Tczewianie z dużą ciekawością przyglądają się postępowi prac przy budowie wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Jakie prace jeszcze czekają wykonawcę? M. in. montaż i podwieszanie konstrukcji stalowej, wykonanie płyty pomostu, czy ułożenie izolacji na gotowej już płycie. Ekipy mają zniknąć z okolic wiaduktu w październiku br., kiedy zostanie zdemontowana kładka służąca teraz pieszym.
Na budowie pojawiły się problemy z wylewaniem przyczółków obiektu i stąd miesięczne opóźnienie prac. Do tej pory wykonano m. in. uzupełniające prace projektowe i technologiczne, przeprowadzono uzgodnienia z koleją w sprawie rozbiórek i budowy na terenie kolejowym, wykonano pomocnicze roboty kolejowe umożliwiające rozbiórkę starego wiaduktu, zmieniono projekt posadowienia podpór kładki z uwagi na kolizje podziemne na terenie kolejowym, wytworzono i zbudowano kładkę tymczasową oraz dojścia do kładki, przełożono wszystkie sieci na kładkę tymczasową oraz rozebrano stary wiadukt. Gotowa jest także konstrukcja stalowa nowego wiaduktu, która została już zabezpieczona przed korozją. Wykonano również pogrążenie ścianek stalowych na skarpach, by umożliwić wykonanie wykopów pod podpory wiaduktu. Gotowe są też kotwy gruntowe dla utrzymania ścianek oraz wykopy w skarpach pod podpory obiektu. Co czeka nas w najbliżej przyszłości?
- Na kwiecień zaplanowaliśmy wykonanie fundamentów i korpusu przyczółka nr 1, przygotowanie konstrukcji wsporczych pod montaż konstrukcji stalowej, wykonanie wykopu pod przyczółek nr 2 oraz fundamentu przyczółka nr 2 - wyjaśnia dyrektor Polwaru Kazimierz Raduszkiewicz - Z kolei w maju nastąpi montaż konstrukcji stalowej oraz wykonanie korpusu przyczółka nr 2.
W maju poszczególne elementy zostaną przywiezione do Tczewa i na miejscu składane - wtedy ulica Targowa zostanie wyłączona z ruchu na około 2 miesiące. Objazd do ulicy Targowej został wyznaczony ulicą Grunwaldzką, Mieszka I, Kazimierza Wielkiego i Przemysława II. Dodajmy, że zadanie realizowane jest przez powiat tczewski, ale finansowane po połowie przez budżet miasta i powiatu. Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 12 mln zł.
Harmonogram dalszych prac
KWIECIEŃ 2011
• Wykonanie fundamentów i korpusu przyczółka nr 1
• Przygotowanie konstrukcji wsporczych pod montaż konstrukcji stalowej
• Wykonanie wykopu pod przyczółek nr 2
• Wykonanie fundamentu przyczółka nr 2
MAJ 2011
• Montaż konstrukcji stalowej
• Wykonanie korpusu przyczółka nr 2
CZERWIEC 2011
• Montaż konstrukcji stalowej
• Wykonanie bloków oporowych (po ustawieniu łuku)
• Wykonanie zasypek za przyczółkami
LIPIEC 2011
• Montaż konstrukcji stalowej
• Podwieszenie konstrukcji stalowej
• Wykonanie zasypek za przyczółkami
• Wykonanie płyty pomostu
SIERPIEŃ 2011
• Malowanie konstrukcji stalowej wiaduktu
• Ułożenie izolacji na płycie pomostu
• Ustawienie krawężników
• Wykonanie kap
• Demontaż ścianek szczelnych
WRZESIEŃ 2011
• Ułożenie nawierzchni na obiekcie i dojazdach
• Montaż barier energochłonnych i balustrad
• Wykonanie umocnień skarp
• Oddanie wiaduktu do eksploatacji
PAŹDZIERNIK 2011
• Demontaż kładki
• Prace porządkowe
Z uwagi na uzależnienie od PKP dla niektórych robót możliwe są przesunięcia.
