Prace adaptacyjne ruszyły już w ub. roku (fot. tcz.pl)
odbyło się
04
05.2010
Wtorek
Pełną parą idą roboty związane z adaptacją budynku, w którym marcu 2011 roku ma zacząć działać Dom Przedsiębiorcy. Wykonano już wszystkie prace rozbiórkowe, trwa budowa ścianek działowych i zakładanie instalacji. Zgodnie z zamysłem po remoncie lokali przedsiębiorcy będą mogli tam zasięgnąć porad i liczyć na fachową pomoc w prowadzeniu biznesu.
Dom Przedsiębiorcy powstaje przy ul. Obr. Westerplatte 3. Budynek pochodzi z przełomu XIX i XX wieku. Po remoncie znajdzie się tam ponad dwustumetrowa powierzchnia biurowa dla nowo powstałych firm oraz sala konferencyjna na 50 osób. Zagospodarowany zostanie również teren wokół budynku.
- Wykonane zostały już roboty rozbiórkowe. Teraz trwa budowa ścianek działowych - stan zaawansowania wynosi już 90 procent. Odbywa się również wykładanie instalacji elektrycznych i wodno-kanalizacyjnych. W remontowanej kamienicy trwa też tynkowanie ścian - stan zaawansowania tych robót wynosi 70 procent. - wyjaśnia nam Maciej Zych, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów w tczewskim magistracie.
Zakończenie inwestycji planowane jest na marzec przyszłego roku. Wtedy z pierwszych porad będą mogli skorzystać tczewianie uruchamiający własny biznes:
- Z założenia ma to być miejsce, które pomoże przedsiębiorcom w zakładaniu firmy. Znajdzie się tam sala szkoleń, punkt porad prawnych i część informatyczna oraz punkt informacji o funduszach europejskich. Będzie również część związana z małym inkubatorem przedsiębiorczości. Może nie na zasadzie, że przedsiębiorca dostanie halę i będzie mógł rozpocząć produkcję, ale pomieszczenia biurowe. Zatem jeśli ktoś chce rozwinąć firmę, nie ma siedziby, może tam przyjść i preferencyjnych zasadach, powiedzmy na okres roku, otrzyma lokal. Jeśli okrzepnie, będzie mógł przenieść się na swoje. - tłumaczył nam niedawno zastępca prezydenta Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Fundusze na stworzenie tczewskiej placówki pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach działania 1.5 z przeznaczeniem na wspieranie przedsiębiorczości. Koszt zadania opiewa na 4,1 mln zł - ostateczna cena może ulec zmniejszeniu - w wyniku przetargu już udało się zminimalizować opłaty za prace budowlane - zamiast 3,1 mln zł, wyniosą 2,7 mln.
Dom Przedsiębiorcy powstaje przy ul. Obr. Westerplatte 3. Budynek pochodzi z przełomu XIX i XX wieku. Po remoncie znajdzie się tam ponad dwustumetrowa powierzchnia biurowa dla nowo powstałych firm oraz sala konferencyjna na 50 osób. Zagospodarowany zostanie również teren wokół budynku.
- Wykonane zostały już roboty rozbiórkowe. Teraz trwa budowa ścianek działowych - stan zaawansowania wynosi już 90 procent. Odbywa się również wykładanie instalacji elektrycznych i wodno-kanalizacyjnych. W remontowanej kamienicy trwa też tynkowanie ścian - stan zaawansowania tych robót wynosi 70 procent. - wyjaśnia nam Maciej Zych, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów w tczewskim magistracie.
Zakończenie inwestycji planowane jest na marzec przyszłego roku. Wtedy z pierwszych porad będą mogli skorzystać tczewianie uruchamiający własny biznes:
- Z założenia ma to być miejsce, które pomoże przedsiębiorcom w zakładaniu firmy. Znajdzie się tam sala szkoleń, punkt porad prawnych i część informatyczna oraz punkt informacji o funduszach europejskich. Będzie również część związana z małym inkubatorem przedsiębiorczości. Może nie na zasadzie, że przedsiębiorca dostanie halę i będzie mógł rozpocząć produkcję, ale pomieszczenia biurowe. Zatem jeśli ktoś chce rozwinąć firmę, nie ma siedziby, może tam przyjść i preferencyjnych zasadach, powiedzmy na okres roku, otrzyma lokal. Jeśli okrzepnie, będzie mógł przenieść się na swoje. - tłumaczył nam niedawno zastępca prezydenta Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Fundusze na stworzenie tczewskiej placówki pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach działania 1.5 z przeznaczeniem na wspieranie przedsiębiorczości. Koszt zadania opiewa na 4,1 mln zł - ostateczna cena może ulec zmniejszeniu - w wyniku przetargu już udało się zminimalizować opłaty za prace budowlane - zamiast 3,1 mln zł, wyniosą 2,7 mln.
Komentarze (5) dodaj komentarz
Maxx
04.05.2010, 08:32
Ja już deklaruję społeczną kontrolę czasu na jaki będą wynajmowane lokale firmom. Rozumiem że przyszły Prezydent Miasta Tczewa kogokolwiek by nie wybrano na tą funkcję nie będzie miał nic przeciwko nazywaniu "kolesiostwem z udziałem prezydenta" przypadków najmu trwających dłużej niż rok.
Odpowiedzhehehe
04.05.2010, 11:22
...
Maxx w co Ty wierzysz, jeszcze zanim zostały rozpoczęte pracy było rozplanowane kto jakie pomieszczenia dostaje po znajomości bezterminowo, najgorsze natomiast pod wynajem :)))
CytujTaki jeden_gość
04.05.2010, 19:10
No właśnie
Jeśli okrzepnie, będzie mógł przenieść się na swoje.- aaaaa kto ?- tłumaczył nam niedawno zastępca prezydenta Tczewa, Mirosław Pobłocki.!!!!!!!!!! Na razie swojego nie ma, ale będzie miał ??????????????????????
OdpowiedzDaWa_gość
04.05.2010, 22:51
Popieram
Jestem ZA budową tego typu punktów. Wreszcie coś dla ludzi:)
Odpowiedzrzec_gość
14.05.2010, 19:32
Na pewno sie sprawdzi : ) Zapotrzebowanie jest wbrew pozorom bardzo duze. Sam punkt porad prawnych przycaignie tlumy, patrz. starogard gdanski, rzecznicy praw pacjentow , i inen tego typu organizacje
Odpowiedz