jest dopiero wstyd w krzakach miedzy shellem a garażami jast tak przeraźliwy syf, ze to po prostu wstyd
Cytujol49_gość
24.10.2016, 18:00
nie znikneły zakazy
od storny Shella cały czas jest znak zakaz skrętu w lewo .
Odpowiedzsrger_gość
24.10.2016, 20:32
a czesc lamp na wjezdzie juz nie dziala to ci dopiero remont....
Odpowiedzgość_gość
26.10.2016, 11:06
Saperska
Droga została zwężona, miejsc parkingowych za mało, szczególnie patrząc na rodziców odbierających dzieci z przedszkola. Więcej szczęści mają rodzice dzieci z SP 11, gdzie można parkować na starym parkingu żwirowym..niestety pewnie też do czasu powstania sądu, później będzie masakra. Zaparkować na Saperskiej przy bloku graniczy z cudem.
Odpowiedz