Na budowie pojawiły się problemy z wylewaniem przyczółków obiektu i stąd miesięczne opóźnienie prac. Do tej pory wykonano m. in. uzupełniające prace projektowe i technologiczne, przeprowadzono uzgodnienia z koleją w sprawie rozbiórek i budowy na terenie kolejowym, wykonano pomocnicze roboty kolejowe umożliwiające rozbiórkę starego wiaduktu, zmieniono projekt posadowienia podpór kładki z uwagi na kolizje podziemne na terenie kolejowym, wytworzono i zbudowano kładkę tymczasową oraz dojścia do kładki, przełożono wszystkie sieci na kładkę tymczasową oraz rozebrano stary wiadukt. Gotowa jest także konstrukcja stalowa nowego wiaduktu, która została już zabezpieczona przed korozją. Wykonano również pogrążenie ścianek stalowych na skarpach, by umożliwić wykonanie wykopów pod podpory wiaduktu. Gotowe są też kotwy gruntowe dla utrzymania ścianek oraz wykopy w skarpach pod podpory obiektu. Co czeka nas w najbliżej przyszłości?
- Na kwiecień zaplanowaliśmy wykonanie fundamentów i korpusu przyczółka nr 1, przygotowanie konstrukcji wsporczych pod montaż konstrukcji stalowej, wykonanie wykopu pod przyczółek nr 2 oraz fundamentu przyczółka nr 2 - wyjaśnia dyrektor Polwaru Kazimierz Raduszkiewicz - Z kolei w maju nastąpi montaż konstrukcji stalowej oraz wykonanie korpusu przyczółka nr 2.
W maju poszczególne elementy zostaną przywiezione do Tczewa i na miejscu składane - wtedy ulica Targowa zostanie wyłączona z ruchu na około 2 miesiące. Objazd do ulicy Targowej został wyznaczony ulicą Grunwaldzką, Mieszka I, Kazimierza Wielkiego i Przemysława II. Dodajmy, że zadanie realizowane jest przez powiat tczewski, ale finansowane po połowie przez budżet miasta i powiatu. Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 12 mln zł.
Harmonogram dalszych prac
KWIECIEŃ 2011
• Wykonanie fundamentów i korpusu przyczółka nr 1
• Przygotowanie konstrukcji wsporczych pod montaż konstrukcji stalowej
• Wykonanie wykopu pod przyczółek nr 2
• Wykonanie fundamentu przyczółka nr 2
MAJ 2011
• Montaż konstrukcji stalowej
• Wykonanie korpusu przyczółka nr 2
CZERWIEC 2011
• Montaż konstrukcji stalowej
• Wykonanie bloków oporowych (po ustawieniu łuku)
• Wykonanie zasypek za przyczółkami
LIPIEC 2011
• Montaż konstrukcji stalowej
• Podwieszenie konstrukcji stalowej
• Wykonanie zasypek za przyczółkami
• Wykonanie płyty pomostu
SIERPIEŃ 2011
• Malowanie konstrukcji stalowej wiaduktu
• Ułożenie izolacji na płycie pomostu
• Ustawienie krawężników
• Wykonanie kap
• Demontaż ścianek szczelnych
WRZESIEŃ 2011
• Ułożenie nawierzchni na obiekcie i dojazdach
• Montaż barier energochłonnych i balustrad
• Wykonanie umocnień skarp
• Oddanie wiaduktu do eksploatacji
PAŹDZIERNIK 2011
• Demontaż kładki
• Prace porządkowe
Z uwagi na uzależnienie od PKP dla niektórych robót możliwe są przesunięcia.
Komentarze (33) dodaj komentarz
lukee
14.04.2011, 00:12
Oczywiście prac przy najważniejszym wiadukcie w naszym mieście nie można było przyśpieszyć ? Czemu w innych krajach potrafią znacznie szybciej takie prace wykonywać? Proszę nie tłumaczyć się pogodą, PKP i innymi pierdołami - proszę spojrzeć na prace przy Dworcu Kolejowym. W sumie bardzo przyjemnie jeździ się po naszym mieście w godz. szczytu (czytaj od 10 do 18...). Naprawdę dziękujemy wszystkim, którzy się do tego przyczyniają! Na trzy, czte, ry - dzięęęękuuujeeeemy!
Odpowiedz_gość
14.04.2011, 05:51
DZIĘ - KU - JE - MY :D
Cytujtczewiak_gość
14.04.2011, 18:30
trgedia
roboty ktore firma polwar wykonała, przy dobrej organizacji da sie wykonac w 2 miesiace. No ale po za tym wszystkim umowa jest do wrzesnia. Czekamy na kary umowne i konsewentne ich wymierzanie. Zmiany w posadowieniu kladki, jesli wogole takie byly, nie maja wpływu na termin. Przez pol roku nic nie robia, a jak robia to w zolwim tepie. Nawet przesuniecie kladki to kwestia uzgodnien ktore trawaja przy dobrej organizacji gora 2 dni. Pozdrawiam fanow pani Marii i firmy polwar.
