Wybory do Tczewskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego

Uścisk dłoni
Wybory do Tczewskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta Tczewa, ogłoszone zostały wybory do Tczewskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego na lata 2016-2019. Podmiotami uprawnionymi do zgłaszania kandydatów do Tczewskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz delegatów do oddania w imieniu organizacji głosu są organizacje pozarządowe działające na terenie Miasta Tczewa.

Każda organizacja działająca na terenie Tczewa może zgłosić jednego kandydata, wskazując obszar działalności pożytku publicznego:

  • pomoc społeczna i ochrona zdrowia
  • kultura fizyczna, sport i turystyka
  • kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozwój wspólnot i społeczności lokalnych
  • przeciwdziałanie patologiom społecznym.


Karty zgłoszenia należy złożyć do 29 lutego br. w Biurze Obsługi Klienta UM.


Wybór przedstawicieli organizacji do składu Tczewskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego spośród zgłoszonych kandydatów zostanie przeprowadzony na zebraniu wyborczym 17 marca br. Wyboru składu rady dokonają delegaci upoważnieni przez organizacje, w głosowaniu tajnym.

Szczegółowe informacje: Wydz. Spraw Społecznych UM lub: https://aktualnosci.wrotatczewa.pl/ogloszenie-o-wyborach-do-trdpp-na-lata-2016-2019

Uchwała dotycząca powołania i funkcjonowania Tczewskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego została podjęta w grudniu 2015 r.

Rada jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym. Do jej zadań należy w szczególności:

  • opiniowanie projektów strategii rozwoju miasta Tczewa;
  • opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych, o której mowa w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3, w tym programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3;
  • wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3;
  • udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3;
  • wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.


Kadencja Rady trwa 3 lata i kończy się w dniu powołania przez Prezydenta nowego składu Rady.

1. W skład Rady wchodzi:

  • dwóch przedstawicieli Rady Miejskiej w Tczewie, wskazanych przez Radę Miejską;
  • sześciu przedstawicieli Prezydenta Miasta Tczewa, wskazanych przez Prezydenta;
  • ośmiu przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzących działalność na terenie Miasta Tczewa, wybieranych przez osoby uprawnione do reprezentowania tych organizacji i podmiotów w wyborach organizowanych przez Prezydenta.


Źródło: UM Tczew

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (2)
dodaj komentarz

  • henio_gość

    17.02.2016, 13:54

    MAM NADZIEJĘ ZE DO RADY ZAŁAPIE SIĘ JASIU KULAS....NO NIE MOŻE BYĆ INACZEJ....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx4 
  • hahahadobre_gość

    18.02.2016, 08:16

    Jasiu wraz z pierworodnym Bartusiem.

    Cytuj
    IP: 213.148.xx8.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.