CytujTczewianin_gość
14.04.2011, 07:16
Witkowska...
MUSI ODEJSĆ!!!!!!!!
Odpowiedzksero_gość
14.04.2011, 07:26
śmiech na sali...
Proszę się nie denerwować ! Na święta będzie gotowe :(
Odpowiedzabel_gość
14.04.2011, 11:43
na które
święta ?
Cytujzaratustra83
15.04.2011, 09:03
???
Ta tylko ciekawe na które i w jakim roku :-P
Cytujswistak_gość
14.04.2011, 07:46
Jeżdżę do Warszawy parę razy w miesiącu. Obok tworzy się dwupasmówka. Jakie tam wiadukty powstają w ciągu kilku miesięcy to głowa mała. A my mamy potworka budowanego dwa lata.
OdpowiedzAli-gator_gość
14.04.2011, 08:25
Tak czytałem ten harmonogram i nie mogłem się dopatrzeć terminu popijawy w UM z okazji oddania poświęconego wiaduktu. Chętnie bym się wybrał. Przeoczenie urzędników? Czy cenzura redakcji?
Odpowiedzarkadiusz_gość
14.04.2011, 13:45
Nic dziwnego...
Nie znalazłeś punktu o popijawie w UM, bo to inwestycja POWIATU! To POWIAT będzie robił popijawe za naszą kasę! UM tylko kasę dołożyło choć nie musiało.
Cytujharjokari_gość
14.04.2011, 08:30
do października proponuję jeszcze dopisać - UROCZYSTE OTWARCIE OBIEKTU. Szczegółowy plan: 9.00 - msza święta, 10.00 przejście pochodu z kościoła farnego do obiektu. 10.30-12.00 - przemowy prezydenta miasta, starosty, Witkowskiej i posłów obu. 12.00 - pokropek prze samego księdza biskupa dobrodzieja. 13.00 - przemowy, 14.00 otwarcie wiaduktu dla kierowców, 14.00 przejscie kolumny zaproszonych gości do restauracji piaskowa. 14.15 - rozpoczecie obchodów nieoficjalnych, 23.55 pokaz sztucznych ogni.
Odpowiedzpiernik_gość
14.04.2011, 09:38
nie dodałeś ważnego punktu: 24,00 - zamknięcie wiaduktu do czasu usunięcia usterek.
Cytujharjokari_gość
14.04.2011, 10:39
Tak może być, bo pokaz sztucznych ogni (wielkie bum), który rozpoczał remont moze "zatoczyć koło", że tak powiem. Oby nie bo wiadukt potrzebny. Szkoda tylko, że nikt w międzyczasie nie robi generalnego remontu ul. WP póki mniej samochodów jeździ. Ale co mi się k....a marzy....
CytujGiordino_gość
14.04.2011, 15:01
Imię...
Zapomniałeś o nadaniu imienia... wiadomo jakiego w obecnym czasie
Cytujka_gość
14.04.2011, 08:51
Depresja
Mam nieodparte uczucie beznadziei, co z kolei przeradza się w depresję. Z czego się to bierze? Ujadamy tu jak małe pieski, a urzędnik nawet nie kopnie, zeby się opędzić. Pozdrawiam ka
Odpowiedzanzi_gość
14.04.2011, 09:27
dlaczego?
dlaczego w hormonogramie nie ma informacji o terminie poświęcenia wiaduktu przez biskupa z Pelplina?!
Odpowiedzstudent_gość
14.04.2011, 10:24
w tym samym czasie to w gdańsku skończą robić południową obwodnicę gdańska, a w tczewie nie mogą skończyć głupiego, małego, prostego wiadukciku???? jakby się wzorowali na firmie Bilfinger Berger, ci co robią nową obwodnicę gdańska to by postawili ten wiadukt w 3 miesiące... w gdąńsku to dopiero robota idzie jak torpeda !! to jest co najmniej śmieszne !!!! włodarze by się powstydzili takiej budowy najważniejszego wiaduktu w całym mieście !! choreeeeee.....
Odpowiedz_gość
14.04.2011, 10:54
Jka zwykle musi ktoś po narzekać. Przecież jest przejście na druga stronę. Nie trzeba dookoła żeby na stare miasto się dostać.
Odpowiedz..._gość
14.04.2011, 12:16
A Ty myslisz ze przez ta kładke to ja samochodem przejade?? A i żeby zaraz nei było to idz sobie pieszo!! To auto mi jest potrzebne służbowo!!
Cytujzaratustra83
15.04.2011, 09:18
objazd
Dokładnie. Auta z dostawą na plecy nie wezmę i nie przejdę kładką. Poza tym jak mam iść piechotą przez miasto to już wole tą kładkę omijać bo mnie cholera bierze jak mam patrzeć jak tam się wszystko wlecze.
CytujXymena_gość
14.04.2011, 11:01
wielkie otwarcie
A.......,czy Gienio napewno będzie ?
Odpowiedzmar_gość
14.04.2011, 14:16
Genio napewno będzie
Bez Genia się nie zaczyna takich imprez
Cytujja_gość
14.04.2011, 12:44
no czyli w styczniu 2012 zakończą się prace, jak dobrze pójdzie:)
Odpowiedzktos cialkiem obcy_gość
14.04.2011, 13:40
takie rzeczy tylko w Polsce :D
Odpowiedzkotek_gość
14.04.2011, 14:22
Bilfinger Berger
A Bilfinger Berger to nasze dawne tczewskie "Płockie". Po tej firmie to się ostał jeno Lidl. Ech, łza się kręci...
OdpowiedzPiotr_gość
14.04.2011, 14:59
No ładnie ładnie, bawią się już ile rok?? półtora?? i zanosi się na to że bawić się będa do października, a wiadukt 800 lecia postawili w niecały rok.
Odpowiedz_gość
14.04.2011, 15:48
Jaki jest dalszy harmonogram prac? przerzucić się na drugi bok ...
Odpowiedzspacerowicz_gość
14.04.2011, 16:08
A kto i jak będzie testował wiadukt?
Odpowiedzpiernik_gość
14.04.2011, 17:20
kiedyś zwyczajem było, że w trakcie przejazdu próbnego pod wiaduktem stali projektanci i inne osoby związane z inwestycją. ciekawe, czy nasi "włodarze" zaryzykują?
Cytujjez_gość
14.04.2011, 16:16
A to czerwone
A to czerwone wielkie g.... nośne kiedy montaż???
OdpowiedzTczewianin_gość
14.04.2011, 19:52
Pozdrawiam wszystkich - postaram się poinformować o imprezce z okazji "WIELKIEGO OTWARCIA WIADUKTU" - porażka z tą budową - zawieszenie w aucie mam rozsypane przez te dziury - i śmieszne flekowanie dróg w szczycie - paranoja.
Odpowiedzzaratustra83
15.04.2011, 09:14
farsa
Ta inwestycja to jedna wielka farsa. Coś co powinno być zrobione w maks 6 miesięcy wlecze się jak flaki w oleju. Dla czego od momentu wysadzenia wiaduktu, postęp prac jest praktycznie zerowy. Całą zimę tczewianie zapieprzali objazdami a tam nikt nic nie robił. Teraz piszą nam tu o pracy a to przy jednym a to przy drugim przyczółku. Kto do cholery wybrał tą firmę? Czemu prace nie są prowadzona na raz po obu stronach jednocześnie? Firma nie ma takich możliwości to nie powinna wygrać przetargu. Jestem ciekaw czy przeprawy z filarami też robią jeden filar na "gotowo" potem następny itd. To jest kpina. Zakpiono z mieszkańców Tczewa którzy borykają się z utrudnieniami komunikacyjnymi. Objazdy z jakimi mamy do czynienia od początku tej feralnej inwestycji korkują miasto a w rezultacie blokują też ruch na drodze krajowej nr 1 (91) To jest najtańszy wykonawca? Może dla starostwa, bo za to opieprzanie płacą kierowcy nadkładający kilometrów w objazdach od paru miesięcy i stojący w korkach. Nawet ci którzy o tym wiadukcie nie słyszeli a tylko przebijają się przez Tczew w zatorach na drodze Gdańsk-Łódź doło0żyli się finansowo do tej inwestycji. Magistrat, jako że dołożył połowę sumy potrzebnej do realizacji tej inwestycji powinien natychmiast interweniować i znaleźć winnych tej sytuacji.
OdpowiedzFux_gość
17.04.2011, 19:35
Popieram swoich przedmówców. Ten wiadukt to nie jest most w Los Angeles czy most na Wiśle, który ma kilometr. Ma raptem z 70-80 metrów i takie gówno powinno być zrobione w pół roku a nie rok czasu. 6 miechów temu kiedy się przechadzałem widziałem dokładnie to samo co teraz, co najwyżej tych stalowych podpór było trochę mniej. Nie wiem co oni tam kombinują, w karty grają czy jak.
Odpowiedz